Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
2 godziny temu, michalo napisał:

Miałem zrobić memtesta ale oczywiście nie zrobiłem. Teraz to zrobię bo się zmartwiłem. 😞

Tylko może na noc puszczaj, bo wolno leci 😉 

  • Like 1
Napisano

Też kiedyś programy mi się wywalały częściej niż powinny własnie z powodu ramu, ale miałem też tak, że przy renderingach GPU przez dogrywającą kartę graficzną czasami sypało mi błędami lub renderer się crashował, niestabilny zasilacz, procesor czy nawet jakiś błąd z podpięciem dysku przez sata może powodować błędy dlatego jak komputer jest katowany dzień w dzień to staram się w miarę możliwości wymieniać podzespoły co kilka lat gdy jeszcze są na tyle sprawne, że łatwo je sprzedać bez dużej straty i nie mnożą problemów. 

  • Like 1
Napisano
15 hours ago, michalo said:

Kurde z tym ramem to mogę mieć problem.

Jak masz problem z RAMem to powinienes miec problemy z wywalaniem sie roznych softow. Jesli chodzi o Blendera to na grupie Facebookowej kilka osob mowilo dzis o wywalaniu sie przy renderingu w 2.9.
Sam nie moge tego potwierdzic - poki co (odpukac) nie mialem przypadku wywalenia sie. Ale najwyrazniej wiecej osob ma problemy z renderem i stabilnoscia 2.9 .

Napisano

Okazuje się, że nie mam problemu z ramem. Przynajmniej mem test nic nie wykazał (musiałem przerwać przy ostatnim passie - test 7)

Z blenderem to pewnie przypadek - ale nie mogę potwierdzić bo bardzo rzadko go odpalam.

Softy które mi wywala to właściwe tylko zbrush, jednak go używam non stop. Innych problemów nie mam.

8 godzin temu, alex3d napisał:

  propaganda. Po tym jak 80lev zignorował update zb węszę tam spisek 😛

  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Tadam. Pablo wreszcie obrał właściwy kierunek. 

Edit: tu jest trochę więcej szczegółów. https://developer.blender.org/T81180

Ta informacja jest szczególnie ciekawa.

Cytat

...

Engineer plan:

Remove BMesh based dyntopo (to be replaced with a better implementation).

 

 

 

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 4
Napisano

Houdini 18.5 jest jak myśliwiec 6 generacji, ale wygląda, że NanoVDB  może niedługo będzie również w blenderze. 

 

https://developer.blender.org/D8794

https://www.aswf.io/news/nanovdb/

bunny.png

 

NanoVDB allows for GPU acceleration of OpenVDB workflows such as ray tracing, filtering and collision detection, while maintaining compatibility with the core OpenVDB data structure and existing pipelines. It has no external dependencies, works with different graphics APIs including CUDA, OptiX, OpenCL, OpenGL, and DirectX, and supports both voxel and point data. NanoVDB is open source and available for download on the OpenVDB GitHub.

  • Like 1
Napisano

@Maciek Jutrzenka troche spierałem się z tobą o tego Blendera, ale musze stwierdzić, że popróbowałem, popatrzyłem i sie zakochałem (ver 2.9). 

Ale co do programu Maya to sie nie zgadzam, rozwija sie bardzo dobrze i wcale nie musi mieć najnowszych nowinek, bo idąc za filozofią blendera to im więcej, tym gorzej!

To tak na uśmiech na niedzielna noc!

 

Napisano
35 minut temu, MariushO napisał:

@Maciek Jutrzenka troche spierałem się z tobą o tego Blendera, ale musze stwierdzić, że popróbowałem, popatrzyłem i sie zakochałem (ver 2.9). 

Ale co do programu Maya to sie nie zgadzam, rozwija sie bardzo dobrze i wcale nie musi mieć najnowszych nowinek, bo idąc za filozofią blendera to im więcej, tym gorzej!

To tak na uśmiech na niedzielna noc!

 

ja nie mówię że maya zła mówie tylko że raczej nie dostanie tego szybko.. bo tam są inne priorytety 😄 to miałem na mysli. Co do samego Blendera.. program jak program.. wszystko ma swoje plusy i minusy. Ale jest jeden ficzer który sprawia że dla mnie Blender jest 10 lat przed wszystkimi.  Mianowicie Viewport połaczony z IPR'aem i jak dobrze to działa.. ile kroć muszę coś wyrenderować w Houdinim to łapie się za głowę jak tragicznie to działa. Ludzie tego nie czują np aż tak bardzo bo zazwyczaj pracuja na 2 monitorach.. i wtedy to aż tak tragicznie nie wypada.. ale jak się pracuje na laptopie czy 1 monitorze.. to przepaść jest kosmiczna.  no ale blender za to possysa w wielu innych aspektach więc no niemożna mieć wszystkiego.. 

Napisano
32 minuty temu, MariushO napisał:

@michalo hudy rządzi na swoim terytorium, które wywalczył sobie już jakiś czas temu, ale ma słabe strony...

To tak bardziej dla żartu napisałem.

Blender (jego użytkownicy) kilka razy w miesiącu powoduje u mnie jaw-drop 😉 Hudy tylko przy releaseach hehe. Tak to ciężko na niego mi trafić. Ogólnie to do softów mam dystans bo to tylko narzędzia i wszystko zależy od użytkownika.

  • Like 1
Napisano

w ogóle ile kroć muszę korzystać z czegoś innego niż Cycles do renderingu.. np Renderman.. albo 3delight... czy cokolwiek co ma te ubershadery.. to dostaje szewskiej pasji.. wszystko tam jest tak kosmicznie spartolone.. i nie wiem jak ludzie mogą tego korzystać.. zamiast wszystko oprzeć na vectorach i floatach to tam są jakieś ich własne sockety które jak nie przewidzieli że chcesz coś zrobić to nie zrobisz.. masakra.

Napisano (edytowane)

Też to obserwuję i pale się nie mieści co oni tam odjaniepawlają 🙂 w zasadzie kilka osób na samym szczycie pręży muskuły ile jeszcze da się wycisnąć z boxa czy kulki 🙂 

 

 

😄

 

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 1
Napisano
2 minutes ago, EthicallyChallenged said:

Ja tylko czekam, aż ktoś zrobi animowaną postać, bo nic mnie już chyba nie zdziwi, to są jacyś szaleńcy. 😄

Oh you sweet, sweet summer child 🙂

 

Napisano

Widziałem to, czekam na postać z deformacjami w stawach, coś typu nie wiem, ośmiorniczka grająca w piłkę, albo dwóch bokserów 😉 Już przestałem pytać "jak oni to zrobili", uznałem, że nie ma sensu bo jeszcze pokażą drzewka nodów, wtedy w ogóle się odechciewa wszystkiego lol.

Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Destroyer napisał:

Też to obserwuję i pale się nie mieści co oni tam odjaniepawlają 🙂 w zasadzie kilka osób na samym szczycie pręży muskuły ile jeszcze da się wycisnąć z boxa czy kulki 🙂 

 

Albo jak ten jegomość w pustej scenie 

 

 

Zeszłoroczny Nodevember zmotywawał mnie żeby założyć konto na tweeterze i wejść głębiej w shadery Blendera, tegoroczny po 3 dniach dał mi do zrozumienia: idź przesuwaj werteksy.

Edytowane przez stormwind
  • Haha 1
Napisano

A potem idziesz do pracy i dostajesz zadanie wziąć starszy projekt poprzednika lekko zmienić animacje prosta rzecz ,szybko sobie poradzisz i widzisz, że wszystko proceduralnie na boxie czy plejnie 🙂

Po tygodniu szef pyta czy już zrobione... jasne... już kończę... pisać powieść autobigraficzną bazującą na wydarzeniach ostatnich dni 

...ostrożnie krok za krokiem ruszył plątanina węzłów, nic nie wyglądało znajomo w tym istnym labiryncie Ariadny a on niczym współczesny Tezeusz zagłębiał się w niego coraz bardziej i bardziej chcąc odnaleźć leże bestii, jeszcze nie wiedział, że mimo usilnych prób z góry skazany jest na sromotną porażkę i z każdym krokiem popadał w coraz większe szaleństwo ...

  • Haha 1
Napisano
Quote

Redshift 3.0.33 is now available, this is a pretty big release, it includes the initial release for the public Blender Beta, public MacOS METAL beta for AMD GPU's, Katana 4.0,

124817882_10223639228672439_6040619088698099444_o.thumb.jpg.130cdc69406b57aa8cf0a0af189bbb57.jpg

---

animacja postaci 😄

 

 

 

 

  • Like 1
Napisano

Ten jaguarek jest zajebisty po prostu. Rewelacyjny efekt. Chetnie bym lyknal ten tutorial ale za $120 to ja dziekuje 😉 Juz im odbija troche z cenami tutoriali.

Napisano
7 godzin temu, Nezumi napisał:

Juz im odbija troche z cenami tutoriali.

Zgadzam sie, Blender jest darmowy wiec autorzy tutorial powinni wrecz placic userom za korzystanie z ich wiedzy.

Napisano (edytowane)
36 minutes ago, le_chu said:

Zgadzam sie, Blender jest darmowy wiec autorzy tutorial powinni wrecz placic userom za korzystanie z ich wiedzy.

Wiedzialem ze sie pojawi ten motyw 😄 Zawsze jest to samo - jak komus sie nie podoba to pewnie dlatego, ze Blender jest darmowy, i chce za darmo wszystko, nie?
Nie, tak po prostu uwazam, ze 120 dolcow za ten tutorial to za duzo. W zwiazku z czym nie kupuje. Jak ktos uwaza ze to dobra cena niech kupi i luzik. Moga sobie dac $1000 jak chca. To ich praca i wyceniaja ja jak chca.
Mega dobre tutoriale Gleba Alexandrova i Aidy Burrowsa z potezna dawka wiedzy, czesto uaktualniane jesli zajda jakies zmiany w nowych wersjach, kosztuja $60.
Rewelacyjne tutoriale p2Design do tworzenia postaci i rigowania sa po $45. Ten tutek z rigowaniem kupilem mimo ze watpie, zebym go kiedys ogarnal bo rigowanie to dla mnie bol straszny.
Tak ze nie, kolego sarkastyczny 😉 Nie uwazam ze powinno byc wszystko za darmo. Uwazam ze tutorial o czesaniu kotka - jak zajebisty by nie byl - nie jest wart moich ciezko zarobionych $120 zielonych papierow.

Edytowane przez Nezumi
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Nezumi napisał:

Po prostu uwazam, ze 120 dolcow za ten tutorial to za duzo. W zwiazku z czym nie kupuje. Jak ktos uwaza ze to dobra cena niech kupi i luzik. 

Twoj pierwszy post odnosnie ceny produktu, na ktory ktos poswiecil wlasny czas, srodki, pieniadze, brzmial zupelnie inaczej. To Ty a nie nikt inny w tym temacie napisales ze ludziom "odbija" z cenami. To Ty a nie nikt inny piszesz w tonie jakbys wiedzial co ile powinno kosztowac na rynku.

W sumie chyba tez tylko Ty nie potrafisz zauwazyc jak szybko w grafice 3D moze sie zwrocic 120 ciezko zarobionych dolanow.

Edytowane przez le_chu
Napisano

Grooming to oddzielna gałąź3d i dobry groomer możne naprawdę dobre pieniądze robić więc i taka wiedza też jest bardzie unikalna, specjalistyczna, mniejszy target i dlatego to jest w cenie, ale fakt że jak zaczynasz to możesz masę kasy utopić a niekoniecznie coś tego będzie. 

Ale 120$ to jeszcze nie tak dużo, co powiesz na 300-400$? 🙂 Do tego kursy cgma czy rebelway 600-1000$ ale to nie tylko nagrane tutoriale ale kontakt z mentorem, zadania domowe, pomoc, wskazówki, poprawki itd. choć czasami jakość nie jest aż taka super szczególnie jakieś wprowadzające bo można wykupić dostęp do do bazy tutoriali + youtube i będzie to samo albo nawet lepiej a taniej ale już musisz sam szukać co i jak i możesz stracić trochę czasu, ale wszystko się rozbija o to czego masz więcej czasu czy pieniędzy bo można się wszystkiego samemu nauczyć z youtuba, for, grup i dokumentacji ale to trwa

1064359950_Screen20_11.20200003.thumb.png.d0d32c05582930b77fb8ffb9b2df6df2.png

 

 

  • Like 1
Napisano

Włączę się 🙂

 

Moim zdaniem, po tylu tutkach przerobionych, 120 to z jednej strony drogo. Bo.. Kilkutygodniowe kursy offline potrafią kosztować kilkaset dolców ale tam miałbyś powiedzmy modelowanie, rigowanie i groomowanie.

Takie tematyczne są zwykle tańsze, ale nie każdy chce ochłapy 😉 i trzeb to uszanować. Widoać pani woli sprzedać 1 niż 2-3 i wyjdzie na to samo albo i lepiej.

A druga strona jest taka, że jak już mamy swój workflow, brakuje nam wiedzy właśnie z groomowania i szykuje nam się taki projekt to why not?  Taki skill nie jest tani.

 

Taki ja co z groomem nie ma nic wspólnego i raczej miał nie będę, rzeczywiście za 120 dolców nawet nie podejdę, ale za 10 może z ciekawości bym kupił 😉 Taka to zasada.

 

Ja też to tak ważę. Przygarnąłem tutorial From Basics to Advanced 3D Stretching Grassettiego i nie zastanawiałem się nad ceną bo chciałem zobaczyć bliżej jego workflow i parę rzeczy podchwyciłem (chociaż cena ze 2 x niższa niże akurat ten z gepardem) . Miałem też jego kurs anatomii ale on był miarę budżetowy.

Jego wiedza jest zwięzła i konkretna. Nie lubię  tutorialów w real time za abrdzo bo tam jest ciągłe owijanie w bawełne.  Chyba, ze to wykład.

 

Także, jak jakaś wiedza jest potrzeba to cena jest drugorzędną sprawą, imho.

 

  • Like 1
Napisano

@Nezumi z jednej strony 99% procent płatnych tutoriali dla blendera to chłam, z drugiej tego za 120 dolców będę bronił 🙂Zajmują się VFX i ich workflow jest oparty na Houdinim i Blenderze. Nie znajdziesz zbyt wielu osób, które wymiatają w Houdinim i vfx i jeszcze przenoszą to na grunt blendera, robią specjalistyczne addony i chętnie dzielą się tą wiedzą, nawet za pieniądze. Ich tutorial dla Houdiniego to jakieś 300-500$.

Mentorzy są różni, ceny są różne. Trzymając się już przykładu VFX, chcesz się czegoś nauczyć i szukasz konkreta z branży z doświadczeniem w wielkich produkcjach, który ogarnia Houdiniego, Maya itd. to poza ceną kursu nie masz problemu, możesz przebierać. Szukasz kogoś takiego w odniesieniu do blendera i ...jest brak takich ludzi. Może za jakiś czas będą jacyś pracownicy Tangent Animation etc. To co oferuje Blender Foundation to też jakieś oderwanie od rzeczywistości.

Reasumując, dopóki stare cwaniaki nie przejdą na blendera, małe studia nie zaczną robić wielkich rzeczy w blenderze dopóty nie będzie wielu tutoriali, za które warto płacic gruby pieniądz. Inna sprawa, że darmowe tutoriale robią pasjonaci i nawet te płatne wymiękaja, ale nie są to raczej rozbudowane kursy. Game art, wizualizacje tu chyba łatwiej o jakiś materiał, ale dobry kurs vfx albo sculptu w blenderze... 🙂

 

@michalomasz rację z tymi tutami real time.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Wiekszosc kursow online, bez wzgledu na ich cene, jest przynajmniej w stanie przeniesc czlowieka z punktu A do B jesli chodzi o poziom wiedzy. Ich cena w porownaniu z kursami stacjonarnymi to pusty i gluchy smiech na sali.

Poza tym szanujmy sie, zawod grafika to cos, czego podstaw mozna wyuczyc sie w kapciach i pizamie w ciagu kilku miesiecy. Przy sredniej jakosci laptopie, komunikatywnym angielskim i podlaczeniu do sieci, mozna po roku - dwoch zarabiac, jako freelancer, naprawde przyzwoite pieniadze. Oczywiscie przyzwoite zalezy od punktu siedzenia kazdego indywidualnie, ale jest to zawod na pewno perspektywiczny jesli chodzi o stabilnosc zatrudnienia jak i zarobki. Przy odrobinie skilla i szczescia kazdy grafik jest w stanie wylapac klienta za te 1500€ - 2000€ miesiecznie, klepiac w porywach 4-5 wizek, pracujac max 3 tygodnie w miesiacu.

Porownajcie to sobie z jakakolwiek inna branza poza IT i moze online marketingiem. Ile branz ma w ogole podejscie do tego co oferuje czlowiekowi freelancing jako grafik 3D? Dziadowanie tych 120€ za podniesienie swoich kwalifikacji, ktore i tak zwroca sie przy okazji pierwszego lepszego zlecenia, jest po prostu smutne.

Edytowane przez le_chu
Napisano

Pare rzeczy w chodzi tu w gre.
Po pierwsze to faktycznie spojrzalem na ten kurs jako ktos kto z ciekawosci by sobie kotka poglaskal w domowym zaciszu 😄 a nie jako tutorial dzieki ktoremu posiade wiedze ktora mi pomoze w pracy. Czesania chce sie nauczyc ale bardziej dla siebie wiec to $120 za tutek ktory obejrze i cos sobie pogrzebie dla przyjemnosci to duzo.
A co jesli ten kurs ma byc podstawa do pozniejszej pracy? To faktycznie te $120 to jest nic. Tutaj pelna racja i nie ma dyskusji.
Z jednym (nie tak znowu) malym "ale". To jest kurs Blendera.
Jak bardzo fani Blendka by sie nie napinali to na dzien dzisiejszy nie jest soft, ktory otworzy ci drzwi do wielkich produkcji i pracy w duzym studio. Nie dzis i jeszcze spory czas nie. Tangent Animation nie zatrudni wszystkich 😉
Z jednej wiec strony przyznaje racje, ze wiedza z tego kursu jest warta nawet wiecej a z drugiej strony kiedy ostatni raz widzieliscie propozycje pracy dla groomera w Blenderze?..
Dlatego kurs do Houdiniego czy xgena moze kosztowac wiecej bo wiecej ci daje na rynku pracy, podnosisz swoje kwalifikacje ktore sa poszukiwane. Ten sam temat w Blenderze, nawet z takim super efektem jaki osiagneli przy tym jaguarze nie da ci wielu perspektyw tak na prawde.

@le_chuprzytacza przyklad z wizkami. Nie wiem jak sie to ma do tematu czesania, ale spoko. Rozumiem, ze chodzi o fakt mozliwosci zarobku. Ten temat walkowany juz byl milion pincet razy na forum. Pomine fakt, ze nie kazdy czuje sie spelniony ustawiajac cale zycie meble i kwiatki w wizkach. Jakbym mial robic cos czego nie lubie za kase to jest sporo innych, bardziej intratnych zawodow od grafika 😄
Osobiscie oceniam produkty nie przez pryzmat tego czy mnie na to stac czy nie, tylko przez pryzmat tego jak bardzo mi sie to przyda. A kurs czesania w Blenderze przyda mi sie raczej srednio i - z powodow wspomnianych wczesniej - przyda sie on srednio wiekszosci ludzi ktorzy go kupia.

A wszystko to nie zmiania faktu, ze jaguarek im wyszedl zajebisty i nigdy bym nie pomyslal, ze to w Blenderze. 😄

  • Like 1
Napisano (edytowane)

@Destroyerz redshiftem to fajne wieści, sprawdzaliście już jak śmiga z blenderem? To chyba następny w kolejce będzie renderman, chyba że wcześniej będzie gotowa nieoficjalna wtyczka do arnolda.

Edytowane przez alex3d
Napisano

@alex3d patrząc na posty na forum redshifta i grupie facebookowej to jeszcze bym się wstrzymał z używaniem 🙂 ale z drugiej strony użyłem redshifta do renderowania reklamy telewizyjnej z postaciami w wersji Alpha do Maryi i to jeszcze jednocześnie ucząc się jego obsługi i oczywiście z ciasnym deadline 🙂 ach co to były za emocje gdy zupełnie przypadkowo w kilku klatach postać nie ma buta a potem jednego oka 🙂 ale wystarczyło zrenderować te klatki raz jeszcze i w większości przypadków samo się naprawiło za pierwszym razem a jak nie to za drogim 🙂 prawdziwy chrzest ognia i duże ryzyko ale się udało a w tamtym czasie nic nie stało nawet w okolicy szybkości redshifta mimo że miał 2 opcje na krzyż i wspierał tylko podstawowe rzeczy 

  • Like 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności