Skocz do zawartości

Teczka 2D II: skeczbuk


lisu

Rekomendowane odpowiedzi

Ufffff bo juz sie przestraszylem ze jestes jakims 19 latkiem ktory juz tak kozaczy ze omg :D Wkurzaja mnie tacy :P

Anyway - masa stary, masa! Jakbym zakladal jakies wlasne studio produkcyjne od razu bym cie do niego sciagal Chuck - BEZ WZGLEDU NA KOSZTY! ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 774
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Świetne, dołączam się do chóru. Jakbym tak umiał mając 27 lat to bym się skitrał ze szczęścia ;) Ale pocieszam się, że rozwijać się można i w wieku późniejszym. Pozdrawiam serdecznie i z napięciem będę wyglądał Twoich kolejnych prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wiekiem to nic specjalnego. Ja slyszalem o jednym Chinczyku, ktory robil takie prace juz w wieku 25 lat. Ale potem eksplodowal. Czlowiek ma swoje ograniczenia. Dobrze, ze mayk idzie swoim spokojnym tempem rozwoju.

 

Imponujace komercyjne portfolio na stronie! Nie wiedzialem tych prac wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetne! bardzo podoba mi sie, ze pracka jest taka mocno graficzna, w takiej stajlistyce to bym zobaczyl chetnei animacje, trzeba bedzie kiedys zrobic:) pozdro

 

uff 27 :) spoko jeszce mam dwa lata do nadrabiania :)

Edytowane przez misiekhc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufffff bo juz sie przestraszylem ze jestes jakims 19 latkiem ktory juz tak kozaczy ze omg :D Wkurzaja mnie tacy :P

Anyway - masa stary, masa! Jakbym zakladal jakies wlasne studio produkcyjne od razu bym cie do niego sciagal Chuck - BEZ WZGLEDU NA KOSZTY! ;]

 

Miles Johnston 16 lat, Drogi panie Omen napewno obilo sie o uszy, to dopiero wnerwia czlowieka ze takie dzieci tak karaja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mayk jest możliwe żebyś dał jakiś opis jak pracowałeś ponieważ jestem arcyciekawy z punktu naukowego. Efekty są bardzo ciekawe plastyczne takie stricte cyfrowe a mnie one się bardzo podobają , ponieważ wydaje mi się,że oddają idee malarstwa cyfrowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wyrobił ci sie styl panie mayk;] pracka swietna, imponuja mi te proste krechy, jakbys ciął jakims mieczem z farbą te swoje pracki;] wszystko sprawia wrazenie jakby bylo leciutkie, mocniejszy wiaterek i wszystko runie-ale to ma wlasnie zajebista moc;p

 

zdradz sekret jak kreslisz te linie?

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to piateczka marduk, tez mam 22;] No ale co ma wiek do umiejetnosci rysowania to ja niewiem hah. Ja jak cos narysuje raz na pol roku to sie ciesze, a jak ktos w wieku 16 lat zapieprza kilka rysunkow dziennie,to co sie dziwic ze ma lepszego skila? nie wiek a ilosc czasu spedzonego przed tabletem;]

 

zeby nie bylo offtop'a - jesscze raz gratulacje,swietne pracki ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze podasz tipsy jak zrobiles takie dobre refleksy - bo widac ze ich nie wymeczyles ...

 

Poprostu ich nie męczyłem, ot cała filozofia, zostały zrobione tak jak wyglądają, ciach i jest ;)

 

Jakbym zakladal jakies wlasne studio produkcyjne od razu bym cie do niego sciagal Chuck - BEZ WZGLEDU NA KOSZTY! ;]

nie pozostaje mi nic innego jak czekać ;)

 

A jakim 3d programem się podpierasz? 3dmax, sketch-up? Masz jeszcze jakieś cele do zrealizowania, bo to wygląda jakbyś już osiągnął szczyt rozwoju.

 

3dmax. Szczyt to mam nadzieję nie jest.. :) Jesli bym wiedział ze doszedłem do sciany to chyba świadomosc tego by mnie ubiła.

 

W ogóle tych kilka ostatnich prac tak mocno odskoczyło w górę poziomem. Gadałeś z jakimś gorejącym krzakiem czy co?

 

Czytam ostatnio Ramthę ale nie widzę związku ;)

 

mayk jest możliwe żebyś dał jakiś opis jak pracowałeś ponieważ jestem arcyciekawy z punktu naukowego. Efekty są bardzo ciekawe plastyczne takie stricte cyfrowe a mnie one się bardzo podobają , ponieważ wydaje mi się,że oddają idee malarstwa cyfrowego

 

Kurcze ciezko, tzn. tu wiele form jest geometrycznych i w ten sposób też pracowałem, rysowanie technikaliów z łapy często prowadzi do tego że wyglądają jak z plasteliny a nie wiem czy mi się to podoba. Sporo się przewalam ostatnio przez grafiki i fotografię nie mające nic wspólnego z digitalpaintingiem co poprowadziło do baardzo wielu ciekawych spostrzeżeń, może stąd to wynika mimo że to troche paradoks. A sposób rysowania raczej dobieram do tematu, ewentuanie bezpośredniej inspiracji.

 

zdradz sekret jak kreslisz te linie?

 

jw. z palca, szybko, ostro ;)

 

E tam... ja mam 22 i nie będę do 27 się męczył, żeby takie prace trzaskać...:D

 

Jak mialem 22 lata to nie wiedzialem co to jest tablet, internet odpalałem od święta i byłem lekko cast away ;)

 

Dzieki wszystkim za tak liczne zbiegowisko. Ciesze sie że sie podoba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam dwa proste i "jasno sformułowane" pytania :>

1) Czy ta ostatnia ilustracja jest na bazie modelu 3d ?

2) Na ile zbieżne wydają Ci się: współczesny digital painting i malowanie/rysowanie w mediach tradycyjnych. Mówię o praktyce, nie teori, bo to że teoretycznie można pracować z grubsza tak samo wiem sam :)

Mnie chodzi nie o to jak można, ale jak się W PRAKTYCE pracuje w przemyśle rozrywkowym. Chodzi mi o to czy te dwie sfery rozeszły się na tyle że można mówić o nowym zjawisku czy raczej jest kontynuacją dawnych metod pracy.

Uściślę - ile jest naprawdę malowania tam gdzie widz spodziewa się malarstwa ? W przemyśle jest obrany kierunek na szeroko pojętą grafikę komputerową nastawioną na końcowy efekt, gdzie malarstwo cyfrowe jest jedynie jednym z wielu narzędzi pracy (wcale niekoniecznie dominującym), czy raczej na kontynuację metod tradycyjnej pracy malarskiej z oszczędnym - możliwie najmniejszym - zastosowaniem technik cyfrowych wykraczających poza pracę manualną (praca na modelach 3d, fotografie i fotomanipulacje, różne generatory środowisk/postaci - chociażby vue, poser, terragen itd.) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz SBT mis ie wydaje, ze tyo niestety nie ejst tak kolorowo, nasz swiat anstawiony jest na konsumpcje i komerche, i tak jak napsiales przewaznie liczy sie tylko efekt koncowy, Zapewne to co slyszy Mayk iw ielu innych to " Ma byc szybko i ladnie " Ale sporo tez zalezy w jakies dokladnie branzy jestes, jesli robisz podmalowy i jakies koncepty do filmow to przewaznie tak to wyglada, przynajmniej na tyle ile sie rozeznalem. Wiecej pomalujesz sobie robiac jakies koncepty postaci stworow i niektory typowe w stylistyce ilustracje. Ja sie na 3d nie znam, ale z tego co widze to mozna prawie cala ilustracje zrobic w programie 3d i zrobci poprawki, czy samo zestawienie w photoshopie. Oczywiscie dalej mzona zostac wielkim malarzem i spzredawac oleje na plotnie :)

 

Mayk, przylaczam sie do pytania ile latz ajelo ci dojscie do poziomu, w ktorym byles w stanie namalowac to co chciales. Sam maziam na powaznie od jakis 8 miesiecy i jestem bardzo ciekaw.

Narazie mam 21 lat i zastanawiam sie w jakim wieku bede mogl wkoncu w pelni sie zrealizowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbym spytac ile miałeś lat gdy zająłeś się rysunkiem/malowaniem?

 

Praktycznie pewnie jak kazdy z Was od małego ;) Pierwszy tablet kupilem w końcówce 2005, wiec niedawno minęło 4 lata, kiedy to zapodawałem takie rzeczy na samym początku digitalpaintingu: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=20660

 

Wczesniej było więcej traditionala, ale od 2002 do 2005 nie rysowałem wcale, czarna dziura, ewent baardzo sporadycznie.

 

1) Czy ta ostatnia ilustracja jest na bazie modelu 3d ?

2) Na ile zbieżne wydają Ci się: współczesny digital painting i malowanie/rysowanie w mediach tradycyjnych. Mówię o praktyce, nie teori, bo to że teoretycznie można pracować z grubsza tak samo wiem sam :)

Mnie chodzi nie o to jak można, ale jak się W PRAKTYCE pracuje w przemyśle rozrywkowym. Chodzi mi o to czy te dwie sfery rozeszły się na tyle że można mówić o nowym zjawisku czy raczej jest kontynuacją dawnych metod pracy.

Uściślę - ile jest naprawdę malowania tam gdzie widz spodziewa się malarstwa ? W przemyśle jest obrany kierunek na szeroko pojętą grafikę komputerową nastawioną na końcowy efekt, gdzie malarstwo cyfrowe jest jedynie jednym z wielu narzędzi pracy (wcale niekoniecznie dominującym), czy raczej na kontynuację metod tradycyjnej pracy malarskiej z oszczędnym - możliwie najmniejszym - zastosowaniem technik cyfrowych wykraczających poza pracę manualną (praca na modelach 3d, fotografie i fotomanipulacje, różne generatory środowisk/postaci - chociażby vue, poser, terragen itd.) ?

 

3d tak, sklekociłem sobie low-poly :) Co do tego że w przemyśle liczy sie efekt, i to im szybciej uzyskany tym lepiej co pewnie niejeden zawodnik z tego forum mający coś wspólnego z TV i kinem potwierdzi, nie wiem jak to wygląda w gierkach bo robie do tego tematu bardzo sporadycznie i mniej odczwam takie "presje". Jednak nie dajmy sie zwariować bo np. w zeszłym roku spory projekt poszedł z konceptami w ołówku, zostało kupione i praktycznie wszystko zostało tak rozrysowane bez ciśnień żeby to był jakiś hiperreal layout najlepiej posklejany z fot, co myślałem że w tej branży jest tendencją - może to kwestia indywidualnego podejścia, bo równie dobrze mogłem to zrobić w ten sposób.

 

Co do 3d jako bazy dla 2d to zdarza mi się to dosyć często, z prozaicznego powodu. Jest poprostu szybsze, pozwala kontrolować i komponować scenę dużo łatwiej, ustawiać kadr itp. Jest to bez problemu do uzyskania poprzez rozrysowanie perspektywy, ale nie widze sensu (miałem przygodę z architekturą i chyba mnie to nie pociąga aż tak ;) ), tym bardziej że nawet podstawowa znajomość jakiegoś softu 3D jest bardzo przydatna.

 

Zapewne to co slyszy Mayk iw ielu innych to " Ma byc szybko i ladnie " Ale sporo tez zalezy w jakies dokladnie branzy jestes, jesli robisz podmalowy i jakies koncepty do filmow to przewaznie tak to wyglada, przynajmniej na tyle ile sie rozeznalem. Wiecej pomalujesz sobie robiac jakies koncepty postaci stworow i niektory typowe w stylistyce ilustracje.

 

"Ma być szybko i a)ładnie b)czytelnie c)sprzedawać koncepcję d)wykonalne w 3D e)ma brać poprawkę na budżet

 

Filmów raczej nie robi się na huraa, jest założony timing ustalany przed rozpoczęciem pracy, w reklamie dzieje sie co chce, nie ma reguł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zmiadżony oO nie wiedziałem że Ty tak koksisz

w każdym razie wspaniale , zastanawiam się jak budowałeś to miasto ?

ustawiałeś sobie linie perspektywy i po tym kanciastym lassem i malowałeś/wypełniałeś ?

a dziewczyna z kaskiem szkoda że ma takie anorektyczne rączki jedynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekałem aż coś w końcu wrzucisz, uwielbiam Twój styl i prace. Pewnie za moment zaczną się pytania o pierwszą prace, ile w tym 3d - mnie w sumie też to ciekawi. Druga pracka najlepsza, genialna. Jeśli masz wersję bez komiksowego dymka to chętnie poproszę, przydała by się zmiana tapety na pulpicie, a ten dymek jakoś mi przeszkadza. :P Jeszcze raz pełen podziw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, a to która lepsza Areien to już bardziej kwestia upodobań. Ja osobiście wole laski z dużymi samolotami niż gunami, poza tym wole oszczędniejsze środki. Jeszcze się pozachwycam nad tą pracką, bucik super namalowany no i te duże hełmy to już u Ciebie niemalże znak rozpoznawczy, pomijając specyficzny sposób malowania. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe, Samoborek co do tego zeby sie upewnic jaki skill reprezentuje pan mayk to wystarczylo kliknac pare stron wczesniej i poogladac prace :D, Florian - wiesz, :D moze to kwestia tego ktora strona (pani) jest ukazana w pierwszym planie xD ale zacnie wyszla ta pupcia.. glownie chodzi mi o sam jej strój.. super poprostu :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za komenty :) fajnie ze sie podoba.

 

Co do scenki z miastem to nie jest tajemnicą ze supportuje się maxem, ostatnio poprobowałem modo i niezmiernie mi podeszło. Są to z reguły proste bloki, główny cel to perspektywa i kadrowanie, co oszczędza mi czas na rozrysowanie 50 skeczy, co jest do zrobienia, ale pierońsko mozolne.. Mirrors Edge hmmm ;) no widziałem widzialem ;) można to uznać za pewnego rodzaju inspirację, prawda o tej pracce jest taka ze była ona na pewnym etapie podpięta do pewnego projektu komercyjnego ale wyleciała z niego i pociągnąłem ją troszke w swoją stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności