Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wee.e Pierwsze podejscie do bitwy 3D :] W sumie to jak sie naucze poprawnie modelowac i teksturowac ludzka postac uzna te bitwe za wygrana :]

 

Scenka bedzie przedstawiac policjantke i jakiegos zlego kolesia w klascycznej patowej scenie z filmow John'a Woo "ona-przystawia-mu-pistolet-do-glowy-i-on-jej-tez". Tyle ze klimaty beda bardziej Sci-Fi-Future.

 

Mocno licze na wasza pomoc bo zielony jestem w 3d niezle. Na razie klepie temat, na powazniej rusze w przyszlym tygodniu

 

edit: zmiana nazwy watku bo tak sie fachowo nazywa taka scenka ;]

  • Odpowiedzi 79
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zaczynam jak zaczynam, ale poprzednia pracka byla niemal cala w zbrushu robiona - przy tej planuje troche wiekszy rozmach wiec bez 3ds sie nie obejdzie. No i oczywiscie bez waszej pomocy tez nie :D Szykujcie sie na cala serie glupich pytan :D

Napisano

jaras : been there, done that ;]

nezumi: hehe - mam zamiar wykorzystać swoje 10% postprocesingu do ostatniego promila ;]

Dzieki za wsparcie ludziska

 

Na razie decyzja konceptowa bo zaczyna mi sie w glowie przebijac drugi pomysl ktory chyba bylby ciut latwiejszy do realizacji dla takiego nooba jak ja, a wciaz ciekawy tematycznie:

 

Pierwszy test kompozycji, modele z Posera (wiem ze laaameerriaaa ale testowo i na szybko na razie) reszta podmalowana. Tak ekspresem wiec nie ma co sie czepiać szczegółow tylko ogólnej koncepcji. Dajcie znac jak wam sie to widzi w takiej postaci. Jak dzis na to patrze to chyba bym obrócił jeszcze troche kamere zeby twarz kolesia bylo bardziej widac

 

standoff11en3.jpg

 

Drugi pomysl to remake takiej mojej starusienkiej pracy. Oczywiscie byla by zrobiona realistycznie a nie mangowo - dalbym szeroki kadr na caly eksplodujacy budynek, jakas ulica przy ktorej stoi - takie tam...

 

www.imageshack.usdontmesswithmebyomen250ty2.jpg

 

Jak myslice w ktora strone isc?

 

-

Napisano

co Was z tymi 10% opętało ? nie ma w regulaminie nic na ten temat - można zrobić podmalówki i poprawić babole na renderze - ważne żeby nie oszukiwać i nie korzystać ze zdjęć i nie robić jakichś fotomontaży - to samo dotyczy modeli - nie mogą być z innych prac wykorzystane bo liczy się umiejętność wymodelowania ich i trzeba pokazywać poszczególne etapy ich powstawania :)

co do konceptu to bardziej podoba mi się 1 scenka :)

Napisano

pierwszy koncept jest bardzo wymowny, bardzo mi się podoba - czy te gołąbki symbolizują ulatniający się pokój ? :) może by je zamienić na czarne kruki ? no i moze tego gościa ubrać w jakiś chełm lub cos w ten deseń ? pamiętaj że włosy mają być też 3d ;)

Napisano

Koles na 1 planie bedzie w pelni zcyborgizowany - taki bajer coby sculpta pokazac troche ;] A golabki to taki motyw ktory John Woo stosuje w swoich filmach - aczkolwiek nie wiem czy przetrwaja do konca :]

 

W ogole to troche musze mierzyc sily na zamiary i nie wiem czy pierwsza powazna praca 3d powinna byc akurat tak skomplikowana jak ta pierwsza... Latwiej by mi bylo zrobic 1 postac, mroczna otoczke i eksplodujacy budynek w tle... ale musze to przemyslec jeszcze

Napisano

Na razie postanowilem wlasnie ten 2 robic - jak mi sie odmieni to zrigowana panienke zawsze bedzie mozna ... ehm... wykorzystac do tego wczesniejszego konceptu ;]

Napisano

No dobra, jeszcze zanim sie na powazne za modelowanie zabiore koncept scenki wybuchowej o ktorej wczesniej wspominalem. Wydaje mi sie ona latwiejsza do zrobienia wiec jest szansa ze sie uda ja skonczyc. Uwagi mile widziane

 

render33fg2.jpg

 

Kilka lamerskich 3d pytan, bylbym bardzo wdzieczny za odpowiezi zorientowanych w temacie ludzi :]

 

1. Czy panienke lepiej robic jako jeden model czy na czesci (osobno glowa, plaszcz, koszula, kamizelka, paski) czy moze jest to bez roznicy?

2. Czy jak mam uproszczony model w 3dstudio i chce go podciagnac detalem w Zbrushu to musze go najpierw zmapowac przed sculptem czy tez UV maping moge na pozniejszym etapie podpiac?

3. Detale z zbrusha podpinac lepiej jako disp czy jako normale?

 

Na razie tyle. Jak widac przygotowuje sie do modelingu i chce sie zorientowac co i jak

Napisano

ad1: zależy, ale chyba jednak osobno jest wygodniej, można hidować osobne części itp

ad2. keine ahnung;)

ad3: disp lepszy efekt, dłuższy czas renderu, normal gorszy efekt, krótszy czas. to już zależy od zbliżenia i złożoności tych efektów.

Napisano

koncept miażdży i wgniata w ziemię :D suuuper!

 

1 lepiej osobno :) jak zaczynałem próbowałem wszystko zrobić z jednej powoerzchni to był zły pomysł :D

 

2 możesz później ale dobrze jest od razu ładne UV zrobić poolecam darmowego roadkilla

 

3 jako narmal mape będzie szybko się renderowało ale musisz wyexportować trochę wyższy level żeby na brzegach ni było kantów tylko gładkie przjeście

  • Like 1
Napisano

Jak ci wyjdzie tak jak na tym koncepcie to bede na ciebie glosowac :)

Na pytania juz odpowiedzieli wiec nie bede powtarzac.

Powodzenia.

 

fikołek - dzieki za linka, mnie rowniez sie przyda :)

Napisano

No fajnie ten roadkill wyglada, na pewno sie pobawie :D I wielkie dzieki za odpowiedzi

 

Jeszcze pytanko jedno - czy w 3ds jest jakis modyfikator ktory dziala odwrotnie do turbosmooth, czyli ze upraszcza siatke?

Napisano

Misiak polecam Tobie, exportuj wysokie levele ze zbrusha modele powyzej 1 mln, na lajcie zaimportujesz w maxie. Z wyzszych leveli generuj normala, bo z dispem sa zajebiaszcze czasy renderow ;)

Napisano

KLICEK dobrze gada :)

jest optimize, ale nie dziala zbyt dobrze, chodziaz jak masz duzo obiektow z zbrusha w scenie to mozna go wlaczyc tylko do widoku w viewportach co bardzo przyspiesz ich prace.

 

koncept o wiele lepszy, powodzenia

Gość Marioza
Napisano

ostani koncept jest mega wyq*****!! bardzo mi sie podoba, ciekaw jestm jak sobie poradzisz w plastelinakch : ), czymam kciuka

Napisano

No dobra - na pierwszy ogien model glowki i jej teksturowanie. Jak widac nie korzystalem z zadnych referek :P Material i rendering zbrushowe wiec jescze sie pewnie w 3deesie podrasuje (np jakis specular normalny dodam a nie taki jednolity jak teraz).

Oczy i zeby to na razie prosciutka tekstura- beda robione bardziej realistycznie. Wloski testowo i na szybko w PSie ale w finale bede je robil troche gameratowo na plane i teksturkach wiec efekt powinien byc podobny ;]

 

testinghg1.jpg

 

Rozgladamy sie:

 

facesmi0.jpg

 

Uwagi w cenie jak nigdy

 

-

  • Like 1
Napisano

Klasa sama w sobie. Czemu właściwie włosów nie zrobiłeś w ZB ? Przy takiej fryzurze przynajmniej część spoojnie by można

Gość Marioza
Napisano

ładnie uchywciłeś podobieństwo, masakrą jest dla mnie to że będąc gościem od 2d szczelasz takie 3d, głowa jest po prostu miodzio, twarz jest rewela i bardzo chaarkterna, dupereli sie nie czepiam bo to oczywiste ze to jest nadal robocza sprawa,

Napisano

...jest swietnie - tylko nie wiem po co ty chcesz cos tam domodzic w tej glowei - moze nie trac na to czasu bo wielu z tych detali w kadrze nie bedzie widac- jest teraz rewelacyjnie wiec zajmij sie moze innymi elementami :D naprawde wolalbym zobaczyc cala scenke niz tylko nawet najlepiej na swiecie wykonana glowke




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności