Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No wlasnie Morphe gdzie sa studzienki co 10 metrow, powstawiane zygzakiem, wystajace raz nad powierzchnie raz pod powierzchnia :D niah,niah

i czlowiek jedzie do domu jak po pijaku omijajac je slalomem :D

 

Tak czy inaczej boskie, ju made my day!

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Morphe Nietrafione w sensie koloru, mocne nasycenie i ja odnoszę takiego odczucie ze mocno odstaje od całości (wypaczony jestem), oglądnąłem to na 3 monitorach, maćku, Coloredge, i Dellu..Tak jak wszystko w miarę było jednakowe tak niebo nie..A trawska świetnie pasują tam.

remanent. Słusznie stwierdził albo się trzymać „Realu” znaki inne dziwne rzeczy okaleczające obrazek, albo iść w stronę graficzną.. Szereg ustępstw..

Napisano

to sie wszystko zgadza , tylko ze sie poprostu nie chce, wiadomo ze mozna by np loftem puscic po srodku lepikiem sklejona droge, jakies latki wstawic tez wysmarowane lepikiem, plyty kanalizacyjne, przy kraweznikach zgnite liscie smieci typu paczka fajek, i puszka. nie zabieraly by wiele pixelowej przestrzeni i klient niekoniecznie bys sie doczepil, pomyslal by, no taka dali fote bo tam droga idzie taka, tak musi byc ;) a ogladajacy mieli by frajde.

znaki to juz mniejsze piwo, bo to mozna tam kiedsy pomodelowac wstawic tu i owdze spoko, tyle ze czasem skupiasz sie na czysm innym, traci sie cierpliwosc do nudnego defaktu projektu.. i se juz odpuszczasz...

wczesniej mialem slupy oswietleniowe zamiat drzew po bokach, ale kazali odrzucic ze tak zbyt hmm.. otepnie :P.

arch - niebo skontratowane i nasycone to taka proba byla, widzialem kiedsy taka refke z mocnym slonce gdzie takie niebo bylo, no ale nic na sile. klintowi sie psodobalo bo "cacane". moze to niebo pasowalo by do nieco innych warunkow kadrowania i oswietlenia.

Koncem koncow wazne czy kloc zostal u ratowany :)

 

remanent - chyba troche przesadzasz z ta euforia, to nie jest az takie dobre przeciez... raczej typowe, moze ta roslinnosc ciekawsza, bo rzadziej ktos przyklada wage to takich pierdol, mnie to akurat cieszy i jak arch powiedzial dobrze sie komponuje... moze w tym sęk...

Napisano (edytowane)

Kloc uratowany na pewno Morphe ;). Tak jak Ci pisałem na GG mi też niebo nie podchodzi.

Ode mnie coś mniej ekscytującego (jeszcze w trakcie sprawdzania czy nie ma gdzieś "baboli") :

Edytowane przez Bonifatz
Napisano

Bonifatz - do pełni szczęścia brakuje mi zdecydowanego niebieskiego reflektu na roślinności zwłaszcza na trawie który dodałby realizmu i spowodował że "zielenina" nie wydawałaby się zrobiona z wełny ;)

A tak to czysto, schludnie i soczyście :)

Napisano (edytowane)

pionix : dzięki! pracuję nad tym ;)

peter_muler : niestety nasz klient nasz pan... musiałem zapalić w środku światło

Edytowane przez Bonifatz
Napisano

duzo lepsze niz przedtem :) uwazam ze reflection duze na trawie nic nie da, przez to ze slonce oswietla centralnie wszystko. mi brakuje tam ino wiecej zycia:) ale pzoatym przyjemnie sie patrzy...

a zgrac bys ie zdalo kolor nieba z kolorem w cieniu, chyba 2 rozne odcienie niebieskiego.

Napisano

jarross - każda wersja wypala mi oczy, za ostro i za jaskrawo :/

SWRSC - nie ma się co czepiać, spoko krzesła, jak się ma talerz pod brodą to się mniej blat zupą uświni :)

Napisano

bo to do rosołu są krzesła.

Kuchnia dla producenta mebli.

Hcpiter: nie chciałem dawać niżej kamery, żeby nie zasłonić całkowicie zlewu. Chcieli go pokazać.

Napisano

kurcze Swierszczu, ale blat jest do pracy na stojaka a krzesla do stolu 80cm, a blat jest 100-120 :/ nie da sie tam nic zjesc :P

Napisano

no tez to widzę, nie chciałem na tym etapie ingerować w materiał który dostałem od klienta. A dostałem kompletną scenę pod względem modeli i ich ułożenia.

Napisano

Jeśli renderowałeś to w rozmiarze 70x100cm to jak najbardziej. Jeśli w tym wymiarze co tutaj podałeś to zdecydowanie coś nie tak masz z nastawami lub geometrią.

 

Sz.

 

Edit:/Chociaż z racji plam wnioskuję, że nastawy nie były tak wysokie, więc nawet dla 70x100cm to to by było chyba długo.

Napisano

W tym wymiarze.. Co może być przyczyną? Model w większości wykonany przeze mnie w maxie. FG ustawione na chyba Low lub Medium; ReflSample i Softshadows na 4 i AA na 4/16. Oświetlenie sun&sky i photometric. Może to przez materiały?

 

Poniżej w nieco mniejszej rozdzielczości i z FG na Low; ReflSample 1,2; Softshadows 1. Czas renderu to prawie 3 godziny.

salonfinalpostpro.png

Napisano

ja tam sie na mentalu nie znam ale najpierw to bym pogasił wszystkie sztuczne swiatła i wtedy dobrze oświetlił scene naturalnym światełkiem... dopiero bym sie bawił w lampki.

 

Aha i weź te ściany postaw do pionu przynajmniej ;/

Napisano

Dopieszczę jeszcze tą scenkę jak tylko uda mi się to wyrenderować do pon. Potrzebuję 4rendery 100x70z a przy takiej prędkości może się nie udać.. Czy jesteście w stanie wskazać o co chodzi jeśli pokażę wam ustawienia? (jeśli tak to proszę napiszcie co wam pokazać :) )

Napisano
pół roczku spokojnie.

vray , pewnie z 10-15 minut.

kremikda9.jpg

 

jak ustawić takie światło ? aby cień był takim blurem ?

nie daje rady z ustawieniami :) może ktoś pomóc .. jaki typ lampy i jakie ustawienia trzeba dać aby przedmiot dawał taki cień zblurowany

 

dzięki

Napisano
Dopieszczę jeszcze tą scenkę jak tylko uda mi się to wyrenderować do pon. Potrzebuję 4rendery 100x70z a przy takiej prędkości może się nie udać.. Czy jesteście w stanie wskazać o co chodzi jeśli pokażę wam ustawienia? (jeśli tak to proszę napiszcie co wam pokazać :) )

 

pierwsze to rozdzialka zalezy do czego render przy 70/100 ja daje 200dpi jak szlo do druku na ploter hp na papier extra foto to 600

 

co do sceny to patrząc na nią nie widzę tylu godz renderu

 

jesli robisz 300dpi np to AA 1/4 tutaj powyżej masz mega czasy

no i zależny jakie masz światełka bo jak przekombinowałeś to po włączeniu GI zamula mega

Napisano (edytowane)
czy to normalne, że czas renderu na Intel Core i7 3.00 GHz wynosił ok. 20h ?

 

dla mentala to całkiem normalne :P

 

Dopieszczę jeszcze tą scenkę jak tylko uda mi się to wyrenderować do pon. Potrzebuję 4rendery 100x70z a przy takiej prędkości może się nie udać.. Czy jesteście w stanie wskazać o co chodzi jeśli pokażę wam ustawienia? (jeśli tak to proszę napiszcie co wam pokazać :) )

 

no to pokaż te ustawienia(FG i GI, ustawienia AA w sumie to co pod F10 masz). na początek AA z 4/16 zmień na 1/16. 4/16 znacznie wydłuża czas renderowania.

 

jeszcze posprawdzaj reflection samples w materiałach.

Edytowane przez chudy
Napisano

Porobiłem trochę testów wpływu AA na czas renderingu, oto one:

testyik.jpg

 

Ustawienia renderera dla pierwszego zamieszczonego przeze mnie ujęcia(reflection samples w materiałach zazwyczaj 16-32):

ustawienia.gif

Napisano

choobek: zaznaczam, że nie jestem ekspertem od mentala (ani żadnego innego). Tak jak pisał chudy zjedź z jakości wygładzania do 1/16, i przy okazji może spróbuj filtra typu mitchell (będzie ostrzej).

Być może te czasy są przez podkręcenie mnozników (Global tunning parameters), ale jak mówiłem się nie znam na tyle. Możesz też włączyć GI, żeby doświetlić wnętrze i nie bazować tylko na FG. Pewnie mnie zaraz tu zjedzą, ale tak myślę ;)

 

Ode mnie takie tam głupoty. I jednocześnie chciałem zapytać czy wiecie może jak uzyskać efekt aberracji w obszarze cieni (zrobiłem takie coś w shopie na niniejszych obrazkach - choc pewnie słońce nie powoduje takiej aberracji). Ostatnio zwróciłem na to uwagę widząc cień rzucony przez przedmiot oświetlony zwykłym reflektorkiem w łazience - bardzo mocna aberracja).

 

camera01.jpg

camera03.jpg

camera02x.jpg

 

I jeszcze jedno: może komuś się przyda link do skrytpów copy/paste materiałów i obiektów z maxa do maxa. Nam się mocno przydaje.

 

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/copy-and-paste-objects

 

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/copypaste-material-to-file

  • Like 1
Napisano

choobek

 

no to tak. Włącz GI. Samo FG jak widać nie chce Ci doświetlić sceny. W GI>>Light properties Decay na 1.8. Zredukuje to color bleeding. Niestety przy GI mogą materiały troche inaczej wyglądać. Tym samym diffuse bounces w FG daj na 0. Podkręć troche parametry samego FG. Będziesz też musiał zmienić exposure control jakoś na 12-15. W zależności od mocy świateł. Masz strasznie wysokie wartości reflection samples (16 albo 32 x4 daje 64 albo 128. To strasznie dużo. Wyjściowe wartości na poziomie 16 do max, ale max max 64 powinny całkowicie wystarczyć. A więc w Global Tuning Parameters zjedź wszystkim do 1-2 a nie tak jak teraz 4. No i jeszcze Sampling Quality. 1/16 spokojnie starcza. Filtr Mitchell.

 

Jeszcze co do świateł. Masz w oknie Sky Portal?

 

Pozdr.

Dawid

Napisano

peter_f - wizki wyglądają bardzo fajnie, choć w "pniu" krzaczka na drugim chyba zgubił się bump, nie wiem czy razem z difusem. Za ten skrypt to masz ode mnie repa.

Napisano (edytowane)

jarross - fajny klimat niezależnie od wersji. Chociaż mnie 1 najbardziej odpowiada na pierwszy rzut oka.

JohnZi - tak jak KLICEK gada. Refleksy trochę rozpraszają uwagę.

Piter - bardzo ładnie Ci ta aberracja w świetle/cieniu wyszła.

 

Ode mnie takie coś. Modeling peter_f

 

Panorama:

http://www.art-huma.com.pl/zasysanie/forum/panorama/kuchnia/panorama.html

 

f4849dd6027943dc.jpg

Edytowane przez pionix
Napisano
jak ustawić takie światło ? aby cień był takim blurem ?

nie daje rady z ustawieniami :) może ktoś pomóc .. jaki typ lampy i jakie ustawienia trzeba dać aby przedmiot dawał taki cień zblurowany

 

dzięki

 

To jest staaare ale tam bodajże były dwa vray light'y wstawione.

Napisano (edytowane)
choobek

 

no to tak. Włącz GI. Samo FG jak widać nie chce Ci doświetlić sceny. W GI>>Light properties Decay na 1.8. Zredukuje to color bleeding. Niestety przy GI mogą materiały troche inaczej wyglądać. Tym samym diffuse bounces w FG daj na 0. Podkręć troche parametry samego FG. Będziesz też musiał zmienić exposure control jakoś na 12-15. W zależności od mocy świateł. Masz strasznie wysokie wartości reflection samples (16 albo 32 x4 daje 64 albo 128. To strasznie dużo. Wyjściowe wartości na poziomie 16 do max, ale max max 64 powinny całkowicie wystarczyć. A więc w Global Tuning Parameters zjedź wszystkim do 1-2 a nie tak jak teraz 4. No i jeszcze Sampling Quality. 1/16 spokojnie starcza. Filtr Mitchell.

 

Jeszcze co do świateł. Masz w oknie Sky Portal?

 

Pozdr.

Dawid

 

Tak, mam w oknach SkyPortale. Zrobiłem tak jak napisałeś i czasy są lepsze, ale za ciemno się zrobiło. Który z czynników najlepiej podnieść żeby rozjaśnić ale nie wydłużać mocno czasu renderingu?

 

czas: 6min04s

salonrealfinalchudy3.png

ustawienia2.gif

Edytowane przez choobek
Napisano

ekspozycja, siła świateł (np. wogóle nie widać, że światła wewnątrz się palą), ilość fotonów (ale to wydłuży Ci czas renderowania), GI multiplier. Ale przede wszystkim ekspozycja. Teraz sobie tak myśle, że ci źle powiedziałem co do wartości ekspozycji. Wróć do niższych wartości 8-10 może nawet niżej. To musisz już sobie sam sprawdzić.

Napisano

Witam.

W tym dziale jeszcze nie miałem okazji się udzielać. Po prawie 6-7 latach (z drobnymi wyjątkami) postanowiłem ponownie spróbować sił w grafice 3D. Praktycznie oznacza to rozpoczęcie nauki od nowa, co widać. Poniżej pierwsza praca po powrocie. Proszę o opinie co mogę poprawić (pewnie wszystko). Czy może lepiej dać sobie spokój i zabrać się za coś nowego?

 

Całość wykonana w modo + delikatna obróbka w Photoshopie

 

parker.jpg

 

Pozdrawiam.

Napisano

@topper

Na pewno odszumić cienie i materiały Ci potrzeba(sample światła, blurry reflection rays, ray threshold). Masz jakieś białe kropki, na stalówce (i tu powodów jak i rozwiązań może być kilka).

uzu

Napisano (edytowane)

KaeMS: dzięki Stary za rep-a. Cieszę się że się przyda :)

pionix: Dzięki Pit i super panorama z tego wyszła, ale to już wiesz bo Ci truję całymi dniami :)

choobek: Dawid (chudy) dobrze gada. Polecam bardzo fajny tutorial Świerszcza o GI itd.:

http://www.luminancestudio.pl/blog_ftp/mr_gi_luminancestudio.pdf

O ile pamiętam to żeby rozświetlić i nie przejarać jednocześnie, trzeba było kiedyś podwyższyć energię fotonów, ale nie wiem jak to jest w tym nowym mentalu. Więc może, jak mówi Dawid trzeba skorygować ekspozycję.

uzumakishadow: super! rewelacyjne te zarysowania na metalu!

Edytowane przez peter_f
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności