Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

@mookie

 

OOoooo moc, DZIĘKI ZA INFO, nie śledzę forum, więc tym bardziej, a niepotrzebnie się martwiłem :D Dał bym plusa, ale jeszcze nie mogę.

 

 

Info dla reszty:

Chodziło o to, że Phymec omyłkowo był niechętny, ponieważ nie chciał pokazywać alphy swoich tooli, ale ustalili z Tonem plan rozwoju narzędzi do shatterowania :)

 

Napisano

@alex3d

 

<: d nie no dzisiaj dostan zawa czuje motylki w brzuchu>

 

Dzięki za info! Tobie mogę dać + :D

 

@comander_barnik

 

Przynajmniej użytkownicy 3D Maxa to doceniają hehe :D

Napisano

Wielkie dzięki za info. Używam tego czasem, nawet wykupiłem licencję i jakiś czas dostawałem na maila nowe wersje. Teraz już nie dostałem. Teraz jest za darmo dla każdego więc polecam serdecznie.

BTW, chyba autor to uwolnił w końcu, więc już nie będzie wersji GPL i tej płatnej, tylko po prostu Bsurfaces v1.5 (bez dopisku GPL)

Napisano

Podjaralem sie ze taki news a tu juz wiecie :D Super ze Bsurfaces jest na GPLu teraz - pytanie jak bedzie wspoldzialal z Bmeshem..? Ktos cos probowal?

Napisano

tak. normalnie działa jak działał - znaczy ngonów nie tworzy :) Mam nawet wrażenie, że działa ciut lepiej, to znaczy, że robi face'y tam, gdzie poprzednio miał by problem, ale to może tylko takie wrażenie. Ważne że działa, bo nie muszę już trzymać na dysku blendera 2.62, który jest już historią ...

Napisano

dobra wiadomość ;) biorę się za testowanie Bsurfaces.

 

na wersji 2.63 mam problemy z narzędziem LoopTool, wywala mi error

erorrm.png

 

Napisano

News za newsem, goście się nie opieprzają, jak tak dalej pójdzie to blender zyska samoświadomość chyba i staniemy się zbędni.

 

Tak się zastanawiałem co by blenderowe symulacje pokazały na takim japońskim super PC "K Computer" 10,51 PetaFLOPS-a, ciekawe kiedy by się wysypał.

Napisano

1) Blender 2.63a

- Meeting agreed on doing an "a" release with some bug fixes.

Campbell and Brecht made a list of fixes that should be included,

further discussion will be done on the mailing list.

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.63/Bug_Fixes#Fixes_since_2.63_.28for_bugfix_release.29

 

- Release of 2.63a will be middle of this week (Wednesday?)

 

2) Current projects

- Keir is working on some tracker improvements in libmv:

-- Integration of Ceres:

http://procrastineering.blogspot.de/2012/05/today-sameer-agarwal-and-keir-mierle-as.html

-- Planar tracker

 

- Campbell mentions customdata layers are wrapped now (MTexPoly was

missing from release) (Python API)

 

- Brecht is working on OpenImageIO image cache usage to load more

image text ures than fit in memory (cpu only).

He is also working on a light falloff node: that is a control for light

falloff like blender internal has, constant/linear/quadratic, and an

option to soften light near the light source.

 

- Pablo Vazquez will prepare a nice list with some new defaults for

Blender, based on community feedback.

 

-Jeroen Bakker reports the current status of the tile branch:

http://lists.blender.org/pipermail/bf-committers/2012-May/036647.html

Will probably be merged to trunk within the next 1-2 weeks.

 

3) Google Summer of Code

- All students should have been in contact with their mentors.

- Students should start a thread on blenderartists.org to collect

feedback and introduce themselves to the community. :)

 

10 znkaków, mimo że jest ich ponad setka.

Napisano

Chętniej bym widział addona który pokazuje ile mam trisów :D

 

Co do BMesha Antoni planuje patche które dodadzą edycje ustawień bevela i inset za pomocą ruchy myszy, znaczy pytał sie na ML czy to będzie mile widziane, no i oczywiście było xD.

Napisano

Decimate przecież pokazuje ile masz trisów od niepamiętnych czasów.

Włączasz decimate, ratio ustawiasz na 1 i w trybie object mode pokazuje ci fa:ileśtam na tym pasku info.

Napisano (edytowane)

@Nezumi

Nie, nie, nie o to chodzi, pokazuje mi ile mam trisów POZA innymi ściankami, a ja bym chciał, by coś mi przeliczało ile miałbym trisów po triangulacji całego mesha. Ficzer dla game artu ;)

 

@ikkiz

@szczuro

 

No właśnie, przydałby się addon, by nie bawić się w takie podchody :D, umieściło by się go na górnej belce i spokój...

 

Będzie trzeba potem sprawdzić kod tego addona, ma trochę kodu który by się przydał do tego celu.

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

no jest tyo trochę naokoło i addon by się przydał. Jak by co, to dołącze jeszcze do list życzeń, żeby pokazywał ile trójkątów się zrobi po zastosowaniu modyfikatorów (array i morror) ze wszystkich zaznaczonych obiektów, bo ja czasem (teraz to już chyba zawsze) mam model lowpoly w kawałkach (różnych obiektach) do wypalenia normali, dopiero później łącze.

Napisano

Czy nie odnosicie wrażenia, że nowy 2.63 stał się jakby mniej stabilny? Dziś już kilka (albo nawet kilkanaście) razy Blender wysypał mi się przy dość prostych operacjach takich jak undo albo podczas przenoszenia obiektu na inną warstwę.

Napisano

Nie. Wprawdzie mam problem z przenoszeniem na inną warstwę (tylko na win 7 wersja 64 bitowa, bo w pracy na xp to działa), ale sypać to raczej się nie sypie. Nie zdarzyło mi się, ani na 32 ani na 64 ani razu. Poprzednie wersje czasem się sypały, buildy z graphicall też oczywiście czasem, ale ta, odpukać, jeszcze nie.

Napisano

@Lucas

 

Ja bym się zdziwił gdyby był stabilny :D Przesiadka na Bmesh to dość poważna przebudowa sporej części programu... 2.64 też nie będzie tak dopieszczony jak 2.62.

 

Zgłaszaj bugi to je naprawią, szczególnie crashe, niedługo wydadzą 2.63a z niektórymi poważniejszymi bugfixami.

Napisano

@ Lucas też mam tak że kilka razy się wysypie.

Wersja 263 na WinXP 32bit ma z pewnością kilka błędów. Obecnie działam na 2.63.3

Na innej konfiguracji: Blender 2.63 64bit Win7 działa u mnie znacznie stabilniej.

 

Coś się stało z unwrapem?

unwrap.png

Napisano (edytowane)

Hi all,

 

Here's the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders:

 

1) Blender release review

 

- The 2.63a update has been released last week. Documentation and release log was a bit sparse though... Ton Roosendaal reminded everyone to be more active in wikifying your work!

 

2) New release targets, current projects

 

- Masking can be release target: Sergey Sharybin is almost finished, waiting for Pete Larabell's library now?

 

- Tiles compositor branch has been successfully reviewed, can go in this week!

 

- Mike Erwins tablet work is nearly done (for real now!), can get in too. Main features are:

* Multi-window pressure loss fixed!

* Ink blot fixed!

* Finer-grained pressure/tilt sensitivity

* Smoother strokes

* Eraser actually erases gpencil strokes

 

- Motion tracking: Keir Meirle will work on planar tracking (pretty far along), masked trackers (not started yet), reconstruction with Ceres (new solver).

 

- Brecht van Lommel's Cycles targets: performance improvements, some new nodes, AMD OpenCL support (with limited kernel), motion blur.

 

- Ton proposes to release in 7 weeks, he'll update the project page in wiki a.s.a.p. with a proposal for BCON dates.

 

3) Other projects

 

How are the future release targets? Mentioned was Freestyle, Nurbana, Unlimited clay, ... people are welcome to report on their branches and possible mergers!

 

4) Google Summer of Code

 

- Tom Musgrove will make a code.blender.org blog article to introduce all projects

 

- 21st May GSoC starts!

 

- First target for students then is to cleanup proposal and get the design approved.

 

Thanks,

 

-Ton-

 

 

Nowy raport z spotkania, Maski w Sculpt Mode, nowy Compositor, poprawiona obsługa Tabletów trafią do następnego wydania.

 

Trwają prace nad kilkoma nowymi funkcjami dla Motion Trackera.

 

Cycles też otrzyma bliżej nieokreślone funkcje poprawiające wydajność, nowe nody oraz Open CL AMD, ale z ograniczeniami w kernelu.

 

EDIT

 

Maski dla Video również!

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

Gdzie mógłbym napisać o moich sugestiach i życzeniach odnośnie dodania pewnych funkcji lub udoskonalenia już istniejących, aby zostały zauważone przez decydentów i ludzi programujących blendera?

Napisano

Notatka z spotkania devów:

 

Hi all,

 

Here's the notes from today's developer meeting in irc.freenode.net #blendercoders:

 

1) Targets for next release, 2.64

 

- Proposal for BCON schedule & targets:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects#2.6x_release_cycle

 

- Nicholas Bishop: Skin Modifier is finished, ready for code review: http://codereview.appspot.com/6220055/

 

- Daniel Genrich might be pushing another update for cloth collisions. Also working on smoke simulation (to allow animation inside domains).

 

- Joshua Leung: three things he'd like to do: better action user-count management tools, revisiting the channel grouping stuff, and tinkering with getting the 'armature' mode in mask modifier functional. Will fit in BCON schedule (ready before June 17),

 

- Targets added for 2.64: Planar tracking, Curve masks.

 

- Meeting discussed color pipeline and OCIO. For project Mango it's definitely needed, but the precise specs for a 2.64 release have to be evaluated still. Brecht van Lommel likes to see at least an OCIO LUT node in compositor for converting files. Next week a proposal should be ready.

 

- Are there more branches who likes to get in? Ton Roosendaal mails Tamito Kajiyama about the freestyle branch.

 

- Keying (greenscreen) improvement: four devs are currently looking into this (Sergey S, Keir M, Bob H, Pete L).

 

- BSurfaces script is now GPL, should be checked and added to default collection. Brendon Murphy checks on this with developer Eclectiel L.

 

 

2) Google Summer of Code

 

- Tomorrow it starts! For all students here's a minimal checklist:

 

1) Get in contact with the mentor

2) Put original proposal in our wiki

3) Start work on design doc this week

 

Also put some efforts in finding the people who will use your work, for example via an introduction of your work at blenderartists.org

 

- Branches are an international dish!

http://wiki.blender.org/index.php/File:Gsoc2012branches.png

 

Thanks,

 

 

-Ton-

Napisano

@n-pigeon @LoopTools

"please note that you need a recent build of Blender, revision 46803 or later. Blender 2.63(a) is not sufficient."

Niestety jeszcze poczekamy na działanie w stabilnej wersji. Brak looptools i bsurfaces to są takie bóle po-upgrade'owe, na szczęście powoli wszystko wraca na swoje miejsce.

Napisano

szkoda, że nie ma widoku jak kiedyś z tymi kulkami ala zibrasz (a może jestem ślepy). Kolejne rzeczy zostają wchłonięte do blendera, ciekaw jestem co wyniknie z przepisania viewportu, raczej interesuje mnie wydajność całego przepisania 10% a może 200%dla wydajności i może w końcu modelowanie hajpoli będzie fajne.

Napisano

To z kulkami to dalej jest i nazywa się metaballs (ad new > metaball > ball... ) chyba o to ci chodziło.

(tylko niestety daje syfiatą siatkę po konwersji)

Napisano

Tak, ale potem dodał metodę generowania siatki w real time, więc to usunął. Sam się zastanawiam czy te kulki są potrzebne.

ZBrush nie potrafi generować mesha w czasie rzeczywistym i chyba dlatego używa kulek.

 

To pierwsza wersja, tak btw. jest kilka usprawnień które odłożył, by skin mógł trafić do następnego wydania, ale to raczej poprawki działania, nic błyszczącego :)

Napisano

 

Zbudowałem właśnie brancha "soc-2012-fried_chicken" na ubuntu 12,04, ale nie moge odtworzyć efektu ognia i dymu, który Miikah pokazał parę dni temu na youtube, ktoś już próbował to rozkminić :) ? Skubany, naprawdę wiele wnosi do tego softu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności