Jump to content

Marcin 'Buła' Dyjak - Teczka


Recommended Posts

Witam w mojej teczce.

 

Aktualnie pracuję nad modelem samochodzika RC.

Aktualnie mam gotowe koła i kończę robić karoserię, całe zawieszenie jeszcze nie oteksturowane.

 

Screen:

 

ss_whnrxh.jpg

 

Siatka:

wire_whnrhn.jpg

Edited by Buła
Link to post
Share on other sites
Nie potrzebnie użyłeś poly na zaznaczenie szyb, wystarczy je zrobić na teksturze.

 

Nie zawsze, jeśli są na texturze, krawędzie mogą być nieostre, zwłaszcza gdy wejdą mipmapy. Odcinając okna na geometrii masz pewność, że zawsze będą ostro zaznaczone. No i nie widać schodków na ukośnych liniach.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
  • 4 months later...

Bardzo ładny realistyczny kiosk:)

Brakuje szyldu z napisem, który by nieco ożywił temat bo na górze jest tylko żółty pas.

 

Można ciut odważniej pojechać z graffiti, szczególnie na froncie, jakiś wielki np dwubarwny tag.

Brud jest fajny, bardzo stonowany, ja bym widział jednak miejscami nieco więcej customowych uszkodzeń, może zdarta farba, może jakieś wlepki.

To jednak kwestia stylistyki.

 

Czego mi brakuje to na pewno skrzynki na gazety, jakiejś skrzynki z prądem na ścianie, może prau kabli biegnących po ścianie (nie wiem, może jest z tyłu?).

 

Zapodaj texy jeszcze.

 

pozdro!

Link to post
Share on other sites

Grzechu ma rację z tym niedodawaniem graffiti w każdym miejscu, ale tylko połowicznie.

Pierdyknięcie wrzuta na całej przedniej zasuwce kiosku byłoby realistyczne, wystarczy wyjść na ulicę, są miejsca wysmarowane od góry do dołu.

 

A takie dwa proste tagi na kiosku działają na zasadzie "jeden tu pacnę, a drugi tu".

A reszta kiosku czyściutka.

Wiesz, to nie tak, że ja się upieram przy swoim koniecznie, podejście do takiego growego realizmu to sprawa zależna od punktu siedzenia, czyli stylistyki w głównej mierze.

Tylko zwracam uwagę na takie niuanse estetyczne.

 

Np. zdarzają się takie jakby stojące na ulicy blaszane kwadratowe słupy z prądem w środku (tudzież drzwi co za nimi jest prąd, takie z trupią czaszką) co są nie raz całkowicie oblejone plakatami, że nawet nie widać kawałka blachy.

Więc nierealistyczne jest podejście takie, że robimy słup z prądem, a na nim jeden plakacik:) Nawet żadne strzępy po poprzednim nie wiszą.

Wręcz wskazane jest, żeby w takim growym realiźmie nawet trochę przesadzać z tym brudem i szczochami na ścianach, odrapaniami, mazami, zaciekami i resztkami ogłoszeń.

 

Skracając, chodzi mi o to, że autor powinien podejść do textur z nieco większą odwagą, większym szaleństwem:)

Jednak tak jak napisałem, to kwestia stylistyki i nad tym można się rozstrząsać całą noc.

 

pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Dzięki za komentarze i porady, przydadzą się na przyszłość.

Kiosku już nie będę tuningować, zabieram się za nowy model zaraz.

 

Do teczki dorzucę jeszcze model klatki z ogródka meteorologicznego który robiłem kilka dni temu:

 

meteorological_station_by_bula17-d47rci5.png

Edited by Buła
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Przyznam się szczerze, że podobają mi się Twoje budynki.

Ładne tekstury, widać, że umiesz mapować i używać decali.

 

Największą wadą Twojej architektury jest bardzo prosta budowa. Rozdzielnia gazu to box, podobnie kiosk. Chyba czas wyruszyć na głębszą wodę.

 

Z mojego czepialstwa to tabliczka na drzwiach kiosku nijak nie pasuje do tak publicznego budynku

Link to post
Share on other sites

Przecież nie pisałeś nic o autentyczności, zwróciłeś uwagę na zupełnie inny aspekt pod który ewentualnie dałoby się podciągnąć stwierdzenie o autentyczności heh. Poza tym nie można poza małymi szczegółom odmówić tym prackom autentyczności o wstawione na większą scenę z oświetleniem wyglądałoby dobrze.

Link to post
Share on other sites

jak na 19 latka to bardzo fajnie ci to wychodzi. teraz jak mowia poprzednicy, cos bardziej zlozonego. Ciezkie poczatki za toba, teraz tylko by nie braklo sil, checi i determinacji do doskonalenia.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy