Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Ładnie dobrałeś bokeh na pierwszym renderze, pionix. Jakie samplowanie Dofa, ze tak ładnie wyszło? (Choć jest tak gładko, ze skłonny jestem uwierzyć, że to postpro)

Edytowane przez voyager
  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

bozzzz Pionix masta zmiażdżyłeś mnieee całakiem nie zasne :cukierkowe dofyyy

 

cieple światlo tzn. hmm cos wiecej jak możesz barwa moc ?? itp

 

ide się mleka napić może zasnee.....

Napisano

Piter- gratulacje za the best of fajnie wyszło wnętrze :)

Pionix- Bardzo udane testy :)

 

Ode mnie test szklanej ściany dobrobytu:

 

exteriorglassbuildingko.jpg

 

elo.

Napisano (edytowane)

Hej !

 

Dzięki wielkie wszystkim za komentarze, fajnie ze się podoba teścik :)

 

 

 

+

 

Loki- modelowane z referki z gazety, w wolnym czasie, po za zleceniami dla odpoczynku.

 

elo.

Edytowane przez JunioR
Napisano

JunioR to jakieś zlecenie czy modelowane ze zdjęcia? (jeśli to ze zdjęcia możesz uchylić rąbka tajemnicy i powiedzieć gdzie to i co to?)

 

Wyszło fajnie - zwłaszcza kolorystycznie, i tu 2 pytanie, postpro w Photoshopie (ręcznie czy jakimiś pluginami się posiłkujesz czasami?)

 

grafik3d - mdło - tzn za szaro jak dla mnie.

 

lupin - DOF nie trafiony, poprzednie ujęcia lepsze wrażenie sprawiały, ale zakładam że w animacji to się ukryje samo i tak czy siak będzie git malina. Robisz jakieś screenshoty mam nadzieję do "making off" na od razu? bo pewnie Cię nie minie :D

Napisano (edytowane)

zielentest2.jpg

 

test zieleni - i postprodukcji.

 

hmm mapkę translucensy musze od nowa namalować bo jakaś grube te żyły wyszły :/

Edytowane przez Loki
Napisano

fajniej wyszło Pressenter niż moje, więc niechaj zostanie :) teraz podziel się informacją co zrobiłeś z tym obrazkiem ?

 

Przy okazji polecił by ktoś jakieś dobre źródło informacji o postprodukcji wizek exteriorów? jakiś tutorial albo coś ?

Napisano

hcpiter - gratuluje za najlepszy render

JunioR - pięknie szybki wyszły

Pionix - super łazieneczka

grafik3d - blada ta warszawska ale jak sie dopracuje to wyjdzie ok

lupin - fajna kolorystyka ale tak jak Loki już napisał Dof źle wyszedł

Tamyl91 - pianino daje radę

Loki - drzewka ok ale trawa zbyt jednolita wszędzie

indian - troche kontrastu bym dodał

 

moje dalsze boje z indigo:

 

kaplicaindigov2.jpg

 

kaplicaindigov3.jpg

Napisano

Loki - ładnie wyszły liście drzew.

Tores - dwójeczka jak dla mnie mega naturalnie wygląda a światło w obydwóch jest cudowne :) Chociaż wydaj mi się , że przez witraże powinno wpadać trochę więcej światła.

Napisano

Loki/Tores w planach miała być wklejana w real foto, a wiecie jak to wygląda, syf/bród i smród uwieńczone reklamami all po 3zl, namówiłem na boxy jakoś to wygląda ale fakt za szare jakieś takie bezpłciowe wyszlo,

 

ale dojdzie zmiana koloru chodnika ciemny szary bedzie granitem ugrowym

 

Tores jak dla mnie światło z lewej przez witraż +volume, fajny efekt mógłby być

Napisano

Tores ile to się piekło na tym Indygo? bo szumi niczym las z piosenki w ciemnych miejscach.

 

Oświetlenie fajne, a jak z szybkością?

Napisano

Loki wszystkie te unbiasowe silniki są wolne jak jasna cholera. Ściągnij sobie trial maxwella czy fry, są bardzo proste w użyciu; nawet tworząc kubikla z drewnem na podłodze i białymi ścianami, oświetlając go tylko światłem dziennym, trzeba renderować bardzo długo aby usunąć szum. Jeśli nie ma się dobrego renderzaplecza to nie ma co na razie ostrzyć zębów na te rendery.

 

Należy jeszcze tutaj dodać, że wprawny wizualizator uzyska takie same efekty w vrayu, w dużo krótszym czasie. Sam uważam, że te unbiasowe silniki na obecnym etapie są dla początkujących, bo w zasadzie nie trzeba się jakoś specjalnie męczyć z ustawieniami sceny, tam to wszystko jest prawie całkowicie zautomatyzowane, i trzeba się na prawdę mocno postarać, aby skopać render.

 

Sz.

 

P.S. Wnioski wyciągnięte po wielu próbach z Fry i Maxwellem.

Napisano

Tores 2 obrazek swietny ! Super wyszly reflesy i w sumie nie ma az takiego ziarna, ktore by razilo po oczach. Obczajam teraz spoko sposob na pozbycie sie ziarna w krótkim czasie, jak mi sie uda dam Ci znac.

 

Kubaswielgus Etap, na ktorym jest indigo najbardziej mi odpowiada. Maxwella 2 skopali totalnie szczegolnie edytor materialow(bardzo zwracam na to uwage bo dobry material w tego typu rendererach to podstawa dobrze wygladajacej sceny) A co fajnego w nim jest ze mi sie podoba ? Przede wszysktim nie jest jakos zamieszany i intuicyjny.

 

Pressenter- bez urazy, ale piszesz straszne bzdury :) To ze rendering trwa dluzej niz w vrayu nie oznacza ze trzeba go spisac na straty. Koputery sa coraz szybsze a silinki takie jak Indigo czy MW lub Fry przyspieszaja. Moze kiedys na jedno-rdzeniowcach byl z tym problem, ale nie teraz. Poza tym nie mozesz na wszystko patrzyc pod katem klienta>komercji bo 3d to przedesszystkim przyjemnosc i np mnie bardzo jara jak cos nowego mozna sie nauczyc czy dowiedziec. Pisanie ze trzeba sie naprawde postarac zeby skopac render jest nie na miejscu. Uzywales fry`a, Otrzymales foto-real i super render ? (tu sam sobie odpowiedz) W tych renderach trzeba sie meczyc, ale pod katem nie samego GI czy AA, nie trzeba przekopywac sie przez sterty ustawien pod F10 zeby render wyszedl spoko. Poprostu porownaj tworzenie materialow w Vray`u a Fry`u(nie sciagajac) Czy takie to proste ? Dla poczatkujacych ? Raczej nieee.

 

Zauwazylem ze czesto ludzie wybieraja miedzy jedym a drugim. Chyba nie na tym rzecz polega. Mi np rendery studyjne fajniej sie ustawia pod Indigo bo mam wieksza kontrole nad tym co naprawde dla mnie jest wazne. Swiatlo i materialy. Vray jest swietny i kazdy to wie, ale bez sensu jest skreslac renderer tylko z powodu jego predkosci.

 

Pozdrawiam i zapraszam do kulturalnej dyskusji :)

Napisano
...na razie...

 

Nie skreślam tych renderów, uważam po prostu, że jak na razie (i tak, patrzę pod kątem czasu, bo mam 26 lat, z czegoś żyć muszę) są dla mnie mało opłacalne.

 

Pressenter- bez urazy, ale piszesz straszne bzdury :) To ze rendering trwa dluzej niz w vrayu nie oznacza ze trzeba go spisac na straty. Koputery sa coraz szybsze a silinki takie jak Indigo czy MW lub Fry przyspieszaja. Moze kiedys na jedno-rdzeniowcach byl z tym problem, ale nie teraz. Poza tym nie mozesz na wszystko patrzyc pod katem klienta>komercji bo 3d to przedesszystkim przyjemnosc i np mnie bardzo jara jak cos nowego mozna sie nauczyc czy dowiedziec. Pisanie ze trzeba sie naprawde postarac zeby skopac render jest nie na miejscu. Uzywales fry`a, Otrzymales foto-real i super render ? (tu sam sobie odpowiedz) W tych renderach trzeba sie meczyc, ale pod katem nie samego GI czy AA, nie trzeba przekopywac sie przez sterty ustawien pod F10 zeby render wyszedl spoko. Poprostu porownaj tworzenie materialow w Vray`u a Fry`u(nie sciagajac) Czy takie to proste ? Dla poczatkujacych ? Raczej nieee.

 

Zauwazylem ze czesto ludzie wybieraja miedzy jedym a drugim. Chyba nie na tym rzecz polega. Mi np rendery studyjne fajniej sie ustawia pod Indigo bo mam wieksza kontrole nad tym co naprawde dla mnie jest wazne. Swiatlo i materialy. Vray jest swietny i kazdy to wie, ale bez sensu jest skreslac renderer tylko z powodu jego predkosci.

 

Pozdrawiam i zapraszam do kulturalnej dyskusji :)

 

Nie spisuję na straty, stąd to "na razie" oraz uwaga o dobrym render-zapleczu. Posądzam, że unbiasowe rendery to przyszłość, ale dopiero jak pojawią się bardzo dobre, pojedyńcze komputery stacjonarne, będzie można się z nimi spotkać w częstym, ogólnym użyciu, tak jak to ma miejsce teraz, w przypadku vraya.

 

Tak, uzyskałem, i uważam, że przy podstawowej znajomości działania materiałów, ustawienie sceny jest diablo proste, a wykorzystanie warstw ułatwia wszystko ogromnie. Przeglądam własnie wątek testowych maxwella, i ciężko tam znaleźć coś kiepskiego, co nie nadaje się do pokazania. ;)

 

Nie twierdzę, że ktoś zrobi wspaniałą scenę po godzinie używania maxa i 15 minutach któregoś unbiasowego, ale zrobi to w duuuużo krótszym czasie, niż na przykład w vrayu, mentalu czy innym biasowym.

 

Co do czasu i klienteli... niekoniecznie nawet musi chodzić o to, ale i tak, jeśli ktoś ma jedną maszynę, i teraz ma ją mieć zapchaną przez 12h, żeby mieć świetny, bezszumny render, nie móc w tym czasie zrobić w zasadzie nic ciekawego... no nie wiem, staram się szanować swój czas. Również traktuję 3d jako hobby i zabawę, bo w końcu nie w tym się szkoliłem, ale zazwyczaj staram się łączyć przyjemne z pożytecznym na tym polu. :)

 

Uwaga, będzie spam!

 

Tutaj kilka własnych testów sprzed sporeeeeego czasu. Ja wiem sam, że one nie są rewelacyjne, ale to są sceny tworzone na prawdę na kolanie. Wrzucony dewug w podkład, obrysowane splajnem, extrude, reszta to tylko nadanie materiałów, bo przecież światło dzienne w tym to się ustawia w zasadzie samo, po zaznaczeniu ptaszka.

 

Maxwell, rok 2007.

 

72286255.jpg

 

Tutaj była spora przerwa, bo się zniechęciłem, za długo to trwało, a wtedy tylko lapka miałem. ;) Póxniej postanowiłem spróbować znowu:

 

Fry, początek 2009.

 

output001copy.jpg

 

10187405.jpg

 

Maxwell, poczatek 2009.

 

78880728.jpg

 

Przesiaduję tutaj z wami od lat, więc większość z was wie, że moje rendery zazwyczaj są do bani, a wtedy, znaczy ponad rok temu to totalnie nic nie umiałem w vrayu w zasadzie, ale sami musicie przyznać, że te rendery nie są aż takie straszne, a dwa ostatnie tylko udowadniają jak łatwo jest je opanować. Zmiana sceny z jednego silnika w drugi unbiasowy to zaledwie kilkanaście minut na materiały, nic poza tym.

 

Nie wiem, może widzicie to inaczej, ale dla mnie te silniki są niesamowicie proste, i słowo daję, jak tylko będę miał mozliwości sprzętowe to kupuję fry, ale na razie jakoś mi się to nie opłaca. ;)

 

P.S. Moja wypowiedź może być troszkę nie składana, nie chciało mi się jej czytać jeszcze raz, sorry. :P

 

Pozdrawiam

Szymon

Napisano
Tak, uzyskałem, i uważam, że przy podstawowej znajomości działania materiałów, ustawienie sceny jest diablo proste, a wykorzystanie warstw ułatwia wszystko ogromnie.

Pierwsze co to, proszę cie o troszkę samo-krytyki.

Żaden z tych renderow, ktore pokazales nie są niestety przykładami renderow fotorealistycznych lub nawet pseudo realistycznych. Moze nie sa zle ale nie uzyskales zadnego fotorealizmu i nie uwazaj ze znajac podstawy materialow zrobisz dobry material bo w scenach ktore pokazales zadnego zaawansowanego materialu nie zauwazylem prócz tych standardowych z presetow. Widzialem naprawde sporo renderow na forum fry`a, maxwella czy indigo i jestem zdania ze tylko kilka jest godne uwagi. Moze mamy inne gusta i inaczej patrzymy na rendery.

 

Ja wiem sam, że one nie są rewelacyjne, ale to są sceny tworzone na prawdę na kolanie. Wrzucony dewug w podkład, obrysowane splajnem, extrude, reszta to tylko nadanie materiałów, bo przecież światło dzienne w tym to się ustawia w zasadzie samo, po zaznaczeniu ptaszka.

To najpierw piszesz ze zrobiles foto-realistyczne, fajne renderki a teraz sie wykrecasz gdy przyszlo do pokazania przykladow ?

 

Oczywiscie nie traktuj tego jako atak, ale po prostu jestem wyczulony jak osoby ktore maja dosc nikla wiedze na temat jakiejs rzeczy czy w tym wypadku renderara a zabieraja glos slowami " tak ja zrobilem fotoreal" nie podpierajac tego mocnymi przykladami.

 

Pozdrawiam :)

Napisano

Chciałem coś napisać, i się wykłucać, ale widać, że krytyka tych silników i tak nie zostanie przyjęta, są idealne, i tak to pozostawmy.

 

Nie mówię, że te rendery są wspaniałe, ale niejedna osoba chcialaby takie robić praktycznie od ręki, a te silniki to umożliwiają.

 

Kubas: no ciekawe jak się wywiążą z tego, przyśpieszenie o 50% byłoby sporym postępem, przyznaję.

Napisano

Dzięki. Renderuje się przez noc więc mi w niczym nie przeszkadza długość. Faktem jest, że trwało to 18h ale jaka to przyjemność na końcu gdy mogę sobie regulować siłę słońca, nieba i świateł wewnątrz pomieszczenia oraz balans bieli. To jest coś czego brakuje w vrayu i może dlatego tak mi się indigo spodobało. Vray i tak pozostanie bo jest szybki.

pressenter - twierdzenie, że ciężko jest coś skopać w tych silnikach jest raczej błędne dopóki nie nauczysz się dobrze tworzyć shadery i kombinować z oświetleniem. Zresztą z vrayem też jest tak samo tylko tu łatwiej jest coś wykombinować.

Napisano

Tores: no własnie o to idzie, że z oświetleniem to chyba nie za bardzo trzeba, tzn nie mam doświadczenia z indigo, z góry mówię, ale we fry czy maxwellu toto się bardzo łątwo ustawia. Co do shaderów racja, ale nawet wrzucając teksturę z kolorem tylko i jakiś bump do jednej warstwy shaderu z któregokolwiek z tych silników, ustawiając oświetlenie dzienne i naciskając render, już uzyskujemy output duuuużo lepszy od połowy prac jakie można znaleźć w galerii FW tego forum, które są zrobione przy użyciu scanline, mentala czy vraya. ;)

Napisano

nie zrażony dyskusją na temat Indygo itp, dalej sobie testuje zieleninę.

 

Tym razem bez postprodukcji - tylko sharpen z photoshopa dodany.

 

większy rozmiar po kliknięciu - komentarze mile widziane.

 

zielen_test_small.jpg

 

jeśli ktoś ma ochotę bawić się w postprodukcję - zapraszam, z zastrzeżeniem że opisze co robił :)

Napisano (edytowane)

a tak z sie odstresowalem. takie cieplejsze bardziej mi lezy, za chlodne u Ciebie zielsko

Focal Point, balans kolorow na 2 warstwach

oftmch8q.jpg

oftmch8q2.jpg

Edytowane przez grafik3d
Napisano

kiedyś robiłem na konkurs everów w maxwellu

 

evercontest.jpg

 

HC - ekstra te wizki z indyka, aż manual poczytałem

 

Press - paskudne te wizki z unbiasedów, już lepiej wypalaj kontrasty w vrayu :D

Napisano (edytowane)

zdeno - wow, rewelacja :)

 

Niewiele w Maxwellu siedziałem (dosłownie dwie, trzy godzinki) i faktycznie coś w nim jest - rendery z niego wyplute wyglądają trochę inaczej niż z takiego vraya, trochę bardziej przypominają zdjęcia niż zwykłe grafiki komputerowe. Póki co, podobnie jak u pressa, szybkość renderowania jest u mnie podstawowym kryterium wyboru renderera, ale jeśli unbiasy podgonią choć trochę z szybkością to na pewno się nimi bardziej zainteresuję. Spadam poczytać o tym Arionie.

 

Edit: obejrzane, wygląda to niesamowicie. W końcu ktoś pomyślał żeby wykorzystać wszystkie możliwe metody renderowania na raz (cpu + gpu i do tego lan). Złożenie do tego renderfarmy z kilku takich GF285GTX nie wydaje się być wielkim wydatkiem, a uzyskana moc będzie teoretycznie bez porównania z tym co można za te pieniądze mieć obecnie.

Edytowane przez Razer
Napisano (edytowane)

Zebyście sie nie zanudzili to ja tez swój teścik. Eksterior by kliment, swieciłem Hdrką i jednym omni. Test robienia czarnobiałej starej fotki imo nieudany ;) nie umiem tego dobrze zrobić w szopie niestety.

 

7aca4558e2059e62.jpg

 

i bez szumu:

ae22704db5c2995e.jpg

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano

to nie jest w porządku że ja muszę wstawiać kaczki i Q7 a Ty na swoich pracach tego nie robisz. Całe życie wmawiałeś mi że te dwa elementy to podstawa by wizualizacja spełniała wszystkie wymogi. Oszukujesz mnie, nienawidzę Cię !!!

Napisano

zdeno - widziałem już to kiedyś. Ładnie wyszło:)

jahred6 - widzę, że masz tak samo jak ja i powracasz do starych scen ;)

 

Loki - taka moja propozycja. Jest małe zróżnicowanie w twojej zieleni i jak się nie ma warstw to ciężko coś wydobyć a nie miałem czasu ich wycinać.

zielentestduzycopy.jpg

Napisano

też właśnie pomyślałem o większym zróżnicowaniu planów. Ujęcie jest dość kiepsko skadrowane, ale powalczyłem z tym.

 

 

zielen_test_3_b.jpg

 

to w sumie nie jest żadne konkretne ujęcie tak naprawdę, tylko test zestawienia zieleni :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności