Napisano 30 Styczeń 201114 l gdy wciskam "Append or Link" pojawia mi się okno do wskazania lokalizacji a zarazem wskazania co konkretnie chce przenieść i... nie da się podać adresu obiektu z użyciem shiftu... no nic... zbawienna sprawka podejść do problemu na nowo po paru godzinach... zgrupowałem obiekt, po czym przeniosłem go jako grupę... nie wiem czemu pojawiły mi się 3 grupy do wyboru, ale ta trzecia to była właśnie moja szafka :P... zakręcone trochę to appendowanie.. kwestia obycia mam nadzieję...
Napisano 30 Styczeń 201114 l Ja tam w tym problemu nie widzę. Zrobiłem sobie scenkę z kilkoma obiektami zrobiłem grupę. Szkoda że nie idzie zaznaczonych obiektów wpisac do grupy tylko pojedyńczo (a może jest sposób ?). Zapisałem plik, otworzyłem nowy, File/Append plik szafka.blend /Group/szafka klikam i cała grupa w scenie, nie ma najmniejszego problemu. A w którym to blenderze robisz ?
Napisano 30 Styczeń 201114 l Ale tak właściwie poza poleceniem mi czegoś innego, nie odpowiedzieliście na moje pytanie... Może mnie więc ktoś uświadomić? A przy okazji odesłać do jakiegoś miejsca które objaśnia instalację Yafaray? Bo nie chce mi to za nic chodzić na blenderze 2.49b i pythonie 2.7 Jakoś przebrnąłem, jednak yafa renderuje mi tylko czarny ekran... I ostatnia sprawa...jak przy użyciu yafy zrobić ustawienia podobne jak tez z tutoriala w luxrenderze? Chodzi mi między innymi o światła, szkło itd Edytowane 31 Styczeń 201114 l przez bochrap
Napisano 31 Styczeń 201114 l Działam na Blender 2.49b... Dzięks za wsparcie... a wie może ktoś czy istnieje odpowiednik funkcji Attach (3DSMax) w Blenderze?... chodzi o to żeby nie mieć miliona boxów w ostatecznej scenie tylko normalnie "szafka", "stół", okno" itp.
Napisano 31 Styczeń 201114 l @bochrap: Jeśli masz wersję: Windows 32 bits YafaRay 0.1.1 - Python 2.6 (for Blender 2.49 built with Python 2.6) to nie pójdzie na pytonie 2.7 (już sama nazwa wskazuje, że młotek służy do wbijania gwoździ) zrób downgrade do 2.6 Ale jeśli chodzi o twoją ostatnią sprawę, to chyba wykracza poza ramy szybkich odpowiedzi na proste pytania. Poszukaj tutoriali do yafaraya @Papa Pio: Join, CTRL-J. Obiekt powstały z połączenia meshy dostanie nazwę (i listę modyfikatorów) od ostatniego zaznaczonego, który ma jaśniejszy obrys. Albo inaczej: wczesniej zaznaczone dołączasz do ostatnio zaznaczonego. Edytowane 31 Styczeń 201114 l przez ikkiz
Napisano 31 Styczeń 201114 l To jest właśnie ten problem że tą listę przejmuje... mam szafkę z kilku boxów, każdy z teksturą jakąś tam... i łącząc je w ten sposób wszystkie obiekty przyjmą teksturę ostatniego..
Napisano 31 Styczeń 201114 l Witam @bochrap: Materiały i tutoriale znajdziesz na forum Yafaray wchodź również w wątki dotyczące gotowych scen bardzo często ludzie podają ustawienia dla poszczególnych materiałów szkła, metału. Poprosić też możesz jak jakiś ci się spodoba, jeszcze nikt nie odmówił. Poczytaj forum blenderownia. To jest chyba największy zbiór pomocy, rozwiązanych problemów, ustawień itd dotyczących blendera i Yafaray, Luxblender, Indigo i do tego po polsku, ale musisz przez to sam przebrnąć. Będziesz wiedzieć o co pytać na przyszłość. Z czym konkretnie masz problem. Podstawą jest na forum blenderownia by dołączyć plik .blend, ciężko tak na słowo cokolwiek powiedzieć dlaczego coś idzie tak a nie inaczej. Pozdrawiam
Napisano 31 Styczeń 201114 l To jest właśnie ten problem że tą listę przejmuje... mam szafkę z kilku boxów, każdy z teksturą jakąś tam... i łącząc je w ten sposób wszystkie obiekty przyjmą teksturę ostatniego.. Musiał byś rzucić przykładem (plik), bo ja nie mam tego problemu. jak mam 2 różne materiały na 2 różnych obiektach i potem połączę je w jeden, to dostaje obiekt z dwoma slotami materiałów (i z dwoma materiałami). Jak materiał ma inną teksturę, to też w obiekcie docelowym jest tak samo.
Napisano 2 Luty 201114 l No to przykładem... - pierwsza szuflada to jest to co bym, chciał, - druga to ctrl+J gdzie uchwyt był ostatnim zaznaczonym obiektem, - trzecia szuflada to ctrl+j gdzie front szuflady był ostatnim zaznaczonym - czwarta to ctrl+j gdzie zaznaczono główny box szafki i front szuflady (nie pamiętam kolejności) - efekt rozciągnięcie tekstury a zmierzam do tego by powstał jeden obiekt - szafka cała ze zróżnicowanymi teksturami... gdzie może tkwić problem...
Napisano 2 Luty 201114 l no to lepiej zgrupować. jak łączysz to pomoże Ci tylko uW mapa. Takie moje zdanie. Blender chyba ma grupowanie.
Napisano 2 Luty 201114 l ola-f: ma ale nie dziala tak jak w innych programach, znaczy nie przesuwa wszystkich obiektów po przesunieciu jednego :) Papa Pio: w blenderze nie wszytko jest modyfikatorem jak w maksie i ctrl+j łączy obiekty przed zastosowaniem modyfikatorów i dopiero nakłada modyfikatory z aktywnego, dlatego druga jest okrągła a trzecia ma kwadratową rączkę. blender nakłada nowy materiał na obiekt podczas ctrl+j gdy ten obiekt nie ma swojego materiału i zarazem nie jest aktywny, w przeciwnym razie zostawia jego własny (albo pusty gdy jest aktywny) , z tego powodu trochę mnie dziwi efekt 2 szuflady, bo 3 wygląda jakby raczka nie miała materiału. 4 rozciąga sie tekstura bo masz pewnie map input włączone orco ( kordynatów tekstury zeleżne od obiektu) i jak łączysz dwa obiekty to bierze koordynaty aktywnego, tu pomoże global (nie do animacji) albo uv
Napisano 2 Luty 201114 l Jak zrobić żeby dany obiekt nie był widzialny podczas tworzenia ale podczas renderingu już tak
Napisano 2 Luty 201114 l zaznacz i wciśnij h :) aby przywrócić: wszystkie alt+h, pojedyncze w outlinerze trzeba wyklikać ;)
Napisano 2 Luty 201114 l blender nakłada nowy materiał na obiekt podczas ctrl+j gdy ten obiekt nie ma swojego materiału i zarazem za to masz repę, bo o ile nie mapowałem jeszcze w Blenderze to pewnie bym sie niezle naw*^wiał jakby mi tak wychodziło jak Papie.
Napisano 2 Luty 201114 l blender nakłada nowy materiał na obiekt podczas ctrl+j gdy ten obiekt nie ma swojego materiału i zarazem nie jest aktywny, w przeciwnym razie zostawia jego własny Chwała Ci zacny kolego za te wieści... uchwyt ma ustawiony sam kolor... chyba ze sam kolor to już materiał... nie mam przed oczami tego panelu, więc oblookam wieczorem... PS: Czy to nie Ty pomagałeś przy pisaniu "Blender Kompendium"?
Napisano 2 Luty 201114 l sam kolor to już materiał, obiekty bez materiału są szare (chyba że to szary materiał ) w jednym rozdziale mookiemu troche dopomogłem ;) Edytowane 2 Luty 201114 l przez szczuro
Napisano 4 Luty 201114 l jak łączysz dwa obiekty to bierze koordynaty aktywnego, tu pomoże global (nie do animacji) albo uv Dlaczego global nie do animacji... pytam bo docelowo ta kuchnia ma być miejscem akcji i wolałbym wiedzieć zanim wszystko zmapuję w globalu :D
Napisano 4 Luty 201114 l przy global tekstura jest liczona względem środka układu współrzędnych a nie obiektu, jeśli obiekt sie nie porusza to ok, może zostać global, jesli obiekt sie porusza to tekstura zostaje w miejscu nie przemieszcza sie razem z obiektem.
Napisano 4 Luty 201114 l Nooo... przydatna wiedza.... w prawdzie szafki docelowo nie mają latać , ale będzie wiadomo na co uważać
Napisano 5 Luty 201114 l Chcąc nie chcąc (bardziej nie chcąc) Muszę zaprzyjaźnić się z Blenderem. I ze startu są problemy. Pytanka: 1 czy można skasować pojedynczego edga zamiast całego loopa 2 czy istnieje odpowiednik maxowego CUT 3 czy modyfikator chamfer można odnieść do pojedynczego edga. 4 czy mozna jakos zmieniac ustawienia modyfikatora mirror. Na chwile obecna wywala mi os odbicia w randomowym dla mnie miejscu, a chcialbym miec mozliwosc precyzyjnego wskazania, gdzie ma sie znajdowac os odbicia. I na koniec, czy dobrze kumam, ze brak jest takich możliwości i że ten brak wynika z nieskończonego kodowania narzędzia o nazwie N-gon, czy jakoś takoś? Kucze na początku zachwyciłem się nowym blenderkiem ale bardzo szybko zabrakło łatwości i płynności pracy z maxa. Edytowane 6 Luty 201114 l przez Simple_man
Napisano 6 Luty 201114 l Który Blender? 2.49 czy 2.5? N-gonów nie ma i możliwe że nie będzie (dev je robiący jest strasznie... toporny), ale czy to wada? :P 1. Skasować można i pojedynczego edga i pojedynczego vertexa i pojedyczego face 2. w 2.5 CTRL+R (loop cut) i K + kliknięcie (knife tool, chyba o to Ci chodzi) 3. http://www.blender3darchitect.com/2008/10/how-to-use-the-bevel-modifier-to-chamfer-edges-of-a-model/ w sumie przy przesiadce też mi tego brakowało ale lepszego rozwiązania chyba nie ma. W 2.5 nie znam skrótu ale spacja i wpisać sobie radzi :P Edytowane 6 Luty 201114 l przez websterek
Napisano 6 Luty 201114 l Blender to 2.53. 1. Jak możliwe jest użycie Cut lub wspomnianego bevel skoro nie ma n-gona. Przecież te modyfikacje, zawsze dadzą wielobok w efekcie. Swoją droga w poprzedniej becie był już n-gon ale go wrypalo. A jeśli chodzi o kasowanie to bardziej mam na myśli odpowiednik maksowego remove niż delete. Czyli edge wypad ale zostaje face, który powstaje z połączenia dwóch facow rozdzielanych do tej pory edgem. Sprawdziłem i na chwilę obecną jest ku.a. Bevel weight jest ale jego użycie nie daje żadnych efektów, czyli że nie działa. Kwestia mirrora rozwiązana. Blender nie robi tego tak jak max, bo przecież nie musi. Blender zawsze robi odbicie przez pivot point obiektu, którego dotyczy. Dlatego zabawa z środkiem odbicia odbywa się poprzez przemieszczanie pivot point, czyli shift+ctrl+alt+c i ustalamy nowy pivot i działa :) Edytowane 6 Luty 201114 l przez Simple_man
Napisano 6 Luty 201114 l Chcąc nie chcąc (bardziej nie chcąc) Muszę zaprzyjaźnić się z Blenderem. I ze startu są problemy. Pytanka: 1 czy można skasować pojedynczego edga zamiast całego loopa x -> edge loop działa i na edga i na loopy 3 czy modyfikator chamfer można odnieść do pojedynczego edga. addonem bevel http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.5/Py/Scripts#Modeling_Scripts 4 czy mozna jakos zmieniac ustawienia modyfikatora mirror. Na chwile obecna wywala mi os odbicia w randomowym dla mnie miejscu, a chcialbym miec mozliwosc precyzyjnego wskazania, gdzie ma sie znajdowac os odbicia. miror dziala wg srodka obiektu (origin) taka kropka pomaranczowa. albo wg dowolnie wskazanego obiektu, na dole modyfikatora jest pole z ikonką sześcianu. I na koniec, czy dobrze kumam, ze brak jest takich możliwości i że ten brak wynika z nieskończonego kodowania narzędzia o nazwie N-gon, czy jakoś takoś? brak wynika z tego ze to zapewne jest to beta :P ale tak, podobno czekają na ngona 1. Jak możliwe jest użycie Cut lub wspomnianego bevel skoro nie ma n-gona. Przecież te modyfikacje, zawsze dadzą wielobok w efekcie. bo każdy wielobok można podzielić na skończoną liczbę trójkątów :) czasem troche kaszani to siatkę ale cóż jak sie nie ma co się lubi ... :)
Napisano 6 Luty 201114 l Autor n-gony (razem z bmeshem) maja być w 2.6 najpierw musza skończyć przepisywać to co było w 2.49 :P
Napisano 6 Luty 201114 l Simple_man - polecam spróbuj modelować w Wingsie, tam wszystko o co tu pytałeś jest rozwiązane dość wygodnie. (teraz mnię tu ukamieniują...) Model możesz potem przenieść do Blendera do dalszej obróbki (.obj)
Napisano 8 Luty 201114 l Kolejne pytanie od blenderowego lajkonika. Jaki rendrer polecacie dla blenderka pod 64 bitową windę?
Napisano 8 Luty 201114 l Autor Simple_man - polecam spróbuj modelować w Wingsie, tam wszystko o co tu pytałeś jest rozwiązane dość wygodnie. (teraz mnię tu ukamieniują...) Model możesz potem przenieść do Blendera do dalszej obróbki (.obj) Nikt cię nie ukamienuje bo to co powiedziałaś to prawda :P w niektórych zadaniach wings jest aktualnie lepszym rozwiązaniem. Chyba wiem z kąd ten strach :) zaczyna się na b kończy na pl. Kolejne pytanie od blenderowego lajkonika. Jaki rendrer polecacie dla blenderka pod 64 bitową windę? Napisz coś więcej. Do czego ten renderer zamierzasz wykorzystać :P
Napisano 8 Luty 201114 l W pracy do wizualizacji zabawek winylowych, w domu chcę się pobawić w arch wiz. Teraz jedna maskotka liczy mi się z AO w rozdziałce 3000x2000 jakoś koło 15 min. To nie dopuszczalne :/ Edytowane 8 Luty 201114 l przez Simple_man
Napisano 9 Luty 201114 l W jaki sposób mogę do panelu "Tool Shelf" dodać własne narzędzia? Widziałem w videotutorialu, że należy wybrać "Add Tool", jednak u mnie na tym panelu nie ma takiego przycisku. ( Blender 2.56a )
Napisano 10 Luty 201114 l Autor W jaki sposób mogę do panelu "Tool Shelf" dodać własne narzędzia? Widziałem w videotutorialu, że należy wybrać "Add Tool", jednak u mnie na tym panelu nie ma takiego przycisku. ( Blender 2.56a ) na razie jest to wyłączone
Napisano 11 Luty 201114 l Po dwóch tygodniach z blenderkiem pojawiło się trywialne pytanie. Jak połączyć dwa obiekty w jeden, ewentualnie zgrupować je. Historia jest taka. Mam papugę i chcę żeby jej oczy były częścią grupy ciała lub częścią ciała jako obiektu. https://picasaweb.google.com/AdamEret/Blender?authkey=Gv1sRgCOjFjIL75dWcoQE#5572357626390576866
Napisano 11 Luty 201114 l ctrl+J - łaczy dwa obiekty (bierze modyfikatory tylko z aktywnego) ctrl+p - parentuje (aktywny obiekt jest rodzicem) ctrl+g - grupuje ale grupy nie zachowują się tak jak w normalnych programach :) znaczy zaznaczysz jeden z grupy to reszta pozostaje niezaznaczona. Aby zaznaczyć wszystkie z grupy trzeba shift+G -> group aktywny = ostatnio zaznaczony, taki z jaśniejszą obwódką
Napisano 14 Luty 201114 l czy blender przy standardowym renderze korzysta ze wszystkich rdzeni mojego I7?
Napisano 14 Luty 201114 l możesz zaznaczyc z ilu ma korzystać. domyslnie ze wszystkich - w kazdym razie 2.49 - by było jasne pisząc wszytkie mam na mysli też HT.
Napisano 15 Luty 201114 l czy ktoś wie czy w 2.5 działają kolizje dla włosów ? bo nie mogę dojść jak włączyć ;/
Napisano 18 Luty 201114 l Wraca pytanie o render dla Blendera 2.5. Jakoś tak ostatnio było bez odzewu, a wbudowany silnik to jakaś żółwia kpina. Więc co radzicie?
Napisano 18 Luty 201114 l bo to ciężki temat wiekszość ludzi chyba opanowuje jeden/dwa renderery i przy nich zostaje ;) jeśli zależy ci na szybkości to jakieś korzystające z GPU czyli SmallLux, Octane, Vray-rt (ale nie wiem czy blender z nim działa). Nie wiem czy indigo albo thea też nie obsługują GPU nie ma chyba w sieci jakiegoś porządnego porówania wszystkich renderków dla blendera.
Napisano 18 Luty 201114 l Jeśli chodzi o coś, co wykorzysta Nodes, da Ci obrazek podzielony na passy... no zostaje tylko Internal taki jak jest Octane (unbiased, szybki bo na GPU): http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=71526 a z darmówek są właściwie dwa porządne - zależy czy chcesz szybkie rendery z GI, czy fizyczne bajery Yafa: http://www.yafaray.org/gallery?g2_itemId=2750 , http://www.yafaray.org/community/forum/viewtopic.php?f=5&t=2979 Lux (unbiased): http://www.luxrender.net/forum/gallery2.php?g2_itemId=8638 jest jeszcze Vray ;] http://blender.bevice.ru/ - lechu coś ostatnio wyrenderował używając tego skryptu, więc powinien wiedzieć czy to sensowne rozwiązanie Edytowane 18 Luty 201114 l przez muody
Napisano 18 Luty 201114 l A teraz pytanie z inne beczki. Jak połączyć w jedną scenę dwa oddzielne pliki blendowe?
Napisano 18 Luty 201114 l Poprzez "File->Append or Link". Samo wybranie pliku nie wystarczy - musisz jeszcze wybrać konkretne obiekty, raczej nie wstawi ci od razu wszystkiego, jeśli np. jakieś tekstury wstawione na tło, to je chyba musisz podłączyć oddzielnie (ale w taki sam sposób).
Napisano 19 Luty 201114 l ok teraz moja kolej. jak w 2.5x ustawić ścianki na smooth? Jest tylko autosmooth ktory mi nie działa.
Napisano 19 Luty 201114 l Autor ok teraz moja kolej. jak w 2.5x ustawić ścianki na smooth? Jest tylko autosmooth ktory mi nie działa. Zaznacz obiekt, lub ścianki w edit mode które chcesz na smootha i kliknij w toolboxie (T) set smooth w panelu shading, zdaje się... z pamięci lecę :) Masz też modyfikator Edge split jeśli chcesz zrobić smooth grupy.
Napisano 20 Luty 201114 l To może ja zadam pytanie raczej do przemyśleń, w outliner możesz przeglądać sobie scenę, grupy, zaznaczone itd, dlaczego w all scenes jak utworzę grupę jej tam nie ma, powinno być tam wszystko tylko muszę przechodzić do grup, nie neguję opcji przeglądania tylko grup ale jeśli chciałbym w outliner dodawać kolejne obiekty do grupy to nie ma jak, chyba że jeszcze w ogóle tego aspektu nie ruszyli. blender 2.5
Napisano 20 Luty 201114 l może dlatego. że all scene to struktura hierarchiczna/drzewiasta. a obiekt może być w kilku grupach i się średnio w tą strukturę wpisuje. Pewnie dla devów to raczej parametr obiektu niż obiekt (katalog). Ogólnie grupy w blenderze są dziwnie traktowane
Napisano 20 Luty 201114 l ustawiasz obiekt w przyciąganie magnes i przestaw na face to dostaniesz opcje dla retopo. Właśnie grupy jak dla mnie są strasznie pogmatwane
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto