tr3buh Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 niesamowite pracki, kilka pytan: jakiego pedzla/pedzli uzywasz? podpierasz sie referencjami? np. ten obrazek: http://img204.imageshack.us/img204/5516/landzone680.jpg jesli uzywales refki to jakiej, i do czego wykorzystujesz refki, do kopiowania pewnych elementów czy np. do poobserwowania jak material reaguje na swiatlo.. czy cos w tym stylu.. czy moze np. zaczynasz rysowac z glowy i w koncowym etapie patrzysz na refke i poprawiasz to i owo ;] sorki ze Cie tak wypytuje ale jestem poczatkujacy i chcialbym sie dowiedziec jak to robia prawdziwi profesjonalisci :) i ostatnie pytanie ktore mnie nurtuje jak widze prace co niektorych wymiataczy, czy w swoim czasie jak sie rozwijales, to czy rysowales z natury? czy tylko ze zdjec? bo chodzi mi o to ze w Twojej teczce oraz Omena nie znalazlem rysunkow z natury, a obaj kopiecie tyłki ;] a co niektorzy tutaj sa zdania ze zeby ladnie rysowac to trzeba z natury, moze Omen jak bedzie mu sie chcialo przeczytac ten post to tez odpisze ;] Trzeba w koncu rozwiac watpliwosci, odpowiedziec na odwieczne pytanie ludzkosci czy zeby zostac wymiataczem to czy trzeba zaczac od jablek na stole czy tez mozna zaczac od jablek z foty ;]
xmichalinx Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 prace niszczą, rozpływam się wraz innymi
lisu Napisano 9 Grudzień 2010 Autor Napisano 9 Grudzień 2010 Ha! widzę smoka! :) No trochę skamieniały ale jest :P Dobra ziomek przyłapałeś mnie na smoku, stawiam butle ;) niesamowite pracki, kilka pytan: jakiego pedzla/pedzli uzywasz? autorski set, tzn z 70-80% braszy to albo zupełnie własne twory albo głębokie mody cudzych produkcji. podpierasz sie referencjami? np. ten obrazek: http://img204.imageshack.us/img204/5516/landzone680.jpg jesli uzywales refki to jakiej, i do czego wykorzystujesz refki, do kopiowania pewnych elementów czy np. do poobserwowania jak material reaguje na swiatlo.. czy cos w tym stylu.. tu obadałem kilka materiałów i szukałem czegoś ciekawego, niekoniecznie jakiegoś shine chromu. Co do refek to owszem, podgladam to i owo ale bardzo rzadko o ile w ogole trzepię coś 1:1 z foty/refy, raczej jakiś element a najcześciej jest to obserwacja i analiza jak to powinno wygladać. Niezla inwestycja okazala sie też ta kniga http://www.amazon.co.uk/Facial-Expressions-Visual-Reference-Artists/dp/0823016714/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1291900240&sr=8-1 czy moze np. zaczynasz rysowac z glowy i w koncowym etapie patrzysz na refke i poprawiasz to i owo ;] Zdarza się, szczególnie jak robie cos dla siebie i w trakcie następuje zwrot o 180 ;) i ostatnie pytanie ktore mnie nurtuje jak widze prace co niektorych wymiataczy, czy w swoim czasie jak sie rozwijales, to czy rysowales z natury? czy tylko ze zdjec? bo chodzi mi o to ze w Twojej teczce oraz Omena nie znalazlem rysunkow z natury, a obaj kopiecie tyłki ;] Nie wiem jak Omen, ale zdarza mi się malować z natury, są to jakieś bzdury leżące na biurku, czy cokolwiek lub sporadyczne sesje z modelem live (ostatnio coraz rzadsze...bigu? misiek? wiecie coś o tym ;)? ) ale jakoś nie zauważam żeby mój rozwoj sie na tym opierał. Nie jestem w stanie jednoznacznie ocenić że to słuszna droga, raczej nie jest zła bo w sumie uczy od podstaw. Jedno wiem ze live i foto/ref to zupełnie inne imprezy. A ogolna tendencję "moj pierwszy wykończony obrazek" -> "troll z toporem lecący do kamery" uważam za jakaś plage ;) Trzeba w koncu rozwiac watpliwosci, odpowiedziec na odwieczne pytanie ludzkosci czy zeby zostac wymiataczem to czy trzeba zaczac od jablek na stole czy tez mozna zaczac od jablek z foty ;] Hehe ile ludków tyle dróg rozwoju, osobiscie pomogła mi głównie zmiana myślenia i interpretowania tego co widze. 1
Kroopson Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 Nudzisz się w tej Orce? :) Super pikczersy. Keep it up ;)
Morbid Karbid Napisano 10 Grudzień 2010 Napisano 10 Grudzień 2010 Fajne pracki, ale do moich ulubionych nie należą. BTW. Próbowałem z takimi twardymi brushami jak Ty i nie dałem rady. Mistrzowsko je wykorzystujesz.
lisu Napisano 10 Grudzień 2010 Autor Napisano 10 Grudzień 2010 Nudzisz się w tej Orce? :) :] oj Krups to długie story ;) hehe Fajne pracki, ale do moich ulubionych nie należą. BTW. Próbowałem z takimi twardymi brushami jak Ty i nie dałem rady. Mistrzowsko je wykorzystujesz. Wiem, wiem nie lubisz hardkorowych scenek ;) Z tymi twardymi braszami mi sie stało kiedy naoglądałem się malarstwa, glownie współczesnego i to jakie mają myslenie goście którzy zaliczyli przesiadke olej -> digital (i im sie to powiedzmy udało ;) bo jest i troche takich co nie wyszło ;) )
Gość vint Napisano 11 Grudzień 2010 Napisano 11 Grudzień 2010 witam, mam od pewnego czasu konto, ale nie udzielalem sie jeszcze na forum. Jestem pod podziwem twoich prac mayk, bardzo podoba mi sie Twoj styl. Chcialbym zadac pare pytan;) osobiscie pomogła mi głównie zmiana myślenia i interpretowania tego co widze. moglbys to rozwinąć? Z tymi twardymi braszami mi sie stało kiedy naoglądałem się malarstwa, glownie współczesnego i to jakie mają myslenie goście którzy zaliczyli przesiadke olej -> digital (i im sie to powiedzmy udało ;) bo jest i troche takich co nie wyszło ;) ) mozesz dac kilka przykladow?, pytam bo ciezko znalezc konkretnie takich po przesiadce, do tego jeszcze udanej;D, a po tym co napisales pewnie jestes w stanie polecic sporo ciekawych przykladow z gory dzieki za odpowiedz, pozdrawiam:)
sucharek Napisano 12 Grudzień 2010 Napisano 12 Grudzień 2010 ta kobieta w kapeluszu jest prześwietna - kolor, kompozycja i w ogóle klimat obrazka, genialności...
ICE Napisano 12 Grudzień 2010 Napisano 12 Grudzień 2010 mozesz dac kilka przykladow?, pytam bo ciezko znalezc konkretnie takich po przesiadce, do tego jeszcze udanej;D, a po tym co napisales pewnie jestes w stanie polecic sporo ciekawych przykladow Swietnym przykladem jest jeden z moich idoli, Jaime Jones: http://www.artpad.org/ To nie jest idealny przyklad, gdyz twardych pedzli i plaskich plam sie tam raczej nie doszukasz, mimo wszystko gosc wart uwagi: http://www.emrahelmasli.com Facet, ktory ma niesamowite wyczucie w uzywaniu kolorow: http://www.daniellieske.com/ Dosc znany Justin Sweet: http://www.justinsweet.com/GALLERY/INDEXES/Concepts1.html Ogolnie takich osob jest od groma, kiedys moze sporzadze jakas liste.
prrrszalony Napisano 12 Grudzień 2010 Napisano 12 Grudzień 2010 ICe, czy vintowi nie chodziło o tych, którzy przesiedli się z oleju na digital? :P
ICE Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 Wiesz nie jestem w 100% pewien czy Lieske malowal wczesniej olejami, ale kazdy z nich ma zaplecze tradycyjne.
aspenboy Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 A Don Seegmiller? :) http://seegmillerart.com/
lisu Napisano 13 Grudzień 2010 Autor Napisano 13 Grudzień 2010 moglbys to rozwinąć? Uogólniając dostrzeglem że bardziej inspirujące / pomocne jest dla mnie obcowanie z komiksem / fotografią / malarstwem współczesnym / prozą niż z kolejnym klonem Mullinsa czy Spartha (niczego oczywiście im nie ujmując bo są kozakami i to nie ich wina ;) ) których i tak ten klon nigdy nie dogoni. mozesz dac kilka przykladow?, pytam bo ciezko znalezc konkretnie takich po przesiadce, do tego jeszcze udanej;D, a po tym co napisales pewnie jestes w stanie polecic sporo ciekawych przykladow z gory dzieki za odpowiedz, pozdrawiam:) Swietnym przykladem jest jeden z moich idoli, Jaime Jones: http://www.artpad.org/ To nie jest idealny przyklad, gdyz twardych pedzli i plaskich plam sie tam raczej nie doszukasz, mimo wszystko gosc wart uwagi: http://www.emrahelmasli.com Facet, ktory ma niesamowite wyczucie w uzywaniu kolorow: http://www.daniellieske.com/ Dosc znany Justin Sweet: http://www.justinsweet.com/GALLERY/INDEXES/Concepts1.html Ogolnie takich osob jest od groma, kiedys moze sporzadze jakas liste. A Don Seegmiller? :) http://seegmillerart.com/ Jamie owszem, reszcie dziekuje ;) Raczej myślałem o panach tego pokroju, czyli mających taka świadomość koloru i pewność w operowaniu nim że olewają przejścia tonalne ;) Limbolo aka. Neil Campbell Ross http://3.bp.blogspot.com/_-j8kv917HnA/SfHUkdBOd-I/AAAAAAAABA4/hHTOWu0TLHo/s1600-h/Mento+1.jpg Alberto Mielgo http://albertomielgo.blogspot.com/ Proponuje przyjrzeć się też panom pracującym przy produkcjach Disneya / Pixara itp. i ich pracy przy np. color scriptach. jest ich troche i nie chce mi sie ich szukać.. A i tydzień wolności od maxa, conceptarta czy cgsociety czasem pomaga ;) 1
Gość vint Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 (edytowane) @prrrszalony napisalem konkretnie o przesiadce ale chodzilo mi wlasnie o zwiazany z tym sposob malowania i rozumowania;) wielkie dzieki za linki, szczegolnie za jaime'ego i twoje dwa mayk, niesamowite jaki efekt uzyskuja ci kolesie opierajac sie na czystych plamach i swietnym doborze kolorow, mayk, dzieki za podzielenie sie spostrzezeniami, daja do myslenia;) pozdrawiam PS. a, i jeszcze raz respect, meeega prace;D Edytowane 13 Grudzień 2010 przez vint
aspenboy Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 mayk: świetne blogi, dzięki. Świetne rzeczy robią obaj, chociaż myślę, że ich styl nie jest zależny od medium (nie wynika z przesiadki na digital), raczej operują "ponad podziałami".
sicksicksick Napisano 15 Grudzień 2010 Napisano 15 Grudzień 2010 kwestia gustu ale pisząc "Jamie owszem, reszcie dziekuje ;)" wychodzi słoma z butów ..Justin Sweet niedoceniany kozak ma niepowtażalny klimat w ilustracjach , według mnie cicinimo az zabardzo naśladuje "natural art" i wcale nie uwazam ze jest klonem kogo kolwiek ze "Starszych" do Mullinsa ma sie na pewno nijak, to jak dwa różne światy .pzdr
chudek Napisano 15 Grudzień 2010 Napisano 15 Grudzień 2010 justin sweet z tego co pamiętam robił arty do icewind dale 2 ... dla mnie jak i sick'a kozak po całości :)
lisu Napisano 15 Grudzień 2010 Autor Napisano 15 Grudzień 2010 ale pisząc "Jamie owszem, reszcie dziekuje ;)" wychodzi słoma z butów bedzie mi cieplej, mam na tyle dystansu do tego forum i siebie żeby zlać takie uwagi. Tyle w temacie słomy. Co do Justina, kiedyś sie jarałem, na typ etapie nie widze nic porywającego, nie wydaje mi sie też że okazałem jakis brak szacunku dla dorobku Sweeta szczegolnie tych rzeczy cz-bialych.
nicponim Napisano 15 Grudzień 2010 Napisano 15 Grudzień 2010 sory mayk ale pisząc: "niż z kolejnym klonem Mullinsa czy Spartha (niczego oczywiście im nie ujmując bo są kozakami i to nie ich wina ;) ) których i tak ten klon nigdy nie dogoni." mozna przypiac ze ty jestes kolejnym klonem Alberto Mielgo albo Neil Campbell Ross. Troche to na wyrost moze, bo oczywiscie masz rewelacyjne pracki,ale jednak ten schemat 'szufladkowania' jest aktualny rowniez w twoim przypadku...Bez spinki ofc, po prostu taka refleksja... ...Co do justina sweeta- nie wiem, moze ja zyje na innej planecie,ale sory- tutaj na forum max3d, nie widzialem jeszcze nikogo kto moglby dorownac dla Sweeta, chociaz wierze ze dla niektorych jego prace to 'nic porywającego'...
lisu Napisano 15 Grudzień 2010 Autor Napisano 15 Grudzień 2010 nicponiu mowiąc o klonach mam na myśli nie tylko styl i sposób malowania ale także tematykę. Nie wydaje mi sie żeby Ross i Mielgo rozkminiali podobne tematy do mnie, przynajmniej nie tego u nich szukam.
Dr Gurgul Napisano 15 Grudzień 2010 Napisano 15 Grudzień 2010 Być może zaofftopuję, lecz powiem tylko, że pracki miażdżą - nie tylko pod względem wykonania (bardzo fajne balansowanie pomiędzy stylem realistycznym a nieco karykaturalnym), ale też pomysłów (żona JFK, czy plan filmu klasy B urywają szczenę) i klimatu. Świetną sprawą jest to, że każdy pojedynczy kadr opowiada jakąś klawą historię.
Marduk Napisano 15 Grudzień 2010 Napisano 15 Grudzień 2010 Mayku, że też masz siłę walczyć z wiatrakami ;)
lisu Napisano 1 Marzec 2011 Autor Napisano 1 Marzec 2011 (edytowane) No to update, dzisiaj sporo bo własnie wyszła do kina Sala Samobójców, film przy którego części animacyjnej miałem okazję się polerować ;) Jesli ktoś chce wiecej odsyłam na moją stronę, a to i tak cześć tego co powstało w rzeczywistości. Poza tym trochę osobistego stuffu z początku roku. Pozdr. SS: 2010 © Studio Filmowe Kadr Uploaded with ImageShack.us 2010 © Studio Filmowe Kadr Uploaded with ImageShack.us 2010 © Studio Filmowe Kadr Uploaded with ImageShack.us 2010 © Studio Filmowe Kadr Uploaded with ImageShack.us 2010 © Studio Filmowe Kadr Uploaded with ImageShack.us 2010 © Studio Filmowe Kadr Uploaded with ImageShack.us 2010 © Studio Filmowe Kadr Uploaded with ImageShack.us 2010 © Studio Filmowe Kadr Uploaded with ImageShack.us 2010 © Studio Filmowe Kadr Uploaded with ImageShack.us priv: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Edytowane 6 Marzec 2011 przez lisu
nicponim Napisano 1 Marzec 2011 Napisano 1 Marzec 2011 ale jaja, swietna stylistyka i nic wiecej nie ma sensu pisac...brawa ! PS. korzystales z modeli 3d?
88grzes Napisano 1 Marzec 2011 Napisano 1 Marzec 2011 Fajne concepty, jak low poly ;p Niepowtarzalny stajl :D
tr3buh Napisano 1 Marzec 2011 Napisano 1 Marzec 2011 (edytowane) urywa jądra A moze jakis maly tutorial? ;] Edytowane 1 Marzec 2011 przez tr3buh
CzAk1 Napisano 1 Marzec 2011 Napisano 1 Marzec 2011 Świetne. Fantastyczny pakiet inspirujący. Miło, że wrzuciłeś tyle dobrego. Gratuluję kolejnych fantastycznych prac.
Rotcore Napisano 1 Marzec 2011 Napisano 1 Marzec 2011 nooo jest co zapisywać na dysk... świetny styl! pracujesz na cintiq? aż się marzy jakiś step by step, jak zabierasz się do ilustracji itp... wspomóż Omena Panie Mayk! pozdro
chudek Napisano 1 Marzec 2011 Napisano 1 Marzec 2011 klasa światowa z własnym stylem. Super. Jedyne o co można prosić to o mały step by step jak powstają Twoje prace.
Gość Wish69 Napisano 1 Marzec 2011 Napisano 1 Marzec 2011 (edytowane) Concepty do Sali samobójców, czy jak ten nowy polski hicior ma się nazywać? Obrazki miodne, mam nadzieję, że film okaże się równie przyjemny w odbiorze. Widziałem te postaci w 3D, może ja się nie znam, ale jako typowy zjadacz popcornu, to raczej modele w fotel nie wbiły. Chociaż często modele wykonane jako trójwymiarowe modele nie dorównują płaskim koncepcjom, pełnym charakteru, dynamiki i życia. Pozdrawiam, Wish Edit: heh, dopiero teraz dokładniej przeczytałem opis, faktycznie obrazky są do SS ;) w takim razie Twoja osoba jest gwarantem tego, że bilet za seans się zwróci (a przynajmniej za część animowaną ;) wolałbym animację 2D ;) Edytowane 1 Marzec 2011 przez Wish69
Varmer Napisano 1 Marzec 2011 Napisano 1 Marzec 2011 strasznie pozytywne kopale rozdajecie ostatnio panowie! dajcie ludziom spokojnie marnować czas na studiowanie :]
telthona Napisano 1 Marzec 2011 Napisano 1 Marzec 2011 (edytowane) będziesz sie smażył w piekle za takiego skila! Bóg nie wybacza! :P PS: i oczywiście na miniaturke dałeś najgorsze :D PS2: obejrzałam właśnie trailer filmu, i właśnie powiem że stylistyka jest świetna, uwielbiam jak twórcy animacji nie dążą do hiperrealizmu, a próbują stworzyć coś nowego, oryginalnego. To bardzo trudne, ale widze że Twoje koncepty to 70% sukcesu :P Edytowane 1 Marzec 2011 przez telthona
CzAk1 Napisano 1 Marzec 2011 Napisano 1 Marzec 2011 Eh.. w Polsce to ty dlugo nie posiedzisz ;] Demotywator, cholera ;) A może jednak Michał postanowi patriotycznie pozostać uznając, że tutaj jest więcej do zrobienia. Ktoś musi wprowadzić Polskę na wyższy level projektów. A kto ma to zrobić jak wszyscy sobie pojadą? :
pavloksiezyc Napisano 1 Marzec 2011 Napisano 1 Marzec 2011 Skil, Skil , Skil!!! concepty pojazdów i lokacje(bar) - paszczęka otwarta i ślinotok wrażeniowy! może śladami Kapitana jakiś tutek video?:) ps. ta Pani z drinolem tylko jakieś łapska ma dziwne jak dla mnie;/ tzn. przedramiona jakiej przydługie. ale i tak wow hehe!
serio Napisano 2 Marzec 2011 Napisano 2 Marzec 2011 Wypas prace. Fajnie wiedzieć, że maczałeś palce przy tym filmie. Oby wyszło z niego coś dobrego.
Łukasz Jaskólski Napisano 2 Marzec 2011 Napisano 2 Marzec 2011 kosmoloty i wnętrze klubu mistrzowskie
lisu Napisano 2 Marzec 2011 Autor Napisano 2 Marzec 2011 Dzięki wszystkim za dobre słowo, stuff z Sali pochodzi jeszcze z 2009 roku wiec wierze, ze teraz byłoby to lepiej dociśnięte. Na sam film a konkretnie część animowaną wpływu decydującego nie miałem, może będziecie mieli sami okazje looknąć czy odbiegły i jak daleko od tego co przygotowywałem (śmiga kilka trailerków po sieci). PS. korzystales z modeli 3d? Zależy przy czym, o co pytasz konkretnie? Jedyne o co można prosić to o mały step by step jak powstają Twoje prace. Wrzucam więc to co mam pod ręką, step do jednego ze statków. Chociaż często modele wykonane jako trójwymiarowe modele nie dorównują płaskim koncepcjom, pełnym charakteru, dynamiki i życia. Pozdrawiam, Wish Edit: heh, dopiero teraz dokładniej przeczytałem opis, faktycznie obrazky są do SS ;) w takim razie Twoja osoba jest gwarantem tego, że bilet za seans się zwróci (a przynajmniej za część animowaną ;) wolałbym animację 2D ;) Tak jak napisałem wyżej, 2d to była moja działka, ale nie sprawowałem artdyrekcji nad projektem finalnie więc nie składam żadnych gwarancji ;) Eh.. w Polsce to ty dlugo nie posiedzisz ;] Rezerwujesz mi jakiś bilet ;] A kto ma to zrobić jak wszyscy sobie pojadą? : Nie gadaj bo pare osób bardzo ładnie się rozwija ta Pani z drinolem tylko jakieś łapska ma dziwne jak dla mnie;/ tzn. przedramiona jakiej przydługie. ale i tak wow hehe! Taka ma być, sucha koza znudzona baletem ;) Ot styl, wyszło jak chciałem. I jeszcze step-by-step
WWWoj Napisano 2 Marzec 2011 Napisano 2 Marzec 2011 jest szacun :], super te katedry! no i reszta tez wiadomo..
DaRoZ Napisano 2 Marzec 2011 Napisano 2 Marzec 2011 chciałem nic nie pisać, bo i tak wsystko już zostało napisane... ale już wiem, że przy tych updejtach nie ma sensu cokolwiek swojego wrzucać :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się