Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W sumie i zła i doba wiadomość, bo to oznacza, że albo bifrost jest już gotowy albo, że poszli dalej z nodami w Mayce inaczej zabicie XSI nie miałoby sensu.

Napisano
Chyba nikogo to nie dziwi? Dawno się na to zapowiadało.

 

...to nie znaczy że mi się to podoba. Uważam że zniszczyli bardzo dobry soft.

Napisano

Ja pamiętam jak ten program był bardzo zachwalany i tu takie coś, może to mała liczba użytkowników i A się to nie podoba ale też pamiętam że był projekt przepisania. Więc szkoda

Napisano

Źródła znikają, a więc może ktoś po prostu trolluje (chociaż moim zdaniem scenariusz jak najbardziej realny).

Ale zdjęto treści z tych dwóch miejsc, zostało tylko to na community SI.

Napisano (edytowane)

Smutne ale to było do przewidzenia. Ciekawe czy Bifrost będzie choć w połowie tak dobry jak Naiad albo softimagowy ICE. Patrząc jak Autodesk słabo radzi sobie z implementacją rzeczy które wykupują zakładam że nie będzie.

Edytowane przez Monio
Napisano
Smutne ale to było do przewidzenia. Ciekawe czy Bifrost będzie choć w połowie tak dobry jak Naiad albo softimagowy ICE. Patrząc jak Autodesk słabo radzi sobie z implementacją rzeczy które wykupują zakładam że nie będzie.

 

Z tego co pokazali w Anaheim

wyglada naparwde obiecujaco. Zepsuc to raczej nie mogli :)

 

Ja jestem ciekaw czy pokaza teraz cos w tym roku czy na zapowiedziach Bifrosta sie skonczy? I czy zamierzaja go implementowac do maxa tez, czy bedzie to tylko soft na wylacznosc majki? Co byloby debilnym posunieciem.

 

Ale na pewno latwiej implementowac cos do jednego softu niz do kilku. Ale moze dlatego wlasnie zrobili w maxie konsole pythonowska - gdzies podobno jest :D

 

Poczekamy, zobaczymy, chcialbym by mnie pozytywnie zaskoczyli :)

Napisano
Smutne ale to było do przewidzenia. Ciekawe czy Bifrost będzie choć w połowie tak dobry jak Naiad albo softimagowy ICE. Patrząc jak Autodesk słabo radzi sobie z implementacją rzeczy które wykupują zakładam że nie będzie.

 

W zasadzie to dokładnie Naiad połączony z ICE do tego możesz nim sterować w Mayce lub Maxie, więc...

Napisano

więc stawiam kratke piwa:D, że za 3-4 lata Modo w pakiecie Foundry bedzie rozdawal karty.

i jestem pewien, że nadchodząca wersja 801 już teraz zatrzęsie rynkiem.

 

pozdr...

Napisano (edytowane)

nie trudno się domyślić co padnie następne: [obecność wzgledem max osiągnietej]

 

2d9r9g9.jpg

Edytowane przez MB2
Napisano (edytowane)

Pewnie procentowe zmiany ilości userów względem poprzednich lat. Choć maya dziwnie słabo by tu wypadła.

 

 

 

Edytowane przez deshu
Napisano (edytowane)

Nie zawiele mi wolno powiedzieć (bo coś tam wiem), ale podpowiem Wam kilka rzeczy.

Softimage niestety zostanie zamknięty. To bardzo zła wiadomość dla wszystkich

pracujących na tym sofcie od lat. Wiele lat temu sam robiłem na nim wiele rzeczy,

które były nie osiągalne dla innych softów. Mega szkoda. Plucie klientom w twarz, itd.

Ciągle jest tak że na moje zadawane trudne pytania słyszę odpowiedź, że Autodesk to

nie jest duża korporacja. Że nie ma wielu dzisiątek czy setek programistów...???...

Że nie może rozwijać tych wszystkich aplikacji które ma ??? ( to po cholere je ma? Jak myślicie?).

A już napewno nie w takim tempie jak nam wszystkim się wydaje. To ciekawe co?

 

Bifrost nie będzie "zastępcą" jakiegokolwiek softu, który na dziś jest w szponach Autodesku.

Bifrost jest i długo będzie rozwijany. Będzie (w całości lub jego spore fragmenty) wkładany

do May'ji i do Max'a, spora częśc Bifrosta będzie w innych poważnych aplikacjach. Ale uwaga!

Z pewnością wielu z Was mi teraz nie uwierzy ale... Już niebawem i Max się skończy.

W tej chwili Autodesk ma już 5 letni plan rozwoju większości

aplikacji ( pokazali dwa tygodnie temu w londynie na pewnym spotkaniu). Jest tam taki moment kiedy

Max znika z rynku i zastępuje go "Taaa daaa" (pamiętacie projekt Excalibur).

 

Oficjalne pierwsze niusy bedą we wrześniu tego roku. Może coś wcześniej powiedzą.

Maya narazie nieźle się broni ale i ją chcą naprawdę zmieniać na nowszą.

PS. dziwne ale napisałem tego posta kilka godzin temu (dużo wcześniej) i mnie zablokowało, a pokazał się dopiero o 5.37 rano. Autodesk blokuje informacje :)

Edytowane przez olaf3de
Napisano

Już już miałem puścić bokiem ten wątek...ale

Olaf3d > skąd masz takie newsy o BiFroscie? Chyba nie z tweetera czy fb? Kolega który testuje BiFrosta ma zgoła odmienne zdanie co do niego.

Napisano
nie trudno się domyślić co padnie następne: [obecność wzgledem max osiągnietej]

 

2d9r9g9.jpg

 

to chyba popularnosc w googlach

Napisano
to chyba popularnosc w googlach

 

 

 

Wrzucasz wykres i nie wiesz co przedstawia? Jesli to popularność w google to ktoś źle wpisał słowa. Modo i cinema 4d nie odnoszą się tylko do oprogramowania. Wpisanie Maya w google da ci wyniki na temat indian z ameryki południowej. Dlatego wybrałem autodesk 3ds max itd. Dla cinema4d niestety nie było opcji software. Modo i cinema dużo niżej ( i bardziej prawdopodobnie).

 

niebieski - max, czerwony maya, fioletowy XSI. Trochę inne wyniki, chociaż raczej też nie wiele warte.

 

9k4ac8.jpg

Napisano (edytowane)

wszystko leci na pysk? to co rośnie? Blender?

 

edit:jak "1 użytkownik(ów) ma inne zdanie na ten temat" może mieć inne zdanie na ten temat, jak ja nie wyraziłem swojego zdania? Minus za wspomnienie o Blenderze?

Edytowane przez ikkiz
Napisano (edytowane)

Blender rośnie, pokazało na poziomie 3d maxa. Wpisałem zamiast XSI przed chwilą bo się zakładki skończyły. Wszystko leci na pysk chyba dlatego że dużo więcej "zwykłych" ludzi używa internetu. Wejdź sobie na google trends i sam powpisuj, do końca nie wiem jak to działa;)

 

Ps. Chociaż nie wiem czy mi mikserów nie policzyło:D

Edytowane przez diabelt
Napisano
2014-2008 = 6

 

"We regret to inform you that the upcoming 2015 release will be the last one for Softimage® software. This final version is expected to ship on or around April 14, 2014."

 

5.5 roku dokładnie, rzeczywiście ostatnie 2 lata jakoś mi umknęły. Nienawiść do Autodesku, tak zostałem wychowany.

Napisano

Dawny XSI był największą konkurencją dla Autodescku i został zabity w znany dla gigantów sposób. Wielka szkoda, ponieważ taki mały wyścig zbrojeń między softami służył każdemu użytkownikowi. Dziś mamy Autodesck jako śpiącego misia który podąża swoim tempem, co wpływa negatywnie na dynamikę rozwoju, ale nie dziwi fakt że wykupili w dobrym momencie coś, co kosztowało tle co Zbrush, a miało tyle samo, a nawet więcej co 3dsMAX.

Napisano

W dodatku wykupili za grosze, chyba 34 miliony $. Nie jestem pewny czy od początku zamierzali zabić XSI, po co by to ciągneli przez 6 lat? Dochody im spadają i ktoś na górze podjął decyzję.

Napisano

@diabelt

 

Blender skacze w grudniu zawsze, bo ludzie kupują pod choinkę sprzęt AGD :) Ale ostatnio Blender wyprzedził Mixera.

Napisano

@diabelt Bo na dłuższą metę każda korporacja szuka oszczędności, a sam Softimage nie jest tak popularny, bo został złapany w odpowiedni sposób. Gwałtowne odcięcie przyniosło by falę krytyki i niektóre studia takie jak Blur mogłyby oberwać bez wsparcia. Autodesck na początku dał złudzenie, wzmacniając viewport, a później brak rozwoju oznaczał jasny sygnał. Job Done! Time To Sleep.

 

RIP!

Napisano

To i tak nic nie da. Musimy popatrzeć na to z inne strony. Ostatnio pojawiło się (jest obecna) trochę softu które może (i to robi) wyciąć soft Autodesku z małych i średnich firm. Jak LightWave (cena do jakości), Modo, Cinema4D i ostatnio rozwijany Clarisse iFX oraz Fabric Engine, więc chyba zostały im tylko duże studia.

 

Czas ogarniać Mayę (po wakacjach) z myślą że za 5 lat i tak przejdę na nowy soft.

Napisano

Petycje... ci ludzie zupełnie nie rozumieją jak działa rynek.

Może po prostu przestaniecie ładować forse w tyłek zarządowi Autodesku? Zagłosowaliście portfelem na taki stan rzeczy to teraz macie efekty. To ludzie którzy na softy Autodesku wydali miliardy dolarów mogą się winić za monopol na rynku, hamowanie rozwoju CG, nieuczciwa wojnę standardów, chore licencje i ogromne koszta.

Napisano (edytowane)

Nie sposób w google trends bliżej ocenić podziału rynku w 3d, a nawet jak by się dało wyciągnąć taką statystykę

to głupio by było porównywać ilość hollyoodzkich studiów filmowych z dzieciakami renderującymu kjuba w Blenderze.

A żeby odsiać wyniki szukających sprzętu AGD, to wymyśliłem, żeby wpisać +tutorial

 

czyli dostanę wyniki zainteresowania wiedzą na temat jak użyć poszczególnych programów.

na pierwszym wykresie dałem tutoriale z maxa, mayi i blendera, oraz xsi i softimage jako osobne pozycje, bo różnie mogło być wpisane.

Widać kolosalną przewagę maxa i mai jakiś czas temu, jednak teraz spada znacznie, a zainteresowanie Blenderem jest dość stałe.

Te wyniki to chyba nie tak działają, że pokazują jakiś współczynnik wszystkich wyszukiwać internetowych, nawet być może wykres opadać przy rosnącym ilościowo poziomie wyszukiwań, ale rzeczy nie związane z 3d wcale pewnie są ostatnio częściej wyszukinane (na przykład Ukraina). Alw tak myślę, że kto nie stracił, pewnie zyskał.

 

Drugi wykres, to z braku miejsca i żeby nie był taki stromy pozbawiłem Maxa i Mayi, zostawiając jako referencyjny wykres blendera

Teraz dodałem jeszcze lightwave, modo, i zbrusha z ciekawości. widać, że ostatnimi laty najabardziej zainteresowanie Lightwave rypło na pysk.

 

trzeci wykres chciałem żeby był mniej stromy, ale spadek lightwave to i tak uniemozliwił. Dałem tu znów XSI i Softimage jako osobne pozycje, powinno się je rozpatrzywać razem. Jest jeszcze modo, ale zainteresowanie nim rośnie dość powoli. Spodziewałem się, że będzie rosło szybciej.

 

Taki wniosek na koniec wyciągam, że zainteresowanie Blenderem ostatnio jest największe.

 

Nie próbuje ten wykresem wartościować Blendera, ani innego software, bo przedstawia on że tak się wyrażę: Apetyt na wiedzę o programach 3D, zainteresowanie (abstrahując od przyczyn i ceny licencji). Żeby to nie był całkowicie offtop, to da się zauważyć, że decyzja autodesku nie jest tak strasznie głupia, choć oczywiście mając pod swoją kontrolą XSI, autodesk mógł świadomie wpłynąć na gusta "zasuszając" ten program.

Natomiast po wykresie widać też, że zainteresowanie Mayą spada szybciej niż Maxem, więc tu rzekome porzucenie 3ds max wydaje się dziwnym planem.

 

 

7bsh6xol.jpg

 

Przepraszam, że pominąłem cinemę, każdy sobie może wejść io wpisać> Nadmienię tylko że ona też traci, ole ostatnio nie tak bardzo. W prognozie za rok będzie zainteresowanie tutorialami do Mayi będzie mniejsze niż tutorialami do cinemą4d.

Edytowane przez ikkiz
Napisano

Nie ma to jak rzetelne badania statystyczne... LITOŚCI. Interpretacje takich danych (właściwie niewiadomo czego się tyczących a nie sory wiadomo - zainteresowaniem daną frazą) w taki sposób powinno być karane z urzędu!

Rzetelność tego rodzaju prognoz w przypadku tematu softu jest na poziomie śmieszności.

Napisano

w twoich wykresów wynika że rynek 3D się sypie albo użytkownicy wszystko już wiedzą.

 

A moim zdaniem jest tak:

- szukasz tutków jak się uczysz albo zagadnienie jest na tyle głębokie że cały czas ktoś coś nowego pokazuje i odkrywa

a że ostatnie wersje XSI/Maya/3DSmax były bardzo suche to co tu nowego się uczyć - trzeba pracować

-blender ma siłę wśród bardzo młodego społeczeństwa jest na "modzie"

-nie widzę tu zestawienia Houdiniego, a szkoda bo ostatnie wersje aż puchną od nowości i SideFX sporo inwestuje w kanały na Vimeo

 

Według mnie Autodesk samo sobie jest winien. Przespali (może i celowo), może specjalnie chcą niszczyć softy aby ludzie/firmy były jeszcze mocnej zmotywowane do przejścia na coś nowego. Jak masz bardzo dobry soft to po co przechodzić na coś nowego? Więc najpierw wszystko zabiją i z uśmiechem na twarzy wprowadzą "innowacyjny" program. A za 10 lat znów to samo :)

 

Zaprogramowana żywotność. Przecież tak samo mamy z dzisiejszą elektroniką i samochodami

Napisano

Dlatego napisałem że niewiele warte te wyniki. Wrzuciłem tylko w odpowiedzi na post MB który pokazał wykres z dziwnymi wynikami - hop i mam całkiem inne wyniki na ten sam temat. Ikkiz - polskie google może ci pokazywać całkiem inne wyniki niż inglish;). Pod względem liczby legalnych userów na pierwszym miejscu jest napewno max, na drugim maya. Zbrush pewnie też dobrze stoi.

 

XSI było widać że autodesk spychał powoli w niebyt od kilku wersji.

Napisano

Upadek SI ma niestety przyczyny w błędach popełnionych przez managerów studia wiele lat wcześniej. Zabicie SI3D spowodowało utratę rynku na korzyść Mai. To raz. Dwa, że XSI miało problem koncepcyjny z umieszczeniem się na tym rynku od nowa. Zainwestowano masę pieniędzy w konika głównych architektów, tj. w animację, ale jednocześnie odcięto XSI od dużych studiów koncentracją na Windowsie (co było konsekwencją wykupienia przez MS). Czyli robisz narzędzie, które rządzi w animacji postaci, ale nie chcesz go sprzedawać studiom animacji, tylko małym studiom reklamowym. A owe potrzebują znacznie większej palety możliwości, albo niższej ceny, żeby samemu dobierać sobie brakujące narzędzia. Nie po to płaci się kilkukrotność ceny LW, żeby potem wszystko poza animacją robić w LW albo Maxie - choćby z powodu braku alternatywnych rendererów.

 

XSI to nie jedyny błędnie zarządzany produkt tej firmy. Zanim powstał ICE, który w końcu był trafioną inwestycją, Softimage marnował czas i pieniądze na tworzenie takich fenomenów jak Behaviour, Matador czy Face Robot. Wszystkie te produkty łączy pewna zależność: innowacyjność technologiczna przy kompletnym niedopasowaniu do realiów rynku i grupy docelowej (no i znów skupienie się na małym rynku animacji na złej z gruntu platformie).

 

Adsk kupiło SI za jedną szóstą jego oryginalnej ceny właśnie z powodów takich błędów. A że nie kupowało programu, tylko święty spokój od konkurenta, było wiadomo od początku...

Napisano

SYmek - niestety tu masz rację. Ja do dziś nie wiem po co powstał Face Robot. Niestety XSI udawał króla a był ledwo pionkiem.

 

Wystarczyło zrobić narzędzia do modelowania jak 3DSMAX. Bend w xsi to chyba żart jakiego trola :/

Gość Chrupek3D
Napisano

społeczność Blenderowa powinna wykupić XSI i dalej go rozwijać, zamiast tego brzydkiego Blendera robic :-)

Napisano
Po co rozwijac cos, co nie jest dla producenta rentowne?
To działa odwrotnie. XSI się nie sprzedawał bo Autodesk go nie reklamował tak jak maxa/majki i przestali go rozwijać we wszystkich sferach poza ICE. Wszystko zgodnie z planem. Wykupić - wyciągnąć co im potrzebne - zniszczyć.

Jak zrobią Excalibura to taki sam los czeka Maxa. Chyba że ktoś wierzy że da się napisać soft od zera pozostawiając funkcjonalność i obsługę bez zmian.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności