Jump to content

Bitwa 2D+3D: Piękna i Bestia wyniki!


adek
 Share

Recommended Posts

20060331_2d_3d_awards.jpg

 

Kolejny konkurs z serii "Bitwa" dobiegł końca. Jury podobnie jak w przednich edycjach wyłoniło zwycięzców przydzielając jedną statuetkę Grand Prix (1 miejsce w rankingu), dwie statuetki Award (2 i 3 miejsce w rankingu), oraz wyróżnienia. Zapraszamy serdecznie do obejrzenia galerii zwycięzców. Laureatom gratulujemy i dziękujemy wszystkim za udział w Bitwie.

 

Zobacz: Bitwa: Piękna i Bestia - wyniki

Link to comment
Share on other sites

yuppiiii!!!! Bardzo się cieszę. To mój pierwszy wygrany konkurs "plastyczny" (w podstawówce brałem jeszcze udział w konkursie "Warszawa moja stolica", ale widać Rotunda nie przekonała wtedy jury, khe khe). Gratuluję pozostałym nominowamym oraz wszystkim uczestnikom, którzy się nie poddali i skończyli swoje pracki.

Link to comment
Share on other sites

Gratuluję zwycięzcom, osobom nominowanym i dziękuję wszystkim za udział :) !

Bez Waszego udziału Bitwa nie miałaby sensu, a widzę, że ilość osób biorących udział w Bitwach z każdą edycją się zwiększa za co Wam wszystkim dziękujemy!

 

 

Jak Wam się ten pomysł podobał, połączenie 2D i 3D ? W komentarzach Bitwenych różnie to się rozkładało, a teraz już znając wyniki można opinię jakoś weryfikować.

 

W zamyślę były troszkę inne rezultaty, więcej 3D + domalówki. Osobiście mi się pod tym względem Bitwa nie podoba, poprostu 3D mi strasznie brakowało. Nie oznacza to, że prace mi się nie podobały - to dwie oddzielne kwestie :).

 

Znaki na niebie wskazują, że więcej takiej Bitwy nie będzie. IMHO lepiej by było puszczać 3D i 2D jako oddzielne Bitwy, jak za starych dobrych czasów.

 

Ta edycja była niejako eksperymentem. Według mnie nie bardzo udanym :/

 

Co na ten temat sądzicie ?

Link to comment
Share on other sites

Guest spokojny

Nie wygrał mój faworyt no ale mówi sie trudno. Gratuluje wszystkim finalistom :)

Co do kwestii podziału bitew na 2D i 3D to przypuszczam ze poczatkowo była by duża róznica w poziomi, ale na dłuższą metę faktyczne mogło by poprawić jakość i ilość prac 3D wiec... RUBTA CO CHCETA ;)

Link to comment
Share on other sites

Gratulacje zwycięzcom i nominowanym. :]

 

Bigi- ten eksperyment to była kontynuacja poprzedniej wtopy (obie na raz), jedyna realna różnica to wspólne ocenianie. Warto też przyuważyć że ten eksperyment zaowocował najmniejszą ilością skończonych prac 3D (czy nawet zaczętych...) w historii bitew, wnioski same się nasuwają... A co do 2D to uważam że nigdy nie zabrakło ciekawych prac, tu również :). W sprawie przyszłości bitwy to już się wypowiadałem w stosownym do tego miejscu ;).

Link to comment
Share on other sites

Gotham, nie dziwię się że wyciągasz wnioski jakie chciałeś wyciągnąć od samego początku:) Niespodzianka nie jest że mało 3d powstało, a jak by nie patrzeć ciekawszego niż ostatnio. Jak dla mnie warto zostawić furtkę z podmalowywaniem i montowaniem 3d w kolejnych bitwach. A 2d zaprezentowało sie lepiej niż w poprzedniej bitwie gdzie była jedna naprawdę dobra praca, tu było i ch nawet sporo. Zresztą nadmiar i kontrowersje nominacji mówią same za siebie. Tak czy siak masz pokaz tego co dominuje na forum - i tu należy wyciągnąć wnioski a nie zamykać okienko z krzykiem że nie o to nam chodziło.

Nie wiem jakie oczekiwania miał Leru, w końcu spodziewaliśmy się że nie będzie dokładnie tak jak chcieliśmy i tu niespodzianki nie ma żadnej.

Link to comment
Share on other sites

a ja mysle ze liche 3d, to po prostu brak zrozumienia prostej rzeczy, ze w 3d najbardziej liczy sie postprodukcja, (celowo troche przesadzam, zeby bardziej bylo jasne) ta bitwa wydawalo mi sie ma wlasnie temu sluzyc, zeby ludziom to uswiadomic. niestety ludzie od 3d dalej nie rozumieja, stad ta lipa wyszla.

 

jak zaczna ludziki od 3d tyle siedziec w postpro co przy ustawieniach suwaczkow przy renderingu, to wtedy 3d bedzie na poziomie.

 

a podzial tylko bedzie poglebial takie glupie myslenie ze 3d, to tylko tyle co z renderera wyskakuje.

 

i jedynym niewypalem tego eksperymentu bylo wlasnie to ze ludzie nie skumali przeslania.

 

a tak poza tym, gratuluje zwyciezcom. i nie wiem dlaczego caly czas myslalem ze grand prix to w 3d bylo zrobione :)

Link to comment
Share on other sites

to rozczarowanie wynika chyba z tego, że forum nazywa się max3d a nie max2d :) Zgadzam się z kengi, że funkcjonuje wśród 3d-eowców spora grupa renderowych ortodoksów, ale to ich problem. Ja np nie wykluczam możliwości skorzystania z wygenerowanej geometrii albo jakiegoś prostego rendera, po którym potem będę malował. Liczy się efekt a nie narzędzie.

Link to comment
Share on other sites

Biglebowsky- Równie dobrze mogę powiedzieć że sam wyciągasz wnioski jakie chciałeś wyciągnąć od samego początku. Na dodatek podpierasz to tylko subiektywnymi odczuciami- trochę licha baza do rozważań.

 

"Niespodzianka nie jest że mało 3d powstało"

 

Troszkę dziwne stwierdzenie po tym jak się upierałeś że coś takiego nie będzie miało miejsca.

 

"Jak dla mnie warto zostawić furtkę z podmalowywaniem i montowaniem 3d w kolejnych bitwach."

 

W ramach sprostowań to postpro zawsze było mile widziane, żadnej rewolucji nie widzę, montaże co prawda były zabronione, ale w tym przypadku zwycięża praktyka- na potrzeby stillka szybciej i prościej można całość zrobić w 2D.

 

"Zresztą nadmiar i kontrowersje nominacji mówią same za siebie."

 

Ścisk przy nominacjach? Hmmm, zważywszy że to co do tej pory było upychane w 30stu polach nagle trafiło na filtr 15... Ścisk był mniejszy niż można było się spodziewać. A kontrowersje to „chyba” się tyczyły innych aspektów... ;)

"Tak czy siak masz pokaz tego co dominuje na forum"

 

Kolejne dziwne stwierdzenie zważywszy że był to mój główny argument przeciw- nie należy się spodziewać czegoś w bitwie co nie występuje w galeriach...

 

"i tu należy wyciągnąć wnioski a nie zamykać okienko z krzykiem że nie o to nam chodziło"

 

Do tego to poproszę instrukcję obsługi :D.

 

A wnioski? (w sumie będzie to kolejna powtórka... ale cóż zrobić...) W konkursach na stillki nie ma sensownego rozróżnienia na 3D i 2D (w końcu po renderingu 3D to tylko aspekty historyczne (w ujęciu projektu)- czyli bez znaczenia). Tyle tylko że nie widzę powodu by likwidować Bitwę 3D.... Jakby na to nie patrzeć korzystanie z 3D w bitwach 2D nigdy nie było zabronione (więc jakby nie patrzeć ta bitwa była zwykłą 2D + szum medialny) więc sensowne wydaje się wprowadzenie zmian w założeniach Bitew 3D tak aby nie tyczyły się półformy, tylko w realny sposób bazowały na CG3D i dobrze się wpisywała w potrzeby i możliwości forum. Aspekty edukacyjne i nacisk na aspekty determinujące 3D były by więcej niż super.

 

Kengi- Zgadzam się z Tobą w wielu kwestiach. Nawet dodał bym więcej... Kilka bardzo ciekawych szkiców 2D odpadło przy preselekcji z tego samego powodu- nie zrozumienia nastawienia konkursu.

 

Przy czym nie zgodzę się z wnioskiem że ogólnie nie wyszło bo ludzie nie zrozumieli konkursu -> raczej nie wyszło bo regulamin nie reprezentował potrzeb forum.

 

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Biglebowsky -> o! Furtkę jak najbardziej można otworzyć, dać większe pole manewru.

 

Ja się spodziewałem duuuużo więcej 3D, najwidocznie mieliśmy różne wizje tego co miało się stać.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie chyba problem w tym że była jakaś wizja tego co się miało stać a po to daliśmy samowolkę żeby móc założenia odrzucić.

"Biglebowsky- Równie dobrze mogę powiedzieć że sam wyciągasz wnioski jakie chciałeś wyciągnąć od samego początku. Na dodatek podpierasz to tylko subiektywnymi odczuciami- trochę licha baza do rozważań."

 

Ilość i komplikacje przy nominacjach nie są dla ciebie dostatecznie subiektywne? no to nie poradze.

"Troszkę dziwne stwierdzenie po tym jak się upierałeś że coś takiego nie będzie miało miejsca."

 

Nigdy tak nie było, przeciwnie pisałem że może tak być.

 

"Jak dla mnie warto zostawić furtkę z podmalowywaniem i montowaniem 3d w kolejnych bitwach."

 

"W ramach sprostowań to postpro zawsze było mile widziane, żadnej rewolucji nie widzę, montaże co prawda były zabronione, ale w tym przypadku zwycięża praktyka- na potrzeby stillka szybciej i prościej można całość zrobić w 2D."

 

Myslę o czymś znacznie szerszym niż postpro. Nie upierałeś się kiedyś że to nie w porządku że Wiewiór domalował piórka czy włosy zamiast zrobic je w 3d? Mi się wydaje że to w porządku a to juz wykracza za ramy tego co rozumiemy przez postpro.

 

"Zresztą nadmiar i kontrowersje nominacji mówią same za siebie."

 

"Ścisk przy nominacjach? Hmmm, zważywszy że to co do tej pory było upychane w 30stu polach nagle trafiło na filtr 15... Ścisk był mniejszy niż można było się spodziewać. A kontrowersje to „chyba” się tyczyły innych aspektów... ;)"

 

Zwykle przy nominacjach było tak że mamy 1-3 faworytów zdeklarowanych i z nimi nie ma problemu oraz naście prac na poziomie takim sobie i jest problem z wybraniem do nominacji właśnie "tych sobie" Tu sytuacja była różna, bardzo trudno było przewidzieć co wygra, poziom prac naprawdę przyzwoity, trudno co prawda znaleść taką naprawde bombastyczną ale srednia jest niezwykle wyrównana i wyższa niż zwykle. Problemem nie jest ilość miejsc nominacji, o tym to dobrze wiesz;)

 

"Kolejne dziwne stwierdzenie zważywszy że był to mój główny argument przeciw- nie należy się spodziewać czegoś w bitwie co nie występuje w galeriach..."

 

Dlaczego przeciw? znaczy nie kumam, dominuje 2d i chcesz to zignorować?

 

 

 

"Do tego to poproszę instrukcję obsługi :D."

 

Jest szum że "experyment się nie udał" a experymenty się przeprowadza po to żeby z nich wnioski wyciągać, do tej pory mogłeś sobie myśleć że po połączeniu 2i3d 2d zacznie dominowac a teraz masz przykład na to że tak będzie.

 

"A wnioski? (w sumie będzie to kolejna powtórka... ale cóż zrobić...) W konkursach na stillki nie ma sensownego rozróżnienia na 3D i 2D (w końcu po renderingu 3D to tylko aspekty historyczne (w ujęciu projektu)- czyli bez znaczenia)."

 

teraz to ja poproszę o translacje:P

"Tyle tylko że nie widzę powodu by likwidować Bitwę 3D.... "

 

Czemu likwidować? teraz to wyskoczyłeś ostro:) Imo poprostu większy nacisk położyć na to co do tej pory wydawało się drugoplanowe - bitwę 2d.

"Jakby na to nie patrzeć korzystanie z 3D w bitwach 2D nigdy nie było zabronione (więc jakby nie patrzeć ta bitwa była zwykłą 2D + szum medialny)"

 

A jednak jest różnica w tworzeniu pracy 2d, 3d a robieniem pracy 2i3d Nic więc dziwnego że nikt nie korzysta z tego 3d w bitwie 2d i odwrotnie. Chodzi o to żeby pokazać że można, bo narazie działa to na zasadzie prawa co nie zabronione jest dozwolone - i tak długo jak tak będzie będzie to traktowane przez ogół jako środek niewłaściwy czy "moralnie dwuznaczny":)

 

"więc sensowne wydaje się wprowadzenie zmian w założeniach Bitew 3D tak aby nie tyczyły się półformy, tylko w realny sposób bazowały na CG3D i dobrze się wpisywała w potrzeby i możliwości forum. Aspekty edukacyjne i nacisk na aspekty determinujące 3D były by więcej niż super."

 

Bo ty byś chciał bitwe czysto techniczną z którą problemów nie będzie, ale to jak zamiatanie brudów pod dywan. Problem się pojawia kiedy trzeba zrobić skończona grafike od a do z na zadany temat i to powinno sie wałkować. I nie widzę powodu dla którego nie zrobic od czasu do czasu bitwy czysto technicznej - ale nie przedewszystki. Zresztą te założenia spełniaja minibitwy.

 

"Kengi- Zgadzam się z Tobą w wielu kwestiach. Nawet dodał bym więcej... Kilka bardzo ciekawych szkiców 2D odpadło przy preselekcji z tego samego powodu- nie zrozumienia nastawienia konkursu."

 

Bo to jednak nie był konkurs na szkic. Nie był to też konkurs techniczny i dla tego bardzo mnie zdziwił sposób potraktowania pracy Artooro - tak - jest fajna ale to chyba nie w tym pic żeby skopiować cudze? jak dla mnie powinna byc zdyskwalifikowana niezależnie od jakości wykonania które było na wysokim poziomie. Kengi ma o tyle rację że stąd się wzioł cały pomysł połączenia bitew, żeby pokazać że samo 3d to za mało ale żeby to zrobic to jedna bitwa to za mało, no sory, cudów nie ma.

 

"Przy czym nie zgodzę się z wnioskiem że ogólnie nie wyszło bo ludzie nie zrozumieli konkursu -> raczej nie wyszło bo regulamin nie reprezentował potrzeb forum."

 

Przeto regulaminu właściwie nie było z powodów opisanych wyżej.

Link to comment
Share on other sites

Trochę mnie wkurza ta dyskusja, bo jakby podważa dokonania uczestników. I nie rozumiem też trochę o co się toczy. Głównym zarzutem jest, że połączenie kategorii spowodowało mniejszą ilość prac z użyciem 3d, tak? Moim zdaniem nie ma to najmniejszego znaczenia. Ci uczestnicy sami się wyeliminowali przez brak konsekwencji i niewłaściwe zabieranie się do projektu. Wielu myśli, że jak zrobi jeden model i zapuści fajnego szejdera to się jakoś potoczy. Ta bitwa powinna im dać coś do myślenia i być może spełni swoją edukacyjną rolę.

Link to comment
Share on other sites

"Właśnie chyba problem w tym że była jakaś wizja tego co się miało stać a po to daliśmy samowolkę żeby móc założenia odrzucić."

 

Nie było mnie gdy ten pomysł ożył, więc nie wiem co było decydujące, ale naprawdę nie trzeba było wewnętrznego oczyszczenia by przewidzieć taki obrót spraw...

 

"Ilość i komplikacje przy nominacjach nie są dla ciebie dostatecznie subiektywne? no to nie poradze."

 

Chyba chciałeś napisać "dostatecznie obiektywne", ale szczerze mówiąc to nie, problemy były i wcześniej, szczególnie w bitwach 2D.

 

"Myslę o czymś znacznie szerszym niż postpro. Nie upierałeś się kiedyś że to nie w porządku że Wiewiór domalował piórka czy włosy zamiast zrobic je w 3d? Mi się wydaje że to w porządku a to juz wykracza za ramy tego co rozumiemy przez postpro."

 

Wiewiór wtedy strzelił przemalówkę po całej postaci + w scenie nic innego nie było- co przekraczało ówczesne limity postpro... Czy teraz tak by było? W sumie to chyba nie, przy czym najlepiej to by pasowało do bitwy 2D (której wtedy przecież jeszcze nie było).

 

"Zwykle przy nominacjach było tak że mamy 1-3 faworytów zdeklarowanych i z nimi nie ma problemu oraz naście prac na poziomie takim sobie i jest problem z wybraniem do nominacji właśnie "tych sobie" Tu sytuacja była różna, bardzo trudno było przewidzieć co wygra, poziom prac naprawdę przyzwoity, trudno co prawda znaleść taką naprawde bombastyczną ale srednia jest niezwykle wyrównana i wyższa niż zwykle. Problemem nie jest ilość miejsc nominacji, o tym to dobrze wiesz;)"

 

Heh, ale czy ja twierdzę że ta edycja była kiepska? Przeciwnie, bardzo przyjemna edycja bitwy 2D. Piszę to bo taki system morduje bitwę 3D, którą można rozwijać w innym kierunku po prostu. A co do nominacji to ich system też jest do gruntownej przebudowy, miały eliminować prace zupełnie bez szans, a obecnie z powodu coraz większej ilości tworzonych prac mają coraz silniejszą pozycję decyzyjną... no ale to temat na inną rozmowę.

 

"Dlaczego przeciw? znaczy nie kumam, dominuje 2d i chcesz to zignorować?"

 

Heh, uważam że media są różne, w zupełnie innych rzeczach optymalne, still to kategoria zdominowana przez 2D w skali globalnej? I co w tym dziwnego, równie dobrze można by się zastanawiać czemu do konkursu na dwuminutowy przelot kamery po pokoju nie została by zgłoszona żadna animka wykonana w 100% metodami tradycyjnymi.

 

"Jest szum że "experyment się nie udał" a experymenty się przeprowadza po to żeby z nich wnioski wyciągać, do tej pory mogłeś sobie myśleć że po połączeniu 2i3d 2d zacznie dominowac a teraz masz przykład na to że tak będzie."

 

Zróbmy bitwę na film długometrażowy, mam pewne podejrzenia ale przydałoby się je sprawdzić. :>

 

"Czemu likwidować? teraz to wyskoczyłeś ostro:) Imo poprostu większy nacisk położyć na to co do tej pory wydawało się drugoplanowe - bitwę 2d."

 

Hah, dla mnie na przykład nie... Zawsze pojmowałem bitwy jako dwie odrębne równorzędne konkursy.

 

"A jednak jest różnica w tworzeniu pracy 2d, 3d a robieniem pracy 2i3d Nic więc dziwnego że nikt nie korzysta z tego 3d w bitwie 2d i odwrotnie. Chodzi o to żeby pokazać że można, bo narazie działa to na zasadzie prawa co nie zabronione jest dozwolone - i tak długo jak tak będzie będzie to traktowane przez ogół jako środek niewłaściwy czy "moralnie dwuznaczny":)"

 

Jak w galerii pracki 2D&3D zaczną częściej pokazywać to i pojawią się gęściej w bitwie 2D, problemu nie widzę ;), lepszą metodą propagowania były by jakieś ciekawe making offy czy... tutoriale? Bitwa wydaje mi się bardzo nie optymalnym narzędziem do wprowadzania takich zmian... Zresztą jak wszystkie odgórne metody.

 

"Bo ty byś chciał bitwe czysto techniczną z którą problemów nie będzie, ale to jak zamiatanie brudów pod dywan. Problem się pojawia kiedy trzeba zrobić skończona grafike od a do z na zadany temat i to powinno sie wałkować. I nie widzę powodu dla którego nie zrobic od czasu do czasu bitwy czysto technicznej - ale nie przedewszystki. Zresztą te założenia spełniaja minibitwy."

 

Postrzegasz 3D tylko jako drogę do 2D, ja nie... I tutaj się raczej nie dogadamy. Poza tym owszem jestem zwolennikiem bitewek technicznych. Lżejsze, bardziej rozwojowe, może skuszą więcej osób pracujących na codzień. A co do bitew "ogólnych" to właśnie taką rolę widzę bitwy 2D, np. w układzie naprzemiennym...

 

"Bo to jednak nie był konkurs na szkic. Nie był to też konkurs techniczny i dla tego bardzo mnie zdziwił sposób potraktowania pracy Artooro - tak - jest fajna ale to chyba nie w tym pic żeby skopiować cudze? jak dla mnie powinna byc zdyskwalifikowana niezależnie od jakości wykonania które było na wysokim poziomie."

 

Eee, ale wiesz przecież że też tak na to patrzę więc... ? ;)

 

"Kengi ma o tyle rację że stąd się wzioł cały pomysł połączenia bitew, żeby pokazać że samo 3d to za mało ale żeby to zrobic to jedna bitwa to za mało, no sory, cudów nie ma."

 

Bitew 2D było już sporo, będzie sporo... ;)

 

"Przeto regulaminu właściwie nie było z powodów opisanych wyżej."

 

To może jednak być powinien ;).

 

Pozdrawiam,

 

 

 

Edit: Morbid Karbid- zupełnie źle to odbierasz, powstało sporo bardzo fajnych prac, Twoja wygrała zasłużenie (jedna z fajniejszych w bitwach ogólnie), dyskusję prowadzę bo nie podoba mi się rozwój bitwy 3D, o 2D się nie boję. A co do powodów małej frekwencji 3D to bardzo upraszczasz, chociażby: troszkę dziwnie było by oczekiwać od osób wiedzących że droga 2D jest dużo optymalniejsza rzucania się na 3D...

Link to comment
Share on other sites

Dobra jak juz postujemy to postujmy :) ok więc tak od początku mi sie ten pomysl nie podobał przez co darłem konty z leru ale potem powoli doszedłem do wniosku że naprawde warto by spróbować - obecne wyniki tylko utwierdziły mnie w przekonaniu - ogólnie fajnie wyszło, fajne pracki, fajny pomysł łączenia 2 i 3d - pare pracek na finishu tez zaskakuje - pokazało się z fajnej strony paru dobrych userów wczesniej może troche mniej postrzeganych wśród społecznosci forum - ogólnie bardzo fajnie.

 

Osobiscie niepdoba mi sie jeda rzecz - ostatecznie spodziewałem się że bedzie to cos w stylu prace 3d i potem tylko 2d w celu podrasowania pracki na mecie a wyszło zupełnie odwrotnie - dużo prac 2d - nie zrozumcie mnie zle - sa na naprawde wysokim poziomie az nie spodziewałem się że polak tyle potrafi ale spodziewałem sie jak juz napisałem czegos takiego jak 3d + 2d a jest na odwrót - czasami nawet brak 3d ;)

 

Nie do konca wyszło to tak jak sobie widziałem ale totalnej klęski nie ma - dzięki waszym prackom ;)

Porównując do pozostałych bitw -

poziom poszedł diametralnie do góry ale kosztem tego że była to połączona bitwa - nie wiem czy udało by sie to osiągnąc przy tradycyjnej metodzie (2d osobno, 3d osobno)

 

Do do pozostawionej furtki to bym się jednak wstrzymał z tym pomysłem - dużo prac zostało nie dokonczonych - to chyba wina eksprymentu albo poprostu terminow - wiadomo zawsze pierwszy raz jest najgorszy - moze poprostu za bardzo userzy liczyli ze sie wyrobia i nei narzucili takiego tempa jak wczesniej - nie wiem czy pozostawienie mozliwosci podmalowywania było by dobrym pomysłem na przyszłosc - chociaz raz jeszcez by mozna spróbowac - powinno byc lepiej niz teraz choc jak wiadomo przewaga 2d nad 3d bedzie zawsze.

 

Gdyby spece od 3d więcej czasu poswiecili na warsztat 2d na finishu to było by znacznie lepiej - wiekszosc prac w 3d wymaga moim zdaniem pozniej poprawek w 2d i dlatego mogło tak wyjsc jak wyszło - połowa zapodała nie mal ze czyste 3d a druga połowa walneła 3d i pobawiła sie w postprodukcje ale nie na taka skale jak wszyscy sie tego spodziewali - nei wywazyli moim zdaniem granicy ile 3d a ile 2d i dlatego jest jak jest. Na nastepny raz bym jeszcze był za połaczeniem 2 z 3d - powinno byc juz lepiej - wiadomo że człowiek uczy sie na błędach.

 

Morbid napisał

'Liczy się efekt a nie narzędzie'
- tak samo uważam, ale wydaje mi sie ze ci ktorzy startowali z 3d za mało dali w prackach 2d - jak wiadomo - pewno połwowa powie ze to nie prawda ale co tam - pracki w 2d powstają znacznie szybciej niż w 3d - nie oszukujmy sie , poswiecili niektorzy wiecej czasu na 3d i nie wyrobili z terminami dlateog czesc pracek na finishu wymagała by jeszcze moim zdaniem poprawek.

 

Kontrowersja może i była ale to chyba dlatego że to nowosc - nigdy wczesniej chyba nie było takiego połączenia 2 i 3d wiec moze i dlatego tym bardziej ze ciezko jest porównac 2 prace jesli jedna z nich to 3d a druga 2d i do tego rzetelnei ocenic - nigdy wszystkich nie zadowolicie.

 

Ostatecznie nie jestem zadowolony - od poczatku byłem na nie - nie jest najgorzej ale nie jest tez tak jak to widziałem na poczatku - moze jak by sprobowac jeszcze raz było by lepiej - choc tak jak Gotham napisał z bitwa 3d jest cos nei tak - i nei wiem czy kiedys nei dojdzie do totalnego upadku.

Link to comment
Share on other sites

Proszę używajcie tagów quote.

 

"Nie było mnie gdy ten pomysł ożył, więc nie wiem co było decydujące, ale naprawdę nie trzeba było wewnętrznego oczyszczenia by przewidzieć taki obrót spraw... "

 

Masz rezultat w kilku fajnych prackach, więc coś strasznego sie stało?

 

"Chyba chciałeś napisać "dostatecznie obiektywne", ale szczerze mówiąc to nie, problemy były i wcześniej, szczególnie w bitwach 2D."

 

"Obiektywne" miałem napisać oczywiście:) Aż takich nieporozumień przy nominacjach sobie nie przypominam.

 

"Wiewiór wtedy strzelił przemalówkę po całej postaci + w scenie nic innego nie było- co przekraczało ówczesne limity postpro... Czy teraz tak by było? W sumie to chyba nie, przy czym najlepiej to by pasowało do bitwy 2D (której wtedy przecież jeszcze nie było). "

 

Ano własnie i wydaje mi się że ten limit postpro jest zbyt mały.

 

"Zwykle przy nominacjach było tak że mamy 1-3 faworytów zdeklarowanych i z nimi nie ma problemu oraz naście prac na poziomie takim sobie i jest problem z wybraniem do nominacji właśnie "tych sobie" Tu sytuacja była różna, bardzo trudno było przewidzieć co wygra, poziom prac naprawdę przyzwoity, trudno co prawda znaleść taką naprawde bombastyczną ale srednia jest niezwykle wyrównana i wyższa niż zwykle. Problemem nie jest ilość miejsc nominacji, o tym to dobrze wiesz;)"

 

"Heh, ale czy ja twierdzę że ta edycja była kiepska? Przeciwnie, bardzo przyjemna edycja bitwy 2D. Piszę to bo taki system morduje bitwę 3D,którą można rozwijać w innym kierunku po prostu."

 

Nie, kłopot z tym że robiący 3d myślą zbyt technicznymi kategoriami - na zasadzie jaki parametr przekręcić żeby GI było lepsze w detalach. Techniczne bitwy tylko to będą pogłębiały. A technicznie dobrych to jest tu masa ludzi. Trzeba więc pokazywać że to nie do końca tędy droga i wydaje mi się że sposobem na to jest poszerzenie granic - więcej 2d w 3d (bo 2d się i bez 3d broni), ale że tak można to trzeba pokazać. I tutaj Morbid dobrze gada. Techniczne są minibitwy które można lepiej promować i porządniej organizować.

 

" A co do nominacji to ich system też jest do gruntownej przebudowy, miały eliminować prace zupełnie bez szans, a obecnie z powodu coraz większej ilości tworzonych prac mają coraz silniejszą pozycję decyzyjną... no ale to temat na inną rozmowę. "

 

Tu się zgadzamy.

 

"Heh, uważam że media są różne, w zupełnie innych rzeczach optymalne, still to kategoria zdominowana przez 2D w skali globalnej? I co w tym dziwnego, równie dobrze można by się zastanawiać czemu do konkursu na dwuminutowy przelot kamery po pokoju nie została by zgłoszona żadna animka wykonana w 100% metodami tradycyjnymi. "

 

Troszkę chybiony przykład. Wiesz, jesteś na forum które powstało jako forum użytkowników 3dmaxa. A 2d na forum właściwie wyczerpuje się na digital paintingu. Tymczasem pod sztandarem grafiki komputerowej (W znaczeniu - tworzonej przy pomocy kompa) miesci się dużo wiecej.

 

"Zróbmy bitwę na film długometrażowy, mam pewne podejrzenia ale przydałoby się je sprawdzić. :> "

 

Wiesz... Była bitwa na animacje, ośmielę się twierdzić że rezultat tej jest o niebo owocniejszy

 

 

"Hah, dla mnie na przykład nie... Zawsze pojmowałem bitwy jako dwie odrębne równorzędne konkursy."

 

ha - właśnie z tym "odrębnę" (rozbijaniem 2 i 3d) staram się polemizować od kąd jestem na tym forum.

 

"Jak w galerii pracki 2D&3D zaczną częściej pokazywać to i pojawią się gęściej w bitwie 2D, problemu nie widzę ;), lepszą metodą propagowania były by jakieś ciekawe making offy czy... tutoriale? Bitwa wydaje mi się bardzo nie optymalnym narzędziem do wprowadzania takich zmian... Zresztą jak wszystkie odgórne metody. "

 

Nie zaczna sie pokazywać, bo najpierw trzeba pokazać że tek można, trzeba zawalczyć z podejściem ortodoksyjnym które wciąż pokutuje - że lepsze jest czyste 3d od 3d przerobionego w szopie, że bardziej jakościowa jest praca namalowana od 0 niż fotomontaż etc. Trzeba nakłonić ludzi żeby spróbowali. No i najważniejsze - że jak się wymodeluje wypaśny czołg i rendernie z GI to już grafika ( a to przecież świetny model czołgu - model, nie grafika) Takich stereotypów jest sporo i jeśli bitwa ma mieć charakter edukacyjny to trzeba z nimi zawalczyć. Jaras z Klickiem pokazali że można, z czasem tym torem pójdzie więcej osób. I wcale nie optuję tu za totalnym połączeniem bitew 2 i 3d a jedynie o pozbycie się tego limitu postpro.

 

"Postrzegasz 3D tylko jako drogę do 2D, ja nie... "

 

A pleciesz, postrzegam grafikę jako zbiór plam wpisany najczęściej w prostokąt.

 

"I tutaj się raczej nie dogadamy. Poza tym owszem jestem zwolennikiem bitewek technicznych. Lżejsze, bardziej rozwojowe, "

 

Rozwojowe technicznie, ale nie nauczą jak oderwać się od technicznego aspektu i skupienia się nad tym jak ma wyglądać finalny obrazek. I nie widze tu nic złego w bitwach technicznych - minibitwy często owocują fajnymi modelami, renderami, teksturami ale nieczęsto fajnymi skończonymi pracami. I w cale nie uważam że każdy musi umieć robić ukończone grafiki, tylko duża bitwa to konkurs na ukończony obrazek a nie na ukończony model.

 

"może skuszą więcej osób pracujących na co dzień. A co do bitew "ogólnych" to właśnie taką rolę widzę bitwy 2D, np. w układzie naprzemiennym... "

 

...Dalej podkreślający coraz to bardziej nienaturalny podział 2 i 3d.

 

"To może jednak być powinien ;)."

 

Oczywiście że w kolejnych bitwach powinien być znacznie bardziej ścisły.

Link to comment
Share on other sites

Ja tam wolę jednak chyba podział na 2D, 3D ale tym razem też było git.

 

Za to mam sugestię w nieco innej sprawie a mianowiecie, żeby terminy nominacji/zakończenia ustalać na poniedziałki. Jakoś lepiej jest człowiekowi jak ma dwa wolne dni przed terminem.

Link to comment
Share on other sites

"Masz rezultat w kilku fajnych prackach, więc coś strasznego sie stało?"

Hah, obawiam się że przy poprawnym regulaminie było by dużo dużo więcej fajnych prac 3D, naprawdę przypisywanie tego że pokazały się dobre prace (których w historii bitew też można spokojnie dużo wyłapać...) połączeniu bitwy 3D z 2D jest niedorzeczne... Ponownie zwracam uwagę że tak mało prac 3D jeszcze nigdy nie powstało... Kurde wsparcie ze strony EF itd. miało tutaj nieporównywalnie większe znaczenie...

 

"Ano własnie i wydaje mi się że ten limit postpro jest zbyt mały."

Zależy od nastawienia bitwy...........

 

"Nie, kłopot z tym że robiący 3d myślą zbyt technicznymi kategoriami - na zasadzie jaki parametr przekręcić żeby GI było lepsze w detalach. Techniczne bitwy tylko to będą pogłębiały."

Nie no oczywiście miałem na myśli bitwę na rendering (...).

 

"A technicznie dobrych to jest tu masa ludzi. Trzeba więc pokazywać że to nie do końca tędy droga i wydaje mi się że sposobem na to jest poszerzenie granic - więcej 2d w 3d (bo 2d się i bez 3d broni), ale że tak można to trzeba pokazać."

Nie zgadzam się z Tobą, technicznie dobre osoby nie są ograniczeni tylko do max3d, dobrze wiedzą jak się sprawy układają, dla mnie jest to raczej narzucanie sposobu myślenia ilustratorów, co nie jest jedyną drogą ani jedynym celem. Te przywoływane przez Ciebie renderingi czołgów, czy samochodów są również celem dla wielu osób i nie uważam by był gorszym od ilustracji... Przy czym nie widzę bitwy na wizualizację (tak dla ścisłości), to tylko przykłady....

 

"I tutaj Morbid dobrze gada. Techniczne są minibitwy które można lepiej promować i porządniej organizować."

Minibitwy to twór niezależny, jeśli można tu mówić o organizowaniu to przez samych użytkowników.

 

"A 2d na forum właściwie wyczerpuje się na digital paintingu. Tymczasem pod sztandarem grafiki komputerowej (W znaczeniu - tworzonej przy pomocy kompa) miesci się dużo wiecej."

Więc po co to wszystko wciskać do puszki z napisem

"still"
?

 

"Wiesz... Była bitwa na animacje, ośmielę się twierdzić że rezultat tej jest o niebo owocniejszy"

 

Wiesz przy okazji pierwszej bitwy 2D (nie prowadzonej równolegle z 3D (info dla młodszych forumowiczów)), były pytania czy można używać 3D... Pomimo odpowiedzi twierdzącej nikt się nie zdecydował... To mogło jednak dać do myślenia...

"ha - właśnie z tym "odrębnę" (rozbijaniem 2 i 3d) staram się polemizować od kąd jestem na tym forum."

Jesteś tu dłużej niż są bitwy ;), jakoś sobie nie przypominam ;).

 

"Nie zaczna sie pokazywać, bo najpierw trzeba pokazać że tek można, trzeba zawalczyć z podejściem ortodoksyjnym które wciąż pokutuje - że lepsze jest czyste 3d od 3d przerobionego w szopie, że bardziej jakościowa jest praca namalowana od 0 niż fotomontaż etc. Trzeba nakłonić ludzi żeby spróbowali."

Walczysz z wiatrakami, przypomnij mi jakieś potępienie pracy podmalowanej... Tak w ogóle to tak jakby dużo stilli powstawało... Może wcześniej warto nakłonić do ich robienia w ogóle? ;)

"No i najważniejsze - że jak się wymodeluje wypaśny czołg i rendernie z GI to już grafika ( a to przecież świetny model czołgu - model, nie grafika)."

Jesteś pewien że osobie robiącej czołg zależy by zrobić grafikę (zgodną z zasadami ilustracji)?

 

"Jaras z Klickiem pokazali że można, z czasem tym torem pójdzie więcej osób. I wcale nie optuję tu za totalnym połączeniem bitew 2 i 3d a jedynie o pozbycie się tego limitu postpro."

Powtarzam, w bitwie 2D nigdy nie było żadnych limitów czy ograniczeń...

 

"A pleciesz, postrzegam grafikę jako zbiór plam wpisany najczęściej w prostokąt."

Czy ja wiem czy plotę, żadnej bryły nie wpiszesz w tą definicję.

 

"Rozwojowe technicznie, ale nie nauczą jak oderwać się od technicznego aspektu i skupienia się nad tym jak ma wyglądać finalny obrazek. I nie widze tu nic złego w bitwach technicznych - minibitwy często owocują fajnymi modelami, renderami, teksturami ale nieczęsto fajnymi skończonymi pracami. I w cale nie uważam że każdy musi umieć robić ukończone grafiki, tylko duża bitwa to konkurs na ukończony obrazek a nie na ukończony model."

Jak bitwy specjalizowane to raczej nie na ukończone grafiki...

 

Podmalowywanie renderów wynika z potrzeby i umiejętności plastycznych, shoping jest już powszechny i wbrew temu co twierdzisz- nie widzę by był dyskriminowany.

 

 

 

Kengi- 2D :).

Link to comment
Share on other sites

Gotham, Naprawdę, bardzo Cię proszę o używanie tagów quote. Tuż to naprawdę mocno wpływa na czytelność textu, myślę że inni mają także problem z dojściem do ładu. Niepotrzebnie wydłużanie czasu potrzebnego na przeczytanie całości.

Link to comment
Share on other sites

 

Hah, obawiam się że przy poprawnym regulaminie było by dużo dużo więcej fajnych prac 3D, naprawdę przypisywanie tego że pokazały się dobre prace (których w historii bitew też można spokojnie dużo wyłapać...) połączeniu bitwy 3D z 2D jest niedorzeczne... Ponownie zwracam uwagę że tak mało prac 3D jeszcze nigdy nie powstało... Kurde wsparcie ze strony EF itd. miało tutaj nieporównywalnie większe znaczenie...

 

Z EF są ludzie którzy zajmuja się 2d.

 

Zależy od nastawienia bitwy...........

 

Przeciez o tym przez cały czas piszemy nie?

 

Nie no oczywiście miałem na myśli bitwę na rendering (...).

 

Oki, co miałeś na myśli? Realizacje w 3d czyjegoś z góry wybranego obrazu?

 

Nie zgadzam się z Tobą, technicznie dobre osoby nie są ograniczeni tylko do max3d, dobrze wiedzą jak się sprawy układają, dla mnie jest to raczej narzucanie sposobu myślenia ilustratorów, co nie jest jedyną drogą ani jedynym celem. Te przywoływane przez Ciebie renderingi czołgów, czy samochodów są również celem dla wielu osób i nie uważam by był gorszym od ilustracji... Przy czym nie widzę bitwy na wizualizację (tak dla ścisłości), to tylko przykłady....

 

Czyli jakiego sposobu myslenia? Płaski obrazek to płaski obrazek, tu nie ma innego sposobu myslenia. Co innego modelowanie gdzie oceniasz rzeźbę, a co innego Ukończony obrazek gdzie oceniasz całokształt, ile razy jeszcze się będe musiał o to z toba spierać?

 

 

Minibitwy to twór niezależny, jeśli można tu mówić o organizowaniu to przez samych użytkowników.

 

Można to zmienić

 

Więc po co to wszystko wciskać do puszki z napisem "still"?

 

A do jakiej puszki chcesz to wciskać? możemy zrobić bitwę na motion design, może wystartują ze 3 osoby...

 

Wiesz przy okazji pierwszej bitwy 2D (nie prowadzonej równolegle z 3D (info dla młodszych forumowiczów)), były pytania czy można używać 3D... Pomimo odpowiedzi twierdzącej nikt się nie zdecydował... To mogło jednak dać do myślenia...

 

Próbuje dociekać dlaczego nikt sie nie zdecydował i dlaczego się nie decyduje, chcę to zmienić

 

Jesteś tu dłużej niż są bitwy ;), jakoś sobie nie przypominam ;).

 

Od zawsze mam pogląd że nie ważne czy praca powstała w 2d czy w 3d czy paluchem na piasku- liczy się efekt końcowy

 

Walczysz z wiatrakami, przypomnij mi jakieś potępienie pracy podmalowanej... Tak w ogóle to tak jakby dużo stilli powstawało... Może wcześniej warto nakłonić do ich robienia w ogóle? ;)

 

Tak z kapelusza to praca Futra mi się przypomina, podmalowana dziewczynka i dyskusja na ten temat. Do robienia pracek udało się nakłonić - masz bardzo dużą ilość przyzwoitych ukończonych pracek w ostatniej bitwie.

 

Jesteś pewien że osobie robiącej czołg zależy by zrobić grafikę (zgodną z zasadami ilustracji)?

 

Nie uważam że musi zależeć. Modelować może do woli, no i są minibitwy gdzie można się w takich tematach wykazać.

 

Powtarzam, w bitwie 2D nigdy nie było żadnych limitów czy ograniczeń...

 

No i co z tego skoro powstające prace wskazują na to że te ograniczenia sa - we łbach, nie w regulaminie.

 

Czy ja wiem czy plotę, żadnej bryły nie wpiszesz w tą definicję.

 

Bryłę możesz wrzucić do szuflady rzeźba, instalacja, ale nie do grafiki.

 

Jak bitwy specjalizowane to raczej nie na ukończone grafiki...

 

...jak głową w mur. No pewnie że jeśli specjalizowane to nie na ukończone grafiki.

 

Podmalowywanie renderów wynika z potrzeby i umiejętności plastycznych, shoping jest już powszechny i wbrew temu co twierdzisz- nie widzę by był dyskriminowany.

 

No to zobacz pracę Jarasa i Klicka, w poprzednich bitwach 3d została by zapewne zdyskwalifikowana. Właściwie to ona jest 2 czy 3d w/g ciebie? pokaż mi tą ostroszopingowaną prace z poprzednich bitew.

Link to comment
Share on other sites

A ja chciałbym pogratulować zwycięzcy bo to o tym chyba powinno się głównie mówić.

 

G R A T U L A C J E Morbid Karbid ! ! !

 

Przyszedłem sobie na bitwę z nienacka i dziękuję za wyróżnienie ( spodobała mi się strona i będę tu często)

...ale mam pytanie o to ilu było głosujących. Z tego co wiem to 7 osób.

Nie za mało jak na wybór 3 z 30 ?

 

 

byłem pełen podziwu dla uczestników w 3D, obserwując ich wkład w bitwę stwierdzam, że zbyt wiele pracy poszło na marne.

 

Wkład jaki miał Arturu jest nie do podbicia w 2D(zbyt niska ocena!).

 

Jak będzie kolejna bitwa to się piszę.

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy