Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

@mookie, news lecha faktycznie wart podkreślenia i paru malkontentów po obu stronach (blender vs reszta świata) nie ma na to wpływu. Vray i blender to po prostu fakt.

 

Jakoś mi to umknęło: wywiad z Mikem Farnsworthem

Napisano

Bardzo polecam ten wywiad. Ciekawy moment gdy mówił ile Arnoldowi udało się łyknąć geometrii podczas renderu jakiegoś ujęcia do Elysium. Musiałem z Wikipedią sprawdzić czy ilość zer się zgadza bo nie mogłem uwierzyć. Specjalnie nie przytoczę żebyście przesłuchali. ;)

Napisano

bo Kramona nie ma, ale Traitor rozczarowany. Chyba go woła. Na kramona zawsze można było liczyć, na max3d był fanbojował za blenderem, na blenderowni za modo i generalnie jest w stanie walczyć nawet o to, który hosting obrazków jest lepszy.

Napisano (edytowane)

@Monio tak wlasnie myslalem. Sam sens wypowiedzi Azbesta(plus inne jego posty), to jestem pewny, ze to Kramon. Ale zatrolowany pajac, mial czelnosc tutaj wrócic. Ale to swiadczy o jego trollowej naturze.

PS.

@Azbesty jakoś nie wróże Ci tutaj przyszłości, wiec daj spokoj. Bądż facetem!

Edytowane przez MariushO
Napisano
Niby to tylko rendery najzwyklejszych materiałów ale jednak to może być bardzo pomocne.

 

tia.. podpatrzyć coś ale z live podglądem... w sumie wiecej czasu by mi zajeło znalezienie tej konkretnej kul i materiału niż live podglad.

Gość blend
Napisano

Ja mam nadzieje ze poprawią troche zachowanie plynow pod cycles, strasznie mnie to drażni gdy probowalem sobie zrobic wizualizacje do mechaniki plynów, a blender render praktycznie nie uzywam

2.70 Będzie świetny - nie moge sie doczekać :)

Napisano
Ja mam nadzieje ze poprawią troche zachowanie plynow pod cycles, strasznie mnie to drażni gdy probowalem sobie zrobic wizualizacje do mechaniki plynów, a blender render praktycznie nie uzywam

2.70 Będzie świetny - nie moge sie doczekać :)

 

tzn? Cycles radzi sobie milion razy lepiej ze szkłem i refrakcją w porównaniu do Internala więc... nie rozumiem pytania.

Napisano

http://blenderthings.blogspot.nl/2014/03/osl-bevel-shader.html

 

bevele shader :D

 

bevelshadernoodle.png

 

 

 

  • #define BIG 1e6
  • shader edge(
  • float Delta = 0.01,
  • float Perturb = 0.001,
  • int Divisions = 2,
  • output float Fac = 0,
  • output normal Normal = N
  • ){
  • vector origin = P-Delta*N;
  • float count = 1;
  • for(int x=0; x
  • for(int y=0; y
  • for(int z=0; z
  • vector d = noise("perlin",vector(x+0.1,y+0.1,z+0.1));
  • vector np = N + Perturb * d;
  • if(trace(origin, np)){
  • float hdb = 0;
  • normal nb = 0;
  • getmessage("trace","hitdist",hdb);
  • // versions before 2.69.11 4-Mar-2014 crash on next statement
  • getmessage("trace","N",nb);
  • Normal -= nb;
  • count += 1.0;
  • }
  • }
  • }
  • }
  • Normal /= count;
  • Fac = count/(1+Divisions * Divisions * Divisions);
  • }
Napisano

Blender Developer Meeting Minutes for Sunday 9th March 2014

 

 

Hi all,

 

Here are the notes of today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

 

1) Blender 2.70

 

* We did a Release Candidate this week, bug reports are coming in but only 1 smaller regression so far (which is already fixed).

 

* Decision whether to do a RC2 or final release will be made middle of next week. Sergey will prepare a list with fixes to port back.

 

2) Current projects

 

*Antony Riakiotakis works on getting soc-paint-2013 branch ready for 2.71.

 

* Sergey Sharybin mentions work on multiple distortion models support for the camera tracker, to deal better with the footage from wide-angle cameras. https://developer.blender.org/D335 He also works on improved Mask handles: https://developer.blender.org/D121

 

* General development for 2.71 just started, roadmap and plans need to be done still.

 

3) Google Summer of Code

 

* Students can start to apply for a GSoC Blender project tomorrow on Melange. http://www.google-melange.com/gsoc/homepage/google/gsoc2014

* It's always a good idea to get in contact with us via the Mailinglist or IRC (#blendercoders, irc.freenode.net) to talk about your proposals and to plan things.

 

That's it for now,

Thomas

Napisano (edytowane)

Wygląda obiecująco, pomysł opowiedzenia tej samej historii przez różne studia tylko w innej formie jest intrygujący (jest pewność, że reżysersko i fabularnie któreś z nich zrobi to dobrze). Nadal nie jestem przekonany co do samej idei tworzenia tych filmów otwartych, które mają coraz większe budżety, a jednocześnie kuleją jako krótkie metraże same w sobie (nie wiem, czy Sintel i ToS miały duży wpływ na światek 3D; ok, powstały przy okazji dodatkowe narzędzia i opcje, ale relatywnie rzecz biorąc ich koszt był wyższy, niż gdyby miały powstać poza open movie). Cóż, może Gooseberry zmieni moje nastawienie, tym bardziej, że wysiłek, jaki zamierza się w niego włożyć (o ile dobrze pamiętam, przewiduje się dwa lata produkcji?), jest nieporównywalny z dotychczasowymi projektami.

Edytowane przez mookie
Napisano

o tym koszcie, to nie wiedziałem, ale te produkcje, to wedlug mnie przede wszystkim:

 

- poligon doświadczalny, gdzie "wychodzi w praniu" jak działają narzędzia

- dowód materialny, na to, co da się zrobić.

 

Nie ma co utyskiwać nad wartością artystyczną. Tym już powinniśmy się przejmować my używając Blendera w swoich projektach.

Napisano

podobno RC2 ma jakieś problemy z renderingiem ja tam czekam na RC3 xD

 

co do bake.. ja czekam aż wyjdzie w pełni super działający shader bevele OSL.. :D i wtedy modele robisz z ostrymi edgami potem wrzucasz tylko shader bake normalek i wio :D najlepsze jest to że ten shader robi bevele nawet tam gdzie 2 obiekty się przez siebie przechodzą! To oznacza wycinanie booleanem dziurek :D bez problemowe bo ostre krawędzie mogą zostać

Napisano

Nie zrobią Gooseberry. Przyrost ilości osób dorzucających się wyhamował, w ciągu ostatniego dnia dołączyło 40 osób, połowa mniej niż dzień wcześniej, 4 razy mniej niż pierwszego dnia. Krzywa idzie nie w tą stronę w która powinna. ;(

Pewnie za kilka dni się wyczerpie pula osób które chciałyby wesprzeć ten projekt, uzbierają może 1/20 budżetu i tyle będzie po open movie i nowych narzędziach.

Napisano
Nie zrobią Gooseberry. Przyrost ilości osób dorzucających się wyhamował, w ciągu ostatniego dnia dołączyło 40 osób, połowa mniej niż dzień wcześniej, 4 razy mniej niż pierwszego dnia. Krzywa idzie nie w tą stronę w która powinna. ;(

Pewnie za kilka dni się wyczerpie pula osób które chciałyby wesprzeć ten projekt, uzbierają może 1/20 budżetu i tyle będzie po open movie i nowych narzędziach.

 

jestem podobnego zdania zresztą Piotr Adamowicz dobrze to podsumował :)

10000 people at 175 euro? Seems a bit optimistic to me.

 

- - - Połączono posty - - -

 

Z drugiej beczki wracając do bevela to:

 

Używanie bevela jako maski pod zadrapania na krawędziach :>

 

attachment.php?attachmentid=295100&d=1394659580

 

a tu już samo bevelowe zastosowanie:

r4Ri7GV.jpg

Bevelshading_newcode_b_zps12223b2c.png

Napisano

To jest śmiesznie mała kasa jak to rozłożysz na półtora roku. 10 euro miesięcznie, tyle kosztuje paczka fajek w UK.

Taką po prostu mamy "społeczność", gdzie mniej niż jeden procent aktywnych użytkowników potrafi wysupłać parę groszy na soft będący ich hobby albo nawet źródłem zarobku. Jakby wystartowali na kickstarterze i promowali to gdzie trzeba to juz by zebrali 5 razy więcej kasy.

Napisano (edytowane)
Nie zrobią Gooseberry. Przyrost ilości osób dorzucających się wyhamował, w ciągu ostatniego dnia dołączyło 40 osób, połowa mniej niż dzień wcześniej, 4 razy mniej niż pierwszego dnia. Krzywa idzie nie w tą stronę w która powinna. ;(

Pewnie za kilka dni się wyczerpie pula osób które chciałyby wesprzeć ten projekt, uzbierają może 1/20 budżetu i tyle będzie po open movie i nowych narzędziach.

 

Postawili sobie poprzeczke fantastyczna. Uzbrojeni w motyke rzucili sie na slonce.

HARBINGER DOWN znanego studia praktycznych efektow specjalnych ledwie zebral na film z Lance Henriksenem na pokladzie 380K (

) a ci chca prawie 2 razy tyle...

 

Chcialbym zeby zdarzyl sie cud ale jakos nie widze tego.

Edytowane przez Nezumi
Napisano
To jest śmiesznie mała kasa jak to rozłożysz na półtora roku. 10 euro miesięcznie, tyle kosztuje paczka fajek w UK.

Taką po prostu mamy "społeczność", gdzie mniej niż jeden procent aktywnych użytkowników potrafi wysupłać parę groszy na soft będący ich hobby albo nawet źródłem zarobku. Jakby wystartowali na kickstarterze i promowali to gdzie trzeba to juz by zebrali 5 razy więcej kasy.

 

Monio - ja sam z chęcią dołożyłbym swoją cegiełkę, bo bardzo lubię Blendera. Od czasu do czasu korzystam z niego, ale planuję wkrótce solidnie go poznać i zacząć używać na co dzień. Podoba mi się taka inicjatywa i trzymam kciuki za sukces. Jednak zwyczajnie nie stać mnie na to, by wyłożyć jednorazowo taką sumę. Nie z pieniędzy, jakie zarabia się za ciężką pracę w tym kraju... i nie, nie palę papierosów :)

 

Zgadzam się, że to jest tak na prawdę kwestia promocji Gooseberry i byłoby im zdecydowanie łatwiej uzbierać budżet. Jest właściwie jakiś konkretny powód, dla którego nie ruszyli z tym na kickstarterze?

Napisano

Powód był taki że stwierdzili po wejściach na blender.org i generalnie statystyk ruchu i ruchu całej społeczności blendera.. że więcej osób bezpośrednio związanych z 3D.. na to sypnie kasą bo wiedzą o co biega.. to nie jest byle zdzisiu tylko osoba która używa tego programu i tak dalej. Niewzieli tylko pod uwagę że 60% pewno to dzieciaki... i się trochę według mnie przeliczyli w prognozie.

Napisano
Jednak zwyczajnie nie stać mnie na to, by wyłożyć jednorazowo taką sumę.
Mnie również nie byłoby stać na jednorazową wpłatę 175 euro. Tylko przecież można wykupić subskrypcje za 10 euro miesięcznie. Wychodzi 1,45zł na dzień. Wow. Jeden snickers mniej dla Ikkiza.
Napisano

Baaaaardzo źle że tego dokładnie nie rozpisali już na pierwszej stronie. Bardzo źle że Ton dopiero dzisiaj wysłał notkę prasową! Nie ogarnęli tego za dobrze. Może jeszcze się coś wyprostuje, zobaczymy. Spamujcie gdzie możecie w słusznej sprawie.

 

+Ton Roosendaal mentions on twitter:

 

Mail of day: student from +Nils Thuerey (our Oscar winning fluid sim guru) will submit GSoC proposal to add Nils' latest fluid work. #b3d

 

http://www.imdb.com/name/nm4504623/

Niezły wpier*ol...

Napisano
Niezły wpier*ol...

 

Znaczy ze dobrze czy ze nie dobrze? Wyglada na to ze bardzo ok, ale nie jestem pewien bo "Niezły wpier*ol..." za moich czasow mozna bylo komus najwyzej spuscic...

 

Co do projektu to chyba nie ma co panikowac - nawet kickstartery przyspieszaja dopiero pod koniec. Wspomniany przeze mnie wczesniej nie mial nawet 350k NA DZIEN przed zakonczeniem. A skonczyl z ponad 380k. Moze nie jest tak zle ;)

Napisano

Znaczy ze dobrze czy ze nie dobrze? Wyglada na to ze bardzo ok, ale nie jestem pewien bo "Niezły wpier*ol..." za moich czasow mozna bylo komus najwyzej spuscic...

 

Monio jest młodzieżowy jak kwejk. To pewnie jakiś nowy mem.

Napisano

Moim zdaniem akcja z tą zbiórką przeprowadzona PRowo fatalnie. Sam od razu nie zauważyłem tego paska ze zbiórką. Co tu dużo mówić. Newsy z tą informacją rozeszły się momentalnie, były w wielu miejscach, ale nigdzie nie podkreślano, że warunek to ta zbiórka.

 

Gdzieś tam dopiero niżej, niżej, niżej widoczny jest pasek.

 

Jest duży przycisk - SUPPORT US - OK. Ale po kliknięciu - mamy możliwość wpłaty. I nic więcej nie widać, zero opisu, nie widać tego paska, ile dni zostało, ile wpłaciło. To mobilizuje, pokazuje, że czasu nie ma. A tak ludzie to na razie olewali.

 

Nie ma możliwości zalinkowania do dashboardu ze zbiórką. Adres strony zawsze pozostaje http://gooseberry.blender.org/. Tak prosty błąd. A wszyscy w oficjalnych newsach linkowali tutaj. Zakładka news - odwołanie do bloga wygląda lepiej - http://gooseberry.blender.org/blog/ - bo z prawej jest ten pasek. Ale co im szkodziło wyartykułować go na stronie głównej.

 

Założenia moim zdaniem też są jednak przeszacowane. Chyba mocno przecenili społeczność. Chociaż uważam, że naprawdę to źle przedstawiono/rozegrano. Teraz poprawiają ten błąd- ale nie do końca. No i ciekaw jestem jak aktualne są te dane z wpłat. Jeśli aktualne to mamy dwie wpłaty z PL na sumę 20EUR.

 

Ta suma myślę, że byłaby i i możliwa do uzbierania, ale czas zdecydowanie za mały. Jak sami zauważyliście

Napisano

Nezumi- Zależy ot intonacji ale w tym przypadku pozytywnie. ;)

 

Adek- Całkowita racja. Ludzie nawet na Blender Artist nie wiedzą o chodzi z całą tą chmurą. Ja o dostępie do tutoriali dowiedziałem się już po kupieniu dostępu i zalogowaniu. Mają asa w rękawie tylko gdzieś tam się zaklinował w okolicach łokcia.

Napisano

Jako płatność tylko Paypal - ja odpadam - jakiś czas temu bardzo się z nimi pokłóciłem i nie zamierzam z nich więcej korzystać. Dlaczego nie ma takich opcji jak Google Wallet, czy płatności Amazon? Chyba poczekam aż uruchomią płatność kartą kredytową i wtedy wpłacę całe 175. Cel szczytny, ale od strony marketingowo/logistycznej bardzo słabo rozwiązany.

Gość Chrupek3D
Napisano

a to nie jest odwrotnie http i www?

Napisano

Zdecydowanie przesadzili z terminem i sumą którą chcą zebrać. Liczba wyświetleń filmiku pokazuje jak słaba promocja, nie wspominając o dotacji.

Druga sprawa to to, że nagranie jednego filmiku nie rozwiązuje tematu. Gdzie jest wideo o tym że są szanse na rozwój blendera przez narzędzia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności