Jump to content
  • 0
n-pigeon

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A

Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

1. Czy da się ustawić oświetlenie działające w czasie rzeczywistym w viewportach??? Bo światła działają mi tylko w renderze.

2. W rendereże cycles render jest strasznie chropowaty. Co jest nie tak???

3. Czy da się zapisać na stałe ustawienia okien? Bo puki co to po każdej personalizacji interfejsu i restarcie wraca do ustawień standardowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

1. Da się, nie wiem dla czego Tobie nie działają, albo wogóle co masz na myśli.

2. Wszystko jest w porządku, to szum i cycles tak ma. Jak się ustawi w panelu render, w sekcji sampling więcej sampli, to szum będzie mniejszy, prawie niewidoczny, ale zawsze będzie tylko dążył do zera. Oczywiście czas renderu się wydłuży. Domyślnie jest 10 dla viewportu i 10 dla rendera, a to się nadaje do podglądu, szum jest duży.

3. Trzeba nacisnąć Ctrl U, tylko uwaga, bo blender zapisze nie tylko ustawienia, ale aktualną scenę jako startową. Więc zacznij od domyślnej z cubem, zmień to tylko to co potrzebujesz i tak zapisz startup file. Natomiast jak zapisujesz normalny plik, to z nim też się zapisują ustawienia blendera i to ma swoje zalety, bo w jakimś projekcie możesz czegoś potrzebować a w innym nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Zaimportowałem ze zbrusha model człowieka, pomimo tego, że dodaje światła, przemieszczam je, oświetlenie modelu nie zmienia się.

2kk7.jpg

tak to wygląda.

Za resztę podziękował, działa jak należy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dobra to teraz ja.

Napotkałem taki o to problem bawiąc się drzewami.

 

arpe.jpg

 

Podczas renderingu dzieją się 3 rzeczy.

•Zaznaczone na czerwono ręderują się gałęzie i to wygląda dobrze.

•Niebieska strzałka pokazuje postępujący render liści i tutaj pojawia się problem, bo gałęzie znikają. Nadmienię, że nie posiadają żadnej alphy. Liście posiadają swoją alphę (Z transparency ze wszystkimi wartościami na 0, dzieki czemu przezroczystosc sie pojawia)

•Zielona strzałka daje wynik, czyli dobrze wyglądające liście i przezroczysty obszar po gałęzi.

 

I teraz nie wiem dlaczego alpha z liści wpływa na brak wyświetlania gałęzi :/. Pomocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

oki, kolejne z pytań! :D

wiecie może jak zaznaczyć jednym kliknięciem zakres tych lini? bo w tutorialach tak to właśnie robią i nie mam pojecią jak, a ja się męczę z zaznaczaniem pojedynczo :/

547369_548406881863098_517162265_n.jpg

Dzięki z góry!

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
oki, kolejne z pytań! :D

wiecie może jak zaznaczyć jednym kliknięciem zakres tych lini? bo w tutorialach tak to właśnie robią i nie mam pojecią jak, a ja się męczę z zaznaczaniem pojedynczo :/

 

[h=2]Edge Loop Selection:

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.4/Manual/Modeling/Meshes/Selecting/Edges[/h]

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Macie przyciski w prawym dolnym rogu Dzięki lub Plus, używajcie ich :>

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Postanowiłem ostatnio odtworzyć logo z gry Skyrim.

[ATTACH=CONFIG]91245[/ATTACH]

Niebieskie zaznaczenie widzę tak:

Rozszczepienie vertex'ów (tych w kształcie trójkąta) i przesuniecie jednych pod drugie, a następnie wstawienie w powstałą dziurę face. Edge loopy dla zaostrzenia krawędzi i chyba tyle.

 

Czy tak będzie ok?

 

p.s. Przy rozerwaniu vertexów skrótem "V" powstają 2 vertexy jeden nad drugim. Jak później zaznaczam vertexy to mam problem z zaznaczeniem odpowiedniego wierzchołka. Z tego co pamiętam jest jakiś skrót, którym można przeskakiwać między obiektami, które na siebie nachodzą. Możecie pomóc w znalezeniu?

 

 

Co do czerwonego zaznaczenia.

Jak na razie myślę nad zrobieniem ngona, który pokryje model, a później cięcie i dopasowywanie aż zostaną same quady.

Przypuszczam, że robota będzie mozolna i długotrwała, ale powinno zadziałać. Chciałbym jednak poznać bardziej efektywną metodę, jeśli taka istnieje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Jak w trybie stencil pen rzutować czystą teksturę na obiekt bez żadnego mix'a, add czy innego typu blenda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Tak w texture paint, ale mam wrażenie że wtedy textura jest mixowana z białym właśnie ,bo wychodzi znacznie jaśniejsza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

NV - no nie wiem, u mnie jest taka sama... Może lampy na scenie podbijają Ci nieco jej kolor? Nie bardzo wiem, jak pomóc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Mookie - ciekawe, dzieje mi się tak z zaimportowanym obiektem, a z kostką która jest domyślnie działa ok dla ustawienia o którym mówisz.

 

Przy okazji, znajdę gdzieś pełną liste skrótów klawiszowych dla " 3dsmax Preset " ? bo nie wiem jak się poruszać w niektórych trybach z tym ustawieniem i musze przełączać się na default blender, na którym z kolei słabo poruszam się w widokach :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

helo

mam szybkie pytanie - czy grupa moze byc wyswietlana w vp jako np cube? bo jedynie co mi sie udaje to albo poszczegolne obiekty albo grupy generowane np przez particle...

 

dodam jeszcze takie pytanko - facet w tej scenie http://www.blendswap.com/blends/view/67598

zrobil material lisci drzew ze maja inne kolory generowane losowo

 

czy mozna zrobic tak ale z jednym drzewem ? tzn odcien zieleni lisci zmienny na jednym drzewie?

Edited by pxl666

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

1. tak może całą grupę przenosisz na jakąś inną warstawę poza(nierenderowaną) następnie wciskasz spację wpisujesz add group instance wybierasz tą grupę ustawiasz ją na warstawie renderującej z menu z prawej kolumny wchodzisz w zakładkę object (ikonka cube) zjeżdzasz do display i tam wybierasz w type: bounds

 

albo każdemu obiektowi z grupy ustawiasz po prostu.. osobno display. no ale tak prościej. :D no i całą grupa jest jako jeden obiekt.

 

2. no to przypisz materiał do jegnego drzewa? a do reszty inny? lub w nodach zrób że jeśli dany obiekt ma takie współrzędne to jest taki materiał a jak nie to jest inny.

 

Mam nadzieję że pomogłem :>

 

no i taki jeszcze bonus odnośnie 1

 

[video=youtube;p-qXUFroP_M]

Edited by Kramon

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

dodawanie jako group instance zaczyna cos dzialac - tylko instancja jakas jest przeorientowana wzgledem oryginalu...

odnosnie drugiej sprawy to wlasnie z tym definiowaniem w nodach moze nie tyle materialu ile jego wlasciwosci wzgledem chyba polozenia lub losowo - to troche nie kumam jak to przeniesc na jeden tylko obiekt (liscie)

 

chyba musialbys zassac te scenke zeby samemu zobaczyc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
dodawanie jako group instance zaczyna cos dzialac - tylko instancja jakas jest przeorientowana wzgledem oryginalu...

odnosnie drugiej sprawy to wlasnie z tym definiowaniem w nodach moze nie tyle materialu ile jego wlasciwosci wzgledem chyba polozenia lub losowo - to troche nie kumam jak to przeniesc na jeden tylko obiekt (liscie)

 

chyba musialbys zassac te scenke zeby samemu zobaczyc...

 

 

kurcze nie czaje o co ci biega z tymi liścmi weź to jakoś opisz dobrze. z tego co rozumiem jest tam shader, który robi to że liście mają różne kolory tak? i to jest zaplikowane do wszystkich drzewek tak? a ty byś chciał tylko do jednego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Musisz zrobić kolor modyfikowany od att, który jest indywidualny dla danego liścia załóżmy wyznaczasz kolor:

zielony+fit(rand(od liścia),old min, old max, new min, new max)

nie wiem jak by to wyglądało w blenderze ale to coś w ten sposób.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy