Skocz do zawartości

Animacja 3d/2d - Seasons


DaveBorck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dzisiaj na pożarcie rzucam shorta robionego jako kartka świąteczna/końcoworoczna Studia filmowego Odeon

 

http://vimeo.com/8036232

 

Credits:

 

Director/Inspirator

Matej Subieta

 

Animator/Composer

Dawid Borkiewicz

 

Music/Sound FX

Adam Wardin

 

DOP

Paweł Tybora

 

Gaffer/Photographer

Paweł "Storm" Krawczyk

 

Editing/Concept Art

Matej Subieta

 

Editing Support

Krzysztof Woźniak

 

Make-up

Ali Kosoian

 

Costume designer

Ewa Leśniewska

 

Costume designer assistant

Agnieszka Subieta

 

"Spring"

Julia Pryzińska

 

"Summer"

Joanna Paterek

 

"Autumn"

Agnieszka Subieta

 

"Winter"

Katarzyna Seredyńska

 

© Odeon Film Studio 2009

 

Z góry bardzom wdzięczny za wszelkie komentarze:)

 

Pozdrawiam

DaveBorck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

MEGA fajne! Nawet na siłę ciężko się do czegoś przyczepić :) - Montaż, motion i sound design, maskowanie/kluczowanie, komponowanie live footage z 3D w poście po prostu zajefajne! Gratulacje!! Kawał świetnej roboty!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że na prawdę rewelacyjna robota. Najsłabszym ogniwem są panie, dokładniej dwie ostatnie. Tzn. mam wrażenie, że nie do końca swobodnie czują/czuły się przed kamerą. Ale cała produkcja na prawdę wysokiej klasy. Pogratulować zespołowi umiejętności i pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha! No ŁAAADNIEE!! sobie tam panowie poczynają :) Niezły duecik się zrobił. Matej - wiadomo - pozamiatane :) Ale Dave! Zaskoczyłeś mnie szalenie pozytywnie! Wypas!! Świetne kompo. Naprawdę ekstra robota. Nie tylko technicznie wyśmienicie ale też wizulanie czyściutko! :) DUŻE BRAWA!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć:)

 

Bardzo mnie cieszy tak ciepłe przyjęcie. Muszę przyznać, że trochę pracy w to włożyliśmy. Co do urody modelek to się nie wypowiadam. Mi pasują idealnie, poza tym trochę się do nich przyzwyczaiłem bo w zasadzie chyba najwięcej czasu przy nich spędziłem:)

Tylko jedna (lato) była profesjonalną modelką, reszta to koleżanki Mateja, którego styl kilka osób rozpoznało;)

 

Jeśli ktoś ciekaw co do pipeline-u to najpierw był storyboard Mateja, potem na jego podstawie zrobiłem animatik 3d w maxie. Następnie Mateusz przygotował w Photoshopie koncepty, które wciągałem do aftera i tam wprawiałem w ruch. Czasami jak trzeba było to robiłem też 3d w Maxie, np latające liście i rosnące kwiatki no i kluczowałem postacie i dodawałem coś od siebie jak był czas. Później zapodamy kilka konceptów jak to wyglądało na początku drogi.

 

Co do nagrań dziewczyn to na podstawie mojego animatika 3d była wstępna nagrywka na której dopracowywaliśmy montaż. Potem był jeden dzień zdjęć finalnych, które trwały kilkanaście godzin u nas na hali.

 

Na razie tyle

Pozdrawiam

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziękujemy za ciepłe przyjęcie.

to, czego Dawid "the Iron" Borkiewicz nie napisał o procesie powstawania projektu to powód, dla którego powstał. Teoretycznie tak, jest to noworoczna kartka Odeonu, ale idąc głębiej, chcieliśmy po prostu nakręcić trochę kobiet, popoprawiać im włosy, fałdki, ramiączka i podnieść sobie poziom endorfin.

Dziękuję za uwagę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całościowo spox chociaż denerwują przepalenia niepotrzebne oraz kiepskie klucze ale to zapewne wina materialu czyt. kamery .... color warp również by się przydał na postaci na poziomie jakiś 10-15% po krawędziach teraz jak to tutaj kolega przez ramię powiedział jest nieco za polsko... pzdr Norden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczepie sie trochę ;)

 

Oświetlenie jest paskudne. imo kładzie kilka ujęc. Liczylem, ze bedzie lepiej i tylko napinanie strzały było kręcone w piwnicy ;) wszędzie niemal są trzy plaskie plany - tło z fotoszopa, aktorka i zbulorwane elementy na pierwszym. atrament taki stary, ze myslalem ze juz jest w tej mierze jakiś progres i tworzy sie leprze rzeczy, to samo z lodem, wyglada jak do animatika. Przeszkadza jeszcze czesc ujęć, gdzie kamera była z AE - słabe - na tym poziomie też powinien ktos pilnowac realizacji. Wklejenie png z rudą przy ataku jesieni to jakieś nieporozumienie.

 

Ale ogolnie fajne i duzy plus za pracę. 5lat temu robiłoby olbrzymie wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra aktorska słaba (szczególnie zima i lato, która zaskoczona przez jesień zdążyła jeszcze szybciutko poprawić włosy), no ale dziewczyny miały przede wszystkim ładnie wyglądać, a nie zdobyć nominację do Oscara. Ogólnie bardzo fajne, świetny podkład dźwiękowy, pierwsza część roku wyjątkowo piękna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ola-f, ale ja z tym włosem na poważnie pisałem. za każdym razem jak to oglądam to mi zgrzyta. I naprawdę mieliśmy go wyczyścić i naprawdę nie ma wolnej chwili.

 

Cieszą nas zarówno pochwały jak i słowa krytyki, bo obydwie rzeczy dają motywację w dalszych projektach.

Nie ukrywam, że głównym założeniem filmu było jego ukończenie i nie pokłócenie się podczas realizacji ;)))

 

Wszystkiego naj

Ściskam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do PNG-lasek w scenie nalotu - chcieliśmy zrobić total mangę - naszą referencją był Kodżiro atakujący Tsubasę podczas pólfinału pucharu Japonii.

Hiperlodu już się tyle naoglądałem i myślę, że będziemy mieli okazję popłakać się przy nim wiele razy w projektach komercyjnych - a przy "Seasonach" chcieliśmy spróbować czegoś innego.

A poprawienie grzywki przez Joasię, cóż... to było dla mnie tak absurdalne, że nie miałem wyboru, musiałem wziąć ten dubel :D

 

Heh, tłumacza się tylko winni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spoko, ten png przypomina mangowe sceny, ale tam są zwykle mikro ruchy (choc moze to interlace starego telewizora) a tu nie wiem, czy przez jakies zabiegi zwiazane z budową planów/planu wyszlo jak zdjecie wyciete i wstawione. Mysle jednak, ze siłą ujęć w Tsubasie było to, że trwały nieprzerwanie przez sześc odcinków, kręciła się tylko piłka ;)

 

Z tym lodem to jest tak, ze jak kiedyś widziałem Twoją truskawkę czy coś tam zmrożonego to powiedziałem sobie "wow, na taki myk bym nie wpadł" a teraz widzę to i tak w sobie myślę WTF? Jesli to miała być stylizacja, to IMO albo robicie jakiś nowy patent, ktory pozwoli powiedziec - "o jest progres, chłopaki nieźle szronią" albo robi się jak zawsze, by każdy uznał "trzymają poziom". Inaczej wypada blado. Osobiście brak mi agresji w tym szronie, czegoś przeszywającego, ale to moje prywatne zdanie.

 

Tak czy inaczej strasznie mi nie leży to światło, z nim budowanie scen byłoby na pewno inne, bo wymuszałby coś konkretnego.

Co do atramentu, to kurcze naprawde myslalem ze studia post-pro maja swoje autorskie rozwiazania w tej kwestii, gotowe motywy z fluidami itp. bazujace na szablonowym myku, ale pozwalające na coś ekstra. Jakieś autorsko ujarzmione procedury.

 

Anyway ja krytykuje bo mam swiadomosc, ze wokol aktorek nie lataja panowie w niebieskich getrach na głowach z tekturowymi makietami, tylko działa AE do spółki z Maxem i można wiele rzeczy zautomatyzowac, czyli podstawa powstaje naprawdę szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności