Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Blender wygrywa z Autodeskiem, bo jest to opensource. Zeby zrobic nowy czy poprawic inny ficzer, zasiadasz i to robisz i tyle.

 

Eeeee, niezupełnie. Siadasz i robisz plugin dla aplikacji o zamkniętym kodzie. Nie słyszałem, żeby komuś pomogło to, że Blender ma otwarte źródła. Może w grach byłby to jakiś atut, ale firmy growe i tak piszą własne edytory.

 

 

Autodesk jako korporacja musi przemielic swoim powolnym trawieniem i zatwierdzic twoja poprawke. Tym sie charakteryzuja korporacje, maja moc produkcyjna nieporownywalnie wielka do konkurencji, ale przejscie przez caly system ich wnetrznosci trwa wieki. Cos jak CPU vs GPU gdzie CPU to korporacja a GPU to opensource

 

Eeee, znów się nie zgodzę, chociaż coś z tym GPU jest, tylko na odwrót. Moc produkcyjna korporacji jest wirtualna, podobnie jak moc GPU, która prawie nigdy do niczego pożytecznego się nie przydaje. To nie jest tak, że jak posadzisz dwa razy więcej ludzi do projektu, to zrobią dwa razy lepszy projekt. To w ogóle tak nie działa. W programowaniu dużo bardziej liczy się pomysł i ktoś kto będzie nadawał projektowi odpowiedni kierunek. A tego nie da się kupić. Udane programy piszą ludzie, konkretni ludzie. Wszystkie programy 3D są bardzo osobistymi projektami swoich twórców, mają wręcz ich cechy charakteru :).

 

Nie wydaje mi się, żeby powolność podejmowania decyzji była problemem. Problemem są priorytety, czyli kasa dla udziałowców, z czego rozliczany jest szef Media&Entertaiment. M&E ma straty, Adsk spada na giełdzie, szef M&E odbiera telefon. Wskaźniki idą w odwrotną stronę, szef M&E odbiera premię. Wskaźniki nijak się mają do jakości oprogramowania, długo terminowych planów rozwoju programów czy ambicji naukowych ich projektantów. Nijak, ponieważ korporacja nie walczy o rynek jakością produktów, po prostu robi wszystko, żebyś musiał wydać u nich pieniądze, czy tego chcesz czy nie. Ludzie piszący ZBrusha nie mają żadnego produktu, mają swoje dzieło. To jest zasadnicza różnica.

  • Like 1
  • Odpowiedzi 136
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Mnie najbardziej sie podoba to coroczne "wczesniej viewport zamulal a teraz jest poprawiony" :D Zero danych, zero liczb - "duza scena"...

 

Nezumi, używasz maxa? Wolno działa?

Napisano
Cienie w viewporcie to max miał 15 lat temu, hehe;). Efekty to nie wiem jakie można ustawić, wiem że jak wrzucę ten sam obiekt do maxa to lepiej wyglada i lepiej działa, nawet w realistic z AO ,soft shadows i DOF.

 

Ok, o gustach nie dyskutujemy :)

Napisano

To juz wiem dlaczego od dzisiaj cena subskrypcji maxa poszła w górę. W przyszłym roku trzeba bedzie się bardziej zastanowić czy warto wydać w końcu spora kasę na te mało istotne ficzery.

Napisano (edytowane)
Autodesk to ogromna korporacja. Jest to ciekawe zjawisko zapadania sie pod swoim wlasnym ciezarem. I to sie dzieje z kazda korporacja. Duzo ciekawych offtopów w tym temacie jest.

 

Ale o co mi chodzi... Blender wygrywa z Autodeskiem, bo jest to opensource. Zeby zrobic nowy czy poprawic inny ficzer, zasiadasz i to robisz i tyle. Autodesk jako korporacja musi przemielic swoim powolnym trawieniem i zatwierdzic twoja poprawke. Tym sie charakteryzuja korporacje, maja moc produkcyjna nieporownywalnie wielka do konkurencji, ale przejscie przez caly system ich wnetrznosci trwa wieki. Cos jak CPU vs GPU gdzie CPU to korporacja a GPU to opensource

 

To, że Autodesk doświadcza problemów korporacji to jedno. Ale nie zestawiałbym tego z open source.

 

Nie wierzę w open source (a raczej freeware) tak jak nie wierze w komunizm i "gratisy". Nawet gdy mam wybrać darmową dystrybucję Linuxa to staram się szukać takiej, która należy do komercyjnej firmy. Ludzie, którzy kierują się zyskiem budzą moje zaufanie. Ludzie, którzy nie kierują się zyskiem są albo niezrównoważeni i nieprzewidywalni, albo na końcu wychodzi, że i tak kierują się korzyściami osobistymi, a nie wspólnym dobrem proletariatu.

To ciągłe gadanie o Blenderze to moim zdaniem tylko dowód na żałosną kondycje rynku. Byłoby dobrze gdyby na rynku było kilkanaście pakietów, w cenie od kilkudziesięciu do kilku tysięcy $.

Może ktoś kiedyś będzie umiał udowodnić, że Blender jest jedną z przyczyn tego, że nie powstanie nigdy te kilka nowych pakietów w dolnym segmencie rynku, nie zwiększy się konkurencja i nie wyszkoli się developerów - ja przynajmniej dopuszczam myśl, że tak może być.

No i wypadałoby wspomnieć, że Blender przyjmuje dotacje państwowe, a więc nie jest do końca taki darmowy.

Edytowane przez Polacco
Napisano

zrobiłem kawe, rozsiadłem się i w spokoju spędzę wczesne popołudnie oglądając rewolucyjne narzędzia Mayi...

 

Blender ekonomicznie bez wątpienia jest obecnie blokadą dla nowych inicjatyw. Jest zbyt dobry, by oferować cokolwiek za np. 1tys dolarów. Z drugiej strony nie można zbudować żadnego modelu biznesowego w oparciu o niego co także jest patologią. Ale w linuxie problem został rozwiązany i myślę ze rynkowa potrzeba stworzyłaby coś, co dyskontowałoby możliwości Blendera na polu komercyjnym.

Napisano
Blender ekonomicznie bez wątpienia jest obecnie blokadą dla nowych inicjatyw

 

Na szczęście The Foundy i Luxology Cię nie posłuchało ;)

 

Że już nie wspomnę od genialnym rozwoju Blendera i priorytetach. Soft ma gotowe wszystko do nodów na particlach, brakuje tylko napisania ich co wymaga projektowania i długofalowego pomyślunku dlatego robi się oczywiście całkowicie zbędny(jako ładny fiutcher fajny, ale praktycznie co udowadnia Realflow, Houdini, Naiad bez nodów niezbyt funkcjonalny) solver Flip Fluidów niech żyje wolna developerka!

Napisano

@legomir przeczytałeś i wywnioskowałeś, że jestem przeciwnikiem Blendera, a jest wręcz przeciwnie. Oczywiście, ze będą zawsze wyjątki - one potwierdzają regułę. Niemniej blender jest zbyt dobry, by chciało mi się np. do indie gameartu używać innego narzędzia, a co dopiero rozważać jego zakup.

Napisano

Przeczytałem i wywnioskowałem, że lubisz Blendera, ale przesadzasz w drugą stronę, a może po prostu ja patrzę pod innym kątem, bo mi zależy bardziej na kompleksowym narzędziu, które umożliwia mi zrobienie dobrze wszystkiego i tworzenie własnych. Gdyby ktoś sensownie zaprojektował Blendera(UI chociażby) pewnie bym sam go uwielbiał ale póki wszystko jest robione na hurra nie podoba mi się to.

 

Osobiście najbardziej podziwiam rozwój Modo, bo to jaki postęp zrobiło przez ostatnie lata jest niesamowite, a co najważniejsze ktoś sensownie to planuje. Chociaż to przypadek raczej na odległość, bo jak na mój gust używanie go jest za wolne(ahh... te marking menus). Oczywiście jako przykład dobrego rozwoju przypada też Houdini chociaż nie sądzę aby kiedykolwiek wyszedł ze swojej niszy.

 

Nie podoba mi się też mówienie o tym, że nie ma żadnych zmian w sofcie i wszystko zmienia się na gorsze, bo stabilność Mayi z wersji na wersje w moim odczuciu się poprawia i nie ma się co dziwić, że w 2011/2012 spadła bo przepisano praktycznie całe UI czyli jednak spory kawałek programu. Zresztą z funkcji dodanych w 2011 można podać za przykład auto-resize do fluidów czy ktoś kto robi fluidy wyobraża sobie robienie czegokolwiek teraz? Tak samo zaimplementowanie HIK do M było jednak zmianą i aktualnie poza MotionBuiderem(nie jestem pewien czy SI nie ma tego w pewnych stopniu), który ma to zaimplementowane(jakbym palnął głupotę to poprawcie). Tak samo nie podoba mi się post u góry, bo nie wiem ile osób ma tu subskrypcje, ale ja nie, więc jako updejt liczę do to co dodali extension packach.

Napisano

legomir nie bylbym taki pewien co do Houdiniego, ze nie wyjdzie ze swojej niszy. Rozwoj tego programu jest niesamowity i choć sam jestem fanem Mayki to coraz bardziej sklanialbym się do houdiego. Poczekaj jeszcze trochę, wyzszosc modularnego modelowania i proceduralnych animacji w wielu produkcjach sprawdzi się lepiej niż obecne rozwiązania w Mayi czy Maxie czy nawet Softimage.

Napisano

No właśnie to jego nisza. W hudym normalnego modelu nie wymodelujesz dlatego, że wyrzucisz kompa przez okno zanim skończysz ;) Pewnie bedzie coraz bardziej popularniejszy, ale zawsze będzie potrzebował softu third party. Zresztą Sesi celuje raczej w popularyzacje samego softu w rzeczach gdzie przydaje się proceduralność niż uczynienie z niego softu dostosowanego dla szarego usera składającego polygony.

Napisano

Wiesz tak sobie mysle, ze Maja, Max, Softimage tez potrzebują w tej chwili innego softu. Zrobisz w ktoryms z nich takie detale jak w Zbrushu czy w Mudboxie? Zaczynalem się bawic Maxem od wersji 3 bodajże i teraz jak patrze na workflow większości grafikow, to nie pozostają oni jedynie przy jednym sofcie. Potrzebujesz maxa czy innego programu do modelowania, potrzebujesz Ps, Zbrusha, Mari czy Mudboksa do detali i texturowania. Nuke albo AE przydadzą się do montażu kompozycji. Niestety 3d obecnie jest uzależnione od wielu programów, albo i stety. I wlasnie dlatego mysle, ze ciagle się rozwijający Houdini spokojie może wyjść ze swojej niszy, tym bardziej przy marketingowym podejściu Autodesk do rozwoju swoich produktów.

Napisano

wymieniacie houndini blendera softimage... I że max ma dobry viewport... i ogarnia sporą ilość poly.

 

Jak to wszystko ma się do nadchodzącego Clarisse iFX

które ogarnia do 8 bilionów polygonów.

Napisano

Na instancjach stary, na instancjach ;) Każdy soft na instancjach tyle pociągnie no może przesadzam, Clarisse będzie raczej rywalizować z Kataną o ile się nie myle co do przeznaczenia softów, w każdym razie nic nihil novi.

 

@MariushO wymodeluj mi na gołym Houdinim samochód, a na gołym Maxie zrób proceduralne efekty. Co do Zetki i Muda to są programy o konkretnej specjalizacji i je zostawiam sobie. A co do scultpu na mayce to niby da się do ogarnąć LBrushem :P A co do polityki w stosunku do Mayki zobacz ile zmian w API było w wersji 2012 w stosunku do 2013, a wyobraź sobie ile będzie do Mayki 2014 wraz z extension packami do 2013 to chyba jednak zapowiedź zmian ;)

Napisano

@MariushO wymodeluj mi na gołym Houdinim samochód, a na gołym Maxie zrób proceduralne efekty. Co do Zetki i Muda to są programy o konkretnej specjalizacji i je zostawiam sobie. A co do scultpu na mayce to niby da się do ogarnąć LBrushem :P A co do polityki w stosunku do Mayki zobacz ile zmian w API było w wersji 2012 w stosunku do 2013, a wyobraź sobie ile będzie do Mayki 2014 wraz z extension packami do 2013 to chyba jednak zapowiedź zmian ;)

Ale ja nie powiedziałem, ze z houdinim zrobisz wszystko. W dzisiejszym Cg widać wyraźnie tendencje do dzielenia calago workflow na kilka programów, jeden do modelowania, inny texturowanie i jeszcze inny animacja. Nie zaprzeczysz, ze większość modeli obecnie powstaje w Zbrushu, potem retopologia w jednym wcześniej wspomnianych, dalej texturowanie, animacja, efekty specjalne. Powoli zanika przekonanie, ze wszystko robimy w jednym programie. I co do Zetki i Mudboxa to mylisz się chyba, bo coraz bardziej wnikają te programy w CG. I to nie obok innych ale RAZEM z innymi programami. Dlatego sadze, ze w tym ferworze walki Houdini się wybije, bo choć tradycyjny modeling w nim kuleje to bije on większość programów w reszcie CG.

Co do Mayki masz racje i nie. Choc jestem całym sercem z nia(bo teraz w niej pracuje) ale nie wiem czy to sa tak rewolucyjne zmiany z edycji na edycje. To pewnie temat morze na następny temat na maxie3d.

Napisano

Takim moim zdaniem to zrobiła się grupa 2 programów. Ogólne praktycznie do wszystkiego: Max, cinema, maya, blender.

i wyspecializowane programy, cały pakiet od digitaldomain/luxology od korekcji przez postprocesing, do kompozycji, po przez animacje,zbrush - skulpt, modo - modelowanie.

 

Programy nakładające rysunki artystów i animujące ich kreski czyli rysunek 2D na animacje 3D. to co ostatnio zaprezentował pixar shortem który wygrał.

 

Rynek jak na moje oko teraz przechodzi fuzję różnice między programami się powoli zacierają.

Napisano

Mnie rozwala ta cała polaczkowość w komentarzach. Tak wiem, nie jestem patriotą więc wypad do innego kraju, bla bla bla. Niektózy ludzie nie widzą rzeczywistości, tylko sami się nakręcają negatywnie i dopowiadają coś czego nie ma. News jest o sneakpekku, a już masa lamentuje że za mało ficzersów i w blenderze jest więcej. Jeśli jest się narzekaczem, to faktycznie można płakać że jest bieda i wogóle. Jednak jeśli się obiektywnie spojrzy na treś newsa, to mamy info o pierwszych zmianach w nowej wersji danego softu, a nie jego wszystkie zmiany. Poprawienie szybkości viewportu to słaby ficzer? Sorry man, ale czego wy oczekujecie? Teraz w żadnym sofcie nie da się graficzyć i trzeba czekać na super ficzer który pozwoli tworzyć nam super rzeczy? Nie potrzeba prawdziwemu grafikowi żadnym ficzerów w kwiatki, chodzi o to by poprawiać to co już istnieje. Teraz już da się tworzyć fajne rzeczy, parę poprawek tylko uprzyjemni pracę. Bezlagowa praca nad projektem to coś na co każdy grafik liczy, a nie jakiś ficzer którym pobawimy się 2 dni a później nawet nie wcilimy w swój workflow.

 

Wreście jakaś sensowna zapowiedź maxa, na takie coś czekam a nie na siłe dodany np. symulator fluidów który będzie gorszy od każdego plugina, ale będzie. Niech AD poprawia wydajność, stabilność, eleminuje mały ale wnerwiające błędy programu a na końcu dopiero niech dorzuca kolorowe ficzery.

 

Dobranoc ;)

Gość e=mc^2
Napisano
wymodeluj mi na gołym Houdinim samochód,

żaden problem, oczywiście będzie mniej komfortowo jak w maxie, mayi, itp ale bez problemu Ci coś takiego wymodeluję w H

Napisano

Mnie tez dziwia komentarze. Zapowiada sie bardzo fajny update. Ficzery ficzerami ale najbardziej cieszy ze wrocili do podstaw... szybkosc i stabilnosc softu to podstawa wydajnej pracy a o to chyba wszystkim chodzi - chyba... bo czytajac nie do konca mam takie odczucie ;)

 

Najbardziej lubie te wpisy gdzie ktos deklaruje ze przerzuca sie z maxa na blendera - szczegolnie w komentarzach o nowych wersjach blendera ;) Czyli najpierw ktos wywala 20K a poznien przerzuca sie na nowy wybrakowany program? :) Z calym szacunkiem do blendera - ma swoje zalety i wady ale nie podejmie walki z duzymi pakietami do 3d jeszcze dlugo... z roznych przyczyn.

 

Wracajac do maxa - dDla mnie mega bonus to juz sam fakt ze maja wywalic "caddies" i przywrocic stare poczciwe okienka ktore byly na prawde wygodne w uzyciu - do dzis sie zastanawiam co za pajac wpadl na pomysl zeby podmienic je na te cukierkowe, niefunkcjonalne cos... regres po calosci. Oczywiscie ciezko nazwac to nowym ficzerem - po prostu adsk odkreca babola, ktory popelnil przy wersji 2011 zdaje sie.

 

Byc moze skapnie sie tez nowy mental ray w wersji 3.11 co mnie akurat cieszy bardzo.

 

No nic pozostaje czekac na kolejne "przecieki", mniej narzekac a wiecej popracowac a jak nie ma nad czym to wyjsc na zewnatrz i nacieszyc sie wiosenna pogoda ;) Moze odrobina swiezego powietrza wspomoze kreatywnosc i a nuz uda sie komus jeszcze zrobic cos ladnego w tym okropnym sofcie w ktorym od lat juz przeciez nic nie da sie zrobic ;)

 

 

 

 

Napisano (edytowane)
Mnie rozwala ta cała polaczkowość w komentarzach.

 

er... nigdy tego nie rozumialem przyznam. Co ma narodowosc do narzekania na programy ktorych sie nie lubi? O,o

 

edit:

 

 

Wracajac do maxa - dDla mnie mega bonus to juz sam fakt ze maja wywalic "caddies" i przywrocic stare poczciwe okienka ktore byly na prawde wygodne w uzyciu - do dzis sie zastanawiam co za pajac wpadl na pomysl zeby podmienic je na te cukierkowe, niefunkcjonalne cos... regres po calosci. Oczywiscie ciezko nazwac to nowym ficzerem - po prostu adsk odkreca babola, ktory popelnil przy wersji 2011 zdaje sie.

 

poruszyles temat ktory mnie tez bardzo zainteresowal. Z tego co wiem to sprawa wyglada tak że caddies zostają, ale dodają mozliwosc wywalenia ich. Ma byc tez dodany kompletnie nowy UI, zupelnie poprzestawiane narzedzia, mozliwosc odpinania sub menu i zostawiania na ekranie (chyba cos podbnego jakw PS czy AI). Narazie te nowe UI jest nie kompletne i ma zostac wlozone jako "opt-in" feature, czyli ze trzeba je samemu wlaczyc jak chce sie testowac.

 

pozdrawiam

Edytowane przez mirach
Napisano

No prosze - czyli moze byc ciekawie. Tylko blagam... niech to nowe menu projektuja z glowa. Ja generalnie nie mam nic przeciwko zmianom ale jak wypala z tym tak jak z caddies to bedzie biednie ;)

Caddies moga sobie zostac - wazne zeby mozna wlaczyc stary styl tools'ow. Pewnie znajdzie sie pare osob ktorym juz przypasowaly chociaz osobiscie takich nie znam ;)

Szkoda ze nie dalo sie wczesniej wylaczyc caddies na rzecz starego menu tak jak mozna caly czas zrezygnowac z nowego "select from scene" czy "material browser".

Napisano

Najbardziej lubie te wpisy gdzie ktos deklaruje ze przerzuca sie z maxa na blendera - szczegolnie w komentarzach o nowych wersjach blendera ;) Czyli najpierw ktos wywala 20K a poznien przerzuca sie na nowy wybrakowany program? :) Z calym szacunkiem do blendera - ma swoje zalety i wady ale nie podejmie walki z duzymi pakietami do 3d jeszcze dlugo... z roznych przyczyn.

 

Zed Ty robisz cos w Blenderze czy to wybrakowanie tak sobie z kieszeni wyciagnales? Mozesz podac jakies konkrety np. przy wizkach, w czym konkretnie Blender ustepuje Maxowi?

Napisano

Zrobilem w blenderze pare scen bo bardzo chcialem go poznac. Generalnie calkiem przyjemnie. Zaczalem jeszcze na wersjach 2.4, pozniej 2,5. Wiele rzeczy z mila checia przywitalbym w maxie - jak chociazby genialne transformacje na obiektach - R, Z, 90, enter - i gotowe.

Lubie blendera i ciesze sie ze jest bo to zawsze jakas konkurencja dla komercyjnych progsow ale nie wyobrazam sobie zamienic maxa na ten soft. Zaczne moze od tego ze nie bardzo jest czym renderowac ;) Nieoficjalne wsparcie dla vraya to troche za malo a cycles to jeszcze nie to... Poza tym do maxa sa tony skryptow i pluginow na rozne okazje i wyzwania. Wiesz chodzi o taki renderer ktorego mozna bez strachu wpiac do swojego pipeline'u - balbym sie oprzec moje projekty o cycles w tej chwili.

Pomijam juz dodatki jak vray scatter czy forest pack. Przy wiekszych projektach to pluginy ktore niesamowicie usprawniaja prace a wyrenderowanie setek tysiecy drzewek staje sie pikusiem.

 

Ostatnio odpalilem sobie blenderowego composera... Liczylem na duze zmiany bo ponoc sporo tam grzebali przy ostatnim projekcie. Podziwiam ludzi ktorzy pracuja w nim nad materialem w rozdzielce 4K - trzeba na prawde duzo cierpliwosci. Czyli tutaj tez ustepuje mayi czy maxowi ktore w pakiecie maja composita ktory mimo problemow ze stabilnoscia oferuje nieporownywalnie wiecej mozliwosci, bardzro fajnie rozwiazany workflow no i przyzwoita szybkosc pracy... A kasa zainwestowana w pluginy OFX nie jest utopiona bo wykorzystasz je przerzucajac sie w przyszlosci np. na Nuke'a ;) co zreszta planuje.

 

Poczatkujacy w CG jak najbardziej moze siegac po darmowy soft ktory daje wystarczajaco duzo mozliwosci aby zaczac zarabiac na 3d ale jesli ktos zainwestowal niemala forse w inne programy raczej nie przerzuci sie na blendera.

 

Ok koniec offtopu - mozemy sie z tym przeniesc do watku o niedawnej aktualizacji bendera jak co ;)

 

Napisano

Zaczales od tego co mnie generalnie tez odstraszalo na samym poczatku - jaki renderer wpiac w blenderowy pipeline. Mysle ze problemem jest brak jednoznacznej odpowiedzi - w Maxie bierzesz V-raya i lecisz paktycznie wszystko, nie przejmujesz sie tematem. W Blenderze jest roznie, mysle ze 80% roboty idzie szybko i bez oporow zrobic w Cyclesie (wizki jakie robia typowe biura arch to mysle ze nawet w 100%). Pozostale 20% to projekty ktore mi przynajmniej wyskakuja 1-2 razy w roku gdzie balbym sie wrzucac 10 roznych modeli drzewek i leciec na gpu z 2gb ramu cale kwartaly urbanistyczne ze wszystkimi krzaczkami, trawkami itp. Wtedy V-ray ale sam przyznam ze z racji tego, iz nigdy nie robilem projektu o takiej skali w Blenderze, pewnie polecialbym go w Maxie tak dla swietego spokoju :)

 

Jesli chodzi o pluginy to mysle ze Forest Packa spokojnie mozna zastapic Blenderowymi hairsami do rozrzucania instancji obiektow po scenie. Brakuje pewnych funkcji ale da sie uzyskac te same efekty w podobnym czasie.

 

W sprawie composera sie nie wypowiem bo jesli mam cos skladac to robie to w AE lub PS. Ale bez przesady, wiele osob w nim normalnie pracuje i sklada video.

 

Odnosnie przesiadki to po X czasu siedzenia w Maxie nikt raczej dobrowolnie nie przeskakuje na cokolwiek innego, czy to darmowego Blendera czy Cineme, Maye itp.

 

Dzieki za Twoj feedback w temacie, ja tez koncze ze spamem w tym watku :)

Napisano
er... nigdy tego nie rozumialem przyznam. Co ma narodowosc do narzekania na programy ktorych sie nie lubi? O,o

 

Nie, nie o to chodzi. Poprostu chodzi o to że "polaczkowie" narzekają by narzekać, wymyślają sobie sami powody. W newsie nie ma nic o wszystkich nowych funkcji tych programów, a tylko taki mały "przeciek". Ci co chcą to jednak nie widzą problemu by wymyślić sobie że to cała list ficzerów i ponarzekać, właśnie to robią. Jak przeglądam polskie fora o przeróżnej tematyce to zawsze widzę ten sam motyw. Jakiś skrawek informacji a wszyscy mądrzejszy dopinają informacje które nie istnieję i robią wielki lament.

 

Ja sobie mogę że Blender za roku już nie będa rozwijać. Wsumie nie podam żadnych źródeł ale rzekłem, więc teraz zacznijmy shitstorm. Oczywiście to taki przykład i niech nikt się teraz nie wrzuca na flame'a :P

Napisano
Poprostu chodzi o to że "polaczkowie" narzekają by narzekać, wymyślają sobie sami powody.

 

hehe, ciekawe, to samo mowia anglicy o sobie, ze wiekszosc anglikow nazeka zeby nazekac. Mam wrazenie ze narzekanie na mniej lub bardziej powazne tematy to generalnie ludzka cecha.

Napisano

Zaskoczenie z tym gepetto - myslalem ze jeszcze w fazie testow. Chyba ze my bedziemy testowac jak to czesto bywa :P

 

Jeszcze troche i faktycznie przestane myslec o 3ds max r1 odpalajac najnowsza wersje :) Za rok mala rewelucja w command panel w wersji 2015 i powinno byc cacy ;)

Gość User190
Napisano (edytowane)

maf> ubiegłeś mnie ;) To jeszcze nie koniec nowych featuresów w softach Adsk. Nie pokazali jeszcze tego IMHO najciekawszego. Stay tuned.

 

Btw. To nie retopo feature, tylko NEX zintegrowany z mayka.

Edytowane przez User190
Napisano

Tak wiem, ale chociaz porządnie i nie będzie wywala mam nadzieje przez nexy tak często. Sneak packi zresztą mają reklamowac event o nazwie Unfold, więc chyba jednak bedzie ciekawie.

Napisano

Na blogu mayki na area ktoś zapytał sie o Naiada: a odpowiedź brzmiała, że 27 będzie więcej szczegółów czyli szykuje się coś grubszego? :D

Napisano

Ja akurat Muda bardzo lubie, glownie za prostote obslugi i brak koniecznosci uczenia sie tony rzeczy kiedy potrzebny jest jakis prosty sculpt.

 

Uprzedzając hejterow. Tak wiem, prawdziwi Pro uzywają Zetki nawet kiedy potrzebują stworzyc ikone w svg ;)

Napisano

Ja od pewnego czasu hejtowalem nieco muda bo nic przy nim nie robili poza malowankami. Nie wiem co jeszcze pokaza ale teraz widze dodaja cos fajnego. Mam nadzieje ze dodadza do muda wiecej konkretow - moze nawet jakies tworzenie bazy w koncu? Do Mayi tez fajne to retopo (NEX czy nie NEX - spoko wyglada). Maxowe ludki mnie do niczego nie przydatne ale magicznie to wyglada. Musze przyznac ze w tym roku chyba nareszczie jakis nieglupi update sie szykuje Autodeski.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności