Napisano 30 Grudzień 201113 l Pytanie pewnie jest glupie, ale co tam... Zastanawia mnie dlaczego modele(przewaznie z rozszerzeniem 3DS) ktore mozna sciagnac zbudowane sa z trojkatow? Czyzby w 3ds maxie operowało się przważnie na trojkatach?
Napisano 31 Grudzień 201113 l Pytanie pewnie jest glupie, ale co tam... Zastanawia mnie dlaczego modele(przewaznie z rozszerzeniem 3DS) ktore mozna sciagnac zbudowane sa z trojkatow? Czyzby w 3ds maxie operowało się przważnie na trojkatach? Format *.3ds http://en.wikipedia.org/wiki/.3ds wywodzi się jeszcze z DOSowego 3D Studio, które wyglądało tak: ;) Nie jest to natywny format 3ds maxa, ma sporo ograniczeń i jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań to lepiej stosować *.obj do przenoszenia modeli między różnymi programami.
Napisano 3 Styczeń 201213 l jak ustawić i czy się da gammę w cycles w renderingu końcowym? w renderingu w viewporcie gamma jest nałożona a w renderze już nie i trzeba w kompozytorze dodawać noda gammy odpowiadam sobie na pytanie: trzeba włączyć w blender render color management, odpowiedź uzyskana na forum blender artist.
Napisano 3 Styczeń 201213 l Na jakie sposoby można mierzyć długości odcinków, pól, objętości w Blenderze, bo jakoś nie widzę takiej funkcji?
Napisano 3 Styczeń 201213 l W addonach masz cos takiego jak measure panel, troche info o tym http://blenderartists.org/forum/showthread.php?177800-Measure-script-(Blender-2.5x-only)
Napisano 4 Styczeń 201213 l Mógłby mi ktoś wyjaśnić co to dokladnie jest? Ambient Occlusion? Ogladalem sporo filmikow o tym, czytalem na wikipedii... ale wciaz nie potrafie tego ogarnac. Co to robi?Czy to istotne narzedzie przy renderowaniu? pozdrawiam
Napisano 4 Styczeń 201213 l AO sprawdza czy w pobliżu face są inne face, jeśli tak to jest ciemniej, jeśli nie to jaśniej :) prościej mówiąc robi cienie w zagłębieniach :) wyobraź sobie pomieszczenie z matrixa gdzie wybierali broń, to idealnie białe. Nie wiadomo skąd pada światło, całe otoczenie jest jednym źródłem światła, nie ma ostrych czy rozmytych cieni, tylko zacienienie w bardziej osłoniętych miejscach :) umieść tam bryłę i zrób zdjęcie, masz AO :)
Napisano 6 Styczeń 201213 l Nie wiem, czy to proste pytania na szybkie odpowiedzi, ale oto one (dotyczące CYCLESA): 1) w jaki sposób dodać do materiału Specularity Map (nie mylić z Roughness map, nie chcę bowiem sterować rozmyciem odblasków, ale ich natężeniem) 2) w jaki sposób dodać do materiału Specularity Colour Map 3) w jaki sposób kontrolować displacement i Roughess po dodaniu do nich tekstury (czy tylko poprzez jej rozjaśnienie i ściemnienie za pomocą innych nodów)?
Napisano 6 Styczeń 201213 l Autor 1 i 2. Shader Gloss ma Input Color, nim kontrolujesz silę i kolor, można to nazwać Specularity. Walor to jak Specularity Map, a saturacja i barwa to Colour Map. Jak chcesz mieć osobne tekstury dla każdego, możesz łączyć je razem wcześniej za pomocą Mix Node, w trybie Color, Value, Overlay, Softlight. 3. Tak, możesz użyć Mix lub Math Node. Edytowane 6 Styczeń 201213 l przez n-pigeon
Napisano 6 Styczeń 201213 l Autor Też tak uważam :) hehe Tylko przydały by się krzywe, używanie math i mix node jest mało wygodne :) chyba są w planach.
Napisano 6 Styczeń 201213 l czy istnieje narzędzie w maxie, albo adekwatny skrypt - który może policzyć pole powierzchni jakiegoś obiektu? zakładając że obiekt jest w skali 1:1 w metrach - jest szansa otrzymać jakieś m2 ? może już był ktoś leniwy przede mną?
Napisano 6 Styczeń 201213 l czy istnieje narzędzie w maxie, albo adekwatny skrypt - który może policzyć pole powierzchni jakiegoś obiektu? zakładając że obiekt jest w skali 1:1 w metrach - jest szansa otrzymać jakieś m2 ? może już był ktoś leniwy przede mną? Brodkins to jest dział w którym zadajemy pytania odnośnie blendera. Załóż temat w dziale o 3D's maxie a na pewno ci ktoś pomoże : )
Napisano 6 Styczeń 201213 l Napisał moze ktos plugin do blendera który zmiena zaznaczanie obiektów na takie bardziej znane czyli zaznaczanie boxowe lewym przyciskiem myszy ? Oczywiscie z auto odznaczaniem jeżeli nie mamy wcisnietego shifta/ctrl'a, jezeli nie wiecie o co mi chodzi to chodzi mi o takie zaznaczanie jakie np ma 3D's Max
Napisano 6 Styczeń 201213 l lukiszlak wymiatasz, ostatnio maye i xsi chcialem obadać i też probowałem zmienic zaznaczanie na to znane z blendera. Za cholere nie moglem sie przyzwyczaic :P Co do pytania to masz w opcjach takie cos jak select with left/right. Zaznaczenie boxowe masz pod "B". Dodam od siebie że modelowanie tabletem w blenderze to przyjemnosc a w xsi czy mayi kupa ;D
Napisano 6 Styczeń 201213 l @rice to z b i zmienianiem którym przyciskiem mam zaznaczać to znam tylko ze ja chce mieć to tak jak w maxie czyli przytrzymujesz lewy i przeciągasz nad vertexami które potrzebujesz i masz spokój a nie klikasz a żeby odznaczyć poprzednie zaznaczenie później klikasz b później zaznaczasz i dopiero wtedy przesuwasz : )
Napisano 7 Styczeń 201213 l lukiszlak: user preferences -> input -> zmień preset ustawien z "Blender" na Maya oraz układ klawiatury z "Blender (default)"na Maya :) podglądnij jak to jest zrobione (szukaj pod 3dView-> border select) i zastosuj u siebie :) albo używaj mayowych ps. pamietaj blender nie wykrywa podwójnych skrótów, wiec jak coś nie działa tak jak powinno to możliwe, że nie wyłączyłeś danego sktótu w innym miejscu Edytowane 7 Styczeń 201213 l przez szczuro
Napisano 8 Styczeń 201213 l renderuje sobie scene w Cycles- czekam az postep bedzie 10/10, ale dalej render jest taki ziarnisty w niektorych miejscach... Czy nic nie da sie z tym zrobic?tzn, czy mam dluzej zostawiac renderowanie, czy moze to wina słabego sprzętu? tutaj daje zdjecie dla zobrazowania sytuacji: http://imageshack.us/photo/my-images/515/krzeslocycles.png/
Napisano 8 Styczeń 201213 l Tak działa Cycles, jakość renderu jest zależna od ilości Samples (domyślnie 10). Zmień ustawienia w zakładce Render.
Napisano 8 Styczeń 201213 l Po czym ustawisz sample na 500 i czekasz aż osiwiejesz, potem dostajesz render, na którym dalej jest szum :/
Napisano 8 Styczeń 201213 l Autor Zależy jaki komp :D Spoko, Cycles ma jeszcze dużo przyspieszyć i dojdą filtry odszumiające :P
Napisano 8 Styczeń 201213 l Zależy jakie ustawienia sceny; jeśli coś trwa długo, to znaczy, że trzeba projekt zoptymalizować.
Napisano 9 Styczeń 201213 l To jeszcze ja z jednym pytaniem; w jaki sposób zaimportować do Blendera sekwencję jpg? Czy muszę zaznaczyć je wszystkie, czy tylko pierwszy plik? Czy muszę mieć odpowiednią nazwę obrazków? Dodam, że mam 400 plików o nazwie obrazek001, obrazek002, obrazek003 itd (próbowałem też nazw 001, 002, 003...) i import nie działa.
Napisano 9 Styczeń 201213 l rozumiem że chodzi ci o teksturę, otwierasz właściwie dowolny plik z sekwencji, zmieniasz na image sequence i ustawiasz Frames na tyle ile jest obrazków, powinno działać (dobrze jest to trzymać w odzielnym katalogu) chyba że chesz do sequence editora to wtedy zaznaczasz wszystkie
Napisano 9 Styczeń 201213 l szczuro - akurat chodzi mi o sekwencję jpg do seqence editora; jest jakiś w takim razie szybki sposób zaznaczenia tych np. 400 plików? Podawanie Frames w czasie importu nie działa.
Napisano 9 Styczeń 201213 l Autor A key, albo B jeśli chcesz fragment, A nie zaznaczy folderów. Najlepiej trzymać każde ujęcie/clip w osobnych folderach.
Napisano 9 Styczeń 201213 l jesli klikniesz lewym poza obrazkami i przeciągniesz to też zaznaczysz, ale jak zauważył n-pigeon najłatwiej A :) ps. można też zaznaczyć pierwszy a potem z altem ostatni (nie wiem czemu nie jest zmapowane pod shift ) w drugą stronę(ostatni > alt pierwszy) nie działa ;) ps2. jesli chce ktos przemapowac to w input -> file browser -> file browser Main trzeba pozmieniać (pod ctrl + LPM jest renama file) Edytowane 9 Styczeń 201213 l przez szczuro
Napisano 9 Styczeń 201213 l n-pigeon - działa! Zrewanżowałbym się punktem reputacji, ale system jeszcze nie pozwala. Dzięki!
Napisano 14 Styczeń 201213 l hello moze mi ktos powiedziec co sie dzieje z partclami w momencie kiedy mam drzewko i liscie sa emitowane particlami nastepnie grupuje elementy drzewa i dodaje sobie do sceny jako group instance ale liscie renderuja mi sie "w innych miejscach" niz emitery...zalaczam screeny [ATTACH=CONFIG]83989[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83990[/ATTACH]
Napisano 14 Styczeń 201213 l Czy problem pojawia się też w Internalu lub 2.49b? Być może to zwykły bug.
Napisano 14 Styczeń 201213 l chyba bug, mi przy podobnym zabiegu nie wyświetla w ogóle cząstek na instancjach. Co dziwniejsze po zrobienu parent do lampy lub kamery (mesha lub empty już nie) się renderują na instancjach :) jesli parentuje pojedynczy instancje do lampy to tylko na danej instancji, jeśli jakiś obiekt z grupy to renderuje cząstki sie na wszystkich obiektach ze wszsystkich instancji :) po zdjęciu parenta dalej jest ok :)
Napisano 15 Styczeń 201213 l olalem sprawe i zalatwilem przez altD -- liscie pozostana instacjami a ilosc poly w pniach i galeziach musze przezyc...no ale szkoda
Napisano 16 Styczeń 201213 l Nie wiecie czy da się coś poradzić na te czarne artefakty pojawiające się w miejscach przecięcia siatek (renderuję w internalu sampling ustawiony na constant QMC) ??
Napisano 16 Styczeń 201213 l Hej mam następujący problem. Renderuję obraz używając Cycles'a. Ustawiłem w opcjach renderowanie z transparentnym tłem + RGBA w nodach mam podpięty kanał alfa a gdy zapisuję obraz (PNG) to otrzymuję jakieś konturki zamiast obrazu właściwego (jak na załączonym obrazku). Czy to jakiś bug czy mój błąd ? Dodam, że w View porcie renderuje się poprawnie (zamiast tła jest szachownica). :confused: Uploaded with ImageShack.us -------------------------------- Sprawdziłem na innym Bildzie - teraz wszystko jest OK Edytowane 17 Styczeń 201213 l przez kolaborant
Napisano 17 Styczeń 201213 l To są proste obiekty więc najlepiej je połączyć i zadbać o to, żeby właśnie nie było takich miejsc gdzie idealnie nakładają się na siebie dwie płaszczyzny.
Napisano 17 Styczeń 201213 l z innej beczki -bardzo proszę o odpowiedz: chodzi o rendering w cycles GPU - jak się ma pamięć karty graficznej do ciężaru renderowanej sceny ? To chyba nie jest tak, że jeśli mam np. katalog sceny (wszystko: model i tekstury) i waży on powiedzmy nie więcej niż 1GB to karta z pamięcią 1GB to pociągnie - jak to sie powinno liczyć ... ???
Napisano 18 Styczeń 201213 l Jest jakiś skrót żeby z modelu wyciągnąć np ściankę i dać ją jako osobny model ? I przy okazji jak wycentrować te strzałki do obiektu ?
Napisano 18 Styczeń 201213 l Pierwszy problem - narzędzie Separate ("P") Drugi problem - ustawienia punktu Origin ("Ctrl+Shift+Alt+C")
Napisano 18 Styczeń 201213 l trzeci problem - proste pytania to tu: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=63783
Napisano 20 Styczeń 201213 l Czy możliwa jest integracja Octane z Blenderem, jak ma to miejsce w przypadku 3d Maxa, czy licencja na to nie pozwala?
Napisano 22 Styczeń 201213 l Nie, nie da się; możesz co najwyżej umieścić go na jakimś obiekcie i w ten sposób wykorzystywać tę referencję (widok textured). Wówczas obrazek ten, jako tekstura na Plane, będzie renderowany.
Napisano 22 Styczeń 201213 l Mam takie pytanko: czy jest możliwość nazywania obiektów zgodnie z materiałami jakie mają na sobie albo nadawanie nazwy kilku obiektom naraz?
Napisano 22 Styczeń 201213 l włacz addon batch rename datablocks jesli nie ma w blenderze to http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Object/Batch_Rename_Datablocks
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto