Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 844
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam jakna filmiku poniżej 15 sec i dalej sclupter ma brush ktory robi bardzo wyrazne wcięcia na obiekcie czy wie ktos jak zrobic tek brush?

Od dawna go poszukuje:

Napisano

Na miniaturce filmiku masz pokazane jakich brushy używał, ten do wcięć o których piszesz to Slash3, powinieneś go mieć, bo z tego co pamiętam jest z domyślnej biblioteki. Podobny efekt możesz uzyskać Dam_Standard albo Falloff_Sharp (http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?48121-Bryan-Silva-s-Brushes) brushem, którym dobrze mi się pracuje. Zależy, jaki Ci odpowiada, jest mnóstwo pędzli, którymi uzyskasz podobny efekt.

 

Pozdrawiam

Napisano

Wrzucasz je do folderu \ZBrush 4R6\ZStartup\BrushPresets. Tak samo alfy i materiały i inne rzeczy które mają się ładować przy starcie zetki wrzucasz do poszczególnych katalogów w ZStartup.

Napisano

Witam

W jaki sposób doszło do zamiany bryły na hard surface z tego filmiku min 9:26 na tę w minucie 9:28. Chodzi mi o ten "bionic implant"

Retopologia ? Import objectu z innego programu 3d ?

Dzięki za odpowiedź

Napisano

Popatrz w opis filmu:

 

The mech parts were first loosely concepted in Zbrush, then retopogized in Maya (not shown) and then imported into Zbrush to add some details.

Napisano

Witam, jestem nowy w zbrushu i natrafiłem na pewien problem. Jak połączyć subtools tak by tworzyły jedną bryłę a nie zbiór oddzielnych elementów które po prostu mogę jednocześnie edytować? Spieszę z wyjaśnieniami o co mi chodzi. Mam taki obrazek: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/27/ep0h.png Jest złożony z oddzielnych subtools: głowa, rogi, trzonki rogów. Połączyłem je zplugin-->subtool master-->merge. I teraz chciałbym zrobić tak by nie było widać przerwy między rogami a głową http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/689/vcty.png Nie mogę nic zrobić by tak naprawdę złączyć te 2 obiekty. Czy by tak zrobić muszę mieć ten sam subdivision level na wszystkich subtools przed merge? Jeśli tak to mogę jakoś ujednolicić to po zastosowaniu merge? Dzięki wielkie z góry za odpowiedź.

Napisano

Przy tak prostym obiekcie:

Zduplikuj sobie to co masz, przejedź dynameshem, następnie go wyłącz i zrób projekcje z oryginału.

Napisano (edytowane)

Witam!

To ja mam takie pytanko. Jestem poczatkujacy jesli idzie o nauke zbrusha chcialbym na wstepie zaznaczyc. Chodzi o to, ze za chiny ludowe nie wiem jak wyeksportowac subtoola razem z tekstura polypaint do pliku .obj tak zeby przeczytal to np. Keyshot. Chodzi generalnie o to zeby po eksporcie miec plik .obj plus teksture w formacie .bmp i plik mtl. Juz sam nie wiem czy tak sie da czy tylko sobie ubzduralem ze to mozliwe.

Mam nadzieje , ze Ktos pomoze.

 

PROBLEM NIEAKTUALNY :) ODPOWIEDZ ZNAAZLEM POD LINKIEM

http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/painting-your-model/texture-maps/

 

 

pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez genitalius
Napisano

Jak masz widoczny plypaint na postaci i zrobisz export to polypaint powienien sie zapisac w obj. jesli chcesz wyeksportowac ajko texture musisz miec namodelu UV. Jak nie masz i masz gesta siatke to zduplikuj model. Zrob zremesher. Z pluginow wez UVmaster(tutki na YT). Potem podbijsubdivy projekcja na widoczny model (zakladka subtools). Potemnp.: MultimapExporetrUzyj.

Napisano

Twoja siatka ma mikroskopijną grubość na tych przecięciach. Nie da się uniknąć takich baboli bo dynamesh jest oparty o voxele i jak grubość czegoś jest bliska zera to wykrywa ten obszar jako pusty voxel, czyli miejsce gdzie trzeba zrobić dziurę.

 

Pogrub gdzie trzeba inflatem i wtedy dopiero dynameshuj

Napisano

Hej, a może wiecie co zrobić, żeby ZBrush nie wywalał się co kilka minut?

Zauważyłem, że jak mam większy projekt, który zbliża się do wagi 1GB to już z programu robi się pole minowe.

Trzeba być ostrożnym, żeby się nie wysypało. Jak już poleci, to muszę zrobić raz jeszcze to co już wykonałem, ale jeszcze nie zdążyłem zapisać (chociaż zapisuję co 2 minuty). Dodatkowo projekt za każdym razem ładuje się ponad półtorej minuty a to wszystko razem nie tylko odbiera radość z rzeźbienia, ale także czyni je frustrującym! Czekam na 4R7 bo może 64-bitowa wersja będzie lepiej wykorzystywała potencjał sprzętu?

Napisano

Podejrzewasz że to wina sprzętu? Możliwe, bo pracuję na laptopie, co prawda nie jest ani stary ani słaby, ale jeżeli to jego wina to czeka mnie niemały wydatek :cool: Swoją drogą na forum pixologic, wszyscy entuzjastycznie mówią o premierze 4R7 w okolicach 21 grudnia, czyli praktycznie na dniach i nikt nie rozwiewa tych plotek (może twórcom programu ten hałas wokół premiery się podoba i dlatego nie zaprzeczają?).

Napisano

mam takie pytanko, mam już coś tam wyrzeźbione i dodałem oczko chce je przesunąć ale jak dam make polymesh 3d to wyrzeźbiony model znika a chciałem go dodać bezpośrednio w wyrzeźbiony model i potraktować go dynamesh i jak to zrobić, dlaczego tak się dzieje ? to jakaś filozofia zbrush ?. Oczywiście mogę wrócić do modelu wyrzeźbionego i wiem jak dodać oczka jako oddzielne soobtoole

Napisano

To nie tak. Nic nie znika tylko tworzy się. ;)

Na toolach które nie są Polymesh3D nie da się rzeźbić pędzlami, w ogóle. Jak masz jakiś bazowy tool (Primitive lub Polymesh) i dodajesz do niego subtoola, czyli twoje oczko, to on go automatycznie konwertuje na polymesha.

W momencie kiedy wciskasz MakePolymesh3D mając aktywne to oczko Zbrush po prostu tworzy kopie tego subtoola jako osobny obiekt. Twoja głowa z okiem powinna być dalej w zasobniku Tooli.

Napisano

kolejne pytanie czy idzie zmienić tak jak w blenderze Orbit Style, bo jakoś nie bardzo podchodzi mi Turntable wolę Trackball, kolejna sprawa to mam kulkę dodaję kolejny soobtool przez append wybieram ZSphere i tu jest problem bo oczywiście wszystko ładnie pięknie ale jak zrobić bym nie musiał dawać make poly mesh i usuwać zphere i dawać znów append i dawać to co mi wyszło z zsphere

Napisano

Obracanie mesha w zbrushu to właśnie trackball, czyli 3 osie a nie 2 jak w turntable. Zachowuje się inaczej niż to w blenderze ale nie da się tego przestawić ani zmienić na turntable.

 

Z zetsferkami trzeba tak pracować niestety. Mam gdzieś w powijakach skrypt który to załatwia automatycznie ale ma za mało warunków pod usercase żebym go mógł upublicznić.

Napisano

Czy moglibyscie powiedziec jak zwiekszyc rozdzielczosc/jakosc viewportu?

Po przyblizeniu mam cos takiego.

Moze pytanie banalne, ja jednak nie wiem jak to zrobic ;)

Z gory dzieki

Napisano

Robisz zoom ale dokumentu. a powinieneś zeskalować obiekt/"tool" (ikonka scale z "lupką" po prawej od okna)... ot taki kolejny dziwoląg Zetki. Wcześniej możesz wcisnąć "lupkę" Actual, aby przywrócić 100% zoom dokumentu.

Napisano

Mam pewien problem z cieniami w Zbrushu. Mianowicie w viewporcie, zanim klikne BPR to mam dziwny cien(widac obok szczeki), ktory znika, gdy wylacze Shadows w Render Properties albo po BPR, jest strasznie denerwujacy.

 

Nastepnie po zrobieniu BPR na materiale pojawia sie problem jakis dziwnych rozjasnien, dzieje sie tak na kazdym materiale czy matcapie. Tutaj pomaga tylko zwiekszenie Angle w Shadow Properties.

 

Wie ktos moze w czym moze byc problem ?

 

acPtlkI.jpg

ouBFlFy.jpg

nEBDbMZ.jpg

Napisano

witam.

Kuzyn wyjechał do anglii i zostawił mi zbruscha4r5.

Bardzo mi sie to spodobało. Zastanawiam się jak przerobić tekstury ktore sa choćby zawarte w zbruschu na "faktury"/"płaskorzeźby"

Czy da sie to zrobić w miare szybki i łatwy sposób?

Domyślam się że trzeba będzie popracować w jakimś programie do grafiki 2d a potem pokombinować coś w zbruschu z alfą. Dobrze kombinuje?

Jestem strasznie początkujący w grafice. Proszę o wyrozumiałość.

 

pozdrawiam :)

Napisano

Dobry, zacząłem malować po główce coś pogrzebałem i powiedzmy mam rozdział materiałów, chciałem się spytać jak tego się pozbyć by powrócił mi shader na całości i jak to się stało że do tego doprowadziłem

jCxICbs.jpg

Napisano

Jesli chcesz przywrocic tylko material zostawiajac kolor, ktory namalowales - wybierz material(np. basic material), w gornym menu zaznacz M(obok move, rotate itp) pozniej w pasku gornym Color ---> Fill Object.

 

Jesli chcesz przywrocic material + kolor - wybierz material, kolor na palecie, tym razem zaznacz MRGB i Color ---> Fill Object.

 

Logicznie, jesli chcesz dodac kolor bez zmiany materialu, zaznacz RGB.

Napisano

znowu ja, hehe. Mam podpięte obrazki przez spotlight tylko że pedzel maluje obrazkiem to samo przy polypaint, gdzie to się wyłącza ?

 

//////////dotarłem Brush/samples

Napisano (edytowane)

nie wiem czy u was jest to samo ale podczas przybliżania do modelu zamula a powinno być odwrotnie, fakt ukrycie załatwia problem ale problem jest nurtujący, i pytanie czy naprawdę r7 się tak sypie na win ?

pytanie kolejne czy idzie zrobić tak jak na obrazku czy np oczka trzeba najpierw 1 a później sobie odbic lustrzanie ?

KKdBK3U.jpg

Edytowane przez mandragora
Napisano

2 Pytania do specow od ZB - rozgryzam bardzo fajny Zmodeler brush w ostatniej odslonie ZB (R7).

 

Czy ktos moze wie jak zduplikowac sobie primitiva albo dany element caly, bez tworzenia nowego subtoola? Wiem, ze mozna odlaczyc polygrupe ale nie doszedlem do tego jak zduplikowac caly element i przesunac by pozostal czescia tego samego subtoola. Powiedzmy ze zaczynam z cube i chce go zduplikowac i przesunac by miec dwa identyczne.

 

Drugie pytanko - czy jest w Zmodelerze mozliwosc snapowania do innych elementow? Powiedzmy, ze chce wykonac extrude na czyms, ale dokladnie do wysokosci jakijes innej krawedzi. Sasiadujace polygony mozna tak edytowac, ale czy da sie snapowac do wybranych, innych krawedzi/plaszczyzn?

Napisano

Odpowiedz na pierwsze pytanie: Jak uzyjesz transpose tool ---> Move, trzymaj CTRL i zacznij poruszac, stworzy to kopie i bedzie to automatycznie w jednym subtoolu. Drugi sposob - Tool ---> Subtool Master ---> Mirror, zaznacz opcje merge into one subtool.

Napisano

Mam problem z symetrią. Mimo iż cały czas miałem ją włączoną, efekty po jednej stronie są nieco inne niż po drugiej. Dlaczego?

Jak to najlepiej naprawić? Próbowałem ze Smart ReSym, ale wychodzą takie krzaczki.

 

NKTvjEo.jpg

Napisano

Pytanko, dlaczego nie chce się poprawnie przypiąć skrót klawiszowy do palety? Wciskam CTRL+ALT, klikam na paletę GEOMETRY, ustalam hotkey jako SHIFT+G. Niby wszystko poprawnie, ale po wciśnięciu tej kombinacji, paleta Geometry się nie pojawia. Wie ktoś, co robię nie tak?

 

W przypadku np. Draw Size, skróty działają bez problemu.

Napisano

Nie chce być źle zrozumiany ale mam sugestię porządkową do moderatora (oczywiście subiektywną):

- czy ten "kącik porad" nie powinien zostać zakończony ?

85 stron grochu z kapustą chyba dawno przerosło wielkość kącika i raczej nie zachęca do studiowania tego co w tym wątku jest wypowiadane.

Szukajka nie wystarczy jeśli wypowiedzi co chwilę zmieniają obszar zainteresowań pytających i odpowiadających.

Napisano

Witam, wiecie może jak usunąć skrót klawiszowy w zbrushu? niektórych funkcji nie uzywam (np 2,5d) i strasznie mnie wkurza jak cos przypadkiem nacisne i sie przelacza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności