Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Naoglądałem się filmików z Longboard Girls Crew i pod ich wpływem postanowiłem zrobić tę postać.

 

Soft: Maya, Mudbox, Photoshop, Arnold, Fusion.

 

longboard_girl_final.jpg

skladanka.jpg

 

 

Tekstury wzięte z:

cgtextures.com, hdrlabs.com, spectrumtextures.com, koi-blog.com

Edytowane przez Luki Luki
  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Oooo to ostatnie bardzo "Luki Luki style". Rewelacja!

W pierwszej tekstura podłoża i horyzont jakoś tak średnio mi pasuje.

Gość User190
Napisano

Jest przesłodka. Gratulacje.

Napisano

Arnold jest rewelacyjny, to jest to na co czekałem od dawna. Przez chwilę myślałem, że V-ray jest czymś takim, ale jednak nie. ;)

Łatwość pracy w Arnoldzie jest niesamowita, wszystko* jest przewidywalne, proste i logiczne.

Jak tak oglądałem te filmiki z LGC i robiłem research do tego obrazka, to sam się zajarałem longboardem i w końcu sobie kupiłem, ale nie takiego cruisera jak na obrazku.

 

 

*) no prawie, pewnych kwestii nie udało mi się do końca ogarnąć, na przykład nie rozumiem jak działa podłączanie tekstury do parametru glossiness, w końcu to załatwiłem przy pomocy layered shadera, ale też nie zadziałało do końca tak jak chciałem.

Napisano

glossiness określa czy dana miekkość odbicia... czyli od lustra do diffiusa

i musisz podpiąć tą mapkę w tym samym trybie co normal mapę nie RGB tylko wyleciało mi jak to się nazywa.

Napisano

Kahem, tak, jak działa glossiness wiem. Problem w tym, że Arnold sobie wszystkie tekstury linearyzuje, ale tych zwykłych czarno-białych, czy właśnie normalek nie powinien i jak podłączę teksturę do noda odpowiadającego za korekcję gammy, to potem tego noda nie mogę wpiąć w parametr glossiness. Może to bug, a może za bardzo przyzwyczaiłem się, że w mayi można podpiąć wszystko do wszystkiego. ;)

Napisano
Kahem, tak, jak działa glossiness wiem. Problem w tym, że Arnold sobie wszystkie tekstury linearyzuje, ale tych zwykłych czarno-białych, czy właśnie normalek nie powinien i jak podłączę teksturę do noda odpowiadającego za korekcję gammy, to potem tego noda nie mogę wpiąć w parametr glossiness. Może to bug, a może za bardzo przyzwyczaiłem się, że w mayi można podpiąć wszystko do wszystkiego. ;)

 

 

w cycku też można podpiąć wszystko do wszystkiego co daje czasem ciekawe efekty :D.

 

A w dokumentacji niema?

Napisano

Render portretowy dużo lepszy, od tego z pierwszego posta (jakoś nie przekonuje mnie kadr i poza, szczególnie ręka schowana za biodrem, zupełnie, jakby postać chciała się podrapać lub poprawić spodenki). Dziewczynka ma urok i lekkość, wygląda ślicznie.

Napisano

Fajnie. Tylko kurna gdzie giwera, wielki dwuręczny miecz i iskry na pierwszym planie? :)

Jesteś pewien, że z oczami wszystko gra? Mi się wydaje, że skoro jedna źrenica jest mniej więcej na środku to i druga też tak powinna być skierowana.

Napisano

to chyba zalezy jak odległy jest obiekt na ktory patrzy,ale faktycznie mogły by być nieco mniej zbieżne to wyglada jakby patrzała na motyla tuż za kadrem :P

Napisano

Z oczami to jest tak, że to jest cartoonowa postać, a one się rządzą trochę innymi prawami niż te realistyczne. Oczy, które lekko zezują do środka sprawiają, że postać wygląda sympatyczniej. A nawet w przypadku realistycznych postaci dobrze jest je delikatnie zzezować, dzięki temu wzrok wygląda bardziej na skupiony, a nie nieobecny.

Przykłady od najlepszych:

 

http://c.mwp4.me/media/wallpapers_1080x1920/cartoons/1/1/anna-frozen-cartoon-mobile-wallpaper-1080x1920-2857-427488982.jpg

http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20130524211936/epic-the-movie/images/thumb/1/10/Character_main_Mary_Katherine.png/500px-Character_main_Mary_Katherine.png

http://mediagirl.areavoices.com/files/2014/01/Frozen-1.jpg

http://static.tumblr.com/dewwu7d/EF1md0mgm/wreck-it_ralph__cute_vanellope_von_schweetz.jpg

Napisano

Dziewczyna jest świetna:) Zgodzę się co do zezika, czasem dodaje on uroku (nawet w realu) - dawniej przerabiałem ten temat na podstawie bohaterów kreskówkowych i zwykłych ludzi.

Napisano

Przez noc wyrenderował mi się turnaround, niestety zapomniałem w tej scenie przestawić opcji opaque na kucyku, więc jest nieprzezroczysty na końcach. Jedna ramka liczyła się mniej niż 2 minuty, ale *360 to już wychodzi sporo. Dziś znów przez noc przerenderuję i jutro podmienię plik.

Napisano
Z oczami to jest tak, że to jest cartoonowa postać, a one się rządzą trochę innymi prawami niż te realistyczne. Oczy, które lekko zezują do środka sprawiają, że postać wygląda sympatyczniej. A nawet w przypadku realistycznych postaci dobrze jest je delikatnie zzezować, dzięki temu wzrok wygląda bardziej na skupiony, a nie nieobecny.

Przykłady od najlepszych:

 

http://c.mwp4.me/media/wallpapers_1080x1920/cartoons/1/1/anna-frozen-cartoon-mobile-wallpaper-1080x1920-2857-427488982.jpg

http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20130524211936/epic-the-movie/images/thumb/1/10/Character_main_Mary_Katherine.png/500px-Character_main_Mary_Katherine.png

http://mediagirl.areavoices.com/files/2014/01/Frozen-1.jpg

http://static.tumblr.com/dewwu7d/EF1md0mgm/wreck-it_ralph__cute_vanellope_von_schweetz.jpg

 

Generalnie jak się popatrzy na mugshoty przestępców, zwłaszcza psychopatów, to mają wzrok zogniskowany gdzieś daleko. Generalnie nie patrzą na ludzi, tylko "przez" ludzi.

Napisano

Poprawiłem ten turnaround, różnica może subtelna w tej rozdzielczości, ale jest. Dorzuciłem też clay render w trakcie.

Linki do vimeo lub youtube, co kto woli:

Napisano

Super postać. Może chciałbyś pochwalić się swoim portfolio w moim serwisie Freelancers 3D? Mamy kategorię Postaci i chętnie bym tam zobaczył ten projekt :)

Napisano

Hej :) Bardzo fajny model i rendery (wszystkie, ale ten ostatni chyba najbardziej pokazuje jakość modelu dlatego wszyscy chwalą ten ostatni)

Co do oczu, moim zdaniem zrobiłeś je lepiej niż te co były we Frozen. Serio, uwielbiam wszystkie bajki Disneya, ale tym razem te obwódki tęczówek zrobili zbyt ostre i ciemne, przez co spłaszczyło strasznie to oczy. U Ciebie oczy wyglądają super :D

 

PS: W Epic też oczy były spieprzone (mówie bo pokazywałeś kadr z Epic jako refke xD) :)

 

Pzdr!

Napisano (edytowane)

Tak, każdy element był zaczęty w Mayi i część była zrobiona tylko tam. Do Mudboxa trafiło przede wszystkim ciało, żeby poprawić marne riggowanie i skinowanie. Oprócz tego oczywiście włosy, spodnie, koszulka, no i elementy murku.

 

Przy tej postaci założyłem sobie, że nie będę robił nic, co sprawiałoby mi jakąkolwiek trudność. Same proste i oczywiste rozwiązania. Wynikało to z tego, że gdybym zaczął walczyć z technologią, to pewnie bym się zniechęcił i nie skończył. ;)

Edytowane przez Luki Luki



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności