Skocz do zawartości

Filmy prezentujące wczesną wersję 3ds Max 2011


adek

Rekomendowane odpowiedzi

W internecie pojawiły się trzy filmy prezentujące nowe opcje, które zobaczymy prawdopodobnie w nowej wersji 3ds Max 2011. Jak ktoś z forum CGTalk zauważył na którymś z filmów widać tytuł okna "Autodesk 3ds Max x64 2011 [pre-release NFR]". Na początku wiele osób zastanawiało się czy to co możemy zobaczyć na tych filmach...

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1026

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No właśnie. A ja wciąż nie mam pewności czytając komentarze na CGTalk czy to nie jest właśnie taka zajawka pochodząca właśnie z XBR. Ale jak ktoś dobrze zauważył, widać napisa 3ds Max 2011 [pre pre-release].

 

Dodatkowo zastanawia mnie to SP2 na tym filmie. Service Pack2? No nic. Czekamy na oficjalne info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,te zmiany to właśnie XBR.Pierwsze zmiany XBR były wprowadzone w max 2010(najbardziej rzucająca sie w oczy to nowe opcje wyświetlania-hw).W max 2011 będzie następny kawałek xbr-i tak dalej,stopniowo aż do pełnej realizacji w którejs tam kolejnej wersji maxa.XBR-to ma być ewolucja a nie rewolucja.

 

Pozdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę w pozytywne zmiany w Maxie. Ten soft ma taki udział w rynku że Autodesk na razie nie musi się martwić o konkurencję, którą wykupił.

Obejrzyj to co M@Ti pokazał i nie marudż;)

Zmiany będą i to bardzo pozytywne sądząc po zapowiedziach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max pozosranie na zawsze w tyle Maya póki nie przejdzie na system nodowy typu "mark dirty". Do teraz zamula tak, że głowa mała i zasypuje uzytkownika milionem opcji w oknach zamiast je rozsądnie pogrupować. Max mi przypomina strasznie zawalony gratami pokój, po którym się nie da swobodnie poruszać ... ale wizualizacje robi się w nim śliczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje że dorzucą sporo nowego do tej 2011 bo jak na razie to łysawo trochę. Takie "bajery" wcześniej były dorzucane jako bonus w subskrypcji do obecnych wersji...

No żadnych rewelacji nie pokazali na filmikach raczej,może nie odkryli wszystkich kart jeszcze:)

 

Max pozosranie na zawsze w tyle Maya póki nie przejdzie na system nodowy typu "mark dirty". Do teraz zamula tak, że głowa mała i zasypuje uzytkownika milionem opcji w oknach zamiast je rozsądnie pogrupować. Max mi przypomina strasznie zawalony gratami pokój, po którym się nie da swobodnie poruszać ... ale wizualizacje robi się w nim śliczne :)

To twoja opinia...Mi maya przypomina stary garaż pełen kartonów:D.

Max przejdzie na system nodów.Niestety.Zapowiedzieli już że to jeden z elementów zmian w XBR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pod wrazeniem. bodypaint to to nie jest. Object paint to tez nie nowosc. W Mayce jest juz od dosc dawna. Soft selection manipulator... ehh... czy ktos kiedykolwiek marudzil na standardowe soft selection?? Fajnie ze max jest rozwijany i miejmy nadzieje ze bedzie wiecej nowosci wrzuconych. Biorac pod uwage cene 3ds maxa to narazie jest to za malo zeby chciec zaktualizowac do 2011.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj... ten news to pisany, jakby autor nie miał pojęcia o temacie. Sorry Adek.

"...nie pochodzi przypadkiem z XBR (Autodesk Project Excalibur), tajemniczego projektu, który powstaje na bazie 3ds Max."

 

To, że jest to fragmencik XBR nie ulega wątpliwości - tak napisali w mailu, który dostałem z linkami do tych filmików.

Taki ten XBR tajemniczy, że CGtalk aż kipi od informacji... i nie na bazie 3ds max, bo to już brzmi jakby tworzyli jakieś nowe cudaniewidy, a jest to ten sam stary-'dobry' max tylko muszą wymienić kilka najbardziej szwankujących części. Łapię za słówka, bo tak sformułowane zdania naprawdę słabo wyglądają na najwiekszym polskim serwisie 3d.

Polecem zapis z webinaru na ten temat.

Jeśli ten mocny lifting ma odnieść skutek to czasu mają niewiele, bo podobnego newsa powinnismy czytać jakieś 3-5 lat temu. Na szczęście (lub nieszczęście) te 3 fazy przebudowy nie będą się najprawdopodobniej pokrywac z kolejnymi releasami softu, więc jest szansa że skończą przed 2013 ;)

..i umówmy się, te filmiki to jakiś piard dla amatorów. Gówienka, które w tej czy innej postaci są dostępne od lat. Parę bajerów muszą dodać, bo to na czym ma polegać przebudowa maxa, trudno zaprezentować na youtube.

 

Co niektórym warto chyba również przypomnieć, że do uzywania tego programu nikt nikogo nie zmusza.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Oj... ten news to pisany, jakby autor nie miał pojęcia o temacie. Sorry Adek.

"...nie pochodzi przypadkiem z XBR (Autodesk Project Excalibur), tajemniczego projektu, który powstaje na bazie 3ds Max." [ciach...]

 

Dzięki. W zasadzie liczyłem na poprawki i ukierunkowanie. News powstał dosyć "spontanicznie". Ale poprawie przede wszystkim to zdanie bo masz zupełną rację. Teraz jak to czytam to przyda się więcej zmian.

 

W moich oczach jednak ten XBR to jednak jest "pewna tajemnica" bo tak naprawdę nie zdradzane są bardziej dokladniejsze szczegóły. Powoli przepisują program - z czego wiele osób się chyba cieszy. Ale przydałby się jakiś dokładniejsze "roadmap". No nic, pozyjemy...

Edytowane przez Adek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no szaleństwo...

naprawdę tymi filmikami i spamem mailowym na skrzynkę zachęcili mnie do zakupu upgrade i subskrypcji!

 

Wreszcie będzie object painter!!! chwila, przecież już jest - nazywa się Advanced Painter i co dziwne, nie kosztuje 5500zł (upgrade z 2009 i subskrypcja) , no dobra, no to soft selection nowy... hmm tylko po co mam płacić 2000zł za subskrypcję która daje mi upgrade czegoś co akurat i tak już działało dobrze?!

 

no ale może stabilność poprawili? (słowa nie ma o tym? czyżby nie poprawili?)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektorzy chyba odbieraja zwykla wiadomosc w sposob histeryczny. Nikt tu nie mowi "zobaczcie jakie rewolucje dodalismy niesamowite!" - ot pokazalo sie pare filmikow na zasadzie "w razie gdybyscie sie zastanawiali to pracujemy nad tym a tu maly dowod". Pisza wyraznie w mailu "This is just a small sample of what we have in store for you" a tutaj oczywiscie robienie z igly widel. Informacja to maly sneak peek a nie prezentacja wszystkich ficzerow.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucek: "Normalnie bodypaint w maxie", chwila ta funkcja jest już max 2010 np. Tools ->> Viewport Canvas; ale na filmiku jakaś bardziej rozbudowana.

Nezumi: "Niektórzy chyba odbieraja zwykla wiadomosc w sposob histeryczny...." Masz rację!

 

Jeżeli to jest wersja pre-pre.. no to co mają tam dodawać zapewne najpierw zajmują się optymalizacją kulawych części maxa jeżeli mają taki zamiar ale skoro o tym mówią to w końcu zdali sobie sprawę że czas na grubsze zmiany niż dodawanie funkcji, gdyż przy ostatnich wersjach mało o tych optymalizacjach mówiono. Może to naiwne myślenie ale jednak ja i zapewne wiele innych osób liczymy na to że max powstanie bo właśnie ta jego słaba optymalizacja odstrasza. Oby było lepiej a takich bajerów jak na filmikach hmmm... niech dokładają byle to dobrze działało, bo przez dodawanie tych fajerwerków wszystkich tak się panowie w Autodesk zamotali że teraz mają problem z optymalizacją softu... wszystko tam jedzie na starym core w ładnych szatach ;P

Edytowane przez hamek1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba twórcy 3d Studio odwiedzili jedna ze stronek poświęconych skryptom do maxa a mianowicie www.scriptspot.com i postanowili zaimplementowac pewne rozwiązania. Niektóre "nowości" mające pojawić się dopiero w wersji 2011 ujrzały światło dzienne już lata temu. Mimo wszystko miło, że będzie to już standardem w kolejnych maxach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak ogólnie to chyba nie ma co narzekać :) max od zawsze był nafaszerowany takimi bzdetami i w tym jest w pewnym sensie jego siła, mnóstwo pierdołek można zrobić out-of-the-box. Instalowanie kolejnych plugów/skryptów (szczególnie darmowych) ma taką wadę, że nie można marudzić jak coś nie działa (albo się wysypuje), a tak - im więcej tego jest w instalce tym większa odpowiedzialnosć autodesku żeby wszystko grało. Można sobie pomarzyć ;) ale chyba idzie to w coraz lepszym kierunku.

W wyjątkowo dobrym nastroju - pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie dziwiło zamiłowanie do Maxa wielu ludzi. Rozumiem XSI, Maya, LW, Maxon, Blender, ale Max? Kiedyś robiłem w nim animację i w połowie pracy okazało się że po pewnej operacji niezbędnej do ukończenia projektu program się wieszał (wersja 8). Niby miałem regresję ale musiałbym się cofnąć prawie do samego początku żeby ten błąd ominąć. Jedyne co można o tym sofcie powiedzieć dobrego to fajne silniki na niego dostępne. Zresztą ten program jest dostępny, zdaje się, na tylko jeden OS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie dziwiło zamiłowanie do Maxa wielu ludzi.

Zawsze mnie dziwiła zapalczywa niechęć niektórych do maxa.

 

Rozumiem XSI, Maya, LW, Maxon, Blender, ale Max? Kiedyś robiłem w nim animację i w połowie pracy okazało się że po pewnej operacji niezbędnej do ukończenia projektu program się wieszał (wersja 8).

Oczywiście xsi,maya,cinema,blender nigdy się nie wieszają.

Niby miałem regresję ale musiałbym się cofnąć prawie do samego początku żeby ten błąd ominąć.

Co miałeś?

Jedyne co można o tym sofcie powiedzieć dobrego to fajne silniki na niego dostępne.

Gdybyś go znał to byś wiedział że nie masz racji.

Zresztą ten program jest dostępny, zdaje się, na tylko jeden OS.

I co z tego?

 

Che,che:)Nudzę się:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regresja to po prostu poprzednie etapy pracy zapisane tak żeby można było do nich wrócić w razie czego. Akurat w przypadku Maxa jest to wręcz zalecane przez producenta. Rzucenie trollem dotyczyło innej części wypowiedzi mafidy który uważa że jak ktoś nie kocha danego programu to go nie zna. Na dodatek jest ślepawy, gdyż pisałem wyraźnie że robiłem to w Maxie, więc jak mogłem to robić nie znając Maxa? Myślę że dobrze wiedzieliście o co chodzi a jak macie inne określenie na "regresję", które ma nie więcej jak 45 sylab to proponuję zapoznanie mnie z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regresja to po prostu poprzednie etapy pracy zapisane tak żeby można było do nich wrócić w razie czego.

 

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2573721

 

Rzucenie trollem dotyczyło innej części wypowiedzi mafidy który uważa że jak ktoś nie kocha danego programu to go nie zna. Na dodatek jest ślepawy, gdyż pisałem wyraźnie że robiłem to w Maxie, więc jak mogłem to robić nie znając Maxa?

Odpowiedziałem na twoim poziomie.Z twojej wypowiedzi wynikało że jak ktoś lubi maxa to jest...Hmm,dziwny?Inne programy sie nie wieszają?

Na dodatek jest ślepawy, gdyż pisałem wyraźnie że robiłem to w Maxie, więc jak mogłem to robić nie znając Maxa?

Oczywiście że mogłeś,ja robię różne rzeczy w maxie a w życiu bym nie powiedział że go znam.Znam niektóre funkcje...

 

Pozdro i dzięki za repa dac77:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dac77 - sek nie w tym ze nie wiedzialem o co chodzi. Sek w tym ze chcesz brzmiec uczenie i uzywasz slow ktorych znaczenia nie znasz. Cwaniaczyc tez trzeba umiec.

 

A twoja historia wyglada tym bardziej na wymyslona jesli piszesz o "pewnej operacji niezbędnej do ukończenia projektu". Napisalbys po ludzku co to za "operacja" - gdzie jak gdzie ale tutaj ludzie zrozumieja o co ci chodzi. I coz to byl za blad ze musialbys sie cofnac niemal do poczatku? Ciezko mi sobie wyobrazic cos co przy animacji wymagaloby cofniecia sie z niemal ukonczonego projektu do poczatku (znaczy co - do modelowania? Do rigowania?).

 

(nadal rozdajesz repy na minusa kiedy jestes bezsilny w dyskusji? I co, pomaga to w czyms? :D)

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło o modyfikację geometrii obiektu symulowanego jako (nie pamiętam tej nazwy w Maxie) softbody. Jak zmieniłem kształt i wyszedłem z meshedita czy polyedita to program po prostu ginął bez śladu nie wyświetlając żadnego błędu, a powinien chyba przeliczyć symulację z nową geometrią.

Nie twierdzę że tylko Max się dziwnie zachowuje. Ale w innych programach najczęściej coś da się zrobić. XSI potrafił np. wykrzaczyć się przy edycji layoutu interfejsu albo przy kompozycji w nodach. Lightwave potrafi wywalić się w modelerze. Blender to okazjonalne "Segmentation Fault". Ale tylko Max potrafi robić to na tym samym etapie pracy więc powtórne otworzenie pliku i powtórzenie operacji nic nie daje, a raczej daje ten sam efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, ja jestem ze wsi :(

 

A co do maxa - nie pamietam kiedy ostatnim razem sie zawiesil a nie robie na nim wylacznie wiz, ale też nie jakieś mega zaawansowane sprawy. No trudno. Nie moge marudzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, każdy lubi to co lubi, widzę że administratorzy postarali się by ukrócić Waszą BARDZO niesmaczną kłótnię o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi, ale wytłumaczcie mi proszę jedno - dlaczego z Maxa na Mayę przesiada się bardzo dużo osób, a w drugą stronę nie spotkałem jeszcze żadnej :( .. przynajmniej z własnej woli (jeżeli praca tego nie wymaga).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie narzeka na cały Autodesk. XSI, Maya, Combustion, FaceRobot to świetne programy. Problem w tym że Autodesk ma zbyt silną pozycję na rynku, więc nie czuje na karku oddechu konkurencji. W takiej sytuacji spija śmietankę i nie musi starać się o rozwój nowych technologii. Jest na tyle silny, że jak coś nowego zacznie zagrażać jego produktom to będzie mógł zawczasu je wykupić. Z drugiej strony po co ma coś zmieniać. I tak w przyszłym roku sprzeda określoną ilość licencji więc decyzja o ilości udoskonaleń programu to czysta kalkulacja między przychodami ze sprzedaży aktualizacji a kosztami wprowadzenia tych zmian. Jeśli będzie zbyt mało zmian niewiele sprzedadzą aktualizacji, a jeżeli dowalą pełno funkcjonalności to sprzedadzą dużo aktualizacji ale koszty będą duże i ryzyko że nie za bardzo będzie co poprawiać przy następnej. Trochę jak z samochodami których optymalna ekonomia wymusza dziesięcioletni okres trwałości.

 

Edit:

@beny:

Ponieważ Max jest tak popularny że jest naturalnym wyborem na początku. Też to miałem. Myślałem że jak wszyscy z niego korzystają to jest lepszy i super profesjonalny. A jak ktoś poprubuje innego softu to na ogół nie wraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Określenie 'bardzo dużo' jest dość względne Beny ;)

Ale możliwe, że jest tak, jak mówisz, tylko warto się zastanowić, jaki udział w podejmowaniu tych decyzji ma ogólnie rozpowszechniony fakt, iż 'w Maya to zrobili wszystkie filmy Holiłódu, więc musi być najplesza' :)

Jest to oczywiście bzdura, bo mimo iż faktycznie swego czasu Maya podbiła postprodukcję filmową to jednak w 75% wynika to z dostepności nalepszego portu do PRMana oraz wersji na systemy Linuxowe, które są standardem w tej branży. Jeszcze przed wykupieniem przez Autodesk rozwój Mayki bardzo spowolnił a obecnie możliwości głownych programów 3d są niemal identyczne. Teraz innowacja ma miejsce wewnątrz studiów, tam powstają przełomowe rozwiązania, starannie ukrywane przed resztą świata ;)

Dlatego rozwój czy przebudowa fundamentów maxa jest tym bardziej powodem do radości. Nową funkcję w postaci skryptu czy pluginu zawsze mozna dokupić lub napisać - braków w archtekturze już nie przeskoczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Czas to zakończyć. Po raz kolejny w wątku zmieniany jest temat i robi się swego rodzaju czat. Nie sposób nie zauważyć, że jego głównym bohaterem jest dac77.

 

Nie analizuje wszystkich postów, jedynie co mogę powiedzieć zgłoszeń na Twoje zaczepki, prowokacje jest naprawdę sporo ostatnio. Co mogę zrobić w tej chwili, to prosić Cię o trzymanie się tematu i czasami zmianę stylu Twoich postów (a jesteś w tej chwili osoba, która pisze chyba najwięcej postów!). Nie wiem czy to dobrze.

 

Po raz kolejny po Twoich sprowokowani zostają użytkownicy, którzy również dają się ponieść emocjom. Czyszczenie wątków nie jest przyjemne.

 

[Ostatnie posty zostały usunięte]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytalem tych postow ale irytujace jest to kasowanie postow, co ostatnio czesto sie na tym forum zdarza.Jesli ludzie chca sie klucic to niech sie kluca byle sie nie wyzywali a ustawianie ich do konta jest co najmniej na poziomie podstawowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacenty: wlasnei się wyzywali. Nie wyleciał przecież wątek.

 

A wracając do dyskusji i nowych zakupów Autodesk. Miałem pisac newsa na temat przejęcia kolejnego produktu przez AUtodesk, ale bardzo szybko zaczęło to znikać z internetu.

 

Mowa oczywiście o tym: http://www.npowersoftware.com/AutodeskSAT.htm

 

Ciekawe jestem, brak oficjalnego komunikatu od Autodesku, pozostała jedynie po tym kopia w Google i wątek na CGTalku: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=855395

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adek - napisalem o tym wyzej ;) Nie jest to jakis ogromny zakup chyba, nie? Napisales tak jakby kryl sie za tym jakis spisek :D (chyba ze tak to odebralem tylko).Moze po prostu kolejny zakup pluginu, nie ma o czym krzyczec na lewo i prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że max się jednak rozwija, bo już spisywałem go na straty (ale widać autodesk poczuł, że pozycja 3ds max się bez zmian nie utrzyma, bo inne softy gnają do przodu). Fajnie, że 3ds dostaje narzędzia takie jak Texture Paint, Proportional Editing i nawet rozszerza Bone Skeching (tu można rysować wybranymi obiektami, a nie tylko kości) z Blendera i innych softów (pod innymi nazwami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy będzie można to wyłączyć. ;) Jestem raczej konserwatystą w sprawie UI. Uwielbiam maxowy interfejs za prostotę i przejrzystość. To chyba ostatnia rzecz, za jaką powinni się zabierać dokonując drastycznych zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nic nie mam aż tak do maksa. Soft jak soft ma swoje plusy i minusy, ale jak nie poprawią schematic view to mnie szlag trafi. Znalezienie czegoś w stosie setek tysięcy podpiętego do czegoś co jest w stosie innych setek tysięcy to porażka. Panowie z Autodesku chyba za bardzo zafiksowali się w pierdółki zamiast poprawić oczywiste i zgłaszane od lat bugi. Ech... Kinetix i późniejsze Discreet działało lepiej w tej materii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Dobrze, że idzie to do przodu :) Może się mylę, ale wygląda mi na to, że finalnym celem tych ruchów ADSK jest albo fuzja ich pakietów 3d, albo specjalizacja (max - modelowanie, maya - animacja, xsi -hm...). Excalibur wskazuje na fuzje.. chociaz kto wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech te spekulacje :) co będzie to będzie.. my i tak będziemy robić swoje.. w jakimkolwiek sofcie. Blender rośnie w siłę, Modo daje radę.. dobrze, że Autodesk chce przebudować kod maxa bo stary i całkiem jary kod programu trochę zdążył posiwieć. A w dobie komputerów mających kilka procków pod ręką maxio potrafiący pracować tylko na jednym (pomijam rendering) wypada bardzo blado. Więc jest na co czekać. A co do UI.. pewno rzecz gustu. Nie zapominajmy, że da się maxa w miarę dostosować. Skróty, pierduty, kolorki i ikonki. Nie taki diabeł straszny a człek podły i tak się do wszystkiego przyzwyczai :D prędzej czy później. Pomarudzi, pomarudzi, że pozmieniali, że do dupy... a potem... przywyknie, pochwali, doceni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności