Artur Paprocki Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 Dostałem mail od Cleverbridge z linkiem do 3.5 Dodam że mało dziś spałem :D
Reanimator Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 LOL, ktos mnie skasowal ;) Jak juz sie pobawicie to wrzuccie screeny i podzielcie sie wrazeniami.
Artur Paprocki Napisano 11 Wrzesień 2009 Autor Napisano 11 Wrzesień 2009 Znalazłem mały bug . W ZBrush jest taki test do sprawdzania czy włączyć optymalizacje pod wielo-rdzeniowe procesory. Jeśli go odpalicie nie da się wyświetlić materiałów ( wszystko jest białe bez shadeingu) na bryle. Po restarcie multithred działa a cieniowanie wraca do normy. Dodatkowo jest przycisk lightbox na górnym panelu dzięki któremu mamy ostatnie prace pod ręką na przesuwanym pasku - całkiem wygodne.
michalo Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 11 wrzesien powoli sie konczy a ja jeszcze nie dostalem! :eek: aaa!
Nezumi Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 Po tym wszystkim ktos jeszcze oczekuje ze Pixologic sie wyrobi w tych zapowiedzianych dwoch dniach z wysylaniem maili? Podziwiam latwowiernosc i optymizm zatem :D
michalo Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 (edytowane) Aaa tam. Z taka cierpliwoscia jaka posiadam moglbym byc spokojnie uzytkownikiem Maca :rolleyes: edit: Juz jest :D mozecie sie juz nie martwic ;) Edytowane 11 Wrzesień 2009 przez michalo
Pionier Napisano 12 Wrzesień 2009 Napisano 12 Wrzesień 2009 dostaliście wersje do zainstalowania czy taka od razu działająca po rozpakowaniu?
grendel Napisano 12 Wrzesień 2009 Napisano 12 Wrzesień 2009 Dostałem dziś maila z linkiem. Ściągnąłem, dostałem nr referencyjny i serial, wypakowałem zgodnie z instrukcją, klikam Zbrush.exe i ... "Nie można uruchomić aplikacji ponieważ jej konfiguracja jest niewłaściwa". Czy ktoś ma ten problem?
michalo Napisano 12 Wrzesień 2009 Napisano 12 Wrzesień 2009 Wg instrukcji, wypakowujesz u uruchamiasz. Dalej aktywujes poprzez internet lub email (ewentualnie telefon). U mnie poszlo bez najmniejszych problemow. Wypakowals do folderu Pixologic? nIw eiem czy to ma znaczenie ale ja tak zrobilem, obok folderu Zbrush 3
Pionier Napisano 12 Wrzesień 2009 Napisano 12 Wrzesień 2009 Dostałem dziś maila z linkiem. Ściągnąłem, dostałem nr referencyjny i serial, wypakowałem zgodnie z instrukcją, klikam Zbrush.exe i ... "Nie można uruchomić aplikacji ponieważ jej konfiguracja jest niewłaściwa". Czy ktoś ma ten problem? w folderze :\\Pixologic\ZBrush 3.5\Troubleshoot Help jest plik ktory musisz odpalic, mialem ten sam problem :) jest tam tez plik txt: 'If you are unable to launch ZBrush in your system, you may need to launch the included vcredist_x86_VS2008_sp1.exe in order to install needed windows plugins. Another problem could be Data Execution Prevention, which seems especially to occur with 64-bit processors running ZBrush. Try to turn off DEP if it is on. To do this, go to Start/My Computer and right click and select Properties. Then go to the Advanced tab, choose the Performance section Settings button and then the Data Execution Prevention tab. Make sure "() Turn on DEP for all programs and services except those I select" is off, or add the ZBrush3.exe to the list. Reboot and try ZBrush again.' pozdr, pionier. 2
grendel Napisano 12 Wrzesień 2009 Napisano 12 Wrzesień 2009 "w folderze :\\Pixologic\ZBrush 3.5\Troubleshoot Help jest plik ktory musisz odpalic, mialem ten sam problem" Jak to dobrze zapytać mądrzejszych kolegów- dzięki Pionier! Idę testować nową zabawkę.
jacenty Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 noi co tak nic nie piszecie o tych nowych fiuczersach? kurde wersji studenckiej jeszcze nie ma :P
michalo Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 Szczerze to oprucz kilku mazniec zet-skeczem mie mialem czasu przysiasc ;) mysle ze w tym tygodniu troche posiedze nad tym :) Studenckie ? :rolleyes:
grizleyd Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 Studenckie ? :rolleyes: co takiego dziwnego w tym ? każdy by chciał pobawić się nową zabawką choćby w wersji demo (trial):cool:
kubi Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 wyszedł zbrush3.5r2 poprawka do zb3.5. Tak powiem niezbyt fajnie. Nie dość że czekać na 3.5 to jeszcze 3.5r2 :/
grendel Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 (edytowane) Wkurza mnie to, że od nowa trzeba się babrać z tą deaktywacją/ aktywacją/kodami/serialami/licencjami z drżeniem, że coś się sypnie i nie zadziała... ... Odszczekuję wszystko- aktualizacja przebiegła gładko. Edytowane 15 Wrzesień 2009 przez grendel ...
michalo Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Wkurza mnie to, że od nowa trzeba się babrać z tą deaktywacją/ aktywacją/kodami/serialami/licencjami z drżeniem, że coś się sypnie i nie zadziała... Nom, ale mi poszlo gladko i bez zadnego problemu. W sumie z 10 minut roboty, z czego polowa to download i odszukiwanie maila ;) co takiego dziwnego w tym ? każdy by chciał pobawić się nową zabawką choćby w wersji demo (trial) Przepraszam ,zle pojalem co to wersja studencka :D
Gomez Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 O fiuczersach można oglądnąć na stronie pixologic http://www.pixologic.com/zclassroom/homeroom/ W praktyce będą wychodzić z biegiem czasu niedoróbki. ZSphery 2 fajniejsze niż myślałem ale jeszcze nie wiem czy da się z nich uzyskać dobrą siatkę. Unified skin robi ciężką kaszankę a adaptive skin jeszcze nie próbowałem.
Nezumi Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Juz wyszlo nieco niedorobek skoro wydali w tepie ekspresowym nastepna wersje R2. Ale na takie zachowanie nie ma co narzekac - niech dopracowuja i uploaduja nowsze wersje tak czesto jak tylko chca :D
Reanimator Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 I co, bawil sie juz ktos? Nowe ZSpherki rzadza:) Right click na obiekcie tez w pytonga:)
Monio Napisano 15 Wrzesień 2009 Napisano 15 Wrzesień 2009 Bardzo mnie zastanawia sprawa licencji. Nowy serial i numer z cleverbridge, czyli że 3.5 jest traktowany bardziej jak nowy produkt? moge sobie legalnie teraz zainstalować zetkę na 2 stanowiskach i korzystać z nich w tym samym czasie? :D Ja właśnie ściągam, zaraz zainstaluje. Pewnie zarwę całą noc. :)
Levus Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 Bardzo mnie zastanawia sprawa licencji. Nowy serial i numer z cleverbridge, czyli że 3.5 jest traktowany bardziej jak nowy produkt? moge sobie legalnie teraz zainstalować zetkę na 2 stanowiskach i korzystać z nich w tym samym czasie? :D No raczej nie bardzo. Z tego co zapamiętałem możesz sobie mieć 3.1 i 3.5 na jednym stanowisku. Za jakiś czas przestaną supportować 3.1. Ten czas na dwie wersje jest po to by przenieść sobie konfigi ze starej wersji na nową.
Gość Morte Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 Ja ostatnio mało mam czasu, ale póki co nowe ficzerki mnie odrzuciły nie wiem, te planar brushes no niby fajne ale hmm szybciej i lepiej wymodeluje sobie na poly, z spheres 2 miała byc rewolucja a jest wysyp bomblowatych stworków a'la Spore, bo panowie z pixo musieli po swojemu i nie mogli zrobić voxeli(które notabene ktoś już koduje w blenderowym sculptmode). Może przesadzam i troszkę przemawia przezemnie fakt ze jeszcze z tych narzedzi nie umiem korzystać, ale.. .Za to ten noise jest świetny i muszę się nim naprawdę ostro pobawić... Co do reszty- fajnie ze poprawili perspektywę, dodali te opcje do palety brushy itd.
Luki Luki Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 (edytowane) Dla mnie tez bez szalu. Ilosc pedzli mnie odrzuca, ciezko to przejrzec nawet. Jeszcze ten export do *.ma musze sprawdzic. W gruncie rzeczy nie dziwie sie ze nie bylo takiego halo jak przy 3.0, bo i niby wokol czego ten hype zbudowac. Te nowe zsphery tez mnie nie grzeją jakos (stare tez nie wiec akurat to nic dziwnego;)). Ale nie jestem zawiedziony bo niczego nie oczekiwalem, wiekszosc tego co mi potrzebne juz mam, a to czego bym chcial i tak nie zrobią;). Edit: export do mayi daje rade, i to jak na razie jedyny uzyteczny naprawde ficzer. Edytowane 16 Wrzesień 2009 przez Luki Luki
jacenty Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 no a te hard brusze do nieorganicznych rzeczy? ja jestem mega na nie nakrecony?
zeet Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 Jak wcześniej napisano szału niema , Zsketch to zabaweczka , jak dla mnie do niczego konkretnego się nie przyda. Ilość brushy w pierwszej chwili cieszy ale podczas pracy przeszkadza spokojnie połowę można by wywalić z listy . Gdybym modelował czołgi w ZB to te kanciaste brushe były by przydatne :D Jedyny na razie duży plus to że wydajność jest większa na ciężkich obiektach chodzi dużo lepiej niż 3.1.
mafida Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 he,he co tam ficzery i zkulki,ważne że wydajność poprawili-30 milionów poly a rzeżbi się płynnie jak w maśle:P
Lucek Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 he,he co tam ficzery i zkulki,ważne że wydajność poprawili-30 milionów poly a rzeżbi się płynnie jak w maśle:P No to poprawiłeś mi humor:) Nareszcie wyjdę poza 4 mln :)
Gość Morte Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 Właśnie planar brushe- ja nie wiem ale jedyne kokretne coś co do tej pory znalazłem to ta opcja path czy cos pod lazy mouse i tyla, niezbyt mi sie widzi nimi sculptcenie czegokolwiek - widział ktos cos konkretnego na tym? Co do wydajnosci - no fakt tu im trzeba oddac, muszę sprawdzić czy przebija muda, tylko cholera trial mi się skończył...
Nezumi Napisano 16 Wrzesień 2009 Napisano 16 Wrzesień 2009 (edytowane) W poprzednim Zbrushu mialem przy wlaczonym multi thread przyrost predkosci o niecale 50% (Q9400 2.66 niekrecony). W Z3.5 przyrost ten wynosi.... 180%. To tak a propos dopracowania kodu i wydajnosci. Nowa perspektywa tez bardzo fajna plus lightbox... Niby drobnostki ale... Co sie tyczy nowych brushy - na razie oniesmiela mnie ich ilosc. Mam wrazenie ze nawalili ich za duzo :D Ale nie bede ocenial ich przydatnosci w tym momencie bo pamietam pewna wzruszajaca historie z czasow poczatkow Z3.1 :D. Nikt praktycznie nie robil modeli z twardymi krawedziami. Pewnego razu jeden z moich idoli zbrushowych - Sebastien Legrain - zaczal eksperymenty (chyba na pierwszy ogien wymodelowal auto, pozniej jakas bron...) I okazalo sie pomalu, kiedy kolejni zapalency zaczeli probowac isc w tym kierunku ze mozna w Zbrushu rowniez robic calkiem zgrabne futurystyczne zbroje o twardych krawedziach, stylizowane modele o ostrych rysach itd. Calkiem sporo potem sie wysypalo wszelkiej masci cyborgow i innych "twardokrawedziowcow". Mysle ze trzeba dac troche czasu mistrzom w tym fachu i oczywiscie samemu probowac zeby ta ewentualna przydatnosc ukazala sie w pelnej krasie. Ani chybi mamy do dyspozycji nowe, niedostepne wczesniej narzedzia - od nas zalezy czy i jak zaczniemy ich uzywac. Z kulki nowe... Maja cos w sobie. zawsze podobala mi sie opcja kulek zbrushowych bo jakos nigdby nie mialem cierpliwosci do boxmodelingu a tutaj baze raz raz mozna bylo smignac. Teraz mozna ta baze lepiej zdefiniowac na wejsciu no i pozy z uzyciem "szkieletu" szybko machnac. Taki brush jak "armature" w nowych kulkach tez daje sporo mozliwosci przy ktorych bym sie pewnie pocial w poprzedniej wersji (na szybko przychodza mi do glowy kosmyki wlosow). Na razie irytujacy jest wysyp kulkowych kalamaro-osmiornico-pajako-alienow i statkow kosmicznych z czolkami ale widzialem kilka szkicow postaci i wygladaly kapitalnie ( nie tak znowu kapitalny przyklad ale pokazuje o co mi chodzi :D) . W photoshopie tez mozna tym samym pedzelkiem machnac jakies g.... albo dzielo sztuki ;). Noise bezsprzecznie pozwala na superszybkie osiagniecie fajnej faktury ale nie mnie o tym przesadzac - rzadko wchodze w az takie szczegoly jak pory na skorze. Czy inne takie detaliki. Co mnie troche martwi to to, ze ZDAJE MI SIE nie ruszyli niczego w retopo... Moze w 4ce.. Sporo nowosci nie bylem jeszcze w stanie sprawdzic ale ogolnie to bardzo solidny update. Edytowane 17 Wrzesień 2009 przez Nezumi
Monio Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Zgadzam się z nezumi. Na razie nie można wiele powiedzieć o nowych opcjach. Trzeba dać czas masterom aż zrobią z nich pożytek siejąc inspiracje maluczkim. Albo... samemu próbować. ;P Ja jeszcze nie czaje za bardzo planar brushes, ale miło się nimi pobawić. Za to nowe Zkulki to cudo nad cudami, czuje dzieciństwo bawiąc się nimi. :D
jacenty Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 takie teoretyczne pytanie zbrush 3.5 bedzie szybszy na quad corze czy dual corze. Jeli juz to o ile?
Artur Paprocki Napisano 17 Wrzesień 2009 Autor Napisano 17 Wrzesień 2009 (edytowane) Ja ostatnio mało mam czasu, ale póki co nowe ficzerki mnie odrzuciły nie wiem, te planar brushes no niby fajne ale hmm szybciej i lepiej wymodeluje sobie na poly, z spheres 2 miała byc rewolucja a jest wysyp bomblowatych stworków a'la Spore, bo panowie z pixo musieli po swojemu i nie mogli zrobić voxeli(które notabene ktoś już koduje w blenderowym sculptmode). Może przesadzam i troszkę przemawia przezemnie fakt ze jeszcze z tych narzedzi nie umiem korzystać, ale.. .Za to ten noise jest świetny i muszę się nim naprawdę ostro pobawić... Co do reszty- fajnie ze poprawili perspektywę, dodali te opcje do palety brushy itd. Bez przesady. Wysp bomblowatych blobostworów jest bo robi się je błyskawicznie. Hard Surface tools są trudne ale "dają radę". Dla mnie tez bez szalu. Ilosc pedzli mnie odrzuca, ciezko to przejrzec nawet. Musisz przyznać że fakt dużej ilości brushy to nie wada programu tylko po prostu nie obcykałeś ich odpowiednio. Check this out: pozdrawiam Edytowane 17 Wrzesień 2009 przez Artur Paprocki
Gość Morte Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Bez przesady. Wysp bomblowatych blobostworów jest bo robi się je błyskawicznie. Am I the only one who is missing the logic here? Istnieje taka tendencja nowych userów zbrusha że wrzucają jakąś baze, kulkę czy nawet używają DemoHead i niejako poosi ich jak to w zbrushu łatwo i szybko, czego efektem, są najczesciej twory nazywane później alienami przypominające zupełnie nic(miałem ochote na bardziej obrazowe porównanie, ale sobie darowałem). To ze można szybko nie znaczy ze trzeba neta zasypywać kompletnym szitem- widziałem parę fajnych rzeczy w zpherach2, ale zeby potem tego użyć np do preodukcji next-genowego modelu to jakoś mam wątpliwosci- trza by robic retopo etc- wiec stara dobra 0,5h baza nadal wygrywa, a jak już pojawi się goz to zphery2 staną się na prawdę taką niezbyt potrzebną zabawka. Fajnie że są, ale bardziej bym się cieszył gdyby zamiast kodowania Zspher2 zajeli sie zaimplementowaniem GoZ dla szerokiej ilosci programów. Hard Surface tools są trudne ale "dają radę". No nie wiem, jakoś z każdym użyciem coraz bardziej sceptycznie do nich podchodzę,nie widzę za bardzo ich konkretnego użycia prócz tego że z Cube'a można łatwo zrobić taki oszlifowany diamencik. Jak Hardsurface w zbrushu to chyba stary zestaw czyli- clay ,flatten i pinch będą się sprawdzać najlepiej, a do jakiś niby chamferów będzie można użyć planarLine czy czegoś tam. Musisz przyznać że fakt dużej ilości brushy to nie wada programu tylko po prostu nie obcykałeś ich odpowiednio. Check this out: Ilość brushy nie jest wadą programu ale na cholerę nawalić tych zasranych brushy tyle że musisz się namęczyć żeby znaleźć move brusa-a a trzy zasrane pędzle "hardsurface różnią się praktycznie jedna wartością z jednego suwaczka z menu brushy. Jak dla mnie to obrażanie inteligencji userów:p trochę brzmię jak antyfanboy- ale takie moje odczucia. nie pluje jadem bo było za darmo, ale jakbym miał za to dopłacić 100 dolców to bez żalu zostałbym przy 3.1 (no moze dla noise'a) Pozdrawiam!
Luki Luki Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Ja sie moge podpisac w 100% pod tym postem Mortego.
michalo Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Right click na obiekcie tez w pytonga:) Wow! Dzieki ze zwrociles mi na to uwage ;) Wreszcnie normalne sterowanie ;) Zawsze mi sie mylily te alty, shifty hehe, strata czasu zeby wyjsc poza model hihi Właśnie planar brushe- ja nie wiem ale jedyne kokretne coś co do tej pory znalazłem to ta opcja path czy cos pod lazy mouse i tyla, niezbyt mi sie widzi nimi sculptcenie czegokolwiek - widział ktos cos konkretnego na tym? W ZClassroom jest wsysko ladnie pokazane
Monio Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Akurat oglądałem te filmiki o planarach i średnio z nich cokolwiek wynika. Ja na razie próbuje łączyć to z maskami i macham suwakiem Z. Efekty nawet niezłe ale czekam na tutoriale masterów.
Gość Morte Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 hej panowie nie wie ktoś czy da się jakoś wyłączyć nawigacje pod prawym przyciskiem myszki- ja za jego pomocą praktycznie cały czas przywołuję menu i trochę wkurza jak model mi się kreci zamiast wyskoczenia menu. W ogóle poprawili perspektywe, ale gorzej sie pracuje na czesciach modelu moim zdaniem teraz, jakoś przy obrotach ucieka za ekran gdy np. pracuję nad ręką postaci. ah zapominałem - noise jest totalnie super!
mafida Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Mnie też wkurzało to obracanie prawym,ale się przyzwyczaiłem i chyba nawet wygodniej z menu pod spacją.
Nezumi Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Mnie wciaz zastanawia dlaczego do tej pory nie pojawil sie oficjalny news na glownej. Moze jakies krotkie testy - chyba ktos w redakcji ma dostep do Zbrzucha ;) Nie pokusilby sie o ktos o jakis fachowy artykulik "rzut oka na nowe opcje Zbrusha"? Takich wlasnie artykulow brakuje mi na tym i innych vortalach a nie watpie, ze sa tutaj fachowcy ktorzy sa w stanie napisac cos wartosciowego. Nie tylko na temat Zbrusha ale tez innych softow ktore sie pojawiaja. Newsa moze napisac nawet taki Nezumi ;) ale juz jakies konkretne testy, oceny - cos na ksztalt tych pojawiajacych sie chocby w 3DWorld. Na CGsociety pojawiaja sie zwykle tylko jakies artykuly sponsorowane, producenci w oczywisty sposob jedynie AWESOME-uja na temat swoich softow - a rzetelnych ocen (poza forumowymi dyskusjami) brak. Taaaaki tam luzny pomysl.
Luki Luki Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 I liczysz ze recenzja jednej osoby bedzie obiektywna? Z wypowiedzi roznych uzytkownikow mozesz chyba wyciagnac wiecej. Przynajmniej tak mi sie wydaje.
Gość Morte Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Nezumi liczy chyba raczej na tę subiektywność drugiego rodzaju:p
Nezumi Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Luki Luki - wszystko zalezy od osob. Z wypowiedzi wielu noobow nie wyciagne wiecej niz z wypowiedzi jednego PRO. Wychodze z zalozenia - moze dziwnego - ze tematyczny vortal tworzony jest przez grupe ludzi znajacych swoj fach. Forum to forum - kazdy moze napisac byle sieczke. To co szukam to ciekawego artykulu napisanego przez kogos kto zna sie na temacie. Ni mniej ni wiecej. To juz offtop nieco i pewnie powinno sie to znalezc w pomyslach bardziej niz w watku Zbrusha. Powiem tylko ze zawsze z przyjemnoscia czytam recenzje softu, testy nowego sprzetu i rzucilo mi sie w oczy ze poza papierowymi magazynami bardzo niewiele tego w sieci (a nawet jesli sie trafia - w tym wypadku chodzilo mi o uatrakcyjnienie max3d.pl). Morte - Nezumi nie rozumiec o co chodzic. Wytlumaczyc ty? :P
Gość Morte Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 ach pardon, faktycznie nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło o to że podkreśliłeś, że firmy dość subiektywnie mówią o swoich produkcjach, na co Luki poddał w wątpliwość tezę jakoby opinia jednego człowieka była obiektywna, ja zaś, dość nieudolnie, chciałem dopowiedzieć, że Tobie chodzi właśnie o subiektywną ocenę(czytaj raczej bluzgającą[ale z argumentacją] nizli awesome-ującą) jednostki znającej się na temacie. Pisząc subiektywnosc drugiego ordzaju chodziło mi oczywiscie o subiektywnosc w druga stronę, negatywny, subiektywny osąd. Za nieporozumienie przepraszam i upraszam się o przebaczenie.
Nezumi Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Zeby mi to bylo przedostatni raz! Egzektli to mialem na mysli ;) Chodzi mi o krytyczna ocene jakiegos mentora danego programu, kogos kto od lat w nim siedzi i z powodzeniem pracuje. Tego na prawde brak - nawet w magazynach trafiaja sie jakies dziwactwa w stylu "program jest chu..wy, ale za to za darmo w zwiazku z czym otrzymuje note 8.5 na 10". Mnie interesuja realne, techniczne mozliwosci, plusy i minusy ktore mozna spotkac w pracy na programie, przyklady zastosowania nowych tooli itd. Wszelka reklamowa papka i glupoty w stylu "stosunek wartosci do ceny" mnie nie interesuja.
Luki Luki Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 No Nezumi, soraski ale mentora zbrusha to ja na max3d nie widze, sa ludzie ktorzy robia w nim fajne, a nawet bardzo fajne rzeczy ale zeby mentor? Bez urazy chlopaki mam nadzieje. Ja znam zbrusha od wersji 2, przez prawie 2 lata siedzialem w nim w pracy dzien w dzien wlasciwie, no i co z tego wynika? Ano nic, bo zaden ze mnie ekspert jesli chodzi o zsphery, retopologie, nawet jesli chodzi o narzedzia to jestem oszczedny, z reszta nie tylko ja z tego co widzialem. Wlasciwie numer z tym programem polega na tym ze tu nie ma i nie powinno byc miejsca na zaglebianie sie. Po prostu dosc prostymi narzedziami robisz swoje. Jesli chodzi o ta wersje to tym bardziej. Dodali wlasciwie drobiazgi i ozdobniki, nic bez czego nie moglbym sie obejsc, lub co ulatwiloby mi tak prace ze sikalbym ze szczescia. Ale oczywiscie rozumiem ze chcialbys przeczytac wyczerpujacy artykul na temat np. ZS2 i GoZ. Tyle ze jesli chodzi o pierwsze to nie widzialem nic wartego uwagi w tym zrobionego a drugie jest poki co wykastrowane. To o czym pisalem wyzej, czyli brak hype'u wynika wlasnie z tego, nie bardzo jest wokol czego go robic. Zaczekajmy na 4 (ciekawe z reszta ile, hehe, nie zebym sie niecierpliwil bo to co mam mi styka, ale i tak ciekawe), wtedy moze dojdzie tyle opcji zeby mozna sie rozpisywac.
Nezumi Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 Ludzie pisza w zasadzie tylko o kulkach, nowych brushach i noise a sa inne interesujace opcje ktore w koncu dzis sam chyba przetestuje jak skoncze projekt i przestane prokrastynowac na forum :P. Mam na mysli (kopiuje z opisu Z3.5 to co mnie ciekawi): - Each Subtool can now have it's own Texture, Displacement, and Normal Map - Brush Depth Masking - Ability to merge all visible SubTools and optionally weld the seams - New Gradient polypainting option to give a dynamic transition between colors - New ambient occlusion masking, which can create an AO texture for use in other applications Plus zobaczyc jak sie zachowuje ten export do mayi. Chcialbym wlasnie zeby jakas kompetentna osoba przedstawila swoje zdanie na przyklad na te tematy. A tak to na Zbrush central mam "OMG! AWESOME! Look, I did a shrimp alienoid from Mars! Took me 2 minutes!!!!!! LOVE YOU PIXOLOGIC!!!!" a tutaj mam "kuuurna, w zasadzie to sam szit dodali poza noisem moze... pffff..." ;)
Gość Morte Napisano 17 Wrzesień 2009 Napisano 17 Wrzesień 2009 (edytowane) coś nie wiem niedokładnie czytałeś0 powiedzine było że wydajność wzrosła, poprawiona perspektywa, rightclick menu. Do do rzeczy które napisałeś- Brush depth- cały panel z nwymi suwaczkami- pobawiłem się chwilę i uznałem że mnie do szczęścia nie potrzebne, jak jakiś master użyje tego do stworzenia jakiegoś fajnego brusha, tak jak to miło miejsce z Dam standart to będę się cieszył, a tak to nawet nie chce mi się zagłębiać w to zagadnienie(as luki said) bo zmiany w działaniu brusha po pomachaniu suwaczkami były kosmetyczne. Mergowanie też działa dobrze, zbrush przy testach się nie wysypał, co do weldowania to trza by sprawdzić jak masz np. mesha postaci podzielonego na tłówi kończyny- czy przy mergowaniu zwelduje wszystkie werteksy, ale chyba o to chodzi nie? Gradient polypainting tylko przez chwilkę miałem włączony ale też ogólnie działa spoko- po prostu środkowy punkt brusha ma 1 kolo a krawędź drugi - i tworzy ci gradient a przy dłuższym pociągnięciu powoduje to takie ciekawe zróżnicowanie koloru na pomalowanej powierzchni. tego ostatniego nie testowałem bo przy potężniejszym meshu jak chciałem to zastosować to mi się sypnął, potem nie miałem czasu, a potem zapomniałem, sprawdzi się. Tyle ode mnie z tym ze mentor ze mnie żaden(tak btw. to jedynym naprawdę uznawanym przez mnie mentorem będzie chyba Ryan- bo kto wie lepiej niż on który pomagając przy projektowaniu zB3?) Ej czy wam też się wydaje ze cos pokombinowali z matcapami? Jakoś inaczej wygladaja teraz, żeby nie powiedzieć ze troszkę gorzej. Edytowane 17 Wrzesień 2009 przez Morte
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się