Skocz do zawartości

Silver Award : Postapo truck


Rekomendowane odpowiedzi

2_2009-09-01-235743_g.jpg

 

Witam ponownie na forum.

Przegladajac max3d.pl znalazlem wiele samochodow, roznej marki, wszystkie przepieknie wyrenderowane. Postanowilem wiec popelnic jakis swoj ;)

Postanowilem podejsc do tematu bardziej nietypowo i stworzyc samochodzik "zupelnie z innej beczki" - zamiast blyszczacej nowki prosto z fabryki - zardzewialy zniszczony postapokaliptyczny truck. Cos ala MadMax :D

Aby utrzymac klimat pojazd zrobiony jest nie na bazie jednego ale 2 oryginalnych samochodow + troche blachy i rurek :)

Poniewaz lakier i studyjne swiatlo niezbyt pasowaly do konceptu postanowilem zmienic podejscie do koncowego renderu.

Chcialem uzyskac efekt bardziej ilustracji 2d niz czystego renderu 3d, ktory bardziej pasowal by do klimatow postapo.

Zalaczam takze kilka renderow samego modelu, mam nadzieje ze sie spodoba takie nietypowe podejscie do tematu ;)

Pozdrawiam

truck01tz2.th.jpgtruck02rg9.th.jpgtruck03zy1.th.jpgtruck04zm7.th.jpg

truck05ea4.th.jpgtruck06df1.th.jpgtruck07gz8.th.jpgtruck08yf8.th.jpg

Edytowane przez KLICEK
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość ant-3d

Dla mnie bomba :D Wyszlo naprawde genialnie :) Troche jednak raza mnie te gorki po prawej w tle ale to naprawde pierdola. Napisz prosze jak powstawaly teksturki, shaderki i co tam robiles w postprodukcji aby uzyskac tak ilustracyjny ton. Dzieki.

 

Ode mnie five stars :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no genialne do dzis sie zastanawiam jak wy mastachy robicie tak ze render nie idzie w kierunku realizmu tylko w malunkowy styl. To jakos postprodukcja zalatwia sprawe czy kombinacja z shaderami i oswietleniem? Jak mi sie marzy by choc raz uzyskac taki efekt. Juz pomijam to ze sam model ci swietnie wyszedl ale render to normalnie miazdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i na takie prace jest ta galeria.

Ogromna ilość detalu i super klimat, masz 5 gwiazdek ode mnie.

 

IMO, dał bym kamere w prawo razem z targetem, potem obniżył bym kamerke gdzieś z 40-50cm ale już tylko kamere. Lepiej by to wyglądało.

 

Kiedy będzie aktualizacja złotej i srebrnej galeri?

Edytowane przez !Ewert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetnie, świetnie. można było to lepiej rozwiązać oświetleniem i kompozycją, ale całość jako model i tekstury super się broni. szkoda takiego biednego otoczenia, bo autko zasługuje na env w podobnym klimacie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo rzadko na tym forum pokazują się samochody które mi się naprawdę podobają. Twoje bez wątpienia do nich należy. Świetne detale, i takie smaczki które się widzi dopiero na drugi rzut oka .

Jedynie to niebo mi trochę negatywnie podpadło, to niebo i osnieżone góry które nie pasują klimatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to otoczenie właśnie oddaje świetnie klimat ogólnego zniszczenia i pustki;)

 

ale niestety odstaje jakością i klimatem od wozu. słowem nie pasują mi czyste teksturki do fajnego stylizowanego, "madmaxowego" trucka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak. Osobiście lubie dużo brudu i zniszczeń na modelu. to jest to. Model bardzo fajny i cały klimat pracy też. Niektóre elementy wyglądają mi trochę płasko, tak jakby nie było bumpów. Nie podchodzi mi, że pustynia jest malowana, ale skoro miało być bardziej jak ilustracja 2D to luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mnie też podziałał twój render i rzeczywiście jak napisał Black Mamba coś takiego powinno się tu oglądać. Widać duży wkład jaki włożyłeś w modelowanie i teksturowanie no i udało ci się uzyskać efekt podobny do ilustracji 2d tak jak chciałeś. Jedynie niebo i zaśnieżone góry odstają tutaj od ogółu jak to też zauważyli inni.

Co do złotej czy srebrnej galerii 3d to nie wiem czy bym ten render zakwalifikwał bo równie dobrze mógłbyś go umieścić w galerii 2d i nikt by się nie skapnął:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dziwnego ze ludzie z tego renderu-ilustracji powoli wymierają. Z takimi szosowymi oponami na pustynie to tylko wymierajacy gatunek rusza. Duzo pracy wiec duzy +, ALE zybt kolorowo i to co napisali poprzednicy. 5gwiazdek...? a niech tam bedzie;)

 

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze sie ze sie spodobalo, nie wiedzialem, ze az tak :D

Wlasnie przyjechalem na male wakacje do Polski, odpalam laptopa a tu tyle pozytywnych komentarzy, dziekuje ! :)

 

Co do techniki i polaczenia 2d i 3d to praca wygladala tak, ze 2 tygodnie spedzilem w Lightwave 3d i 3 dni w Photoshopie. Aby uzyskac efekt ilustracji 2d kolorki sa malowane recznie zamiast uzywania textur czy zdjec.

Okazuje sie ze rysowanie tabletem wszystkich rysek na metalu, rdzy, zarudzen czy tez sekow w drewnie jest calkiem przyjemne a efekt ciekawy. No i renderowanie w osobnych warstwach i post + kompozycja w Photoshopie.

 

Zgodze sie ze mogloby byc lepiej - jak dolozylem wiecej kurzu i piasku to sie bumpy jakos tak splaszczyly :) Ale to moja pierwsza praca ta technika i mysle ze na pewno bedzie wiecej jezeli sie spodobalo.

 

Tlo na pustyni troche takie puste, ale takie tez bylo zamierzenie - chcialem zeby samochod przykuwal bardziej uwage, a wzrok zeby sie nie rozbiegal za bardzo po ilustracji. Tlo jest kombinacja zdjec i podmalowek, ale trzeba przyznac ze z tymi gorami to przesadzilem. Na swoje usprawiedliwienie moge powiedziec ze nie chcialem coby sie niebo tak znienacka zaczynalo hehe.

Z kolorami tez troche pojechalem ale poniewaz celowalem w bardziej styl i wyglad 2d niz w realizm wiec mysle ze moze byc kontrastowo.

 

Co do inspiracji to tak raczej Fallout i MadMax niz Death Race - ogladalem film i styl tych samochodow nie podobal mi sie - za malo realistyczny dizajn - bardziej jak z gry komputerowej niz postapo ;0)

 

Dziekuje za wszystkie komentarze i pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie jest ale bez szału. Wszystko tak jednolicie zardzewiałe, nie podobają mi sie też te kamienia po lewej stronie, wyglądają jak zdjęcie z nałożonym najprostszym filtrem w ps.

Podoba mi sie za to ta deska z przodu okręcona lina i plecaki.

 

EDIT: Ale model jest super ekstra wypasiony, zapomniałem dodać:)

Edytowane przez FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny model. Tekstury moglyby byc mniej jednolicie zardzewiale i mniej jednolite kolorystycznie. Jesli ta fura jeszcze jezdzi i trzyma sie w calosci jako tako to znaczy ze taka stara nie jest i nie powinna byc tak zardzewiala wszedzie. Rozumiem ze to takie pustynne maskowanie, ale gdyby np czystszy fragment niebieskiego lakieru gdzies sie przebijal byloby ciekawiej.

Gory takie troche bez pomyslu i kompozycyjnie calosc nie bardzo zrownowazona.

Calosc ciekawa mimo wszystkich wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee tam chyba niektorzy troche przesadzaja. Teraz wyszlo ze ta praca to sredniak i tylko model jest jako tako poprawnie zrobiony a sam render to wielka kiszka. Coz znow bede to przypominal ze nie znam sie na sztuce i nie rozumiem klimatu w kulkach i czarnych dziurach oraz maksymalnym dofem ale wedlug mnie ta praca ma klimat. A co do realizmu to hmm kwestia zalozen nie zawsze chodzi o to by zrobic fotoreal czasami chodzi o jakas fantazyjna stylistyke, przerysowane proporcje, cartoonowy styl itp wiec gadanie ze grafik dazdy do realizmu jest troche przesadzone. Filmiki np pixara jakos nie ida w strone "realizmu" a jakos wiekszosc grafikow tutaj zachywca sie ich dzielami.

Wedlug mnie to naprawde kawal dobrej roboty by wygladalo to na super zniszczone autko a zarazem render w kierunku rysunku po nocach marzy mi sie zrobienie czegos takiego. Coz kazdy ma swoj gust ale nie ma co tego nazywac sredniakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności