Skocz do zawartości

Blender - NEWS oraz dyskusje


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

Tak samo było z softimage :) tak samo będzie pewnie z maxem za parę lat. Dlatego GPL to też dobra strona blendera bo nie można jej tak po prostu zabić :>
Yyyyy.... wierzysz w to co napisałeś ? :) Za dużo siana jest wpompowane w ten soft i za dużo ludzi go używa, żeby tak sobie umarł. To jednak gruba marka. Jak mówię że robię coś w 3D to od razu ludzie (nie siedzący w temacie) pytają czy w maxie robię. Jak ktoś nie jest z branży to nawet nie wie że jest coś takiego jak Maya czy Houdini.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyyy.... wierzysz w to co napisałeś ? :) Za dużo siana jest wpompowane w ten soft i za dużo ludzi go używa, żeby tak sobie umarł. To jednak gruba marka. Jak mówię że robię coś w 3D to od razu ludzie (nie siedzący w temacie) pytają czy w maxie robię. Jak ktoś nie jest z branży to nawet nie wie że jest coś takiego jak Maya czy Houdini.

 

to moje zdanie. Softimage nie było małym softem a co pare dni przed mówili jeszcze o ogromnych updejtach i takd alej a potem nagle zamkneli. Tak więc ja autodeskowi już totalnie nie ufam, i nie byłbym zdziwiony gdyby się tak stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś to zrobią. Nie będzie się opłacało rozwijać i promować 2 flagowych softów, ale jeszcze nie teraz, bo teraz to faktycznie za silna marka. Ale z czasem maxowcy przejdą na emeryturę, a nowi nie będą pamiętać, tak jak dziś gimbaza nie pamięta co to był Napster.

 

Ale cghub? Tak zniknął po prostu? Strach się bać, żeby tylko max3d nie wyłączyli z powodu czyjegoś focha.

Tak jak Opera: uśmiercili przeglądarkę (bo to nowe, to już nie jest Opera), pozwijali swoje serwisy, zlikwidowali mi skrzynkę pocztową, bloga ... na szczęście pozwolili zrobić kopię wszystkiego.

Edytowane przez ikkiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://gooseberry.blender.org/campaign-extension/

 

Dodatkowe 2 i pół tygodnia może zmienić wszystko. 2/5 kasy z jednorazowych datków już zebrane. Za chwile dobije do 1/4 subskrybujących. Ruszać tyłki i świecić przykładem! :)

 

Tak jest - ruszac przykladem i swiecic tylkami!

 

"+Ton Roosendaal mentions on twitter:

 

Another Gold Sponsor signed up! We only need 500 of these to make whole of Gooseberry possible. :)"

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się. Co do deformation motion blur i dymka to już od pewnego czasu (ze 2 tyg.) można śmiało testować w ramach daily builds. Nadchodzi bejkowanie. Jeszcze jakiś konkretny displacement i można by uznać, że cyclesowi prawie nic nie brakuje jeśli chodzi o grubsze funkcje. Gdyby blender doczekał się jeszcze meshera do SPH i symulacji cieczy z prawdziwego zdarzenia to żarty by się skończyły na dobre.

 

No właśnie, próbowaliście jakoś realflow'a/naiada albo mniej znany wynalazek komercyjny albo opensource-owy z blenderem połączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się. Co do deformation motion blur i dymka to już od pewnego czasu (ze 2 tyg.) można śmiało testować w ramach daily builds. Nadchodzi bejkowanie. Jeszcze jakiś konkretny displacement i można by uznać, że cyclesowi prawie nic nie brakuje jeśli chodzi o grubsze funkcje. Gdyby blender doczekał się jeszcze meshera do SPH i symulacji cieczy z prawdziwego zdarzenia to żarty by się skończyły na dobre.

 

No właśnie, próbowaliście jakoś realflow'a/naiada albo mniej znany wynalazek komercyjny albo opensource-owy z blenderem połączyć?

 

Tak ja widziałem kolesia który połączył real flow kraotkę i wyrenderował w cycles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azbesty - za malo w tym Blendera troche ;) Blender zdecydowanie potrzebuje lepszej symulacji cieczy bo to co jest teraz to jakies gluty sa ;) Nie mowie zeby dorownal Real Flow ale mogloby byc lepiej (lepiej niz jest - nie ze lepiej od RF :D). Podobno gooseberry mial jakos pomoc. Zobaczymy czy sie uda.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ton made my day! :) Dobrze też że obniżyli pułap potrzebnych subskrybujących. Teraz szanse bardzo mocno się zwiększają. Obiecałem sobie że jak dobiją do 3000 to wykupie drugą subskrypcje. Zajebiście mi zależy na tym projekcie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nezumi- Może być minimalnie wolniej na niektórych scenach (np 1% na scenie z Caterpilarem z Gooseberry) ale ogólny zysk będzie większy.

Trzeba pamiętać o czym mówił Brecht dawno temu jak Cycles się pojawił. Będą sytuacje gdy jakieś zmiany wydłużą czas renderu na określonej ilości sampli, jednak zaszumienie i jakość renderu będzie większa. Czyli do uzyskania podobnych efektów potrzeba mniej sampli przez co czas renderu spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie się teraz nie orientuje w numerkach tych rewizji. Jak mogę sprawdzić, czy na przykład w dzisiejszym buildzie z buildbota to już jest?

 

Trzymając się tylko gitowej numeracji nie da się w tym połapać. Musisz porównać datę i godzinę commit loga i builda :)

 

https://developer.blender.org/diffusion/B/history/master/

http://builder.blender.org/download/

Edytowane przez alex3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na Jill Janus na jednorożcu sobie sprawdziłem ten patch i wyszło mi o jedną czwartą szybciej, czyli w 75% czasu potrzebnego wcześniej. W scenie jest 1/3 nieba, na które to usprawnienie nic nie pomogło, więc i tak jestem pod wrażeniem. Niestety z tego podniecenia nie zachowałem rezultatów (tego pierwszego), więc nie potrafię powiedzieć, czy są identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GSoC 2014 http://www.blendernation.com/2014/04/22/google-summer-of-code-selected-blender-projects/

 

To co mnie interesuje najbardziej to ten projekt: Fluid simulation MantaFlow integration – Roman Pogribnyl. Mentor: Nils Thuerey. Mentorem jest zdobywca tech-oscara i gość, któremu blender w dużej mierze zawdzięcza symulację cieczy, który ma ciekawą historię i występował w GSoC w 2005 r. w zupełnie innej roli :) :

 

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/GoogleSummerOfCode/2005

 

http://www.ntoken.com/projs.html

http://www.youtube.com/user/nthuerey/videos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Czekałem na to. Bardzo mnie ciekawi jak tym razem wyjdzie Alexandrowi Pinzonowi. Jego zeszłoroczny Laplacian Deform poszedł bardzo gładko i szybko pojawił się w oficjalnym blendku. Jeśli to jest to o czym myślę to mamy pozamiatane. :)

Kolejna wielka niewiadoma z ViewportFX III jednak po cichu liczę że gość spełni swoje obietnice.

 

Floo- zgłaszaj się do gościa od blendshapeów z twoim pomysłem na podgląd w properties.

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[video=youtube;-OTl_TtAm1o]

 

Może te toolsy od Pizona będą działały podobnie do tego? :) Jestem szalenie ciekaw co gość wysmaży. Mam nadzieje że Johnatan Williamson będzie trzymał rękę na pulsie bo to by mogło zastapić / usprawnić te jego Contour tools.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@olaf to kawa tak działa ;)

@Idaho nie uważam tego za rewolucyjne, a przydatne do shapekeys. Wystarczy dodatkowy przycisk który działał jak Render GL, aktualizując plik o tej samej nazwie co shapekey. Dla ogarniętego programisty to pewnie nic trudnego zrobić taki addon, bo włączenie tego do blendera na stałe, jest zupełnie czymś innym.

 

edit:

równie dobrze sprawdziło by się przy poseLib.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności