Skocz do zawartości

Postać 3d : Portret


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Oto finalny render postaci, nad którą ostatnio siedziałem.

 

soft: 3ds max, cinema 4d, zbrush, topogun, vray, photoshop

 

pozdrawiam

 

 

 

Włosy postanowiłem zrobić od nowa, dlatego wrzucam na pierwszą stronę nową wersję. Poprzednią można zobaczyć tutaj : http://img196.imageshack.us/img196/8022/maleportraitfinalcomp16.jpg

maleportraitfinalcompal.jpg

 

 

 

 

wireframe2g.jpg

wireframe1.jpg

Edytowane przez Quentin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

He to samo pytanie mi sie nasunelo co piekarzaninowi do czego byla potrzebna ci Cinema ? Ogolnie z mojej strony to co juz zostalo powiedziane czyli wlosy odstaja od reszty reszta miazga. No i moze usta wygladaja na zlepione troche ale szczegol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki wszystkim.

 

Włosy rzeczywiście słabe, ponieważ ostatecznie zrobiłem je w fibermeshu a nie w maxie. Trochę teraz żałuję, że nie wrzuciłem tego do wipa i nie popracowałem jeszcze nad włosami...:( no ale już trudno.

 

piekarzanin, Pawelkos - c4d użyłem do modelowania i unwrapu pomniejszych elementów takich jak oczy, rzęsy itd.. Użwałem też nieco cinemy przy rzeźbieniu w zbrushu, tzn do jakiś poprawek poly, podglądu mapek, transferu uv między różnymi wersjami modelu(bo sam unwrap głowy robiłem w uv masterze). Ogólnie wszystko to można w sumie zrobić w 3ds maxie jednak cineme znam już od dawna i dużo szybciej się w niej posługuję. Niestety jednak w vrayu pod c4d nie mogę uzyskać takich rezulatów z sss2 jak w maxowej wersji.

 

3ds max użyłem tylko do ustawienia sceny, shaderów i renderingu przez vraya.

 

safiank - ogólnie szyja jest nieco rozmyta przez to, że tekstura tam taka jest. Dodatkowo dof z przodu trochę to potęguje.

Edytowane przez Quentin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście włosy słabiutko wyszły. To przez DOF szyja taka rozmazana?

-fajnie, mistrzu Yoda zrób takie włosy i post pro chociaż w 5% to podyskutujemy.

 

Quentin - praca miazga, fotorealizm w modelowaniu to wyższa szkoła jazdy.

Ciekawi mnie bardzo czy pracujesz w branży jakiejś 3d czy obecnie sam trenujesz swój warsztat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quetnin- Jeśli dobrze kojarze to masz 15 albo 16 lat. Jestem pod wielkim wrażeniem tego co już umiesz, masz przed sobą wielką przyszłość. Gratuluję pracy, jest świetna. Naprawdę jeśli chodzi o twarz to wielkie propsy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quentin obrałeś chyba wąską specjalizacje pn. twarze. Masz jakieś zamiary związane z tą dziedziną?... wg mnie wymiatasz ze szok.... a jak teraz czytam post Smoka... 15-16 lat to kopary szukam pod biurkiem... kosmos....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur Artur ! Ciśniesz niemiłosiernie i bez przerwy :D Chwali sie to :D Mimo Twoich 15 lat to i tak jestes juz doswiadczonym grafikerem :D:D

Bardzo ładna twarz :D Fajnie że dorobiłeś bluze dodaje realizmu. Fajnie jakbys pokazał render taki jak masz na zrzucie z maxa (w sensie ze z założonymi rękoma) :D

Czekamy na wiecej :D Cała postać>scena>animacja>Pixar :D:D ehehe

Co do wypowiedzi niektórych na innym forum to wiedz że haters gonna hate :D Że tak powiem ciepłym moczem ich zlewaj:D:D:D

Fajno ciskasz :D

Masz tu 5 gwiazdek Arturo i cisniesz dalej :D

Hoghw!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie nie pasują mi usta, wyglądają mało naturalnie i to przez nie widzę, że to nie zdjęcie, a 3d. Reszta wygląda jak b. dobre zdjęcie. Zasłużony front i *****. Od jak dawna zajmujesz się 3d ? W wieku 15-16 lat takie rzeczy robić - o_O Musisz całymi dniami pracować nad tym...i bardzo dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki bardzo :)

 

Papa Pio - robię też inne rzeczy oprócz portretów, jednak przez ostatnie kilka miesięcy staram się tylko to ćwiczyć. :)

 

Karkosik - właśnie miałem dylemat czy pokazywać re ręce i w końcu uznałem, że jak to ma być portret, to tylko popiersie będzie widoczne.

 

Synuś - zacząłem się interesować 3d w wieku bodajże 7-8 lat. Jednak to była taka zabawa raczej, wrzucanie boxów, kulek, jakieś proste scenki itp. Pierwszy program z jakim miałem styczność do cinema 4d, dlatego teraz jej dużo używam. A tak na poważniej zacząłem może z 2-3 lata temu.

 

 

ok. tutaj alternatywna wersja włosów tak jak mówiłem. Sami oceńcie czy wygląda lepiej czy gorzej. :)

 

maleportraitfinalcompal.jpg

Edytowane przez Quentin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quentin a podpowiedz proszę, skoro wspomniałeś o przygodach z Cinema4d-

Dlaczego Twój wybór padł właśnie na ten program, a nie popularne "chleby" typu 3ds.max?

do czego najbardziej służy ten soft? jest to dobry soft modelarski?

Bo najwięcej widziałem na nim raczej czołówek typu Intro itp.

modelarzy stos. mniej...(?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piopiowawa, mój nauczyciel od informatyki w tym czasie używał tego programu, więc ja też zacząłem coś tam powoli rozgryzać. Wcześniej grafiką się w sumie w ogóle nie interesowałem. Nawet nie wiedziałem wtedy, że istnieje coś takiego jak 3ds max czy Maya. Po kilku latach zacząłem wrzucać prace na fora i od tej pory już na poważnie się za to wziąłem. :)

 

Rzeczywiście c4d jest uważane przez większość jako program dla designerów itp. Jednak jakby na to nie patrzeć, ma on wszystko co potrzeba do robienia animacji postaci, nawet całych cinematików. Można do niego podpiąć rendermana, 3delighta, vraya. Wewnętrzny renderer też jest bardzo dobry. Modelowanie to podobno słaba strona tego softu, nie ma tylu funkcji co np max. Ja tam w c4d modeluję 10 razy szybciej niż w maxie, ale to tylko dlatego, że dużo lepiej go znam. Mam całkowicie pozmieniany layout, swoje skróty klawiszowe itd więc już jestem przyzwyczajony. Jest też zintegrowany body paint. W przeciwieństwie niektórych softów , jest bardzo stabilny, szybko działa nawet przy wielu obiektach. Na prawdę bardzo rzadko wywala program, a w 3ds mi się to zdarza dość często... Do tego renderu użyłem maxa tylko dlatego, ponieważ sss2 w maxowym vrayu robi dużo lepszy bump i specular. :)

 

Wg mnie jest to program jak każdy inny, kwestia jedynie przyzwyczajenia. Mimo, że mi się w nim robi najlepiej to i tak uczę się cały czas 3ds maxa i Mayi bo to obecnie standard, więc jeśli chciałbym kiedyś pracować w jakiejś firmie to i tak muszę któryś z nich umieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quentin zazdroszcze ci ;) 16 lat i takie umiejętności. Mi już 25 stuka a dopiero się uczę 3D. Szkoda zmarnowanych lat. Praca wygląda świetnie. Powodzenia w branży. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja łyżeczka dziegdziu w tej beczułce miodu - mnie ten render nie przekonuje, generalnie na palcach jednej ręki można policzyć faktycznie fotorealistyczne portrety 3D ludzi o nieazjatyckich rysach twarzy (te wydaje się oddać jest łatwiej, jakoś bardziej pasują do CG). Owszem, technicznie jest fajnie, ale wrażenie w najlepszym wypadku figury woskowej jest nadal obecne. Nie miej mi za złe, bo z pewnością nie przygotowałbym lepszego projektu, ale generalnie tego typu prace, pozbawione autorskiej stylistyki, wyglądają moim zdaniem sztucznie. Niemniej front jak najbardziej zasłużony (włosy są kapitalne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym się upierał że działa tu efekt sugestii że praca to wygenerowany rendel z modelu 3d a nie prawdziwa fotografia ;)

Założę się że gdyby Quentin chciał "przejechać" ostateczny wygląd jeszcze jakimś filtrem i wrzucił ten portret pomiędzy prawdziwe zdjęcia ludzi w jakimś albumie, wtedy już byś tak pewnie nie pisał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie to wygląda. Bardzo ładna siatka, tekstura, sculpt i shader. Tak z ciekawości- w 3ds max'ie jest chyba mental-ray. który ponoć do renderingu skóry nadaje się lepiej od v-ray'a- próbowałeś na nim renderować?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności