Skocz do zawartości

3ds max 2016


SWRSC

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 45
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Byl jakis plugin (ale za zadne skarby nie moge sobie przypomniec jak sie nazywal i kto go wydal) ktory tez oferowal wlasnie proceduralne podejscie w maxie. Ale raz go odpalilem i non stop crashowal maxia, glownie jesli chcialo sie cos wymodelowac proceduralnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co Wy z tym że chcą skończyć maxa, pierwsze słyszę.. mało tego, przy okazji jakiegoś seminarium, pokazali statystyki ile milionów ludzi używa maxa itp, i ostro się tym chwalili jako najbardziej popularny soft.. ten MCG to niezły hardkor swoją drogą, wygląda skomplikowanie, ciekawe czy bedzie można robić rezeczy jak na Mographie w Cinemie, ale na pewno bezie wysyp gotowych plików z różnymi ustawieniami więc zobaczymy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno z grafiką nie miałem do czynienia, ale założę się, że pomimo tego wypasu nie ma dalej tak podstawowych funkcjonalności jak wyciąganie viewportu do osobnego okna/monitora , czy większej ilości vievportów niż 4 np. do jednoczesnego podglądu jak zachowuje się model w camera match.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno z grafiką nie miałem do czynienia, ale założę się, że pomimo tego wypasu nie ma dalej tak podstawowych funkcjonalności jak wyciąganie viewportu do osobnego okna/monitora , czy większej ilości vievportów niż 4 np. do jednoczesnego podglądu jak zachowuje się model w camera match.

 

bo ilosc viewportow odpowiada za jakosc wykonanej pracy xD

 

edit:

a co do mcg to wyglada toto jak nodowe przedstawienie stacka modyfikatorow, czy ktos bedzie tego uzywal? pewnie jacys zapalency, no ale trzeba bedzie to zbadac w praktyce jak dziala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się, żeby było to nodowe przedstawienie modyfikatorów. CHoćby z tego prostego powodu, że stack modyfikatorów jest liniowy, a MCG (chyba) nie. Dodatkowo tego co widać na filmiku nie zrobisz modyfikatorami, przynajmniej z wersji 2014.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się to nie są modyfikatory, dzięki MCG można zbudować własne modyfikatory i buduje się je przy pomocy procedur, co widać na filmiku; co do samego MCG jest on umieszczony w menu MAXSript więc można powiedzieć raczej, że jest on nodalnym tworzeniem scryptów (tak to odbieram)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny ten MCS.

 

Darmowe wersje studenckie wszędzie, SaaS i akurat teraz grube updaty całego folio produktów po latach stagnacji. Wszystko jak w zegarku.

Poczytajcie raporty finansowe i inwestycyjne Autodesku. Cała strategia dokładnie wyjaśniona na kolorowych obrazkach. Jak na razie wszystko przebiega bardzo sprawnie. Jeszcze pół roku temu się łudziłem że jest jakaś szansa dla różnorodności w tej branży ale już rozumiem ich strategie i wiem że wygrali cały tort.

Miną 3 lata i przewidywania Andrew Agnost o ilości ich klientów na subskrypcji się spełnią. Jak obecni uczniowie/studenci odbiorą dyplomy robione na sofcie z programu ARC to już będzie z górki.

Userów autodesku czekają 3 lata świetnych updatów. Parę lat potem nie będzie już SideFX, Foundry, Maxona, Pixologic, Newteka. Przestańmy się łudzić. Potem niestety nie będzie również świetnych updatów do Maxa, Majki czy AutoCADa... Powrócimy do 2004 roku i będziemy się kłócić na forach w wątkach "Max vs Maya" tak żeby poudawać że istnieje jakiś wybór. ;)

 

Niewiele jest rzeczy na ziemi które mogłyby wygrać z 14 miliardami dolarów. My graficy, architekci, designerzy sami doprowadziliśmy do tego że te konkurencyjne firmy razem wzięte nie mają nawet ułamka takiej wartości jak Autodesk. Minie chwila i będziemy już zawsze musieli tańczyć jak nam zagrają, bez najmniejszego znaczenia z jakiego softu korzystamy akurat dzisiaj.

 

Software as a Slavery

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My graficy, architekci, designerzy sami doprowadziliśmy do tego że te konkurencyjne firmy razem wzięte nie mają nawet ułamka takiej wartości jak Autodesk.

 

Zawsze mi sie wydawalo ze designerzy maja do do wyboru jeszcze Catie i kilka innych produktow z konkurencyjnej firmy Dassault Systems ktore (wedlug ostatnich notowan) jest warte 16 miliardow dolarow. 16 > 14 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juzwa- Wiem że jest depresyjna. Czy patrząc na historie tej firmy uważasz że jest jakaś bardziej prawdopodobna?

Myślisz że Carl Bass powie na spotkaniu inwestorów coś w stylu:

"Jest taka firma SideFX która wygrywa z nami technologicznie na specyficznym polu ale nie planujemy robić nic w tym kierunku mimo naszego sto razy większego kapitału na inwestycje. To mili goście i chcemy żeby sukcesywnie odbierali nam klientów." ;) Biznes tak nie działa ziom.

Już teraz ADSK walczy z nimi na polu technologii, my konsumenci na razie na tym korzystamy ale w perspektywie długofalowej Hudy szans nie ma żadnych. Pokonają ich marketingowo i technologicznie, ewentualnie wykupią w całości lub będą wyławiali sukcesywnie cały team. Czyli dokładnie to co robią od 20 lat. Stanie się to samo co z Aliasem i Softimage.

Co będzie dalej nie muszę mówić. Chyba większość osób na tym forum wie jak "dynamicznie" przebiegał rozwój Maxa, Majki czy XSI po kolejnych przejęciach.

 

Tester- I tych miliardach mówiłem w kontekście wyparowania softów Media&Enterteinment (które są malutką częścią przemysłu 3D). W świecie CAD sprawy mają się trochę inaczej. Autodesk to obecnie 85% rynku bo celują w klienta "masowego". Teraz to działa tak że oni nie walczą nawet z żadną firmą o popularność wśród obecnych użytkowników CADów tylko tworzą sobie zupełnie nowy przyszły rynek. Wszystko dzięki programowi ARC. Już teraz trudno mówić o wyborze w kwestii oprogramowania CAD na rynku pracy. Gdy obecni uczniowie/studenci odbiorą już swoje dyplomy za kilka lat to udział ASDK w branży CAD większy bo uczelnie po prostu będą wybierać produkty ADSK jeszcze częściej niż kilka miesięcy temu. Dobrze przemyślana długofalowa taktyka.

Oczywiście inaczej to będzie wyglądać na specjalistycznych kierunkach czy zastosowaniach hi-end. Pomyśl jednak jak często ludzie projektują domki jednorodzinne a jak często stacje kosmiczne. ;)

Polecam poczytać trochę o historii formatu DWG, niezła telenowela ładnie opisująca branże CAD.

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak niby maja walczyc z Pixologiciem? I jak niby maja magicznie zniesc bariery technologiczne, ktore sa spowodowane budowa samego softu? A jak bede walczyc z Nukiem? A jesli wygraja z Nukiem to jak beda walczyc z Fusion, ktore wykupila firma z branzy ale dzialajaca zupelnie inaczej? A jak przekonaja studia ktore moga zaczac pisac wlasne softy? A co jesli BSuite zyska popularnosc? Chyba patrzysz zbyt monochromatycznie na przyszlosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz- Jak na razie Max 2016, podobnie jak niemal wszystkie softy 3D, nie wystarcza sam w sobie do stworzenia dużego spektrum assetów do dzisiejszych gier i filmów. Zwyczajnie nie oferuje pełnego pipelineu (brak sculptu i sensownego teksturowania). Skąd ci przyszło że rozwój technologii wyhamuje i jakikolwiek software mógłby "starczyć" na taki szmat czasu? Lepienie poligonów to dla ciebie ostateczna forma tworzenia grafiki 3D? ;)

 

Legomir- Nie trzeba kopiować architektury softu żeby dać użytkownikom narzędzia które działają bardzo podobnie. Popatrz jak radykalnie inną technologie mają Zbrush i 3Dcoat a jak bardzo zbliżoną mają główną funkcjonalność. Pixo dodało do dynamesha nawet operacje boolowskie którymi wcześniej chwalił się 3dCoat. Robi je barbarzyńsko (i liniowo) ale dla końcowego usera te narzędzia służą do tego samego.

W ciągu 2 lat Majka wchłonie resztę Muda który zostanie potem skasowany z listy produktów ADSK. Sculpting i Texturing w połączeniu z funkcjami majki może zaowocować takimi ficzerami że Pixologic powinno czuć się zagrożone.

 

Ja bardzo kibicuje BSuite. W ogóle kibicuje wszelakim przejawom zdrowej konkurencji na tym rynku CG. Kibicuje ale co raz mocniej widzę że ADSK wszystkich rozjedzie bo ma przewagę na wszystkich frontach które liczą się w biznesie.

To nie jest tak że rynek CADowski idzie swoją drogą a M&E idzie własną. Akcje emituje jedna korporacja a nie 2 niezależne byty więc ekspansja na rynku CADa przekłada się na większą kasę również w wydziale M&E. Jak dział M&E będzie w jakikolwiek sposób zagrożony ze strony konkurencji to mogą na parę lat przenieść aktywa żeby sobie z konkurentem poradzić. Oczywiście potem sobie odbiją co zaowocuje taką stagnacją jak widzieliśmy przez ostatnie kilka lat w przypadku Maxa.

Transplantacje technologii to u nich już od dawna standard. W 2007 roku zapewne istniały 2 odrębne teamy robiące viewporty do Maxa i Majki. Dzisiaj masz jeden team który się tym zajmuje a core teamy tych programów tylko go podpinają żeby działał jak trzeba (ShaderFX), tak jest taniej.

 

Lecimy w punktach.

Dzięki ARC mają w garści rynek edukacyjny. To oni są głównymi popularyzatorami 3D. Jak przekonasz uczelnie żeby zainwestowały kasę w jakieś nieznane BSuite?

Mają największe poparcie branży growej i filmowej. Pomimo że Pixar od lat siedzi na proprietary toolach o czym jest co drugi artykuł na fxGuidzie.

Mają pierdyliony dolarów na marketing co razem z powyższymi punktami sprowadza się do kilku milionów nowych klientów (na subskrybcjach) na przestrzeni zaledwie paru lat (Czytajcie te ich raporty, serio).

Mają kolosalną przewagę finansową która dzięki powyższym będzie tylko się powiększała i to w tempie kosmicznym. Myślisz że koderzy z SideFX czy Foundry powiedzą "Nie, dzięki" jak autodesk zaproponuje im dubla?

 

Takie o to są koszta ukryte "darmowych" licencji na Maxa o których pisałem kilka miesięcy temu. To nie jest żaden spisek reptiliano-masonerii tylko poprawnie wykalkulowana ekspansja spółki giełdowej. Biznes.

 

Czekajmy na informacje kto przejmie Foundry.

 

Jest tylko jedno rozwiązanie jakie widzę i nazywa się OpenSource. Absolutnie nie chodzi mi tutaj o żadnego Blendera. Liczę po prostu że kiedyś duzi gracze na rynku CG/Gamedev powiedzą dość temu dymaniu i podejmą inicjatywę żeby razem zbudować wspólny soft tak jak obecnie ma to miejsce z otwartymi standardami. Solidny, future-proof, interfejso-agnostyczny i dynamnicznie rozwijany przez community. Ja już zacząłem się uczyć C++, jeszcze tylko ze 20 lat ćwiczeń i mogę pomóc. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy serio da się przewidzieć rozwój branży w perspektywie 30 lat żeby tak głupio pisać, że wystarczy na 30 lat.

 

@mateusz_s Kup sobie pudełkowego maxa2016 (jeszcze się da? czy już tylko SaaS?), zrób 10 kopii płyty instalacyjnej, wsadź do metalowego pudełka, owiń w naoliwione szmaty i zamuruj w piwnicy. w 2046 będziesz potrzebował tej instalki żeby go odpalić na emulatorze windows 8 w swoim kwantowym windows 28 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monio - max nigdy nie bedzie miał lepszych narzezi do sculptu niż zbrush i być może nie bedzie miał takich fluidów jak FumeFX, ale to są jakby odrębne rzeczy, które moga być zastapione przez dedykowany soft, on nie musi mieć tego wszystkiego, Popatrz wstecz 10 lat, jakoś ludzie robili zajebiste rzeczy nie mając połowy takiego softu jak dziś i w filmie i w grach itp. Mając do dyspozycji tak potężny soft jak 2016 można zrobić wszystko, jak ktoś się zajmuje wizualizacjami to jest w stanie zrobić dowolną rzecz bazując na tym co jest, filmy animowane, efekty specjalne itp. Teraz głownie dodaje się rzeczy, które coś przyśpieszają dają nowe możliwości itp, po prostu chodzi mi o to, że cała podstawa jest... jakoś PĘDZEL wymyślili dawno temu i nadal go używają z powodzeniem :)

Edytowane przez mateusz_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ikkiz - sam głupio piszesz i czepiasz się o gówno, chyba tylko po to żeby cokolwiek napisać i pokazać jaką to potrafisz walnąć ripostę... ja mówię o możliwościach softu, a nie o jakiś kretyńskich płytkach i systemach. Mając maxa np. 2014 i Photoshopa w wersji 7 byłbym w stanie zrobić wszystkie projekty które robiłem przez ostatnie 15 lat. Ludzie jeszcze pare lat temu nie mogli nawet marzyć o takim sofcie a robili efekty a jakoś powstała cała masa filmów animowanych i kultowych efektów specjalnych itp, obecne możliwości maxa pozwalają stworzyć praktycznie wszystko, reszta to dodatki, ulepszenia, itp. Jakoś przez całe życie wystarczał mi Meshsmooth i naprawdę poradzę sobie bez OpenSubDiv...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOL.

Przez ostatnie 15 lat, czyli od 2000 do 2015, zrobił byś wszystkie swoje projekty w maxie 2014. No jasne, czemu nie.

Jak byś w 2000 roku miał maxa 2014, to być był !@#$ cesarzem grafików 3d.

Edytowane przez ikkiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max ma podstawę? Do czego? Podstawę do robienia rzeczy ad 2015 która się z czasem zdezaktualizuje tak jak wszystko. Nie dlatego że nie będzie się dało zrobić ładnego obrazka tylko dlatego że będziesz albo nie będziesz w stanie w racjonalnym czasie wykonać coś dopasowanego pod media przyszłości.

 

Od jakiś nastu miesięcy robię research w temacie proceduralnej generacji materiałów i nowych technologii renderingu. Zapewniam cię że abstrakcyjne koncepty jak mapowanie UV, bitmapy czy taka niedorzeczność jak rozdzielczość tekstury po prostu wyparują z grafiki komputerowej. Foundry pakuje teraz w to ogromne pieniądze. Nie możemy określić czy to będzie za 5 czy 15 lat ale to się stanie. Sam się uwarunkowałeś żeby myśleć że coś takiego jak płaska bitmapa naciągnięta na model z polygonów to jest coś normalnego ale zastanów się jak bardzo to jest abstrakcyjne i niewygodne. Malowałeś kędyś figurki do gier bitewnych? Jak to się przekłada na to co dzisiaj nazywamy teksturowaniem?

Za jakiś czas standardem będzie to że ludzie malują po modelach materiałami, w 3d oczywiście. Pixele na płaskiej teksturze odejdą w niepamięć bo staną się rzeczą tak osobliwą jak dla nas to że pierwszy Max nie wyświetlał polygonów w viewporcie.

Ktoś cię poprosi o obiekt 3D do jego VR a twoje mapki i UVki nie będą kompatybilne z nowym renderingiem i technologiami haptycznymi. Powiesz mu że takie były podstawy 30 lat temu? ;)

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo, jak nie było nowych ficzerów to ZŁY autodesk wysysał kasę za nic, EOL maxa wisiał na włosku, a blender i modo miały rządzić rynkiem. Jak się trochę ruszyli to są ŻLI bo chcą zawładnąć światem a biedna konkurencja nie ma szans. Popadacie ze skrajności w skrajność. Zawsze jest miejsce dla mniejszych innowacyjnych firm, i zawsze większe korporacje wykupowały pomysły i technologie, tak to działa i będzie działać. BTW, własny engine też rozwijają, zintegrują to z maya/max i niedługo zniszczą UE http://www.autodesk.com/campaigns/stingray

 

;)

 

Monio, rozumiem że dysonans poznawczy może być bolesny, ale trochę przesadzasz. I nie pisz co będzie za 30 lat, mateusz_s walnął jakieś przykładowe 30 lat to trzeba się przy...ć, prawda? Jak rozmawiacie

to też tak się czepiacie każdego przykładu i wyolbrzymienia? Niemożebnie mnie drażni takie łapanie za słówka, to forum grafików a nie ,kurde matematyków i analityków języka czy czego tam. Ja też sobie mogę zacząć odczytywać czyjeś posty dosłownie w 100% i zobaczymy co wyniknie.

 

Współczuję rozczarowania, ale nie martw się, max pewnie kiedyś zdechnie;).

Edytowane przez diabelt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diabelt- Ty tak na serio? ;) Mateusz walnął bzdurną liczbę w swoim argumencie to ja ją skopiowałe w moim. Nikt tu nie traktował tego na poważnie bo nie o liczby chodziło. Mój punkt tyczył się tego że postępu technologicznego nie da się uniknąć i wszystkie rozwiązania hardwareowe i softwareowe kiedyś się zdezaktualizują. Unikać można co najwyżej adaptacji do tego postępu, raczej nie polecam. ;)

 

Co do ADSK. Napisałem już dokładnie dlaczego tegoroczne updaty są takie atrakcyjne więc jeśli skojarzysz fakty to zobaczysz że ja nadal pije tylko do tego że ADSK będzie wysysał kasę za nic. Za kilka lat jak już większość ich obecnych klientów będzie płaciła za SaaS i zmienią się proporcje na rynku.

Ściślej mówiąc, tylko do 2018 roku ich obecni klienci sumarycznie zapłacą za ich oprogramowanie o około 20% więcej. Mniejsze firmy korzystające z produktów LT stracą najwięcej bo przepłacą około 30% niż w ostatnich latach. To nie jest moja zabawa w kalkulator tylko dane od Autodesku. Wszystko jest napisane w prezentacjach dla inwestorów.

 

http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=117861&p=irol-irhome

 

Jakby tylko o to chodziło że ktoś będzie musiał za kilka lat przepłacać za soft to luzik. Niby nie mój interes. Problem jest taki że znając historie branży wiem jak ta firma wykorzystuje swój kapitał głównie do monopolizowania rynku. Jak na razie mają około 70% rynku M&E, nim się obejrzymy będzie 80, 90...

 

Traitor- Bo ta przyszłość kiedyś będzie twoją teraźniejszością. Niestety raczej już nie mamy na nią wpływu. Po prostu trzeba się pogodzić z tym że w przyszłości, poza wzrostem konkurencji, będziemy mieli jeszcze trudniej przez cenę, jakość i dostępność softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 30 lat to wiekszosc forumowiczow bedzie juz grzala posladki na plazy, robila swoje filmy dla sportu, lub miala ludzi od czarnej roboty, a nie czekowala nowe wersje softu, i zagryzala palce z mysla by przetrwac do pierwszego:) Wierzysz w to, ze po takim uplywie czasu ludzie tutaj obecni beda nadal szeregowymi pracownikami jakiegos studia?:) Come on... Raczej trzeba korzystac z tego co jest, a nie szukac dziury w calym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymista. ;) Ja zaczynałem zarabiać na grafice lata po tobie, w branży która rozwija się dużo gwałtowniej (mobile gamedev...). Mam inne doświadczenia.

Nie wierze że za 30 lat będziemy żreć tynk czekając na wypłatę ale też nie wierze że będzie tak różowo jak piszesz. Dobra, swoje powiedziałem więc...

 

Za 30 lat to wiekszosc forumowiczow bedzie juz grzala posladki na plazy

I ja tego nam wszystkim życzę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monio, a ty tak na serio? Powtarzasz 30 lat to czemu ja nie mam powtarzać. Updejty maya są soczyste już od kilku lat, to max był ostatnio mocno zaniedbany. Sytuacja się zmieniła bo ktoś w autodesku w końcu zauważył że dalej tak się nie da a konkurencja depcze im po piętach. Spadły wpływy z działu media entertainment (gdzie większość subskrybcji to jednak nadal max), i ktoś wywalił dotychczasowego szefa na zbity pysk. Stąd zmiany i więcej nowości w maxie. Maya rozwija się dynamicznie już od kilku wersji, nic się gwałtownie nie zmieniło. A jeśli chodzi o model sprzedaży oprpgramowania to idą w ślady Adobe, dla wszyskich jasne że nic dobrego dla użytkowników z tego nie wyniknie, wzrosną koszy, tak samo jak przy produktach Adobe. Autodesk dąży do zmonopolizowannia rynku jak każda inna firma, apple, samsung, czy producent podpasek, chcą sprzedać jak najwięcej i wykosić konkurencję, nic nowego ani odkrywczego. Grzania pośladów też życzę, oby jak najwcześniej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MCG wygląda świetnie. Nie jestem wielkim entuzjastą "programowania" wizualnego przy pomocy nodów, moim zdaniem drzewo jest mniej czytelne, trudniejsze do debugowania i przede wszystkim bardziej czasochłonne przy tworzeniu, czasem kilka linijek prostego kodu z pętlą i kilkoma warunkami staje się sporą plątaniną węzłów. Mimo to czekam z niecierpliwością, bo modyfikatory tworzone przy życiu MCG mają być tłumaczone na c# i kompilowane przy użyciu wielowątkowych dotnetowych bibliotek, więc czas wykonywania powinien być zdecydowanie szybszy niż maxscriptowy odpowiednik.

Obawiam się tylko, że wraz z naładowaniem nowego maxa tymi wszystkimi ficzerami liczba crashów wzrośnie. I to nie liniowo, a wykładniczo, obym się mylił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden naprawdę udany release Maxa od niewiadomo ilu lat i już szum nad tym jak Autodesk niebawem zawładnie wszystkimi :) Z piedestalu zeszły już takie korporacje jak Nokia czy Kodak, imo przewidywanie gdzie bedzie Adsk nawet za 5 lat to gra w ruletkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności