Skocz do zawartości

Ile wziąć za robotę? Na ile to wycenić? Zarobki grafika?


batonx

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dla mnie w wypowiedziach, że to za duża kasa za takie rendery, pomijana jest kwestia pod tytułem dojście do klienta. Inną kase za tej samej jakości rendery dostanie się od biura, które siedzi na rynku, orientuje się w nim i co tydzień dostaje 20 ofert od wizualizatorów, inną kasę można dostać od kogoś kto się zupełnie na tym nie zna.

 

Ja osobiście nie widzę w tym nic złego ani nienormalnego. Wiedza o rynku, jego możliwościach, kontakty, tak jak i rozpoznawalność i pozycja firmy (w przypadku zamawiających) jest również wartością i towarem. Użytkownikowi pxl666 mogę tylko pogratulować lukratywnej roboty. Zamawiającemu odpowiadała stawka, gdyby było coś z nią nie tak to by szukał wykonawcy w szerszym kręgu. A tak jakość wykonania jak i wygoda rozwiązania jego problemu (bo z perspektywy zamawiającego wizualizacja to pewien problem do rozwiązania:p) była wart tej ceny.

 

Zupełnie na marginesie, mi osobiście ta stawka 350zł za wizkę nie wydaje się jakoś wygórowana, wręcz raczej niżej niż wyżej. Jeśli jakość odpowiada zamawiającemu to w czym problem?:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z postu wynika że każda wizka kosztowała 350 zł co dało 1050 zł. I cena za wizkę się zgadza ze średnią rynkową którą ja znam - to napisałem w moim poście. Tylko że w tej cenie jakość powinna być wyższa, bliższa fotorealizmowi. Nie chodzi o super, hiper fotę za 350 zł. Bo to ciężko osiągnąć w tak krótkim czasie. Ale w całej mojej przydługiej wypowiedzi chodziło o to że w tej cenie jakość powinna być wyższa. Takie wizki wysyłam klientom jako PREVIEW w 1280x720, nanoszą poprawki i potem dalej nad tym pracuję. Ale jeśli finał był taki że klient nie kręcił nosem, przelew doszedł i każdy był zadowolony to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endemi pisze o cenie za shoota

 

Ja osobiście nie widzę w tym nic złego ani nienormalnego. Wiedza o rynku, jego możliwościach, kontakty, tak jak i rozpoznawalność i pozycja firmy (w przypadku zamawiających) jest również wartością i towarem.

z tym sie calkowicie zgadzam i o tym pisalem wlasnie wspominajac, ze mozna wziac X razy wiecej jezeli 'dobrze sie z Toba pracuje'. Dla klienta przebieranie w narwanych podwykonawcach to meka i mozesz brac X wiecej za samo biznesowe know-how (bo ono tez bylo inwestycja - np. Twoich rodzicow w Twoja kulture osobista i odpowiedzialnosc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wizki wysyłam klientom jako PREVIEW w 1280x720, nanoszą poprawki i potem dalej nad tym pracuję. Ale jeśli finał był taki że klient nie kręcił nosem, przelew doszedł i każdy był zadowolony to ok.

 

Pewnie, zazwyczaj się tak robi. Ale moim zdaniem to wynika z pewnych norm które sobie każdy sam wyrabia, jak i tego, że w pewnym momencie trafiasz na klienta, przy którym jest to bezwzględnie wymagane. Najwyraźniej klientowi który zamówił te wizki taka rozdzialka wystarczy albo jest zbyt zielony i jeszcze nie wie, że taka rozdziałka mu nie wystarczy:p

 

Ale znowu z perspektywy relacji klient-wykonawca, może istnieć relacja w której klient jest i tak w dobrej pozycji bo wie, że w razie jeśli wystąpią potrzeby zmian (i będzie lepiej wiedział co jest potrzebne) to łatwiej się dogada z wykonawcą, który jest znajomym;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm

 

powiem tak - rodzialka jaka wy wydzicie to copy paste z podgladu z maila , klajent dostal 4k

druga sprawa - jestem kompletnym noobem w tym temacie - blenderem sie bawie a nie pracuje w nim i bawie sie nim raz na 3 lata moze , jak sie nazbiera duzo nowych ficzerow...

trzecia sprawa - w ppt od huawei - w brandbooku ktory dostalem , jakosc wizualizacji to cos ala zrzuty z wievportu - a to dla huaweia ta wizka a nie do katalogu...

czwarta sprawa - moja branza jest juz wystarczajaco zajechana i nie chcialem robic bydla gdzie indziej...

nie zebym sie bronil ale ...no to nie jest do katalogu ikei...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem stawka jak najbardziej ok, jakość trochę kuleje ale przynajmniej nie psuje się rynku takimi stawkami albo ogłoszeniami w stylu " zrobię wizkę za 300zł albo za darmo" bo takie tutaj na forum widziałem ładnych kilka lat temu. A za jakość photoreal albo ikea to bym wołał rzędy wielkości więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglibyście polecić jakieś studio gier/animacji do którego warto uderzać z moim obecnym skilem. Naszła mnie ostatnio odwaga trochę pozmieniać w życiu stąd to zapytanie. Wiem, że do tych dużych to mi daleko, ale może znacie jakieś mniejsze dobrze zorganizowane i ukierunkowane na rozwój. Żeby było jasne chodzi mi stanowisko 2d artist/concept art/ilustracja. Jak by ktoś miał doświadczenie w tej materii byłbym wdzięczny za jakieś info ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uderzaj wszędzie gdzie znajdziesz ogłoszenie (w jakiejś tam rozsądnej okolicy chyba, że chcesz sie przeprowadzać).

Jak się nadajesz to cię zaproszą na rozmowę, tyle.

W ciemno, jak są oferty współpracy - czasem są na stronie - (wysyłasz cv bez ogłoszenia o pracę). Zobacz jakie projekty prowadzą, co mają do pokazania i będziesz też znał ich poziom. Porównasz to do siebie i będziesz wiedział czy możesz uderzać.

 

 

Myślę, że rozwój to sama praca przy produkcji. Skill ci urośnie plus to co zrobisz w domu i jak widzisz, że studio to w końcu ślepy zaułek, idziesz dalej.

 

 

Teoretyzuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz się nawet pchać na staż do CDP Red jak się sprawdzisz to będziesz w elicie elit w Polsce pracował i się szybko uczył ciężko pracować :) Jak się nie uda to potem możesz obniżać pułap i próbować coś niżej a jak się poszczęści to chwycisz pana boga za nogi i nie puszczaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej okolicy to najwyżej mogę Ukraińców przemycać, więc tylko wariant z przeprowadzką jest realny. Z tego samego powodu odpada staż bo nie ma szans z takiej kasy wyżyć ;) Tak czy siak dzięki za rady. Staram się na razie dowiedzieć jak najwięcej o tym rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wariant przeprowadzki wchodzi w grę to ja bym się też za granicą rozglądał..

 

W PL szukaj w dużych miastach. Zarobki na początek nie będą mega duże więc pozostaje wynająć pokój lub mieszkanie gdzieś za miastem. Byle było połączenie łatwe. Ale i tak połowa lub ponad połowa pensji pójdzie ci na dojazd + wynajem.

 

Pomyśl też o:

Przykładowo: Mieszkam 60km od stolicy. Moja Żona pracuje w Wawie. Dojazd to bilet miesięczny pkp + karta miejska to ponad 400zł i +-1,5h

Wynajem u mnie kawalerki to koszt 800 (patologioa) do 2000.

W centrum Wawy ceny patologiczne. Obrzeża warszawy i przedmieścia to tak jak byś mieszkał u mnie. Wyższa cena za mieszkanie zrówna się z brakiem potrzeby zakupu miesięcznego na pociąg. A czas dojazdu do pracy pewnei taki sam.

 

Najniższe zarobki robotnicze w UE to jakieś 4-5k zł na ręke, czyli więcej niż dostaniesz na początek (jako junior). A graifk 2d to już nie wiem ile może zarovć.

Cena wynajmu pokoju to pewnie tygodniówka.

Edytowane przez michalo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, chciałbym się dowiedzieć ile mam powiedzieć za stworzenie animacji która będzie przedstawiać produkty danej firmy. Klient podesłał mi referencje

 

[video=youtube;98X-eEsSVpk]

 

Oczywiście jest to pogląd, i klient chce by wyglądało to znacznie lepiej. Jak uważacie jakieś widełki cenowe, za 2-3 min filmu. Całość produkcji jest po mojej stronie, modelowanie exterioru, animacja, postprodukcja dostarczą jedynie modele produktów. W grę wchodzi duzo więcej produkcji, jest to jak by pierwsza od której zależy dalsza współpraca.

 

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia powiem tylko tyle, że każdy klient zawsze ma większą ilość produktów/realizacji itp. Oczywiście część ma, ale ja już nauczyłem się żeby nie brać tego pod uwagę przy pierwszej wycenie tylko np. przy kolejnych realizacjach dać rabat.

Co do wyceny to przede wszystkim zastanów się ile czasu Ci to zajmie. Ile masz gotowych modeli/scen, które możesz wykorzystać. Weź też pod uwagę, że chwilę się to będzie renderowało (jest spora różnica pomiędzy 2 a 3 minuty filmu).

Ja bym raczej tego poniżej 5k nie wycenił, dużo też zależy od jakości modeli, które przekażą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam rendering zje sporo czasu i pieniedzy. czesc ujec bedziesz pewnie musial renderowac wiecej niz raz.

kilka pytan ktore powinienes sobie zadac:

- jakie masz doswiadczenie przy tego typu zelceniach (animacje)

- jaki termin realizacji

- jak realistyczne maja byc rendery i w jakiej rozdzielczosci (zapewne FHD ale jesli klient powie ze ma TV 4K i taka rozdzielczosc chce to czas i koszt renderu x4)

- jakosc modeli ktore przekaza

- klient PL czy zagranica

 

Dla klienta PL zaproponowalbym okolo 10k, zagranica przynajmnniej x2

 

"W grę wchodzi duzo więcej produkcji, jest to jak by pierwsza od której zależy dalsza współpraca" - cen sie wysoko, jesli klient bedzie zadowolony to i tak wroci ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5k 10k za 2-3 minuty animacji? Przecież to są śmieszne kwoty. Jeżeli ktoś wie ile roboty trzeba włożyć aby animacja "doszła do skutku" i jeszcze wyglądała dobrze, to raczej w takich ramach cenowych bym nawet nie siadał do pracy. Tymbardziej że to exterior. Foliage, duża skala sceny, to się długo liczy i żre ramu, więc optymalizacja niezbędna. A to zabiera czas.

 

Ja bym brał minimum 25000. Ale to Polski klient więc nawet nie będzie mowy o takiej cenie. A szkoda.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 tysięcy chyba nie przejdzie mi przez gardło, z resztą było by mi wstyd zwłaszcza że ja jestem malutki na rynku i bez dużego doświadczenia... Półtora roku w cg to chyba nie jest nic oszałamiającego, co do jakości jaką klient sobie zażyczył jest ta podobna do exteriorów z evermotion. Więc mniej więcej znam czasy renderowania, dla takich scen u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze lepiej popros o modele i zrobcie wspolnie shoot np. Za 500 pln po tym - jezeli beda zadowoleni usiadziecie do rozmowy o animacji. Jezeli to jest skomplikowane to lepiej dogadywanie sie rozbic na etapy. Napisz, ze zalezy Ci na dostarczniu jak najwyzszej jakosci ale projekt jest spory dla pojedynczej osoby wiec najlepszym wyjsciem byloby poznac wspolne oczekiwania i ocenic jak uklada sie wspolpraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze lepiej popros o modele i zrobcie wspolnie shoot np. Za 500 pln po tym - jezeli beda zadowoleni usiadziecie do rozmowy o animacji. Jezeli to jest skomplikowane to lepiej dogadywanie sie rozbic na etapy. Napisz, ze zalezy Ci na dostarczniu jak najwyzszej jakosci ale projekt jest spory dla pojedynczej osoby wiec najlepszym wyjsciem byloby poznac wspolne oczekiwania i ocenic jak uklada sie wspolpraca.

 

To na prawdę dobry pomysł. Dzięki wielkie za mądre słowa masz wielkie doświadczenie.

 

A masz zamiar to renderować na swoim kompie? Czy wysyłasz na farmę?

 

Tak, posiadam 2 komputery. Jeden jest 2x xeon e5-2696v2 a drugi to i7 5(ileś) nie pamietam teraz... Sprawdzałem czasy na scenkach z evermotion jako przykładowe dla porównania by miec jakieś odniesienie. Xeon renderuje 20 min klatke, przy ustawieniach noisa na 0.05 ale przy najnowszym vrayu i dostepie do denoisera nie robi to dużej różnicy w jakości.

Edytowane przez marekkonieczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś już renderować animację z ruchomymi obiektami, światłem itp...? W sensie czy masz doświadczenie jak to dobrze ustawić żeby potem nie było migotania na animacji? Bo sam aktualnie chciałem wejść trochę w temat animacji wnętrz, ale prawdę mówiąc średnio mi to wychodzi. Nie mam pojęcia jak ustawić wszystko pod animację, obejrzałem sporo tutoriali ale zawsze jakiś problem mam :)

 

Chciałem zrobić animację samej kamery w pokoju - jedna klatka liczyła się właśnie +-20 minut, czyli 20m x 24 klatki = 480minut (8h) na sekundę animacji... Dla mnie to raczej tragiczny czas zakładając, że chcę zrobić 2-3 minuty. Bo to kilka miesięcy straconych na sam render.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym taki temat rozbil na etapy jak zasugerowal olaf i dokladnie klientowi rozpisal co zajmuje ile czasu x stawka roboczogodziny. Jesli rzucisz cene np 25k bez zadnych wyjasnien to kazdy normalnie myslacy klient bedzie myslal ze go nabijasz w butelke (bo czemu nie 24k, czemu nie 26k, czemu student mu to wycenial ostatnio na 8k itp.).

 

Dopiero pogladowo rozpisujac tego typu zlecenie na godziny bedziesz mial swiadomosc ile to jest realnie pracy (dodaj 15 - 20% na komunikacje, maile, feedbacki) i ile realnie powinno kosztowac. Jesli po przemnozeniu przez roboczogodzine wyjdzie ci cena "kosmiczna" w granicach 50k pln to wtedy juz twoja decyzja, czy oferujesz klientowi cene realna (realnie oddajaca ile te rzeczy kosztuja), czy obnizasz sobie stawke roboczogodziny byle tylko zdobyc robote, miec cos nowego w portfolio itp.

 

Z mojego doswiadczenia bardzo ale to bardzo sie niedoszacowuje realny koszt samego renderowania 2-3 minutowej animacji ;) A skoro juz animujesz to moze zaoferuj klientowi jakies freebies - panoramki 360, statyczne ujecia w ramach ceny itp. nie obciazy cie to praktycznie wcale jesli chodzi o prace.

Edytowane przez le_chu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem czasy na scenkach z evermotion jako przykładowe dla porównania by miec jakieś odniesienie. Xeon renderuje 20 min klatke, przy ustawieniach noisa na 0.05 ale przy najnowszym vrayu i dostepie do denoisera nie robi to dużej różnicy w jakości.

 

Sceny evermotion są ustawione pod pojedynczy obrazek. Ustaw sobie animacje 5-10 klatek, zwykły slide w ich scenie, i zobacz jak irradiance będzie mrygał. Myśle, że grubo, grubo niedoszacowujesz czasu jaki ci jest potrzebny. Jest spora szansa, że dla klienta to też "pierwszy raz".

 

Lechu bardzo dobrze pisze. Jeżeli faktycznie chcesz się tego podjąć, to podziel prace na elementy pierwsze, i ustal za nie osobne ceny. I w takiej formie tez mozesz cene przedstawić klientowi, wtedy skuma, czemu aż tyle. Z doświadczenia, to właściwie jedyny sposób żeby wyciągnąć w Polsce jakikolwiek większy hajs niż 5k:) Mówię oczywiście o freelance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie wszyscy powyzej slusznie radza. Dam Tobie przyklad.

Zamawialem lektora w UK do 2min animacji ostatnio. Poza probkami glosow roznych lektorow dostalem wycene za strone skryptu. Byly dostepne rozne opcje licencji - 300-1500 gbp za strone. Ale mialem dobrze opisane licencje. W cene - co rowniez bylo opisane - byly wliczone uslugi czyszczenia audio, komunikacja z biurem i lektorem dot. Interpretacji fragmentow. Dodatkowo platna byla usluga probnego nagrania do weryfikacji jak wyszlo (ok 30% ceny).

Konkludujac nie kazdy zamawiajacy usluge wie co sklada sie na produkt. Wielu z nas nie ma pojecia jak zrobic kielbase mimo ze jemy ja dosyc czesto. Wiec to nie tylko pomoc dla freelancera w procesie wspolpracy. Dobry opis uslugi podnosi Twoja wiarygodnosc i daje szanse klientowi zamowic dokladnie to czego potrzebuje, a w branzy uslugowej jest bezcenne. Dajac plaska cene odbierasz klientowi pewnosc, ze rozumiesz jego potrzebe oraz, ze dostanie to czego potrzebuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@deshu mowiąc o irradiance map miałeś na myśli ustawienia Interp. samples z zakładki GI oraz Light cache ? Jeśli tak, to wiem o czym mówisz. Ale popraw mnie jeśli nie o to chodzi.

 

Całość wyceniłem na 26 tys, opisałem jak radziliście. Każdy etap, roboczo godziny. Również zaproponowałem kilka dodatkowych renderów + 360. No cóż, zobaczymy jak temat się potoczy. Dam znać.

 

Wszystkim którzy mi pomogli, bardzo dziękuję za rady. Dał bym wam wirtualną okejke ale nie dziala :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bardzo mnie ciekawi jakie są budżety za takie trailery w dużych agencjach? Ktoś jest w stanie powiedzieć przybliżoną kwotę? Powiedzmy że jest to materiał niedotknięty przez kamerzystę, tylko i wyłącznie materiał 3d + post pro + oczywiście dizajn całości stałby po stronie takiej agencji.

Edytowane przez Kryzys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena czegos takiego w zachodniej agencji z mojego doswiadczenia (agencje przy ktorych sie krecilem) zaczyna sie od ok 60 - 80 tys euro (60 dni roboczych x 1000€ jako stawka za 2-3 osobowy zespol + koszta produkcji w tym rendering). Pisze o zaczynaniu sie bo 60k € to bylby na oko koszt samej pracy bez marzy agencji, ktora spokojnie narzucilaby jeszcze dodatkowe 20 - 60 tys euro, w zaleznosci od deadline, ilosci korekt i ostatecznego celu tej animacji (przy tej jakosci i stylu pewnie byloby to IAA wiec wyzsza granica cenowa).

 

Takze finalnie cena czegos takiego klipu moze wynosic od 80 do +140 tys. €.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na ile byście wycenili prace typu 1) Modelowanie od podstaw konkretnego samochodu osobowego -z bardzo dużym detalem i super realistycznie -także wnętrza (maska , kierownica, skrzynia biegów i wszystkie guziczki ). Siatka oczywiście Low poly ( bez Uv i textur)

2) Modelowanie samochodu osobowego realistycznie -z dużym detalem ale wnętrze mniej szczegółowe( widziane jedynie przez zaciemnione szyby)

3) Sama retopologia siatki CAD lub Skanu 3d samochodu osobowego ( duży detal) ??? Z góry dziękuje za rychłą odpowiedź !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Zapytano mnie o zrobienie efektu astrologicznego na niebie (full cgi) i z pytaniem jaka stawka. Film jest robiony przez pasjonatów z własnych kieszeni. Będą jeszcze zbierać ale bez żadnego dofinansowania więc chcieli by wiedzieć ile muszą zebrać. I nie wiem ile powinienem zaproponować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ile z reguły bierzecie za wykonanie sceny architektonicznej?

 

Cały interior jest wykonywany indywidualnie, nie ma materiałów dostarczonych przez klienta.

 

Moim case study są interaktywne sceny archviz wykonane pod użytek w VR - spacery po pomieszczeniu (Blender+Unity3D/ Unreal engine). Jaki przelicznik stosujecie? Od pomieszczenia i liczby zastosowanych obiektów? Tak czy inaczej - od jakiej ceny warto zacząć? Jaka ona jest dla klientów z Polski, czy różni się znacząco dla zagranicznych? Pozdrawiam

Edytowane przez Kr1z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello.

Ile zarabia grafik w 2D, 2,5D, 3D w pierwszym miesiącu pracy? Na umowie stałej? W mieście liczącym 400 000? Sprawdzałem w gogle ale jakoś nie chce mi się wierzyć.

Słyszałem że ludzie idą na darmowe staże, pracują przez pierwsze miesiące za paczkę fajek. Byleby tylko dostać się do gamedev.

Pytam bo "przyszły" pracodawca stwierdził że moje folio jest bardzo fajne i chciałby współpracować. Ale muszę podać ile chcę zarabiać.

Muszę dzisiaj odpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jakieś 2 lata temu proponowali na stanowisku junior generelista chyba jakieś 3 koła na rękę, w Wawie. Ale to nie game dev tylko vfx było. edit: to nie miałą być oczywiście umowa o pracę tylko ciągłe zlecenia. W 2d to na start jaies 2400-2800 ale nie w Wawie tylko pipidówki jakieś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dacie sobie mniej zobowiązujący miesiąc, to wciąż 2500 na rękę to będzie skromnie bez względu na wielkość miasta, bo pewnie pracują outsourcowo. Nie ma co mówić, że za darmo lub półdarmo, bo zainwestowałeś już w portfolio i to był Twój staż. Dla przedsiębiorcy kompletującego zespół to tez musi być wydatek inaczej będzie zatrudniał i nie myślał jak pociągnie wszystko za 6mcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

 

"ostatnio na topie jest porównywanie swoich zarobków do pracowników biedronki i lidla ;) (nie mam zamiaru tutaj nikogo obrażać).

Oni chyba już mają te 2,5 na rękę jak nie więcej. "

 

Tak dobrze to nie ma. Pracownik biedronki zarabia 2200 na rękę ale po 3 latach pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Plus, ostatnio na topie jest porównywanie swoich zarobków do pracowników biedronki i lidla ;) (nie mam zamiaru tutaj nikogo obrażać).

Oni chyba już mają te 2,5 na rękę jak nie więcej."

 

Kierowca ładowacz śmieciarki zarabia nawet 3,5 na rękę ze wszystkimi dodatkami za niesprzyjające warunki pracy itd.W Krakowie taki kierowca z doświadczeniem może dostać nawet 4k n rękę, i to jest informacja z pierwszej ręki. Podobno tez w kraku nie można ot tak dostać się do tak prestiżowego zajęcia i trzeba mieć znajomości, ta informacja już nie tak bardzo z pierwszej ręki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było mi zrobić to C w woju jak miałem okazję ;)

 

Ciężko dobrze wyważyć swoje oczekiwania finansowe. Czasy są takie chu***, że i te nawet 4-5 tysi na rękę to gówno, jak już się chce założyć rodzinę, zmieścić ich w domek i jakieś kombi. Niekoniecznie trupa z zachodu, może być nówka ze wschodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4-5k jak się chce założyć rodzinę to spoko ale jak dwie osoby tyle zarabiają ale jak kobieta jest w ciąży czy wychowuje dziecko w pierwszych miesiącach to przecież pracować nie będzie a za 4-5k z małym dzieciakiem to będzie ciężko chyba że ma się już swoje mieszkanie/ dom, samochód i takie tam bo przy wynajmowaniu to mogiła. Z freelancem jest ciekawiej bo możesz zarabiać średnio tak 5-6 i to są bardzo dobre pieniądze i robi to wrażenie na ludziach ale jak sobie odejmiesz miesięczne subskrybcje, roczne subskrybcje, zwykłe licencje, jakieś materiały, tutoriale, prąd jak komputerek z 1,5 kW zasilaczem chodzi na okrągło, kilka tys rocznie na wymianę, naprawę, modernizacje sprzętu to jak tak sobie podliczysz to taki kierowca ładowacz na śmieciarce zarabia podobnie jak nie lepiej bo właściwie nie ma kosztów pracy w które cały czas trzeba ładować pieniądze, co zarobi to jego na życie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezcie pod uwagę, ze freelancer buduje od początku do konca swoje know how i własny osobisty skillset. Z drugiej strony musi zarządzać ryzykiem. To know how, powinien przekuwać na lepszą kasę własnie dlatego, ze zarządza ryzykiem - czego na etacie nie ma.

Człowiek z know-how ma więcej opcji w życiu i więcej możliwości, by połączyć czas prywatny z życiem zawodowym. Jeżeli jednak jedyną wartością jaką się porównuje, są kwoty, wyjdzie taki sam absurd jak nierówność w zarobkach kobiet i mężczyzn.

Zarobki na początku nie mają znaczenia - jeżeli jesteś swiadom jaki potencjał budujesz i masz wizję jak go wykorzystać.

Mało który prawnik pracujący za darmo lub nawet dopłacający, by być w danej kancelarii chciałby sie zamienić z pracownikiem biedronki.

 

W UK, gdzie mieszkam, też marzeniem klasy robotniczej jest robota na śmieciarce, bo dobrze płacą. Czasem znacznie lepiej niż za robotę w biurach. Ale też klasa średnia nie okupuje tej profesji. Niemniej jeżeli czyjąś ambicją jest praca, serial, kredyt i ogródek. Ok, będzie żałował freelance'u, bo wymaga wiele więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze napisane Olaf, w swoim poście chciałem tylko zwrócić uwagę żeby nie patrzeć tylko na to ile się zarabia w porównaniu do kogoś innego bo sytuacje mogą być bardzo rożne i jak dla kogoś na etacie 6k to bardzo dobra stawka to dla freelancera po ładnych kilku latach pracy i doświadczenia to zdecydowanie za mało i trzeba celować w więcej albo w pracę na etacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności