TomekBlender Napisano 30 Grudzień 2011 Napisano 30 Grudzień 2011 wielkie dzieki-tego wlasnie szukalem:), masz serducho
TomekBlender Napisano 30 Grudzień 2011 Napisano 30 Grudzień 2011 Pytanie pewnie jest glupie, ale co tam... Zastanawia mnie dlaczego modele(przewaznie z rozszerzeniem 3DS) ktore mozna sciagnac zbudowane sa z trojkatow? Czyzby w 3ds maxie operowało się przważnie na trojkatach?
dwsel Napisano 31 Grudzień 2011 Napisano 31 Grudzień 2011 Pytanie pewnie jest glupie, ale co tam... Zastanawia mnie dlaczego modele(przewaznie z rozszerzeniem 3DS) ktore mozna sciagnac zbudowane sa z trojkatow? Czyzby w 3ds maxie operowało się przważnie na trojkatach? Format *.3ds http://en.wikipedia.org/wiki/.3ds wywodzi się jeszcze z DOSowego 3D Studio, które wyglądało tak: ;) Nie jest to natywny format 3ds maxa, ma sporo ograniczeń i jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań to lepiej stosować *.obj do przenoszenia modeli między różnymi programami.
drakul Napisano 3 Styczeń 2012 Napisano 3 Styczeń 2012 jak ustawić i czy się da gammę w cycles w renderingu końcowym? w renderingu w viewporcie gamma jest nałożona a w renderze już nie i trzeba w kompozytorze dodawać noda gammy odpowiadam sobie na pytanie: trzeba włączyć w blender render color management, odpowiedź uzyskana na forum blender artist.
o_r_z_e_c_h Napisano 3 Styczeń 2012 Napisano 3 Styczeń 2012 Na jakie sposoby można mierzyć długości odcinków, pól, objętości w Blenderze, bo jakoś nie widzę takiej funkcji?
rice Napisano 3 Styczeń 2012 Napisano 3 Styczeń 2012 W addonach masz cos takiego jak measure panel, troche info o tym http://blenderartists.org/forum/showthread.php?177800-Measure-script-(Blender-2.5x-only) 1
TomekBlender Napisano 4 Styczeń 2012 Napisano 4 Styczeń 2012 Mógłby mi ktoś wyjaśnić co to dokladnie jest? Ambient Occlusion? Ogladalem sporo filmikow o tym, czytalem na wikipedii... ale wciaz nie potrafie tego ogarnac. Co to robi?Czy to istotne narzedzie przy renderowaniu? pozdrawiam
szczuro Napisano 4 Styczeń 2012 Napisano 4 Styczeń 2012 AO sprawdza czy w pobliżu face są inne face, jeśli tak to jest ciemniej, jeśli nie to jaśniej :) prościej mówiąc robi cienie w zagłębieniach :) wyobraź sobie pomieszczenie z matrixa gdzie wybierali broń, to idealnie białe. Nie wiadomo skąd pada światło, całe otoczenie jest jednym źródłem światła, nie ma ostrych czy rozmytych cieni, tylko zacienienie w bardziej osłoniętych miejscach :) umieść tam bryłę i zrób zdjęcie, masz AO :) 1
mookie Napisano 6 Styczeń 2012 Napisano 6 Styczeń 2012 Nie wiem, czy to proste pytania na szybkie odpowiedzi, ale oto one (dotyczące CYCLESA): 1) w jaki sposób dodać do materiału Specularity Map (nie mylić z Roughness map, nie chcę bowiem sterować rozmyciem odblasków, ale ich natężeniem) 2) w jaki sposób dodać do materiału Specularity Colour Map 3) w jaki sposób kontrolować displacement i Roughess po dodaniu do nich tekstury (czy tylko poprzez jej rozjaśnienie i ściemnienie za pomocą innych nodów)?
n-pigeon Napisano 6 Styczeń 2012 Autor Napisano 6 Styczeń 2012 (edytowane) 1 i 2. Shader Gloss ma Input Color, nim kontrolujesz silę i kolor, można to nazwać Specularity. Walor to jak Specularity Map, a saturacja i barwa to Colour Map. Jak chcesz mieć osobne tekstury dla każdego, możesz łączyć je razem wcześniej za pomocą Mix Node, w trybie Color, Value, Overlay, Softlight. 3. Tak, możesz użyć Mix lub Math Node. Edytowane 6 Styczeń 2012 przez n-pigeon
mookie Napisano 6 Styczeń 2012 Napisano 6 Styczeń 2012 Super, już wszystko wiem :) Cycles jest wyczesany w kosmos!
n-pigeon Napisano 6 Styczeń 2012 Autor Napisano 6 Styczeń 2012 Też tak uważam :) hehe Tylko przydały by się krzywe, używanie math i mix node jest mało wygodne :) chyba są w planach.
brodkins Napisano 6 Styczeń 2012 Napisano 6 Styczeń 2012 czy istnieje narzędzie w maxie, albo adekwatny skrypt - który może policzyć pole powierzchni jakiegoś obiektu? zakładając że obiekt jest w skali 1:1 w metrach - jest szansa otrzymać jakieś m2 ? może już był ktoś leniwy przede mną?
lukiszlak Napisano 6 Styczeń 2012 Napisano 6 Styczeń 2012 czy istnieje narzędzie w maxie, albo adekwatny skrypt - który może policzyć pole powierzchni jakiegoś obiektu? zakładając że obiekt jest w skali 1:1 w metrach - jest szansa otrzymać jakieś m2 ? może już był ktoś leniwy przede mną? Brodkins to jest dział w którym zadajemy pytania odnośnie blendera. Załóż temat w dziale o 3D's maxie a na pewno ci ktoś pomoże : )
lukiszlak Napisano 6 Styczeń 2012 Napisano 6 Styczeń 2012 Napisał moze ktos plugin do blendera który zmiena zaznaczanie obiektów na takie bardziej znane czyli zaznaczanie boxowe lewym przyciskiem myszy ? Oczywiscie z auto odznaczaniem jeżeli nie mamy wcisnietego shifta/ctrl'a, jezeli nie wiecie o co mi chodzi to chodzi mi o takie zaznaczanie jakie np ma 3D's Max
rice Napisano 6 Styczeń 2012 Napisano 6 Styczeń 2012 lukiszlak wymiatasz, ostatnio maye i xsi chcialem obadać i też probowałem zmienic zaznaczanie na to znane z blendera. Za cholere nie moglem sie przyzwyczaic :P Co do pytania to masz w opcjach takie cos jak select with left/right. Zaznaczenie boxowe masz pod "B". Dodam od siebie że modelowanie tabletem w blenderze to przyjemnosc a w xsi czy mayi kupa ;D
lukiszlak Napisano 6 Styczeń 2012 Napisano 6 Styczeń 2012 @rice to z b i zmienianiem którym przyciskiem mam zaznaczać to znam tylko ze ja chce mieć to tak jak w maxie czyli przytrzymujesz lewy i przeciągasz nad vertexami które potrzebujesz i masz spokój a nie klikasz a żeby odznaczyć poprzednie zaznaczenie później klikasz b później zaznaczasz i dopiero wtedy przesuwasz : )
szczuro Napisano 7 Styczeń 2012 Napisano 7 Styczeń 2012 (edytowane) lukiszlak: user preferences -> input -> zmień preset ustawien z "Blender" na Maya oraz układ klawiatury z "Blender (default)"na Maya :) podglądnij jak to jest zrobione (szukaj pod 3dView-> border select) i zastosuj u siebie :) albo używaj mayowych ps. pamietaj blender nie wykrywa podwójnych skrótów, wiec jak coś nie działa tak jak powinno to możliwe, że nie wyłączyłeś danego sktótu w innym miejscu Edytowane 7 Styczeń 2012 przez szczuro
TomekBlender Napisano 8 Styczeń 2012 Napisano 8 Styczeń 2012 renderuje sobie scene w Cycles- czekam az postep bedzie 10/10, ale dalej render jest taki ziarnisty w niektorych miejscach... Czy nic nie da sie z tym zrobic?tzn, czy mam dluzej zostawiac renderowanie, czy moze to wina słabego sprzętu? tutaj daje zdjecie dla zobrazowania sytuacji: http://imageshack.us/photo/my-images/515/krzeslocycles.png/
mookie Napisano 8 Styczeń 2012 Napisano 8 Styczeń 2012 Tak działa Cycles, jakość renderu jest zależna od ilości Samples (domyślnie 10). Zmień ustawienia w zakładce Render.
Simple_man Napisano 8 Styczeń 2012 Napisano 8 Styczeń 2012 Po czym ustawisz sample na 500 i czekasz aż osiwiejesz, potem dostajesz render, na którym dalej jest szum :/
n-pigeon Napisano 8 Styczeń 2012 Autor Napisano 8 Styczeń 2012 Zależy jaki komp :D Spoko, Cycles ma jeszcze dużo przyspieszyć i dojdą filtry odszumiające :P
mookie Napisano 8 Styczeń 2012 Napisano 8 Styczeń 2012 Zależy jakie ustawienia sceny; jeśli coś trwa długo, to znaczy, że trzeba projekt zoptymalizować.
n-pigeon Napisano 8 Styczeń 2012 Autor Napisano 8 Styczeń 2012 Też prawda, kunszt tkwi w optymalizacji.
mookie Napisano 9 Styczeń 2012 Napisano 9 Styczeń 2012 To jeszcze ja z jednym pytaniem; w jaki sposób zaimportować do Blendera sekwencję jpg? Czy muszę zaznaczyć je wszystkie, czy tylko pierwszy plik? Czy muszę mieć odpowiednią nazwę obrazków? Dodam, że mam 400 plików o nazwie obrazek001, obrazek002, obrazek003 itd (próbowałem też nazw 001, 002, 003...) i import nie działa.
szczuro Napisano 9 Styczeń 2012 Napisano 9 Styczeń 2012 rozumiem że chodzi ci o teksturę, otwierasz właściwie dowolny plik z sekwencji, zmieniasz na image sequence i ustawiasz Frames na tyle ile jest obrazków, powinno działać (dobrze jest to trzymać w odzielnym katalogu) chyba że chesz do sequence editora to wtedy zaznaczasz wszystkie
mookie Napisano 9 Styczeń 2012 Napisano 9 Styczeń 2012 szczuro - akurat chodzi mi o sekwencję jpg do seqence editora; jest jakiś w takim razie szybki sposób zaznaczenia tych np. 400 plików? Podawanie Frames w czasie importu nie działa.
n-pigeon Napisano 9 Styczeń 2012 Autor Napisano 9 Styczeń 2012 A key, albo B jeśli chcesz fragment, A nie zaznaczy folderów. Najlepiej trzymać każde ujęcie/clip w osobnych folderach.
szczuro Napisano 9 Styczeń 2012 Napisano 9 Styczeń 2012 (edytowane) jesli klikniesz lewym poza obrazkami i przeciągniesz to też zaznaczysz, ale jak zauważył n-pigeon najłatwiej A :) ps. można też zaznaczyć pierwszy a potem z altem ostatni (nie wiem czemu nie jest zmapowane pod shift ) w drugą stronę(ostatni > alt pierwszy) nie działa ;) ps2. jesli chce ktos przemapowac to w input -> file browser -> file browser Main trzeba pozmieniać (pod ctrl + LPM jest renama file) Edytowane 9 Styczeń 2012 przez szczuro 1
mookie Napisano 9 Styczeń 2012 Napisano 9 Styczeń 2012 n-pigeon - działa! Zrewanżowałbym się punktem reputacji, ale system jeszcze nie pozwala. Dzięki!
pxl666 Napisano 14 Styczeń 2012 Napisano 14 Styczeń 2012 hello moze mi ktos powiedziec co sie dzieje z partclami w momencie kiedy mam drzewko i liscie sa emitowane particlami nastepnie grupuje elementy drzewa i dodaje sobie do sceny jako group instance ale liscie renderuja mi sie "w innych miejscach" niz emitery...zalaczam screeny [ATTACH=CONFIG]83989[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83990[/ATTACH]
mookie Napisano 14 Styczeń 2012 Napisano 14 Styczeń 2012 Czy problem pojawia się też w Internalu lub 2.49b? Być może to zwykły bug.
szczuro Napisano 14 Styczeń 2012 Napisano 14 Styczeń 2012 chyba bug, mi przy podobnym zabiegu nie wyświetla w ogóle cząstek na instancjach. Co dziwniejsze po zrobienu parent do lampy lub kamery (mesha lub empty już nie) się renderują na instancjach :) jesli parentuje pojedynczy instancje do lampy to tylko na danej instancji, jeśli jakiś obiekt z grupy to renderuje cząstki sie na wszystkich obiektach ze wszsystkich instancji :) po zdjęciu parenta dalej jest ok :)
pxl666 Napisano 15 Styczeń 2012 Napisano 15 Styczeń 2012 olalem sprawe i zalatwilem przez altD -- liscie pozostana instacjami a ilosc poly w pniach i galeziach musze przezyc...no ale szkoda
disaster Napisano 16 Styczeń 2012 Napisano 16 Styczeń 2012 Nie wiecie czy da się coś poradzić na te czarne artefakty pojawiające się w miejscach przecięcia siatek (renderuję w internalu sampling ustawiony na constant QMC) ??
szczuro Napisano 16 Styczeń 2012 Napisano 16 Styczeń 2012 mówią, że jeden obraz jest wart tysiąc słów :)
kolaborant Napisano 16 Styczeń 2012 Napisano 16 Styczeń 2012 (edytowane) Hej mam następujący problem. Renderuję obraz używając Cycles'a. Ustawiłem w opcjach renderowanie z transparentnym tłem + RGBA w nodach mam podpięty kanał alfa a gdy zapisuję obraz (PNG) to otrzymuję jakieś konturki zamiast obrazu właściwego (jak na załączonym obrazku). Czy to jakiś bug czy mój błąd ? Dodam, że w View porcie renderuje się poprawnie (zamiast tła jest szachownica). :confused: Uploaded with ImageShack.us -------------------------------- Sprawdziłem na innym Bildzie - teraz wszystko jest OK Edytowane 17 Styczeń 2012 przez kolaborant
disaster Napisano 16 Styczeń 2012 Napisano 16 Styczeń 2012 http://imageshack.us/photo/my-images/23/untitlcccced.png/
Lucas Napisano 17 Styczeń 2012 Napisano 17 Styczeń 2012 To są proste obiekty więc najlepiej je połączyć i zadbać o to, żeby właśnie nie było takich miejsc gdzie idealnie nakładają się na siebie dwie płaszczyzny.
Gość tedo Napisano 17 Styczeń 2012 Napisano 17 Styczeń 2012 z innej beczki -bardzo proszę o odpowiedz: chodzi o rendering w cycles GPU - jak się ma pamięć karty graficznej do ciężaru renderowanej sceny ? To chyba nie jest tak, że jeśli mam np. katalog sceny (wszystko: model i tekstury) i waży on powiedzmy nie więcej niż 1GB to karta z pamięcią 1GB to pociągnie - jak to sie powinno liczyć ... ???
lukiszlak Napisano 18 Styczeń 2012 Napisano 18 Styczeń 2012 Jest jakiś skrót żeby z modelu wyciągnąć np ściankę i dać ją jako osobny model ? I przy okazji jak wycentrować te strzałki do obiektu ?
veti Napisano 18 Styczeń 2012 Napisano 18 Styczeń 2012 Pierwszy problem - narzędzie Separate ("P") Drugi problem - ustawienia punktu Origin ("Ctrl+Shift+Alt+C")
ikkiz Napisano 18 Styczeń 2012 Napisano 18 Styczeń 2012 trzeci problem - proste pytania to tu: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=63783
lukiszlak Napisano 18 Styczeń 2012 Napisano 18 Styczeń 2012 kurde pomyliłem działy, to tak już z przyzwyczajenia klikłem : )
Gość Chrupek3D Napisano 20 Styczeń 2012 Napisano 20 Styczeń 2012 Czy możliwa jest integracja Octane z Blenderem, jak ma to miejsce w przypadku 3d Maxa, czy licencja na to nie pozwala?
TomekBlender Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Czy da się zrenderować background image? Jezeli tak, to jak?
mookie Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Nie, nie da się; możesz co najwyżej umieścić go na jakimś obiekcie i w ten sposób wykorzystywać tę referencję (widok textured). Wówczas obrazek ten, jako tekstura na Plane, będzie renderowany.
Slim_ Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Mam takie pytanko: czy jest możliwość nazywania obiektów zgodnie z materiałami jakie mają na sobie albo nadawanie nazwy kilku obiektom naraz?
szczuro Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 włacz addon batch rename datablocks jesli nie ma w blenderze to http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Object/Batch_Rename_Datablocks 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się