adek Napisano 27 Lipiec 2011 Napisano 27 Lipiec 2011 Deweloper o pseudonimie Eclecties wydał właśnie nową wersję dodatku dla programu Blender do retopologii i modelowania za pomocą rysowania splajnami. Warto obejrzeć film bo taki sposób modelowania muszę przyznać, że zrobił na mnie wrażenie. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1906
BLADE Napisano 27 Lipiec 2011 Napisano 27 Lipiec 2011 Widziałem to kilka dni temu i naprawde robi wrażenie. Osobiście ta technika trochę mi się z nurbsami kojarzy. Podoba się kontrola gęstości siatki i łatwość generowania elementów. Za kilka miesięcy dodatek ten ma zostać wydany na GPL. Nic tylko czekać.
olaf Napisano 27 Lipiec 2011 Napisano 27 Lipiec 2011 szok. za pol roku bede placil 10pln za retopologię modelu :D
Marvin Napisano 27 Lipiec 2011 Napisano 27 Lipiec 2011 Super sprawa. Ledwo co zacząłem uczyć się Blendera a tu co chwila jakieś bajery.
Bacry Napisano 27 Lipiec 2011 Napisano 27 Lipiec 2011 w Maxie nazywa się to pachtami i jest od naprawdę baaaardzo dawna. Wprowadzono to jako taką namiastkę nurbs'ów jednak nie było rozwijane i nie jest tak intuicyjne jak to narzędzie z Blednera. Na przykład w maxie wszystkie splajny muszą zawierać taką samą liczbę vertexów.
Mortom Napisano 27 Lipiec 2011 Napisano 27 Lipiec 2011 Z takim dodatkiem zaoszczędzić można tony czasu. Robi wrażenie nie ma co.
Gość Chrupek3D Napisano 27 Lipiec 2011 Napisano 27 Lipiec 2011 lepiej niech dopracują rzeczy które już są, bo np. Blenderowe malowanie po obiektach przy 3D Coat to śmiech na sali...
n-pigeon Napisano 27 Lipiec 2011 Napisano 27 Lipiec 2011 @Chrupek3D Lepiej żeby każdy dev zajmował się tym czym chce i na czym się zna :) A co do malowania to jwilkins (sculpt, texture paint, vertex paint) i psy-fi (uv editing, image/texture paint) pracują nad tym pełną parą, sporo kodu bebechów tych narzędzi zostało już przepisane. Co do Bsurface, to wygląda niesamowicie :)
Reanimator Napisano 27 Lipiec 2011 Napisano 27 Lipiec 2011 Chrupek, a ktory inny pakiet 3d ma fajne malowanie po obiektach?:) Maya? Max? XSI? LW? :)
Hatt3r Napisano 27 Lipiec 2011 Napisano 27 Lipiec 2011 Nigdy nie używałem blendera i raczej wypadało by to zmienić, bo ten ficzer do mnie przemawia.
Meri Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 Dodatek świetny, ale muzyka przypomina mi udźwiękowienie filmów które oglądaliśmy w podstawówce na biologi te parenaście lat temu... Tylko czekałem aż z boku ekranu wyjdzie jakiś pantofelek czy cuś.
Kroopson Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 Dla mnie w Blenderze brakuje tylko dobrego, stabilnego renderera. Jeśli to będzie (a pewnie będzie niedługo) to zrezygnuję z innych softów :)
baalnazzar Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 Kroopson - Też właśnie ku temu się skłaniam. Dobry renderer i właściwie mogę zapomnieć o innych softach. Jeśli nie będzie jakiejś poważnej przebitki to nie ma sensu płacić za coś co można mieć za darmo.
mookie Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 Warto jeszcze wspomnieć o b-spheres (blenderowe z-spheres), remesherze (bardzo dobra zamiana trójkątów na quady) i naprawdę przyzwoitym sculptcie, a więc narzędziach dostępnych póki co w buildach. Mam nadzieję, że Blender 2.6 namiesza na dobre w światku 3D. Póki co trzeba się uzbroić w cierpliwość (względem Cyclesa około 6 miesięcy).
WildHamster Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 sprytne i ciekawe kiedy autodesk wykupi blendera i da cene 2k złotych :D
n-pigeon Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 @WildHamster Temat był poruszany już wiele razy :D To jest niemożliwe, nawet gdyby mu się jakimś nadludzkim cudem to udało, to i tak kod który teraz mamy, dalej był by w naszych rękach :) doprowadziło by to jedynie do stworzenia Autodeskowego forka.
Kris_R Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 Zburzyło mój światopogląd o modelowaniu.. dżizas... to jest wyśmienite!
Nezumi Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 mookie - a nad b-spheres prace nadal trwaja? Bo pogubilem sie juz zupelnie ktore z przedstawionych tu i owdzie projektow umarly a ktore nadal sa rozwijane. Podobnie z unlimited mesh czy jak tam nazwali ta teselacje. Wiem ze facet ktory sie tym zajmowal pracuje teraz nad 3dcoatem ale... Bede wdzieczny za odpowiedz jesli wiesz cos na temat tych dwoch ficzerow ktore bardzo mnie interesuja. Oczywiscie to co tutaj pokazuja tez jest rewelacyjne - mam nadzieje ze za jakis czas wejdzie po prostu do blendera.
adek Napisano 28 Lipiec 2011 Autor Napisano 28 Lipiec 2011 @WildHamster Temat był poruszany już wiele razy :D To jest niemożliwe, nawet gdyby mu się jakimś nadludzkim cudem to udało, to i tak kod który teraz mamy, dalej był by w naszych rękach :) doprowadziło by to jedynie do stworzenia Autodeskowego forka. Dokładnie tak się nie stanie. Dobrym przykładem jest OpenOffice (kiedyś Sun'a wykupiony przez Oracle, który praktycznie przestał byś wspierany, rozwijany). Natychmiastowa odpowiedź programistów i społeczności - nowy projekt, rozwijany pod nazwą LibreOffice (http://pl.libreoffice.org/) (i rozwija się świetnie).
WildHamster Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 Ale Autodesk chyba nie pozwoli żeby darmowy program prześcignął jego płatne programy więc napewno to jakoś skontruje na maxie mayi bądź softimagu bo inaczje było by po nim. No to dobra nie offtopuje sry ;)
Monio Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 No i dobrze że prześcignie. Autodesk mógłby się wziąć do roboty a nie tylko przerzucać funkcje z jednego softu do drugiego. ;)
n-pigeon Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 (edytowane) @Nezumi B-spheres i pozostałe projekty Nicolasa Bishopa (remesh) były niedawno aktualizowane by działały z najnowszym kodem w trunk, więc nie umarły czekają jedynie na serie 2.6 kiedy wszystkie nowe ficzersy dostaną w końcu zielone światło. Unlimited clay czeka na bmesha, autor go nie porzucił na rzecz 3D Cout, po prostu napotkał ciężkie do pokonania przeszkody, wynikające z niedomagań aktualnego EditMesh. PS Bspheres nazywa się teraz Skin modifier Edytowane 28 Lipiec 2011 przez n-pigeon
syjon Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 takie cos jest w maxie wbudowane od wersji 2009....ale spoko
czaps Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 (edytowane) takie cos to jest juz w maksie od wersji 2.0 i nazywa sie surface tools / cross section. W demku blenderowym jest większa swoboda przy modelowaniu za pomocą tej techniki. W maksie vertexy każdego spline'a muszą mieć taka samą liczbę. Poza tym faktem workflow taki sam i retopo jak w wersji blenderowej. pozdrawiam czaps Edytowane 28 Lipiec 2011 przez czaps
natas Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 jeśli macie na myśli coś podobnego do tego http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Tutorials/Modeling/Surfaces/Skinning to w blenderze też jest już jakiś czas :)
Nezumi Napisano 29 Lipiec 2011 Napisano 29 Lipiec 2011 n-pigeon - dzieki stary! Jak zwykle niezawodne zrodlo informacji ;)
Monio Napisano 29 Lipiec 2011 Napisano 29 Lipiec 2011 (edytowane) takie cos to jest juz w maksie od wersji 2.0 i nazywa sie surface tools / cross section.Takie coś jak to o czym piszesz jest było już w starej wersji blendera, dokładnie nie wiem od kiedy ale na pewno wiecej niż 5 lat temu. Tu chodzi właśnie o to że nie musisz mieć identycznej ilości verteksów w splinach tylko algrytm to sobie sam przelicza. Imho to już wyklucza taki sam workflow. Również nie trzeba na początku ustalać od którego verteksa ma zaczynać się powierzchnia przy rurkach. Również nie połączy rurki z linią prostą. No i max chyba nie zesnapuje nowo powstałego placka geometrii do istniejącej. To nie jest coś super nowatorskiego ale to na tyle usprawniona stary pomysł że rokuje super możliwości. Niby podobne ale scupltowanie w maya tak z boku wygląda trochę tak jakby zbrasz. ;) Edytowane 29 Lipiec 2011 przez Monio
_michal Napisano 29 Lipiec 2011 Napisano 29 Lipiec 2011 Dopóki w Blenderze nie będzie wygodnego modelowania na ngonach dla mnie ten program jest niestety ciekawostką przyrodniczą. Choć nie powiem, BSurfaces robią wrażenie.
Lukx Napisano 29 Lipiec 2011 Napisano 29 Lipiec 2011 zassalem sobie blendera z ciekawosci i jak w tym cudzie sie zaznacza fejsy i edge? Tylko umie punkty zanaczac, jakies dziwactwo toto jesli chdozi o nawigacje.
Monio Napisano 29 Lipiec 2011 Napisano 29 Lipiec 2011 _michal- Masz sporo racji. Ja nie potrafiłbym zmienić workflowu tak żeby robić bez ngonów. Dlatego czekam na Bmesha i dostosowanie do niego starych toolsów. Potem zaczynam proces przestawiania się z majki.
n-pigeon Napisano 30 Lipiec 2011 Napisano 30 Lipiec 2011 @Lukx Pod widokiem 3D masz przyciski z ikonkami, skrót z menu do tego ctrl+Tab, zaznacza się prawym myszki. W razie problemów zapraszam do działu Blender na naszym forum :) @_michal True, true, nie wspomnę o rozrywających się UV podczas edycji mesha :) na szczęście bmesh jest coraz bliżej :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się