Olhado Napisano 14 Grudzień 2013 Napisano 14 Grudzień 2013 (edytowane) Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich. Na wstępie chciałem napisać że jest jeden pomysł "Ape detective" Gangrela i nie jestem pewien czy mój nie jest za podobny, jak tak to postaram się coś innego wymyślić. Mój pomysł na grafikę: "nie wiem jaką bronią będzie się walczyło w czasie III wojny światowej ale IV będzie na kamienie i maczugi" A. Enstein Scena po którejśtam wojnie swiatowej gdzie ludzie cofnęli się, nie dosłownie, ale technologicznie i kulturowo do epoki kamienia łupanego.Główny bohater - detektyw, prowadzi śledztwo w sprawie zaginięcia. Opis sceny: Widok kolesia badającego ślady. Zamyślonego, kuca przy ziemi i korzysta z aktualnie w miarę nowoczesnego sprzętu detyktywistycznego - patyka, którym grzebie w czymś co znalazł. Przestępstwo jest prawdopodobnie porwaniem ale zbrodniaż zostawił ślady - może część ciała porwanej ofiary? np stopę. Po bokach pomocniczy detektywa - jeden obrysowuje kredą znalezioną część ciała, inny robi dokumentacje rysunkową albo zabezpiecza teren taśmą policyjną, albo jakimiś lianami. Od stopy prowadzą ślady aż na tyły gdzie w tle jakiś mutant zaciąga w krzaki brakującą część ofiary, ale detektywi dopiero to odkryją, albo i nie. Praca miałaby być w klimatcach coś pomiędzy filmem RRRRR, falloutem, mad maxem, flinstonami a jakimkolwiek serialu w stylu CSI kryminalne zagatki. Stylistycznie nie wiem, może kreskówkowo, albo realistycznie jakby się udało i by pasowało. [ATTACH=CONFIG]92848[/ATTACH] inspiracje: To tyle na wstępie, mam nadzieje ze uda się dokończyć. Później zmiennię opis na 3-zdaniowy. Powodzenia wszystkim uczestnikom konkursu. Poprawiony opis: Po wielu wojnach światowych ludzkość cofnęła się technologicznie i kulturowo do epoki kamienia łupanego. Potomkowie tych którzy przetrwali starają się na nowo zorganizować. Niedawno powstała Grupa Dochodzeniowo-Śledcza pod dowództwem detektywa Franka, prowadzi śledztwo w sprawie zaginięcia córki wodza ich plemienia. Edytowane 25 Luty 2014 przez Olhado
Olhado Napisano 15 Grudzień 2013 Autor Napisano 15 Grudzień 2013 Wstępna kompozycja: [ATTACH=CONFIG]92499[/ATTACH] detektywi z przodu skupieni na badaniu dowodów - zamiast stopy sam but żeby było mniej brutalnie, w tle mutant-porywacz z ofiarą, przemyka się za ich plecami. Całość może być w nocy przy świetle pochodni, wtedy mutant za plecami będzie bardziej ukryty i bedzie można mniej szczegółów robić w modelach. szkic detektywa: [ATTACH=CONFIG]92498[/ATTACH] szkicowe koncepcje mutanta z tła: [ATTACH=CONFIG]92497[/ATTACH]
Olhado Napisano 22 Grudzień 2013 Autor Napisano 22 Grudzień 2013 Kompozycja, kadr i oświetlenie. Chyba 3 wersję wybiorę. 1. [ATTACH=CONFIG]92581[/ATTACH] 2. [ATTACH=CONFIG]92582[/ATTACH] 3. [ATTACH=CONFIG]92583[/ATTACH] postacie mają docelowo wygadać bardziej prymitywnie. Ta latarka z przodu to pochodnia, jeszcze nie wiem jak ją zrobić, może zdjęcie płomieni żeby wyglądało realistycznie i koncepcja macki mutanta, chyba trochę za obleśna wyszła [ATTACH=CONFIG]92584[/ATTACH]
Olhado Napisano 26 Grudzień 2013 Autor Napisano 26 Grudzień 2013 rzeźby postaci pierwszoplanowych. Na razie same twarze, inspirowane aktorami. Zdjęcia referencyjne z internetu: 1. szef, kapitan? grupy - Franek [ATTACH=CONFIG]92634[/ATTACH] 2. kadet Arnold [ATTACH=CONFIG]92635[/ATTACH] 3. zastępca i prawa ręka szefa: Ferdynand [ATTACH=CONFIG]92636[/ATTACH]
Olhado Napisano 4 Styczeń 2014 Autor Napisano 4 Styczeń 2014 wyrzeźbiony detektyw [ATTACH=CONFIG]92836[/ATTACH] retopologia [ATTACH=CONFIG]92837[/ATTACH] podgląd modelu z nałożoną mapą normal [ATTACH=CONFIG]92838[/ATTACH] normalmap [ATTACH=CONFIG]92840[/ATTACH] podkład do malowania [ATTACH=CONFIG]92841[/ATTACH] jeszcze trzeba dodać szkielet, ułożyć go i wtedy pododaje jakieś ciuchy i dodatki: futra, naszynik z kości itp i jakieś plemienne tatuaże czy coś takiego, no i włosy.
Olhado Napisano 4 Styczeń 2014 Autor Napisano 4 Styczeń 2014 pomocnik detektywa 01 [ATTACH=CONFIG]92844[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]92845[/ATTACH] pomocnik detektywa 02 [ATTACH=CONFIG]92842[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]92843[/ATTACH] modele w trakcie powstawania
Olhado Napisano 6 Styczeń 2014 Autor Napisano 6 Styczeń 2014 detektyw i asystenci - modele z normalmap i z dodanymi szkieletami. Udało się dodać kości ale pewnie się nieźle podeformują podczas układania, ale jestem zadowolony, to moje pierwsze wymodelowne realistyczne postacie w 3d i 2 z kośćmi. Pozostało poustawiać pozy i zrobić dodatki, materiały i tło. panowie zasłużyli na jakieś ciuchy i włosy.
mookie Napisano 7 Styczeń 2014 Napisano 7 Styczeń 2014 Bardzo stylizowane postacie, liczę na równie autorskie tekstury i render, unikałbym zdecydowanie realizmu.
Olhado Napisano 9 Styczeń 2014 Autor Napisano 9 Styczeń 2014 Kurde a miało wyjść realistycznie. Faktycznie trochę groteskowe gęby wyszły. Masz racje, jest stylizowane i chyba nie ma sensu iść w realizm, szczególnie że scena miała być humorystyczna. Dzięki za redę. Może w takim stylu? jeszcze tekstur nie ma, ale takie trochę kreskówkowe materiały.
Olhado Napisano 11 Styczeń 2014 Autor Napisano 11 Styczeń 2014 Aktualny stan prac. Futra do poprawki, textur jeszcze nie ma, ale bedą, włosy też, no i tło i dodatki: jakieś wisiorki dzidy itp. No i mutant i babka w tle. Wypisuje sobie żeby wiedzieć co trzeba jeszcze zrobić. Na pierwszym planie ma być czaszka z dużą ilością oczodołów i jakimiś kłami, a w tle na niebie wielki księżyc, może jakiś podniszczony, albo z miastami na nim? tak żeby wyglądało jakoś futurystycznie.
Olhado Napisano 14 Styczeń 2014 Autor Napisano 14 Styczeń 2014 (edytowane) o fajnie że wyszedł śmiesznie, nie wiedzialem czy go zrobić głupkowatego czy poważnego, ale chyba dobrze wyszło, aktualny stan prac, jeszcze, czacha, tło i textury do zrobienia. https://imageshack.com/i/n1s86mp nie wiem czy wszystko ok z zamieszczonym obrazkiem, może coś źle robię bo jest sam link a nie grafika Edytowane 14 Styczeń 2014 przez Olhado
Olhado Napisano 19 Styczeń 2014 Autor Napisano 19 Styczeń 2014 tło jeszcze szkicowo i wszytko bez tekstur chyba trochę za mało future wygląda, może z przodu dodam głowe robota, jako pozostałość po wojnie z odległej przeszłości
mookie Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Naprawdę fajne, modele przy takim świetle wypadają bardzo dobrze! Mam wątpliwości co do kompozycji i samego potwora w tle; moim zdaniem mógłbyś w ogóle zrezygnować z tej kobiety porywanej przez te macki. Grupa jaskiniowców mogłaby dla odmiany przyglądać się np. hełmowi astronauty zakopanemu w ziemi, co od razu uratuje Cię od potrzeby tłumaczenia się, co tak naprawdę jest "future" w tej pracy. Dodatkowo mógłbyś skupić się tylko na takim kadrze, który wyeksponuje tylko i wyłącznie trzech bohaterów w scenie. I jeszcze jeden drobiazg, może warto by zastąpić światło latarki ogniem, aby jaskiniowcy posługiwali się bardziej narzędziami dla siebie osiągalnymi. Miły progres, powodzenia i działaj dalej!
Olhado Napisano 20 Styczeń 2014 Autor Napisano 20 Styczeń 2014 Dziękuję wszystkim za komentarze, to na prawdę bardzo motywujące, aż chce się dalej pracować :) @mookie Super pomysł z tym hełmem astronauty, może nawet lepiej by to wyglądało, bo mam wrażenie jakby te macki w tle tak na siłę były wepchnięte. Z nim byłoby bardziej future, ale też chyba mniej detective, bo teraz szukają zaginionej, a bez niej to jakby badali jakieś znalezisko, takie future archeolog , sam nie wiem. A ten świecący kij to miała być pochodnia, na razie samo światło jest bo jeszcze nie wiem jak ogień zrobić, muszę jakieś tutorioale obejrzeć, w ostateczności doda się płomień w postprodukcji. A trzyma go jak latarkę żeby było śmieszniej, przynajmniej tak mi się wydawało.
mookie Napisano 21 Styczeń 2014 Napisano 21 Styczeń 2014 Olhado - no to zamiast hełmu jakaś futurystyczna broń (albo oba naraz). Masz i przyszłość i motyw zbrodni. A gdzie zbrodnia, tam potrzeba detektywa, a najlepiej trzech.
YetoKnight Napisano 21 Styczeń 2014 Napisano 21 Styczeń 2014 I najlepiej z takim wyrazem twarzy jak ten w środku ;) Bardzo mi się podoba Twoja koncepcja.
Olhado Napisano 26 Styczeń 2014 Autor Napisano 26 Styczeń 2014 mookie - długo nad tym myślałem i doszedłem do wniosku że chyba jednak zostawię jak jest. W tej koncepcji świat jest zniszczony po wielu wojnach a garstka ludzi która przeżyła, a raczej ich potomkowie próbują jakoś się zorganizować, i chyba by nie prowadzili śledztwa znajdując jakieś stare przedmioty które nie wiedza do czego służą. Wtedy by już chyba nie byli detektywami tylko jakimiś poszukiwaczami czy naukowcami. Ale z tym hełmem na pewno by fajniej wyglądało. YetoKnight - dzięki :)
Olhado Napisano 27 Styczeń 2014 Autor Napisano 27 Styczeń 2014 dodane ruiny budynków w tle i postprodukcja różnymi filtrami: mgła, rozmycie itp. [/img] W tle budynki docelowo mają być obrośnięte bluszczem, a z tyłu mają być krzaczory i drzewa. Pozostało dodać jakieś śmieci z przodu , szcząkti robotów czy hełm, ogień do pochodni żeby nie wyglądała jak latarka, no i brakujące tekstury. A i w tle coś wielkiego kosmicznego nad budynkami.
Olhado Napisano 5 Luty 2014 Autor Napisano 5 Luty 2014 dodana głowa robota: oraz bluszcz i ogień z cgtextures daleko w tle chciałbym jeszcze coś takiego dodać (inpiracja z neta - jakaś futurystyczna wizja architektury) jako ruiny po jakimś nowoczesnym budynku, czy tam statku ufo. oraz ma byś wiecej zieleni
adek Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 Rozumiem, że pracę tutaj nad tą pracą trwają? Bo zrobione chyba jest sporo.
Olhado Napisano 9 Luty 2014 Autor Napisano 9 Luty 2014 tak, trwają. aktualnie robię textury. Główny detektyw: cała scena: I update opisu do obrazka: "nie wiem jaką bronią będzie się walczyło w czasie III wojny światowej ale IV będzie na kamienie i maczugi" A. Enstein Po wielu wojnach światowych ludzkość cofnęła się technologicznie i kulturowo do epoki kamienia łupanego. Potomkowie tych którzy przetrwali starają się na nowo zorganizować. Niedawno powstała Grupa dochodzeniowo-śledcza pod dowódzctwem Detektywa Franka prowadzi śledztwo w sprawie zaginięcia córki wodza ich plemienia.
adek Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 Gratulujemy nominacji. Praca weźmie udział w kolejnej części konkursu. Do dnia 28 lutego 2014 roku (28 lutego, 23:59:59) można kontynuować pracę nad nią.
FF Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 Tego buta to chyba z pamięci modelowałeś bez ani jednej refki:P Do wymiany jak dla mnie. Nogi tego stojącego kolesia tez jakieś lekko kobiece sie wydaja (przysadzistej kobiety). Ale moze to dlatego ze ma kiecke:D
DrRambo Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 Tego buta to chyba z pamięci modelowałeś bez ani jednej refki:P Do wymiany jak dla mnie. Nogi tego stojącego kolesia tez jakieś lekko kobiece sie wydaja (przysadzistej kobiety). Ale moze to dlatego ze ma kiecke:D zgadzam się w zupełności, dodam także, że nogi typa z okularami są zgięte w nienaturalny sposób, mięśnie i kości nie pozwolą na aż takie zgięcie
polka dot Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 nie wiem DrRambo, ja tak codziennie siedzę przy komputerze a nogi mam sprawne
DrRambo Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 ja tez tak siedze nie raz nie dwa, ale lydka wchodzi w dwuglowy na tym zdjeciu. albo za malo sie rozplaszcza albo za bardzo zgiete poprawilbym tez nieladne schodzenie sie gaci i nog tego w srodku ;)
Olhado Napisano 11 Luty 2014 Autor Napisano 11 Luty 2014 o ale wysyp komentarzy :) , dzięki za konstruktywne uwagi . FF - zgadza się but robiłem z pamięci, a ze szpilkami za często nie mam do czynienia, sam nie noszę :P a tak na serio to on jest tymczasowy tak jak pozostałości małpich głów na ziemi, planuje to wszytko powymieniać. Innym problemem może być fakt że Ci jaskiniowcy są boso, to czemu córka wodza ma buty? a koleś w kiecce to po prostu trochę pulchny jest, może dodam mu jakieś włosy na nogach żeby jakoś wyglądał DrRambo , polka dot - ja też tak bardzo często siedzę. Musiałem sprawdzić co to mięsień dwugłowy. No faktycznie za bardzo wchodzi , ale te postacie mają chyba dużo innych błędów, jak nie zdążę poprawić to można uznać że to mutacja popromienna. DrRambo - a jak poprawić nieładne schodzenie się gaci i nóg? może jakieś większe spodnie przez które będzie mniej widać?
bakteria Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 Innym problemem może być fakt że Ci jaskiniowcy są boso, to czemu córka wodza ma buty? skojarzyło mi się to z motywem z teledysku Davida Bowie :) http://www.youtube.com/watch?v=N4d7Wp9kKjA#t=1m02s Generalnie bardzo fajna praca, tylko nie przekombinuj z tym tłem żeby nie odciągało za bardzo uwagi od ekipy
Olhado Napisano 16 Luty 2014 Autor Napisano 16 Luty 2014 bakteria dzięki, trochę uspokoiłem tło, przynajmniej tak mi się wydaje. i pomalowałem asystentów w detektywistyczne barwy plemienne przyszłości A but to chyba zrobię taki jak w teledysku :P
mookie Napisano 16 Luty 2014 Napisano 16 Luty 2014 Chyba zrezygnowałbym z tego szpikulastego budynku w tle, aż zanadto rzuca się w oczy i psuje kompozycję sceny. Co do drugiego planu może pomogłoby wypuszczenie jakiegoś światełka z rury, do której wsysana jest kobieta, jakiś różowy, albo fioletowy kolor, chyba łatwiej byłoby rozszyfrować, co się tutaj właściwie dzieje. Powodzenia!
Marcin Przybyłek Napisano 17 Luty 2014 Napisano 17 Luty 2014 Zgadzam się. Ta gwiazda w tle wygląda na pierwszy rzut oka jak jakiś wybuch, odciąga uwagę...
MariushO Napisano 17 Luty 2014 Napisano 17 Luty 2014 Fakt, ta gwiazda w tle psuje kompozycje i odciąga uwagę. Lepiej praca się prezentowala z wcześniejszym tłem. Podoba mi się przyciemnienie tla, w porównaniu do porzedniej wersji bardziej uwaga skupia się teraz na postaciach(oczywiście jak zrobisz cos z ta gwiazda)
Olhado Napisano 17 Luty 2014 Autor Napisano 17 Luty 2014 dzięki za uwagi, wywaliłem gwiazdę i zmieniłem oświetlenie, ale teraz chyba trochę za ciemno wyszło, w każdym razie zamieszczam:
Gumen Napisano 17 Luty 2014 Napisano 17 Luty 2014 Jest lepiej. Moim zdaniem wcale nie jest teraz za ciemno; wiadomo gdzie patrzeć i lepiej się czyta historię.
MariushO Napisano 18 Luty 2014 Napisano 18 Luty 2014 Można tak delikatnie rozjasnic niebo. Moznaby dodac do scenki tez lekkiej mgiełki, wtedy mogłbys uwydatnić troszkę swiatło wydobywające się z rury lekkimi smugami. I doświetl troszkę tą panienke, bo ginie ona wśród macek potwora;) Ale i tak ta wersja jest najlepsza. Teraz oko widza skupia się na tym co ważne dla historii jaka przedstawia obrazek. no i zmieniłbym tego patofelka, bo nie wygląda najlepiej.
ikkiz Napisano 18 Luty 2014 Napisano 18 Luty 2014 mam wrażenie, że Ferdek zaraz się przewróci, bo przechyla się chyba za bardzo, a tło jest nieczytelne, gdy jest tak ciemne. Już nic tam nie widać, a białe punkty, to nie wiadomo, czy są orbami z kurzu blisko obiektywu, czy są gwiazdami. Gwiazdy nie mogą być tak rozmyte! Do tego wykadrował bym z lewej, tak żeby potwór był prawie na krawędzi, będzie takie wrażenie, że zdjęcie jest robione przez kogoś nieświadomego, że to co z tyłu jest tak ważne. Można by dodać tam więcej światła żeby eksponować co się tam dzieje, bo nawet mimo, że jest cały w kadrze, to jak by ktoś nie widział wipów, to nie będzie w stanie dopatrzyć się zjadanej kobiety.
Olhado Napisano 18 Luty 2014 Autor Napisano 18 Luty 2014 gumen, rentrax - dzięki, takie komentarze bardzo mnie motywują :) MariushO - dzięki, niebo rozjaśnię trochę, albo ogólnie światło otoczenia bo niebo jest dodanym tłem ze zdjęcia. Babka to miała być niewidoczna na pierwszy rzut oka, tylko jak się ktoś dopatrzy, ale może faktycznie trochę ją oświetlić. ikkiz - kamera jest trochę przechylona, myślałem że tak dodam dynamizmu, ale skoro Ferdek wygląda jakby miał się przewrócić to trzeba to poprawić. Z tymi gwiazdami to dopiero teraz na to zwróciłem uwagę, dzięki. Zastanawiam się czy by nie dodać z tyłu dużego księżyca, ale światło otoczenia pada z przodu, jakby było z tyłu to budynki były by tylko czarnymi obrysami. No chyba żeby trochę oszukać - światło z przodu, księżyc z tyłu, byle by fajnie wyglądało, jakby to nikogo nie drażniło :P.
Olhado Napisano 23 Luty 2014 Autor Napisano 23 Luty 2014 musiałem trochę poodejmować bluszczu i włosów bo już nie starczało pamięci karty graficznej, aktualnie tak wyszło, trzeba będzie wyrenderować z większa ilością sampli. i wersja w większej rozdzielczości: http://i.imgur.com/5aNe85A.jpg?1 nie wiem czy może trochę by nie rozmyć trochę macek i babki żeby był efekt ruchu ale wtedy będzie mniej widoczne.
Quentin Napisano 23 Luty 2014 Napisano 23 Luty 2014 Fajny klimacik. Podrajcuj to trochę w post pro i będzie git. ;)
Olhado Napisano 25 Luty 2014 Autor Napisano 25 Luty 2014 Chyba nic więcej nie wskóram. Jakbym nie zdążył wyrenderować w lepszej jakości to to by było ostateczne. w dużej rozdzielczości: http://imgur.com/FCmGw8l opis: Po wielu wojnach światowych ludzkość cofnęła się technologicznie i kulturowo do epoki kamienia łupanego. Potomkowie tych którzy przetrwali starają się na nowo zorganizować. Niedawno powstała Grupa Dochodzeniowo-Śledcza pod dowództwem detektywa Franka, prowadzi śledztwo w sprawie zaginięcia córki wodza ich plemienia.
rino Napisano 25 Luty 2014 Napisano 25 Luty 2014 Fajnie by było jakby Ci się udało wyrenderować w lepszej jakości, przynajmniej fragment z babką w tyle. Ewentualnie może wrzuć do fotoszapa i pobluruj miejsca z ziarnem - każdy sposób dobry :)
Rekomendowane odpowiedzi