Napisano 24 Marzec 201410 l Naoglądałem się filmików z Longboard Girls Crew i pod ich wpływem postanowiłem zrobić tę postać. Soft: Maya, Mudbox, Photoshop, Arnold, Fusion. Tekstury wzięte z: cgtextures.com, hdrlabs.com, spectrumtextures.com, koi-blog.com Edytowane 24 Marzec 201410 l przez Luki Luki
Napisano 24 Marzec 201410 l mogliby Ciebie wziąć do jakiegoś serialu dla młodzieży. No i jescze kogoś kto by facetów modelował ;P
Napisano 24 Marzec 201410 l Autor Dzięki chłopaki. :) Jeszczcze taki render na szybko zrobiłem, bo niestety ostre, słoneczne światło robi krzywdę modelom. ;)
Napisano 24 Marzec 201410 l Oooo to ostatnie bardzo "Luki Luki style". Rewelacja! W pierwszej tekstura podłoża i horyzont jakoś tak średnio mi pasuje.
Napisano 24 Marzec 201410 l hehe jako iż od x lat śmigam na longboardzie to pasuje mi tematyka więc proposuje ciekawe że arnold :D
Napisano 24 Marzec 201410 l Autor Arnold jest rewelacyjny, to jest to na co czekałem od dawna. Przez chwilę myślałem, że V-ray jest czymś takim, ale jednak nie. ;) Łatwość pracy w Arnoldzie jest niesamowita, wszystko* jest przewidywalne, proste i logiczne. Jak tak oglądałem te filmiki z LGC i robiłem research do tego obrazka, to sam się zajarałem longboardem i w końcu sobie kupiłem, ale nie takiego cruisera jak na obrazku. *) no prawie, pewnych kwestii nie udało mi się do końca ogarnąć, na przykład nie rozumiem jak działa podłączanie tekstury do parametru glossiness, w końcu to załatwiłem przy pomocy layered shadera, ale też nie zadziałało do końca tak jak chciałem.
Napisano 24 Marzec 201410 l glossiness określa czy dana miekkość odbicia... czyli od lustra do diffiusa i musisz podpiąć tą mapkę w tym samym trybie co normal mapę nie RGB tylko wyleciało mi jak to się nazywa.
Napisano 24 Marzec 201410 l Autor Kahem, tak, jak działa glossiness wiem. Problem w tym, że Arnold sobie wszystkie tekstury linearyzuje, ale tych zwykłych czarno-białych, czy właśnie normalek nie powinien i jak podłączę teksturę do noda odpowiadającego za korekcję gammy, to potem tego noda nie mogę wpiąć w parametr glossiness. Może to bug, a może za bardzo przyzwyczaiłem się, że w mayi można podpiąć wszystko do wszystkiego. ;)
Napisano 24 Marzec 201410 l Kahem, tak, jak działa glossiness wiem. Problem w tym, że Arnold sobie wszystkie tekstury linearyzuje, ale tych zwykłych czarno-białych, czy właśnie normalek nie powinien i jak podłączę teksturę do noda odpowiadającego za korekcję gammy, to potem tego noda nie mogę wpiąć w parametr glossiness. Może to bug, a może za bardzo przyzwyczaiłem się, że w mayi można podpiąć wszystko do wszystkiego. ;) w cycku też można podpiąć wszystko do wszystkiego co daje czasem ciekawe efekty :D. A w dokumentacji niema?
Napisano 24 Marzec 201410 l OMG Kramon masz syndrom matki. W skrócie określany jako: "Mój Mariuszek też".
Napisano 25 Marzec 201410 l Render portretowy dużo lepszy, od tego z pierwszego posta (jakoś nie przekonuje mnie kadr i poza, szczególnie ręka schowana za biodrem, zupełnie, jakby postać chciała się podrapać lub poprawić spodenki). Dziewczynka ma urok i lekkość, wygląda ślicznie.
Napisano 25 Marzec 201410 l Fajnie. Tylko kurna gdzie giwera, wielki dwuręczny miecz i iskry na pierwszym planie? :) Jesteś pewien, że z oczami wszystko gra? Mi się wydaje, że skoro jedna źrenica jest mniej więcej na środku to i druga też tak powinna być skierowana.
Napisano 25 Marzec 201410 l to chyba zalezy jak odległy jest obiekt na ktory patrzy,ale faktycznie mogły by być nieco mniej zbieżne to wyglada jakby patrzała na motyla tuż za kadrem :P
Napisano 25 Marzec 201410 l Autor Z oczami to jest tak, że to jest cartoonowa postać, a one się rządzą trochę innymi prawami niż te realistyczne. Oczy, które lekko zezują do środka sprawiają, że postać wygląda sympatyczniej. A nawet w przypadku realistycznych postaci dobrze jest je delikatnie zzezować, dzięki temu wzrok wygląda bardziej na skupiony, a nie nieobecny. Przykłady od najlepszych: http://c.mwp4.me/media/wallpapers_1080x1920/cartoons/1/1/anna-frozen-cartoon-mobile-wallpaper-1080x1920-2857-427488982.jpg http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20130524211936/epic-the-movie/images/thumb/1/10/Character_main_Mary_Katherine.png/500px-Character_main_Mary_Katherine.png http://mediagirl.areavoices.com/files/2014/01/Frozen-1.jpg http://static.tumblr.com/dewwu7d/EF1md0mgm/wreck-it_ralph__cute_vanellope_von_schweetz.jpg
Napisano 25 Marzec 201410 l Luki, fajna sympatyczna dziewczyna :) Zezowanie tez jst sympatyczne. Pozdro z Humana
Napisano 25 Marzec 201410 l to juz wemy co trzymasz w fapfolderze. ale liczyłem ze masz oczy zrigowane i ustawiłeś sobie punkt patrzenia.
Napisano 25 Marzec 201410 l Dziewczyna jest świetna:) Zgodzę się co do zezika, czasem dodaje on uroku (nawet w realu) - dawniej przerabiałem ten temat na podstawie bohaterów kreskówkowych i zwykłych ludzi.
Napisano 25 Marzec 201410 l Autor Przez noc wyrenderował mi się turnaround, niestety zapomniałem w tej scenie przestawić opcji opaque na kucyku, więc jest nieprzezroczysty na końcach. Jedna ramka liczyła się mniej niż 2 minuty, ale *360 to już wychodzi sporo. Dziś znów przez noc przerenderuję i jutro podmienię plik.
Napisano 25 Marzec 201410 l Z oczami to jest tak, że to jest cartoonowa postać, a one się rządzą trochę innymi prawami niż te realistyczne. Oczy, które lekko zezują do środka sprawiają, że postać wygląda sympatyczniej. A nawet w przypadku realistycznych postaci dobrze jest je delikatnie zzezować, dzięki temu wzrok wygląda bardziej na skupiony, a nie nieobecny. Przykłady od najlepszych: http://c.mwp4.me/media/wallpapers_1080x1920/cartoons/1/1/anna-frozen-cartoon-mobile-wallpaper-1080x1920-2857-427488982.jpg http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20130524211936/epic-the-movie/images/thumb/1/10/Character_main_Mary_Katherine.png/500px-Character_main_Mary_Katherine.png http://mediagirl.areavoices.com/files/2014/01/Frozen-1.jpg http://static.tumblr.com/dewwu7d/EF1md0mgm/wreck-it_ralph__cute_vanellope_von_schweetz.jpg Generalnie jak się popatrzy na mugshoty przestępców, zwłaszcza psychopatów, to mają wzrok zogniskowany gdzieś daleko. Generalnie nie patrzą na ludzi, tylko "przez" ludzi.
Napisano 25 Marzec 201410 l Podobnie jalk wiekszości drugi render bardziej mi sie podoba, ale postać i tak super, słooodka. Propsy :)
Napisano 26 Marzec 201410 l Autor Gdyby ktoś chciał obejrzeć model w 3d, to proszę: https://skfb.ly/zvRy
Napisano 28 Marzec 201410 l Autor Poprawiłem ten turnaround, różnica może subtelna w tej rozdzielczości, ale jest. Dorzuciłem też clay render w trakcie. Linki do vimeo lub youtube, co kto woli:
Napisano 29 Marzec 201410 l Super postać. Może chciałbyś pochwalić się swoim portfolio w moim serwisie Freelancers 3D? Mamy kategorię Postaci i chętnie bym tam zobaczył ten projekt :)
Napisano 29 Marzec 201410 l Gratulacje ! Wspaniały model, a najfajniejszy jest ten ostatni render! Brawo!
Napisano 30 Marzec 201410 l Hej :) Bardzo fajny model i rendery (wszystkie, ale ten ostatni chyba najbardziej pokazuje jakość modelu dlatego wszyscy chwalą ten ostatni) Co do oczu, moim zdaniem zrobiłeś je lepiej niż te co były we Frozen. Serio, uwielbiam wszystkie bajki Disneya, ale tym razem te obwódki tęczówek zrobili zbyt ostre i ciemne, przez co spłaszczyło strasznie to oczy. U Ciebie oczy wyglądają super :D PS: W Epic też oczy były spieprzone (mówie bo pokazywałeś kadr z Epic jako refke xD) :) Pzdr!
Napisano 31 Marzec 201410 l Czy mógłbyś przybliżyć swój workflow? Zaczynałeś od modelu poly w Mayce czy od razu sculpting? Super praca :)
Napisano 31 Marzec 201410 l Autor Tak, każdy element był zaczęty w Mayi i część była zrobiona tylko tam. Do Mudboxa trafiło przede wszystkim ciało, żeby poprawić marne riggowanie i skinowanie. Oprócz tego oczywiście włosy, spodnie, koszulka, no i elementy murku. Przy tej postaci założyłem sobie, że nie będę robił nic, co sprawiałoby mi jakąkolwiek trudność. Same proste i oczywiste rozwiązania. Wynikało to z tego, że gdybym zaczął walczyć z technologią, to pewnie bym się zniechęcił i nie skończył. ;) Edytowane 31 Marzec 201410 l przez Luki Luki