Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
http://gooseberry.blender.org/campaign-extension/

 

Dodatkowe 2 i pół tygodnia może zmienić wszystko. 2/5 kasy z jednorazowych datków już zebrane. Za chwile dobije do 1/4 subskrybujących. Ruszać tyłki i świecić przykładem! :)

 

Tak jest - ruszac przykladem i swiecic tylkami!

 

"+Ton Roosendaal mentions on twitter:

 

Another Gold Sponsor signed up! We only need 500 of these to make whole of Gooseberry possible. :)"

Edytowane przez Nezumi

  • Odpowiedzi 5,2k
  • Wyświetleń 684,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Destroyer
    Destroyer

    Jako że mam głębokie zaburzenia psychiczne spowodowane byciem meme dealerem przez lata pozwoliłem sobie zobrazować sytuację blednera 🙂    industry.mp4     dance_prev.mp

  • Super testy Panowie, miło popatrzeć jakiego solidnego boosta w wydajności dostał blender Będę dalej obserwował wasze poczynania z ukrycia 🙂

  • obviously maki to padaki, team pc all the way! woohoo! 😄   also pc    

Posted Images

Napisano

Dzieje się. Co do deformation motion blur i dymka to już od pewnego czasu (ze 2 tyg.) można śmiało testować w ramach daily builds. Nadchodzi bejkowanie. Jeszcze jakiś konkretny displacement i można by uznać, że cyclesowi prawie nic nie brakuje jeśli chodzi o grubsze funkcje. Gdyby blender doczekał się jeszcze meshera do SPH i symulacji cieczy z prawdziwego zdarzenia to żarty by się skończyły na dobre.

 

No właśnie, próbowaliście jakoś realflow'a/naiada albo mniej znany wynalazek komercyjny albo opensource-owy z blenderem połączyć?

Napisano
Dzieje się. Co do deformation motion blur i dymka to już od pewnego czasu (ze 2 tyg.) można śmiało testować w ramach daily builds. Nadchodzi bejkowanie. Jeszcze jakiś konkretny displacement i można by uznać, że cyclesowi prawie nic nie brakuje jeśli chodzi o grubsze funkcje. Gdyby blender doczekał się jeszcze meshera do SPH i symulacji cieczy z prawdziwego zdarzenia to żarty by się skończyły na dobre.

 

No właśnie, próbowaliście jakoś realflow'a/naiada albo mniej znany wynalazek komercyjny albo opensource-owy z blenderem połączyć?

 

Tak ja widziałem kolesia który połączył real flow kraotkę i wyrenderował w cycles.

Napisano

XDTGn49.gif

To nie modyfikator. :)

Jeszcze tylko ich wybłagać o Edge Groups i Face Groups (smoothing groups).

 

--------------

Ładne:

Napisano
Tak ja widziałem kolesia który połączył real flow kraotkę i wyrenderował w cycles.
Poka zią, może linka czy coś? To brzmi interesująco.
Napisano

Na FB:

Blender (Rendering fluid and composition) + Krakatoa (Foam particles) + Realflow (fluid sim).

Napisano

Azbesty - za malo w tym Blendera troche ;) Blender zdecydowanie potrzebuje lepszej symulacji cieczy bo to co jest teraz to jakies gluty sa ;) Nie mowie zeby dorownal Real Flow ale mogloby byc lepiej (lepiej niz jest - nie ze lepiej od RF :D). Podobno gooseberry mial jakos pomoc. Zobaczymy czy sie uda.

Edytowane przez Nezumi

Napisano

ja jestem pod wrazeniem latwosci z jaka to sie ustawia w real time... ciekawe kiedy wersja gpu :)

Napisano

To chyba będzie najtrudniejsze do zrobienia na GPU. Pewnie zabiorą się za to dopiero po zamknięciu podstawowych funkcji jak displacement.

Napisano

Ton made my day! :) Dobrze też że obniżyli pułap potrzebnych subskrybujących. Teraz szanse bardzo mocno się zwiększają. Obiecałem sobie że jak dobiją do 3000 to wykupie drugą subskrypcje. Zajebiście mi zależy na tym projekcie. :)

Napisano

No, nie jest znowu tak rozowo. W jednej scenie mu wyszlo ze 65% szybciej. W innych mniej a nawet... wolniej. ("It is also possible to construct cases where it is slower".

Napisano

Zupełnie się teraz nie orientuje w numerkach tych rewizji. Jak mogę sprawdzić, czy na przykład w dzisiejszym buildzie z buildbota to już jest?

Napisano

Smoke rendering in cycles... Teraz mogę odejść w spokoju

 

 

;)

Napisano

Nezumi- Może być minimalnie wolniej na niektórych scenach (np 1% na scenie z Caterpilarem z Gooseberry) ale ogólny zysk będzie większy.

Trzeba pamiętać o czym mówił Brecht dawno temu jak Cycles się pojawił. Będą sytuacje gdy jakieś zmiany wydłużą czas renderu na określonej ilości sampli, jednak zaszumienie i jakość renderu będzie większa. Czyli do uzyskania podobnych efektów potrzeba mniej sampli przez co czas renderu spada.

Napisano

Ta, spoko. Tak tylko mowie bo zabrzmialo jakby zawsze i wszedzie bylo 65% szybciej.

Ciekawe czy z Gooseberry sie uda... Byloby genialnie.

Napisano
Zupełnie się teraz nie orientuje w numerkach tych rewizji. Jak mogę sprawdzić, czy na przykład w dzisiejszym buildzie z buildbota to już jest?

 

Trzymając się tylko gitowej numeracji nie da się w tym połapać. Musisz porównać datę i godzinę commit loga i builda :)

 

https://developer.blender.org/diffusion/B/history/master/

http://builder.blender.org/download/

Edytowane przez alex3d

Napisano

na Jill Janus na jednorożcu sobie sprawdziłem ten patch i wyszło mi o jedną czwartą szybciej, czyli w 75% czasu potrzebnego wcześniej. W scenie jest 1/3 nieba, na które to usprawnienie nic nie pomogło, więc i tak jestem pod wrażeniem. Niestety z tego podniecenia nie zachowałem rezultatów (tego pierwszego), więc nie potrafię powiedzieć, czy są identyczne.

Napisano

GSoC 2014 http://www.blendernation.com/2014/04/22/google-summer-of-code-selected-blender-projects/

 

To co mnie interesuje najbardziej to ten projekt: Fluid simulation MantaFlow integration – Roman Pogribnyl. Mentor: Nils Thuerey. Mentorem jest zdobywca tech-oscara i gość, któremu blender w dużej mierze zawdzięcza symulację cieczy, który ma ciekawą historię i występował w GSoC w 2005 r. w zupełnie innej roli :) :

 

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/GoogleSummerOfCode/2005

 

http://www.ntoken.com/projs.html

http://www.youtube.com/user/nthuerey/videos

Napisano

z nurbsów jak zwykle nic nie będzie ale na viewport liczę ale jak przysłowie mówi licz na siebie

Napisano

Dzięki. Czekałem na to. Bardzo mnie ciekawi jak tym razem wyjdzie Alexandrowi Pinzonowi. Jego zeszłoroczny Laplacian Deform poszedł bardzo gładko i szybko pojawił się w oficjalnym blendku. Jeśli to jest to o czym myślę to mamy pozamiatane. :)

Kolejna wielka niewiadoma z ViewportFX III jednak po cichu liczę że gość spełni swoje obietnice.

 

Floo- zgłaszaj się do gościa od blendshapeów z twoim pomysłem na podgląd w properties.

Edytowane przez Monio

Napisano

Bo projekt trwa już trzeci rok. Ta część ma być ostatnią.

Napisano

@Monio a który to, bo się z lekka resetowałem przez święta i muszę sobie wszystko poprzypominać :)

Napisano

@Monio Teraz wszystko ok. Ale przed resetem dane zostały w pamięci RAM. Tylko pytałem o to kto zajmuje się blenshapem?

Wszystko z Viewportu. Tak to działa w MotionBuilderze.

Napisano

[video=youtube;-OTl_TtAm1o]

 

Może te toolsy od Pizona będą działały podobnie do tego? :) Jestem szalenie ciekaw co gość wysmaży. Mam nadzieje że Johnatan Williamson będzie trzymał rękę na pulsie bo to by mogło zastapić / usprawnić te jego Contour tools.

Napisano

mocna kawa, trochę spamu i dostałem odpowiedź że zmiany w shapekey są możliwe przy wersji 2.74-2.75. Zobaczymy co z tego będzie.

Napisano

@Azbesty od tej kompresji to mu się kolana z przodu lekko ugięły... ;)

Napisano

Wszystko z Viewportu. Tak to działa w MotionBuilderze.

W czym jest to takie rewolucyjne/niezbędne dla blendera ? Ewentualnie pod jakim hasłem w google szukać wyjaśnienia do czego to służy, do czego może być to przydatne.

Napisano

Ze bedziesz mial printscreena z shape`a, ktore masz do dyspozycji i od razu widzisz, co sie stanie, jak przesuniesz suwak?

Napisano

@olaf to kawa tak działa ;)

@Idaho nie uważam tego za rewolucyjne, a przydatne do shapekeys. Wystarczy dodatkowy przycisk który działał jak Render GL, aktualizując plik o tej samej nazwie co shapekey. Dla ogarniętego programisty to pewnie nic trudnego zrobić taki addon, bo włączenie tego do blendera na stałe, jest zupełnie czymś innym.

 

edit:

równie dobrze sprawdziło by się przy poseLib.

Napisano

Idaho- Dlatego że teraz gry na konsole mają po 280 blendshapeów... ;) Weź teraz wyłączaj wszystkie i baw się suwakiem wybranych po kolei żeby wyszukać ten konkretny.

Napisano

To się nadaje na fronta. Inne renderery miał swoje reele na głównej maxa. :) Zrobisz temat w Aktualnościach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności