Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ciekawe. Przypuszczam że ciężko będzie z wydajnością na jakiś cięższych booleanach (tego nie zaprezentowali) . Nie ma się co oszukiwać, bezlagowe booleany ma tylko ZBrush. Mimo wszystko ciekawy dodatek który pozwala na wiele zastosowań. 

Napisano (edytowane)

GameINN: Wyniki

https://polskigamedev.pl/gameinn-wyniki/

Tak sobie przeglądam firmy, które dostały dofinansowanie i zaczynam się zastanawiam, czy to nie jakiś wałek... Np pozycja 6, dofinansowanie 6 620 907,50 Firma założona w styczniu tego roku, miesiąc po rozpoczęciu konkursu. Adres mail do firmy, to prywatny adres gmail. Żadnej strony www, kapitał spółki to 6 tys. I proszę ponad 6,5 mln na: Opracowanie elementów prototypu innowacyjnej gry edukacyjnej do nauki języków obcych, opartej na autorskiej metodzie nauki.

No dobra, poleciałem dalej w firmach i już normalne się trafiają. Ale parę jeszcze kwiatków można znaleźć. 

Znalazłem firmę, która mieści się w Warszawie, zajmuje się doradztwem rolniczym. A dostała dofinansowanie 2 638 058,82  na 2DYNAMIC: GAME ENGINE UMOŻLIWIAJĄCY ZAAWANSOWANE MODYFIKOWANIE TERENU W CZASIE RZECZYWISTYM W OPARCIU O PARAMETRY FIZYKOCHEMICZNE. Nic o firmie nie można znaleźć poza wpisami do krs. 

No nic sporo jednak normalnych firm też jest, więc przynajmniej może ktoś naprawdę z tego skorzysta. 

 

 

Edytowane przez makak
  • Like 1
  • Confused 1
Napisano

@makak zawsze jest tak, że gdy dają dofinansowanie czy inne dotacje i nie widzisz czegoś podejrzanego to źle patrzysz 🙂 A innowacja to słowo klucz nawet jak w urzędzie pracy chcesz dotację na otwarcie jednoosobowej działalność polegającej na sprzątaniu grobów przed świętem wszystkich świętych w innowacyjny sposób to jesteś już przed wszystkimi planami otworzenia tradycyjnych pizzerii z piecami opalanymi drewnem czy czegoś takiego nawet jeśli twoja innowacja polega na tym, że będziesz dojeżdżał rowerem wyczynowym z carbonową ramą a nie pks-em 🙂 Zagmatwany opis też często robi robotę bo mało kto rozumie ale brzmi mądrze, naukowo a przez to prestiżowo i to wystarczy. 
Tak jak z ogłoszeniami z ofertami pracy już niemal do przesuwania skrzynek w magazynie potrzebują ludzi kreatywnych, kreatywność to podstawa a nie zdrowe plecy i kolana 🙂 

Kolega kiedyś prawie zaczął współpracować dla kogoś kto też dostał dotację chyba od jednego z większych miast na stworzenie gry, w teorii pięknie się zapowiadało jakieś tam słowiańskie wierzenia, historia wpleciona w grę i takie rzeczy a jak przyszło co do czego to bardzo marny pieniądz, wręcz wyzysk, nie szło się dogadać bo na każdym kroku było widać, że chłopek miał bardzo nikłe pojęcie o tym co robi a jak po jakimś czasie zajrzał jak to wszystko wygląda to amatorszczyzna aż piszczy, jak z programu "moja pierwsza gra" w podstawówce zbudowany mocno na gotowych templejtach 🙂 

Napisano (edytowane)

Coś w tym jest. Znajomy ma kupla w IT i on też przewinął się po firmach stworzonych tylko i wyłącznie na uzyskanie wsparcia z UE, a po skończeniu funduszy pozostawał portal widmo. Widać wszędzie jest podobny mechanizm 😉 

Edytowane przez makak
Napisano
4 hours ago, michalo said:

Do tego czasu Blenderek już będzie to potrafił więc luz

Oby 🙂 Największa bolączka blendera to wydajność bo narzędzia już ma całkiem niezłe w wielu aspektach, np takie sculptowanie w marvelousie jest bez sensu i bardzo ubogie, retopo mogłoby przenosić autoamtycznie edgeloopy na kolejne części zszytego ubrania bo w tej postaci co jest to niczego nie oferuje więcej niż ludzie robili w innych softach od lat, już prędzej ktoś do blendera to zrobi 🙂 GPU computing w marvelousie to kupa, na szybki podgląd czy długość tkaniny się zgadza ok ale detekcja kolizji to żart. 

W blenderze masz tego cloth brusha, możesz łapać brushem kawał tkaniny z falloffem, puścić symulacje w zwolnionym tempie i na bieżąco coś w niej poprawiać a w marveousie to szarpiesz za jednego wertexa a symulacja idzie ale realtime albo ile silnik wyczymie czyli najczęściej nie tak dużo 🙂 Albo to że gdy chcesz zmienić proporcje kilku części to marvelous mili i myśli po każdej zmianie, a kiedyś była opcja żeby to zatrzymać i puścić w razie potrzeby.
Także za 3 lata być może bledner będzie całkiem realną alternatywą 🙂

 

 

Napisano

Masz racje. Jakoś MD wcale nie zachwyca i nie jest to magiczny soft. Jest taka masa irytujących rzeczy w nim.. Kiedyś myślałem, że wszystko za mnie zrobi a teraz wcale go nie odpalam.

A za 3 lata Blender będzie realną alternatywą dla wszystkich 😛

off:

Ostatnio zaimportowałem do niego prawie 50 ml obj.. Oprócz tego, ze się zestarzałem przy tym, o dziwo wszystko było takie płynne że aż mi się łezka w oku zakręciła i go wyłączyłem😞

  • Like 1
Napisano

Dobre pytanie. To na razie tech demo, czym ma się stać C4D, cokolwiek ma to znaczyć 😉 Ale to Maxon, to nie wiem jak to się skończy. Choć strzelam, że będzie głównie skupiało się na motion design. W sumie większość rzeczy jak dodają, to głównie  w to celują. Choć ostatnio UV poprawiali, które leżało od wieków bez poprawy.

Napisano

Film zachęcający ale praca w tym sofcie jak tak odpychająca. Ostatnie 3 miesiące robię na niej na pełnych obrotach i to co tam widzę to mnie po prostu przeraża. Tzn. wiedziałem że jest źle ale nie spodziewałem się że aż tak bardzo tragicznie źle. Oczywiście rozumiem że to soft nr.1 i nic na to nie poradzimy, trzeba się nauczyć z tym żyć. 

Napisano

Kilka firm dołączyło się do listu otwartego powyżej, teraz już 35 architektonicznych firm z UK chce zmusić autodesk do pracy 🙂szanse raczej niewielkie ale zawsze to jakaś próba

"One earlier and not public letter was sent by a group of 12 leading Australia- and New Zealand–based architecture firms to the sales director of Autodesk’s Asia Pacific arm in 2014."

https://www.archpaper.com/2020/08/autodesk-previous-criticisms/

Napisano (edytowane)

Jeśli oni mają się zabrać do pracy to pewnie najpierw z narzędziami inżynieryjno-architektonicznymi. Nim dojdą do narzędzi dla segmentu media/entertainment to wszyscy już zaczną używać innych softów 😄. Ciekawe czy dożyję takiego momentu, miło było by zobaczyć jakiś finał. Wielką opadającą kurtynę albo uderzenie pioruna na wysokości, cokolwiek...... 

Edytowane przez gryzon
Napisano

Raczej testowe coś, ale byłoby miło 😛 Swoją drogą filmik z 2018 a chyba nadal nie ma oficjalnie VRa, przynajmniej by się człowiek poruszał trochę w robocie 😄

  • Haha 1
Napisano
3 minutes ago, blinq said:

Wow w końcu jakiś fajny update. Fakt, że drobiazgi ale na pewno przydatne.

To samo pomyslalem ze w sumie to drobiazgi w porownaniu co inne softy zwykle dostaja jako update. A tymczasem na forach ludzie pieja z zachwytu jaki to niezajbisty update. Chociaz musze przyznac ze to chyba jeden z lepszych jaki max otrzymal w ostatnim czasie i stad ta ekscytacja. Miejmy nadzieje ze to poczatek lepszego dla 3ds max 😁

Napisano

No wygląda bardzo solidnie, swoją drogą teraz chyba każdy soft dostaje ten smart extrude czy to oficjalnie czy jako pluginy a pierwszym programem w jakim to widziałem już jakiśczas temu był znany przez wszyschich i powszechnie lubiany Rocker3f 🙂

Ciekawe kiedy coś do majki pokażą bo już sporo czasu minęło od ostatnich wieści i wersja 2021 już powinna wychodzić 

Napisano (edytowane)

Miał ale było w bardzo surowej wersji, na początku tego roku pokazali coś dużo bardziej przyjaznego ale miało się oficjalnie pojawić dopiero w 3dcoat 2020 ale tyle im się schodzi, że teraz już nie wyjdzie 2020 tylko od razu 2021 i do końca tego roku 🙂

 

https://3dcoat.com/2021announcement/

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano

To wygląda nawet nawet 🙂

 

Coś czuję że szykują się delikatne przetasowania w rendererach, redshift okropnie zwolnił z rozwojem, renderman przyspieszył i sięga dalej, octane też od jakiegoś czasu w natarciu a fstorm na razie nie planuje iść w rtx, vray w ostatniej wersji też ładnie podgonił z gpu i bardzo ułatwił optymalizację

Napisano

Ruszyły beta testy nowego Toolbaga

Raytracing, texture painting, asset library.

Testowałem alphe i muszę powiedzieć, że fajnie to wygląda. Raytracigng zrówna toolbaga z innymi rendererami. Malowanie tekstur jest spoko i zostawia darmowego quixel w tyle - pojawia się wreszcie alternatywa dla Paintera, ze znacznie lepszym silnikiem renderującym.

Ulepszyli interface. Trochę zamieszali.

Biblioteka assetów jest spora. Jest sporo skyów i materiałów do malowania. Dpchodzą nowe.

Można wpisywać się na publiczną betę na fejsie.

Wydajność pozostaje ta sama co w 3.08.

https://www.facebook.com/groups/ToolbagUserGroup/permalink/4389828434391944/

  • Like 1
  • Thanks 2
Napisano

Epic Games Invests in SideFX- epis stał się mniejszościowym inwestorem sidefx, zobaczymy co z tego wyjdzie, pewnie lepsza integracja, houdini engine wbudowany w UE, może jakiś lepszy viewport w hudym i bezpośrednie wsparcie do materiałów z UE, kto wie, poczekamy zobacyzmy co wyniknie z tego rozpychania się łokciami epica wszędzie gdzie się da 

https://www.sidefx.com/community/epic-games-invests-in-sidefx/

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności