Akierek Napisano 21 Lipiec 2015 Napisano 21 Lipiec 2015 Cześć :) W tym wątku będę wstawiał moje prace ( czasem gorsze czasem mam nadzieje, ze lepsze).Moim celem jest podszkolenie sie z modelowania, z nakladania materialow, uzywania poprawnego oswietlenia i wykonywania poprawnego renderingu. Oczywiscie wszelkie rady, opinie jak i konstruktywna krytyka mile widziana :). Na początek taka prosta scenka, z mafijnych klimatów :)
Akierek Napisano 21 Lipiec 2015 Autor Napisano 21 Lipiec 2015 Zapomnialem dodac , że praca zostala wykonana w Blenderze w Cycles. Lecz zrobilem jeszcze kilka poprawek, pobawilem sie displacement i bumpem :)
JackTheRippy Napisano 21 Lipiec 2015 Napisano 21 Lipiec 2015 Nie znam sie na pistoletach, ale model zle nie wyglada. Tekstury/materialy na pierwszy rzut oka wygladaja na proste i nie do konca dopracowane. Wszystko wydaje sie plaskitowe. Tam gdzie jest kolba, bump nie przypomina metalu, a raczej skore, nie wydaje mi sie aby metal sie tak "marszczyl". Dodales tear&wear na srodek i w okolicach spustu, a reszta wyglada jakby bylo kompetnie nowa Drewno jak panele podlogowe.
xypnise Napisano 21 Lipiec 2015 Napisano 21 Lipiec 2015 Ten bump z bębna usuń, daj tam większy ior speculara, na czarnej części możesz dać bump w stylu "brushed metal" np. http://itagpa.org/wp-content/uploads/2014/01/textures-wallpapers-my-brushed-metal-texture-by-jnuw-on-deviantart1.jpg Jak nie będzie dobrze wyglądać, to się levelami w ps pobaw. obróć ten bump w kierunku lufy i ustaw po przeciwnej stronie kamery jakiś area light zeby odbijał się o tej powierzchni i wpadał do kamery. (bump jest zależny w dużej mierze od światła, bo zmienia tylko normale a nie wpływa fizycznie na model jak disp.) próbuj
Akierek Napisano 21 Lipiec 2015 Autor Napisano 21 Lipiec 2015 Ok, dzieki za pomoc :) Cos tam poskrobalem , oto efekty: Dalej drewno wyglada dziwnie , ale nie wiem jak ten problem zalatwic.
Akierek Napisano 21 Lipiec 2015 Autor Napisano 21 Lipiec 2015 Ok, chyba poradzilem sobie z tym drewnem
Akierek Napisano 22 Lipiec 2015 Autor Napisano 22 Lipiec 2015 (edytowane) Udalo mi sie dodac zarysowania na lufie i poprawic material spustu Jest lepiej? @upload Pomeczylem oswietlenie i nadalem bardziej zlociste odbicia Edytowane 22 Lipiec 2015 przez Akierek
Akierek Napisano 22 Lipiec 2015 Autor Napisano 22 Lipiec 2015 Kolejna aktualizacja- zmienilem hdrke i chyba widac znaczna poprawę :)
Akierek Napisano 23 Lipiec 2015 Autor Napisano 23 Lipiec 2015 Dorobilem nowe płótno . Prosze piszcie w komentarzach jak to oceniacie :)
Sebazx6r Napisano 23 Lipiec 2015 Napisano 23 Lipiec 2015 Zbyt duża częstotlwiość wrzucania..... Na tym materiale calekime spoko ;).
Akierek Napisano 24 Lipiec 2015 Autor Napisano 24 Lipiec 2015 Poprawilem troche model rewolweru ( oddzielilem bebenek od szkieletu), zrobilem bardziej obłą rączkę, dodalem komory na bebenku. Zmienilem takze pociski, plotno oraz dodalem popielniczke i cygaro. A, i zaokraglilem karty :)
Akierek Napisano 25 Lipiec 2015 Autor Napisano 25 Lipiec 2015 Plótno chyba takie jakie mialo byc w zalozeniach czyli typowo bilardowe , no i jeszcze te pociski , ktore troche poprawilem :)
Ania Napisano 25 Lipiec 2015 Napisano 25 Lipiec 2015 (edytowane) Obiekty w miarę poprawne, ale scena bardzo nudna. Wymyśl jakieś ciekawsze światło i inscenizację. Nie musisz równomiernie rozświetlać całej sceny. Nie każdy obiekt musi być w całości w kadrze. Wymyśl sobie w głowie jakąś historię (ile osób gra? kto wygrywa, kto przegrywa? kto z nich położył pistolet i dlaczego? czemu naboje leżą obok? itd.) i wedłóg tej historii rozmieść obiekty logicznie. Nie musisz objaśniać tej logiki na forum, ale powinieneś sam dla siebie móc wyjaśnić co gdzie dlaczego leży. Teraz wygląda raczej jak "wymodelowałem te oto 5 obiektów i chciałbym je wszystkie w tej scenie upchnąć". Taka propozycja, można też inaczej, ale spróbowałabym taki ciepło-żółtawy snop światła (od jakiejś nisko powieszonej lampy spoza kadru) który wyłania tylko niektóre elementy z mroku, np. karty i samą lufę pistoletu (trzeba by inaczej rozmieścić), a reszta sceny ginie w niebieskawym półmroku zmąconym dymem papierosa, popielniczka może tylko jednym rogiem sięgać światła, końcówka papierosa może się lekko żażyć. Tu dla inspiracji. Zwróć uwagę jak autor zagrał światłem. http://max3d.pl/forum/threads/98620-Scena3D-Ligtsaber Edytowane 25 Lipiec 2015 przez Ania
Akierek Napisano 25 Lipiec 2015 Autor Napisano 25 Lipiec 2015 Dzieki Aniu . :) Postaram sie wymyslić jakaś inscenizacje i nadac scenie odpowiedniego klimatu. :)
Akierek Napisano 26 Lipiec 2015 Autor Napisano 26 Lipiec 2015 Hmm.. może cos takiego? Wydaje mi sie bardziej dynamiczniejsze, lecz mam problem z jakoscia tekstury na kasynie. Nie wiem, piszcie opinie :)
Pawlito Napisano 27 Lipiec 2015 Napisano 27 Lipiec 2015 Płótno było dobre, musiałbyś zwiększyć nasycenie tamtej zieleni, no i nie ma kasyna bez dymu - to chyba najistotnieszy czynnik klimatotwórczy takich miejsc. Jeżeli czujesz się na siłach, to możesz dorobić kastet albo szklankę mocniejszego trunku. Do popielniczki bym powkładał petów po sam brzeg. Można z takich prostszych rzeczy dorobić kości do gry. Można zakręcić ruletką.
W Art Napisano 27 Lipiec 2015 Napisano 27 Lipiec 2015 Nie pokazuj wszystkiego od razu. Dodaj trochę tajemnicy, rzuć światło takie jak biją nad stołami to ruletki + dym. Po przeglądaj sobie najpierw trochę zdjęć. Zastanów się , pomyśl , rozrysuj na kartce , znowu pomyśl. Nie wrzucaj co chwilę czegokolwiek, bo to bez sensu, abyśmy mówili Ci co masz robić. Popatrz jak pada światło , odpal sobie może świecę i połóż przy jakimś przedmiocie. Dodaj głębi w całości. Wzoruj się na czymś , pobaw się nachyleniem kamery.
Akierek Napisano 31 Lipiec 2015 Autor Napisano 31 Lipiec 2015 Tylko tyle udalo mi sie wykombinowac i jak narazie zaprzestaje prac nad ta scena, bo juz mi sie sni po nocach :)
Sebazx6r Napisano 31 Lipiec 2015 Napisano 31 Lipiec 2015 Ja wiem czy to dobrze.... Ten material plotna z postu 24-07-15, 19:07 jest ciekkawszy i nie odwraca uwagi. i nie meczy wzroku.
Akierek Napisano 31 Lipiec 2015 Autor Napisano 31 Lipiec 2015 Seba- jeszcze popracuje nad tym, ale narazie od tej sceny musze odpoczac :) Teraz pracuje nad nowa scena, a w zasadzie juz ją koncze ( chyba ze beda poprawki)
Ania Napisano 31 Lipiec 2015 Napisano 31 Lipiec 2015 znowu strasznie nudne oświetlenie. materiały rośliny i tego złotego czegoś wyglądają jak plastik, ściana wygląda jakby w ogóle nie miała materiału.
mookie Napisano 31 Lipiec 2015 Napisano 31 Lipiec 2015 Strasznie przekombinowujesz z tym oświetleniem; symuluj scenę, w której działasz, jak masz okno, świeć z okna, jeśli gdzieś poza kadrem jest lampka lub inne okno, tam też dodaj kolejne lampki. GI powinno zrobić resztę.
Akierek Napisano 1 Sierpień 2015 Autor Napisano 1 Sierpień 2015 (edytowane) Dzieki za uwagi :) Troche posiedzialem nad tym swiatlem oraz materialami i stworzylem dwie wersje: @Upload Udało mi sie usunac artefakty ze scian( renderowane w yafaray) Edytowane 2 Sierpień 2015 przez Akierek
Akierek Napisano 2 Sierpień 2015 Autor Napisano 2 Sierpień 2015 Kolejna aktualizacja: uporalem sie z tym przepaleniem na scianie, poprawilem rosline :)
W Art Napisano 3 Sierpień 2015 Napisano 3 Sierpień 2015 Myślę , że musisz zawrócić i zacząć od podstaw. Jakieś proste tutoriale , postaw sobie jakąś kulkę czy prosty model , pooglądaj trochę tego i tamtego jak powinno się świecić , a później popatrz czy u Ciebie w domu jest taka możliwość oświetlenia jak u Ciebie na ostatnim renderze. Ciemno na dworze , a światło jak z rozpalonego słońca. Nie wiem , znowu bez potrzeby wstawiasz masę renderów nie wiadomo po co. Spójrz na nie i wybierz Twoim zdaniem najlepszy. Moja rada - wróć na początek.
Akierek Napisano 4 Sierpień 2015 Autor Napisano 4 Sierpień 2015 Tak jak @W Art napisales przegladnalem tutoriale o oswietlaniu w Cyclesie i troche wzbogacilem swoja wiedze:) Wybralem swoim zdaniem najlepsza wersje :)
terenas Napisano 5 Sierpień 2015 Napisano 5 Sierpień 2015 troche wzbogacilem swoja wiedze:) coś kurcze nie widać :D
Szwadron Napisano 6 Sierpień 2015 Napisano 6 Sierpień 2015 w czym renderujesz? Wydaje mi się ale chyba skala leży, radzę zabrać się za tutoriale, za plus można uznać modele :)
Akierek Napisano 9 Grudzień 2016 Autor Napisano 9 Grudzień 2016 Pora odetchnac od modelowania samochodow i zrobic cos latwiejszego dla rozluznienia. Udalo mi sie zrobic gitare w kilka wieczorow, udalo mi sie tez wyrenderowac, ale tu jest troche gorzej, dlatego wystawiam ją tutaj i prosze o opinie. Co dodac, co usunac, co jest dobre, co zle itp A, i jak zrobic porzadne struny w Blenderze, bo to glownie kuleje render.
nCar Napisano 9 Grudzień 2016 Napisano 9 Grudzień 2016 1. Połącz te obiekty. 2. Co Ci się dzieję z tą teksturą? Na drugim obrazku jest położona zupełnie inaczej. 3. Dwa obiekty w siebie wchodzą. 4. To samo co 1. 5. Obiekt wchodzi w podłogę. Pooglądaj jakieś tutoriale odnośnie oświetlania sceny i tworzenia materiałów ;)
Akierek Napisano 9 Grudzień 2016 Autor Napisano 9 Grudzień 2016 Dzieki za szybka odpowiedz. Tak tez myslalem ze te nie polaczone obiekty beda zle. Co do tej tekstury to nie wiem czemu sie tak dzieje, ale popracuje nad tym.
nCar Napisano 9 Grudzień 2016 Napisano 9 Grudzień 2016 Nie wiem jak ma się rozkładanie tekstury w blenderze, ale czy po prostu nie używasz mapowania względem położenia kamery?
Akierek Napisano 9 Grudzień 2016 Autor Napisano 9 Grudzień 2016 Tak ,jest cos takiego jak project from view, ale nie wiem czy nie lepiej rozlozyc za pomoca szwow. Struny tej gitary sa zrobione z cylindra, tak mi bylo latwiej i przede wszystkim rowniej. Sam nie wiem...
blood_brother Napisano 10 Grudzień 2016 Napisano 10 Grudzień 2016 Tak wygląda mostek tune-o-matic: https://kitarablogi.files.wordpress.com/2012/08/hagstrc3b6m-viking-baritone-e28093-bridge.jpg Tak wyglądają przystawki humbucker (przy okazji masz też przełącznik): https://playrockguitar.files.wordpress.com/2010/04/rock_guitar_humbucker_pickups.jpg A teraz spójrz na swój model, teraz na refki. Jeszcze raz na model, jeszcze raz na refki. Znajdź różnice. Klucze od skrajnych strun w Twojej gitarze są nieobracalne. Nakrętki trzymające klucze są 6-kątne, a nie 7-kątne. Coś się dzieje między 2 i 3 progiem, tzn. pojawił się jakiś dodatkowy próg, ale może tak ma być. Jak jesteśmy przy progach to też coś się dzieje z odległościami powyżej 19 progu, bo są raczej przypadkowe. Struna 3 i 4 są podejrzanie blisko siebie na siodełku, przy główce gryfu. Gryf powinien też się zwężać w stronę główki. Jeszcze pewnie parę rzeczy można by znaleźć, ale, z racji pory, nie będę się doszukiwał. A, struny to nie sznurki, tylko każda ma swoją określoną grubość. Używałeś jakichś referencji, czy zrobiłeś gitarę na zasadzie "wydaje mi się, że tak wygląda"? Generalnie dobrze, że modelujesz i tak dalej, ale wciąż widać jak bardzo nie przykładasz uwagi do detali, a to one decydują, czy model jest dobry, czy nie. Zgadza się, bez wątpienia jest to gitara, jednak daleko jej do prawdziwej. Proponuję wybrać sobie jakiś niezbyt złożony obiekt, dla przykładu gitara, i zrobić rzetelne studium. Co, dlaczego, jak działa, do czego służy, jak wygląda z każdej strony. Przy świecy do trabanta było widać, że się przykładasz, że faktycznie próbujesz poznać ten obiekt, ale po tej gitarze nie wygląda, jakbyś wyciągnął jakieś wnioski z tego.
Akierek Napisano 10 Grudzień 2016 Autor Napisano 10 Grudzień 2016 A teraz spójrz na swój model, teraz na refki. Jeszcze raz na model, jeszcze raz na refki. Znajdź różnice. Na pewno jakies roznice sa, Ale dla mnie akurat w tej pracy liczy sie rozluznienie od samochodow. Używałeś jakichś referencji, czy zrobiłeś gitarę na zasadzie "wydaje mi się, że tak wygląda"? Caly czas korzystam z referencji no i blueprintow.
Akierek Napisano 11 Grudzień 2016 Autor Napisano 11 Grudzień 2016 ok ,poprawilem male niedociagniecia typu nie rowno rozmiesczone progi, struny oraz klucze, a takze inne male rzeczy
blazejbobek Napisano 11 Grudzień 2016 Napisano 11 Grudzień 2016 Hey! Co to za gitara? PRS czy Music Man? Z błędów najbardziej rzuca mi się w oczy mostek i ten drugi metalowy element, który nie wiem, jak się nazywa :) Dałbym też jakąś teksturę na podstrunnicę. Pozdrawiam!
nCar Napisano 11 Grudzień 2016 Napisano 11 Grudzień 2016 Wcześniej gitara wchodziła w drugi obiekt, teraz lewituje :)
cimathel Napisano 12 Grudzień 2016 Napisano 12 Grudzień 2016 (edytowane) Zwróć baczną uwagę na to, co napisał Ci blood_brother odnośnie tune-o-matic. Przy Twojej konstrukcji mostka, struny w ogóle się nie trzymają. Stojak nie spełnia swojej funkcji, te górne ramiona mają ograniczać ruch gitary. Górna część korpusu wygląda jakby była dołożona jako osobny element, jest tak? Progi od strony basowego E dość mocno wystają poza gryf. Edytowane 12 Grudzień 2016 przez cimathel
marekkonieczny Napisano 12 Grudzień 2016 Napisano 12 Grudzień 2016 Obserwuje od długiego czasu twój temat i chyba nie zabardzo rozumiem twoje podejście do tematu. Chcesz robić wszystko, szybko i najlepiej by to było arcydzieło. A jest inaczej, dodajesz nie dokładne prace, ludzie ci dają podpowiedzi, nie powiem sam tu zaglądam i korzystam z wiedzy innych. Ale mi by było chyba głupio, dodawać cały czas coś nie dokładnego. I myśleć że teraz nikt nie zobaczy. Jeśli ciebie nie kują w oczy te nie dociągnięcia to chyba mijasz się z celem. Trochę partaczysz to co robisz, jesteś bardzo nie dokładny. I zbyt mało cierpliwy.
gigant84 Napisano 12 Grudzień 2016 Napisano 12 Grudzień 2016 Ja przez jakiś czas starałem się pomóc Akierkowi. Niestety odpuszczam. Poświęciłem trochę czasu, pokazałem co, jak i gdzie szukać, a on to wszystko po prostu olał. Trudno. Nie wiem czy warto w jakikolwiek sposób poświęcać dla niego czas. On po prostu chyba idzie swoją drogą, bo tak wygodniej.
Reynevan Napisano 12 Grudzień 2016 Napisano 12 Grudzień 2016 Czasami przeglądam artstation, dociera wtedy do mnie jakim jestem beztalenciem :( W takich chwilach wchodzę do teczki Akierka, która podtrzymuje mnie na duchu ;) Dzięki!
Akierek Napisano 12 Grudzień 2016 Autor Napisano 12 Grudzień 2016 @marekkonieczny Trochę partaczysz to co robisz, jesteś bardzo nie dokładny. I zbyt mało cierpliwy. Tu sie mylisz. Cierpliwosci mam az nadto ;) @gigant84 Ja przez jakiś czas starałem się pomóc Akierkowi. Niestety odpuszczam Spoko, nikt cie nie trzyma @Reynevan Czasami przeglądam artstation, dociera wtedy do mnie jakim jestem beztalenciem Dobrze, ze sie przyznales, chociaz o tym juz wiadomo od dawna, ale lepiej jak sam zainteresowany bedzie swiadomy :D
Reynevan Napisano 12 Grudzień 2016 Napisano 12 Grudzień 2016 @Reynevan Dobrze, ze sie przyznales, chociaz o tym juz wiadomo od dawna, ale lepiej jak sam zainteresowany bedzie swiadomy :D Twojego artyzmu nigdy nie osiągnę, do końca życia pozostanie mi jedynie podziwiać Twoje samochody ;)
Akierek Napisano 12 Grudzień 2016 Autor Napisano 12 Grudzień 2016 Nie no co Ty, twoje prace są na wyzszym poziomie, mozna powiedziec galaktycznym, takim nieziemskim, czyli ktos widzial ktos nie. :)
Akierek Napisano 12 Grudzień 2016 Autor Napisano 12 Grudzień 2016 no jak to, ja , ty, my, oni, wszyscy, sa powalajace to kazdy widzial :)
nCar Napisano 12 Grudzień 2016 Napisano 12 Grudzień 2016 Reynevan daj spokój ;) Niech żyje w swoim świecie.
Akierek Napisano 12 Grudzień 2016 Autor Napisano 12 Grudzień 2016 Dzieki nCar, podbudowales mnie, no i spowodales ( chyba), ze Reynevan da spokoj, bardzo uciazliwy typ.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się