Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

TESTOWA wer klatki za 0,5 miliona. gdyby nie mój pomysł podświetlania stopni nie wiem czy dałbym za nią 5tys, ale premier ma tylko czyja kasę wydaje

widoknocpodswietlenie.jpg

widoknaspocznik.jpg

Napisano (edytowane)

no etyr gdyby nie ten noise na okapie - było by super (i tak jest rewelacyjnie).

 

bardzo przyjemnie pod względem dopasowania kolorów do tego zdjęcia w tle.

 

Jak oświetlałeś?

Edytowane przez Loki
Napisano

Dzięki Panowie :) Co do czasu renderingu to było to jakos 45min pomidor około godziny.

Co do kropek od suna to miałem podobny problem i dalej jest on rozwiązywany w sumie przez ekipę indigo, ale ja to zniwelowałem zmnieniajac metodę renderenowania na MLT i zmniejszając MNCR z 1000 na 10 (to powoduje zmniejszenie emitowanej kaustyki itp) Może u Ciebie tez to zadziała.

Jeżeli chodzi o materiały itp to dopiero moje początki z tym rendererem wiec na razie nie ma co się spodziewać rewelacji, ale ogólnie renderer ciekawy :)

  • Like 1
Napisano

Sprawdziłem i u mnie te kropki można zlikwidować podciągając nieco do góry parametr Supersampling. Z deflautowych "2" kropki zniknęły już po zmianie na "3"

 

hcpiter> na jakiej maszynie masz takie dobre czasy ? :) W sobotę trzymałem szklane wazoniki 10h na Q6600... i jeszcze deczko szumu bylo

Napisano

Robertus - to było właśnie to:) Zwiększenie do 4 zniwelowało je w dużym stopniu a na 6 zniknęły całkowicie. Dzięki i rep poleciał.

 

hcpiter - twoja metoda też działa i światło odbite nie jest tak zaszumione jak i miejsce cienia od szyby. Też rep poleciał :)

 

Na razie tylko testowałem tylko próbki ale dużo mi wasze propozycje pomogły.

 

etyr11 - ładnie wyszło tylko te mebelki takie coś niskie w tym wnętrzu

Napisano

Tym razem - Teatime ... kolejny test swiatla i materialow do animacji teatru w Chinach ...

 

jak wyeksportuje anime foteli z AF to wrzuce na serwer

 

teapots_004.jpg

 

Pozdr

Napisano

lobohome fajowsko.

|ales| Masz proporcje skopane, np. okap taki wielki ? jeszcze nie widziałem. Piekarnik dużo za wysoko. Tekstura mebli - bardzo brzydko mapowana.

Napisano

Dzieki pressenter :) - to taka odskocznia od architektury

|ales| - tak jak powiedziano - skala troche lezy ... a moze to wina perspektywy ...

moze obniz kamerke lekko ... zeby byla na wprost ... i popracuj nad kompozycja ...

bo masz poucinane mebelki po obu stronach (ciasno sie robi ) ... utnij stolik ale pokaz reszte blatu od kuchenki ...

 

w czym liczone ?

Napisano (edytowane)

KaeMS coś chyba nie tak jest z posadzką, jak dla mnie za bardzo plastikowa proponuje jakaś mapę na refl.glossiness

 

test klimatu, sorry za szum i brak tekstury na siedzisku, to tylko test :)

 

34bbb.jpg

Edytowane przez Paweł Baron
Napisano

lobohome - bardzo dobrze to wygląda.

baronek - Świetnie wyszło światło na ścianie po lewej.

KaeMS - zdecydowanie za duży bump na podłodze i tekstura chyba przeskalowana.

Napisano

Baronek, Pionix - dzięki, bump faktycznie przegięty (mimo, że w sumie wg. ME powinien być spoko), trzeba będzie chwilę pobawić się z tymi deskami. W wolnej chwili wrócę do testów.

 

Lobohome - bardzo mi się to podoba. Nie wiem jak to określić ale czuć ten klimat porannej herbatki (tylko zapachu brak).

Napisano

Taki prosty render z którym było dużo problemów. Przy okazji przetestowałem sobie jeden materiał. Szum na płytkach wynika z jej struktury, setup jest bezszumisty :)Pusto, ale takie wytyczne:

 

stormmrc1.jpg

 

stormmrc1min.jpg

Napisano

mnie tam się pusto wcale nie wydaje SWRSC, wygląda to bardzo dobrze. To dalej pokłosie twoich testów z oświetleniami studyjnymi w fotografii wnętrz?

 

brakuje jakiejś zieleni (przynajmniej mnie). Poza tym super.

Napisano (edytowane)

tutaj akurat oświetlenie zwykłe, okna + sufitowe. Nie było czasu na testy, sporo w PS było rozjaśniane/przyciemniane żeby odpowiednio stonować oświetlenie. Zresztą nie doszedłem jeszcze do technik oświetlania tak dużego wnętrza.

 

Jeszcze taki test. Zapomniałem odkryć warstwy z autami.

 

podb08c.jpg

Edytowane przez SWRSC
Napisano

SWRSC- wnętrze kozak, exteriorek tez bardzo dobry.

Powiedz mi proszę, czy ta pomarańczowa poświata od światła kierunkowego to efekt postprodukcji czy to coś innego?

Napisano

SWRSC - chyba chodzilo o moj render ...

poswiata w post - AfterEffects

 

Bonifatz - ladnie ... tak cieplo ... tylko rozjasnij nioebko ... i dachowki lekko zroznicuj

Napisano (edytowane)

Scena Juniora przerobiona pod indigo :)

Trafiła do The best of indigo na ich stronie :)

43997391190041afa590o.th.jpg theroomsunnydayjpg.th.jpg

 

[+]

Słoneczna wersja będzie jeszcze bez znaku i w dużej rozdzielczości.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez hcpiter
Napisano
Scena Juniora przerobiona pod indigo :)

Trafiła do The best of indigo na ich stronie :)

 

GITOWO w tym indigo- sun do zludzenia jak z cebasa,

pytanko portale masz? jesli tak to czy bardzo ciaza?

Napisano

hcpiter - świetnie wyszedł test z indigo. Sam spróbowałem zapuścić wnętrze bez zbędnych detali ale szum okropny mi wyszedł po 18h a samples per pixel miałem 8892 więc niemało. Użyłem sun i sky. Do środka dałem jeszcze światło jako maxigo emiter i iesy co widać na drugim renderze. Może to one mi tak zaszumiły render bo widać to jak wyłączyłem sun i obniżyłem sky w panelu. Sam już nie wiem. Na jakich ustawieniach ci wyszło tak dobrze i czym świeciłeś. No i ile to trwało i na czym.

 

wersja dzienna:

 

wnetrze1i.jpg

 

wersja nocna:

 

wnetrze1night.jpg

Napisano

hcpiter - bardzo zacne. To niebieskie ładniejsze jak dla mnie. Jak długo sie liczyło?

SWRSC - fajnie żywo... ale ten chodnik na parkingu razi :p

Bonifatz - coś z balansem kolorów mi tu nie pasuje. Bardzo wysycona zieleń.

 

test oświetlenia:

0f1c7024b9bec50d.jpg

Napisano
ale szum okropny mi wyszedł po 18h

 

Kurcze, ja chciałbym mieć kiedykolwiek na tak długo wolny komputer. O_o Strasznie toto nieekonomiczne.

 

Pionix: hmm, jakiś nowy setup? Wyszło super, dużo fajniej od Twoich poprzednich łazienek.

 

Sz.

Napisano
Test testowy vRay Scatter

scatters.jpg

 

Jak ktoś tam zainteresowany vRayScatterem to wytłumaczę mu pokrótce:

- w odróźnieniu od maxowego scattera jest wydajniejszy, zjada mniej RAMu. Używanie maxowego scattera lub partykli,

nieraz przy dużych liczbach proxy rozrzucanych po modelu się wiesza, albo pojawiają się innego rodzaju problemy

- losowe skalowanie, obracanie modeli itd.

- istnieje również pseudo wykrywanie " kolizji " opierające się na promieniu od każdego obiektu proxy, który został zasiany na jakimś modelu.

-można ograniczyć pole działania scattera za pomocą zamkniętych splajnów

- jak renderowałem wyżej pokazaną scenę, to ładnie śmigało. Windows xp 64bit, default ustawienia.

- w sumie jest wiele przydatnych możliwości vRayScatter. W takim razie powiedzmy - narzędzie przynosi sporo satysfakcji, więc zakupu się naprawdę

nie pożałuje (choć to to nie jest w pełni idealne) ;) są jeszcze alternatywy - GroundWiz, Autograss (do trawy), i ewentualnie może w necie znajdą

się jakieś skrypty chociaż naprawdę nie wiem :D

 

Jeśli ktoś jest obeznany z VRS, zapraszam do dyskusji i sprostowania ewentualnie moich błędnych, o ile takie są, opinii na temat pluginu.

Napisano

po pierwsze i najważniejsze.. vray scatter obsługuje vrayproxy. Czyli możesz bez problemu rozesłac nawet do kilkuset tysiecy drzew na kompie z 4 gb ramu bez żadnych problemów.

A maxowski scatter jest do bani no i ma limit 65000 kopii.

 

hcpiter - świetny render - gratulacje

Napisano (edytowane)

Dzieki wielkie, ogolnie scena jest bez portali itp ale z tego co testowalem to wcale one ciezkie nie sa i szybciej liczy z nimi niz bez. Duza rozdzialke renderenowala mi osoba z indigo forum bo u mnie nie mam jeszcze licencji a ograniczeniem jest rozdzielczosc i znak wodny. Nie wiem ile sie u niego renderenowala tak duza rozdzialka ale mysle ze z 10H szla.

Te mniejsze rowno 4 godziny kazda :) Jest jeszcze wersja nocna ale z ziarnem wiec nie pokazuje dla niej trzeba bylo by posiwiecic jeszcze z 2 godzinki :) Moj komp to procek krecony quad prawie 4g, 8gb pamiec. Renderer sie rozwija chyba najszybciej z tych fizycznie poprawnych. Niedlugo bedzie gpu do pomocy i z pierwszej reki mam info ze dosc dobrze to dziala wiec czasy beda lepsze.

Tores wspominales o szkle gdzie masz ziarno po dlugim czasie, zapuscilem rano test smoka ciezkiego SSS glass i plastik zblendowany i po 2.30H takie cos wyszlo:

4400739317_4580a7342a_o.jpg

Ogolniecaly czas go testuje i docieram rozne ustawienia, ktorych w sumie nie za wiele i chyba dlatego mi przypadl do gustu bo 2 raz przegryzac ustawienia tak jak vrayu bym nie zdolal raczej :p Fajnie jest podejsc do tego renderera jak do ciekawostki a pozniej jak wciagnie to caly czas sie rozkminia rozne rzeczy.

 

Pionix swietne swiatlo w tej lazience, idz w ten klimat bo warto :)

Edytowane przez hcpiter
Napisano

hcpiter bardzo zacny smoczek ;)

 

A ja dalej męczę vraya. Szybko zbudowałem takiego prostego interiora wzorowanego inną wizką, aby poćwiczyć oświetlenie i render. Chciałbym pominąć sofy i ich mapowanie bo są tragiczne ;)

wizzzz00p_xqwnhw.jpg

Warte to czegoś? :)

Napisano

jlidesign no przyznam że b. fajnie , tylko jeśli dajesz tak mocną formę jak owalna czarna rama - aż się prosi by była idealnie na środku tej ściany! Wykładzina fajna, ogólnie ok. Bardzo rzadko klienci chcą białą sypialnie...

hcpiter - fajnie ( interior ) bardzo realistycznie.

fletcher jest fajnie i jest to "warte czegoś" Lampe po prawej wydaje mi się że przesadziłeś ze skalowaniem. Odbicie halogenów bardzo nie realistyczne no i te oprawy na właściwym suficie - są poprostu beee. Ale fajowsko ogólnie.

Napisano

fletcher - google images -> search for "interior" -> pierwszy obrazek ;) Jak na razie płaskie to światło i materiały mało zdecydowane. Walcz dalej.

 

hcpiter - Swietny smoczek. Zamierzacie zmienić vraya na indigo, czy tylko tak z juniorem testujecie?

Napisano

pressenter - ciągle coś kombinuję ze światłem. Czasami to kombinatorstwo wychodzi na plus a czasami na minus.

hcpiter - dzięki. Postaram się;)

fletcher - trza by może zróżnicować kolorystycznie światła.

demigod - dzieki. W oknie jeden VRayLight z niebieskim światłem trzy IESy (ciepłe) w halogenach i światło we wnęce w suficie - VRayLight (ciepły)

 

i na dobranoc zabawa z DOF'em. Jakos ostatnio w DOF'ujący klimat wpadłem;)

 

ae9663dea7f96b28.jpg

 

18037b19d93733df.jpg

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności