Karkosik Napisano 27 Czerwiec 2012 Napisano 27 Czerwiec 2012 No dwa ostatnie eleganckie. Wczesniejszy lexus jakos mi nie siedzi nie wiem czemu, moze przez te lampy i felgi. @thecrev: Sorki, że akurat trafiło na Ciebie (bo robi tak wiecej osób). Ale na litość boską, jak czytam "Mógłbyś sie podzielić jak to zrobiłeś?"/"Zrób tutek"/itp. to mnie sie coś w środku ściska. Bo ludzie siedzą przed tymi kompami po kilka/kilkanascie godzin dziennie testując tysiące możliwości, materiałów, oświetleń po to by wyglądało to tak jak wygląda. Chodzi tylko o to by uszanować to że do pewnych rzeczy trzeba dojść samemu i nie ma dróg na skróty. Wiadomo są rzeczy którymi można sie podzielić , berger np. pokazywał jak modelować samochody i wystarczy. Jeśli by pokazał/zrobił tutek jak tworzy swoje rendery to te rendery z automatu stałyby sie zwyczajne i forum/net zostałby zalany takimi samymi pracami i w tedy te prace straciłyby na impakcie. Pomijam już fakt że dochodząc do pewnych wniosków sami, jesteśmy w stanie nauczyć sie o wiele wiecej aniżeli w momencie gdy dostajemy na tacy gotowe danie. Także kończąc mój wywód. Zamiast prosić ludzi o tutki, poświęćcie więcej godzin/dni/tygodni/miesięcy zależy ile bedziecie potrzebować i uczcie się samodzielnie. Berger spoko pracki ;) Pozdrawiam
thecrev Napisano 27 Czerwiec 2012 Napisano 27 Czerwiec 2012 Karkosik masz racje ja zawsze wszystko robie sam ale z takich prac mając chociażby napisane jakich świateł użyłeś można się bardzo dużo nauczyć.
Touch Napisano 29 Czerwiec 2012 Napisano 29 Czerwiec 2012 Berger, do jasnej ch... do Lambo wróć! Boże, widzisz i nie grzmisz:) Pozdr
mowo Napisano 30 Czerwiec 2012 Napisano 30 Czerwiec 2012 Berger mojej kolumny to już się chyba nigdy nie doczekam, no ale ostatnie 2 twoje prace robią wrażenie. Świetna robota!
Berger Napisano 12 Wrzesień 2012 Autor Napisano 12 Wrzesień 2012 Wracam po długiej przerwie, wreście jest trochę czasu żeby ruszyć jakiś projekt dla siebie, w Lambo zostały do zrobienia klocki, więc jak najdzie mnie ochota na rendering to pewnie coś machne. Tym razem jednak nadeszła wena na modelowanie, wybór padł na SLS'a, którego już zacząłem kiedyś robić, ale jak zobaczyłem ile niezgodności jest to stwierdziłem, że lepiej machnąć coś od nowa i na porządnie dla siebie. Projekt raczej długoterminowy, chce na nim oprzeć nowe portfolio w dużej mierze. - - - Updated - - - Sorki za post pod postem ale edycja coś nie bardzo działa, rozwala mi wszystkie zdjęcia; dorzucam jeszcze testowy render, chciałem zobaczyc jak mniej więcej środek grilla wygląda w akcji:
Pawelkos Napisano 12 Wrzesień 2012 Napisano 12 Wrzesień 2012 No dwa ostatnie eleganckie. Wczesniejszy lexus jakos mi nie siedzi nie wiem czemu, moze przez te lampy i felgi. @thecrev: Sorki, że akurat trafiło na Ciebie (bo robi tak wiecej osób). Ale na litość boską, jak czytam "Mógłbyś sie podzielić jak to zrobiłeś?"/"Zrób tutek"/itp. to mnie sie coś w środku ściska. Bo ludzie siedzą przed tymi kompami po kilka/kilkanascie godzin dziennie testując tysiące możliwości, materiałów, oświetleń po to by wyglądało to tak jak wygląda. Chodzi tylko o to by uszanować to że do pewnych rzeczy trzeba dojść samemu i nie ma dróg na skróty. Wiadomo są rzeczy którymi można sie podzielić , berger np. pokazywał jak modelować samochody i wystarczy. Jeśli by pokazał/zrobił tutek jak tworzy swoje rendery to te rendery z automatu stałyby sie zwyczajne i forum/net zostałby zalany takimi samymi pracami i w tedy te prace straciłyby na impakcie. Pomijam już fakt że dochodząc do pewnych wniosków sami, jesteśmy w stanie nauczyć sie o wiele wiecej aniżeli w momencie gdy dostajemy na tacy gotowe danie. Także kończąc mój wywód. Zamiast prosić ludzi o tutki, poświęćcie więcej godzin/dni/tygodni/miesięcy zależy ile bedziecie potrzebować i uczcie się samodzielnie. Berger spoko pracki ;) Pozdrawiam Karkosik a ty cos sie tak obruszyl ? Adwokat czy co ? :] W sumie podzielam twoje zdanie aleBerger chyba potrafi mowic za siebie... Jest wielu profesjonalistow i wyjadaczy chocby na tym forum ktorzy robia tutki i dziela sie swoja wiedza od kuchni (chocby ostatni tutek MF z owocami) i wcale im to nie przeszkadza ze musieli do tego dochodzic sami przez dlugi czas. Wiec jesli Berger nie czuje potrzeby zeby zdradzac swoje tajniki to moze napisac o tym sam i nie widze potrzeby zebys ty wypowiadal sie za niego i pisal jak cie to bardzo skreca, bo wydaje mi sie to nie na miejscu.... tyle oftopa Berger ostatnie close-upy swietne ! Jak zobaczylem ten model merca to myslalem na poczatku ze to jakies screeny z Rihno dopiero pozniej zauwazylem ze to max. Piekny modeling, dawaj siatki :D
Karkosik Napisano 12 Wrzesień 2012 Napisano 12 Wrzesień 2012 @Pawelkos: Bo po prostu takie zachowanie jest troche nachalne i wg. mnie nieuprzejme. Po drugie nadmieniłem, że nie chodzi tylko o bergera, bo takie coś sie powtarzało w wielu wątkach. I o ile ktoś poprosi o jakiś tips (dot. szejderu, oswietlenia, czy inne technikalia) to okej. Ale jeżeli ktoś pyta o tut dot. gotowca, czyli jak coś zostałe zrobione od początku do końca no to sory henk, ale to nie jest w porządku. Czemu, napisałem wyżej. Po za tym ja nie jestem niczyim adwokatem - przeciwnie - Ty teraz bronisz wszytkich wymiataczy. Tutorial jest dobrą chęcią autora i jeśli bedzie chciał to zrobi, jeżeli nie to nie. O tym czy zrobi czy nie powinien decydować on sam, a nie ludzie. Berger wie najlepiej co pokazać,a co nie i to jest dobre i niech tak zostanie. Ludzie, którzy pytają bezpośrednie o tuty wg. mnie nie doceniają, bądź niedostrzegają ile tak naprawde trzeba się napracować by stworzyć taką prace - uważając, że można to ukazać w prostym tutku. Droga na skróty nie wiele pomoże. Tut MF'a dotyczy shadingu i postprocesu, nie sprzedaje on gotowca jak zrobić całą scene. Dlatego inne prace nie wyglądają tak samo (albo są duzo inne, albo czegoś im brakuje) - i to jest dobre, bo trzeba samemu dojsc do tego co robi tę pracę tak smakowitą. Sory Pawelkosa, Bergera i innych za taki długi wywód. Ale odczuwałem potrzebe podzielenia się swoją opinią. Pozdrawiam, Howgh
Loozack Napisano 12 Wrzesień 2012 Napisano 12 Wrzesień 2012 Też od razu pomyślałem o Rhino, ale wracając do modelu to coś mi mówi, że to nie będzie low poly :P Równiutko aż do obrzydzenia, czekam na więcej. Pozdrawiam.
NV Napisano 13 Wrzesień 2012 Napisano 13 Wrzesień 2012 Jak zwykle bombastycznie, ale ja się pytam gdzie jest mój ukochany, najulubieńszy, najlepszy pojazd na świecie , czyli Lamborghini Aventador ?! no gdzie ?!! było i nie ma.
Berger Napisano 13 Wrzesień 2012 Autor Napisano 13 Wrzesień 2012 Spokojnie, spokojnie, akurat też już uważam, że tutoriale pokazujące krok po kroku i odtwórczo jak dojść do danego efektu, najczęściej bez opisu co, jak i dlaczego, mijają się z celem trochę. Lepiej zrobić coś takiego jak MF, coś co pokazuje jakąś ideę i drogę, ale co jednocześnie zmusza do myślenia i kombinowania we własnym zakresie. I tak trzeba ileś tam godzin przemielić żeby dojść do wprawy w czymkolwiek i raczej tego przeskoczyć się nie da, może nieco przyspieszyć ale raczej nie taką drogą ;) Także może coś wyskrobie na końcu jak będzie czas ale będzie to postać making-of'a nieco rozświetlającego pewne problemy, zobaczymy. NV: Aj tam najlepszy na świecie, tu masz taki xD Aventador czeka na wyrenderowanie, ale kiedy to jeszcze nie wiem, pasuje coś konkretnego zrobić, a na to też trzeba będzie czasu ;) Dorzucam siatki, reszte dodam jak ogarnę bok, trochę za duże szczeliny zrobiłem i trzeba ciąć niestety jeszcze raz co nie bardzo mi się uśmiecha ale innej drogi nie ma :) Pozdro
Berger Napisano 13 Wrzesień 2012 Autor Napisano 13 Wrzesień 2012 O dorzucam taki smaczek jeszcze, skrzydełka, narazie pustakowo ale jak się dorobi reszte to powinno być ładnie. Nie powiem pod względem designu mój ulubieniec, więc trzeba go dopieścić :)
Berger Napisano 15 Wrzesień 2012 Autor Napisano 15 Wrzesień 2012 Powoli zaczynam dodawać detal do przednich świateł:
vision3d Napisano 15 Wrzesień 2012 Napisano 15 Wrzesień 2012 bardzo ladnie, szalejesz z iloscia polygonow ;)
Berger Napisano 15 Wrzesień 2012 Autor Napisano 15 Wrzesień 2012 Wielkie dzięki, dolna listwa LED skończona. Jej przedni panel to szkło, które ma ładnie potem załamywać ich światło.
Berger Napisano 15 Wrzesień 2012 Autor Napisano 15 Wrzesień 2012 A tak wygląda zapalona listwa; Dorzuce jeszcze małe nierówności na cały front żeby tylni plastik tak mocno się nie przebijał.
natas Napisano 16 Wrzesień 2012 Napisano 16 Wrzesień 2012 trzymam za słowo z tym making offem a co do pracy to na główną się zapowiada
Pawelkos Napisano 16 Wrzesień 2012 Napisano 16 Wrzesień 2012 A ja tradycyjnie chcialbym poprosic o siatki z posta nr 163 - glownie pierwszy obrazek
Berger Napisano 16 Wrzesień 2012 Autor Napisano 16 Wrzesień 2012 Chwila przerwa od samego body, wymodelowałem główną część felgi:
Deex Napisano 16 Wrzesień 2012 Napisano 16 Wrzesień 2012 Jak dla mnie bomba, zdradzisz ile model ma polygonow ?
Deex Napisano 16 Wrzesień 2012 Napisano 16 Wrzesień 2012 (edytowane) Wnętrze i ramę będziesz robił ? Wygląda mega. Siatkę we wlotach zrobiłeś mniej więcej tak : http://www.youtube.com/watch?gl=SN&feature=related&hl=fr&v=L4GLuBy-se8 ? Edit : Link nagle stał się nieaktywny. Edytowane 17 Wrzesień 2012 przez Deex
latos Napisano 16 Wrzesień 2012 Napisano 16 Wrzesień 2012 (edytowane) Z tego co widzę, to siatka była całkowicie inaczej robiona. Wymodelował 1 kawałeczek i skopiował ją kilkanaście razy. EDIT: Mój błąd, sorki Berger! Siatka jest całkowicie modelowana, w podobny sposób jak na filmiku na górze ale jest zadbana o większą ilość detali. Pozdrawiam. Edytowane 16 Wrzesień 2012 przez latos
Berger Napisano 20 Wrzesień 2012 Autor Napisano 20 Wrzesień 2012 Mniej więcej tak jak Latos pisze, najpierw ten sposób z siatką, potem wydzieliłem segment i sobie na nim detal dodawałem. Dorzucam mały update, dużo zmian nie ma. Do poprawki są jeszcze nerki na masce i z boku i przedni wlot, ale w trakcie pracy jeszcze napewno sporo niedoróbek wyjdzie:
FF Napisano 20 Wrzesień 2012 Napisano 20 Wrzesień 2012 troche fuszerka, nie? Posiedz nad tym dluzej bo szkoda zaczętego modelu.
Berger Napisano 22 Wrzesień 2012 Autor Napisano 22 Wrzesień 2012 FF: Dzięki, wymodelowałem wszystko od początku, kolejny etap:
Berger Napisano 23 Wrzesień 2012 Autor Napisano 23 Wrzesień 2012 Dorzucam dwa testy sprawdzające jakoś powierzchni:
Lucek Napisano 23 Wrzesień 2012 Napisano 23 Wrzesień 2012 Świetne renderki. Kończ model, dawaj więcej i do galerii.
ReflectVision Napisano 23 Wrzesień 2012 Napisano 23 Wrzesień 2012 Specjalnie po 2 latach się zalogowałem, żeby pogratulować cierpliwości do wykonanej tytanicznej pracy. Pozdrawiam :)
Berger Napisano 24 Wrzesień 2012 Autor Napisano 24 Wrzesień 2012 Lucek: Staram się streszczać, ale sporo rzeczy jeszcze jest do zrobienia :P ReflectVision: Naprawdę wielkie dzięki, bardzo motywujesz do dalszej pracy ;) Tymczasem wrzucam mały update na tyłach, listwę LED na pewno wymienię bo ta nie bardzo mi podchodzi.
ptaszek Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 ja bym nie szedl w bumpa.. nawet jesli bardzo chcesz to daj go pod powloke hi-glossy. model miodzio
JohnZi Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 Bump stanowczo za mocny, wydaje sie tez za drobny.
pecet Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 Fakt, taki lakier pasuje raczej do auta za 30tys niż za 1mln ;) I jakieś dziwne rysy pojawiły się na szarym lakierze nad i pod znaczkiem. Ogólnie to jest mega praca i chyba zapowiada się najlepszy model auta metodą polymodelingu.
Pawelkos Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 Zgadzam sie z przedmocami, modeling swietny ze zdziera kapcie, ale ten lakier totalnie ci nie wyszedl. Wyglada jak jakis emaliowany garnek teraz:) pecet to chyba nie rysy tylko tailing od bump mapki podejrzewam
Berger Napisano 7 Październik 2012 Autor Napisano 7 Październik 2012 Dzięki przy następnych renderach poprawie ten bump. Tymczasem wrzucam update, zacząłem modelować przestrzeń między nadwoziem i wnętrzem, narazie coś na wzór prostej bazy, teraz trzeba wszystko wyrównać, poprawić i wygładzić.
Miłosz3ds Napisano 7 Październik 2012 Napisano 7 Październik 2012 I po co renderować? Aliasing w viewporcie wywalić i już wygląda pięknie.
goat91 Napisano 7 Październik 2012 Napisano 7 Październik 2012 tak z ciekawosci... jaki material jest teraz nalozony na to auto ze ono tak fajnie wyglada w viewporcie? Nie jest to domyslny kolor z tego co widze :D
Miłosz3ds Napisano 7 Październik 2012 Napisano 7 Październik 2012 Myślę, że materiał jest zwykły, domyślny. Tylko studio zrobione :>
goat91 Napisano 7 Październik 2012 Napisano 7 Październik 2012 No chyba nie zwylky jak na moje oko. Po nalozeniu defaultowego materialu na cokolwiek nitrous nie wyswietla mi tak fajnie obiektow w viewporcie? Ciekaw jestem jak to jest zrobione :D
Sebazx6r Napisano 7 Październik 2012 Napisano 7 Październik 2012 pewnie pod reflektions jest podpieta nod ze srodowiskiem. Tak przynajmniej mi dziala z enysphear w mental rayu z vieport2.0.
Berger Napisano 9 Październik 2012 Autor Napisano 9 Październik 2012 Shader to darmowy 3DPoint Shader, który poustawiałem pod siebie. Mały update przy pudle:
kellyq Napisano 9 Październik 2012 Napisano 9 Październik 2012 kuźwa..... to wszystko wygląda lepiej niż w fabryce, kawał dobrej roboty ;)
mrkrzysiek Napisano 14 Październik 2012 Napisano 14 Październik 2012 niesamowite umiejętności modelarskie :)
Berger Napisano 18 Październik 2012 Autor Napisano 18 Październik 2012 Dzięki, dorzucam taki render dla zabawy. Ogólnie kończe uszczelki przy drzwiach i powoli zabieram się na wnętrze.
Berger Napisano 18 Październik 2012 Autor Napisano 18 Październik 2012 Dzięki, tymczasem powoli zaczynam dłubać środek, na razie baza podsufitki:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się