olaf Napisano 15 Maj 2011 Napisano 15 Maj 2011 jedyny skrót jaki znam to edit mode/poprzedni tryb. Czyli Tab. ale chetnie zaamietam jezeli będa skróty do wszystkich trybów. mam pytanie byl taki temat ale go nie moge znalexc z renderfarmą na fejsbooce ma ktos linka do tego etc. chciałem zgłębić temat.
kolaborant Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 ola-f http://www.blendernation.com/2011/03/08/renderweb-social-rendering-on-facebook/
oo79 Napisano 20 Maj 2011 Napisano 20 Maj 2011 Proszę o pomoc w uruchomieniu external luxrender. -Wersja Blendera 2.57b -System Windows 7 64bit -update ze strony http://graphicall.org/76 -Przeczytany help ze strony http://www.luxrender.net/wiki/LuxBlend_2.5_installation_instructions Przy statcie monit: Gdy odpalam rendera z Blendera, brak reakcji (czarny ekran rendera), ścieżka do luxrendera podana. Poradziecie coś skutecznego?
oo79 Napisano 20 Maj 2011 Napisano 20 Maj 2011 Skopiowałem PyLuxa z folderu luxa (c:Program files\Blender foundation\Blender\lux) do addonow i teraz wywala mi cos takiego przy próbie renderowania. Przynajmniej widzi pyluxa ale kaszani ekspor :
Lucas Napisano 20 Maj 2011 Napisano 20 Maj 2011 Widzę, że domyślnie chce ci wyeksportować pliki bezpośrednio na C:, trochę to ryzykowne, bo będziesz miał straszny burdel, może i z tego powodu wywala błąd. Na wszelki wypadek ustaw jakiś inny katalog (ustawienia renderingu, C:\tmp chyba byłby najlepszy.
olaf Napisano 21 Maj 2011 Napisano 21 Maj 2011 hej szybkie pytanie, bo mam nadzieje, ze odpowiedz jest prosta. Da się jakos zmienić samplowanie tekstury, bo jest spory dysonans miedzy tym co sbie zarojektowałem w PSie a tym co pokazuje blender (na dole). Chodzi mi o ostrośc tekstury. Plik ma jakośc 3600px szerokości.
szczuro Napisano 21 Maj 2011 Napisano 21 Maj 2011 http://www.blender.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=2&topic=2750.0
n-pigeon Napisano 21 Maj 2011 Autor Napisano 21 Maj 2011 myślałem że 2.5x ma domyślnie mitcha to powinno być ostre, chyba że to 2.49 jeśli to 2.5 w texturach wyłącz mip-maping lub/i interpolacje
olaf Napisano 21 Maj 2011 Napisano 21 Maj 2011 ok link szczura mnie naprowadził - uzywam 2.5. dla potomnych w 2.5 zmienia się to w: Image Sampling > Filter Ja ustawiłem sobie Area z wartością 8 i filter size .5 dzięki za pomoc.
eboo Napisano 21 Maj 2011 Napisano 21 Maj 2011 witam mam taki problem,eksportuje model do gry,exporter wyrzuca mi błąd że obsługuje tylko pollygonowe facy.Dodam że używałem opcji quads->trianges. Wcześniej model eksportował sie poprawnie tylko teraz powstał ten błąd. Domyślam sie że mogłem zrobić edges poprzez extrude jakiegoś verta który mi się przypadkiem zaznaczył gdy przemodelowywałem parę rzeczy.Skoro wszystkie ścianki sa trójkącikami to znaczy że błąd robi mi jakies niepotrzebne edge.Teraz pytanie czy jest jakiś skrypt/polecenie z blendera znajdujące połączenie verta z tylko jednym vertem-czyli ten nieszczęsny vert powstały po extrue??
eboo Napisano 21 Maj 2011 Napisano 21 Maj 2011 nie na 100% nie, to wina tego że gdzieś znajduje sie wierzchołek połączony tylko z jednym vertexem-mam ten problem juz 2 raz-wtedy pół dnia zajeło mi szukanie..
o_r_z_e_c_h Napisano 21 Maj 2011 Napisano 21 Maj 2011 elo, mam problem Przy wytłaczaniu (funkcji extrude) dodatkowych wierzchołków czy ścian tworzą mi się one niby normalnie, ale gdy potem chcę przenieść wierzchołek to przenoszę ale pozostaje tam jeszcze jeden. Czyli tak jakby nakładało się ich kilka na jeden. Oto screen z problemu: https://lh6.googleusercontent.com/_wYCIK2bo5TY/TdgwZ_aWaDI/AAAAAAAAAgs/NoFXwqs-OD8/problem%20blender.jpg
eboo Napisano 21 Maj 2011 Napisano 21 Maj 2011 naciśnij W i remove doubles- masz gdzieś coś zdublowanego prawdopodobnie
szczuro Napisano 22 Maj 2011 Napisano 22 Maj 2011 eboo: w 2.4x w edit mode jest mesh-> scripts -> clean mesh w 2.5x go jeszcze nie namierzyłem
Dobrotek Napisano 22 Maj 2011 Napisano 22 Maj 2011 Wie ktoś jak zlikwidować ten problem? found bundled python: /home/Dobrotek/Pobrane/BlenderYafaray/2.57/python Fatal Python error: Py_Initialize: can't initialize sys standard streams ImportError: No module named encodings.utf_8 Przerwane System: Ubuntu 32bit Z góry dziękuję :)
Papa Pio Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 Mam kolejne absurdalne pytanie do kolekcji... co zrobić, żeby obiekt nie rzucał cienia... ale, bez modyfikacji powierzchni na która cień jest rzucany ani oświetlenia....np. taka sytuacja stoją dwie postacie ... jedna rzuca cień a druga nie... dałem do sceny żyrandol i rzuca mi na ścianę gigantyczny cień... nie chcę go, ale pozostałe cienie na ścianie miałyby zostać... taka sytuacja...
szczuro Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 w ustawieniach światła w zakładce shadow włącz "this layer only" (w 2.4x "layer") i wrzuć żyrandol na warstwę na której nie ma światła ps. piszcie przy pytaniach do jakiego blendka potrzebujecie, będzie łatwiej odpowiadać. Albo niech mod podzieli temat na 2.4x i 2.5x
Papa Pio Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 Słuszna uwaga... ja do końca roku zostaje przy 2.4... Dzięki Szczurko... jesteś rządziciel...
szczuro Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 Papa Pio: żeby nie było niedomówień, bezpośrednio przy pytaniach :) bo nie mam ambicji pamiętać kto na którym pracuje ;)
Dobrotek Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 Wie ktoś jak zlikwidować ten problem? found bundled python: /home/Dobrotek/Pobrane/BlenderYafaray/2.57/python Fatal Python error: Py_Initialize: can't initialize sys standard streams ImportError: No module named encodings.utf_8 Przerwane System: Ubuntu 32bit Z góry dziękuję :) Racja szczuro: w moim przypadku jest to 2.57 (nawet jest na ścieżce podane) ;)
szczuro Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 Dobrotek: u Ciebie sie domysliłem wersji, ale na błędy mało co pomogę bo u mnie działa ;) tak dla picu wpisałem w google "ImportError: No module named encodings.utf_8" i pierwszy wynik to :P http://www.siafoo.net/user/stou/blog/2010/03/25/Blender-2-5-No-module-named-encodings-utf_8
Dobrotek Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 Dobrotek: u Ciebie sie domysliłem wersji, ale na błędy mało co pomogę bo u mnie działa ;) tak dla picu wpisałem w google "ImportError: No module named encodings.utf_8" i pierwszy wynik to :P http://www.siafoo.net/user/stou/blog/2010/03/25/Blender-2-5-No-module-named-encodings-utf_8 Też to znalazłem, ale nie szło :P O ile dobrze rozumiem, należy skasować pythona umieszczonego w SVNowskim Blenderze, i wprowadzić tam plik .py z dowiązaniami (?) podobnego do tego niżej: BF_PYTHON="/usr/lib64/python3.1" BF_PYTHON_LIBPATH = '${BF_PYTHON}/lib-dynload' BF_PYTHON_VERSION = '3.1' BF_PYTHON_INC = '/usr/include/python${BF_PYTHON_VERSION}' BF_PYTHON_BINARY = '/usr/bin/python${BF_PYTHON_VERSION}' ale za to wszystkie narzędzia w panelu pójdą w las, czy zniknie widoczność i będzie można normalnie to zapisać jako "Save as default"? Bo ostatnio tak się przejechałem na eksperymentowaniu w ten sposób (cały folder z pracami mi zaszyfrowało i nie mogę się dorwać, ale to nie na temat) i nie mam zaufania do takiego komplikowania ;)
szczuro Napisano 23 Maj 2011 Napisano 23 Maj 2011 nie mam zielonego pojęciam, to raczej wychodzi poza moje kompetencje ;) jak rozumiem bawisz sie w svn, kompilacje itd a to raczej nie jest proste pytanie i nie ma na nie szybkiej odpowiedzi :) może się mylę i wyskakuje Ci to przy wersji oficjalnej ściągnietej z blender.org lub graphicall.org, wtedy pobranie innej powinno rozwiązać problem :)
Dobrotek Napisano 24 Maj 2011 Napisano 24 Maj 2011 Uuu... Szczuro... uuu :P W kompilowanie się nie bawię, za dużo szumu z tym się robi ;) Obie wersje jakie znalazłem na graphicall'u dają ten sam efekt, więc będę musiał spróbować sam z tym exporterem do Yafaraya ;) Z oficjalnej dopiero pobiorę i spróbuję z przekopiowaniem katalogu do Yafka od graphicall'a do tego oficjalnego.
carat Napisano 24 Maj 2011 Napisano 24 Maj 2011 Witam, zielony jestem w grafice 3D, dostalem projekt wykonany w blenderze, jest to pojazd oparty na ramie rurowej, czy z blendera jestem w stanie odczytac poszczegolne dlugosci rur i katy ich giec ? Moge podeslac plik jesli ktos jest mi w stanie pomoc. Dzieki za pomoc Pozdrawiam
szczuro Napisano 24 Maj 2011 Napisano 24 Maj 2011 Dobrotek: a yafek :) to tez nie moja bajka ja tylko internal :P ale kajam się, że nie wiem wszystkiego i obiecuje poprawę ;) carat: w blenderze możesz włączyć wyświetlanie długości edgów i wartości kątów między nimi. W 2.5x są też jakieś addony do pomiaru ale nie używałem.
drakul Napisano 26 Maj 2011 Napisano 26 Maj 2011 czy ktoś z Was wie gdzie w wersji blendera z cycles przełącza się z renderowania cpu na gpu?
drakul Napisano 26 Maj 2011 Napisano 26 Maj 2011 Mookie, nigdzie tego nie widze, nie widzę żadnego wyboru z napisem cpu czy gpu
drakul Napisano 26 Maj 2011 Napisano 26 Maj 2011 (edytowane) nie wiem czy to kwestia wersji blendera, mam r36803, i nie ma tego u mnie. i pewnie dlatego ze mam kartę ati Edytowane 26 Maj 2011 przez drakul
n-pigeon Napisano 26 Maj 2011 Autor Napisano 26 Maj 2011 na kartach ati, rendering GPU nie zadziała, na razie nie ma wparcia dla OpenCL, po za tym twoja karta musiała by wspierać odpowiednie technologie
szczuro Napisano 27 Maj 2011 Napisano 27 Maj 2011 drakul łącze się z tobą w bólu, ostatnio padła mi nvidia i sprzedawca namówił mnie też na ATI :| wiedziałem, że to błąd :)
drakul Napisano 27 Maj 2011 Napisano 27 Maj 2011 tu mam taki link do kart amd które powiiny obsługiwać openCL : http://forum.cgpersia.com/f32/vray-rt-2-00-02-ati-amd-radeon-series-opencl-25192/ ja mam starą kartę i jej nic nie pomoże, także muszę na razie obejść się smakiem z korzystania z gpu w blenderze. szkoda że te wszystkie bajery robią pod nvidie głównie
n-pigeon Napisano 27 Maj 2011 Autor Napisano 27 Maj 2011 Cycles będzie wspierać ATI kiedy skończą wsparcie dla OpenCL, ale i tak sądzę że ati nadaje się jedynie do gier na windowsie, ale to ich wina, by kosztować mniej w sklepie ograniczają fundusze na programistów sterowników i dział rozwoju :) na dzień dzisiejszy nvidia to najlepsza inwestycja.
Gość Chrupek3D Napisano 27 Maj 2011 Napisano 27 Maj 2011 szkoda, że niektórzy doradzają ATI jako karte do 3D, ale to nie mój, nasz, wasz... tylko ich problem ;)
Lucas Napisano 28 Maj 2011 Napisano 28 Maj 2011 Czy ktoś może wie, czy da się gdzieś w Blenderze 2.57 zmieniać domyślne wartości parametrów różnych funkcji? Konkretnie chodzi mi np. o treshold przy Remove Doubles - domyślna wartość jest mimo wszystko trochę za mała i czasami nawet jak się przemieści wierzchołek przy użyciu przyciągania to niestety nie łapie i trzeba zwiększać wartość. Tak sobie pomyślałem, że pewnie można pogrzebać w plikach pythona ale niestety trochę tego jest - nie wiem gdzie zacząć szukać.
lukiszlak Napisano 28 Maj 2011 Napisano 28 Maj 2011 Znacie może jakieś tutoriale do sculptowania w blenderze ? ale nie podstawy tylko np dłuższy tutorial jak zrobić głowę itp : )
Dobrotek Napisano 28 Maj 2011 Napisano 28 Maj 2011 Na blendercookie był tutek ze smokiem. Metodyka - normalny boxmodeling i elementy sculptu ;) Jeżeli nie zwracasz uwagi na użyte narzędzia, tylko przekształcanie modelu bazowego w kompletny sculpt to na youtube/vimeo poszukaj pod hasłami "Zbrush sculptin timelapse" etc i tam będziesz miał wyłożone w jaki sposób manipulują obiektem ;)
lukiszlak Napisano 28 Maj 2011 Napisano 28 Maj 2011 Narazie chce się nauczyć samego sculptowania bo widze ze to jest o wiele szybsze niz boxmodeling a z reszta bardzo nie lubie tak modelować w blenderze ze względu na brak ngonów i tworzące się trójkąty :/ jestem osobą bardzo niecierpliwą i irytuje mnie to jak nad czyms pracuje nawet te 10-15 minut i nagle sie okazuje ze muszę zacząć od początku bo cos źle zrobiłem
Lucas Napisano 28 Maj 2011 Napisano 28 Maj 2011 Cycles będzie wspierać ATI kiedy skończą wsparcie dla OpenCL, ale i tak sądzę że ati nadaje się jedynie do gier na windowsie, ale to ich wina, by kosztować mniej w sklepie ograniczają fundusze na programistów sterowników i dział rozwoju :) na dzień dzisiejszy nvidia to najlepsza inwestycja. Jak macie ATI, to sprawdźcie najnowsze stery, przed chwilą pomagałem bratu z pewnym projektem do którego potrzebna była na szybko dość realistyczna wizka urządzenia. Zainstalowałem u niego na laptopie z ATI HD4550 Blendera z Luxrenderem, z ciekawości włączyłem tryb hybrydowy CPU+GPU nie licząc na nic, i.... o dziwo działa i momentami nawet 90% wyciska:). W pracy mam jakieś HD 48xx i nie działało, przy najbliższej okazji sprawdzę z nowymi sterownikami. Co prawda Luxrender to nie Cycles ale też działa na OpenCL. Z tego co wiem, brat dosłownie kilka dni temu ściągnął nowe sterowniki, które okazały się być chyba dość przełomowe bo rozwiązywały problemy w innych programach (w jego przypadku Inventor).
n-pigeon Napisano 29 Maj 2011 Autor Napisano 29 Maj 2011 Ja ponownie zaufam ati jeśli następne 3 wydania sterowników na Linuxa, też będą sprawne. Bo z nimi to różnie bywało :) windowsowe jakoś działają, ale też mają swoje za uszami. ATI to budżetówka i to się raczej nigdy nie zmieni, nvidia jednak coś robi ponad, rozwija różnorodne technologie i to zarówno hardwerowe jak i sofwerowe, również Cycles działa na bibliotekach autorstwa nvidi, nie mam na myśli jedynie CUDA. ATI ich goni tylko dlatego że musi. Dlatego uważam, że ATI to karty jedynie do gier. Polecam je każdemu znajomemu który używa windowsa i składa kompa do grania, ale grafikowi nigdy z w pełni czystym sumieniem bym jej nie zaproponował. :) Cieszę się że wam działa, ponieważ tak powinno być :) , ale ja jeszcze dłuuuugo nie zaryzykuje. 100-200 zł na 3 lata to nie taki majątek, wole zainwestować niż się martwić, ale to moja osobista decyzja.
lukiszlak Napisano 29 Maj 2011 Napisano 29 Maj 2011 Jest możliwość ustawienia blendera żeby zaznaczał tak jak w innych programach typu 3ds max ? czyli automatyczny deselect jeżeli się nie trzyma ctrl'a i box select na lewym przycisku ? Bo to by pewnie nie tylko mi ułatwiło modelowanie w blenderze : )
n-pigeon Napisano 29 Maj 2011 Autor Napisano 29 Maj 2011 z box selectem to tak ctrl to nie wiem podejrzewam że nie
lukiszlak Napisano 4 Czerwiec 2011 Napisano 4 Czerwiec 2011 A może mi ktoś podać stronę z refkami ? bo mam zamiar zacząć naukę modelowania głowy ale niestety nie umiem znaleźc nigdzie porządnych refek : )
Gość Chrupek3D Napisano 4 Czerwiec 2011 Napisano 4 Czerwiec 2011 wpisz skrót "3d.sk" tam gdzie najbardziej lubisz... więcej nie mogę podpowiedzieć.
eboo Napisano 4 Czerwiec 2011 Napisano 4 Czerwiec 2011 Mam taki problem: nie wiem jak ustawic linie obrotu kierownicą,chodzi mi o to by kierownica obracała sie tak jak powinna -tak po tej czerwonej narysowanej w paincie linii
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się