Luki Luki Napisano 24 Marzec 2014 Napisano 24 Marzec 2014 (edytowane) Naoglądałem się filmików z Longboard Girls Crew i pod ich wpływem postanowiłem zrobić tę postać. Soft: Maya, Mudbox, Photoshop, Arnold, Fusion. Tekstury wzięte z: cgtextures.com, hdrlabs.com, spectrumtextures.com, koi-blog.com Edytowane 24 Marzec 2014 przez Luki Luki
olaf Napisano 24 Marzec 2014 Napisano 24 Marzec 2014 mogliby Ciebie wziąć do jakiegoś serialu dla młodzieży. No i jescze kogoś kto by facetów modelował ;P
Luki Luki Napisano 24 Marzec 2014 Autor Napisano 24 Marzec 2014 Dzięki chłopaki. :) Jeszczcze taki render na szybko zrobiłem, bo niestety ostre, słoneczne światło robi krzywdę modelom. ;)
adek Napisano 24 Marzec 2014 Napisano 24 Marzec 2014 Oooo to ostatnie bardzo "Luki Luki style". Rewelacja! W pierwszej tekstura podłoża i horyzont jakoś tak średnio mi pasuje.
JoseConseco Napisano 24 Marzec 2014 Napisano 24 Marzec 2014 Super wyszło, chociaż otoczenie trochę puste. Ostatni render najlepszy.
Azbesty Napisano 24 Marzec 2014 Napisano 24 Marzec 2014 hehe jako iż od x lat śmigam na longboardzie to pasuje mi tematyka więc proposuje ciekawe że arnold :D
Luki Luki Napisano 24 Marzec 2014 Autor Napisano 24 Marzec 2014 Arnold jest rewelacyjny, to jest to na co czekałem od dawna. Przez chwilę myślałem, że V-ray jest czymś takim, ale jednak nie. ;) Łatwość pracy w Arnoldzie jest niesamowita, wszystko* jest przewidywalne, proste i logiczne. Jak tak oglądałem te filmiki z LGC i robiłem research do tego obrazka, to sam się zajarałem longboardem i w końcu sobie kupiłem, ale nie takiego cruisera jak na obrazku. *) no prawie, pewnych kwestii nie udało mi się do końca ogarnąć, na przykład nie rozumiem jak działa podłączanie tekstury do parametru glossiness, w końcu to załatwiłem przy pomocy layered shadera, ale też nie zadziałało do końca tak jak chciałem.
Azbesty Napisano 24 Marzec 2014 Napisano 24 Marzec 2014 glossiness określa czy dana miekkość odbicia... czyli od lustra do diffiusa i musisz podpiąć tą mapkę w tym samym trybie co normal mapę nie RGB tylko wyleciało mi jak to się nazywa.
Luki Luki Napisano 24 Marzec 2014 Autor Napisano 24 Marzec 2014 Kahem, tak, jak działa glossiness wiem. Problem w tym, że Arnold sobie wszystkie tekstury linearyzuje, ale tych zwykłych czarno-białych, czy właśnie normalek nie powinien i jak podłączę teksturę do noda odpowiadającego za korekcję gammy, to potem tego noda nie mogę wpiąć w parametr glossiness. Może to bug, a może za bardzo przyzwyczaiłem się, że w mayi można podpiąć wszystko do wszystkiego. ;)
Azbesty Napisano 24 Marzec 2014 Napisano 24 Marzec 2014 Kahem, tak, jak działa glossiness wiem. Problem w tym, że Arnold sobie wszystkie tekstury linearyzuje, ale tych zwykłych czarno-białych, czy właśnie normalek nie powinien i jak podłączę teksturę do noda odpowiadającego za korekcję gammy, to potem tego noda nie mogę wpiąć w parametr glossiness. Może to bug, a może za bardzo przyzwyczaiłem się, że w mayi można podpiąć wszystko do wszystkiego. ;) w cycku też można podpiąć wszystko do wszystkiego co daje czasem ciekawe efekty :D. A w dokumentacji niema?
olaf Napisano 24 Marzec 2014 Napisano 24 Marzec 2014 OMG Kramon masz syndrom matki. W skrócie określany jako: "Mój Mariuszek też".
mookie Napisano 25 Marzec 2014 Napisano 25 Marzec 2014 Render portretowy dużo lepszy, od tego z pierwszego posta (jakoś nie przekonuje mnie kadr i poza, szczególnie ręka schowana za biodrem, zupełnie, jakby postać chciała się podrapać lub poprawić spodenki). Dziewczynka ma urok i lekkość, wygląda ślicznie.
Morbid Karbid Napisano 25 Marzec 2014 Napisano 25 Marzec 2014 Fajnie. Tylko kurna gdzie giwera, wielki dwuręczny miecz i iskry na pierwszym planie? :) Jesteś pewien, że z oczami wszystko gra? Mi się wydaje, że skoro jedna źrenica jest mniej więcej na środku to i druga też tak powinna być skierowana.
olaf Napisano 25 Marzec 2014 Napisano 25 Marzec 2014 to chyba zalezy jak odległy jest obiekt na ktory patrzy,ale faktycznie mogły by być nieco mniej zbieżne to wyglada jakby patrzała na motyla tuż za kadrem :P
Luki Luki Napisano 25 Marzec 2014 Autor Napisano 25 Marzec 2014 Z oczami to jest tak, że to jest cartoonowa postać, a one się rządzą trochę innymi prawami niż te realistyczne. Oczy, które lekko zezują do środka sprawiają, że postać wygląda sympatyczniej. A nawet w przypadku realistycznych postaci dobrze jest je delikatnie zzezować, dzięki temu wzrok wygląda bardziej na skupiony, a nie nieobecny. Przykłady od najlepszych: http://c.mwp4.me/media/wallpapers_1080x1920/cartoons/1/1/anna-frozen-cartoon-mobile-wallpaper-1080x1920-2857-427488982.jpg http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20130524211936/epic-the-movie/images/thumb/1/10/Character_main_Mary_Katherine.png/500px-Character_main_Mary_Katherine.png http://mediagirl.areavoices.com/files/2014/01/Frozen-1.jpg http://static.tumblr.com/dewwu7d/EF1md0mgm/wreck-it_ralph__cute_vanellope_von_schweetz.jpg
miras Napisano 25 Marzec 2014 Napisano 25 Marzec 2014 Luki, fajna sympatyczna dziewczyna :) Zezowanie tez jst sympatyczne. Pozdro z Humana
olaf Napisano 25 Marzec 2014 Napisano 25 Marzec 2014 to juz wemy co trzymasz w fapfolderze. ale liczyłem ze masz oczy zrigowane i ustawiłeś sobie punkt patrzenia.
PLS Napisano 25 Marzec 2014 Napisano 25 Marzec 2014 Dziewczyna jest świetna:) Zgodzę się co do zezika, czasem dodaje on uroku (nawet w realu) - dawniej przerabiałem ten temat na podstawie bohaterów kreskówkowych i zwykłych ludzi.
Luki Luki Napisano 25 Marzec 2014 Autor Napisano 25 Marzec 2014 Przez noc wyrenderował mi się turnaround, niestety zapomniałem w tej scenie przestawić opcji opaque na kucyku, więc jest nieprzezroczysty na końcach. Jedna ramka liczyła się mniej niż 2 minuty, ale *360 to już wychodzi sporo. Dziś znów przez noc przerenderuję i jutro podmienię plik.
Mulholland Napisano 25 Marzec 2014 Napisano 25 Marzec 2014 Z oczami to jest tak, że to jest cartoonowa postać, a one się rządzą trochę innymi prawami niż te realistyczne. Oczy, które lekko zezują do środka sprawiają, że postać wygląda sympatyczniej. A nawet w przypadku realistycznych postaci dobrze jest je delikatnie zzezować, dzięki temu wzrok wygląda bardziej na skupiony, a nie nieobecny. Przykłady od najlepszych: http://c.mwp4.me/media/wallpapers_1080x1920/cartoons/1/1/anna-frozen-cartoon-mobile-wallpaper-1080x1920-2857-427488982.jpg http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20130524211936/epic-the-movie/images/thumb/1/10/Character_main_Mary_Katherine.png/500px-Character_main_Mary_Katherine.png http://mediagirl.areavoices.com/files/2014/01/Frozen-1.jpg http://static.tumblr.com/dewwu7d/EF1md0mgm/wreck-it_ralph__cute_vanellope_von_schweetz.jpg Generalnie jak się popatrzy na mugshoty przestępców, zwłaszcza psychopatów, to mają wzrok zogniskowany gdzieś daleko. Generalnie nie patrzą na ludzi, tylko "przez" ludzi.
FF Napisano 25 Marzec 2014 Napisano 25 Marzec 2014 ostatni render zdecydowanie najlepszy, zrób taki w calości
Stosik Napisano 25 Marzec 2014 Napisano 25 Marzec 2014 Podobnie jalk wiekszości drugi render bardziej mi sie podoba, ale postać i tak super, słooodka. Propsy :)
Luki Luki Napisano 26 Marzec 2014 Autor Napisano 26 Marzec 2014 Gdyby ktoś chciał obejrzeć model w 3d, to proszę: https://skfb.ly/zvRy
happy-angel Napisano 26 Marzec 2014 Napisano 26 Marzec 2014 Luki czy chodziło tobie o coś takiego z glossy?
Luki Luki Napisano 26 Marzec 2014 Autor Napisano 26 Marzec 2014 O! Dokładnie o coś takiego. Dzięki, zapamiętam na przyszłość. :)
Luki Luki Napisano 28 Marzec 2014 Autor Napisano 28 Marzec 2014 Poprawiłem ten turnaround, różnica może subtelna w tej rozdzielczości, ale jest. Dorzuciłem też clay render w trakcie. Linki do vimeo lub youtube, co kto woli:
macieksz Napisano 29 Marzec 2014 Napisano 29 Marzec 2014 Super postać. Może chciałbyś pochwalić się swoim portfolio w moim serwisie Freelancers 3D? Mamy kategorię Postaci i chętnie bym tam zobaczył ten projekt :)
tomerk Napisano 29 Marzec 2014 Napisano 29 Marzec 2014 Gratulacje ! Wspaniały model, a najfajniejszy jest ten ostatni render! Brawo!
telthona Napisano 30 Marzec 2014 Napisano 30 Marzec 2014 Hej :) Bardzo fajny model i rendery (wszystkie, ale ten ostatni chyba najbardziej pokazuje jakość modelu dlatego wszyscy chwalą ten ostatni) Co do oczu, moim zdaniem zrobiłeś je lepiej niż te co były we Frozen. Serio, uwielbiam wszystkie bajki Disneya, ale tym razem te obwódki tęczówek zrobili zbyt ostre i ciemne, przez co spłaszczyło strasznie to oczy. U Ciebie oczy wyglądają super :D PS: W Epic też oczy były spieprzone (mówie bo pokazywałeś kadr z Epic jako refke xD) :) Pzdr!
Greentea Napisano 31 Marzec 2014 Napisano 31 Marzec 2014 Czy mógłbyś przybliżyć swój workflow? Zaczynałeś od modelu poly w Mayce czy od razu sculpting? Super praca :)
Luki Luki Napisano 31 Marzec 2014 Autor Napisano 31 Marzec 2014 (edytowane) Tak, każdy element był zaczęty w Mayi i część była zrobiona tylko tam. Do Mudboxa trafiło przede wszystkim ciało, żeby poprawić marne riggowanie i skinowanie. Oprócz tego oczywiście włosy, spodnie, koszulka, no i elementy murku. Przy tej postaci założyłem sobie, że nie będę robił nic, co sprawiałoby mi jakąkolwiek trudność. Same proste i oczywiste rozwiązania. Wynikało to z tego, że gdybym zaczął walczyć z technologią, to pewnie bym się zniechęcił i nie skończył. ;) Edytowane 31 Marzec 2014 przez Luki Luki
Rekomendowane odpowiedzi