Skocz do zawartości

Bsurfaces 1.5. - rewelacyjny dodatek dla Blendera


adek

Rekomendowane odpowiedzi

Deweloper o pseudonimie Eclecties wydał właśnie nową wersję dodatku dla programu Blender do retopologii i modelowania za pomocą rysowania splajnami. Warto obejrzeć film bo taki sposób modelowania muszę przyznać, że zrobił na mnie wrażenie.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1906

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Widziałem to kilka dni temu i naprawde robi wrażenie. Osobiście ta technika trochę mi się z nurbsami kojarzy. Podoba się kontrola gęstości siatki i łatwość generowania elementów. Za kilka miesięcy dodatek ten ma zostać wydany na GPL. Nic tylko czekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Maxie nazywa się to pachtami i jest od naprawdę baaaardzo dawna. Wprowadzono to jako taką namiastkę nurbs'ów jednak nie było rozwijane i nie jest tak intuicyjne jak to narzędzie z Blednera. Na przykład w maxie wszystkie splajny muszą zawierać taką samą liczbę vertexów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

lepiej niech dopracują rzeczy które już są, bo np. Blenderowe malowanie po obiektach przy 3D Coat to śmiech na sali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Chrupek3D

 

Lepiej żeby każdy dev zajmował się tym czym chce i na czym się zna :)

 

A co do malowania to jwilkins (sculpt, texture paint, vertex paint) i psy-fi (uv editing, image/texture paint) pracują nad tym pełną parą, sporo kodu bebechów tych narzędzi zostało już przepisane.

 

 

Co do Bsurface, to wygląda niesamowicie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatek świetny, ale muzyka przypomina mi udźwiękowienie filmów które oglądaliśmy w podstawówce na biologi te parenaście lat temu...

Tylko czekałem aż z boku ekranu wyjdzie jakiś pantofelek czy cuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto jeszcze wspomnieć o b-spheres (blenderowe z-spheres), remesherze (bardzo dobra zamiana trójkątów na quady) i naprawdę przyzwoitym sculptcie, a więc narzędziach dostępnych póki co w buildach. Mam nadzieję, że Blender 2.6 namiesza na dobre w światku 3D. Póki co trzeba się uzbroić w cierpliwość (względem Cyclesa około 6 miesięcy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@WildHamster

 

Temat był poruszany już wiele razy :D To jest niemożliwe, nawet gdyby mu się jakimś nadludzkim cudem to udało, to i tak kod który teraz mamy, dalej był by w naszych rękach :) doprowadziło by to jedynie do stworzenia Autodeskowego forka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mookie - a nad b-spheres prace nadal trwaja? Bo pogubilem sie juz zupelnie ktore z przedstawionych tu i owdzie projektow umarly a ktore nadal sa rozwijane. Podobnie z unlimited mesh czy jak tam nazwali ta teselacje. Wiem ze facet ktory sie tym zajmowal pracuje teraz nad 3dcoatem ale... Bede wdzieczny za odpowiedz jesli wiesz cos na temat tych dwoch ficzerow ktore bardzo mnie interesuja. Oczywiscie to co tutaj pokazuja tez jest rewelacyjne - mam nadzieje ze za jakis czas wejdzie po prostu do blendera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@WildHamster

 

Temat był poruszany już wiele razy :D To jest niemożliwe, nawet gdyby mu się jakimś nadludzkim cudem to udało, to i tak kod który teraz mamy, dalej był by w naszych rękach :) doprowadziło by to jedynie do stworzenia Autodeskowego forka.

 

Dokładnie tak się nie stanie. Dobrym przykładem jest OpenOffice (kiedyś Sun'a wykupiony przez Oracle, który praktycznie przestał byś wspierany, rozwijany). Natychmiastowa odpowiedź programistów i społeczności - nowy projekt, rozwijany pod nazwą LibreOffice (http://pl.libreoffice.org/) (i rozwija się świetnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi

 

B-spheres i pozostałe projekty Nicolasa Bishopa (remesh) były niedawno aktualizowane by działały z najnowszym kodem w trunk, więc nie umarły czekają jedynie na serie 2.6 kiedy wszystkie nowe ficzersy dostaną w końcu zielone światło. Unlimited clay czeka na bmesha, autor go nie porzucił na rzecz 3D Cout, po prostu napotkał ciężkie do pokonania przeszkody, wynikające z niedomagań aktualnego EditMesh.

 

PS

Bspheres nazywa się teraz Skin modifier

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie cos to jest juz w maksie od wersji 2.0 i nazywa sie surface tools / cross section. W demku blenderowym jest większa swoboda przy modelowaniu za pomocą tej techniki.

 

W maksie vertexy każdego spline'a muszą mieć taka samą liczbę. Poza tym faktem workflow taki sam i retopo jak w wersji blenderowej.

 

pozdrawiam

 

czaps

Edytowane przez czaps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie cos to jest juz w maksie od wersji 2.0 i nazywa sie surface tools / cross section.
Takie coś jak to o czym piszesz jest było już w starej wersji blendera, dokładnie nie wiem od kiedy ale na pewno wiecej niż 5 lat temu. Tu chodzi właśnie o to że nie musisz mieć identycznej ilości verteksów w splinach tylko algrytm to sobie sam przelicza. Imho to już wyklucza taki sam workflow. Również nie trzeba na początku ustalać od którego verteksa ma zaczynać się powierzchnia przy rurkach. Również nie połączy rurki z linią prostą. No i max chyba nie zesnapuje nowo powstałego placka geometrii do istniejącej.

To nie jest coś super nowatorskiego ale to na tyle usprawniona stary pomysł że rokuje super możliwości. Niby podobne ale scupltowanie w maya tak z boku wygląda trochę tak jakby zbrasz. ;)

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_michal- Masz sporo racji. Ja nie potrafiłbym zmienić workflowu tak żeby robić bez ngonów. Dlatego czekam na Bmesha i dostosowanie do niego starych toolsów. Potem zaczynam proces przestawiania się z majki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lukx

Pod widokiem 3D masz przyciski z ikonkami, skrót z menu do tego ctrl+Tab, zaznacza się prawym myszki.

 

W razie problemów zapraszam do działu Blender na naszym forum :)

 

@_michal

 

True, true, nie wspomnę o rozrywających się UV podczas edycji mesha :) na szczęście bmesh jest coraz bliżej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności