Skocz do zawartości

Sebastian Szmyd


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Kilka moich obrazków z Black Chrome, dodatku z ekwipunkiem itp. do Cyberpunk RED.

Link do sklepu, jak ktoś zainteresowany:

Black Chrome - R. Talsorian Games Inc. | R. Talsorian | Cyberpunk Red | DriveThruRPG.com

Zhirafa Rhinocefist:

sebastian-szmyd-crbc123-zhirafa-rhinocef

Mister Biscuit Food Processor:

sebastian-szmyd-crbc65-mister-biscuit-fo

Zetatech AeroVox:

sebastian-szmyd-crbc98-zetatech-aerovox-

I ilustracja do jednego z rozdziałów:

sebastian-szmyd-crbc170-economy-chapter-

Nie czuję się jakiś mocny w prop design, ale ta buldożerorękawica jest chyba całkiem spoko 🙂

Edytowane przez SebastianSz
  • Like 15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dziwo niezbyt wiele 🙂 Chyba mam farta do art directorów, zwykle mało się mnie czepiają 😄 Kiedyś miałem takie zlecenie, co w kółko gdzieś coś było źle, ale wtedy byłem jeszcze raczej na początku, więc raczej uzasadnione było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miodzik. Za slaby w uszach jestem zeby krytykowac, ale tak powiem ze perspektywa na tej pani troche mi wygina mozg 😄 Cialo jakby tak wygiete lukiem do tylu ale glowa jakby patrzyla prosto na nas. Albo z gory troche? Ale korpus jakby wygiety do tylu.. Ale to takie tam czepialstowo 😉 

I patrz pan, nie uzyli AI? Technologii przyszlosci? Aaaa, bo to jest technologia ODLEGLEJ przyszlosci widocznie...

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
43 minutes ago, Nezumi said:

Miodzik. Za slaby w uszach jestem zeby krytykowac, ale tak powiem ze perspektywa na tej pani troche mi wygina mozg 😄 Cialo jakby tak wygiete lukiem do tylu ale glowa jakby patrzyla prosto na nas. Albo z gory troche? Ale korpus jakby wygiety do tylu.. Ale to takie tam czepialstowo 😉 

Chodziło mi o taką pozę, no moze ręce trochę bardziej do przodu.


poza.thumb.jpg.417b7624706dc0a6a1f4d54ef7fa2ed0.jpg

IMO wyszła OK, ale i tak do co bardziej poyebanych komiksowych póz to w ogóle nie ma startu:

enhanced-buzz-23499-1356030586-18.jpg?do

😄

 

Najbardziej to się namęczyłem z tą ręką w skrócie perspektywicznym na pierwszym planie xD Dalej nie jestem w 100% zadowolony, ale wygląda chyba OK patrząc na całość...
 

43 minutes ago, Nezumi said:

I patrz pan, nie uzyli AI? Technologii przyszlosci? Aaaa, bo to jest technologia ODLEGLEJ przyszlosci widocznie...

Heh, no jeszcze nie używają. R. Talsorian Games to w ogóle w ostatniej umowie jaką z nimi podpisywałem zawarowali wprost, że użycie AI do designu czy przy wykończeniu ilustracji będzie traktowane jako breach of contract. Pewnie nie będzie tak wiecznie, ale jednak oryginalny art to oryginalny art, AI to raczej powiew taniochy, jak coś poklejone z darmowych assetów. Pamiętam jak ludzie wyśmiali Bioware/EA za to zdjęcie Tali z Mass Effecta 3, to, co było ledwie smyrniętym Photoshopem stockowym zdjęciem. 

Edytowane przez SebastianSz
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako smerf maruda muszę zauważyć, że proporcje w odbiorze są trochę zaburzone. Nie wiem, czy to przez dziwną perspektywę, czy coś innego, bo raczej same proporcje ludzkiego ciała masz wpojone 🙂 Pani sprawia wrażenie posiadania bardzo długich rąk i trochę za dużej głowy w odniesieniu do korpusu. Chyba, że to maska a nie głowa. Natomiast pan ciemnoskóry, wydaje się być mocno krępej budowy. Będąc też na jego miejscu raczej bym patrzył na tę kobietę, ale wtedy ciężko byłoby dostrzec demony w tle w kontekście prowadzenia wzroku.

Ale ogólnie rzecz ujmując to kolejna dobra praca!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, SebastianSz said:

IMO wyszła OK, ale i tak do co bardziej poyebanych komiksowych póz to w ogóle nie ma startu:

enhanced-buzz-23499-1356030586-18.jpg?do

To mi przypomniał inne dzieło, może Cię zainspiruje do jakiejś kolejnej racy dla marvela 😛

Stand na piórko dl tabletu. Przepraszam wszystkich którzy mają oczy 😄

A_001_6679b94c-23c4-4205-b7d6-41764228ec

 

Co do pracy bardzo fajnie to wygląda choć twarz kobiety jednak trochę ściąga uwagę, że coś tam nie pasuje nawet biorąc pod uwagę dziwaczną głowę 🙂 

 

  • kekw 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, Destroyer said:

To mi przypomniał inne dzieło, może Cię zainspiruje do jakiejś kolejnej racy dla marvela 😛

Stand na piórko dl tabletu. Przepraszam wszystkich którzy mają oczy 😄

A_001_6679b94c-23c4-4205-b7d6-41764228ec

 

Aż mi się przypomniało Hawkeye Initiative i typowe komiksowe kobiece pozy w męskim wykonaniu 😛

tumblr_mzpei7EzOd1rmx3kqo1_1280.jpg

tumblr_mlvsqqJ4dj1rm4v7ro1_1280.pnj

bb32c1ce1fc7bf5ae8ea697e4bb400fd40a2d5af

xD

  • kekw 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila przerwy w zleceniach więc dokończyłem swoją prackę, którą męczę chyba od pół roku... Takie tam nudy, ale mam tak serdecznie dosyć fantasy/sci-fi napierdalanek, że chciałem coś powolnego i spokojnego inspirowanego klasycznym malarstwem 🙂 Krytyka mile widziana, bo pewnie znowu poebaem jakieś proporcje gdzieś :]

sewing12.thumb.jpg.7b7a881ed6a1cea2f402bee140bebe3e.jpg

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że łóżeczko jest nieco za małe ALE
Jak ilustracja mi się podoba, tak uważam, że gdyby to była noc/zmrok to byłoby lepiej i łatwiej z oświetleniem, byłoby ogólnie fajniejsze wrażenie. Masz fajnie wrzuconą postać w okno, taką naturalną ramkę, jest świecąca się nitka, ale już światło zza okna w relacji z ciuchami i tą nitką psuje mi nieco focal point, oczy mi się nieco rozbiegają.

Ugułem fajno, ale pewnie dałbyś radę wycisnąć więcej bo wiadomo, że umisz 😄 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem przyciemnić, ale chciałem mieć taki overcast szarobury za oknem i jakoś psuło mi Wizję® pracki. Trochę domęczyłem jeszcze, żeby nieco lepszy ten focal point był, powiększyłem wyro i ogólnie podziubdziałem tu i tam. 

sewing 17.jpg

  • Like 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, JoseConseco said:

pracki super, ale o co chodzi z tymi szramami na twarzy? 

Próbuję napisać swoją historię do komiksu (idzie jak krew z nosa) i jedna z postaci tak wygląda. Wrzucam ją tu i tam w różnych pracach, żeby było ciekawiej. Poza tym lubię ten motyw, zawsze przykuwa uwagę i sugeruje jakieś backstory, prawie  każdy się o te blizny pyta 🙂

A, i jeszcze speed portrecik, żeby aż tak nie offtopować we własnym wątku 😛

portraitpractice.thumb.jpg.d30144a6402465c4074fce7f3c683a79.jpg

  • Like 9
  • Wow 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, SebastianSz said:

Poza tym lubię ten motyw, zawsze przykuwa uwagę i sugeruje jakieś backstory,

Właśnie bardzo fajne są takie smaczki bo od razu rodzą się pytania i myśli gdzieś błądzą, dodaje charakteru i zaczepia uwagę na dłużej tak niewielkim kosztem a tak to by było - a se siedzi baba na trawie i idę dalej 🙂 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ciężkiej depresji pewnych rozkminach związanych z AI i jak będzie się to rozwijać postanowiłem pierdolnąć to wszystko i wyjechać w Bieszczady  pójść w przeciwnym kierunku, przycisnąć bardziej tradycyjne media i doszlifować oldchoolowe robienie ilustracji 🙂 Nie wiem czy to lepsze wyjście, ale wychodzę z założenia, że jednak fizyczne media mają w sobie "To Coś®", czego digitalowi brakuje i AI będzie ciężko na tym polu konkurować, a w najgorszym wypadku malowanie olejami to bardzo dobre ćwiczenie, więc jeśli to nie wypali to przynajmniej sobie poćwiczę. No i przeprowadziłem się i mam miejsce na zrobienie atelier, więc czemu nie :] Generalnie celuję w coś w stylu starej gwardii ilustratorów do Magica - Greg Manchess, Donato Giancola, Jeff Miracola czy z nowszych Kai Carpenter czy Ryan Pancoast. Dość wysoko, ale liczę, że doświadczenie z digitalu będzie pomocne.

To jedziemy. Na pierwszy ogień wziąłem postać, klasyk, żeby nie wkopać się w jakieś tęgie perspektywy czy inne technikalia.

Efekt końcowy:

sebastian-szmyd-10a.jpg?1686573664

 

Proces:

1. Najpierw rysuneczek

sebastian-szmyd-img20230531172454.jpg?16

sebastian-szmyd-img20230605141529.jpg?16

2. Poszprejowany fiksatywą i dalej podmalunek

sebastian-szmyd-img20230605183427.jpg?16

3. Teraz małe studium kolorów. Generalnie nie lubię skomplikowanych narzędzi, więc maluję praktycznie zawsze tą samą paletą - 3 kolory, po 2 warianty ciepły/zimny na każdy, (żółcień kadmowa cytrynowa, ż. k. jasna, czerwień kadmowa medium, karmazyn alizarynowy (uwielbiam tę nazwę;P), ultramaryna głęboka i błękit ftalowy zielony + biel tytanowa i surowa umbra do szkicu/podmalunku (albo jakiś inny brąz co mam pod ręką). 

3a. Szkic

sebastian-szmyd-img20230606151712.jpg?16

3b. Kolory

sebastian-szmyd-img20230606182029.jpg?16

4. No i malujemy:

sebastian-szmyd-img20230608123514.jpg?16

sebastian-szmyd-img20230608175151.jpg?16

sebastian-szmyd-img20230608194843.jpg?16

sebastian-szmyd-img20230609191104.jpg?16

sebastian-szmyd-img20230610120705.jpg?16

sebastian-szmyd-img20230610131504.jpg?16

Setup trochę na partyzanta, ale dopiero się zadomawiam. Po prawej pomniejsze studia jakie machnąłem zanim zabrałem się w ogóle za całośc (kielon robił za miarkę do medium, nie do topienia frustracji:P):

sebastian-szmyd-img20230610152659.jpg?16

Zdjęcia komórką robione, więc bez szału. Starałem się zamazać bajzel i prywatne rzeczy w tle, mam nadzieję, że nie odbijam się gdzieś w białych gaciach a'la Walter White 😛

Następne planuję coś z jakimś potworem i odrobiną perspektywy, może Shadowrunowy smok z cyberpunkowym miastem w tle czy coś w ten deseń.

 

Edytowane przez SebastianSz
  • Like 16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajebiste... i wychodzi na to, że AI pchnie tą cywilizację do przodu haha

 

Edit: ten mały color sketch, dużo fajniejszy... ale ja mam jakieś zwichrowanie i zawsze wolę szkice.

Edytowane przez kengi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, kengi said:

Edit: ten mały color sketch, dużo fajniejszy... ale ja mam jakieś zwichrowanie i zawsze wolę szkice.

Też mi się podoba, lubię takie luźne prace bez spiny, ale jednak wykończyć też czasem trzeba umieć 🙂

40 minutes ago, Kalberos said:

Ło Panie pozamiatane. Tez mam rozkmine, czy nie wrocic farb i zapachu terpentyny, bo to skurwysynstwo jest coraz lepsze i siega coraz dalej.

Mój tok myślenia jest taki: to kwestia czasu, kiedy wady AI w stylu koślawych rąk zostaną dopracowane i zwyczajnie będzie się dało wygenerować obraz w 100% nadający się na dowolny produkt AAA. Pomijając kwestie praw autorskich, IP, plagiatów itp, to właśnie ten element fajności związany z tym, że praca jest unikatowa i ma ten ludzki element będzie tym istotniejsza, coś jak domowe jedzenie w dobie McDonalda. A już bardziej ludzko niż ręczne namalowanie czegoś już się nie da chyba. Ilustracja ma przyciągać, taki Magic obiektywnie rzecz biorąc byłby tą samą grą bez żadnych ilustracji, ale jednak to te obrazki w dużej mierze przyciągały ludzi. A jak nie, to cóż, nasra się na płótno, powie, że sztuka i fantastyliony monet same spłyną 😛 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, SebastianSz napisał(a):

Też mi się podoba, lubię takie luźne prace bez spiny, ale jednak wykończyć też czasem trzeba umieć 🙂

Mój tok myślenia jest taki: to kwestia czasu, kiedy wady AI w stylu koślawych rąk zostaną dopracowane i zwyczajnie będzie się dało wygenerować obraz w 100% nadający się na dowolny produkt AAA. Pomijając kwestie praw autorskich, IP, plagiatów itp, to właśnie ten element fajności związany z tym, że praca jest unikatowa i ma ten ludzki element będzie tym istotniejsza, coś jak domowe jedzenie w dobie McDonalda. A już bardziej ludzko niż ręczne namalowanie czegoś już się nie da chyba. Ilustracja ma przyciągać, taki Magic obiektywnie rzecz biorąc byłby tą samą grą bez żadnych ilustracji, ale jednak to te obrazki w dużej mierze przyciągały ludzi. A jak nie, to cóż, nasra się na płótno, powie, że sztuka i fantastyliony monet same spłyną 😛 

ile Ci zajela calosc malunku>?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Kalberos said:

ile Ci zajela calosc malunku>?

W sumie to koło tygodnia, ale bardzo się ociągałem i tak zabierałem się do roboty jak sójka za morze. Roboczogodzin to pewnie kilkanaście, jakbym się uparł to 2-3 dni by wystarczyły. Sporo czasu jeszcze tracę na nieefektywne mieszanie kolorów i ogólny brak pewności czy dobrze robię, powinno z czasem się poprawić w tej sferze. Do tej pory malowałem wyłącznie pejzaże i martwe natury (może jeszcze garstkę portretów w ciągu kilku lat namalowałem), więc nie mam jeszcze spójnej metodologii malowania bardziej skomplikowanych rzeczy.

Natomiast pod pewnymi względami jest łatwiej/szybciej niż w digitalu - w digitalu zawsze mam w tyle głowy, że można to namalować szybciej, jakimś lepszym brushem, jakiś filtr walnąć, photbash czy inny Photoshopowy trik, który przyspieszy pracę, albo doda jej realizmu albo fajności. Strasznie to obciążające jest i na dłuższą metę męczące. Tutaj jest tylko farba i liczy się dobra iluzja rzeczy, a nie dosłowne ich namalowanie, bo się nie da (przynajmniej nie alla prima i nie w takim tempie). Więc zamiast kminić "jak namalować np. skórę" myślałem raczej "jak zrobić, żeby farba przekonująco udawała skórę". Niby mała różnica, ale często właśnie takim myśleniem udawało mi się zrobić kilkoma pociągnięciami pędzla, to co dziubdziałbym 2-3 godziny w Photoshopie. Nie mam jeszcze jakichś swoich shorthandów na malowanie różnych elementów czy materiałów, ale liczę że z czasem wypracuję i będzie szło sprawniej.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, SebastianSz napisał(a):

W sumie to koło tygodnia, ale bardzo się ociągałem i tak zabierałem się do roboty jak sójka za morze. Roboczogodzin to pewnie kilkanaście, jakbym się uparł to 2-3 dni by wystarczyły. Sporo czasu jeszcze tracę na nieefektywne mieszanie kolorów i ogólny brak pewności czy dobrze robię, powinno z czasem się poprawić w tej sferze. Do tej pory malowałem wyłącznie pejzaże i martwe natury (może jeszcze garstkę portretów w ciągu kilku lat namalowałem), więc nie mam jeszcze spójnej metodologii malowania bardziej skomplikowanych rzeczy.

Natomiast pod pewnymi względami jest łatwiej/szybciej niż w digitalu - w digitalu zawsze mam w tyle głowy, że można to namalować szybciej, jakimś lepszym brushem, jakiś filtr walnąć, photbash czy inny Photoshopowy trik, który przyspieszy pracę, albo doda jej realizmu albo fajności. Strasznie to obciążające jest i na dłuższą metę męczące. Tutaj jest tylko farba i liczy się dobra iluzja rzeczy, a nie dosłowne ich namalowanie, bo się nie da (przynajmniej nie alla prima i nie w takim tempie). Więc zamiast kminić "jak namalować np. skórę" myślałem raczej "jak zrobić, żeby farba przekonująco udawała skórę". Niby mała różnica, ale często właśnie takim myśleniem udawało mi się zrobić kilkoma pociągnięciami pędzla, to co dziubdziałbym 2-3 godziny w Photoshopie. Nie mam jeszcze jakichś swoich shorthandów na malowanie różnych elementów czy materiałów, ale liczę że z czasem wypracuję i będzie szło sprawniej.

W Digitalu jebany szopek potrafi niezle napsuc krwi. Jednak sa tez pewne ulatwienia, warstwa szkicu na gorze;D No to zacny czas prosze Pana. Cisnij to tam dalej, bedziesz drugi Grzes Rutkowski:D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieknosciowe!

Z AI jest jak z drama na Twitterze - jak caly czas siedzisz i rozkminiasz to, poswiecasz czas na dyskusje o tym, rozmyslasz i sie zamykasz w banieczce w ktorej wszyscy naokolo gadaja o AI to sie wydaje ze juz przejelo kontrole i nastapil koniec cywilizacji a nieliczni ludzie jeszcze sie ostali i tylko opozniaja swoja pewna kleske w walce przeciwko maszynom.

Ja teraz mialem totalnie popieprzone dwa tygodnie zycia na wielu poziomach i nie mialem czasu myslec o tym czy mi wypluwajka obrazkow prace zabierze. I tak jak olalem Twittera i nic sie nie stalo zaczynam olewac AI i tez nic sie nie dzieje.

Napieraj bo super Ci to wychodzi!

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, alex3d said:

@SebastianSz digital się nie umywa do takiego płócienka eleganckiego. Będziesz coś dłubał przy tej szacie po lewej stronie? Zlewa się z nogą. Na trzecim od góry foto jest inna głębia i łatwiej oddzielić okiem kształt.

Już nie będę dłubał, biorę się za następną. Ja siebie znam, jak zacznę znowu grzebać i poprawiać to nigdy nie skończę i coś innego spieprzę jeszcze przy okazji xD Ale będę miał na uwadze, że unikać takiego zlewania na przyszłość.

30 minutes ago, Nezumi said:

Pieknosciowe!

Z AI jest jak z drama na Twitterze - jak caly czas siedzisz i rozkminiasz to, poswiecasz czas na dyskusje o tym, rozmyslasz i sie zamykasz w banieczce w ktorej wszyscy naokolo gadaja o AI to sie wydaje ze juz przejelo kontrole i nastapil koniec cywilizacji a nieliczni ludzie jeszcze sie ostali i tylko opozniaja swoja pewna kleske w walce przeciwko maszynom.

Ja teraz mialem totalnie popieprzone dwa tygodnie zycia na wielu poziomach i nie mialem czasu myslec o tym czy mi wypluwajka kbrazkow prace zabierze. I tak jak olalem Twittera i nic sie nie stalo zaczynam olewac AI i tez nic sie nie dzieje.

Napieraj bo super Ci to wychodzi!

Raczej unikam tematu i generalnie o nim nie pamiętam, ale czasem taki wyrzut defetyzmu z dupy mnie ogarnia. Na Twittera nie wchodzę, a IG mi zbanowali nie wiem za co o_O Social media to shit, liczę na to, że kiedyś nie będę musiał się już do nich zbliżać 😄

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olejna ilustracja part 2.

Pierwotnie zamierzałem coś z elementami sci-fi, ale stanęło na tym, że smoki + cyborgowe ogry + miasto scifi będzie takim miszmaszem, że nikt nie będzie wiedział o co chodzi, więc zrobiłem normalne fantasy. Wszystko postanowiłem zrobić ręcznie, od konceptów, przez siatkę do perspektywy, szkice, podrysy, studia etc. Wziąłem też większy format, 50x60cm.

Szkic:

sebastian-szmyd-1.jpg?1688301226

Miał być zbalzowany smok na podwyższeniu ze schodami, co sobie coś tam skubie do żarcia, jacyś strażnicy i coś blisko na pierwszym planie. Pierwotnie miał być ktoś, kto podchodzi jakby na audiencję, ale były z tym 2 problemy:

1. niezbyt klarowne co się dzieje

2. ponieważ ogry miały być wysokie, to niższa postać wyglądała IMO jakby mi się perspektywa rozjechała i zaburzała wysokość postaci. Zmieniłem więc na ogra z miłym wyrazem twarzy.

Najpierw siateczka do perspektywy. Jeszcze na tym etapie miały być wieżowce, ale jak wspomniałem zrezygnowałem potem na korzysć chmurek i miasteczka fantasy:

sebastian-szmyd-2.jpg?1688301280  

Bardziej wykończony podrys:

sebastian-szmyd-4.jpg?1688301336

Finalne ołówki spsikane fiksatywą

sebastian-szmyd-5.jpg?1688301415

Podrys jest, teraz kolory. Najpierw studia:

sebastian-szmyd-6a.jpg?1688301557

Numer 2 zdecydowanie lepszy IMO więc stanęło na nim.

Parę studiów zanim się zabiorę za całość:

sebastian-szmyd-6.jpg?1688301492

Eksperymentowałem ze złotymi rogami, ale chyba za wysokie progi jeszcze dla mnie, więc zrezygnowałem z tego pomysłu.

Poadmalunek:

sebastian-szmyd-8.jpg?1688301645

 

Chmury na pierwszy ogień poszły:

sebastian-szmyd-9.jpg?1688301678

 

sebastian-szmyd-10.jpg?1688301688

 

sebastian-szmyd-11.jpg?1688301700

Miasteczko i początek smoka:

sebastian-szmyd-12.jpg?1688301709

Smok dalej:

sebastian-szmyd-13.jpg?1688301720

sebastian-szmyd-14.jpg?1688301731

sebastian-szmyd-15.jpg?1688301741

Ogry:

sebastian-szmyd-16.jpg?1688301752

No efekt końcowy, ta-daa:

sebastian-szmyd-18.jpg?1688307480

Mój setup xD W tle wydruk mojej starej pracy, który zrobiłem jako prezent dla dziadków. Myslę, żeby kiedyś machnąć go w wersji olejnej.

sebastian-szmyd-19.jpg?1688301776

Przy okazji przeprowadzki znalazłem mój pierwszy ever "obraz" namalowany tradycyjnymi mediami w kwietniu 2016 (już wtedy dużo rysowałem i odrobinę malowałem digitalowo) i zrobiłem małe porównanie:

sebastian-szmyd-20.jpg?1688301787

Jak na pierwszą taką prawilną, zaprojektowaną i wymyśloną ilustrację fantasy olejnymi to myślę, że wyszło spoko, jestem z chmur chyba najbardziej zadowolony. Co do wad to moim zdaniem brakuje harmonii kolorów, następnym razem postaram się ograniczyć paletę, żeby nie było, że jedno niebieskie, inne czerwone, inne zielone, jak kurde z kolorowanki dla dzieci. To pewnie wady przywyczajenia z digitalu, gdzie zawsze można na koniec pieprznać parę overlayów i wszystko ładnie spiąć kolorystycznie. Mógłbym poczekać aż wyschnie i dać jakieś laserunki, ale boję się, że spieprzę, więc odpuszczam. Poza tym ogr na pierwszym planie zbyt wsciekle niebieski, ten błękit ftalowy był chyba błędem... Inna sprawa to takise design postaci, ale to inna kwestia, niekoniecznie związana z olejnymi 😛 

I to tyle, biorę się za kolejną 🙂

  • Like 7
  • Wow 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, SebastianSz napisał:

Olejna ilustracja part 2.

Pierwotnie zamierzałem coś z elementami sci-fi, ale stanęło na tym, że smoki + cyborgowe ogry + miasto scifi będzie takim miszmaszem, że nikt nie będzie wiedział o co chodzi, więc zrobiłem normalne fantasy. Wszystko postanowiłem zrobić ręcznie, od konceptów, przez siatkę do perspektywy, szkice, podrysy, studia etc. Wziąłem też większy format, 50x60cm.

Szkic:

sebastian-szmyd-1.jpg?1688301226

Miał być zbalzowany smok na podwyższeniu ze schodami, co sobie coś tam skubie do żarcia, jacyś strażnicy i coś blisko na pierwszym planie. Pierwotnie miał być ktoś, kto podchodzi jakby na audiencję, ale były z tym 2 problemy:

1. niezbyt klarowne co się dzieje

2. ponieważ ogry miały być wysokie, to niższa postać wyglądała IMO jakby mi się perspektywa rozjechała i zaburzała wysokość postaci. Zmieniłem więc na ogra z miłym wyrazem twarzy.

Najpierw siateczka do perspektywy. Jeszcze na tym etapie miały być wieżowce, ale jak wspomniałem zrezygnowałem potem na korzysć chmurek i miasteczka fantasy:

sebastian-szmyd-2.jpg?1688301280  

Bardziej wykończony podrys:

sebastian-szmyd-4.jpg?1688301336

Finalne ołówki spsikane fiksatywą

sebastian-szmyd-5.jpg?1688301415

Podrys jest, teraz kolory. Najpierw studia:

sebastian-szmyd-6a.jpg?1688301557

Numer 2 zdecydowanie lepszy IMO więc stanęło na nim.

Parę studiów zanim się zabiorę za całość:

sebastian-szmyd-6.jpg?1688301492

Eksperymentowałem ze złotymi rogami, ale chyba za wysokie progi jeszcze dla mnie, więc zrezygnowałem z tego pomysłu.

Poadmalunek:

sebastian-szmyd-8.jpg?1688301645

 

Chmury na pierwszy ogień poszły:

sebastian-szmyd-9.jpg?1688301678

 

sebastian-szmyd-10.jpg?1688301688

 

sebastian-szmyd-11.jpg?1688301700

Miasteczko i początek smoka:

sebastian-szmyd-12.jpg?1688301709

Smok dalej:

sebastian-szmyd-13.jpg?1688301720

sebastian-szmyd-14.jpg?1688301731

sebastian-szmyd-15.jpg?1688301741

Ogry:

sebastian-szmyd-16.jpg?1688301752

No efekt końcowy, ta-daa:

sebastian-szmyd-18.jpg?1688307480

Mój setup xD W tle wydruk mojej starej pracy, który zrobiłem jako prezent dla dziadków. Myslę, żeby kiedyś machnąć go w wersji olejnej.

sebastian-szmyd-19.jpg?1688301776

Przy okazji przeprowadzki znalazłem mój pierwszy ever "obraz" namalowany tradycyjnymi mediami w kwietniu 2016 (już wtedy dużo rysowałem i odrobinę malowałem digitalowo) i zrobiłem małe porównanie:

sebastian-szmyd-20.jpg?1688301787

Jak na pierwszą taką prawilną, zaprojektowaną i wymyśloną ilustrację fantasy olejnymi to myślę, że wyszło spoko, jestem z chmur chyba najbardziej zadowolony. Co do wad to moim zdaniem brakuje harmonii kolorów, następnym razem postaram się ograniczyć paletę, żeby nie było, że jedno niebieskie, inne czerwone, inne zielone, jak kurde z kolorowanki dla dzieci. To pewnie wady przywyczajenia z digitalu, gdzie zawsze można na koniec pieprznać parę overlayów i wszystko ładnie spiąć kolorystycznie. Mógłbym poczekać aż wyschnie i dać jakieś laserunki, ale boję się, że spieprzę, więc odpuszczam. Poza tym ogr na pierwszym planie zbyt wsciekle niebieski, ten błękit ftalowy był chyba błędem... Inna sprawa to takise design postaci, ale to inna kwestia, niekoniecznie związana z olejnymi 😛 

I to tyle, biorę się za kolejną 🙂

WIDAĆ, ŻE BOGATO.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie najfajniejszy "Poadmalunek". Odwrócenie kolorystki klasycznej atmosfery powietrznej ryzykowne, widać zamierzone, ale imho niestety nie do końca podołałeś. Moim zdaniem smoka można by było jeszcze zgasić, a tak wyszło jakby na froncie jakaś mgła była a potem jakby się zmniejszała (ogr na froncie ma mniejszy kontrast niż smok), co jest nienaturalne, może da się to jakoś obronić inaczej niż klasycznie, ale sam nie wiem jakby to miało wyglądać i dlatego bym poszedł klasycznie, u Ciebie mnie to nie przekonuje.

Ja kiedyś kiedyś malowałem najpierw akrylami, żeby szybko wyschło, potem na to laserunek olejem, najczęściej jakąś ochrą, bo się lubowałem w Rembrandt-cie, to wychodzi jak warstwa softlight/hardlight w szopie. I masz gamut mask ustawioną 😜 I reszta już olejem. Całkiem spoko patent, bo też zaczynałem, trochę olewając tonację i kolory też prawie jak z kolorowanki.

Jeżeli miałbym się pokusić o radę, to ja bym jednak poczekał aż przeschnie i walnął ten laserunek... wiesz, to nie jest dzieło godne luwru, a trochę czasu jeszcze masz, zanim przeschnie, więc może będziesz miał też mniej skrupułów haha.

Nie żeby jechał, bo praca jakaś kiepska, po prostu duże ryzyko, a piszę co widzę po prostu. Zrobisz i tak co będziesz chciał. I tak najlepiej jak zrobisz po prostu kolejną, dla naszej uciechy.

Edytowane przez kengi
literufki
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minutes ago, kengi said:

Jeżeli miałbym się pokusić o radę, to ja bym jednak poczekał aż przeschnie i walnął ten laserunek... wiesz, to nie jest dzieło godne luwru, a trochę czasu jeszcze masz, zanim przeschnie, więc może będziesz miał też mniej skrupułów haha.

Kurde, może faktycznie spróbować. Jeszcze się jakoś przywiązuję do tych prac bo to pierwsze większe projekty niż pejzaże czy małe martwe natury i tak mi szkoda zepsuć xD Liczę, że jak urośnie liczba prac to będę odważniejszy.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, SebastianSz napisał(a):

Kurde, może faktycznie spróbować. Jeszcze się jakoś przywiązuję do tych prac bo to pierwsze większe projekty niż pejzaże czy małe martwe natury i tak mi szkoda zepsuć xD Liczę, że jak urośnie liczba prac to będę odważniejszy.

Zawsze możesz zrobić dobrą fotkę i dla zbadania koloru spróbować w wersji cyfrowej się pobawić. Wiadomo to nie to samo ale można bez stresu porozkminiac. 

 

Praca kozak i mnie też by serce bolało ale jak to mówią trust in the process

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No digital też dobry pomysł, jeszcze możesz na czarno-białe zamienić i zrobić audyt walorów, bo to poleciało w przestrzeni, przez co całość się spłaszczyła. A przeca i tak najważniejsze to się naumieć, levelsować, progresować itd.

Anegdotka jeszcze btw. : Wielki nauczyciel malarstwa, mistsz nad mistsze ,do którego dostać się było najtrudniej na akademii, zaprosił najlepszych studentów i kazał im przynieść tylko najlepsze swoje prace. Po czym kazał im je zniszczyć. Przyjął tylko tych, którzy się na to zdobyli 😜 Taki był wielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olejne się robią, a w miedzyczasie to niedługo wychodzi nowy dodatek zatytułowany "Dusk till Dawn" do karcianki "Flesh and Blood" do której namalowałem kilka kart 🙂 Ogólnie to super się z nimi (Legend Story Studios) wspópracowało, kontaktowi, na luzie, kasa spoko i na czas, chętnie bym non-stop coś dla nich robił xD 

Beaming Bravado:

sebastian-szmyd-dtd-art-038.jpg?16890659

Shroud of Darkness:

sebastian-szmyd-dtd-art-083.jpg?16890666

Grasp of Darkness:

sebastian-szmyd-dtd-art-085.jpg?16890667

Dance of Darkness:

sebastian-szmyd-dtd-art-086.jpg?16890669

Edytowane przez SebastianSz
  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności