Jump to content

Recommended Posts

Cześć :) W tym wątku będę wstawiał moje prace ( czasem gorsze czasem mam nadzieje, ze lepsze).Moim celem jest podszkolenie sie z modelowania, z nakladania materialow, uzywania poprawnego oswietlenia i wykonywania poprawnego renderingu. Oczywiscie wszelkie rady, opinie jak i konstruktywna krytyka mile widziana :). Na początek taka prosta scenka, z mafijnych klimatów :)

n5VYZTh.jpg

Link to post
Share on other sites

Nie znam sie na pistoletach, ale model zle nie wyglada.

 

Tekstury/materialy na pierwszy rzut oka wygladaja na proste i nie do konca dopracowane. Wszystko wydaje sie plaskitowe.

 

Tam gdzie jest kolba, bump nie przypomina metalu, a raczej skore, nie wydaje mi sie aby metal sie tak "marszczyl". Dodales tear&wear na srodek i w okolicach spustu, a reszta wyglada jakby bylo kompetnie nowa

Drewno jak panele podlogowe.

Link to post
Share on other sites

Ten bump z bębna usuń, daj tam większy ior speculara, na czarnej części możesz dać bump w stylu "brushed metal" np.

 

http://itagpa.org/wp-content/uploads/2014/01/textures-wallpapers-my-brushed-metal-texture-by-jnuw-on-deviantart1.jpg

 

Jak nie będzie dobrze wyglądać, to się levelami w ps pobaw. obróć ten bump w kierunku lufy i ustaw po przeciwnej stronie kamery jakiś area light zeby odbijał się o tej powierzchni i wpadał do kamery. (bump jest zależny w dużej mierze od światła, bo zmienia tylko normale a nie wpływa fizycznie na model jak disp.) próbuj

Link to post
Share on other sites

Udalo mi sie dodac zarysowania na lufie i poprawic material spustu

PaFfMv0.jpg

Jest lepiej?

@upload

Pomeczylem oswietlenie i nadalem bardziej zlociste odbicia

MFsQIAs.jpg

Edited by Akierek
Link to post
Share on other sites

Poprawilem troche model rewolweru ( oddzielilem bebenek od szkieletu), zrobilem bardziej obłą rączkę, dodalem komory na bebenku. Zmienilem takze pociski, plotno oraz dodalem popielniczke i cygaro. A, i zaokraglilem karty :)

kzDAzQW.jpg

Link to post
Share on other sites

Obiekty w miarę poprawne, ale scena bardzo nudna.

 

Wymyśl jakieś ciekawsze światło i inscenizację. Nie musisz równomiernie rozświetlać całej sceny. Nie każdy obiekt musi być w całości w kadrze.

Wymyśl sobie w głowie jakąś historię (ile osób gra? kto wygrywa, kto przegrywa? kto z nich położył pistolet i dlaczego? czemu naboje leżą obok? itd.) i wedłóg tej historii rozmieść obiekty logicznie. Nie musisz objaśniać tej logiki na forum, ale powinieneś sam dla siebie móc wyjaśnić co gdzie dlaczego leży.

Teraz wygląda raczej jak "wymodelowałem te oto 5 obiektów i chciałbym je wszystkie w tej scenie upchnąć".

 

Taka propozycja, można też inaczej, ale spróbowałabym taki ciepło-żółtawy snop światła (od jakiejś nisko powieszonej lampy spoza kadru) który wyłania tylko niektóre elementy z mroku, np. karty i samą lufę pistoletu (trzeba by inaczej rozmieścić), a reszta sceny ginie w niebieskawym półmroku zmąconym dymem papierosa, popielniczka może tylko jednym rogiem sięgać światła, końcówka papierosa może się lekko żażyć.

 

Tu dla inspiracji. Zwróć uwagę jak autor zagrał światłem. http://max3d.pl/forum/threads/98620-Scena3D-Ligtsaber

Edited by Ania
Link to post
Share on other sites

Płótno było dobre, musiałbyś zwiększyć nasycenie tamtej zieleni, no i nie ma kasyna bez dymu - to chyba najistotnieszy czynnik klimatotwórczy takich miejsc. Jeżeli czujesz się na siłach, to możesz dorobić kastet albo szklankę mocniejszego trunku. Do popielniczki bym powkładał petów po sam brzeg. Można z takich prostszych rzeczy dorobić kości do gry. Można zakręcić ruletką.

Link to post
Share on other sites

Nie pokazuj wszystkiego od razu. Dodaj trochę tajemnicy, rzuć światło takie jak biją nad stołami to ruletki + dym. Russian Roulette Po przeglądaj sobie najpierw trochę zdjęć. Zastanów się , pomyśl , rozrysuj na kartce , znowu pomyśl. Nie wrzucaj co chwilę czegokolwiek, bo to bez sensu, abyśmy mówili Ci co masz robić. Popatrz jak pada światło , odpal sobie może świecę i połóż przy jakimś przedmiocie. Dodaj głębi w całości. Wzoruj się na czymś , pobaw się nachyleniem kamery.

Link to post
Share on other sites

znowu strasznie nudne oświetlenie. materiały rośliny i tego złotego czegoś wyglądają jak plastik, ściana wygląda jakby w ogóle nie miała materiału.

Link to post
Share on other sites

Strasznie przekombinowujesz z tym oświetleniem; symuluj scenę, w której działasz, jak masz okno, świeć z okna, jeśli gdzieś poza kadrem jest lampka lub inne okno, tam też dodaj kolejne lampki. GI powinno zrobić resztę.

Link to post
Share on other sites

Dzieki za uwagi :) Troche posiedzialem nad tym swiatlem oraz materialami i stworzylem dwie wersje:

wmYL01T.jpg

LyjgXTs.jpg

 

@Upload

Udało mi sie usunac artefakty ze scian( renderowane w yafaray)

o0RHa0c.jpg

 

qIbDi00.jpg

Edited by Akierek
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy