Napisano 26 Grudzień 201311 l http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?183019-quot-Middle-Button-quot-Plug-in-for-ZBrush-4R6&p=1062706 Dla osób które narzekają na nawigacje w zbrushu i rzeźbią myszką.
Napisano 27 Grudzień 201311 l Witam jakna filmiku poniżej 15 sec i dalej sclupter ma brush ktory robi bardzo wyrazne wcięcia na obiekcie czy wie ktos jak zrobic tek brush? Od dawna go poszukuje:
Napisano 27 Grudzień 201311 l Na miniaturce filmiku masz pokazane jakich brushy używał, ten do wcięć o których piszesz to Slash3, powinieneś go mieć, bo z tego co pamiętam jest z domyślnej biblioteki. Podobny efekt możesz uzyskać Dam_Standard albo Falloff_Sharp (http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?48121-Bryan-Silva-s-Brushes) brushem, którym dobrze mi się pracuje. Zależy, jaki Ci odpowiada, jest mnóstwo pędzli, którymi uzyskasz podobny efekt. Pozdrawiam
Napisano 27 Grudzień 201311 l Z takich pędzli warty uwagi jest jeszcze zestaw MahCut http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?75050-Zskiff-a-licious!&p=1006730&viewfull=1#post1006730
Napisano 28 Grudzień 201311 l Jak zapisac brushe które odczytalem na stale? Wiem ze mozna UI wczytywac ale za kazdym razem trzeba to robic?
Napisano 28 Grudzień 201311 l Wrzucasz je do folderu \ZBrush 4R6\ZStartup\BrushPresets. Tak samo alfy i materiały i inne rzeczy które mają się ładować przy starcie zetki wrzucasz do poszczególnych katalogów w ZStartup.
Napisano 9 Styczeń 201411 l Witam W jaki sposób doszło do zamiany bryły na hard surface z tego filmiku min 9:26 na tę w minucie 9:28. Chodzi mi o ten "bionic implant" Retopologia ? Import objectu z innego programu 3d ? Dzięki za odpowiedź
Napisano 9 Styczeń 201411 l Popatrz w opis filmu: The mech parts were first loosely concepted in Zbrush, then retopogized in Maya (not shown) and then imported into Zbrush to add some details.
Napisano 22 Styczeń 201411 l Witam, jestem nowy w zbrushu i natrafiłem na pewien problem. Jak połączyć subtools tak by tworzyły jedną bryłę a nie zbiór oddzielnych elementów które po prostu mogę jednocześnie edytować? Spieszę z wyjaśnieniami o co mi chodzi. Mam taki obrazek: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/27/ep0h.png Jest złożony z oddzielnych subtools: głowa, rogi, trzonki rogów. Połączyłem je zplugin-->subtool master-->merge. I teraz chciałbym zrobić tak by nie było widać przerwy między rogami a głową http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/689/vcty.png Nie mogę nic zrobić by tak naprawdę złączyć te 2 obiekty. Czy by tak zrobić muszę mieć ten sam subdivision level na wszystkich subtools przed merge? Jeśli tak to mogę jakoś ujednolicić to po zastosowaniu merge? Dzięki wielkie z góry za odpowiedź.
Napisano 17 Marzec 201410 l Przy tak prostym obiekcie: Zduplikuj sobie to co masz, przejedź dynameshem, następnie go wyłącz i zrób projekcje z oryginału.
Napisano 21 Kwiecień 201410 l Witam! To ja mam takie pytanko. Jestem poczatkujacy jesli idzie o nauke zbrusha chcialbym na wstepie zaznaczyc. Chodzi o to, ze za chiny ludowe nie wiem jak wyeksportowac subtoola razem z tekstura polypaint do pliku .obj tak zeby przeczytal to np. Keyshot. Chodzi generalnie o to zeby po eksporcie miec plik .obj plus teksture w formacie .bmp i plik mtl. Juz sam nie wiem czy tak sie da czy tylko sobie ubzduralem ze to mozliwe. Mam nadzieje , ze Ktos pomoze. PROBLEM NIEAKTUALNY :) ODPOWIEDZ ZNAAZLEM POD LINKIEM http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/painting-your-model/texture-maps/ pozdrawiam serdecznie Edytowane 21 Kwiecień 201410 l przez genitalius
Napisano 24 Wrzesień 201410 l Jak masz widoczny plypaint na postaci i zrobisz export to polypaint powienien sie zapisac w obj. jesli chcesz wyeksportowac ajko texture musisz miec namodelu UV. Jak nie masz i masz gesta siatke to zduplikuj model. Zrob zremesher. Z pluginow wez UVmaster(tutki na YT). Potem podbijsubdivy projekcja na widoczny model (zakladka subtools). Potemnp.: MultimapExporetrUzyj.
Napisano 16 Listopad 201410 l Czy ktoś z was wie, jak uniknąć takich rzeczy przy cięciu za pomocą SliceCurve obiektu który był potraktowany opcją Dynamesh? http://www.mediafire.com/convkey/fed7/hng6olcbx5ip1oifg.jpg http://www.mediafire.com/convkey/25de/4rdnygx5ur5dnq7fg.jpg
Napisano 16 Listopad 201410 l Twoja siatka ma mikroskopijną grubość na tych przecięciach. Nie da się uniknąć takich baboli bo dynamesh jest oparty o voxele i jak grubość czegoś jest bliska zera to wykrywa ten obszar jako pusty voxel, czyli miejsce gdzie trzeba zrobić dziurę. Pogrub gdzie trzeba inflatem i wtedy dopiero dynameshuj
Napisano 15 Grudzień 201410 l Hej, a może wiecie co zrobić, żeby ZBrush nie wywalał się co kilka minut? Zauważyłem, że jak mam większy projekt, który zbliża się do wagi 1GB to już z programu robi się pole minowe. Trzeba być ostrożnym, żeby się nie wysypało. Jak już poleci, to muszę zrobić raz jeszcze to co już wykonałem, ale jeszcze nie zdążyłem zapisać (chociaż zapisuję co 2 minuty). Dodatkowo projekt za każdym razem ładuje się ponad półtorej minuty a to wszystko razem nie tylko odbiera radość z rzeźbienia, ale także czyni je frustrującym! Czekam na 4R7 bo może 64-bitowa wersja będzie lepiej wykorzystywała potencjał sprzętu?
Napisano 15 Grudzień 201410 l 1. Test ramu memtest86 2. Wymiana płyty głównej i zasilacza na stabilniejsze
Napisano 15 Grudzień 201410 l Podejrzewasz że to wina sprzętu? Możliwe, bo pracuję na laptopie, co prawda nie jest ani stary ani słaby, ale jeżeli to jego wina to czeka mnie niemały wydatek :cool: Swoją drogą na forum pixologic, wszyscy entuzjastycznie mówią o premierze 4R7 w okolicach 21 grudnia, czyli praktycznie na dniach i nikt nie rozwiewa tych plotek (może twórcom programu ten hałas wokół premiery się podoba i dlatego nie zaprzeczają?).
Napisano 18 Styczeń 201510 l mam takie pytanko, mam już coś tam wyrzeźbione i dodałem oczko chce je przesunąć ale jak dam make polymesh 3d to wyrzeźbiony model znika a chciałem go dodać bezpośrednio w wyrzeźbiony model i potraktować go dynamesh i jak to zrobić, dlaczego tak się dzieje ? to jakaś filozofia zbrush ?. Oczywiście mogę wrócić do modelu wyrzeźbionego i wiem jak dodać oczka jako oddzielne soobtoole
Napisano 19 Styczeń 201510 l To nie tak. Nic nie znika tylko tworzy się. ;) Na toolach które nie są Polymesh3D nie da się rzeźbić pędzlami, w ogóle. Jak masz jakiś bazowy tool (Primitive lub Polymesh) i dodajesz do niego subtoola, czyli twoje oczko, to on go automatycznie konwertuje na polymesha. W momencie kiedy wciskasz MakePolymesh3D mając aktywne to oczko Zbrush po prostu tworzy kopie tego subtoola jako osobny obiekt. Twoja głowa z okiem powinna być dalej w zasobniku Tooli.
Napisano 19 Styczeń 201510 l dobra męczę dalej i nie mam pojęcia jak ten człowiek uzyskał to przenikanie modelu by było widać obraz, no za chiny ludowe za głupi jestem http://pixologic.com/video/video-v2-zcr.php?videoname=http://www.pixologic01.com/zclassroom/homeroom/lessons/videos/joseph-drust/picatinny-part-2.f4v&w=1024&h=576
Napisano 19 Styczeń 201510 l Tu: http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/reference-images/grids/
Napisano 26 Styczeń 201510 l kolejne pytanie czy idzie zmienić tak jak w blenderze Orbit Style, bo jakoś nie bardzo podchodzi mi Turntable wolę Trackball, kolejna sprawa to mam kulkę dodaję kolejny soobtool przez append wybieram ZSphere i tu jest problem bo oczywiście wszystko ładnie pięknie ale jak zrobić bym nie musiał dawać make poly mesh i usuwać zphere i dawać znów append i dawać to co mi wyszło z zsphere
Napisano 26 Styczeń 201510 l Obracanie mesha w zbrushu to właśnie trackball, czyli 3 osie a nie 2 jak w turntable. Zachowuje się inaczej niż to w blenderze ale nie da się tego przestawić ani zmienić na turntable. Z zetsferkami trzeba tak pracować niestety. Mam gdzieś w powijakach skrypt który to załatwia automatycznie ale ma za mało warunków pod usercase żebym go mógł upublicznić.
Napisano 27 Styczeń 201510 l mandragora jak znajdziesz skrypt który przerobi/doda sterowenie z blendka to pm me ;)
Napisano 27 Styczeń 201510 l Proszę: http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?183019-quot-Middle-Button-quot-Plug-in-for-ZBrush-4R6
Napisano 3 Luty 201510 l Zależy mi na pomocy, dlatego linkuję tutaj mój problem z postacią i cały temat dla niej: http://max3d.pl/forum/threads/97396-Padlino%C5%BCerca
Napisano 4 Luty 201510 l Czy moglibyscie powiedziec jak zwiekszyc rozdzielczosc/jakosc viewportu? Po przyblizeniu mam cos takiego. Moze pytanie banalne, ja jednak nie wiem jak to zrobic ;) Z gory dzieki
Napisano 4 Luty 201510 l Robisz zoom ale dokumentu. a powinieneś zeskalować obiekt/"tool" (ikonka scale z "lupką" po prawej od okna)... ot taki kolejny dziwoląg Zetki. Wcześniej możesz wcisnąć "lupkę" Actual, aby przywrócić 100% zoom dokumentu.
Napisano 7 Luty 201510 l Mam pewien problem z cieniami w Zbrushu. Mianowicie w viewporcie, zanim klikne BPR to mam dziwny cien(widac obok szczeki), ktory znika, gdy wylacze Shadows w Render Properties albo po BPR, jest strasznie denerwujacy. Nastepnie po zrobieniu BPR na materiale pojawia sie problem jakis dziwnych rozjasnien, dzieje sie tak na kazdym materiale czy matcapie. Tutaj pomaga tylko zwiekszenie Angle w Shadow Properties. Wie ktos moze w czym moze byc problem ?
Napisano 9 Luty 201510 l witam. Kuzyn wyjechał do anglii i zostawił mi zbruscha4r5. Bardzo mi sie to spodobało. Zastanawiam się jak przerobić tekstury ktore sa choćby zawarte w zbruschu na "faktury"/"płaskorzeźby" Czy da sie to zrobić w miare szybki i łatwy sposób? Domyślam się że trzeba będzie popracować w jakimś programie do grafiki 2d a potem pokombinować coś w zbruschu z alfą. Dobrze kombinuje? Jestem strasznie początkujący w grafice. Proszę o wyrozumiałość. pozdrawiam :)
Napisano 10 Luty 201510 l Dobry, zacząłem malować po główce coś pogrzebałem i powiedzmy mam rozdział materiałów, chciałem się spytać jak tego się pozbyć by powrócił mi shader na całości i jak to się stało że do tego doprowadziłem
Napisano 10 Luty 201510 l Jesli chcesz przywrocic tylko material zostawiajac kolor, ktory namalowales - wybierz material(np. basic material), w gornym menu zaznacz M(obok move, rotate itp) pozniej w pasku gornym Color ---> Fill Object. Jesli chcesz przywrocic material + kolor - wybierz material, kolor na palecie, tym razem zaznacz MRGB i Color ---> Fill Object. Logicznie, jesli chcesz dodac kolor bez zmiany materialu, zaznacz RGB.
Napisano 13 Luty 201510 l znowu ja, hehe. Mam podpięte obrazki przez spotlight tylko że pedzel maluje obrazkiem to samo przy polypaint, gdzie to się wyłącza ? //////////dotarłem Brush/samples
Napisano 17 Luty 201510 l nie wiem czy u was jest to samo ale podczas przybliżania do modelu zamula a powinno być odwrotnie, fakt ukrycie załatwia problem ale problem jest nurtujący, i pytanie czy naprawdę r7 się tak sypie na win ? pytanie kolejne czy idzie zrobić tak jak na obrazku czy np oczka trzeba najpierw 1 a później sobie odbic lustrzanie ? Edytowane 17 Luty 201510 l przez mandragora
Napisano 9 Marzec 201510 l 2 Pytania do specow od ZB - rozgryzam bardzo fajny Zmodeler brush w ostatniej odslonie ZB (R7). Czy ktos moze wie jak zduplikowac sobie primitiva albo dany element caly, bez tworzenia nowego subtoola? Wiem, ze mozna odlaczyc polygrupe ale nie doszedlem do tego jak zduplikowac caly element i przesunac by pozostal czescia tego samego subtoola. Powiedzmy ze zaczynam z cube i chce go zduplikowac i przesunac by miec dwa identyczne. Drugie pytanko - czy jest w Zmodelerze mozliwosc snapowania do innych elementow? Powiedzmy, ze chce wykonac extrude na czyms, ale dokladnie do wysokosci jakijes innej krawedzi. Sasiadujace polygony mozna tak edytowac, ale czy da sie snapowac do wybranych, innych krawedzi/plaszczyzn?
Napisano 9 Marzec 201510 l Odpowiedz na pierwsze pytanie: Jak uzyjesz transpose tool ---> Move, trzymaj CTRL i zacznij poruszac, stworzy to kopie i bedzie to automatycznie w jednym subtoolu. Drugi sposob - Tool ---> Subtool Master ---> Mirror, zaznacz opcje merge into one subtool.
Napisano 30 Marzec 20159 l Mam problem z symetrią. Mimo iż cały czas miałem ją włączoną, efekty po jednej stronie są nieco inne niż po drugiej. Dlaczego? Jak to najlepiej naprawić? Próbowałem ze Smart ReSym, ale wychodzą takie krzaczki.
Napisano 22 Sierpień 20159 l Pytanko, dlaczego nie chce się poprawnie przypiąć skrót klawiszowy do palety? Wciskam CTRL+ALT, klikam na paletę GEOMETRY, ustalam hotkey jako SHIFT+G. Niby wszystko poprawnie, ale po wciśnięciu tej kombinacji, paleta Geometry się nie pojawia. Wie ktoś, co robię nie tak? W przypadku np. Draw Size, skróty działają bez problemu.
Napisano 14 Wrzesień 20159 l Nie chce być źle zrozumiany ale mam sugestię porządkową do moderatora (oczywiście subiektywną): - czy ten "kącik porad" nie powinien zostać zakończony ? 85 stron grochu z kapustą chyba dawno przerosło wielkość kącika i raczej nie zachęca do studiowania tego co w tym wątku jest wypowiadane. Szukajka nie wystarczy jeśli wypowiedzi co chwilę zmieniają obszar zainteresowań pytających i odpowiadających.
Napisano 29 Czerwiec 20168 l Witam, wiecie może jak usunąć skrót klawiszowy w zbrushu? niektórych funkcji nie uzywam (np 2,5d) i strasznie mnie wkurza jak cos przypadkiem nacisne i sie przelacza
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto