Napisano 15 Maj 201113 l jedyny skrót jaki znam to edit mode/poprzedni tryb. Czyli Tab. ale chetnie zaamietam jezeli będa skróty do wszystkich trybów. mam pytanie byl taki temat ale go nie moge znalexc z renderfarmą na fejsbooce ma ktos linka do tego etc. chciałem zgłębić temat.
Napisano 16 Maj 201113 l ola-f http://www.blendernation.com/2011/03/08/renderweb-social-rendering-on-facebook/
Napisano 20 Maj 201113 l Proszę o pomoc w uruchomieniu external luxrender. -Wersja Blendera 2.57b -System Windows 7 64bit -update ze strony http://graphicall.org/76 -Przeczytany help ze strony http://www.luxrender.net/wiki/LuxBlend_2.5_installation_instructions Przy statcie monit: Gdy odpalam rendera z Blendera, brak reakcji (czarny ekran rendera), ścieżka do luxrendera podana. Poradziecie coś skutecznego?
Napisano 20 Maj 201113 l Skopiowałem PyLuxa z folderu luxa (c:Program files\Blender foundation\Blender\lux) do addonow i teraz wywala mi cos takiego przy próbie renderowania. Przynajmniej widzi pyluxa ale kaszani ekspor :
Napisano 20 Maj 201113 l Widzę, że domyślnie chce ci wyeksportować pliki bezpośrednio na C:, trochę to ryzykowne, bo będziesz miał straszny burdel, może i z tego powodu wywala błąd. Na wszelki wypadek ustaw jakiś inny katalog (ustawienia renderingu, C:\tmp chyba byłby najlepszy.
Napisano 21 Maj 201113 l hej szybkie pytanie, bo mam nadzieje, ze odpowiedz jest prosta. Da się jakos zmienić samplowanie tekstury, bo jest spory dysonans miedzy tym co sbie zarojektowałem w PSie a tym co pokazuje blender (na dole). Chodzi mi o ostrośc tekstury. Plik ma jakośc 3600px szerokości.
Napisano 21 Maj 201113 l Autor myślałem że 2.5x ma domyślnie mitcha to powinno być ostre, chyba że to 2.49 jeśli to 2.5 w texturach wyłącz mip-maping lub/i interpolacje
Napisano 21 Maj 201113 l ok link szczura mnie naprowadził - uzywam 2.5. dla potomnych w 2.5 zmienia się to w: Image Sampling > Filter Ja ustawiłem sobie Area z wartością 8 i filter size .5 dzięki za pomoc.
Napisano 21 Maj 201113 l witam mam taki problem,eksportuje model do gry,exporter wyrzuca mi błąd że obsługuje tylko pollygonowe facy.Dodam że używałem opcji quads->trianges. Wcześniej model eksportował sie poprawnie tylko teraz powstał ten błąd. Domyślam sie że mogłem zrobić edges poprzez extrude jakiegoś verta który mi się przypadkiem zaznaczył gdy przemodelowywałem parę rzeczy.Skoro wszystkie ścianki sa trójkącikami to znaczy że błąd robi mi jakies niepotrzebne edge.Teraz pytanie czy jest jakiś skrypt/polecenie z blendera znajdujące połączenie verta z tylko jednym vertem-czyli ten nieszczęsny vert powstały po extrue??
Napisano 21 Maj 201113 l nie na 100% nie, to wina tego że gdzieś znajduje sie wierzchołek połączony tylko z jednym vertexem-mam ten problem juz 2 raz-wtedy pół dnia zajeło mi szukanie..
Napisano 21 Maj 201113 l elo, mam problem Przy wytłaczaniu (funkcji extrude) dodatkowych wierzchołków czy ścian tworzą mi się one niby normalnie, ale gdy potem chcę przenieść wierzchołek to przenoszę ale pozostaje tam jeszcze jeden. Czyli tak jakby nakładało się ich kilka na jeden. Oto screen z problemu: https://lh6.googleusercontent.com/_wYCIK2bo5TY/TdgwZ_aWaDI/AAAAAAAAAgs/NoFXwqs-OD8/problem%20blender.jpg
Napisano 22 Maj 201113 l eboo: w 2.4x w edit mode jest mesh-> scripts -> clean mesh w 2.5x go jeszcze nie namierzyłem
Napisano 22 Maj 201113 l Wie ktoś jak zlikwidować ten problem? found bundled python: /home/Dobrotek/Pobrane/BlenderYafaray/2.57/python Fatal Python error: Py_Initialize: can't initialize sys standard streams ImportError: No module named encodings.utf_8 Przerwane System: Ubuntu 32bit Z góry dziękuję :)
Napisano 23 Maj 201113 l Mam kolejne absurdalne pytanie do kolekcji... co zrobić, żeby obiekt nie rzucał cienia... ale, bez modyfikacji powierzchni na która cień jest rzucany ani oświetlenia....np. taka sytuacja stoją dwie postacie ... jedna rzuca cień a druga nie... dałem do sceny żyrandol i rzuca mi na ścianę gigantyczny cień... nie chcę go, ale pozostałe cienie na ścianie miałyby zostać... taka sytuacja...
Napisano 23 Maj 201113 l w ustawieniach światła w zakładce shadow włącz "this layer only" (w 2.4x "layer") i wrzuć żyrandol na warstwę na której nie ma światła ps. piszcie przy pytaniach do jakiego blendka potrzebujecie, będzie łatwiej odpowiadać. Albo niech mod podzieli temat na 2.4x i 2.5x
Napisano 23 Maj 201113 l Słuszna uwaga... ja do końca roku zostaje przy 2.4... Dzięki Szczurko... jesteś rządziciel...
Napisano 23 Maj 201113 l Papa Pio: żeby nie było niedomówień, bezpośrednio przy pytaniach :) bo nie mam ambicji pamiętać kto na którym pracuje ;)
Napisano 23 Maj 201113 l Wie ktoś jak zlikwidować ten problem? found bundled python: /home/Dobrotek/Pobrane/BlenderYafaray/2.57/python Fatal Python error: Py_Initialize: can't initialize sys standard streams ImportError: No module named encodings.utf_8 Przerwane System: Ubuntu 32bit Z góry dziękuję :) Racja szczuro: w moim przypadku jest to 2.57 (nawet jest na ścieżce podane) ;)
Napisano 23 Maj 201113 l Dobrotek: u Ciebie sie domysliłem wersji, ale na błędy mało co pomogę bo u mnie działa ;) tak dla picu wpisałem w google "ImportError: No module named encodings.utf_8" i pierwszy wynik to :P http://www.siafoo.net/user/stou/blog/2010/03/25/Blender-2-5-No-module-named-encodings-utf_8
Napisano 23 Maj 201113 l Dobrotek: u Ciebie sie domysliłem wersji, ale na błędy mało co pomogę bo u mnie działa ;) tak dla picu wpisałem w google "ImportError: No module named encodings.utf_8" i pierwszy wynik to :P http://www.siafoo.net/user/stou/blog/2010/03/25/Blender-2-5-No-module-named-encodings-utf_8 Też to znalazłem, ale nie szło :P O ile dobrze rozumiem, należy skasować pythona umieszczonego w SVNowskim Blenderze, i wprowadzić tam plik .py z dowiązaniami (?) podobnego do tego niżej: BF_PYTHON="/usr/lib64/python3.1" BF_PYTHON_LIBPATH = '${BF_PYTHON}/lib-dynload' BF_PYTHON_VERSION = '3.1' BF_PYTHON_INC = '/usr/include/python${BF_PYTHON_VERSION}' BF_PYTHON_BINARY = '/usr/bin/python${BF_PYTHON_VERSION}' ale za to wszystkie narzędzia w panelu pójdą w las, czy zniknie widoczność i będzie można normalnie to zapisać jako "Save as default"? Bo ostatnio tak się przejechałem na eksperymentowaniu w ten sposób (cały folder z pracami mi zaszyfrowało i nie mogę się dorwać, ale to nie na temat) i nie mam zaufania do takiego komplikowania ;)
Napisano 23 Maj 201113 l nie mam zielonego pojęciam, to raczej wychodzi poza moje kompetencje ;) jak rozumiem bawisz sie w svn, kompilacje itd a to raczej nie jest proste pytanie i nie ma na nie szybkiej odpowiedzi :) może się mylę i wyskakuje Ci to przy wersji oficjalnej ściągnietej z blender.org lub graphicall.org, wtedy pobranie innej powinno rozwiązać problem :)
Napisano 24 Maj 201113 l Uuu... Szczuro... uuu :P W kompilowanie się nie bawię, za dużo szumu z tym się robi ;) Obie wersje jakie znalazłem na graphicall'u dają ten sam efekt, więc będę musiał spróbować sam z tym exporterem do Yafaraya ;) Z oficjalnej dopiero pobiorę i spróbuję z przekopiowaniem katalogu do Yafka od graphicall'a do tego oficjalnego.
Napisano 24 Maj 201113 l Witam, zielony jestem w grafice 3D, dostalem projekt wykonany w blenderze, jest to pojazd oparty na ramie rurowej, czy z blendera jestem w stanie odczytac poszczegolne dlugosci rur i katy ich giec ? Moge podeslac plik jesli ktos jest mi w stanie pomoc. Dzieki za pomoc Pozdrawiam
Napisano 24 Maj 201113 l Dobrotek: a yafek :) to tez nie moja bajka ja tylko internal :P ale kajam się, że nie wiem wszystkiego i obiecuje poprawę ;) carat: w blenderze możesz włączyć wyświetlanie długości edgów i wartości kątów między nimi. W 2.5x są też jakieś addony do pomiaru ale nie używałem.
Napisano 26 Maj 201113 l czy ktoś z Was wie gdzie w wersji blendera z cycles przełącza się z renderowania cpu na gpu?
Napisano 26 Maj 201113 l Mookie, nigdzie tego nie widze, nie widzę żadnego wyboru z napisem cpu czy gpu
Napisano 26 Maj 201113 l nie wiem czy to kwestia wersji blendera, mam r36803, i nie ma tego u mnie. i pewnie dlatego ze mam kartę ati Edytowane 26 Maj 201113 l przez drakul
Napisano 26 Maj 201113 l Autor na kartach ati, rendering GPU nie zadziała, na razie nie ma wparcia dla OpenCL, po za tym twoja karta musiała by wspierać odpowiednie technologie
Napisano 27 Maj 201113 l drakul łącze się z tobą w bólu, ostatnio padła mi nvidia i sprzedawca namówił mnie też na ATI :| wiedziałem, że to błąd :)
Napisano 27 Maj 201113 l tu mam taki link do kart amd które powiiny obsługiwać openCL : http://forum.cgpersia.com/f32/vray-rt-2-00-02-ati-amd-radeon-series-opencl-25192/ ja mam starą kartę i jej nic nie pomoże, także muszę na razie obejść się smakiem z korzystania z gpu w blenderze. szkoda że te wszystkie bajery robią pod nvidie głównie
Napisano 27 Maj 201113 l Autor Cycles będzie wspierać ATI kiedy skończą wsparcie dla OpenCL, ale i tak sądzę że ati nadaje się jedynie do gier na windowsie, ale to ich wina, by kosztować mniej w sklepie ograniczają fundusze na programistów sterowników i dział rozwoju :) na dzień dzisiejszy nvidia to najlepsza inwestycja.
Napisano 27 Maj 201113 l szkoda, że niektórzy doradzają ATI jako karte do 3D, ale to nie mój, nasz, wasz... tylko ich problem ;)
Napisano 28 Maj 201113 l Czy ktoś może wie, czy da się gdzieś w Blenderze 2.57 zmieniać domyślne wartości parametrów różnych funkcji? Konkretnie chodzi mi np. o treshold przy Remove Doubles - domyślna wartość jest mimo wszystko trochę za mała i czasami nawet jak się przemieści wierzchołek przy użyciu przyciągania to niestety nie łapie i trzeba zwiększać wartość. Tak sobie pomyślałem, że pewnie można pogrzebać w plikach pythona ale niestety trochę tego jest - nie wiem gdzie zacząć szukać.
Napisano 28 Maj 201113 l Znacie może jakieś tutoriale do sculptowania w blenderze ? ale nie podstawy tylko np dłuższy tutorial jak zrobić głowę itp : )
Napisano 28 Maj 201113 l Na blendercookie był tutek ze smokiem. Metodyka - normalny boxmodeling i elementy sculptu ;) Jeżeli nie zwracasz uwagi na użyte narzędzia, tylko przekształcanie modelu bazowego w kompletny sculpt to na youtube/vimeo poszukaj pod hasłami "Zbrush sculptin timelapse" etc i tam będziesz miał wyłożone w jaki sposób manipulują obiektem ;)
Napisano 28 Maj 201113 l Narazie chce się nauczyć samego sculptowania bo widze ze to jest o wiele szybsze niz boxmodeling a z reszta bardzo nie lubie tak modelować w blenderze ze względu na brak ngonów i tworzące się trójkąty :/ jestem osobą bardzo niecierpliwą i irytuje mnie to jak nad czyms pracuje nawet te 10-15 minut i nagle sie okazuje ze muszę zacząć od początku bo cos źle zrobiłem
Napisano 28 Maj 201113 l Cycles będzie wspierać ATI kiedy skończą wsparcie dla OpenCL, ale i tak sądzę że ati nadaje się jedynie do gier na windowsie, ale to ich wina, by kosztować mniej w sklepie ograniczają fundusze na programistów sterowników i dział rozwoju :) na dzień dzisiejszy nvidia to najlepsza inwestycja. Jak macie ATI, to sprawdźcie najnowsze stery, przed chwilą pomagałem bratu z pewnym projektem do którego potrzebna była na szybko dość realistyczna wizka urządzenia. Zainstalowałem u niego na laptopie z ATI HD4550 Blendera z Luxrenderem, z ciekawości włączyłem tryb hybrydowy CPU+GPU nie licząc na nic, i.... o dziwo działa i momentami nawet 90% wyciska:). W pracy mam jakieś HD 48xx i nie działało, przy najbliższej okazji sprawdzę z nowymi sterownikami. Co prawda Luxrender to nie Cycles ale też działa na OpenCL. Z tego co wiem, brat dosłownie kilka dni temu ściągnął nowe sterowniki, które okazały się być chyba dość przełomowe bo rozwiązywały problemy w innych programach (w jego przypadku Inventor).
Napisano 29 Maj 201113 l Autor Ja ponownie zaufam ati jeśli następne 3 wydania sterowników na Linuxa, też będą sprawne. Bo z nimi to różnie bywało :) windowsowe jakoś działają, ale też mają swoje za uszami. ATI to budżetówka i to się raczej nigdy nie zmieni, nvidia jednak coś robi ponad, rozwija różnorodne technologie i to zarówno hardwerowe jak i sofwerowe, również Cycles działa na bibliotekach autorstwa nvidi, nie mam na myśli jedynie CUDA. ATI ich goni tylko dlatego że musi. Dlatego uważam, że ATI to karty jedynie do gier. Polecam je każdemu znajomemu który używa windowsa i składa kompa do grania, ale grafikowi nigdy z w pełni czystym sumieniem bym jej nie zaproponował. :) Cieszę się że wam działa, ponieważ tak powinno być :) , ale ja jeszcze dłuuuugo nie zaryzykuje. 100-200 zł na 3 lata to nie taki majątek, wole zainwestować niż się martwić, ale to moja osobista decyzja.
Napisano 29 Maj 201113 l Jest możliwość ustawienia blendera żeby zaznaczał tak jak w innych programach typu 3ds max ? czyli automatyczny deselect jeżeli się nie trzyma ctrl'a i box select na lewym przycisku ? Bo to by pewnie nie tylko mi ułatwiło modelowanie w blenderze : )
Napisano 4 Czerwiec 201113 l A może mi ktoś podać stronę z refkami ? bo mam zamiar zacząć naukę modelowania głowy ale niestety nie umiem znaleźc nigdzie porządnych refek : )
Napisano 4 Czerwiec 201113 l wpisz skrót "3d.sk" tam gdzie najbardziej lubisz... więcej nie mogę podpowiedzieć.
Napisano 4 Czerwiec 201113 l Mam taki problem: nie wiem jak ustawic linie obrotu kierownicą,chodzi mi o to by kierownica obracała sie tak jak powinna -tak po tej czerwonej narysowanej w paincie linii
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto