Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Wyświetleń 498k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • EthicallyChallenged
    EthicallyChallenged

    Mozesz wlaczyc snap to grid:  

  • Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty

Posted Images

Napisano

Pytanie pewnie jest glupie, ale co tam...

Zastanawia mnie dlaczego modele(przewaznie z rozszerzeniem 3DS) ktore mozna sciagnac zbudowane sa z trojkatow? Czyzby w 3ds maxie operowało się przważnie na trojkatach?

Napisano
Pytanie pewnie jest glupie, ale co tam...

Zastanawia mnie dlaczego modele(przewaznie z rozszerzeniem 3DS) ktore mozna sciagnac zbudowane sa z trojkatow? Czyzby w 3ds maxie operowało się przważnie na trojkatach?

 

Format *.3ds http://en.wikipedia.org/wiki/.3ds wywodzi się jeszcze z DOSowego 3D Studio, które wyglądało tak:

;) Nie jest to natywny format 3ds maxa, ma sporo ograniczeń i jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań to lepiej stosować *.obj do przenoszenia modeli między różnymi programami.
Napisano
jak ustawić i czy się da gammę w cycles w renderingu końcowym? w renderingu w viewporcie gamma jest nałożona a w renderze już nie i trzeba w kompozytorze dodawać noda gammy

 

odpowiadam sobie na pytanie: trzeba włączyć w blender render color management, odpowiedź uzyskana na forum blender artist.

Napisano

Na jakie sposoby można mierzyć długości odcinków, pól, objętości w Blenderze, bo jakoś nie widzę takiej funkcji?

Napisano

Mógłby mi ktoś wyjaśnić co to dokladnie jest? Ambient Occlusion? Ogladalem sporo filmikow o tym, czytalem na wikipedii... ale wciaz nie potrafie tego ogarnac. Co to robi?Czy to istotne narzedzie przy renderowaniu?

pozdrawiam

Napisano

AO sprawdza czy w pobliżu face są inne face, jeśli tak to jest ciemniej, jeśli nie to jaśniej :) prościej mówiąc robi cienie w zagłębieniach :)

wyobraź sobie pomieszczenie z matrixa gdzie wybierali broń, to idealnie białe. Nie wiadomo skąd pada światło, całe otoczenie jest jednym źródłem światła, nie ma ostrych czy rozmytych cieni, tylko zacienienie w bardziej osłoniętych miejscach :) umieść tam bryłę i zrób zdjęcie, masz AO :)

Napisano

Nie wiem, czy to proste pytania na szybkie odpowiedzi, ale oto one (dotyczące CYCLESA):

 

1) w jaki sposób dodać do materiału Specularity Map (nie mylić z Roughness map, nie chcę bowiem sterować rozmyciem odblasków, ale ich natężeniem)

2) w jaki sposób dodać do materiału Specularity Colour Map

3) w jaki sposób kontrolować displacement i Roughess po dodaniu do nich tekstury (czy tylko poprzez jej rozjaśnienie i ściemnienie za pomocą innych nodów)?

Napisano
  • Autor

1 i 2. Shader Gloss ma Input Color, nim kontrolujesz silę i kolor, można to nazwać Specularity. Walor to jak Specularity Map, a saturacja i barwa to Colour Map.

Jak chcesz mieć osobne tekstury dla każdego, możesz łączyć je razem wcześniej za pomocą Mix Node, w trybie Color, Value, Overlay, Softlight.

 

3. Tak, możesz użyć Mix lub Math Node.

Edytowane przez n-pigeon

Napisano
  • Autor

Też tak uważam :) hehe

 

Tylko przydały by się krzywe, używanie math i mix node jest mało wygodne :) chyba są w planach.

Napisano

czy istnieje narzędzie w maxie, albo adekwatny skrypt - który może policzyć pole powierzchni jakiegoś obiektu? zakładając że obiekt jest w skali 1:1 w metrach - jest szansa otrzymać jakieś m2 ? może już był ktoś leniwy przede mną?

Napisano
czy istnieje narzędzie w maxie, albo adekwatny skrypt - który może policzyć pole powierzchni jakiegoś obiektu? zakładając że obiekt jest w skali 1:1 w metrach - jest szansa otrzymać jakieś m2 ? może już był ktoś leniwy przede mną?

 

Brodkins to jest dział w którym zadajemy pytania odnośnie blendera.

Załóż temat w dziale o 3D's maxie a na pewno ci ktoś pomoże : )

Napisano

Napisał moze ktos plugin do blendera który zmiena zaznaczanie obiektów na takie bardziej znane czyli zaznaczanie boxowe lewym przyciskiem myszy ? Oczywiscie z auto odznaczaniem jeżeli nie mamy wcisnietego shifta/ctrl'a, jezeli nie wiecie o co mi chodzi to chodzi mi o takie zaznaczanie jakie np ma 3D's Max

Napisano

lukiszlak wymiatasz, ostatnio maye i xsi chcialem obadać i też probowałem zmienic zaznaczanie na to znane z blendera. Za cholere nie moglem sie przyzwyczaic :P Co do pytania to masz w opcjach takie cos jak select with left/right. Zaznaczenie boxowe masz pod "B". Dodam od siebie że modelowanie tabletem w blenderze to przyjemnosc a w xsi czy mayi kupa ;D

Napisano

@rice to z b i zmienianiem którym przyciskiem mam zaznaczać to znam tylko ze ja chce mieć to tak jak w maxie czyli przytrzymujesz lewy i przeciągasz nad vertexami które potrzebujesz i masz spokój a nie klikasz a żeby odznaczyć poprzednie zaznaczenie później klikasz b później zaznaczasz i dopiero wtedy przesuwasz : )

Napisano

lukiszlak: user preferences -> input -> zmień preset ustawien z "Blender" na Maya oraz układ klawiatury z "Blender (default)"na Maya :) podglądnij jak to jest zrobione (szukaj pod 3dView-> border select) i zastosuj u siebie :) albo używaj mayowych

ps. pamietaj blender nie wykrywa podwójnych skrótów, wiec jak coś nie działa tak jak powinno to możliwe, że nie wyłączyłeś danego sktótu w innym miejscu

Edytowane przez szczuro

Napisano

Tak działa Cycles, jakość renderu jest zależna od ilości Samples (domyślnie 10). Zmień ustawienia w zakładce Render.

Napisano

Po czym ustawisz sample na 500 i czekasz aż osiwiejesz, potem dostajesz render, na którym dalej jest szum :/

Napisano
  • Autor

Zależy jaki komp :D

 

Spoko, Cycles ma jeszcze dużo przyspieszyć i dojdą filtry odszumiające :P

Napisano

Zależy jakie ustawienia sceny; jeśli coś trwa długo, to znaczy, że trzeba projekt zoptymalizować.

Napisano

To jeszcze ja z jednym pytaniem; w jaki sposób zaimportować do Blendera sekwencję jpg? Czy muszę zaznaczyć je wszystkie, czy tylko pierwszy plik? Czy muszę mieć odpowiednią nazwę obrazków? Dodam, że mam 400 plików o nazwie obrazek001, obrazek002, obrazek003 itd (próbowałem też nazw 001, 002, 003...) i import nie działa.

Napisano

rozumiem że chodzi ci o teksturę, otwierasz właściwie dowolny plik z sekwencji, zmieniasz na image sequence i ustawiasz Frames na tyle ile jest obrazków, powinno działać (dobrze jest to trzymać w odzielnym katalogu)

 

chyba że chesz do sequence editora to wtedy zaznaczasz wszystkie

Napisano

szczuro - akurat chodzi mi o sekwencję jpg do seqence editora; jest jakiś w takim razie szybki sposób zaznaczenia tych np. 400 plików? Podawanie Frames w czasie importu nie działa.

Napisano
  • Autor

A key, albo B jeśli chcesz fragment, A nie zaznaczy folderów. Najlepiej trzymać każde ujęcie/clip w osobnych folderach.

Napisano

jesli klikniesz lewym poza obrazkami i przeciągniesz to też zaznaczysz, ale jak zauważył n-pigeon najłatwiej A :)

 

ps. można też zaznaczyć pierwszy a potem z altem ostatni (nie wiem czemu nie jest zmapowane pod shift ) w drugą stronę(ostatni > alt pierwszy) nie działa ;)

 

ps2. jesli chce ktos przemapowac to w input -> file browser -> file browser Main trzeba pozmieniać (pod ctrl + LPM jest renama file)

Edytowane przez szczuro

Napisano

n-pigeon - działa! Zrewanżowałbym się punktem reputacji, ale system jeszcze nie pozwala. Dzięki!

Napisano

hello

 

moze mi ktos powiedziec co sie dzieje z partclami w momencie kiedy mam drzewko i liscie sa emitowane particlami

nastepnie grupuje elementy drzewa i dodaje sobie do sceny jako group instance

 

ale liscie renderuja mi sie "w innych miejscach" niz emitery...zalaczam screeny

 

[ATTACH=CONFIG]83989[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83990[/ATTACH]

Napisano

Czy problem pojawia się też w Internalu lub 2.49b? Być może to zwykły bug.

Napisano

chyba bug, mi przy podobnym zabiegu nie wyświetla w ogóle cząstek na instancjach. Co dziwniejsze po zrobienu parent do lampy lub kamery (mesha lub empty już nie) się renderują na instancjach :)

jesli parentuje pojedynczy instancje do lampy to tylko na danej instancji, jeśli jakiś obiekt z grupy to renderuje cząstki sie na wszystkich obiektach ze wszsystkich instancji :) po zdjęciu parenta dalej jest ok :)

Napisano

olalem sprawe i zalatwilem przez altD -- liscie pozostana instacjami a ilosc poly w pniach i galeziach musze przezyc...no ale szkoda

Napisano

Nie wiecie czy da się coś poradzić na te czarne artefakty pojawiające się w miejscach przecięcia siatek (renderuję w internalu sampling ustawiony na constant QMC) ??

Napisano

Hej mam następujący problem. Renderuję obraz używając Cycles'a. Ustawiłem w opcjach renderowanie z transparentnym tłem + RGBA w nodach mam podpięty kanał alfa a gdy zapisuję obraz (PNG) to otrzymuję jakieś konturki zamiast obrazu właściwego (jak na załączonym obrazku). Czy to jakiś bug czy mój błąd ? Dodam, że w View porcie renderuje się poprawnie (zamiast tła jest szachownica). :confused:

 

bladto.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

--------------------------------

Sprawdziłem na innym Bildzie - teraz wszystko jest OK

Edytowane przez kolaborant

Napisano

To są proste obiekty więc najlepiej je połączyć i zadbać o to, żeby właśnie nie było takich miejsc gdzie idealnie nakładają się na siebie dwie płaszczyzny.

Napisano

z innej beczki -bardzo proszę o odpowiedz: chodzi o rendering w cycles GPU

- jak się ma pamięć karty graficznej do ciężaru renderowanej sceny ? To chyba nie jest tak, że jeśli mam np. katalog sceny (wszystko: model i tekstury) i waży on powiedzmy nie więcej niż 1GB to karta z pamięcią 1GB to pociągnie - jak to sie powinno liczyć ... ???

Napisano

Jest jakiś skrót żeby z modelu wyciągnąć np ściankę i dać ją jako osobny model ?

I przy okazji jak wycentrować te strzałki do obiektu ?

Napisano

Pierwszy problem - narzędzie Separate ("P")

Drugi problem - ustawienia punktu Origin ("Ctrl+Shift+Alt+C")

Napisano

Czy możliwa jest integracja Octane z Blenderem, jak ma to miejsce w przypadku 3d Maxa, czy licencja na to nie pozwala?

Napisano

Nie, nie da się; możesz co najwyżej umieścić go na jakimś obiekcie i w ten sposób wykorzystywać tę referencję (widok textured). Wówczas obrazek ten, jako tekstura na Plane, będzie renderowany.

Napisano

Mam takie pytanko: czy jest możliwość nazywania obiektów zgodnie z materiałami jakie mają na sobie albo nadawanie nazwy kilku obiektom naraz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności