Skocz do zawartości

Game Art : Newsy ze swiata Game-Dev'u & nowe gry


Hatred

Rekomendowane odpowiedzi

Grafików, Level Designerów, Environment Artistów, AI Programmerów, Shader Programmerów and so on... Ogólnie mówiąc wydanie SDK lub choćby pakietu zbliżonego do SDK to coś w rodzaju szkolenia przyszłych pracowników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

o kur...! kasa na Unity przygotowana a tu takie jaja O_o

 

sprawdzał to ktoś? jakieś kruczki? ograniczenia?

 

na razie wyczytałem tylko o braku dostępu do źródeł silnika ale poza tym wygląda, na to, że jest pełna funkcjonalność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

to raczej znak ze nastawili sie na maximum dojenia kieszeni zarówno 1 osobowego teamu jak 500 osobowego składu oraz zabicie konkurencyjnych enginów które dużo tansze ale nie przebiją free oferty na starcie, to pod kątem komercyjnym , pod kątem free toola do zabaw itp spoko sprawa mozna w koncu wywalić ut3 z dysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pff... UE3 skupia wszystko czego nienawidzę w obecnej grafice w grach. Tylko kilku grom udało się zjadliwie wyglądać i absolutnie nie są te 3 crapy od epica.

Najpiękniejsze jest że UE3 potrzebuje kombajnu obliczeniowego żeby wyrenderować grafikę która jest równie płaska jak pierwszy mario.

 

Nie lepiej korzystać z narzędzi ludzi którym faktycznie zawdzięczamy 90% grafiki z gier? ;) A tak... nie mają takich zajebistych narzędzi które obsłuży pierwsza lepsza lama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pff... UE3 skupia wszystko czego nienawidzę w obecnej grafice w grach. Tylko kilku grom udało się zjadliwie wyglądać i absolutnie nie są te 3 crapy od epica.

 

Nie uważasz, że to raczej wina konsol i stagnacji w technologii, lub wyboru stylistyki gry przez twórców?

 

Najpiękniejsze jest że UE3 potrzebuje kombajnu obliczeniowego żeby wyrenderować grafikę która jest równie płaska jak pierwszy mario.

 

Na moim dwu i półletnim kompie wszystko co wyszło na UE3 śmiga na pełnych detalach, począwszy od Mass Effect, na Batmanie skończywszy, poza tym chyba dawno nie widziałeś pierwszego Mario ;)

 

Nie lepiej korzystać z narzędzi ludzi którym faktycznie zawdzięczamy 90% grafiki z gier? ;) A tak... nie mają takich zajebistych narzędzi które obsłuży pierwsza lepsza lama.

 

Daj alternatywę. Poza Unity i UDK nie ma narzędzi które by były stosunkowo łatwe w obsłudze i do tego ogólnie dostępne.

 

I kim są ci ludzie którym zawdzięczamy 90% grafiki z gier?

Edytowane przez _michal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

i tam Monio przesadzasz, unrealom mozna zawdzięczać sporo i mają duzy wkład w grafike gier, moze nie pamietasz lub okolice ale 1 unreal zdaje sie z 98 roku pozamiatał równo, kolejne ut1 jak dla mnie byl najlepszą grą sieciową i z botami , na tym enginie powstala kopa gier i był to chyba jedyny przyjazny edytor z szeregiem mozliwosci , kojene ut2k3 i ut2k4 były rownie czadowe, zonk sie zrobil przy uneral 2 ktory byl jedynie reklamą silnika, a obecnie cóz po tylu latach rozwoju enginu nie dziwie sie ze goscie chcą czerpac z tego zyski choc sądze ze z udk deko przegieli od strony komercyjnej bo po dupie mogą dostac inne enginy,

 

co do jakosci grafiki , to gusta i gusciki , wybrali sobie taką stylistyke graficzną i tyle, moc obliczeniowa nie zauwazylem na przestrzeni 2 czy 3 lat zeby potrzeba bylo kompa z NASA do tego , mam domowy komp 3 letni i wsjo smiga na nim , a co do płaskosci to moze masz starego kompa i wyswietla Ci sie all bez bajerów szaderów itp wtedy moge sie zgodzi ze jest płasko choc napewno nie jak w mario

 

edit\ gdyby nie ut1 z edytorem byc moze nigdy nie zająłbym sie grafiką 3d ehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie tylko w moim przypadku to dzięki Quake i gtk radiantowi zająłem się graficzeniem ;)

 

Unreal od zawsze był dobry , pamiętam jak w 2001 dorwałem Undying i wtedy w tej gierce jarałem się powiewającymi firanami... Unrealeditor2 miał potężne możliwości, budowałem w nim wiele map i to był najlepszy edytor w jakim miałem przyjemność pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpiękniejsze jest że UE3 potrzebuje kombajnu obliczeniowego żeby wyrenderować grafikę która jest równie płaska jak pierwszy mario.

 

komp z 2006 za wyjatkiem 4gb ramu, ciagnal ku mojemu zdziwieniu wszystko na unrealu 3. taki btw kolejny dowod. a ze mozna inna stylistyke dac to wiadomo, mirrors edge, borerlands, ten mod dp ut3 Airborn.. -.-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...

 

No tak, Unreal III (jak i jego poprzednicy) są kompletnie nieudanymi technologiami, tak i ich pośrednie produkty (seria Unreal, Gears of War i szereg innych) są kompletnymi porażkami. Pytanie tylko brzmi, jakim cudem Epic Games oraz ich podwykonawcy dziedziczą aktualnie znaczną część rynku branży. Tak więc mam dla Ciebie Monio małą sugestię - zacznij od małych rzeczy, totalnie nieudanych - na wzór Epic Games - a też będziesz bogaty. Chyba, iż po wymianie swojego Atari na cywilizowany komputer stwierdzisz, iż jednak te gry nie są takie złe - kto wie, może nawet Ci się włączy Unreal ED. Rozumiem jednak Twoją postawę - w końcu nie każdy może mieć taką rakietę jak ja - AMD 2k, 1GB RAM DDR2, GF GT 6600 128, na której UED smiga, aż miło.

 

Kolejnym aspektem mojej wypowiedzi jest paskudny renderer Unreal EN. Możesz mu zarzucić wszystko - kłamstwo GI, niepotrzebne IK, beznadziejne materiały na NODE, kompletna porażka w postaci AO w real time... jednak kolego - płaską to można mieć dziewczynę albo czaszkę.

 

Ach, niedobry Epic, fe Epic, jak my mu zazdrościmy, polaczki małe, tych miliardów USD obracanych rocznie... be...fe...

 

Cheers,

Mad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, sam nie wiem co myśleć

 

z jednej strony super sprawa bo "maluczcy" mogą robić (i wydawać!) swoje gry na technologii stosowanej w hiciorach z dużym budżetem

 

z drugiej, jednak, to taki silnikowy Autodesk się robi :/ już i tak pełno wszędzie UE było a teraz jeszcze uderzyli w sektor Indie

 

ja tam jednak nie lubię jak nie ma poważnej konkurencji dla produktu :|

 

Sounds like PCF;)

 

FFW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak człowiek ham i prostak, to zaraz od razu PCF...

 

Myślałem trochę nad tym co na celu ma zabieg masowego uwolnienia licencji komercyjnych silników (Unreal, Unity i parę pomniejszych). Pierwszą reakcją był strach, strach przed tonami "super crapy rpg" i kolejny klon "wowo-age mmo". Potem przypomniałem sobie o FPSach i tutaj zamarłem - klony "Dzwoń na Druty", Real Turnament by Polish Pro Game dev i tego typu Legie Cudzoziemskie...

 

Tylko po chwili dotarło do mnie, iż to kompletna bzdura.

 

Zakładając iż namnoży się developerów na pęczki - wydawców nie. Przesyt rynku nie jest dobry i AppStore jest tego najlepszym przykładem. Wydawcy wciąż pozostaną ostrożni. Po drugie - silnik to nie Game Maker - zrobić dobrą grę to nadal sztuka. Po kolejne - rynek gier aktualnie wpadł w małą stagnację, głównie ze względu na brak zdrowej konkurencji. Uwolnienie licencji zwiększy ilość mniejszych developerów, tym samym ruszając rynek do przodu.

 

Ale to tylko wolny myśle, zobaczymy z czasem.

 

Cheers,

Mad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"idealną sytuacją byłaby taka, gdzie twórcy gier biją się na pomysły a nie technologie (bo każdy ma dostęp do równie potężnej)

 

Święte słowa, namiastkę tego mamy właśnie w tej chwili, gdy każdy ma dostęp do UDK i to pomysł się zaczyna liczyć. Oczywiście trzeba liczyć sie z tamtiemami dla Epica przy wydaniu dobrej gry, ale wszystko zaczyna mi się strasznie podobać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UDK to faktycznie dobry start na zrobienie gry bez początkowego budżetu, ale nie jestem pewien czy to aby dobry krok jeśli chcesz na tym zarobić. Dla małego developera te -25% może oznaczać brak zysków, bo reszta przychodu co najwyżej pokryje produkcje kolejnej gry. Nie łudźmy się, małe gry nie zarabiają milionów tylko tysiące $. Więc nie jestem co do tego jakoś przesadnie entuzjastycznie zastawiony, to wcale nie jest rewolucja.

Nie sądze również aby to oznaczało nagły boom wspaniałych gier. Kto chciał i potrafił realizować dobre pomysły na gry, to nie miał z tym problemów bo ten soft był dostępny zawsze. A komu brakowało chęci lub wiedzy, dla tego nowa licencja UDK nic nie zmieni.

 

Co do przesycenia rynku grami, ku przestrodze polecam przeczytanie informacji na temat kryzysu przemysłu gier komputerowych z 1983:

http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_video_game_crash_of_1983

To właśnie wtedy upadło Atari. Porównując do aktualnych czasów to byłoby tak jakby dzisiaj upadło EA.

 

 

 

Czemu odnoszę wrażenie, że to kolejna pusta gadka dla naiwnych inwestorów lub wydawców. Oczywiście jest jeszcze druga możliwość - w NicolasGames zaczeli używać Microsoft Office w wersji Corporate ;)

Ahh nie... przepraszam najmocniej, przecież to konkurencja Lucas Arts :>

Edytowane przez PAINbringer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.nicolasgames.pl/index.php?m=LastNews&a=ShowLastNews&ln_id=1062

 

nie za świeże to, ale chyba nikt nie wrzucał

 

coś się dzieje

 

Swój swojego znalazł ;]

 

masakra, niezazdroszcze afterfallusom

 

767.jpg

 

Nie no, faktycznie bardzo dziwne, że jedna polska firma wyciągnęła rękę w kierunku drugiej, aby po prostu pomóc jej znaleźć wydawce i odbić sie z doła finansowego.. Strasznie dziwne biorąc pod uwagę mentalność polskiego gamedevu, gdzie tylko zawiść, nienawiść i kopanie dołków.. Co z resztą udowadniają wasze komentarze.. Brawo panowie... I jak ma sie polski gamedev zmienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Davegraph - a Pan pracuje gdzieś w ogóle, czy narzeka jaki to rynek i developerzy są źli bo pracy znaleźć nie można?

Ofca - bo się do Ciebie przejdę do pokoju obok :P

Edytowane przez Ardeni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, faktycznie bardzo dziwne, że jedna polska firma wyciągnęła rękę w kierunku drugiej, aby po prostu pomóc jej znaleźć wydawce i odbić sie z doła finansowego.. Strasznie dziwne biorąc pod uwagę mentalność polskiego gamedevu, gdzie tylko zawiść, nienawiść i kopanie dołków.. Co z resztą udowadniają wasze komentarze.. Brawo panowie... I jak ma sie polski gamedev zmienic?

Myślę że mocno przesadzasz z tą nienawiścią w komentarzach. Jasne, zawsze znajdą się trzy osoby, które mają osobisty żal do jakiejś firmy i nie ma w tym nic wyjątkowego. Ale w tym przypadku znacząca większość reakcji nie jest wroga, a prześmiewcza. I to nie z wrodzonego cynizmu, ale - na własne życzenie samego Nicolas Games, które popełnia (mający tu znaczenie) wybór w budowaniu medialnej identyfikacji własnej firmy. Bo jak tu się nie śmiać skoro mała firma zachowuje się jakby była na poziomie Lucas Arts - to po prostu obnaża brak doświadczenia i profesjonalizmu które sobie przypisują. Czasami wypada stosować się do prostej zasady, że "jeśli mówisz że jesteś wielki, to lepiej żeby tak było"

 

"(...)firma wyciągnęła rękę w kierunku drugiej, aby po prostu pomóc jej znaleźć wydawce i odbić sie z doła finansowego..(...)" - ta informacja rzuca nowe światło na tą sprawe, ale sam przyznasz, że nikt tego nie był wstanie wywnioskować z tego komunikatu: http://www.nicolasgames.pl/index.php?m=LastNews&a=ShowLastNews&ln_id=1062. Myśle, że różnica pomiędzy Twoją reakcją a innych polega właśnie na tym, że Ty to wiedziałeś a pozostali nie. To faktycznie smutna informacja i niestety w aktualnym klimacie ekonomicznym wróży zamknięcie kolejnej firmy w kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Call of Duty Modern Warfare 2. Najbardziej udana gra serii (jeśli chodzi o single player - wgniatający!). Multi bez dedykowanych ale za to jak sprawnie działa! Byłem przeciwny i ciągle jestem takiemu rozwiązaniu, ale tak na prawdę bardzo mi to nie przeszkadza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CryENGINE 3 FREE.

 

http://www.crymod.com/thread.php?threadid=56434&sidc0cc7829599fea24f5ab

 

http://mycryengine.com/

 

Jest male ALE. ALE tylko dla instytucji edukacyjnych.

Co by im szkodzilo wydac free do niekomercyjnego uzytku tego chyba nigdy nie pojme... Jeszcze by ludzie mogli sie nauczyc i ich engine bylby popularny... A nie daj Bog ktos by jakas free gre zrobil... Uo Matko Boska!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L4D jeszcze przez 12 godzin na steam jest za 5,74€. Taniej niz w EA Clasic i nie jest to ocenzurowana wersja jak te z allegro wiec jak ktos sie jeszcze nie skusil, to warto :)

 

Gdzie ty to masz ?

Ja widze Left 4 Dead za 22,99€, Left 4 Dead2 za 37,99€, cztery kopie jedynki za 69,99€ i co jest trochę bzdurą Left 4 Dead wraz z Left 4 Dead 2 za 50,99€.

Jeszcze 18 miesięcy i wyjdzie Left 4 Dead 3 XD który będzie kolejnym sporym modem ;P.

Wstyd przyznać ale mimo to chyba się zaopatrzę w Left 4 Dead 2 XD (pykam w demko i jest to bardzo grywalne).

Pierwsza część pewnie trochę padnie tak jak CSS czy HL2 DM, nie wiem czy warto ją w ogóle mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no mega syf....egh, cos mi ten zegar odpiczajacy musial nawali, albo to bylo 12 minut a nie godzin heh :D

http://store.steampowered.com/early-holiday a tu bah i nowy zestaw, mocno nieciekawy zreszta :/

Co do L4D, to watpie aby to padlo... moze i L4D2 dobrze sie sprzedaje, ale chyba nie tak bardzo jakby Valve chcialo, bo jednak wielu ludzi z przekory tego nie kupuje. O L4D2 moge tlyko powiedziec, ze po demku nie zauwazylem tam wielu nowosci aby byly warte one 130zl. Zombie jakos dziwnie sunely czasami po ziemi zamiast biegac, mele weapons moim zdaniem sa gorsze od mozliwosci strzelania i odpychania zombie kabura. Kupie pewnie, ale jak stanieje do poziomu okolo 40zl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, to racja, szczegolnie przykre sa sytuacje gdy w trybie Versus "ludzie" opuszczaja nagle gre :p Wtedy tez sie nie gra za dobrze bo ani nikt nie wyrywa do przodu ani tez nie zostaje w tyle :p Egh ostatnio mam za malo czasu na jakies bardziej zobowiazujace gierki, wiec odgrzebalem L4D jako jedno rozdzialowego zabijacza odmuzdzacza i mam nadzieje ze ze wzgledu na wszedobyskie promocje liczba graczy jeszcze wzrosnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności