pionix Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 zgred - pozwoliłem sobie wykadrowac to co najbardzie mi się podoba. Jakby co to wywalę. Przydała by się większa rozdziałka.
polka dot Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 (edytowane) 09121986 - bardzo ładnie. szkoda tylko że sufit tak słabo odcina się od tła, trochę to rozprasza bo nie można się połapać czy to wnętrze pomieszczenia czy ekspozycja na otwartym powietrzu. przydałaby się choć minimalna rama w oknie. pokusisz się o lepszą kaustykę? super światło. zgred - świetna scena z bardzo dużym potencjałem. pięknie wyszły wszystkie szyby. ale las widoczny przez dach jest zbyt zielony, przydałby mu się mniejszy kontrast + więcej detalu na krawędzi dziury. naprawdę fajne Trybal, !Ewert - dzięki, ta faktura to filtr z photoshopa imitujący rastrowy wydruk czy coś w to. halftone pattern Morphe - nie wiem jak bardziej to wyjaśnić. po prostu cień na białym tynku wygląda jak żywy:) grigoriob - fantastyczny jest ten render. super światło i materiały, prócz szkła na tarasie. choć same domki wyszły bardzo czysto i technicznie, obrazkowi brakuje jednak głębi, jakaś minimalna winieta mogłaby trochę pomóc. pozdrawiam Edytowane 31 Lipiec 2009 przez polka dot
Gość BiX Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 (edytowane) cały czas światło (bez PS, oprocz znaku wodnego i ramki): większa rozdziała (1445 x 865): KLIK Edytowane 31 Lipiec 2009 przez BiX
grzegerz Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 niezle rendzicie koledzy :) zgred- tlo w dziurze w dachu jest nie za fajne a ja wissskowo dla odmiany panorama rend. Vray 3h na Q6700
pressenter Napisano 1 Sierpień 2009 Napisano 1 Sierpień 2009 Troszkę mdło mi się wydaje. 3h? W jakiej rozdziałce?
cucsoniuss Napisano 1 Sierpień 2009 Napisano 1 Sierpień 2009 Gałązki z młodymi listkami...część większej sceny
pressenter Napisano 1 Sierpień 2009 Napisano 1 Sierpień 2009 Ouch, piękne. Czyli nie vrayscatter? Jak toto się liczy?
SWRSC Napisano 1 Sierpień 2009 Napisano 1 Sierpień 2009 hmmm, na razie nie optymalizowałem to jedynie test jakości SSS w porównaniu z oświetleniem. Liczyło się długo bo jakieś 40min na 2x quad xeon 1.89 To pod nowy set więc jak będę miał więcej ukończone to zajmę się optymalizacją czasów. Myślę, że zejdę do 10-15min. A co do vRayscattera - szkoda mi kasy. W sieci jest troszkę dobrego i darmowego skryptowania do takich rzeczy.
pionix Napisano 1 Sierpień 2009 Napisano 1 Sierpień 2009 SWRSC - skutecznie popsułeś mi sobotnie popołudnie ;P Piękne! Orientacyjnie do jakiej maksymalnie powierzchni by się to nadało?
SWRSC Napisano 1 Sierpień 2009 Napisano 1 Sierpień 2009 w założeniu trawa ma dobrze wyglądać zarówno na zoomach jak i dużych połaciach terenu - zatem uniwersalnie. RAMu praktycznie to nie zajmuje. Po niedzieli pokaże test na większej połaci.
pressenter Napisano 1 Sierpień 2009 Napisano 1 Sierpień 2009 RAMu praktycznie to nie zajmuje. No własnie jak to jest, bo przyznam, że chciałem tego spróbować na exteriorze, którego projekt właśnie zacząłem, ale troszkę sięboję, bo wciąż jadę na 8GB. Ile Ci takie ujęcie zabrało ramu?
SWRSC Napisano 1 Sierpień 2009 Napisano 1 Sierpień 2009 około 300mb. Na większej połaci praktycznie tyle samo łyknie bo to proxy.
Morphe Napisano 1 Sierpień 2009 Napisano 1 Sierpień 2009 pokaal bys modul :) a nie mozna zamiast sss dac zwyklego translucent?
Touch Napisano 1 Sierpień 2009 Napisano 1 Sierpień 2009 Osobiście użycie sss ograniczyłbym tylko do bliskich ujęć. Stosowanie tego przy większych obszarach pokazywanych z daleka chyba nie ma większego sensu ze względu na nikłą 'zauważalność' efektu w takich ujęciach:)
barel Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 (edytowane) Heheh, jak się patrzę na Wasze kosmosy, to zastanawiam się czy cokolwiek wrzucać :) Niedawno, jakieś dwa, trzy dni temu przesiadłem się na v-raya, a że pracuje ostatnio nad wnętrzem jednego domku, to postanowiłem spróbować :D Wszelkie Wasze sugestie bardzo mile widziane. Na początku jedno małe ujęcie poglądowe. Liczyło się coś ponad 10 minut: Edytowane 3 Sierpień 2009 przez barel
Razer Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 Wpadłem na chwilkę i akurat zobaczyłem ten trawotest proxy - też się takim czymś bawiłem jakiś czas temu, tutaj wstępne testy: A tutaj zastosowanie praktyczne (trawka wyszła trochę za duża, ale umówmy się że jest tuż przed skoszeniem :) Nie miałem czasu siedzieć nad jakimś wyrąbanym shaderem, ale ogólnie proxy trawka to rewelacyjna sprawa. Jest niewiele bardziej procesożerna niż displace, a wygląda bez porównania lepiej. Źdźbła ręcznie robione, scatterowane AdvancedPainterem na module koła ~75cm. Przydałby się tylko jakiś cwany i szybki sposób na rozrzucenie tych proxy po dużej powierzchni i przypisaniu jakichś bardziej randomowych kolorów (a'la material by element czy coś). Polecam poeksperymentować :)
chudy Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 Razer w jaki sposób rozkładałeś tą trawe tutaj? ręcznie? kiedyś był tutek na temat trawy w proxy. Chyba rozkładali ją tam vrayscatterem.
Razer Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 (edytowane) Nie mogłem znaleźć żadnej w miarę wygodnej metody na scatter proxy. Skończyło się na pluginie GroundWiz Planter, jest w miarę niezły bo można w nim ustawiać od razu randomowe transformacje, scatterować kilka obiektów, zmieniać proporcję ich ilości, ustawiać self collision itp. Tyle że plugin jest taki "sprytny", że jak się go nie ma i otworzy tą scenę to trawa się nie pojawia (bo zescatterowana trawa jest "obiektem GroundWiz" a nie po prostu masą instanceów proxy) I to jest największy minus, wciąż szukam jakiejś lepszej metody (najlepiej freewareowej ;) Przejrzałem kilkanaście stron wstecz i widzę że większość robi modelowaną trawę na bazie kwadratu. Może to i jest wygodne, bo poobraca się go ręcznie parę razy i ostatecznie nie widać powtarzania, ale gorzej gdy teren nie jest płaski albo gdy chce się pokryć go trawą w jakiś "automatyczny sposób" (bo randomowo obracając masę kwadratów porobią się między nimi puste dziury, dlatego używałem bazy koła) Jeszcze kilka: Edytowane 3 Sierpień 2009 przez Razer
pressenter Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 Razer: coś pięknego, bardzo mi się podoba, a co do GroundWiz to jest też w pełni używalna (sprawdzalem) darmowa wersja Lite.
pionix Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 No przeginacie pałę z tą trawą !!! ALe w bardzo dobrym kierunku... ;)
Gość User190 Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 SWRSC > Mógłbyś opisać metodę tworzenia tej trawki? Efekt jest miażdżący!
NV Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 Każde źdźbło ma oddzielną texturę czy materiał sss/gradient etc. ?? Zrobiłbyś tuta Razer ;)
stormwind Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 ... wciąż szukam jakiejś lepszej metody (najlepiej freewareowej ;) W tym artykule http://www.evermotion.org/tutorials/show/7938/making-of-time-under-the-tree jest mowa o 2 skryptach, którymi możesz sie zainteresować, BakePFlowToObjects oraz ObjectReplacer, razem z PFlow sprawdzają sie tez przy sianiu trawy.
Razer Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 Pochwały od takich miszczuf to prawdziwy zaszczyt, dzięki :D pressenter - nie sprawdzałem wersji Lite, sięgnąłem od razu po grube działa. Jeśli faktycznie wystarczy do siania trawki to z przyjemnością się przesiądę. Nvidia - na tych renderach każde źdźbło ma tą samą teksturkę, na wizce którą wkleiłem we wcześniejszym poście mają chyba zwykły gradient map (nie pamiętam dokładnie) Testowałem też kępy trawy (proxy) z 2 materiałami (multi-sub z kolorem zielonym i żółtym). Tutka zrobię z największą przyjemnością :) stormwind - znam tego tutka, ale ta metoda wydaje mi się zbyt okrężna - najpierw trzeba się zaznajomić z PF, potem skryptem to wypalić, potem replaceować obiekty. W ostateczności może być, ale wciąż będę kombinować żeby robić to jeszcze łatwiej. Jeśli ten darmowy GroundWiz Lite wystarczy to praktycznie jestem w domu :)
arev Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 Ja wiem, ale jako że znów robisz śmietnik w renderach testowych - nie powiem :p
pressenter Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=61013
halset Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 No i po wczasach pora na powrót do maxa :P Tę scenkę uważam za zamkniętą bo nie chce mi się dalej nad tym siedzieć, a render wrzucam tu bo nie warto dla niego zakładać osobnego tematu w FW. Razer, czekam niecierpliwie na tuta :>
RA Napisano 5 Sierpień 2009 Napisano 5 Sierpień 2009 O, fajowo. Gdybyś tak jeszcze nad odcieniami zieleni popracował. :) Saturacja odrobinę w dół i gdzieniegdzie trochę zgnilizny delikatnej.
Robertus Napisano 5 Sierpień 2009 Napisano 5 Sierpień 2009 A ja takie coś 4fun i do portfolio. Możliwe że to final, chyba że wytkniecie jakieś straszliwości :) Render Vray, kilka VRlightów, lekko niebieskie enviro i .... doświetlone deczko Vraysun :) dziwny może patent ale dał fajny efekt. Kamera zwykła. W PS tylko podpis, ramka i deczko oziębione kolory. Projekt krzesła to sporo zmodyfikowany fotel znaleziony gdzieś na sieci. Podnóżek mojego projektu 100% hehe.
arev Napisano 5 Sierpień 2009 Napisano 5 Sierpień 2009 Dzięki, RA. Tej zgnilizny to tylko na trawnik, czy jeszcze gdzieś byś ją widział?
hcpiter Napisano 5 Sierpień 2009 Napisano 5 Sierpień 2009 oj widze ze duzo dobrego sie tu pokazalo ! Testy trawki wgniataja :)
Morphe Napisano 5 Sierpień 2009 Napisano 5 Sierpień 2009 arev bardzo fajnie ci to wyszlo jdyne co bym poprawil to wywali te 2 drzewa jakos takie dziwnie z nimi, i jestes pewien zeby tak brudzic tynk? mzoe tak 30 oslabic i tylko gdzieniegdize zaciek ?:)
siwy Napisano 5 Sierpień 2009 Napisano 5 Sierpień 2009 arev, sam budynek super, otoczenie prawie. szkło fajne w oknach.
Skubaniec Napisano 5 Sierpień 2009 Napisano 5 Sierpień 2009 Co sądzicie? Tak na szybko robione i wyszlo jak wyszlo.. Vray, praktycznie bez postpro, jedynie troche wyostrzone.
Razer Napisano 5 Sierpień 2009 Napisano 5 Sierpień 2009 halset - chyba troszkę ci kabel lewituje. Jedyne do czego się mogę przyczepić to chyba za matowa etykieta na żubrze. Tutek "się pisze". arev - fajowy tynk i okna Robertus design to kwestia gustu, ale jakość i sposób podania bardzo mi się podoba.
09121986 Napisano 5 Sierpień 2009 Napisano 5 Sierpień 2009 Robertus - BArdzo mi sie podoba ! no oprocz podnóżka tylko ;) Razer - jak zrobisz tego tutka to chyba wybuchniesz od nadmiaru repuffff ;) a Odemnie to jeszcze chwile podzialalem , lekka postpro , podbity kontrast lekko , i leciutki glow ... toche sie przejaralo gdzniegdzie ... i z woda przesadzilem :P Ale chyba juz fin...
RA Napisano 6 Sierpień 2009 Napisano 6 Sierpień 2009 Dzięki, RA. Tej zgnilizny to tylko na trawnik, czy jeszcze gdzieś byś ją widział? Raczej wszędzie. Czasem tylko kilka liści będzie miało inny odcień i od razu całe drzewo wygląda ciekawiej. Odróżniłbym też drzewa w tle. Zmniejszyłbym saturację i rozjaśniłbym je trochę. To lepiej określiłoby plany.
kamil.ochel Napisano 6 Sierpień 2009 Napisano 6 Sierpień 2009 09121986 przerenderuj jeszcze nowego passa z woda (bardziej...ładna) i bedzize bardzo ładnie
arev Napisano 6 Sierpień 2009 Napisano 6 Sierpień 2009 Happy hours są wystarczającym bajerem :D Geometria raczej oszczędna, ale render ma bardzo fajny klimacik. Czy to spirytus na stołach? :> @RA: dzięki za konkretne rady, szczególnie tę z planami - pociapram jeszcze trochę przed finishem. @siwy, Razer: szkło w oknach typowe. Cały efekt robi geometria, czyli uczciwe okno z dwiema szybami :) @Morphe: drzewa zostaną - mnie się tam bardzo podobają. Tynk natomiast może rzeczywiście odrobinkę wyczyszczę. Dzięki za komentarze.
maly_cg Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 dodałem w PS troche szumu- cieka jetem która wersja Waszym zdaniem jest lepsza :)
siwy Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 tores, wizka fajna i przyjemna dla oka ale ocet na każdym stoliku to przegięcie :)
!Ewert Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Tores - Wizeczka fajna, ziarno mi się podoba. No ale ocet dla działaczy i selekcjonera to przesada! Mały - weź coś zrób z tymi plamami na suficie i dodaj jakieś zdecydowane odbicia :)
maly_cg Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 no ale jak z tymi plamami sobie poradzić? :) ustawienia mam wysokie i sam sie dziwie czemu tak to wyszło. A odbić nie będzie :P bo nie :D
Rekomendowane odpowiedzi