demigod Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 moje pierwsze boje z LWF i scriptem od Pionixa http://www.scriptspot.com/3ds-max/plugins/autogamma ciekawy scripcik pare pytan sie nasuwa ale jeszcze powalcze corecta w VFB vraya curves .....
grafik3d Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 TESTOWA wer klatki za 0,5 miliona. gdyby nie mój pomysł podświetlania stopni nie wiem czy dałbym za nią 5tys, ale premier ma tylko czyja kasę wydaje
Robertus Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Tores > znalazłem rozwiązanie ale nie mam teraz jak sprawdzić :) http://www.indigorenderer.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=7403 1
Loki Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 (edytowane) no etyr gdyby nie ten noise na okapie - było by super (i tak jest rewelacyjnie). bardzo przyjemnie pod względem dopasowania kolorów do tego zdjęcia w tle. Jak oświetlałeś? Edytowane 1 Marzec 2010 przez Loki
JunioR Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Piter- kwiatek fajowy, jedynie popracował bym nad kroplami na drugim renderze.
hcpiter Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Dzięki Panowie :) Co do czasu renderingu to było to jakos 45min pomidor około godziny. Co do kropek od suna to miałem podobny problem i dalej jest on rozwiązywany w sumie przez ekipę indigo, ale ja to zniwelowałem zmnieniajac metodę renderenowania na MLT i zmniejszając MNCR z 1000 na 10 (to powoduje zmniejszenie emitowanej kaustyki itp) Może u Ciebie tez to zadziała. Jeżeli chodzi o materiały itp to dopiero moje początki z tym rendererem wiec na razie nie ma co się spodziewać rewelacji, ale ogólnie renderer ciekawy :) 1
Robertus Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Sprawdziłem i u mnie te kropki można zlikwidować podciągając nieco do góry parametr Supersampling. Z deflautowych "2" kropki zniknęły już po zmianie na "3" hcpiter> na jakiej maszynie masz takie dobre czasy ? :) W sobotę trzymałem szklane wazoniki 10h na Q6600... i jeszcze deczko szumu bylo
Tores Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Robertus - to było właśnie to:) Zwiększenie do 4 zniwelowało je w dużym stopniu a na 6 zniknęły całkowicie. Dzięki i rep poleciał. hcpiter - twoja metoda też działa i światło odbite nie jest tak zaszumione jak i miejsce cienia od szyby. Też rep poleciał :) Na razie tylko testowałem tylko próbki ale dużo mi wasze propozycje pomogły. etyr11 - ładnie wyszło tylko te mebelki takie coś niskie w tym wnętrzu
lobohome Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Tym razem - Teatime ... kolejny test swiatla i materialow do animacji teatru w Chinach ... jak wyeksportuje anime foteli z AF to wrzuce na serwer Pozdr
|ales| Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 fajne, moze sie podobac. Nawet mi bardzo. Taka zabawa z LWF:
jahred6 Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 lobohome fajowsko. |ales| Masz proporcje skopane, np. okap taki wielki ? jeszcze nie widziałem. Piekarnik dużo za wysoko. Tekstura mebli - bardzo brzydko mapowana.
pressenter Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Lobohome: bardzo ładne, podoba mi się Panoćku to co pokazujesz. Sz.
lobohome Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Dzieki pressenter :) - to taka odskocznia od architektury |ales| - tak jak powiedziano - skala troche lezy ... a moze to wina perspektywy ... moze obniz kamerke lekko ... zeby byla na wprost ... i popracuj nad kompozycja ... bo masz poucinane mebelki po obu stronach (ciasno sie robi ) ... utnij stolik ale pokaz reszte blatu od kuchenki ... w czym liczone ?
KaeMS Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Ode mnie taki tescik dla odprezenia ... w sumie wszystkiego poza modelami.
Reanimator Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 (edytowane) Strach wlaczyc PS3, to sobie poprobowalem szklo ;) Czasy bardzo krotnie, wiec ziarno. Edytowane 1 Marzec 2010 przez Reanimator
Paweł Baron Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 (edytowane) KaeMS coś chyba nie tak jest z posadzką, jak dla mnie za bardzo plastikowa proponuje jakaś mapę na refl.glossiness test klimatu, sorry za szum i brak tekstury na siedzisku, to tylko test :) Edytowane 2 Marzec 2010 przez Paweł Baron
pionix Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 lobohome - bardzo dobrze to wygląda. baronek - Świetnie wyszło światło na ścianie po lewej. KaeMS - zdecydowanie za duży bump na podłodze i tekstura chyba przeskalowana.
KaeMS Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 Baronek, Pionix - dzięki, bump faktycznie przegięty (mimo, że w sumie wg. ME powinien być spoko), trzeba będzie chwilę pobawić się z tymi deskami. W wolnej chwili wrócę do testów. Lobohome - bardzo mi się to podoba. Nie wiem jak to określić ale czuć ten klimat porannej herbatki (tylko zapachu brak).
etyr11 Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 Loki, Tores- dzięki Loki- świecone sun+sky , w środku parę plane'ow i chyba ies jakiś. baronek- fajny klimacik.
SWRSC Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 Taki prosty render z którym było dużo problemów. Przy okazji przetestowałem sobie jeden materiał. Szum na płytkach wynika z jej struktury, setup jest bezszumisty :)Pusto, ale takie wytyczne:
Loki Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 mnie tam się pusto wcale nie wydaje SWRSC, wygląda to bardzo dobrze. To dalej pokłosie twoich testów z oświetleniami studyjnymi w fotografii wnętrz? brakuje jakiejś zieleni (przynajmniej mnie). Poza tym super.
SWRSC Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 (edytowane) tutaj akurat oświetlenie zwykłe, okna + sufitowe. Nie było czasu na testy, sporo w PS było rozjaśniane/przyciemniane żeby odpowiednio stonować oświetlenie. Zresztą nie doszedłem jeszcze do technik oświetlania tak dużego wnętrza. Jeszcze taki test. Zapomniałem odkryć warstwy z autami. Edytowane 2 Marzec 2010 przez SWRSC
etyr11 Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 SWRSC- wnętrze kozak, exteriorek tez bardzo dobry. Powiedz mi proszę, czy ta pomarańczowa poświata od światła kierunkowego to efekt postprodukcji czy to coś innego?
jlidesign Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 SWRSC- exterior zdecydowanie wersja dzienna jest lepsza. Pozdrawiam Ivan
Bonifatz Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 (edytowane) Test nowego setup'a słonecznego: Edytowane 2 Marzec 2010 przez Bonifatz
lobohome Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 SWRSC - chyba chodzilo o moj render ... poswiata w post - AfterEffects Bonifatz - ladnie ... tak cieplo ... tylko rozjasnij nioebko ... i dachowki lekko zroznicuj
hcpiter Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 (edytowane) Scena Juniora przerobiona pod indigo :) Trafiła do The best of indigo na ich stronie :) [+] Słoneczna wersja będzie jeszcze bez znaku i w dużej rozdzielczości. Pozdrawiam Edytowane 2 Marzec 2010 przez hcpiter
Loki Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 hcpiter - wersja niebieska lepsza (moim zdaniem) Bonifatz - IMO za żółto, ale drzewa fajnie w tle wyszły.
grafik3d Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 Scena Juniora przerobiona pod indigo :) Trafiła do The best of indigo na ich stronie :) GITOWO w tym indigo- sun do zludzenia jak z cebasa, pytanko portale masz? jesli tak to czy bardzo ciaza?
Tores Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 hcpiter - świetnie wyszedł test z indigo. Sam spróbowałem zapuścić wnętrze bez zbędnych detali ale szum okropny mi wyszedł po 18h a samples per pixel miałem 8892 więc niemało. Użyłem sun i sky. Do środka dałem jeszcze światło jako maxigo emiter i iesy co widać na drugim renderze. Może to one mi tak zaszumiły render bo widać to jak wyłączyłem sun i obniżyłem sky w panelu. Sam już nie wiem. Na jakich ustawieniach ci wyszło tak dobrze i czym świeciłeś. No i ile to trwało i na czym. wersja dzienna: wersja nocna:
Bonifatz Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 Loki : racja temperature mialem za wysoką na WB Mam nadzieje że teraz lepiej ;) praktycznie prosto z Vray'a tylko Vignette dodalem w PS
pionix Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 hcpiter - bardzo zacne. To niebieskie ładniejsze jak dla mnie. Jak długo sie liczyło? SWRSC - fajnie żywo... ale ten chodnik na parkingu razi :p Bonifatz - coś z balansem kolorów mi tu nie pasuje. Bardzo wysycona zieleń. test oświetlenia:
pressenter Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 ale szum okropny mi wyszedł po 18h Kurcze, ja chciałbym mieć kiedykolwiek na tak długo wolny komputer. O_o Strasznie toto nieekonomiczne. Pionix: hmm, jakiś nowy setup? Wyszło super, dużo fajniej od Twoich poprzednich łazienek. Sz.
jlidesign Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 (edytowane) Cdn.... Sypialnia 3ds max 2009 Vray Edytowane 2 Marzec 2010 przez jlidesign
Camel Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 Test testowy vRay Scatter Jak ktoś tam zainteresowany vRayScatterem to wytłumaczę mu pokrótce: - w odróźnieniu od maxowego scattera jest wydajniejszy, zjada mniej RAMu. Używanie maxowego scattera lub partykli, nieraz przy dużych liczbach proxy rozrzucanych po modelu się wiesza, albo pojawiają się innego rodzaju problemy - losowe skalowanie, obracanie modeli itd. - istnieje również pseudo wykrywanie " kolizji " opierające się na promieniu od każdego obiektu proxy, który został zasiany na jakimś modelu. -można ograniczyć pole działania scattera za pomocą zamkniętych splajnów - jak renderowałem wyżej pokazaną scenę, to ładnie śmigało. Windows xp 64bit, default ustawienia. - w sumie jest wiele przydatnych możliwości vRayScatter. W takim razie powiedzmy - narzędzie przynosi sporo satysfakcji, więc zakupu się naprawdę nie pożałuje (choć to to nie jest w pełni idealne) ;) są jeszcze alternatywy - GroundWiz, Autograss (do trawy), i ewentualnie może w necie znajdą się jakieś skrypty chociaż naprawdę nie wiem :D Jeśli ktoś jest obeznany z VRS, zapraszam do dyskusji i sprostowania ewentualnie moich błędnych, o ile takie są, opinii na temat pluginu.
grafik3d Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 (edytowane) taki tescik shaderow wariacja na temat Edytowane 2 Marzec 2010 przez grafik3d
Kub@ Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 po pierwsze i najważniejsze.. vray scatter obsługuje vrayproxy. Czyli możesz bez problemu rozesłac nawet do kilkuset tysiecy drzew na kompie z 4 gb ramu bez żadnych problemów. A maxowski scatter jest do bani no i ma limit 65000 kopii. hcpiter - świetny render - gratulacje
demigod Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 Pionix świetne uwielbiam te twoje rendy i ujecia napisz czym swiecoen ile świateł jakieś portlae hdri ??? sweet :]
hcpiter Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 (edytowane) Dzieki wielkie, ogolnie scena jest bez portali itp ale z tego co testowalem to wcale one ciezkie nie sa i szybciej liczy z nimi niz bez. Duza rozdzialke renderenowala mi osoba z indigo forum bo u mnie nie mam jeszcze licencji a ograniczeniem jest rozdzielczosc i znak wodny. Nie wiem ile sie u niego renderenowala tak duza rozdzialka ale mysle ze z 10H szla. Te mniejsze rowno 4 godziny kazda :) Jest jeszcze wersja nocna ale z ziarnem wiec nie pokazuje dla niej trzeba bylo by posiwiecic jeszcze z 2 godzinki :) Moj komp to procek krecony quad prawie 4g, 8gb pamiec. Renderer sie rozwija chyba najszybciej z tych fizycznie poprawnych. Niedlugo bedzie gpu do pomocy i z pierwszej reki mam info ze dosc dobrze to dziala wiec czasy beda lepsze. Tores wspominales o szkle gdzie masz ziarno po dlugim czasie, zapuscilem rano test smoka ciezkiego SSS glass i plastik zblendowany i po 2.30H takie cos wyszlo: Ogolniecaly czas go testuje i docieram rozne ustawienia, ktorych w sumie nie za wiele i chyba dlatego mi przypadl do gustu bo 2 raz przegryzac ustawienia tak jak vrayu bym nie zdolal raczej :p Fajnie jest podejsc do tego renderera jak do ciekawostki a pozniej jak wciagnie to caly czas sie rozkminia rozne rzeczy. Pionix swietne swiatlo w tej lazience, idz w ten klimat bo warto :) Edytowane 2 Marzec 2010 przez hcpiter
fletcher Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 hcpiter bardzo zacny smoczek ;) A ja dalej męczę vraya. Szybko zbudowałem takiego prostego interiora wzorowanego inną wizką, aby poćwiczyć oświetlenie i render. Chciałbym pominąć sofy i ich mapowanie bo są tragiczne ;) Warte to czegoś? :)
jahred6 Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 jlidesign no przyznam że b. fajnie , tylko jeśli dajesz tak mocną formę jak owalna czarna rama - aż się prosi by była idealnie na środku tej ściany! Wykładzina fajna, ogólnie ok. Bardzo rzadko klienci chcą białą sypialnie... hcpiter - fajnie ( interior ) bardzo realistycznie. fletcher jest fajnie i jest to "warte czegoś" Lampe po prawej wydaje mi się że przesadziłeś ze skalowaniem. Odbicie halogenów bardzo nie realistyczne no i te oprawy na właściwym suficie - są poprostu beee. Ale fajowsko ogólnie.
voyager Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 fletcher - google images -> search for "interior" -> pierwszy obrazek ;) Jak na razie płaskie to światło i materiały mało zdecydowane. Walcz dalej. hcpiter - Swietny smoczek. Zamierzacie zmienić vraya na indigo, czy tylko tak z juniorem testujecie?
grafik3d Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 widze ze INDIGO sie przyjął ladnie, gdzies go mam ale jak widze te renderki to mam ochote zawalczyc z nim zobaczymy co umi. narazie MENTAL/CEBAS
hcpiter Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 voyager- hehe, nie, nie. Vray to vray. Indigo traktuje jako nowość która mi się spodobała w porównaniu do Maxwella czy Fry`a
pionix Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 pressenter - ciągle coś kombinuję ze światłem. Czasami to kombinatorstwo wychodzi na plus a czasami na minus. hcpiter - dzięki. Postaram się;) fletcher - trza by może zróżnicować kolorystycznie światła. demigod - dzieki. W oknie jeden VRayLight z niebieskim światłem trzy IESy (ciepłe) w halogenach i światło we wnęce w suficie - VRayLight (ciepły) i na dobranoc zabawa z DOF'em. Jakos ostatnio w DOF'ujący klimat wpadłem;)
Rekomendowane odpowiedzi