Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jakoś tradycyjne media bardziej do mnie przemawiają :)

 

Digital gdzieś tam na horyzoncie jest, ale jakoś odwlekam to w kółko. Problem z digitalem, przynajmniej z mojego doświadczenia, jest taki, że żeby na nim zarobić to musisz pracować dla kogoś. No bo raczej nie wierzę, że wydruki się sprzedają, chyba, że jakichś super wymiataczy. Także, jak nie wyjdzie w concept arcie, a nie ogarnia się 3D na tyle, żeby pracować przy grach czy animacjach to jak masz tym zarobić na siebie? Storyboardy chyba zostają. No i ilu tych concept designerów potrzeba? Z osób, które poznałem to każdy chyba, kto interesuje się realistyczną grafiką celuje w robienie conceptów, ale serio jest aż takie zapotrzebowanie na to i aż tak się to opłaca, szczególnie w Polsce?

 

Takie mam przypuszczenia, chętnie posłucham kogoś, kto ma więcej doświadczenia w branży.

 

I bonus, dzisiejsze studium:

 

tumblr_o9fk0f9PFU1vryi2bo1_540.jpg

Napisano

Poki co ogarnales rysunek a digital wymaga ogarniecia malowania, koloru :P

 

Ale realistyczna grafika to nie tylko concept art (masa ludzi pracuje nad finalnymi grafikami do gier 2d albo na zagranicznych kontraktach robiac ilustracje do kart czy planszowek itd.) i nie tylko digital painting. Sa wydawnictwa ksiazkowe, firmy reklamowe, firmy z ubraniami a one tez potrzebuja grafikow - do robienia grafik komiksowych na koszulki, do robienia ilustracji ksiazkowych, do rysownia storyboardow. Mozna tez poszerzyc zakres swojej dzialalnosci o kreskowki badz projektowanie graficzne i nagle liczba potencjalnych miejsc pracy sie rozszerza :)

 

Ludzie sie pchaja do concept artu, bo to najbardziej rozpropagowana dziedzina grafiki a wcale nie jest najbardziej "cool".

Napisano

Fakt, malarstwo u mnie leży i kwiczy. Ale powoli się zabieram :)

 

No racja, trochę tego jest. Zastanawia mnie tylko skąd ten nacisk akurat na concept art, a nie na ilustrację czy szerzej pojętą grafikę. Moda?

Napisano

Chyba dlatego, ze szeroko pojeta grafike nazywa sie potocznie concept artem i do tego worka wrzuca sie wszystko co jest zwiazane z cg - faktyczne concepty ale tez ilustracje, storyboardy i wszystko inne co mozna namalowac czy narysowac na tablecie. Watpie by wszystkie te osoby, ktore mowia ze chca robic concept art faktycznie mialy na mysli konkretne stanowisko.

Napisano

Bez przesady. Jeżeli ktoś chce w ten biznes wejść to raczej wie czym concept- art jest.

 

Dlaczego tak ludzie tam garną? Może praca w jakiejś większej firmie która zatrudnia na dłuższy okres grafika koncepcyjnego, jest tu głównym czynnikiem? Jendak większość z nas wolałaby stałe zatrudnienie przez kilka lat w jednej większej firmie niż szukanie bez przerwy coraz to nowych kontaktów i pojedyńczych zleceń?

 

Mimo iż mają świadomość że ta branża bywa maksymalnie żmudna.

Oczywiście w tej branży trzeba też mieć wyjątkowy skill.

Napisano

 

Może praca w jakiejś większej firmie która zatrudnia na dłuższy okres grafika koncepcyjnego, jest tu głównym czynnikiem?

 

Mam właśnie pytanie odnośnie tego. Ile jest w Polsce firm, które zatrudniają grafików koncepcyjnych na etat, albo chociaż na czas określony? Serio się pytam, bo mam pewne doświadczenie z branży tłumaczeniowej i etat w takiej branży to rzadkość, zakładam więc, że grafika ma podobnie. W końcu oba zawody są mocno nastawione na wolnych strzelców, w końcu po cholerę brać kogoś na stałe jak potrzebny jest od wielkiego dzwonu?

 

Nie szukam pracy w grafice (póki co:)), mam inną pracę w tej chwili, ale ciekawi mnie jak się ta branża ma w Polsce. Jeśli miałbym zgadywać, jako osoba z zewnątrz, to raczej zbyt różowo nie jest. Firm robiący gry jest pare, odnoszących sukcesy jeszcze mniej, filmów kręci się mało i raczej nie jest to sci-fi czy fantasy, animacji też tyle co kot napłakał, o komiksie już nie wspomnę. Obawiam się, że realia pracy w grafice w Polsce to storyboardy do reklam i grafiki na koszulki, za które zleceniodawca nie będzie chciał jeszcze zapłacić :P

 

Fajnie by było jeśli bym się mylił :)

 

 

Dobra, wracając do tematu tego topicu. Będę robił portret Ingrid Bergman w ołówku i pomyślałem, że mogę w sumie zrobić studium digitalowe zanim się zabiorę i poćwiczyć digital painting. Póki co jeszcze bez koloru.

 

tumblr_o9g34fSfWk1vryi2bo1_1280.jpg

 

Strasznie topornie mi szło, jak ktoś ma uwagi to chętnie posłucham, bo miałem sporą przerwę w digitalu.

Napisano
Bez przesady. Jeżeli ktoś chce w ten biznes wejść to raczej wie czym concept- art jest.

 

Jestes pewien? Jeden z czesciej popelnianych szkolnych bledow przy portfolio jest wlasnie taki, ze ludzie startuja na stanowisko concept artysty nie majac portfolio concept artysty :P

 

Dlaczego tak ludzie tam garną? Może praca w jakiejś większej firmie która zatrudnia na dłuższy okres grafika koncepcyjnego, jest tu głównym czynnikiem? Jendak większość z nas wolałaby stałe zatrudnienie przez kilka lat w jednej większej firmie niż szukanie bez przerwy coraz to nowych kontaktów i pojedyńczych zleceń?

 

Masa firm zatrudnia grafikow na stale - w samych firmach gamedevowych na stanowisku grafikow 2d, grafikow od ui, grafikow od promek i storyboardzistow do cinematikow. Sam si di projekt red ma ze 3 rozne oferty dla rysujacych grafikow xP Do tego sa firmy nie-gamedevowe, ktore potrzebuja kogos do reklam a takze firmy outsourcowe czyli takie, ktore same nie robia gier ale pracuja dla tych, co te gry robia. To mit, ze jedyna stala posada to koncepciarz.

 

Natomiast to nie jest latwy rynek ale w Polsce nie ma latwych rynkow poza IT :P Latwiejszy od architektury (nie jest tak regulowany) i od tlumaczen (wiecej ludzi uczy sie obcych jezykow niz rysunku, wiecej jest tez szkol, kierunkow studiow i absolwentow, ktorzy posiadaja kompetencje) - tak mysle. Ale jak ktos chce bardzo latwy rynek w grafice, to projektowanie graficzne jest najlepsze - w sensie najlatwiej sie wbic, znalezc stala prace, jest masa firm bo zapotrzebowanie ogromne.

Napisano

Postanowiłem wrócić trochę do digital paintingu i czuję się jakbym miał dwie lewe ręce... Na pierwszy ogień poszło coś banalnego i myślałem, że wyj... kompa przez okno z frustracji. Ma ktoś do polecenia jakieś konkretne tutoriale do digital paintingu i malarstwa w ogóle? Nie chodzi mi o podstawy Photoshopa czy robienia brushy tylko o coś na temat formy, koloru i reszty technicznych podstaw malarstwa.

 

A to moje arcydzieło, malowane z natury :D

 

Zz5Vcj1.jpg

Napisano

Trochę się zdołowałem ostatnią próbą, więc zaczynam do podstaw. Darowałem sobie w tym przypadku kolor bo i tak mam problem nawet z samym walorem w digitalu.

 

Gipsowy odlew, malowany z natury. Wrzucam też zdjęcie jakby ktoś coś komentować chciał :) Zajęło mi dobrych parę godzin.

 

Będę serio wdzięczny za jakiś feedback do tego, bo o ile ogarniam tradycyjny rysunek to digital painting jakoś mi kompletnie nie idzie.

 

EZi7PvM.jpg

BvSxjZT.jpg

Napisano

Dawno nic nie wrzucałem.

 

Męczę postać jak zwykle, ale zacząłem też więcej w digital painting się zagłębiać i czuję jakiś tam progres.

 

Z dzisiaj, na kurs rysunku ubioru. Gaderffii ucięte bo nie chciałem, żeby zasłaniało zgięcie w łokciu :) tumblr_odpgrctl061vryi2bo1_1280.jpg

 

Będę wdzięczny za uwagi.

Napisano

Hej fajna praca. Podoba mi się, że pokazałeś kolejne kroki. Ogólnie nie siedzę za dużo w postaciach ale rzuciło mi się w oczy że wersja z lineartem i bazowym walorem jest dużo czytelniejsza niż w następnych krokach w, której większość detalu się traci. Ja na Twoim miejscu jeżeli ta praca jest bardziej jako coconcept stroju postaci został bym przy czwartym kroku, ewentualnie dorzucił bym jakieś płaskie kolory. Pozdrawiam, ciśnij dalej ;)

Napisano

Po małej przerwie.

 

Kilka miesięcy temu przerzuciłem się na szkicowanie wyłącznie długopisem, wrzucam zatem kilka ostatnich prac. Do tego standardowo trochę ołówka i conte i, już mniej standardowo, farby :)

 

Długopis kulkowy, z natury:

c4QdqVr.jpg

OhlNI5V.jpg

Of84fYh.jpg

nWKoLRK.jpg

iINdYeZ.jpg

 

Ze zdjęć (samochód akurat z natury, z dużego resoraka :))

i29Ivat.jpg

OhZ5Pyt.jpg

i28eyga.jpg

 

Kredka conte na papierze pakowym, z natury:

tA8u7Zb.jpg

SoC6XlP.jpg

 

Powtórka z podstaw, ołówek na papierze, z natury:

3RC0cWI.jpg

 

 

No i dalej staram się w końcu nauczyć koloru, tak że działam olejnymi i gwaszami.

 

Szybkie szkice gwaszem:

15284906_1148442848585154_4193205749405944933_n.jpg?oh=b1975fbde75fa61670b2bdba5bddbe17&oe=58B84EDB

8Xy5SLc.jpg

 

I dłuższa (koło 3 godzin) martwa natura olejnymi na płycie malarskiej

FDCVIGh.jpg

w4pZhir.jpg

Napisano

Wiem że to będzie mało pomocny post, aczkolwiek naprawdę fajnie się tu dzieje i strasznie mi się podobają rysunkowe rzeczy. Co do tej długiej martwej z postu 66 to można by trochę krawędzie bardziej różnicować. Głównie chodzi mi o pomidora, bo odciąga uwagę od cytryny na pierwszym planie i całą jego górna część to ostro odcina się od tła.

A jeszcze się zapytam o to fajne pudło na martwą, napisałbyś mniej więcej jak to się składa? Z lekka nie ogarniam góry "urządzenia" z tymi kartkami :D

Napisano

Sam bym chwycił za oleje jak tak patrzę na Twoje rzeczy. Bardzo fajnie pracujesz z krawędziami. W tym ostatnim trochę poleciała forma tego czegoś pod gruszką to pewnie jakaś miska ale właśnie forma tego nie pokazuje.

Zaebiste prace - dawaj więcej ! :D

Napisano

Wg mnie rysunek jest zwyczajnie mega dobry i powinienes do tej anatomii już na takime etapie dodawać coś jeszcze, zacząć ustawiać postać w tle, by wyjść ze strefy komfortu, bo widać, że z postacią radzisz sobie świetnie i odwzorujesz już wszystko co chcesz, gdy tylko się postarasz, pytanie co chcesz dalej z tym robić, warto by wprowadzać już jakieś własne działania, bo studium można robić w nieskońćzoność, ale nie do końca czuć w tym autora, tzn, chodzi mi o tematyke. Bo mogą Ci powiedzieć "wow ale realistyczne" czy Ci bardziej into, że jest dobra anatomia, walory itp, jednak co dalej :)

Napisano

Jeszcze nie czuję się na tyle komfortowo, a anatomii ciągle mi mało, to taki fajny temat sam w sobie :) Żeby nie było, codziennie rysuję enviro i postacie z głowy, ale głownie szkice, tutaj wrzucam jakieś bardziej dopracowane rzeczy. Ale w sumie powinienem zrobić jakąś dłuższą scenę z ludźmi w enviro, dzięki za sugestię.

 

Przy okazji, rysunki z dzisiejszych zajęć z modelką.

16114853_1188941494535289_7932968494271710112_n.jpg?oh=65bdad02db42ef426d3a18162ce4d0e7&oe=5914A775

Napisano

Jak dla mnie, to jesteś mistrzem ołówka, nawet przeglądając internet cieżko mi jest wpaść na tak dobre prace. Sam chciałem się nauczyć robić portrety, ale wiem że to musi być wszytko ładnie wymierzone. Zastanawiam się, czy powinienem to robić od linijki, czy raczej od razu ćwiczyć oko ręka?

I świetne study d... znaczy się pleców.

 

P.S Chętnie bym zobaczył jakąś ilustracje w twoim wykonaniu w Tolkienowskich klimatach, ale nie wiem czy cię to kręci. Pozdrawiam :)

Napisano

Zdecydowanie odradzam linijkę przy rysowaniu ludzi. Podobieństwo to raczej kwestia charakterystycznych cech, duży nos, szeroko rozstawione oczy, wąskie usta itd., niż idealne proporcje. Ale nawet jak chcesz zrobić w 100% identyczny portret to lepiej z ręki, kalkowanie i inne pierdoły odpadają. Wszystkie ołówkowe rzeczy na szarym papierze, które rysuję, rysuję przy sztaludze, nawet jak jest ze zdjęcia.

 

Cały czas cykam się zabrać za jakąś ilustrację, muszę chyba wyjść ze strefy komfortu :P Studia są w miarę proste w porównaniu z ilustracją.

Napisano

Próbuję bardziej rozwinąć się malarsko ale strasznie ciężko szło mi "myślenie płaszczyznami" więc postanowiłem to jakoś wyćwiczyć. Efekty poniżej. Poki co skupiam się na samej analizie tych płaszczyzn.

 

planar-analysis-2.jpg

Dp5LNQI.jpg

planar-analysis1.jpg

H7U5let.jpg

Napisano

No i odbyt. Bosko wygląda ten pomalowany- future landscape. Zupełnie jakby wzięty z komiksu Moebiusa tudzież innego Enki Bilala. Bardzo klimatyczne. Ciekawe są też te ćwiczenia "na masę". One są z jakiegoś tutoriala czy też na bazie zebranych własnych doświadczeń stwierdziłeś że tak właśnie sobie trzeba poćwiczyć?

Napisano

Inspirowałem się Moebiusem jeśli chodzi o kolory :)

 

Co do ćwiczenia, to nie brałem go z żadnego tutoriala, ale gdzieś widziałem podobne martwe natury w necie. Po prostu chciałem zrobić coś w stylu takich blokowatych modeli głowy jak Asaro, z wyszczególnionymi płaszczyznami, tylko z przypadkowymi obiektami.

Napisano

W końcu postanowiłem zrobić coś komiksowego :) Nie przepadam za fanartem ale chciałem się skupić na samym robieniu i procesie niż na wymyślaniu postaci. Dorzucam pierwsze szkice i sam inking. Zmieniłem w międzyczasie budynek, chyba na lepsze.

 

spiderman-color-final-2.jpg

2L4f65d.jpg

zH8GTk1.jpg

afAHEDp.jpg

Napisano

Bardzo fajne, podejrzewam, że większość ludzi z chęcią zobaczyła by taki cały komiks. Widać swoją stylówkę co też na plus. Mnie razi to, że absolutnie wszystkie krawędzie są ostre. Tak samo przy budynkach w tle wszystkie linie są za proste przez co całość taka sterylna trochę. Wiem, że to ciężko osiągnąć bez tradycyjnego inkowania ale z tym bym zawalczył w przyszłości. Generalnie bardzo na plus. Aż sam muszę wrzucić coś komiksowego bo sam trochę posiedziałem w tych klimatach ostatnio. Powodzenia!

Napisano

aa do czego ten robot ma służyć ?, wygląda troche jak kwiat ,jakoś ani agresywnie ani przyjaźnie XD cos jak pralka albo czajnik , w sensie ..studium martwa ciekawe... na coverach sie nieznam ale spider wyrżnoł kolanem w blok, te bloczki z tyłu są tak od linijki że bardziej przykuwają uwage niż sam spider; w 'tuszu' może już byś zakresił jakieś silne swiatło,albo jakie kolwiek; bo teraz to wygląda co najwyżej jak ze sketchupa tylko bez efektów .... ale analogi miodne .

Napisano (edytowane)

Robot to zbieracz truskawek :P Żartuje, żadnej funkcji w sumie nie miał. To był taki spontaniczny design, zabrakło w nim jakiejś spójności ale spodobał mi się na tyle, że go dokończyłem. Nie miał być jakiś nazbyt agresywny, stąd taka kolorystyka. Co do Spidermana to mój zamysł był taki, że w tle jest mało detalu, żeby nie przyciągało zbytnio uwagi i dodawało dystansu. Może trochę przesadziłem?:/ Pierwszy raz robiłem taką architekturę w Photoshopie i w sumie to nie wiem, jak przeskoczyć to, żeby było 100% digitalowe ale nie wyszło jak ze Sketchupa i jednocześnie było równe i nie na odwal się. Jakieś sugestie/tutoriale?

Edytowane przez SebastianSz
Napisano

Spróbuj może jeszcze raz ręcznie przejechać całe tło, panując nad grubością kreski, upraszczając rzeczy tak, żeby spidey wyskoczył na pierszy plan.

Napisano

Tym razem tradycyjne media, inking zrobiony prawie w calosci pedzlem, poza fragmentem na dole za szyba, to bylo stalówka, no i koło po prawej micronem, żeby równe było. Chciałem jakoś uprościć tło i tusz zrobiłem tam z ręki, żeby nie było takie sterylne i nienaturalnie równe.

 

chase-inks.jpg

chase-pencils.jpg

  • Like 1
Napisano

Fajnie! Dużo lepiej tło wygląda, tyle kresek ile trzeba, żeby nie pachniało sztucznością i nie odwracało uwagi od akcji. Dobre uproszczenia. Tylko pozowanie rąk mi lekko nie leży, myślę, że można było to dynamiczniej i czytelniej narysować.

 

Dla mnie super. Czekam na całą stronę :)

Napisano

Postanowiłem pomęczyć się trochę z miastem z małymi postaciami w perspektywie, efekty poniżej.

 

Przy okazji, szukam miejsca, żeby pouczyć się malować olejnymi. Zna ktoś kogoś w Warszawie? Mogą być prywatne lekcje, nawet w sumie lepiej by było, nie musi być żadna szkoła czy coś. Zależy mi, żeby ktoś mnie trochę poprowadził bo samemu to mnie kur... strzeli niedługo.

 

target.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności