ETA Napisano 2 Maj 2009 Napisano 2 Maj 2009 Destroyer - dzięki :) Ma ktos może jakieś doświadczenie w tego typu animacjach?? Wszelakie rady mile widizane :)
Kruku Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 hehe tego się nie spodziewałem ETA XD ile to robiłeś?? ile fotów ?
ETA Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 Kruku - fotów było jakieś 153. Robiłem ok 15 minut może troche dłuzej ale w miare sprawnie :) Aktualnie myślę nad czymś ambitniejszym XD
adrian2608 Napisano 8 Maj 2009 Napisano 8 Maj 2009 (edytowane) Całkiem spoko ten "plastuś" :] A tutaj taki speedzik na nude ,temat stary jak świat ufole atakują;p "They are close!" Edit : Mój pierwszy lipsynch ;] Edytowane 13 Maj 2009 przez adrian2608
Shogun 3D Napisano 22 Maj 2009 Napisano 22 Maj 2009 Za szybko mu się prostują nogi, gdy stawia krok. Obniż mu srodek siężkości, niech bardziej opada w dół przy każdym kroku, niech wyraźniej zmienia ciężar ciała, kiwając sie na boki, to mu dodda masy, bo na razie jej nie czuć, wręcz przeciwnie. Generalnie pop[racuj nad ruchem tułowia i ramion. Gdy humanoid idzie, rusza mu się wszystko.
aknochaco Napisano 17 Czerwiec 2009 Napisano 17 Czerwiec 2009 Uczylem sie modelowac :) :) http://vimeo.com/5143275
Sha man Napisano 18 Czerwiec 2009 Napisano 18 Czerwiec 2009 (edytowane) FumeFX - test meteoru rozbijającego się o ziemię. Przed renderem myslalem ze wybuch bedzie poteżniejszy, a tu wyszło takie "pierdnięcie" :p - aknochaco, fajny motyw z rozsypującym się ludkiem, czym to zrobiłeś ? ;] //edit zwiekszylem troche wybuch i zmienilem dzwieki, niestety przy up'ie głos pod koniec poszarpało..;/ - Edytowane 20 Czerwiec 2009 przez Sha man
skocu Napisano 25 Czerwiec 2009 Napisano 25 Czerwiec 2009 zwiekszylem troche wybuch i zmienilem dzwieki, niestety przy up'ie głos pod koniec poszarpało..;/ - Tytuł leci dłużej niż akcja...
sly Napisano 25 Czerwiec 2009 Napisano 25 Czerwiec 2009 (edytowane) zwiekszylem troche wybuch i zmienilem dzwieki, niestety przy up'ie głos pod koniec poszarpało..;/ - Zostaw już to ujęcie, animuj dalej. Jeśli skala tego "pierdnięcia" Ci nie odpowiada, pobaw się ustawieniami. Jeśli niestety twój sprzęt odmawia wykonywania takich Większych obliczeń, Zmień skalę... spróbuj zrobić cygaro spadające na podłogę - (00:40) Pozdrawiam. Edytowane 25 Czerwiec 2009 przez sly
skocu Napisano 25 Czerwiec 2009 Napisano 25 Czerwiec 2009 Próba śladu na śniegu. Kto/co zjeżdża nie jest ważne.
nikodem. Napisano 26 Czerwiec 2009 Napisano 26 Czerwiec 2009 pierwsze kroki z animacją rysunkową. animation2 animation1 dla rozpracowania o co w tym chodzi. ;)
mort Napisano 5 Lipiec 2009 Napisano 5 Lipiec 2009 (edytowane) kamera porusza się trochę do góry i w bok, ale chyba za mało i dało to dziwny efekt.. Edytowane 6 Lipiec 2009 przez mort
Lucek Napisano 7 Lipiec 2009 Napisano 7 Lipiec 2009 zioło - świetne:) Aż się prosi żeby te bipedy pod modele podpiąć. podoba mnie się jak ta pantera rusza tymi "nadgarstkami" (nie wiem jak to nazwać). Poza tym praca kamery świetna.
Gość Sirielle Napisano 8 Lipiec 2009 Napisano 8 Lipiec 2009 (edytowane) mort, fajny efekt z gałęziami poruszanymi wiatrem. Widzę, że większość z Was korzysta z Vimeo, jakie są ku temu przesłanki? Nie znam tego serwisu, ale zdaje się pozwala na załadowanie dłuższych filmów, niż YT. Mały test animacji 2D, program Painter 9.5, wszelkie porady mile widziane: - test 2, 6:9, więcej mimiki http://www.youtube.com/watch?v=VPSM9mlyk3E&fmt=18 - test 1, 4:3, inny pomysł na odblask ognia (darmowa muzyka z YT, detale w opisie filmu) Pytanie podstawowe - jaki inny program polecacie do takiego typu animacji - malowane 2D? Na CGTalk polecili mi kilka programów, ale większość to grafika wektorowa, a ja chcę na bieżąco malować w programie z wykorzystaniem różnych pędzli i warstw, tak, jak jest to możliwe w Painterze. Być może najlepszym będzie TVPaint, ale go jeszcze nie próbowałam. Ktoś testował? Nie wyobrażam sobie robić w Painterze czegoś dłuższego ze względu na wybryki programu (sam czasem nadpisuje klatki przy ich podglądzie w edytorze), jak i wielkość plików, które Painter robi - plik FRM z 868 klatkami waży 923 MB, to tylko 37 sekund animacji (24 klatki/sekundę). Painter działa podobnie do animacji w ImageReady, ale tam można ustawić długość trwania klatki, tutaj trzeba dodać więcej identycznych klatek by otrzymać ten sam efekt. Ewentualnie mogłabym porobić w nim małe sceny, wyeksportować jako AVI i zmontować w programie do edycji wideo, ale... po co tak kombinować, jeśli są lepsze narzędzia? I kolejna kwestia - jak animować ruch? Są jakieś wytyczne ile klatek powinno się zużyć na konkretną czynność czy też zależy to od programu? Ktoś mi polecał, że najlepiej sfilmować scenę i potem przemalować, ale taki pomysł mi się średnio podoba. Edytowane 8 Lipiec 2009 przez Sirielle
Ania Napisano 8 Lipiec 2009 Napisano 8 Lipiec 2009 (edytowane) Zioło - pantera na początku nie ma płynnych ruchów, w pierwszym ujęciu jakby połknęła kija, prawie wcale nie rusza łopatkami, i kroczki robi takie drobne nieśmiałe, chyba ciut za szybkie. Jak wskakuje na skałę to nie czuć w tym siły. Później jak schodzi z tej skały w kierunku ludzika jest już o niebo lepiej. Tam to widać że to pantera, mimo że są tylko boxy. Skok też jest w porządku. Sirielle - Sama grafika, gdyby to nie była animacja, jak najbardziej w porządku. W animacjach głównie brakuje właśnie ruchu, ale z tego co piszesz to sama o tym wiesz. Jedyne co się rusza to te oczka, a reszta twarzy ani drgnie, przez co cała postać wygląda martwo. Co do programu, nie wiem w czym można naprawdę malować, ale mogę podać kilka w których można szkicować animacje, a na początek to da więcej niż doprowadzanie każdej klatki do perfekcji. http://www.plasticanimationpaper.dk/ http://www.benettonplay.com/toys/flipbookdeluxe/guest.php http://www.pencil-animation.org/ O tym pierwszym tylko słyszałam ale podobno dobry, ten drugi działa online, ten trzeci kiedyś testowałam, prymitywny ale działa. A co do animowania ruchu, polecam świetną książkę: The Animator's Survival Kit by Richard Williams http://www.amazon.com/Animators-Survival-Kit-Richard-Williams/dp/0571202284 Jeszcze się przyda Animation Tips & Tricks by Shawn Kelly http://www.animationmentor.com/tipsandtricks/ Przy czym zaczęłabym od książki Williamsa bo tam są podstawy. To z filmowaniem też niekiedy pomaga, ale raczej żeby ruchy analizować, nie żeby przemalować (bo wtedy nie nauczysz się tworzyć własnych ruchów) To, ile klatek, zależy głównie od tego jaki efekt chcesz uzyskać (można podnieść kubek powoli albo szybko) i od tego ile masz klatek na sekundę. Edytowane 8 Lipiec 2009 przez Ania
madin Napisano 20 Wrzesień 2009 Napisano 20 Wrzesień 2009 Taki mały test animacji: http://www.youtube.com/watch?v=i0uks2QxAN4
adrian2608 Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 Madin- trochę sztucznie, następnym razem ,pokaż samą animacje bez ruchu kamery. Uncle- Całkiem spoko test, jaki software ,Ae? A z mojej strony rigging preview , tam w połowie gdzieś kość która jest w miejscu głowy, to po prostu kość ,do różnego rodzaju nakryć głowy. Przez przypadek pomyliłem z prawdziwą kością głowy i "przyparentowałem" język do niej, dlatego się porusza. Slidery do Leg_connection akurat ,chwilowo nie działają, muszę na nowo przypisać "driver" ,a służą one do łączenie "ciała", z nogami (mesh deform modifier) ,na początku widać ,że nogi można oderwać od reszty, pozdrawiam.
Santi_Animator Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 Witam, bardzo interesująca prezentacja i miałem okazja obejrzeć blendera :P Ale tak poważnie, to bardzo dobry rigg, nie będę się rozpisywał ponieważ jakoś nie czuję się na siłach, ale ogólnie widać że odwaliłeś kawał porządnej roboty. A motyw w telewizorem mnie powalił :D Mając na myśli tą krótką animkę. Keep Moving Forward :)
Ania Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 Fajny rig. Zdradzisz jak zrobiłeś język? Bo miałam problemy z takimi obiektami, a tu świetnie wyszło.
olaf Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 @Sirielle: tv paintem sam sie bawilem, nowa wersja jest niezla, troche droga, ale daje wiecej mozliwosci. Osobiscie jednak połączyłbym na Twoim miejscu tvpainta i flasha - dostaniesz najlepsze efekty, nie do uzyskania w zadnym z nich oddzielnie, albo do uzyskania ale przy bardzo pracochłonnej pracy.
adrian2608 Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 Santi_animator- hehe, dzięki, animek będzie więcej i dłuższe ,ale wszytko w swoim czasie, pozdrawiam. Fajny rig. Zdradzisz jak zrobiłeś język? Bo miałam problemy z takimi obiektami, a tu świetnie wyszło. Dzięki, Jasne, tutaj .blend, w zasadzie robiłem to na różne sposoby, ale ten mi najbardziej odpowiadał (bo mogę przesuwać oraz rotować kości języka) Dwie kości na końcu języka ,są dlatego żeby było równe przesunięcie ostatniej kości względem kości "stretchującej" ,parent jednej robi lukę ,która w pewnych przypadkach, trochę przeszkadza. chociaż zależy co potrzebujemy .Ew można zrobić bez dodatkowej ,ale wtedy przesunięcie targetu nie jest idealnie zsynchronizowane z ostatnią kością , tzn to chyba takie moje zboczenie, ale wole żeby to grało ,bo przeważnie patrzy się na kość, a nie na obiekt, zwłaszcza w przypadkach gdzie, musi być coś zaanimowane co do "mikrounita" ,pozdrawiam. http://www.sendspace.com/file/tgjfv9 1
Scatmax Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Fajne tutaj rzeczy pokazujecie niedawno dopiero odkrylem ten watek:) Ode mnie taki test cykl chodu w Pencilu.Postac na podstawie mojego konceptu minotaura ktory mam w teczce 2d: CONCEPT TUTAJ LINK DO FILMU NA VIMEO pzdr Kuba
Ania Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 adrian dzięki! scatmax - trochę mógłby machać rękami, oprócz tego jest ok.
adrian2608 Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 (edytowane) Ania- ;] Ok, kolejny rigging preview. Tym razem, samochodzik i motylek;p(Santi_animator, tym razem wiecej blendera) P.S Wkradł się mały błąd, krzywa (część o samochodziku) jest źle przesunięta i dlatego gdy "odrywam", obiekt od krzywej ,przesuwa się w tył. Edytowane 17 Grudzień 2009 przez adrian2608
kannu Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 adrian,- wyskakuje mi info ze to prywatne video. 1
adrian2608 Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 adrian,- wyskakuje mi info ze to prywatne video. Dzięki serdeczne. Ja nie wiem co się dzieje z tym vimeo. Raz tak sobie zaznaczy raz tak, juz poprawione, jest ok.
Lucek Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 (edytowane) Test ognia w Blenderze. Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie to proszę pisać bo jestem w tym Noobem:) http://www.youtube.com/watch?v=SmvQEr-nO2Y http://www.youtube.com/user/lucek9111#p/a/u/0/HeKzI6uf_AQ Edytowane 18 Grudzień 2009 przez Lucek
Santi_Animator Napisano 19 Grudzień 2009 Napisano 19 Grudzień 2009 Z pewnością postaraj się aby było więcej bardziej zbitych do siebie cząsteczek, bardziej chaotyczny ich ruch i zwiększ bardzo ich prędkość, taki powolny płomyk czasem jest przyjemny dla oka, ale w ogóle nie naturalny :D Może dziwnie to zabrzmi, ale płomień pali się bardzo szybko :D Powodzenia w testach ;)
Lucek Napisano 24 Grudzień 2009 Napisano 24 Grudzień 2009 (edytowane) http://www.youtube.com/watch?v=1jsGXuoHyno Test blenderowych particles. Nie jestem specjalnie zadowolony - na statycznych wyglądało lepiej. Ale sporo się przez to nauczyłem więc wrzucam. Jakim kodekiem kompresować najlepiej? Korzystam z VirtualDub. Edytowane 24 Grudzień 2009 przez Lucek
Dante190884 Napisano 5 Styczeń 2010 Napisano 5 Styczeń 2010 Połączenie zaanimowanej sceny 3dsmaxem oraz renderingu w czasie rzeczywistym na silniku Esenthel.
MaxymilianMax Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 Crash test z RealFLow .. ciecz prostokąta 4x gęściejsza/gęstsza ;) od tej po lewej ;) . Liczenie ok 7 godzin na QuadCore [email protected] http://www.youtube.com/watch?v=aAlJ0uahCYg&fmt=22
tmdag Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 cos stanowczo za dlugo jak na taka symulacje, proponuje zmniejszych substepy z 333 na 20, zmienic skale sceny (by trzymala się między 2-3m) co zapobiegnie "drganiu" geometrii
MaxymilianMax Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 (edytowane) cos stanowczo za dlugo jak na taka symulacje, proponuje zmniejszych substepy z 333 na 20, zmienic skale sceny (by trzymala się między 2-3m) co zapobiegnie "drganiu" geometrii CO do długości to własnie powodu potężnej rozdzielczości cząsteczek nad którymi procesor sie męczy godziny.. :) np. tworzenie się oczek wodnych w tafli wody.. włączone Optimize, oraz Filters w Mesh'u... CO do SubStepu... hmm próbowałem różnych ustawień , sprawdzałem wpływ na czas obliczeń, nie było jakiejś zauważalnej różnicy więc zostawiłem tą fabryczną tajemniczą 333 :) CO do skali, to pewnie masz rację, nie pamiętam teraz jak wielka to była scena..wykasowałem.. zbyt wiele GB na dysku ;) W każdym razie dzięki za uwagi :) PS: co w sprawie RealFlow 5? :) Edytowane 6 Styczeń 2010 przez MaxymilianMax
tmdag Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 mialem na mysli dlugosc (czas) symulacji a nie dlugosc animacji. Substepy maja glowny wplyw na czas symulowania sie, co najbardziej widoczne jest w calosci niz w pojedynczej ramce (przeliczanie 20 a 333 razy algorytmu miedzy kazda ramka robi wielka roznice)
MaxymilianMax Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 mialem na mysli dlugosc (czas) symulacji a nie dlugosc animacji. Substepy maja glowny wplyw na czas symulowania sie, co najbardziej widoczne jest w calosci niz w pojedynczej ramce (przeliczanie 20 a 333 razy algorytmu miedzy kazda ramka robi wielka roznice) Tak, tak załapałem po chwili ze o liczenie chodziło i już zaadoptowałem treść ;) Hmm będę się musiał bliżej przyjrzeć tym substepom, bo można faktycznie zaoszczędzić masę czasu gdzie nie potrzeba super precyzji a liczy sie po prostu efektowność..
Scatmax Napisano 9 Styczeń 2010 Napisano 9 Styczeń 2010 Obrazek to link do Vimeo.Jest to postac do animacji/teledysku wiec zapostuje ja w animacjach tym bardziej ze sie kreci;) Sorry za aberacje...;) pzdr Kuba
sly Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 ee, fajny. Wewnętrzna strona bicepsa przy podniesionych rękach dziwnie wygląda.. Jeszcze można by rozluźnić mięśnie brzucha, tu i ówdzie. Nie podobają mi się proporcje (nogi, brak genitaliów), ale w komiksie bywały jeszcze większe hardcore'y. ogólnie - Bravo.
SUPER_OkO Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Danke. Naszczescie to tylko tescik. Topologia modelu za bardzo jest zkaszaniona wiec nie szlo zrobic z tego cuda. Dla mnie i tak za malo jest nasterydowany. Pzdr
Scatmax Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 (edytowane) Czesc i czolem. Screen capture minotaura jego riggu i od "1:56s" takze prostego "cyklu chodu"(doslownie 5 poz - 3 kluczowe i dwa inbetweens z malymi wariacjami zeby sprawdzic jak dziala rig). Obrazek to link do Vimeo. pzdr. Kuba Edytowane 12 Luty 2010 przez Scatmax
Scatmax Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 Dzieki:) Chciaz powolalem go do zycia bardziej niz zabilem;P. BTW w blenderze bardzo latwo sie rigguje:). pzdr. Kuba
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się