Skocz do zawartości

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pytanie pewnie jest glupie, ale co tam...

Zastanawia mnie dlaczego modele(przewaznie z rozszerzeniem 3DS) ktore mozna sciagnac zbudowane sa z trojkatow? Czyzby w 3ds maxie operowało się przważnie na trojkatach?

Napisano
Pytanie pewnie jest glupie, ale co tam...

Zastanawia mnie dlaczego modele(przewaznie z rozszerzeniem 3DS) ktore mozna sciagnac zbudowane sa z trojkatow? Czyzby w 3ds maxie operowało się przważnie na trojkatach?

 

Format *.3ds http://en.wikipedia.org/wiki/.3ds wywodzi się jeszcze z DOSowego 3D Studio, które wyglądało tak:

;) Nie jest to natywny format 3ds maxa, ma sporo ograniczeń i jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań to lepiej stosować *.obj do przenoszenia modeli między różnymi programami.
Napisano
jak ustawić i czy się da gammę w cycles w renderingu końcowym? w renderingu w viewporcie gamma jest nałożona a w renderze już nie i trzeba w kompozytorze dodawać noda gammy

 

odpowiadam sobie na pytanie: trzeba włączyć w blender render color management, odpowiedź uzyskana na forum blender artist.

Napisano

Mógłby mi ktoś wyjaśnić co to dokladnie jest? Ambient Occlusion? Ogladalem sporo filmikow o tym, czytalem na wikipedii... ale wciaz nie potrafie tego ogarnac. Co to robi?Czy to istotne narzedzie przy renderowaniu?

pozdrawiam

Napisano

AO sprawdza czy w pobliżu face są inne face, jeśli tak to jest ciemniej, jeśli nie to jaśniej :) prościej mówiąc robi cienie w zagłębieniach :)

wyobraź sobie pomieszczenie z matrixa gdzie wybierali broń, to idealnie białe. Nie wiadomo skąd pada światło, całe otoczenie jest jednym źródłem światła, nie ma ostrych czy rozmytych cieni, tylko zacienienie w bardziej osłoniętych miejscach :) umieść tam bryłę i zrób zdjęcie, masz AO :)

  • Confused 1
Napisano

Nie wiem, czy to proste pytania na szybkie odpowiedzi, ale oto one (dotyczące CYCLESA):

 

1) w jaki sposób dodać do materiału Specularity Map (nie mylić z Roughness map, nie chcę bowiem sterować rozmyciem odblasków, ale ich natężeniem)

2) w jaki sposób dodać do materiału Specularity Colour Map

3) w jaki sposób kontrolować displacement i Roughess po dodaniu do nich tekstury (czy tylko poprzez jej rozjaśnienie i ściemnienie za pomocą innych nodów)?

Napisano (edytowane)

1 i 2. Shader Gloss ma Input Color, nim kontrolujesz silę i kolor, można to nazwać Specularity. Walor to jak Specularity Map, a saturacja i barwa to Colour Map.

Jak chcesz mieć osobne tekstury dla każdego, możesz łączyć je razem wcześniej za pomocą Mix Node, w trybie Color, Value, Overlay, Softlight.

 

3. Tak, możesz użyć Mix lub Math Node.

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

czy istnieje narzędzie w maxie, albo adekwatny skrypt - który może policzyć pole powierzchni jakiegoś obiektu? zakładając że obiekt jest w skali 1:1 w metrach - jest szansa otrzymać jakieś m2 ? może już był ktoś leniwy przede mną?

Napisano
czy istnieje narzędzie w maxie, albo adekwatny skrypt - który może policzyć pole powierzchni jakiegoś obiektu? zakładając że obiekt jest w skali 1:1 w metrach - jest szansa otrzymać jakieś m2 ? może już był ktoś leniwy przede mną?

 

Brodkins to jest dział w którym zadajemy pytania odnośnie blendera.

Załóż temat w dziale o 3D's maxie a na pewno ci ktoś pomoże : )

Napisano

Napisał moze ktos plugin do blendera który zmiena zaznaczanie obiektów na takie bardziej znane czyli zaznaczanie boxowe lewym przyciskiem myszy ? Oczywiscie z auto odznaczaniem jeżeli nie mamy wcisnietego shifta/ctrl'a, jezeli nie wiecie o co mi chodzi to chodzi mi o takie zaznaczanie jakie np ma 3D's Max

Napisano

lukiszlak wymiatasz, ostatnio maye i xsi chcialem obadać i też probowałem zmienic zaznaczanie na to znane z blendera. Za cholere nie moglem sie przyzwyczaic :P Co do pytania to masz w opcjach takie cos jak select with left/right. Zaznaczenie boxowe masz pod "B". Dodam od siebie że modelowanie tabletem w blenderze to przyjemnosc a w xsi czy mayi kupa ;D

Napisano

@rice to z b i zmienianiem którym przyciskiem mam zaznaczać to znam tylko ze ja chce mieć to tak jak w maxie czyli przytrzymujesz lewy i przeciągasz nad vertexami które potrzebujesz i masz spokój a nie klikasz a żeby odznaczyć poprzednie zaznaczenie później klikasz b później zaznaczasz i dopiero wtedy przesuwasz : )

Napisano (edytowane)

lukiszlak: user preferences -> input -> zmień preset ustawien z "Blender" na Maya oraz układ klawiatury z "Blender (default)"na Maya :) podglądnij jak to jest zrobione (szukaj pod 3dView-> border select) i zastosuj u siebie :) albo używaj mayowych

ps. pamietaj blender nie wykrywa podwójnych skrótów, wiec jak coś nie działa tak jak powinno to możliwe, że nie wyłączyłeś danego sktótu w innym miejscu

Edytowane przez szczuro
Napisano

To jeszcze ja z jednym pytaniem; w jaki sposób zaimportować do Blendera sekwencję jpg? Czy muszę zaznaczyć je wszystkie, czy tylko pierwszy plik? Czy muszę mieć odpowiednią nazwę obrazków? Dodam, że mam 400 plików o nazwie obrazek001, obrazek002, obrazek003 itd (próbowałem też nazw 001, 002, 003...) i import nie działa.

Napisano

rozumiem że chodzi ci o teksturę, otwierasz właściwie dowolny plik z sekwencji, zmieniasz na image sequence i ustawiasz Frames na tyle ile jest obrazków, powinno działać (dobrze jest to trzymać w odzielnym katalogu)

 

chyba że chesz do sequence editora to wtedy zaznaczasz wszystkie

Napisano

szczuro - akurat chodzi mi o sekwencję jpg do seqence editora; jest jakiś w takim razie szybki sposób zaznaczenia tych np. 400 plików? Podawanie Frames w czasie importu nie działa.

Napisano (edytowane)

jesli klikniesz lewym poza obrazkami i przeciągniesz to też zaznaczysz, ale jak zauważył n-pigeon najłatwiej A :)

 

ps. można też zaznaczyć pierwszy a potem z altem ostatni (nie wiem czemu nie jest zmapowane pod shift ) w drugą stronę(ostatni > alt pierwszy) nie działa ;)

 

ps2. jesli chce ktos przemapowac to w input -> file browser -> file browser Main trzeba pozmieniać (pod ctrl + LPM jest renama file)

Edytowane przez szczuro
  • Like 1
Napisano

hello

 

moze mi ktos powiedziec co sie dzieje z partclami w momencie kiedy mam drzewko i liscie sa emitowane particlami

nastepnie grupuje elementy drzewa i dodaje sobie do sceny jako group instance

 

ale liscie renderuja mi sie "w innych miejscach" niz emitery...zalaczam screeny

 

[ATTACH=CONFIG]83989[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83990[/ATTACH]

Napisano

chyba bug, mi przy podobnym zabiegu nie wyświetla w ogóle cząstek na instancjach. Co dziwniejsze po zrobienu parent do lampy lub kamery (mesha lub empty już nie) się renderują na instancjach :)

jesli parentuje pojedynczy instancje do lampy to tylko na danej instancji, jeśli jakiś obiekt z grupy to renderuje cząstki sie na wszystkich obiektach ze wszsystkich instancji :) po zdjęciu parenta dalej jest ok :)

Napisano

Nie wiecie czy da się coś poradzić na te czarne artefakty pojawiające się w miejscach przecięcia siatek (renderuję w internalu sampling ustawiony na constant QMC) ??

Napisano (edytowane)

Hej mam następujący problem. Renderuję obraz używając Cycles'a. Ustawiłem w opcjach renderowanie z transparentnym tłem + RGBA w nodach mam podpięty kanał alfa a gdy zapisuję obraz (PNG) to otrzymuję jakieś konturki zamiast obrazu właściwego (jak na załączonym obrazku). Czy to jakiś bug czy mój błąd ? Dodam, że w View porcie renderuje się poprawnie (zamiast tła jest szachownica). :confused:

 

bladto.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

--------------------------------

Sprawdziłem na innym Bildzie - teraz wszystko jest OK

Edytowane przez kolaborant
Napisano

To są proste obiekty więc najlepiej je połączyć i zadbać o to, żeby właśnie nie było takich miejsc gdzie idealnie nakładają się na siebie dwie płaszczyzny.

Napisano

z innej beczki -bardzo proszę o odpowiedz: chodzi o rendering w cycles GPU

- jak się ma pamięć karty graficznej do ciężaru renderowanej sceny ? To chyba nie jest tak, że jeśli mam np. katalog sceny (wszystko: model i tekstury) i waży on powiedzmy nie więcej niż 1GB to karta z pamięcią 1GB to pociągnie - jak to sie powinno liczyć ... ???

Gość Chrupek3D
Napisano

Czy możliwa jest integracja Octane z Blenderem, jak ma to miejsce w przypadku 3d Maxa, czy licencja na to nie pozwala?

Napisano

Nie, nie da się; możesz co najwyżej umieścić go na jakimś obiekcie i w ten sposób wykorzystywać tę referencję (widok textured). Wówczas obrazek ten, jako tekstura na Plane, będzie renderowany.

Napisano

Mam takie pytanko: czy jest możliwość nazywania obiektów zgodnie z materiałami jakie mają na sobie albo nadawanie nazwy kilku obiektom naraz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności