Gość Gosc Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 No wlasnie Morphe gdzie sa studzienki co 10 metrow, powstawiane zygzakiem, wystajace raz nad powierzchnie raz pod powierzchnia :D niah,niah i czlowiek jedzie do domu jak po pijaku omijajac je slalomem :D Tak czy inaczej boskie, ju made my day!
arch515 Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 Morphe Nietrafione w sensie koloru, mocne nasycenie i ja odnoszę takiego odczucie ze mocno odstaje od całości (wypaczony jestem), oglądnąłem to na 3 monitorach, maćku, Coloredge, i Dellu..Tak jak wszystko w miarę było jednakowe tak niebo nie..A trawska świetnie pasują tam. remanent. Słusznie stwierdził albo się trzymać „Realu” znaki inne dziwne rzeczy okaleczające obrazek, albo iść w stronę graficzną.. Szereg ustępstw..
Morphe Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 to sie wszystko zgadza , tylko ze sie poprostu nie chce, wiadomo ze mozna by np loftem puscic po srodku lepikiem sklejona droge, jakies latki wstawic tez wysmarowane lepikiem, plyty kanalizacyjne, przy kraweznikach zgnite liscie smieci typu paczka fajek, i puszka. nie zabieraly by wiele pixelowej przestrzeni i klient niekoniecznie bys sie doczepil, pomyslal by, no taka dali fote bo tam droga idzie taka, tak musi byc ;) a ogladajacy mieli by frajde. znaki to juz mniejsze piwo, bo to mozna tam kiedsy pomodelowac wstawic tu i owdze spoko, tyle ze czasem skupiasz sie na czysm innym, traci sie cierpliwosc do nudnego defaktu projektu.. i se juz odpuszczasz... wczesniej mialem slupy oswietleniowe zamiat drzew po bokach, ale kazali odrzucic ze tak zbyt hmm.. otepnie :P. arch - niebo skontratowane i nasycone to taka proba byla, widzialem kiedsy taka refke z mocnym slonce gdzie takie niebo bylo, no ale nic na sile. klintowi sie psodobalo bo "cacane". moze to niebo pasowalo by do nieco innych warunkow kadrowania i oswietlenia. Koncem koncow wazne czy kloc zostal u ratowany :) remanent - chyba troche przesadzasz z ta euforia, to nie jest az takie dobre przeciez... raczej typowe, moze ta roslinnosc ciekawsza, bo rzadziej ktos przyklada wage to takich pierdol, mnie to akurat cieszy i jak arch powiedzial dobrze sie komponuje... moze w tym sęk...
Bonifatz Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 (edytowane) Kloc uratowany na pewno Morphe ;). Tak jak Ci pisałem na GG mi też niebo nie podchodzi. Ode mnie coś mniej ekscytującego (jeszcze w trakcie sprawdzania czy nie ma gdzieś "baboli") : Edytowane 17 Czerwiec 2010 przez Bonifatz
grafik3d Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 (edytowane) walka z wodą, nie wiem czy nie lepiej z wiatrakami Edytowane 16 Czerwiec 2010 przez grafik3d
pionix Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 Bonifatz - do pełni szczęścia brakuje mi zdecydowanego niebieskiego reflektu na roślinności zwłaszcza na trawie który dodałby realizmu i spowodował że "zielenina" nie wydawałaby się zrobiona z wełny ;) A tak to czysto, schludnie i soczyście :)
buczer Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 Bonifatz: moim zdaniem obrazkowi pomoże "zgaszone" wnętrze. Przeszklenie w tym obrazku to główny element.
Bonifatz Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 (edytowane) pionix : dzięki! pracuję nad tym ;) peter_muler : niestety nasz klient nasz pan... musiałem zapalić w środku światło Edytowane 17 Czerwiec 2010 przez Bonifatz
olaf Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 walka z wodą szkoda ze tak diabelnie płasko na krawędzi
Morphe Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 duzo lepsze niz przedtem :) uwazam ze reflection duze na trawie nic nie da, przez to ze slonce oswietla centralnie wszystko. mi brakuje tam ino wiecej zycia:) ale pzoatym przyjemnie sie patrzy... a zgrac bys ie zdalo kolor nieba z kolorem w cieniu, chyba 2 rozne odcienie niebieskiego.
trosiek Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 grafik3d - woda jest jakby pofalowana, a przy styku jej powierzchni ze ścianką basenu jest równa.
grafik3d Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 nie wiem czy nie przegięcie, ale już krawędź nie na kat zaprasowana
SWRSC Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 coś prostego i bardzo mocno szybkiego. Projekt nie mój:
SWRSC Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 jak już mówiłem, projekt nie mój :) modele jakie dostałem, takie wstawiłem.
Pi0tr Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 SWRSC: A kto jest głównym bohaterem tej wizki ?
hcpiter Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 SWRSC- render nawet nawet, ale ten kwiat wstawiony jest jakby na sile w kadr i troszkę niżej kamera bo przycina podstawę blatu a za dużo widać sufitu.
Razer Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 jarross - każda wersja wypala mi oczy, za ostro i za jaskrawo :/ SWRSC - nie ma się co czepiać, spoko krzesła, jak się ma talerz pod brodą to się mniej blat zupą uświni :)
SWRSC Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 bo to do rosołu są krzesła. Kuchnia dla producenta mebli. Hcpiter: nie chciałem dawać niżej kamery, żeby nie zasłonić całkowicie zlewu. Chcieli go pokazać.
Gość Gosc Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 kurcze Swierszczu, ale blat jest do pracy na stojaka a krzesla do stolu 80cm, a blat jest 100-120 :/ nie da sie tam nic zjesc :P
SWRSC Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 no tez to widzę, nie chciałem na tym etapie ingerować w materiał który dostałem od klienta. A dostałem kompletną scenę pod względem modeli i ich ułożenia.
KLICEK Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 bardzo ladny :) zdjalbym jedynie troche felexow z przodu ;)
pressenter Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 jarross: Trzecia wersja może być na prawdę fajna, jeśli troszkę te jaskrawości przygasisz, no i czarne krawędzie na łączeniu 3d i nieba. ;) Sz.
bolitic Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 JohnZi: kurcze widac ze nie tylko samochody umiesz renderowac, bardzo ladne to
Camel Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 jarross hehehe widać za mocny ten Okluźny na ścianach, zmniejsz radius i amount ;)
choobek Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 render w mental ray i postpro w ps czy to normalne, że czas renderu na Intel Core i7 3.00 GHz wynosił ok. 20h ?
pressenter Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 Jeśli renderowałeś to w rozmiarze 70x100cm to jak najbardziej. Jeśli w tym wymiarze co tutaj podałeś to zdecydowanie coś nie tak masz z nastawami lub geometrią. Sz. Edit:/Chociaż z racji plam wnioskuję, że nastawy nie były tak wysokie, więc nawet dla 70x100cm to to by było chyba długo.
choobek Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 W tym wymiarze.. Co może być przyczyną? Model w większości wykonany przeze mnie w maxie. FG ustawione na chyba Low lub Medium; ReflSample i Softshadows na 4 i AA na 4/16. Oświetlenie sun&sky i photometric. Może to przez materiały? Poniżej w nieco mniejszej rozdzielczości i z FG na Low; ReflSample 1,2; Softshadows 1. Czas renderu to prawie 3 godziny.
arturprx2 Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 ja tam sie na mentalu nie znam ale najpierw to bym pogasił wszystkie sztuczne swiatła i wtedy dobrze oświetlił scene naturalnym światełkiem... dopiero bym sie bawił w lampki. Aha i weź te ściany postaw do pionu przynajmniej ;/
choobek Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 Dopieszczę jeszcze tą scenkę jak tylko uda mi się to wyrenderować do pon. Potrzebuję 4rendery 100x70z a przy takiej prędkości może się nie udać.. Czy jesteście w stanie wskazać o co chodzi jeśli pokażę wam ustawienia? (jeśli tak to proszę napiszcie co wam pokazać :) )
KrisPOD Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 pół roczku spokojnie. vray , pewnie z 10-15 minut. jak ustawić takie światło ? aby cień był takim blurem ? nie daje rady z ustawieniami :) może ktoś pomóc .. jaki typ lampy i jakie ustawienia trzeba dać aby przedmiot dawał taki cień zblurowany dzięki
grafik3d Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 Dopieszczę jeszcze tą scenkę jak tylko uda mi się to wyrenderować do pon. Potrzebuję 4rendery 100x70z a przy takiej prędkości może się nie udać.. Czy jesteście w stanie wskazać o co chodzi jeśli pokażę wam ustawienia? (jeśli tak to proszę napiszcie co wam pokazać :) ) pierwsze to rozdzialka zalezy do czego render przy 70/100 ja daje 200dpi jak szlo do druku na ploter hp na papier extra foto to 600 co do sceny to patrząc na nią nie widzę tylu godz renderu jesli robisz 300dpi np to AA 1/4 tutaj powyżej masz mega czasy no i zależny jakie masz światełka bo jak przekombinowałeś to po włączeniu GI zamula mega
chudy Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 (edytowane) czy to normalne, że czas renderu na Intel Core i7 3.00 GHz wynosił ok. 20h ? dla mentala to całkiem normalne :P Dopieszczę jeszcze tą scenkę jak tylko uda mi się to wyrenderować do pon. Potrzebuję 4rendery 100x70z a przy takiej prędkości może się nie udać.. Czy jesteście w stanie wskazać o co chodzi jeśli pokażę wam ustawienia? (jeśli tak to proszę napiszcie co wam pokazać :) ) no to pokaż te ustawienia(FG i GI, ustawienia AA w sumie to co pod F10 masz). na początek AA z 4/16 zmień na 1/16. 4/16 znacznie wydłuża czas renderowania. jeszcze posprawdzaj reflection samples w materiałach. Edytowane 17 Czerwiec 2010 przez chudy
choobek Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 Porobiłem trochę testów wpływu AA na czas renderingu, oto one: Ustawienia renderera dla pierwszego zamieszczonego przeze mnie ujęcia(reflection samples w materiałach zazwyczaj 16-32):
peter_f Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 choobek: zaznaczam, że nie jestem ekspertem od mentala (ani żadnego innego). Tak jak pisał chudy zjedź z jakości wygładzania do 1/16, i przy okazji może spróbuj filtra typu mitchell (będzie ostrzej). Być może te czasy są przez podkręcenie mnozników (Global tunning parameters), ale jak mówiłem się nie znam na tyle. Możesz też włączyć GI, żeby doświetlić wnętrze i nie bazować tylko na FG. Pewnie mnie zaraz tu zjedzą, ale tak myślę ;) Ode mnie takie tam głupoty. I jednocześnie chciałem zapytać czy wiecie może jak uzyskać efekt aberracji w obszarze cieni (zrobiłem takie coś w shopie na niniejszych obrazkach - choc pewnie słońce nie powoduje takiej aberracji). Ostatnio zwróciłem na to uwagę widząc cień rzucony przez przedmiot oświetlony zwykłym reflektorkiem w łazience - bardzo mocna aberracja). I jeszcze jedno: może komuś się przyda link do skrytpów copy/paste materiałów i obiektów z maxa do maxa. Nam się mocno przydaje. http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/copy-and-paste-objects http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/copypaste-material-to-file 1
chudy Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 choobek no to tak. Włącz GI. Samo FG jak widać nie chce Ci doświetlić sceny. W GI>>Light properties Decay na 1.8. Zredukuje to color bleeding. Niestety przy GI mogą materiały troche inaczej wyglądać. Tym samym diffuse bounces w FG daj na 0. Podkręć troche parametry samego FG. Będziesz też musiał zmienić exposure control jakoś na 12-15. W zależności od mocy świateł. Masz strasznie wysokie wartości reflection samples (16 albo 32 x4 daje 64 albo 128. To strasznie dużo. Wyjściowe wartości na poziomie 16 do max, ale max max 64 powinny całkowicie wystarczyć. A więc w Global Tuning Parameters zjedź wszystkim do 1-2 a nie tak jak teraz 4. No i jeszcze Sampling Quality. 1/16 spokojnie starcza. Filtr Mitchell. Jeszcze co do świateł. Masz w oknie Sky Portal? Pozdr. Dawid
KaeMS Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 peter_f - wizki wyglądają bardzo fajnie, choć w "pniu" krzaczka na drugim chyba zgubił się bump, nie wiem czy razem z difusem. Za ten skrypt to masz ode mnie repa.
pionix Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 (edytowane) jarross - fajny klimat niezależnie od wersji. Chociaż mnie 1 najbardziej odpowiada na pierwszy rzut oka. JohnZi - tak jak KLICEK gada. Refleksy trochę rozpraszają uwagę. Piter - bardzo ładnie Ci ta aberracja w świetle/cieniu wyszła. Ode mnie takie coś. Modeling peter_f Panorama: http://www.art-huma.com.pl/zasysanie/forum/panorama/kuchnia/panorama.html Edytowane 17 Czerwiec 2010 przez pionix
chveti Napisano 17 Czerwiec 2010 Autor Napisano 17 Czerwiec 2010 jak ustawić takie światło ? aby cień był takim blurem ? nie daje rady z ustawieniami :) może ktoś pomóc .. jaki typ lampy i jakie ustawienia trzeba dać aby przedmiot dawał taki cień zblurowany dzięki To jest staaare ale tam bodajże były dwa vray light'y wstawione.
choobek Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 (edytowane) choobek no to tak. Włącz GI. Samo FG jak widać nie chce Ci doświetlić sceny. W GI>>Light properties Decay na 1.8. Zredukuje to color bleeding. Niestety przy GI mogą materiały troche inaczej wyglądać. Tym samym diffuse bounces w FG daj na 0. Podkręć troche parametry samego FG. Będziesz też musiał zmienić exposure control jakoś na 12-15. W zależności od mocy świateł. Masz strasznie wysokie wartości reflection samples (16 albo 32 x4 daje 64 albo 128. To strasznie dużo. Wyjściowe wartości na poziomie 16 do max, ale max max 64 powinny całkowicie wystarczyć. A więc w Global Tuning Parameters zjedź wszystkim do 1-2 a nie tak jak teraz 4. No i jeszcze Sampling Quality. 1/16 spokojnie starcza. Filtr Mitchell. Jeszcze co do świateł. Masz w oknie Sky Portal? Pozdr. Dawid Tak, mam w oknach SkyPortale. Zrobiłem tak jak napisałeś i czasy są lepsze, ale za ciemno się zrobiło. Który z czynników najlepiej podnieść żeby rozjaśnić ale nie wydłużać mocno czasu renderingu? czas: 6min04s Edytowane 17 Czerwiec 2010 przez choobek
chudy Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 ekspozycja, siła świateł (np. wogóle nie widać, że światła wewnątrz się palą), ilość fotonów (ale to wydłuży Ci czas renderowania), GI multiplier. Ale przede wszystkim ekspozycja. Teraz sobie tak myśle, że ci źle powiedziałem co do wartości ekspozycji. Wróć do niższych wartości 8-10 może nawet niżej. To musisz już sobie sam sprawdzić.
topper Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 Witam. W tym dziale jeszcze nie miałem okazji się udzielać. Po prawie 6-7 latach (z drobnymi wyjątkami) postanowiłem ponownie spróbować sił w grafice 3D. Praktycznie oznacza to rozpoczęcie nauki od nowa, co widać. Poniżej pierwsza praca po powrocie. Proszę o opinie co mogę poprawić (pewnie wszystko). Czy może lepiej dać sobie spokój i zabrać się za coś nowego? Całość wykonana w modo + delikatna obróbka w Photoshopie Pozdrawiam.
uzumakishadow Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 @topper Na pewno odszumić cienie i materiały Ci potrzeba(sample światła, blurry reflection rays, ray threshold). Masz jakieś białe kropki, na stalówce (i tu powodów jak i rozwiązań może być kilka). uzu
uzumakishadow Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 To może i ja coś dorzucę. Takie tam zabawy z dofem i studiem. Soft: modo 401sp4, delikatne postpro w ps + dof z dofpro uzu ps. Sam obiekt jest wzorowany na uchwycie od strzykawki. Hi-res (2560x1440)
arturprx2 Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 bardzo fajnie wyszlo ;] co to za silnik renderzył ? studio-gites ;]
peter_f Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 (edytowane) KaeMS: dzięki Stary za rep-a. Cieszę się że się przyda :) pionix: Dzięki Pit i super panorama z tego wyszła, ale to już wiesz bo Ci truję całymi dniami :) choobek: Dawid (chudy) dobrze gada. Polecam bardzo fajny tutorial Świerszcza o GI itd.: http://www.luminancestudio.pl/blog_ftp/mr_gi_luminancestudio.pdf O ile pamiętam to żeby rozświetlić i nie przejarać jednocześnie, trzeba było kiedyś podwyższyć energię fotonów, ale nie wiem jak to jest w tym nowym mentalu. Więc może, jak mówi Dawid trzeba skorygować ekspozycję. uzumakishadow: super! rewelacyjne te zarysowania na metalu! Edytowane 17 Czerwiec 2010 przez peter_f
Rekomendowane odpowiedzi