disaster Napisano 7 Marzec 2011 Napisano 7 Marzec 2011 mam anti aliasing 16 mitchell netravali kompresja 90% a AO to nie wiem
Gość Chrupek3D Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 Da sie bejkowac cloth do klatek, ktore beda widoczne jako krzywe (2.5)? Ewentualnie zwolnic lub przyspieszyc bejkowany cloth... np. stretch'ujac klatki z 50 do 250.
disaster Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 Chciałbym wyciąć w płaszczyźnie jakiejkolwiek napis, który mam w postaci ścieżki illusratora. Czy ktoś wie jakie są możliwości zrobienia tego w blenderze?
Nezumi Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 Z tego co pamietam mozna zapisac sciezke z illustratora jako SVG i zaimportowac path do blendera . To dobra wiadomosc. Zla jest taka, ze najnowsza beta blendera to wciaz beta i nie ma mozliwosci importu svg. Trzeba uzyc wersji blendera 2.49. Mozliwosci wiec sa, ale trzeba troche pokombinowac. Mam nadzieje ze w wersji finalnej beda juz przepisane importery. Pewnie mozna tez poszukac jakiegos buildu 2.5x ktory juz ma zaimplementowany taki importer albo mozolnie odtworzyc krzywe w blenderze.
olaf Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 dobrze ze piszesz - ja nie używałem innych importów niz obj ale myślałem ze jak będą mi potrzebne to sobie dociągnę plugina. Na szczęście mam oba Blendery w systemie.
Nezumi Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 Moze ktos zna rozwiazanie tego problemu - mowie na podstawie swojej skromnej, blenderowej wiedzy. Tak czy owak 2.57 stabilna juz niebawem.
wesol Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.5/Py/Scripts/Import-Export/SVG nie testowałem
disaster Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 no to kamien z serca, ale nadal nie wiem jak wyciac dziure w siatce :(
x-men Napisano 13 Marzec 2011 Napisano 13 Marzec 2011 disaster, jak chcesz wyciąć napis w siatce, to możesz mieć problem bo boolean w blenderze to porażka absolutna. Ostatnio próbowałem coś takiego zrobić i żeby cokolwiek z tego wyszło, musiałem to przerzucić do maxa potem proboolean, potem z powrotem do blendera i na końcu ręczne poprawianie pochlastanej siatki ;)
Dobrotek Napisano 14 Marzec 2011 Napisano 14 Marzec 2011 X-men, niezupełnie się zgodzę, że Boolean to kompletna porażka :) Na Blendercookie dali fajny sposób jak se poradzić z Booleanem. Szału nie ma, ale zawsze to jakiś sposób ;) http://www.blendercookie.com/2011/01/28/tip_boolean_modifier/
olaf Napisano 14 Marzec 2011 Napisano 14 Marzec 2011 to mnie zaskoczyliscie, bo mi sie boolean bardzo podoba w blenderze. fakt ze długo nie moglem go zrozumiec.
szczuro Napisano 14 Marzec 2011 Napisano 14 Marzec 2011 musiałem to przerzucić do maxa potem proboolean, potem z powrotem do blendera i na końcu ręczne poprawianie pochlastanej siatki ;)no ale blender boolean też robi pochlastaną siatkę ;) i dlatego wszyscy na niego narzekają :) skoro ten proboolean, też tak robi to jaki sens go używać ?
eboo Napisano 14 Marzec 2011 Napisano 14 Marzec 2011 jakieś pomysły jak w miare prosto i przyjemnie oteksturowac samochodowy fotel skórzany- mam 2 tekstury,skora zwykla i robie teksture skóry perforowanej-bo fotele są grzane-i tu pytanie jak zrobic łatwym sposobem szwy?
mookie Napisano 14 Marzec 2011 Napisano 14 Marzec 2011 Boolean w Blenderze jest ok, nigdy nie miałem z nim kłopotów. Polecam.
x-men Napisano 14 Marzec 2011 Napisano 14 Marzec 2011 szczuro, sens jest jak najbardziej, bo raz - działa dobrze, dwa - nie ma problemów z wielokątami. Po imporcie do blendera takiej siatki wszystko jest nieładnie cięte na trójkąty (na razie inaczej się nie da) a jak to potem wygląda, wyjaśniać nie trzeba. Jak pojawi się sławny bmesh, przynajmniej część problemów powinna zniknąć. eboo, znaczy gdzie ustawić seams ? jak pokażesz model, będzie łatwiej ci odpowiedzieć.
eboo Napisano 14 Marzec 2011 Napisano 14 Marzec 2011 tak wyglada narazie model-jeszce go poprawiam.Szwy leca tak:http://www.google.pl/images?um=1&hl=pl&client=opera&rls=pl&channel=suggest&tbs=isch%3A1&sa=1&q=fotele+sk%C3%B3rzane+calibra&aq=f&aqi=&aql=&oq=
x-men Napisano 14 Marzec 2011 Napisano 14 Marzec 2011 mookie, jest ok kiedy obrabiasz sobie kostki, walce, kulki itp. ale jeśli geometria jest nieco bardziej złożona widać jak kiepskie, wolno działające i niestabilne jest to narzędzie. Nie pisz więc, że jest ok bo po prostu nie jest. Na szczęście boolean nie trzeba często używać dlatego można przymknąć na to oko. Nie narzekam już więcej :)
mookie Napisano 14 Marzec 2011 Napisano 14 Marzec 2011 x-menn - pozwól, że każdy będzie mówić za siebie. Z mojego skromnego amatorskiego doświadczenia jest ok.
x-men Napisano 14 Marzec 2011 Napisano 14 Marzec 2011 Chodzi ci jak uzyskać taki efekt w programie 2d? Ja bym próbował namalować ręcznie bump mapę, ustawiając odpowiednio parametry pędzla np. Spacing, Hardness itp. (mam tu na myśli PS, w gimpie niestety nie sprawdzałem).
olaf Napisano 14 Marzec 2011 Napisano 14 Marzec 2011 w photoshopie zrb pędzel z kreskami i puść Brush Stroke. W ilustratorze crelu albo flashu machnij po prostu krzywą na czarno z określonym stylem linii.
Papa Pio Napisano 15 Marzec 2011 Napisano 15 Marzec 2011 Zacni krajanie... czy blender umożliwia nakładanie tekstury ruchomej np. AVI?... ot żeby uzyskać efekt pokazywania różnych urywków filmu na kilku plane-ach... kto ogląda nowych kiepskich wie o co chodzi... w piosence na początku... Pozdrawiam
szczuro Napisano 15 Marzec 2011 Napisano 15 Marzec 2011 (edytowane) nakładasz avi jako teksturę image i gdzieś tam są do tego opcje Edytowane 15 Marzec 2011 przez szczuro
Gość Chrupek3D Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 jaki jest inny sposob na zrobienie linki poruszanej wiatrem? Kombinowalem z bonami + IK spline (krzywa z soft body), ale srednio to wyglada :/ on na tej kicie to ma chyba jakies particle wiecznie zywe...
pawlaka160 Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 jak podczas renderowania z mapami hdri wyłączyć ich widocznośc
mookie Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 W ustawieniach render zamień sky na coś innego.
Gość zelman Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 (edytowane) Modeluję sobie obiekt z obrazka i powstał mi problem, a mianowicie zrobiłem model "mniej-więcej" i teraz zajmuję się detalami, ale tenże model zasłania mi obrazek. Da się zrobić coś, żeby obrazek był przed modelem? E: Blender 2.49 Edytowane 20 Marzec 2011 przez zelman
Papa Pio Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 Szczuro dzięki za radę z tym avi... okazało się prostsze niż śmiałem przypuszczać.... wziąłem sie ostatnio za wykorzystanie krzywych... okropna sprawa... pojawia się krzywa i rysowanie poprzez zagęszczanie punktów (Subdivide) wydaje się być paranoją... w jaki sposób rysować poprzez dostawianie punktów, które potem można edytować (jak w 3dsMax)... jest sposób? może niejasno to opisałem - chodzi mi o rysowanie jak przy użyciu prostych w "paint" by potem pokrzywić je Bezierem...
muody Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 Nie wiem czy to jest Twoje rozwiązanie, ale - możesz zrobić mesh, który składa się z samych krawędzi (Ctrl + LPM dodaje nowy wierzchołek) i w edit mode użyć skryptu Mesh > Scripts > Edges to Curve
szczuro Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 nie jest to jak w paint czy maksie ale koncowe wierzchołki krzywych możesz extrudować
Gość zelman Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 Ponawiam pytanie: czy da się background przerzucic przed obiekt?
Dobrotek Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 Teoretycznie nie, bo jak sama nazwa wskazuje - background, to znaczy tło ;) A jak chcesz przerzucić tło przed obiekt, to w takim razie po co Ci on? Tło zasłoniłoby ten obiekt ;)
olaf Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 mozesz dac obiekt przed obiektem i jakoś blend czy coś nadac mu taki jak tło. Nie pamietam dokladnie, bo materiałami się malo bawie w blenderze.
muody Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 Jest w materiale opcja Env. W obrębie obiektu będzie widać jedynie tło
Gość Chrupek3D Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 pod Ubuntu (Blender) to mozna w ogole uzywac kodeka H264? Jesli udalo Wam sie zainstalowac to dajcie cynk... a moze istnieje jakis fajny kodek, ktory pozwala plynnie przesuwac suwak ('w przut i w tyl') nie gubiac klatek? Odtwarzanie z jpeg'ow jest pamieciozerne. tego nie udalo mi sie zainstalowac (za mocny to ja nie jestem w Ubuntu): http://www.videolan.org/developers/x264.html
kengi Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 wie ktos czy mozna w blenderze miec dwa "identyczne" widoki (rotacja zoom move na jednym zmieniaja tez drugi) ale zeby na jednym pracowac w trybie edit mode (widziec siatke) a na drugim tylko obiekt bez wire? jezeli tak to jak to zrobic? chodzi mi o cos takiego: Uploaded with ImageShack.us
Dobrotek Napisano 26 Marzec 2011 Napisano 26 Marzec 2011 Z tego co wiem, nie da się tak by jeden widok był w Edit Mode, a drugi w Object Mode ;)
Ania Napisano 26 Marzec 2011 Napisano 26 Marzec 2011 Możesz wyświetlać wygładzony model tą ostatnią ikonką w subsurf modifier (trójkącik), tak że siatka będzie wygładzona już w edit mode. Taka namiastka. Tego co piszesz chyba się nie da.
kengi Napisano 26 Marzec 2011 Napisano 26 Marzec 2011 no wlasnie tego sie obawialem, chociaz pewnie jakos z ingerencja w pytonga by sie dalo... a tak przy okazji... jaka jest komenda pytongowa dla tego trojkacika o ktorym pisze Ania? Bo chcialem to sobie podpiac pod hotkija... ale sie nie wyswietla komenda do tego i nigdzie nie moge znalezc. :(
Skether171 Napisano 28 Marzec 2011 Napisano 28 Marzec 2011 Potrzebuję jakieś Poradniki do najnowszej wersji Blendera chodzi mi głównie o podstawy m.in. Rozciąganie obiektu , łączenie obiektów , modelowanie itp. Wiem są poradniki na youtube ale tam są do starszych wersji.
olaf Napisano 28 Marzec 2011 Napisano 28 Marzec 2011 tak podstawowe rzeczy sie nie zmieniły. co ważniejsze skróty klawiszowe są prawie zawsze te same.
Skether171 Napisano 28 Marzec 2011 Napisano 28 Marzec 2011 Tak tylko ogólny wygład się zmienił. I np jak ktoś na filmie zaznacza jakąś funkcje to ja później tego nie mogę znaleźć w tej nowszej wersji bo to jest gdzieś indziej. I gdzieś czytałem w komentarzach pod filmami że w tych nowszych wersjach jest Interfejs (chociaż nie wiem co to jest ;p) a w tych starszych nie ma.
szczuro Napisano 28 Marzec 2011 Napisano 28 Marzec 2011 (edytowane) tu masz takie totalne podstawy 2.5 kiedys to pociagne dalej, poczyszcze dzwiek etc, ale chwilowo brak czasu http://www.youtube.com/user/szczur0?feature=mhum Edytowane 28 Marzec 2011 przez szczuro
Papa Pio Napisano 29 Marzec 2011 Napisano 29 Marzec 2011 Wiecie może jak zatrzymać renderowanie? Z wyjątkiem alt+ctrl+del... jeszcze coś chciałem zapytać... ale zapomniłem... Pozdrawiam
Papa Pio Napisano 29 Marzec 2011 Napisano 29 Marzec 2011 o już sobie przypomniałem.... mam taki problemik.... w wizualizacji zrobiłem deskę do krojenia (to bez znaczenia) - w każdym razie obiekt ten za każdym razem gdy odpalam plik znajduje się w tym samym miejscu i choćbym go przesunął i zapisał to po otwarciu znowu jest w tym samym miejscu... warstwa nie jest zablokowana... dziwna sprawka
szczuro Napisano 29 Marzec 2011 Napisano 29 Marzec 2011 (edytowane) a aby przerwać rendrer to esc, lub w 2.5 x na pasku na górze (przy napisie Render) z tym obiektem: sprawdz czy nie ma ipo, Edytowane 29 Marzec 2011 przez szczuro 1
Skether171 Napisano 29 Marzec 2011 Napisano 29 Marzec 2011 Dzięki twoje filmiki mi pomogły :) . A jest możliwość zapisywania prac w formacie .jpg albo jakimś innym niż .blend ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się