Gość Chrupek3D Napisano 30 Marzec 2011 Napisano 30 Marzec 2011 czy w Blenderze można na stałe ustawic axis Y na "up"? (obecnie axis Z robi za "up", przez co walcze z przyzwyczajeniami)
mookie Napisano 30 Marzec 2011 Napisano 30 Marzec 2011 Chyba tylko poprzez zmianę widoku i przypisanie sobie jako np. przodu bok, jako boku górę itp. Chyba zresztą w każdym programie 3D oś Z odpowiada za oś góra-dół.
szczuro Napisano 30 Marzec 2011 Napisano 30 Marzec 2011 mookie: maya i xsi mają y chrupek: do wszystkiego można się przyzyczaić ;)
Ania Napisano 30 Marzec 2011 Napisano 30 Marzec 2011 wings też ma Y, i z własnego doświadczenia wiem że można się szybko przyzwyczaić, trzeba tylko wiedzieć że jest inaczej, i przy eksporcie/imporcie między programami przekręcać scenę (w .obj jest taka opcja).
Gość Chrupek3D Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 no właśnie z Mayki i Silo się przesiadłem.. będę musiał się przyzwyczaić ;)
Dobrotek Napisano 2 Kwiecień 2011 Napisano 2 Kwiecień 2011 Mam pytanie, czy wyrenderowany obraz da radę uzyskać w formacie svg, by móc potem wektorowo dokończyć np. w Inkscape? Jeszcze nie spotkałem się z tym problemem i jest to dla mnie co najmniej dziwne ;)
szczuro Napisano 2 Kwiecień 2011 Napisano 2 Kwiecień 2011 kiedyś był pantograph ale chyba nie jest juz rozwijany i jest jeszcze freestyle widziałem gdzies buildy do 2.5, ale on renderuje raster, który potem w inkscape mozna sobie zamienić na wektory :) jakby co, to zawsze w inkscape masz funkcję zamieniania bitmap na wektory
lukiszlak Napisano 2 Kwiecień 2011 Napisano 2 Kwiecień 2011 Jaki jest skrót na renderowanie obrazka ? bo irytuje mnie to ze zawsze trzeba wracac sie do render i klikac image lub animation i czy jest opcja w blenderze jak turbosmooth ?
n-pigeon Napisano 2 Kwiecień 2011 Autor Napisano 2 Kwiecień 2011 Jaki jest skrót na renderowanie obrazka ? bo irytuje mnie to ze zawsze trzeba wracac sie do render i klikac image lub animation i czy jest opcja w blenderze jak turbosmooth ? render jest pod F12 jeśli chodzi o turbo smooth to szukasz modyfikatora subdivision surface :)
camils14 Napisano 3 Kwiecień 2011 Napisano 3 Kwiecień 2011 Witam, nie wiem jak połączyć face'y, tak żeby obiekt z modyfikatorem smooth, był normalnie wygładzony, a nie żeby niektóre krawędzi się zapadały do środka. Nie wiem też, jak oddzielić jeden obiekt od drugiego, gdy są w jednej grupie, ani jak przyczepić jeden obiekt do drugiego. Proszę o pomoc.
wesol Napisano 3 Kwiecień 2011 Napisano 3 Kwiecień 2011 Witam, nie wiem jak połączyć face'y, tak żeby obiekt z modyfikatorem smooth, był normalnie wygładzony, a nie żeby niektóre krawędzi się zapadały do środka. Podejrzewam że chodzi o źle odwrócone normalne, żeby sprawdzić ich kierunek włącz boczny panek klawiszem N, w trybie Edit Mode w rolecie Mesh Display zaznacz Normal Face. Jeśli normalne ją po obracane w różne kierunki (prawidłowy kierunek normalnej to widziany przez kamerę) możesz je naprawić w lewym bocznym panelu(T) i wybierając Normals Recalculate (ctrl + N) Nie wiem też, jak oddzielić jeden obiekt od drugiego, gdy są w jednej grupie Wybierasz fragment siakti korą chcesz oddzielić i klawisz P następnie Selection, chyba o to Ci chodziło :) ani jak przyczepić jeden obiekt do drugiego. w Object Mode wybierasz elementy do 'przyczepienia' i naciskasz Ctrl + J
Gość Chrupek3D Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 może warto wspomnieć, że do selekcji objektów czasem przydaje się klawisz "L" (w trybie edit)
olaf Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 ko pytanie mam nadzieje ze proste. Zrobiłem sobie żelkę o takich właściwościach softbody jak chcę. Jest mozliwosc jakiegoś przekopiowania parametrów softbody na drugi obiekt - bardziej skomplikowany, bo tamta kostka była tylko dla szybkiego bejkowania efektu.
muody Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 (edytowane) W 2.49 - zaznaczasz oba obiekty, źródłowy jako aktywny i Ctrl C > Soft Body settings. W 2.5 jest addon Copy attributes, czy coś o podobnej nazwie, ale w czasie kiedy go używałem nie kopiował ustawień - tylko samą informację czy obiekt ma softbody włączone ;> Edytowane 7 Kwiecień 2011 przez muody
olaf Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 ok problem poniekąd rozwiązany. nie trzeba kopiowac parametrów bo i tak w innym modelu zachowuje sie wszystko zupełnie inaczej :/
lukiszlak Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 utworzyłem curvature galone ale po lewej nie mam rozwijanego menu o tej nazwie jak go właczyc ? potrzebne do tutorialu : ) jakby co link do tutorialu http://www.blendercookie.com/2011/02/17/creating-chain-link-fence/ 1:27 po lewej
szczuro Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 T by włączyć lewy panel, F6 też daje dostęp do opcji ostatnio użytego narzędzia tyle że w postaci popupa. i jakby co, to prawy panel masz pod N. edit:// i jeszcze przez menu view -> toolshelf albo view -> properties zależnie który panel :)
drakul Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 jak zainstalować add-on'sy , skrypty w blenderze 2.49b?chodzi o wersję zip'ową.w wersji portable wszystko jest gotowe i działa. w wersji zipowej przy wybieraniu z file i np import autodesk dxf wyskakuje: error.python script error. check script console
szczuro Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 a co podaje konsola ? może musisz doinstalować pythona
drakul Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 1 obrazek jest z wersji portable gdzie wszystko działa, drugi obrazek z wersji zipowej pod win 64
drakul Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 sprawdziłem i w wersji zipowej, ale pod win32 działa dobrze, więc coś z wersją pod win64 jest nie tak
Ania Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 pisze że nie ma pytona (w obu wersjach), a error też się pojawia przy czymś co ma końcówkę .py, więc zaczęłabym od zainstalowania tego albo uaktualnienia wersji.
olaf Napisano 8 Kwiecień 2011 Napisano 8 Kwiecień 2011 najlepiej sprawdzic czy nie ma sie najnowszej wersji - chyba 3.x nie łyka. Jest tez rekomendowana wersja pytonga pod 2.5x
Dobrotek Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 Czy wie ktos jak ustawić na klawiaturze numerycznej skrót od widoku Back? Bo jest w dodaku 3D Nav, a chciałbym ten widok ustawić sobie w skrótach obok innych. Jest jakaś opcja do tego?
ledman Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 Czy w blenderze jest cos a'la 3ds max object painter?
n-pigeon Napisano 10 Kwiecień 2011 Autor Napisano 10 Kwiecień 2011 Czy w blenderze jest cos a'la 3ds max object painter? Wytłumacz na czym polega.
mandragora Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 Czy wie ktos jak ustawić na klawiaturze numerycznej skrót od widoku Back? Bo jest w dodaku 3D Nav, a chciałbym ten widok ustawić sobie w skrótach obok innych. Jest jakaś opcja do tego? a ctrl + 1 ?
Dobrotek Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 a ctrl + 1 ? Dzięki wielkie, Mandragora :) Teraz już widzę, gdzie można znaleźć resztę skrótów m.in od Left View i Bottom View.
ledman Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 w 3ds maxie mogę "malować" objekty na płaszczyźnie, tam gdzie kliknę to pojawią mi się dane objekty, przykład (3:50):
Papa Pio Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 Koleżanki i kolegi... :P Czy da się jakoś przypisać tekstury do obiektów w taki sposób, że gdy otworzę projekt na innym komputerze to one wciąż będą? Próbowałem wrzucać wszystkie tekstury do folderu z plikiem blend i cały folder kopiować na pendraka (pen drive), ale nic z tego na innym kompie i tak tekstur brak...
olaf Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 probowales zachowac sciezke np. C:\blender\projekty...
szczuro Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 file -> external data i tam masz różne ciekawe opcje :)
muody Napisano 13 Kwiecień 2011 Napisano 13 Kwiecień 2011 Nom. File > External data > Make all paths relative. Tak samo pamiętaj przy otwieraniu nowych tekstur, żeby w oknie przeglądania plików zaznaczyć na panelu z lewej Relative path
szczuro Napisano 13 Kwiecień 2011 Napisano 13 Kwiecień 2011 (edytowane) można też "Pack Into .blend file" albo jak jesteś na innym kompie "Find Missing Files" :) dlatego nie podawałem jednego rozwiązania ;) w opcjach w zakładce "File"(2.5x) "File Paths"(2.4x) możesz włączyć "Relative Paths" i zapisać jako domyślne na stałe. Działoaoczywiście jeśli .blend znajduje się na dysku, wiec jak tworzysz nowy projekt to od razu zapisz ;) Edytowane 13 Kwiecień 2011 przez szczuro
drakul Napisano 14 Kwiecień 2011 Napisano 14 Kwiecień 2011 (edytowane) gdzie się włącza i wyłącza okno konsoli przy odpalaniu blendera, żeby pojawiało się wraz z uruchomieniem blendera lub nie? oraz jak zmienić ścieżkę zapisu pliku startup.blend. a także czy zauważyliście że coś jest nie tak z wybieraniem obiektów z alt'em. w wersji 2.57 zaznacza przez dodawanie obiektu do wcześniej wybranego a w wersji 2.49 zaznaczał jeden wybrany Edytowane 15 Kwiecień 2011 przez drakul
woyoooo Napisano 15 Kwiecień 2011 Napisano 15 Kwiecień 2011 Witam. Mam pytanie czy można w blenderze zmienić rodzielczość tekstury nałożonej na model?
Skether171 Napisano 15 Kwiecień 2011 Napisano 15 Kwiecień 2011 Jak nazywa się to narzędzie lub funkcja która jest pokazana na tym filmie : http://www.youtube.com/watch?v=bXD-mfEXU5g ,a dokładnie w 1.50 minucie i gdzie to jest w najnowszej wersji blendera ? I jak zrobić że po dodaniu obiektu "Circle" jest on płaszczyzną a nie tylko samym kołem ?
n-pigeon Napisano 15 Kwiecień 2011 Autor Napisano 15 Kwiecień 2011 to jest sculpt mode na dole masz tryby z edit mode lub object mode zmień na sculpt mode by było płaszczyzną po dodaniu obiektu w toolboxie lub pod F6 zaznacz opcje fill
Skether171 Napisano 16 Kwiecień 2011 Napisano 16 Kwiecień 2011 Dzięki a co do sculpt mode to jak zmieniać wielkość "pędzla" ? I mam pewien problem co do tego bo jak np chcę wymodelować nos to tylko do pewnego momentu mi się wybrzusza a później nic z tym dalej zrobić nie mogę.
olaf Napisano 16 Kwiecień 2011 Napisano 16 Kwiecień 2011 masz z lewej suwaki albo klawiszem F. Wybrzuszenie IMO brzydko traktuje siatkę by oplacalo sie na nos je dawać i pewnie tez dlatego efekt tak zwalnia.
Gość Chrupek3D Napisano 16 Kwiecień 2011 Napisano 16 Kwiecień 2011 Witam. Mam pytanie czy można w blenderze zmienić rodzielczość tekstury nałożonej na model? klawiszem F6 można
drakul Napisano 16 Kwiecień 2011 Napisano 16 Kwiecień 2011 Mistrzowie blendera czy wiecie gdzie się włącza i wyłącza okno konsoli przy odpalaniu blendera, żeby pojawiało się wraz z uruchomieniem blendera lub nie? oraz jak zmienić ścieżkę zapisu pliku startup.blend. a także czy zauważyliście że coś jest nie tak z wybieraniem obiektów z alt'em. w wersji 2.57 zaznacza przez dodawanie obiektu do wcześniej wybranego a w wersji 2.49 zaznaczał jeden wybrany
szczuro Napisano 16 Kwiecień 2011 Napisano 16 Kwiecień 2011 (edytowane) 1 Help-->Toggle System Console 2 nie wiem czy sie da 3 u mnie z altem zaznacza pojedynczy :) Edytowane 16 Kwiecień 2011 przez szczuro
Papa Pio Napisano 19 Kwiecień 2011 Napisano 19 Kwiecień 2011 przyszedł czas na animację i oczywiście jest problem... (Tutki Ani są na wagę złota...) gdy zginam rękę mojej postaci to zachowuje się tak jakby nie miała łokcia tylko ramię ośmiornicy - nie ma twardego załamania... i inna rzecz... czy jest jakiś sposób, żeby stopy nie zmieniały pozycji, gdy przesunę np biodra?
szczuro Napisano 19 Kwiecień 2011 Napisano 19 Kwiecień 2011 najlepiej aby były zgięte w łokciu wtedy ograniczy to problem przeprostów :) ponadto w IK można określić kość (Pole) na na którą wskazuje zgięcie. I pewnie jeszcze zechcesz ograniczyć ilość kości na które działa IK (chain length).
Papa Pio Napisano 20 Kwiecień 2011 Napisano 20 Kwiecień 2011 (edytowane) ze zgięciem poradziłem sobie zagęszczając siatkę w łokciach... jest jeszcze parę baboli np. jak zegnę rękę to miejsce bicepsa robi się płaskie :/... eh rigg to jednak nie taka lekka sprawa... Wiecie może gdzie mogę znaleźć jakiś polski tutek o rigowaniu? ale taki kompleksowy od zera do bohatera i najlepiej pisany albo jako filmik do ściągnięcia, bo w chacie nie mam netu a w pracy głośników :D sytuacja patowa.... Edytowane 20 Kwiecień 2011 przez Papa Pio
szczuro Napisano 20 Kwiecień 2011 Napisano 20 Kwiecień 2011 (edytowane) podmaluj wagi i jak to nie pomoże to shapekeysami tu chyba jest tutek na ten temat :P http://www.geneome.net/blender/videotutorials/FakeMuscles-XviD.zip nikt nie mówił że jest lekko :) Edytowane 20 Kwiecień 2011 przez szczuro
Gość mixbot Napisano 21 Kwiecień 2011 Napisano 21 Kwiecień 2011 Witam! Jestem przedstawicielem MiXStudios Corporation - stosunkowo świeżego amatorskiego studia zajmującego się tworzeniem gier i programów (głównie gier). Obecnie studio ma na swoim koncie gry, które nie ukazały się nawet w internecie. Były to krótkomówiąc "wtopy".Podczas ich tworzenia nie było nawet określonego scenariusza. Teraz jednak trwają prace nad nowym projektem: DeadFall.Gra ta ma być dla MiX Studios pierwszą grą wkraczającą na rywalizację z "wysokobudżetowcami" z przed kilku lat typu Left 4 Dead (pierwsza część oczywiście), Half-Life (również ''jedynka''), bądź też Counter-Strike 1.5, 1.6, CZ. Dobrane programy (m.in.FPS Creator) sprawiają, iż już w wersji testowej silnik graficzny oraz fizyczny dają podobne, jak nie wyższe efekty niż w Counter-Strike'u 1.6. Dodatkowe smaczki typu interakcja z otoczeniem oraz szeroki arsenał wybijają grę ponad typowo amatorskie produkcje. DeadFall ma również tryb multiplayer (niestety w wersji v1.1, czyli aktualnej, ma jedynie możliwość gry przez LAN, lub program Hamachi). Prace zaszły daleko, lecz do dalszej pracy potrzebujemy ludzi, umiejących zrobić animację na wzór wyrysowanych map i pomieszczeń. Mają to być głównie animacje wyświetlające się w trakcie gry, lecz naprawdę dla animatorów roboty nie brakuje. Co do grafików, mają oni na zlecenie reżysera, według jego instrukcji zająć się logiem do gry (tyraźniejsze planowane logo jest dobre lecz brakuje cieniowania i podobnych "bajerów". Jeśli jesteście zainteresowani i chcecie znać detale, proszę o kontakt z głównym zarządcą projektu: [email protected] (ze względu na wadliwość skrzynek pocztowych, polecam jednak zarejestrować się na naszej stronie ( http://www.mixstudios.hpu.pl ) i napisać prywatną wiadomość [PW] na konto Admin. Wtedy ma się gwarancję, iż wiadomość do nas dotrze). Z pozdrowieniami MiX GAMES Studios [info na temat gry na naszej stronie : http://www.mixstudios.hpu.pl
szczuro Napisano 21 Kwiecień 2011 Napisano 21 Kwiecień 2011 chyba nie ten dział, gdzie pytanie o blendera :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się