Skocz do zawartości

Autodesk opowiada o tym jak zamierza opanowac swiat...


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Czyli mamy oficjalne potwierdzenie najważniejszego newsa ubiegłego roku.

Patrząc na tamtą notkę widać że przyśpieszyli proces przejścia w pełni na SaaS o połowę. Ceny dokładnie takie jak zakładano. Koszt pełnej Majki z wieczysta licencją to równowartość 30 miesięcy subskrypcji (w planie rocznym). Co potem?

 

To jest strzał z armaty we freelancerów i małe studia. Mam nadzieje że ten news się przebije równie mocno jak to że ADSK jest "za darmo" dla studentów. Koszta ukryte ludzie. Nic na tym świecie nie jest za darmo. ;)

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak tam w AD, ale osobiscie najbardziej mnie wkurza kiedy podaja cene za miesiac ale nie mozesz wykupic sobie na miesiac czy dwa tylko na rok MUSISZ. Czyli nie mozna sobie tak pogrywac, ze "mam zlecenie to pozyczam licencje na te dwa miechy" tylko i tak musisz wywalic kase za caly rok. Bez sensu. Takie lukrowanie rzeczywistosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skad taka informacja?

 

Pay-as-you-go access

Whether your projects are temporary or ongoing, you can keep software costs manageable and predictable. Pay only for the access you need, without an up-front investment or long-term com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reanimator - przeczytaj poczatek mojego posta ;) "Nie wiem jak to jest w AD". W Adobe masz do wyboru "annual plan prepaid" badz "annual plan paid monthly". ale zawsze jest to zobowiazanie roczne (annual commitment). Nie wiem co dzieje sie jesli go nie spelnisz.

 

Jesli jest tak jak zacytowales to tragedii nie ma. Badzmy szczerzy - to ile mozna zarobic na zleceniach zbilansuje ta kwote. Jesli tego nie robi to czas podniesc ceny niestety.

 

Do malych zlecen jest Blender. Jak ktos chce muche zabijac z armaty to jego broszka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W adobe kupuje sobie sub Premierki na miesiac bez problemu, jesli potrzebuje. Moze Mexyk ma ograniczenia?;)

 

Pamietaj, ze studia pracuja na majkach i maxach, wiec freelancerzy pracujacy dla nich, animatorzy na przyklad, moga nie porobic w Blenderze.

 

Modelarze maja zawsze najlepiej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W adobe kupuje sobie sub Premierki na miesiac bez problemu, jesli potrzebuje. Moze Mexyk ma ograniczenia?;)

 

Pamietaj, ze studia pracuja na majkach i maxach, wiec freelancerzy pracujacy dla nich, animatorzy na przyklad, moga nie porobic w Blenderze.

 

Modelarze maja zawsze najlepiej:)

 

Nie tam, raczej ja mam ograniczenia ;D Ja i tak potrzebuje caly czas PSa wiec odnawiam co roku. To jak dokladniej kupujesz na miesiac? Cancel umowy natychmiast zeby nie placic za nastepny miesiac? Rzadko bo rzadko ale potrzebowalbym InDesign na miesiac.

 

Modelarze maja najlatwiej zdecydowanie. Wyobrazam sobie jak w zasadzie bez wyjscia jest animator ktory ma cos zrobic dla firmy wiekszej, uwiklanego w ich pipeline. Ale tez pewnie nie placa mu za taka robote tak malo by sobie nie mogl na licencje pozwolic, PRAWDA? ;)

Tak na serio - placa animatorom ok? Jak widzisz koszt tej licencji w porownaniu do twojego zarobku. Nie pytam o liczby tylko o ocene.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..kurde, chciałem poszydzić i sprawdziłem z ciekawości ile kosztuje miesięczna subskrybcja Mudboxa, licząc na to, że cena będzie w okolicach 150 euro co by było śmiechem na sali, bo 5 miesięcy takiej subskrybcji jest w cenie wieczystego ZBrusha........ ale cena to niecałe 13 euro(!), więc nie poszydzę. Arcy spoko opcja, aż się zapaliła lampka czy by przypadkiem nie ogarnąć Mudboxa w rejonach w których ZBrush nie wyrabia.

Edytowane przez STRZYG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak dokladniej kupujesz na miesiac? Cancel umowy natychmiast zeby nie placic za nastepny miesiac? Rzadko bo rzadko ale potrzebowalbym InDesign na miesiac.

 

Tak na serio - placa animatorom ok? Jak widzisz koszt tej licencji w porownaniu do twojego zarobku. Nie pytam o liczby tylko o ocene.

 

1. Tak, cancelujesz przed kolejnym odnowieniem licencji, mozesz zrobic to natychmiast po zaplaceniu, zeby nie zapomniec.

 

2. Nie robie zlecen animacyjnych, wiec z doswiadczenia nie powiem, ale AFAIK animatora stac by bylo na wydanie 700zl na majke;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@STRZYG Też tak kiedyś myślałem, ale niestety sprawy nie mają się tak kolorowo z Mudboxem ponieważ aby móc korzystać z opcji subskrypcji trzeba najpierw wykupić licencję programu za jakieś 2693,55 zł a dopiero potem przysługuje Ci prawo wykupu samej subskrypcji wraz z bieżącymi aktualizacjami i innymi wodotryskami (przynajmniej tak mnie poinformowano niedawno w pewnej znanej firmie zajmującej się dystrybucją softu AD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..no nie :( , no jak? To chyba cały patent teraz polega na tym, że właśnie jest subskrypcja jak w Adobie, że można "wypożyczyć" program na miesiąc bez konieczności posiadania pełnej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyliście że Autodesk po cichu usunął możliwość wykupienia UPGRADEU swoich programów?! Jeszcze tydzień temu dało się zrobić Upgrade ze starych wersji, teraz już takiej opcji nie ma. Fajnie sobie pogrywają.

 

-----

STRZYG - Mud jest całkiem opłacalny jako soft do teksturowania ale Mari Indie, nawet mimo okrojenia, jest równie opłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monio: Nie do końca jest tak jak mówisz. Mamy tutaj trochę maxów i byłem informowany o braku możliwości upgrade'u od nowego roku przez dłuższy okres.

 

Przy wyliczeniach trzeba wziąc pod uwagę koszta subskrypcji za którą obecnie trzeba zapłacić 665 Euro. Po czterech latach koszt licencji wieczystej + subskrypcja to 6560 Eur, natomiast desktop subscription to 6240 Eur przy rocznym odnowieniu. Więc praktycznie dopiero w piątym roku zapłacimy więcej za desktop o 575 Eur (w skali 5 lat), a w kolejnych latach utrzymanie takiej licencji to 895 Eur/rok więcej.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyliczeniach trzeba wziąc pod uwagę koszta subskrypcji za którą obecnie trzeba zapłacić 665 Euro.
Tylko że większość ich klientów nie ma zamiaru brać pod uwagę tej subskrybcji przez lata! O to w tym wszystkim chodzi. Ludzie kupują bardzo drogi soft i przez wiele lat nie wydają grosza na żadne upgrady.

 

To może trochę danych. W 2009 roku ADSK miał 1.7 miliona klientów. Mowa o wszystkich ich produktach a nie tylko dziale Media & Entertainment. W następnych latach: 2010 = 2.2m, 2011 = 2.9m, 2012 = 3.2m. Potem przestali się chwalić ilością klientów w raportach ale analizując dane o przychodach z licencji i subskrypcji można wyliczyć że w 2014 roku mieli około 3.8 miliony użytkowników (górką liczone).

 

Skontrastuj to teraz z informacją jaką rok temu upublicznił vice prezydent Autodesku, Andrew Anagnos.

Około 2.9 miliona ich klientów nie robi upgradeów ich softu przez 1 do 5 lat.

 

“These are not pirates … these are real customers. They just happen to purchase from us perpetual licences on an infrequent basis, because they can,” he said. “This really isn’t good for our ecosystem.”

 

Źródła:

http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=117861&p=irol-reportsAnnual

http://www.cgchannel.com/2014/10/autodesk-to-go-subscription-only-by-2016/

 

Reanimator, Traitor - Dokładnie. Nie kupiłem od nich nic więc dowiedziałem się dopiero dzisiaj. ;)

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie są zachowania większości klientów. I nie chcę debatować na ten temat bez solidnych danych. Chciałem jedynie obiektywnie porównać dostępne opcje zakupu i ich opłacalność w perspektywie kilku lat, za rok to i tak już nie będzie miało znaczenia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MF- Przecież solidne dane masz w raportach od samego Autodesku. Podałem linki do źródeł. Twój scenariusz z upgradem rok w rok opłaci się tylko 1/4 ich klientów. Reszta będzie na tym traciła grube sumy bo będzie zmuszona robić upgrady których wcześniej nie robiła. Duże i średnie studia sobie poradzą jak radziły do tej pory. Jak mówiłem wcześniej, to jest strzał z armaty we freelancerów i małe studia.

 

Reanimator- Niestety to nie jest takie proste. Im większy będzie monopol autodesku tym mniejsza szansa na to że ludzie będą szukali innych rozwiązań. Dlatego że nie mieli szans nauczyć się ich w szkole (regulacje "prawne" w USA oraz "darmowe" licencje). Dlatego że monopol rynku softu tworzy monopoli na rynku pracy. Dlatego że najpopularniejszy format wymiany danych jest zamknięty i w pełni kontrolowany przez ADSK.

Problem jest dużo szerszy niż to ile kosztuje dany soft i ile pieniędzy zostanie w kieszeni grafika który będzie z niego korzystał. Działania takich kolosów jak autodesk mają wpływ na całą branże, w tym również osoby które nigdy z ich softu nie korzystały i korzystać nie zamierzają.

Nie chciałbym doczekać czasów kiedy będę zmuszony wydawać 10 tysięcy złotych rocznie na eksporter do mojego softu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy orientuje się ktoś z zacnego grona czy Autodesk zamierza wypuścić nową wersję Maxa jeszcze przed 1 lutego 2016?

 

Dla mnie cena rocznej subskrypcji w kwocie 1.560,00 € netto to stanowczo zbyt dużo. W tym momencie za subskrypcję mam zapłacić 585 € netto po zakończeniu której pozostaje mi przynajmniej aktualna licencja. Trzeba zatem chyba będzie przychylnym okiem spojrzeć na inne softy i "miękko" zrobić przesiadkę w momencie jak aktualny Max już się bardzo mocno zestarzeje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Autodesk chce pomóc niezdecydowanym rozstać się z pakietami.

Zastanawia mnie tylko jedna sprawa, jak freelancer może być konkurencyjny na tle krajów, gdzie nie ma tak restrykcyjnych praw autorskich i można swobodnie korzystać z pirackich kopii legalnie lub bez większych konsekwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien byc konkurencyjny umiejetnosciami. Na calym swiecie;)

 

edit: chodzi mi o to, ze jezeli ktos jest dobry to znajda sie ludzie chcacy zaplacic za jego prace. I chinczycy moga sobie wtedy uzywac za darmo softu za milion dolarow nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien byc konkurencyjny umiejetnosciami. Na calym swiecie;)

 

I wlasnie dlatego uzyja tych swoich wybitnych umiejetnosci i wybiora lepsze konkurencyjne softy, ktore beda dorownywac ich umiejetnoscia a nie ograniczac ich talenty. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos potrafi być konkurencyjny umiejętnościami dla całego świata, to po co traci czas na tą nisko opłacaną branżę?

 

Punkt widzenia rozumiem, ale weź pod uwagę, ze Chińczycy czy Hindusi, czy mieszkańcy afryki, ameryk południowych itp. nie są podludzmi, by nie potrafili opanować tej samej wiedzy. Mówienie, o tym, ze umiejętności tylko sie liczą i trzeba byc najlepszm jest szkodliwe dla Ciebie i innych, bo na własne życzenie zawężasz szyjkę od butelki, przez którą większość tu obecnych chce przejść i nikt nie będzie sie na siebie oglądał, wręcz przeciwnie - podkładanie świni stanie się cenną umiejętnością. Powtarzając więc mantre o skillu jako wybawcy z problemów kopiesz dołek pod sobą.

 

Zeby dać przykład - rozmawiam z ludźmi z mojej branży i temat wszedł na to, ze 4k usd to w sumie żaden zarobek dla freelancera w europie tworzącego gry i trzeba sie namachać, by mieć takich klientów (oczywiście CI najlepszy zarobią to bez problemu). Na co kilka osób stwierdza, ze zyją w Malezji, gdzie wysoko wykwalifikowanym ludziom w IT płaci się po 800usd, masterom po 1500usd miesięcznie. Gdzie tyle musisz zapłacić za 2-3dni pracy specjalisty w Londynie na krótkim kontrakcie.

Jak chcesz żyć godnie za 20lat jeżeli jedynym kryterium Twojej wartości, będą umiejętności i to tylko te top notch? Budujesz piramidę na któej sszczycie długo nie postoisz.

 

zeby nie było OT. chodzi mi o to, ze to jest oferta dla ludzi myslacych wlasnie w ten sposób - skill i do przodu. Nic dobrego dla nich z tego nie wyniknie jak dla kazdego, kto nie rozgląda się dookoła. Dlatego uwazam, ze wielu ludziom pomoze ta ofarta zatrzymać się rozejrzeć za czyms lepiej przystającym do rzeczywistosci, a mniej do wizerunku pomowanego pzez rozne fronpage.

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze mowisz o czesci branzy, w ktorej liczy sie cena, a nie jakosc. Na niej sie nie znam, natomiast widze, co przychodzi od ludzi ze wspomnianej Azji, od outsourcerow. Moje doswiadczenie mowi, ze nie sa to rzeczy dobrej jakosci, szczegolnie, gdy w folio wystawiaja rzeczy jakiegos tuza, a pozniej wykonuja to rolnicy z Seczuanu. Bez zlosliwosci.

 

Nie twierdze takze, ze sa to podludzie, bynajmniej (wystarczy spojrzec w creditsy Blizzarda;) ). Tylko ze Ci, ktorzy sa dobrzy i tak pracuja za normalne stawki, bo za ICH prace ktos placi.

 

 

To o czym piszesz jest problemem w kazdej dziedzinie, bo w Azji wszystko wyprodukuje sie taniej. Cena globalizacji. Dlatego powoli bedzie mozna konkurowac juz tylko jakoscia.

 

 

I tak jak wspomnialem - przepraszam, ale nie bylem nigdy w sytuacji, w ktorej ja, albo ktos z moich znajomych uslyszal: "pan X zrobi mi to taniej".

 

 

edit: w ogole mam wrazenie, ze nawet o branzach mowimy roznych, wiec i stad moze sie brac brak wspolnej plaszczyzny.

Edytowane przez Reanimator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest ktos lepszy, ale drozszy. Na pewno.

Czy jest miejsce dla nas obu? Najwyrazniej.

Czy jest miejsce dla wszystkich? Nie, i bardzo dobrze.

 

edit:

Przypomnij sobie o ludziach konkurujących jakością z Rythm and Hues.

 

Jezeli dobrze pamietam to Ci ludzie zostali wyruchani przez studio filmowe, ktore ustalilo sztywna kwote do zaplacenia bez uwzgledniania tony poprawek, za ktore trzeba zaplacic pracownikom.

Edytowane przez Reanimator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli dobrze pamietam to Ci ludzie zostali wyruchani przez studio filmowe, ktore ustalilo sztywna kwote do zaplacenia bez uwzgledniania tony poprawek, za ktore trzeba zaplacic pracownikom.

I myslisz, ze konkurencja cenowa na etapie negocjacji nie miała to nic do rzeczy?

 

Czy jest miejsce dla nas obu? Najwyrazniej.

Ok jezeli jest ktos tańszy na rynku, to znaczy ze zabrakło miejsca dla kogoś droższego, ale logiki uczyć nie będę. Mój wpis, to była tylko dygresja. Jeżeli uważasz, ze zbudujesz sobie bezpieczną przyszłość grajac tymi samymi kartami, ale mając podwójna stawkę na wejście to spoko, kazdy ma prawo mieć swój rozsądek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jezeli jest ktos tańszy na rynku, to znaczy ze zabrakło miejsca dla kogoś droższego, ale logiki uczyć nie będę.

 

Oj, jaka nieprzyjemna i niepotrzebna arogancja.

 

W Twoim swiecie, w ktorym najwazniejszym kryterium jest tylko cena, to moze byc prawda. Przykro mi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomni mi ktoś do ilu wersji wstecz, Max jest w stanie otwierać pliki?

 

A swoją drogą to nie wydaje się wielce prawdopodobne, że z czasem kolejni producenci będą przechodzili na taki model sprzedaży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, jaka nieprzyjemna i niepotrzebna arogancja.

W Twoim swiecie, w ktorym najwazniejszym kryterium jest tylko cena, to moze byc prawda. Przykro mi.

 

Nie chciałem być arogancki. Zawsze tak wychodzi jak zarzucam komuś brak logiki. A to przecież to przedmiot akademicki i do tego trudny. Cena zawsze będzie czynnikiem w pracy komercyjnej. Nie odczuwasz tego teraz wiec dobrze, oby tak było jak najdłużej.

 

Ale jesteś tańszą, a nie lepszą, alternatywą kogoś innego i kiedyś Ciebie zastąpi ktoś z peletonu. Biec do przodu, każdy głupi potrafi. Ten zawód nie wymaga w końcu ani ponadprzeciętnego talentu ani specjalnej inteligencji. Mądrzej byłoby jednak ogarnąć sobie sposób na dobry zarobek bez wysiłku i udawania, ze jest w tym jakakolwiek jakość, a później pokazywać go innym.

Dlatego mam nadzieje, ze ludzie odpuszczą drogie rozwiązania, inni mają prosty start, spokojnie piracac co potrzeba. Grając w karty z wiekszym wejściem też możesz wygrywać i cieszyć zyciem. Tylko, ze zostaje Tobie rezerwy na 5 porażek, komu innemu na 10. A potyka się każdy.

 

Większość osób na forum będzie pracować jeszcze ze 30lat. Za 10lat przez subskrypcje nie będzie inwestycji w narzędzia, osoba z 2 i 20letnim stażem będzie na takim samym poziomie infrastruktury. Mając środki, doświadczenie i cenę, lepsze będziesz miał tylko doświadczenie, cenę gorszą, środki takie same.

Zaczniecie się (ludzie ze skillem) gromadzić wokół klientów ceniących doświadczenie, bo gdzie indziej nie będzie szans. I w swoim małym światku będziecie się zjadać nawzajem (konkurowac ceną), bo i klientów nie będzie wielu.

Tak działa świat więc nie ma o czym dyskutować, bo procesy zawsze zachodzą tak samo. To gdzie jesteś teraz nie ma żadnego znaczenia jeżeli zakładasz, ze nic się nie zmieni.

 

A w moim świecie najważniejsza jest niezależność. Coś o co znacznie trudniej niż o jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Róbmy zwoje. Bosch Polska.

 

Olaf, zwróciłeś uwagę na bardzo ważny aspekt pracy w nowych technologiach. Jedno pstryknięcie, technologiczna zmiana warty i często niemal cała wiedza na dany temat idzie do kosza. Fundamenty zawsze zostają, ale z nimi można co najwyżej uczyć w prywatnej szkółce, a żeby zarabiać trzeba trzymać rękę na pulsie. Reanimator pod tym względem jest chyba w nieco lepszej sytuacji, bo u niego doświadczenie, jak u chirurga, ma znaczenie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna polityka autodesku to ze trzyma sie uporczywie takiej kasy za subskrycje. Rynek sie zmienia np.taki U4 jest za 60 zeta miesiecznie

Dla mnie na szczescie jest jeszcze maya LT z braku laku mi wystarczy ale by sie przydal jakis plug ktory by obszedl to ograniczenie przy exporcie. Ktos zna jakies zewnetrzene niezalezne pluginy do wypluwania geometri w fbx albo obj z duzej mayi ? Moze dalo by sie je uzyc w mayi LT :P ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Dla mnie na szczescie jest jeszcze maya LT z braku laku mi wystarczy ale by sie przydal jakis plug ktory by obszedl to ograniczenie przy exporcie. Ktos zna jakies zewnetrzene niezalezne pluginy do wypluwania geometri w fbx albo obj z duzej mayi ? Moze dalo by sie je uzyc w mayi LT :P ?

 

Jest taki jeden plugin ktory kosztuje 200$ rocznie i nazywa sie Houdini Indie i jedynym jego ograniczeniem do uzywania komercyjnego jest to ze nie mozesz przekroczyc $100K rocznie zarobku. Dodatkowo ten "plugin" zawiera dodatkowy plugin ktory nazywa sie Houdini Engine i umozliwia wpiecie sie bezposrednio w Unity i Maye + dodatkowo w tym roku bedziesz mial UE4 i 3DMaxa/Cineme4D, co umozliwia ci uzywnie narzedzi zrobionych w Houdm w tych programach bezposrednio.

 

Pelne mozliwosci Houdego za 200$ rocznie. Eksport do OBJ/FBX/Alembic. Render bez ograniczen dla statycznych klatek i 1080p dla animacji.

 

Gdybys sie martwil tym ze animacja kuleje w Houdym to mam dobra wiadomosc, wlasnie w wersji 14 doszlo kilka fajnych bajerow dla animatorow.

 

Podaj dalej ta wiadomosc bo trzeba ludzi uswiadamiac jak przeplacaja za gowno z Autodesku do ktorego trzeba jeszcze dokupic pelno pluginow aby otrzymac w miare funkcjonalny produkt.

Edytowane przez mantragora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomni mi ktoś do ilu wersji wstecz, Max jest w stanie otwierać pliki?

 

A swoją drogą to nie wydaje się wielce prawdopodobne, że z czasem kolejni producenci będą przechodzili na taki model sprzedaży?

W wersji 2012 (taką mamy w pracy) można pliki zapisać do 2010 i 2011. Nie wiem czy w 2015 jest więcej wstecz ale raczej też wybrane 2-3 wstecz (do 2012 pewnie maksymalnie).

Co do modelu sprzedażowego - 3D Max ma problem ceny za pakiet - ponad 3500 dolarów za soft w którym ludzie używają często 10-20 procent możliwości. U nas 3D Max łączy się z Autocad'em, Sketchupem czasem Rhino czy Revitem i jest platformą do dalszej obróbki modeli, teksturowania, prostej animacji, oświetlenia, uszczegółowiania ich i renderowania. Z czego renderowanie ma tu największe znaczenie. Żaden inny mi znany soft nie współpracuj tak dobrzez z plikami DWG i SKP ,jak właśnie 3D Max, a plików DWG u nas są całe tony i to główny format wymiany danych.

Autodesk to wie...I nigdy nie podzielił 3D Maxa na pakiety o różnej cenie. Albo płacisz za całość albo nic nie masz i kombinuj sobie jak te pliki zaczytać i na nich pracować w innym sofcie.

Lepiej do tematu podeszła firma MAXON - rozparcelowała swój pakiet na 4 różne opcje i już za 800 dolców możesz mieć to samo (do wizek i renderowania animacji prostych) co 3D Max za ponad 3500 dolców...tylko...tylko że komunikacja ze światem plików cadowskich nieco leży w Cinemie :( szczególnie takich plików jak u nas w firmie gdzie jest 60-70 warstw, mnóstwo opisów i trza to jakość zmielić. Dlatego baaardzo mocno trzeba się zastanowić kupując soft - do czego będzie potrzebny, jakie pliki będziesz dostawać od firm współpracujących, z kim będziesz współpracować i z jakich branż. I tu 3D Max ma taką ilość formatów ze świata CAD które obsługuje od samego startu, że trudno to pobić (na moją wiedzę, może ktoś wie coś więcej), a jednocześnie ma wbudowaną animację, UVMapping i wszystko co trza do wizek. A do wizek właśnie 3D Max jest moooocno eksploatowany, i cała reszta dodatków,opcji, pluginów w 3D Maxie jest przez ludzi pomijana. Muszą przepłacić te 3500 dolców żeby mieć wygodny soft ale obrośnięty przez ponad 20 lat niezłym syfem od kupowanych po drodze firm. Dlatego stawiam że MAXON będzie się bronił przed subskrypcjami,i nadal będzie BOX'owo sprzedawać, Sketchup też, Modo, 3D Coat czy ZBrush myślę że też ten temat ominą szeroko. Ale to tylko moje przemyślenia :) Ciekaw jestem zdania innych ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Mantragora hudy ssle w game dev . I maya nie jest gownem ;;p najlepszy soft jak dl mnie ������

 

"Ssie" to jest troche ogolnie powiedziane. Troche szczegolow mozna? Bo nie za bardzo chwytam w czym ta twoja Maya jest lepsza w GameDevie od Houdego wyposazonego w Houdini Engine.

 

No chyba ze chodzi ci o to ze Mayi jest wiecej niz Houdego w firmach game dev? Tlko wiesz, Houdym w tych firmach nie zajmuja sie ludzie ktorzy sie robieniem modeli i tekturek zajmuja na co dzien. A Houdego mozesz znalezc juz w kilku firmach GameDev.

 

Microsoft, Insomaniacy, Ubisoft (nie wiem czy wszystkie oddzialy) i kilka innych duzych i malych firm gamedev juz na nim jedzie + jest juz kilka firm CG na swiecie ktore zrobily przymiarke do wykorzystywania silnikow do gier do robienia cinematikow, a w tych firmach Houdy czasem jest nawet glownym koniem pociagowym, a Maya jest zepchnieta do roli tylko pakietu do animacji. W tym momencie wiem o 3 takich firmach (CG), chociaz problemem moze byc to ze kazda z nich jest na innym kontynencie ;)

 

Jak sie zajmujesz tylko modelowaniem to moze ci Houdy nie pasuje, ale i tu sie duzo zmieni wciagu nablizszego roku na lepsze. SESI przysiadlo w tym temacie i jak naprawia te kilka detali ktore zostaly to ja im doloze kolejne narzedzia ktore ulatwia mniej obeznanym przesiadke. A poza tym, chlopie, chyba nie chcesz mi powiedziec ze Maya jest dobrym modelerem?

 

A wersja Indie nie ma w tym momencie kompletnie zadnej konkurencji na rynku. Nie wazne czy LT czy pelna Maya, obie nie maja nic na Houdego.

 

A Maya jest gownem. Jezeli ja musze zaplacic wiecej za pakiet ktory posiada tylko ulamek mozliwosci Houdego i do tego dokupic do niego pluginy to znaczy ze mnie ktos w c*uja chce zrobic.

 

To tak jakbym mial wynajac samochod za 200$ na rok, ktory ma wszystko w zestawie najwyzszej klasy (Houdy), a dealer proponowalby mi wynajecie samochodu za 50$ (Maya LT chyba ma taka cene?) miesiecznie do ktorego musialbym dokupic jeszcze kola, dzrzwi, ogrzewanie, bak, siedzienia, lusterka i oczywiscie szyby aby moc nim jezdzic.

Edytowane przez mantragora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ mantragora - widzę, żeś ekspert, więc bezczelnym offtopem może mógłbyś mi pomóc :P

Chodzi mi o takie tematy jak - Hudy ma jakiegoś patenty do animacji mimiki twarzy (np. odpowiednik Morph Targets 3ds max, czy blend shapes Maya), oraz jak hudy radzi sobie z ciężkimi, kompletnymi scenami (np. biegnie koziołek przez miasto, mija ludzi samochody, spada meteoryt - koniec filmu) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden inny mi znany soft nie współpracuj tak dobrzez z plikami DWG i SKP ,jak właśnie 3D Max, a plików DWG u nas są całe tony i to główny format wymiany danych. (...) Albo płacisz za całość albo nic nie masz i kombinuj sobie jak te pliki zaczytać i na nich pracować w innym sofcie. (...) komunikacja ze światem plików cadowskich nieco leży w Cinemie :( szczególnie takich plików jak u nas w firmie gdzie jest 60-70 warstw, mnóstwo opisów i trza to jakość zmielić.

 

To jest naprawdę takie trudne by "odwiązać" Maxa od plików cadowskich? Pytam z ciekawości czego dotyczą opisywane przez Ciebie projekty i dokumentacje że staje się niemożliwym uproszczenie DWGa, przekonwertowanie go do pdf, jpg, fbx, dxf czy innego formatu i otworzenie w dowolnej aplikacji 3D? To nie jest sarkazm z mojej strony, po prostu znam ludzi pracujących przy naprawdę ogromnych zleceniach w sensie skali, dokumentacji itp i nigdy nie mieli większych problemów na poziomie opisywanym przez Ciebie. Może to po prostu kwestia spędzenia tygodnia - dwóch w celu znalezienia innych rozwiązań, optymalizacji pipeline? Czy moje ściany w Maxie naprawdę muszą się automatycznie apdejtować jak ktoś dorysuje coś nowego w Cadzie itp? Pytam bo już kilka razy słyszałem podobny argument (nierozłączność Maxa i Cada), nigdy nie widziałem by generowało to jakieś nierozwiązywalne problemy bez względu na skalę projektu a jednocześnie niepokoi mnie świadomość że jednak o czymś nie wiem :)

Edytowane przez le_chu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności